bvdbos schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:45:
[...]
Nee hoor, je hebt het niet helemaal goed gelezen: TS begreep dit goed.
Alleen wil de verhuurder nu niet meewerken, althans : tegen een tarief van 13k in plaats van 6k. Maar hij heeft de overname van huur ook nog niet geaccepteerd... Als TS niets zou doen de komende jaren dan krijgt TS de opbrengsten van de panelen (verminderde energierekening c.q. aftrek voor teruglevering) maar betaald de verkoper nog de huur van de installatie die op dak van TS ligt...
Het is voor verschillende interpretaties vatbaar maar je vergeet 1 ding de verkoper heeft gevraagd wat afkopen kost i.v.m verkoop verkoper heeft niet aangegeven dat TS de koper was en alles over wou nemen.
Want gewoonlijk kan je een lease constructie niet overzetten op een ander persoon.
Het zou dus heel goed kunnen zijn dat verkoper hier met geen woord over gerept heeft ook al hebben ze dat formulier ingevuld.
Maar in het normale leven zet je zoiets duidelijk op papier, waarom zou de verkoper anders 6K korting geven op de koopprijs dat rijmt gewoon niet met elkaar.
Ik kan daar alleen maar van maken het kost 6K dus betaal dat bedrag aan de leverancier dan geef ik jou 6K korting op de koopprijs.
Dat naderhand de leverancier met 13K aankomt of dat nu een fout is of niet doet niet ter zake want leverancier doet tot nu toe alleen zaken met de verkoper en niet met de koper.
Dus ik blijf erbij dat er gewoonweg niet goed is afgesproken wat er dient te gebeuren TS verwacht dus 6K korting op de koopprijs en daarbovenop ook nog eens 6K die door verkoper betaald zou moeten worden voor de panelen.
Zoals het er staat lijkt het meer voor de hand te liggen verkoper 6K korting maar dan moet je het wel afkopen.
TS gaat dus niet betalen maar een nieuwe afkoop aanvragen en die komt op 13K uit ( veel te hoog dat hoor je mij ook niet ontkennen ) maar TS had gewoon op basis van de 1ste afspraak 6K moeten aftikken dan had je het probleem ook niet gehad.
Daarom ook het advies zoek een goede advocaat want ja er zijn fouten gemaakt maar die 6K korting op de koopprijs die moet ergens vandaan komen.
Ik had gewoon een all-in prijs afgesproken als ik verkoper was en dat was in dit geval 6K meer dan nu 6K minder.
Dan had ik de panelen afgekocht en totaal verkocht.
Maar gezien TS 6K korting kreeg dat zal niet op haar blauwe ogen zijn gebeurt daar zal heus e.e.a. voor afgesproken zijn.
Als iets niet duidelijk is moet je dat eerst uitvragen de verkoper valt niks meer te halen die komt geheid met het verweer jij moest 6K betalen voor afkoop daarom heb je van mij 6K korting gekregen op de koopprijs, dat heeft TS niet gedaan maar TS vraagt een nieuwe afkoop aan en toen komt er een bedrag van 8K meer uit.
Als het gewoon gedaan was wat er schijnbaar de bedoeling is geweest was er niks aan de hand de leverancier kon met dat aanbod voor de verkoper naderhand niet aankomen het was te weinig maar met een nieuw aanbod gaat dat wel.