Is er sprake van dwaling?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:51
kemphaas schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Ik denk dat het cruciaal is hoe dit in de mail staat verwoord.
Als er letterlijk wordt gevraagd naar de afkoopsom, en deze wordt als feit gepresenteerd, dan lijkt met dit een gevalletje rechtsbijstand als ze nu iets anders roepen en ineens met de term "vrijblijvend" komen.

Zou je de mail (geanonimiseerd) kunnen plakken hier?
Ik heb de oud bewoners naar de volledige mailwisseling gevraagd, deze krijg ik denk ik wel toegestuurd. Rechtsbijstandverzekering dat hebben wij helaas niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92uyR2pxH0ZSOhOC_JigJCbq15k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xzwg6hZTWKAP7mzmgPGEYetC.jpg?f=user_large

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:51
JustDutch schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:21:
[...]

Betekent dit dat jullie een overeenkomst getekend hebben bij de verhuurder? Zo niet, dan is er geen contract meer en hoef je helemaal niets af te kopen.

Mocht de verhuurder dan zich beroepen op een kettingbeding (dat de oorspronkelijke huurder getekend heeft voor de overnemen van de overeenkomst), dan is de verkoper ineens weer een partij geworden in het conflict en kan de verkoopmakelaar aan de bak.

Als je geen contract met de verhuurder hebt getekend, dan zou je ook tegen de verkopers van de woning kunnen zeggen dat je de contracten niet overneemt, het bedrag van 6k alsnog naar de verkopers overmaakt en verwacht dat of zij de huurpenningen blijven betalen, ofwel de overeenkomst afkopen.

En over het vrijblijvende aanbod. Van een professionele partij mag je verwachten dat zij de juiste informatie verschaffen, zeker als van de consument niet verwacht hoeft te worden dat het genoemde bedrag niet reëel zou zijn. Met dit afkoopbedrag mocht jij en de huurder aannemen dat het een reëel bedrag is.

Je zou mogelijk ook nog het op een verborgen gebrek kunnen gooien (dan een financieel gebrek, geen bouwkundig gebrek).
Nee niet bij de verhuurder, wij hebben het contract overgenomen van de vorige bewoners. Ik heb het overname contract hieronder neergezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZirtWNr5ILV5y1ffjssa1Ihgazo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q2xA8gx9DlzClLTS8wWA8Zmk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqDEnc5XP8LPJXM8Dl5EPQEd6qM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RcDwzOS2o0p7AW1KGeoSGbd2.jpg?f=user_large

/edit

Let wel: Ik heb de woning samen met mijn partner gekocht, die heeft hier geen krabbel onder gezet. Dit staat wel op het papiertje.

[ Voor 3% gewijzigd door Kimberly op 29-07-2021 21:37 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ozzie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:22:
[...]

Voor de TS, heb je ook sinds de overname van het huurcontract geen huur betaalt voor de panelen? Wie betaalt dat dan? Ik zou zelf erop hameren dat het contract niet overgenomen is. Er is een verzoek tot overname getekend. Ik zou verwachten dat daarna nog meer informatie volgt voordat de daadwerkelijke overeenkomst getekend wordt. Dus een echte overeenkomst waarin alle rechten en plichten staan met jouw naam en adres erboven.
Die overeenkomst heeft TS (hopelijk) van de vorige huurder gekregen, TS heeft deze immers overgenomen volgens artikel 4b.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqDEnc5XP8LPJXM8Dl5EPQEd6qM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RcDwzOS2o0p7AW1KGeoSGbd2.jpg?f=user_large
Kimberly in "Is er sprake van dwaling?"
Pagina: 1