Toon posts:

Is er sprake van dwaling?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• kemphaas
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 03-12 17:16
Kimberly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:13:
Volgens het bedrijf was de afkoopsom van dit leasecontract 6014,- euro, dit is per e-mail doorgegeven aan de oud bewoners.
Ik denk dat het cruciaal is hoe dit in de mail staat verwoord.
Als er letterlijk wordt gevraagd naar de afkoopsom, en deze wordt als feit gepresenteerd, dan lijkt met dit een gevalletje rechtsbijstand als ze nu iets anders roepen en ineens met de term "vrijblijvend" komen.

Zou je de mail (geanonimiseerd) kunnen plakken hier?

[Voor 5% gewijzigd door kemphaas op 29-07-2021 15:24]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 03-12 14:28

M2M

medicijnman

hoeveel zonnepanelen heb je als de afkoopsom 13k is?

-_-

• Ozzie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:52
M2M schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:25:
hoeveel zonnepanelen heb je als de afkoopsom 13k is?
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Het bedrijf wat ze verhuurd rekent een bepaald maandbedrag, als je dat wil afkopen moet je in een keer dat maandbedrag x het aantal resterende maanden aftikken.

Uiteraard is zelf zonnepanelen aanschaffen veel voordeliger.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kimberly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:33:
[...]

Ik heb de oud bewoners naar de volledige mailwisseling gevraagd, deze krijg ik denk ik wel toegestuurd. Rechtsbijstandverzekering dat hebben wij helaas niet.

[Afbeelding]
Daar is geen wordt Chinees bij (en ook geen kleine letters, zo te zien): 6K en daarna mond houden, beste panelen-verhuurder :)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:33:
[...]

Daar is geen wordt Chinees bij (en ook geen kleine letters, zo te zien): 6K en daarna mond houden, beste panelen-verhuurder :)
Het aanbod is opgemaakt voor de vorige huiseigenaar, dat wil niet zeggen dat de nieuwe eigenaar (die net een nieuw huurcontract heeft getekend voor de panelen met bijbehorende voorwaarden) ook van dat aanbod gebruik kan maken.

• rnark
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:19
Wolly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:38:
[...]

Het aanbod is opgemaakt voor de vorige huiseigenaar, dat wil niet zeggen dat de nieuwe eigenaar (die net een nieuw huurcontract heeft getekend voor de panelen met bijbehorende voorwaarden) ook van dat aanbod gebruik kan maken.
Er is blijkbaar een overeenkomst getekend om dit contract over te nemen, daar hoort mijn inziens deze aanbieding dan ook bij?

• Kimberly
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 26-11 18:58
Wolly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Jij hebt zelf geen afspraak gemaakt met dat bedrijf toch?

En weke afspraak staat er nu op papier en tussen welke partijen is die afspraak?
Ik heb die afspraak niet gemaakt met het bedrijf, de oud bewoners hebben naar de kosten gevraagd wat de overname zou zijn bij verkoop van hun huis.

Op papier staat op het biedingsformulier dat wij 6k betalen voor de afkoop van de zonnepanelen.

hondenrassen website | Core i5 9600K @5.2GHZ | PRIME Z370-A II | 16GB Pro | MSI RX 6700XT | NZXT Kraken X62 RG | Phanteks P400S | CORSAIR RM750 | NZXT RGB 120mm | 2TB m.2 | Iiyama XUB2792QSU-B1

Acties:
  • +11Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik zou bijna die verkoopmakelaar eens bellen.

"Hoi, we hebben een bedrag van 6K doorgekregen VIA JOU van de vorige bewoners om alles over te nemen. Nu komen we erachter dat het bedrag niet alleen niet ingelost is maar mogelijk ook niet correct doorgegeven is aan de vorige bewoners. Aangezien dit een voorwaarde was voor de overdracht van het huis, zouden we graag vernemen hoe het verschil van inzicht en aflossen kan worden opgelost."

/edit: @Kimberly staat er ook in de notariele stukken niet iets expliciet vermeld over die 6K die afgelost zou moeten zijn overeenkomstig de (mondelinge) afspraken met de verkoopmakelaar?

[Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 29-07-2021 15:49]

• kemphaas
  • Laatst online: 03-12 17:16
En als je het creatief oplost?
Laat de vorige bewoners vragen hoe ze die 6014 kunnen overmaken. Jij maakt het over en legt per mail vast dat jij de panelen van de vorige bewoners hebt overgenomen.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03-12 15:58
Kimberly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Het gaat om 16 zonnepanelen. Wij hebben inmiddels twee offertes gekregen rond de 6k voor nieuwe zonnepanelen (puur ter informatie).
Heb vandaag 12 panelen laten plaatsen voor 3.5k. Voor 13k zou ik er dus 44 hadden kunnen laten plaatsen!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +34Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 03-12 14:46
Kimberly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:51:
[...]
Het bedrijf geeft wel aan zelf een verkeerd bedrag te hebben doorgegeven, ze hebben 500 euro als compensatie voorgesteld. 8)7
Pffff...

"Hallo bedrijf X, jullie zonnepanelen liggen op mijn dak. Graag binnen 10 werkdagen ophalen of we zijn genoodzaakt stallingskosten te berekenen".

Acties:
  • +19Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik denk dat je het in principe toch via de oude bewoners moet spelen. Met de oud bewoners heb je een overeenkomst dat je de panelen voor 6k kon overnemen. Die afspraak wordt nu niet nagekomen. Jij heb in dat opzicht in principe geen overeenkomst met de verhuurder van de zonnepanelen dat je die over kunt nemen.

In principe is het dus aan de oude bewoner om zijn deel van de overeenkomst na te komen ( Namelijk de optie om de zonnepanelen voor 6k over te nemen ). De oud bewoner zal dan moeten zorgen dat de verhuurder van de panelen voor dat bedrag verkoopt, of jou schadeloos stellen door het verschil zelf te voldoen.

[Voor 14% gewijzigd door Woy op 29-07-2021 16:03]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• bvdbos
  • Laatst online: 08:44
Om in makelaarstermen te blijven : de verkoper kan niet leveren wat overeen is gekomen. Dan kan je volgens mij inderdaad van dwaling spreken.

En van oplichterij trouwens door de verhuurder van de panelen, 13k voor 16 panelen terwijl ze eerder al huur hebben ontvangen?

• Kimberly
bvdbos schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:06:
Om in makelaarstermen te blijven : de verkoper kan niet leveren wat overeen is gekomen. Dan kan je volgens mij inderdaad van dwaling spreken.

En van oplichterij trouwens door de verhuurder van de panelen, 13k voor 16 panelen terwijl ze eerder al huur hebben ontvangen?
Maar bij wie?

Tijdens de eindinspectie heb ik een overname huurcontract getekend, ik zei nog tegen de oud bewoners 'Volgens mij heb je het verkeerde formulier uitgeprint'. Dit was niet het geval, het was nodig zodat wij de zonnepanelen over zouden kunnen nemen.

hondenrassen website | Core i5 9600K @5.2GHZ | PRIME Z370-A II | 16GB Pro | MSI RX 6700XT | NZXT Kraken X62 RG | Phanteks P400S | CORSAIR RM750 | NZXT RGB 120mm | 2TB m.2 | Iiyama XUB2792QSU-B1

• xtrme
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06:28
geen aandelen bij das oid
maar kan een jurist niet heel snel duidelijkheid geven

https://www.das.nl/rechts...echtshulp-on-demand-wonen
kost 70e en dan weet je waarschijnlijk al wat je verder moet / kan doen

• MAX3400

MAX3400

bvdbos schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:12:
[...]

Dan is het misleiding door de verkoper.... Even hard erin gaan :)
Verkoopmakelaar.

De laatste inspectie van het huis, voor bijvoorbeeld meterstanden etc. is niet bedoeld om ad-hoc dit soort contracten te tekenen voor overname. Noch heeft de notaris dan bevestiging dat bedrag X verrekend mag gaan worden in de betalingen.

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kimberly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:08:
Tijdens de eindinspectie heb ik een overname huurcontract getekend, ik zei nog tegen de oud bewoners 'Volgens mij heb je het verkeerde formulier uitgeprint'. Dit was niet het geval, het was nodig zodat wij de zonnepanelen over zouden kunnen nemen.
Ik kreeg de indruk dat jij het afkopen zou doen nadat je het huis gekocht had, dus dan is een overname van het huurcontract toch logisch? Tussen de tijd dat je het huis hebt gekocht en de tijd dat je de zonnepanelen hebt afgekocht huur jij dan de panelen.

Als jij die hele panelen vanaf het begin al had willen bezitten dan had je dat de oude bewoners moeten laten regelen en gewoon een huis inclusief afgekochte zonnepanelen moeten kopen, waar die 6000 niet vanaf getrokken had moeten zijn.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
bwerg schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:16:
[...]

Ik kreeg de indruk dat jij het afkopen zou doen nadat je het huis gekocht had, dus dan is een overname van het huurcontract toch logisch? Tussen de tijd dat je het huis hebt gekocht en de tijd dat je de zonnepanelen hebt afgekocht huur jij dan de panelen.

Als jij die hele panelen vanaf het begin al had willen bezitten dan had je dat de oude bewoners moeten laten regelen en gewoon een huis inclusief afgekochte zonnepanelen moeten kopen, waar die 6000 niet vanaf getrokken had moeten zijn.
Er is een andere manier gekozen, en daar zoekt TS een oplossing voor. De tijd terugdraaien en het anders doen is dat niet.

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

MAX3400 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:24:
dan is het nu inderdaad vrije markt om te vragen wat ze willen aan jou.
Ook niet helemaal, natuurlijk, ik neem aan dat er voor dat afkopen al van tevoren voorwaarden zijn, en die heeft de TS overgenomen.

Als het leasebedrijf geen vaste prijzen heeft voor het afkopen, tsjah, dan wordt het wel een lastige discussie.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• MAX3400

MAX3400

Kimberly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Er is ons geen aanbod gedaan, wel de oud bewoners. Met dat bedrag zijn wij akkoord gegaan. Zonnepanelen bedrijf gooit er plots 8k bovenop.
+
vrij van huur-,
lease- en/of huurkoopovereenkomsten met uitzondering van de volgende overeenkomsten welke door koper gestand worden gedaan: Huur-/lease overeenkomst C.V. ketel en zonnepanelen.
Allicht ben ik geen jurist maar hier staat letterlijk "omgekeerd": koper neemt huur/lease over. Punt.

Geen bedrag. Geen termijn. Geen enkele verplichting meer naar de verkopers.

Er moet dus in het voorlopige en definitieve koopcontract inclusief de stukken bij de notaris die 6K zijn vermeld.

Nee? Dan heeft de verkoper jou "belazerd" en mag je ervoor opdraaien. Ja? Dan aankaarten bij verkoopmakelaar.

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:12

Illusion

(the art of)

Je had gewoon niet moeten tekenen voor overname, maar lekker de oude bewoners af moeten laten kopen.

Nou heb je in de huidige markt niet zo heel veel keus, dus ik zou 6k naar die panelenboer overmaken o.v.v. afkoop contract conform uw aanbod per mail dd datum. En dan kijken hoeveel werk ze er van durven te maken.

Wel goed om even te checken of je een "nieuw"huurcontract bent aangegaan, of het oude contract hebt overgenomen. In het laatste geval neem je het namelijk over incl alle rechten en plichten. Een van die rechten is mijns insziens dat je het kan afkopen voor het zelfde bedrag als de vorige huurder. De installatie is immers niet meer waard geworden.
Waarschuwing: ik ben geen jurist.

[Voor 33% gewijzigd door Illusion op 29-07-2021 16:36]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• dennis112
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 02-12 01:17
Naar mijn weten heeft de verkoper niks verkeerds gedaan. Die heeft netjes gevraagd bij de zonnepanelen boer hoeveel dat kost, die krijgen 6k door en geven dat door aan jou.

Jij neemt het huurcontract over van hun wat gewoon zo in het koopcontract staat. Er staat niks in dat je de garantie hebt dat je dat huurcontract voor 6k kan afkopen neem ik aan? Dat de zonnepanelen boer daarna een andere prijs aan jou doorgeeft om het af te kopen daar kan de verkoper niks aan doen natuurlijk.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• croxz
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 08:29
Je schrijft dat je het lease contract hebt overgenomen. Dan moet je daar toch ook de details van gekregen hebben? Wanneer is het geïnstalleerd en wat was de waarde toen? Wat betaal je nu per maand aan lease en hoe lang is de looptijd nog? Wat staat er in de voorwaarden over afkopen van het contract? Ter vergelijk: als je voor een auto eenn private lease contract aangaat is dat allemaal aan het begin bekend.

• FreakNL
  • Laatst online: 08:22

FreakNL

Well do ya punk?

Lullige situatie TS. Ik hoop dat je eruit komt…Heb niet direct tips…

Wel weer een goed topic, als ik ooit nog een huis koop ga ik hier serieus rekening mee houden. Oude bewoner moet dus eerst de zooi afkopen en anders halen ze het maar weg.

Ben je er met de CV lease wel uitkomen?

Overigens vraag ik me sowieso af waarom je in vredesnaam panelen en een ketel huurt, maar dat is off-topic.

[Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 29-07-2021 19:49]

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 08:52
FreakNL schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:48:

Overigens vraag ik me sowieso af waarom je in vredesnaam panelen en een ketel huurt, maar dat is off-topic.
Wel willen maar het geld niet hebben in combinatie met het verkeerd stellen van prioriteiten.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:20
Als leverancier het hard wil spelen, moet je daar gewoon in meegaan.

Stel een nette brief of met daarin beschreven dat de vorige eigenaar heeft geinformeerd wat de afkoopprijs van de installatie is i.v.m. verkoop van het huis.
Dat je bereid bent het bedrag van €6014, zoals overeen gekomen te betalen voor de overname.
Mochten zij hier niet mee akkoord gaan, dat je dan graag het contract per direct wilt ontbinden i.v.m het niet ontvangen van de juiste gegevens m.b.t. het contract. En dat ze de installatie mogen komen ophalen.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de installatie bij verkoop weer ineens 8k meer waard wordt, en dit lijken dan gewoon pure oplichtingspraktijken.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 03-12 18:40
Anoniem: 1246108 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:13:
Er is een kans dat het bedrijf een misdrijf pleegt. Volgens de OP was de afkoopsom eerst 6K "volgens het bedrijf", en toen ineens 13K. Dat kan natuurlijk niet zo zijn. Een van de bedragen is op zijn minst fout, en wellicht gewoon gelogen. Dit ruikt naar fraude/afzetterij.

Mijn suggestie, laat het bedrijf weten dat ze de 13K op de afkoper (de vorige eigenaars) moeten verhalen.
Tot zo ver deze aflevering van "ik zuig even hard aan mn duim"

Misdrijf. Verhalen op mensen waar het contract niet meer op staat. Clown-mode on. :+

Woont in Helsinki

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
MAX3400 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:33:
[...]

Zelfs dat is nog veel geld voor het aantal panelen :X

Anoniem: 1246108

Kimberly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Nee niet bij de verhuurder, wij hebben het contract overgenomen van de vorige bewoners. Ik heb het overname contract hieronder neergezet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

/edit

Let wel: Ik heb de woning samen met mijn partner gekocht, die heeft hier geen krabbel onder gezet. Dit staat wel op het papiertje.
Dit is geen contract dit is een verzoek tot wijziging. :)

• croxz
[...]

Nee niet bij de verhuurder, wij hebben het contract overgenomen van de vorige bewoners. Ik heb het overname contract hieronder neergezet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

/edit

Let wel: Ik heb de woning samen met mijn partner gekocht, die heeft hier geen krabbel onder gezet. Dit staat wel op het papiertje.
Daar staat alleen DAT je een contract overneemt, maar geen details van het contract zelf. Je moet toch weten wat je je toe verplicht? Zie ook mijn vorige vragen: over welke bedragen gaat het en wat zegt het contract over vroegtijdig afkopen?

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 06:20
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je de huurovereenkomst en algemene voorwaarden ook?

Wat staat daar in over afkopen en overname van het contract?
Dat lijkt me niet relevant. Jij kunt prima panelen huren voor op jullie gezamenlijke woning. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Is de aanbieding tot afkoop voor 6k op naam van de oud bewoner gedaan of op basis van het adres? Als in “wat kost het om de panelen op adres 1234 af te kopen”?

In het laatste geval zou je kunnen proberen te stellen dat het niet uit maakt aan wie de aanbieding is gedaan omdat het om het adres ging.

Los daarvan zou ik NOOIT iets overnemen wat de ander prima had kunnen regelen. En ook geen HUUR contract overnemen terwijl je helemaal niet wilt huren.

Waarom heeft verkoper het niet direct afgekocht in plaats van het overschrijven naar jou? Dat is toch veel omslachtiger? En waarom heb jij niet eerst zwart op wit de details opgevraagd bij de panelenboer voordat je getekend hebt? Die had je dan die 13k genoemd en dan had je niet getekend vermoed ik.

Kun je de huur niet gewoon opzeggen? Staat in je contract.

[Voor 3% gewijzigd door XeNeRgY op 29-07-2021 22:22]

• Enforcer
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Zoals ik het lees is het eigenlijk vrij simpel:

Je bent samen met de verkoper en/of verkoopmakelaar mondeling of (het liefst) schriftelijk overeengekomen dat er 6k van het bod af gaat op voorwaarde dat je zelf de afkoop zou regelen voor dat bedrag met de zonnepanelen verhuurder. Nu blijkt dat er ergens (misschien bewust?) misleidende bedragen over en weer zijn gestrooid. Ik zou het bij de verkoper en/of verkoopmakelaar neerleggen dat aan die voorwaarde niet kan worden voldaan vanwege verkeerde bedragen dus dat bedrag moet dan weer ergens terugkomen bij je lijkt me. Misschien zijn ze welwillend, de verkoopmakelaar wil sowieso zijn goede naam niet te grabbel gooien dus ik zou het via hem eerst proberen. Misschien bemiddelen en op 3k uitkomen?

Je hebt het huur overname contract getekend dus in principe heb je nu dezelfde huur overeenkomst die de vorige eigenaren ook hadden, het staat je vrij om die nu of op een latere termijn af te kopen maar dat doet even niet ter zake lijkt me.

-edit-
Dat er nu fouten zijn gemaakt in hoe deze constructie nadelig (voor de kopende partij) tot stand is gekomen is een goede les voor de volgende keer en voor de meelezende tweakers :)

[Voor 13% gewijzigd door Enforcer op 29-07-2021 22:27]

• croxz
Zit te kijken op Enie.nl en op mijn adres bieden ze nu 16 panelen aan voor 4445 euro excl. BTW of 68,08 euro per maand 10 jaar lang (= 8162,4 euro). Ik kan die 13k afkoop waar ze bij jou mee aan komen zetten echt niet plaatsen, moet bijna wel een fout zijn.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:28
Ik zou voorstellen om eerst even netjes de papieren te verzamelen en te kijken wat er aan de hand is. Heb je het huurcontract van de panelen überhaupt? Tot nu toe zie ik alleen een overname formulier.
Je spreekt namelijk in het begin over het verminderen van een afkoopsom. Die afkoop vindt vervolgens niet plaats, maar je neemt juist een contract over. Dat is een hele andere situatie.

Voor zover ik het nu kan volgen zou ik het volgende denken:

Verkoper heeft te goeder trouw gehandeld door een afkoopprijs op te vragen.
Daarop is de prijs van de woning verlaagd, maar staat dit ergens zo vast? Of is dit ‘door iedereen zo begrepen’?

Jij hebt vervolgens aangegeven in de koopovereenkomst dat je het huurcontract van de panelen over wilt nemen. Jullie hebben dus niet vastgelegd dat jij de afkoopsom a 6k zou voldoen om de panelen in volle eigendom over te nemen.

De verkoper is wat mij betreft hier klaar. Of er dan van zijn kant sprake is van dwaling en verder is voer voor juristen, maar het lijkt me niet moedwillig.

Jij hebt vervolgens bij jouw verhuurder van de panelen gevraagd wat het kost om het af te kopen. Dit zou je op basis van je contract en voorwaarden grofweg al moeten weten, maar goed je wilt het precies weten. Daar komt nu een bedrag uit. Daar moet je het volgens mij dan simpelweg mee doen. Alternatief is het uitzitten van de looptijd van de huurovereenkomst.

Waarom zou de verkoper jouw kosten moeten vergoeden? Jullie hebben toch overeengekomen dat je de huur overneemt? Dat hij een prijs heeft opgevraagd die op dat moment voor hem zou gelden is interessant, maar lijkt me niet iets met een gestandsdoeningstermijn van X maanden en overdraagbaar.

Waarom zou de verhuurder jou moeten matsen? Hij heeft gewoon z’n huurovereenkomst en daar houdt hij je aan. Als je er vanaf wilt zal je moeten betalen wat volgt uit de overeenkomst en voorwaarden (de 13k blijkbaar).

• bvdbos
Anoniem: 1246108 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:58:
[...]

Dit is geen contract dit is een verzoek tot wijziging. :)
Inderdaad, het is geen contract... Een verzoek tot wijziging. En niet compleet ingevuld (niet door beide personen ondertekend) dus volgens Enie is zelfs dit verzoek niet geldig. Daaruit volgt dat de verkoper nog steeds panelen op jouw dak huurt..

• XeNeRgY
  • Niet online
@Smobbo Precies mijn punt. De nu gekozen route is veel omslachtiger dan de verkoper zijn eigen contract af laten lossen.

[Voor 4% gewijzigd door XeNeRgY op 29-07-2021 22:36]

• XeNeRgY
  • Niet online
Enforcer schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:44:
[...]

Dat staat volgens mij hier:

[...]
Maar dat is niet gebeurd. Het huurcontract is overgenomen.

TS zal hier echt juridisch advies moeten inwinnen.

[Voor 10% gewijzigd door XeNeRgY op 29-07-2021 22:46]

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 02:14
Kimberly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Het gaat om 16 zonnepanelen. Wij hebben inmiddels twee offertes gekregen rond de 6k voor nieuwe zonnepanelen (puur ter informatie).
Laat mij raden, dit is iets met 365 en zon in de naam van de aanbieder??

Ik zit zelf oa in de zonnepanelen. Zulke aanbieders laten mensen de meest goedkope troep (chinese rommel panelen van 80€) huren voor 10j. Afkopen is 4x normale prijs.. Gek genoeg zijn er veel mensen die daar toch voor tekenen. (Na 10j looptijd, mag je je panelen “overnemen” voor 50€ per paneel. Klinkt gunstig, maar nieuw waren de panelen 68€.. Aanbieder heeft bewust de meest onbekende zonnepanelen die er maar zijn aangeboden zodat de prijs online niet te vinden was, plakt daar dan de naam A-klasse en premium op)

In de praktijk raad ik de slachtoffers aan rechtsbijstand in te schakelen, velaal was het in mijn ogen meest gunstig om 10j huur te betalen..

[Voor 25% gewijzigd door Stef87 op 30-07-2021 00:48]

Citigo-E, Model 3 SR+ Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Enforcer
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
XeNeRgY schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:46:
[...]

Maar dat is niet gebeurd. Het huurcontract is overgenomen.

TS zal hier echt juridisch advies moeten inwinnen.
Dat het huurcontract is overgenomen had inderdaad niet mogen gebeuren met deze constructie, echter zowel de verkoopmakelaar als de verkoper hebben deze constructie met de kopende partij zo kennelijk (on)bewust uitgevoerd en als echt zwart op wit op het biedingsformulier staat dat voor 6k de panelen overgenomen worden dan had dit ook correct moeten worden afgehandeld voor het passeren van de koopakte bij de notaris. Zoniet dan moet dit achteraf alsnog goed geregeld worden of in ieder geval dat beide partijen er samen netjes uitkomen zodat beide 'content' zijn met de uitkomst hiervan maar dat is mijn mening.

-edit-
Zolang er twee partijen zijn die iets met elkaar hebben afgesproken (het liefst op papier) dan zal daar toch echt over gesproken moeten worden. Er kan ook in staan dat de sauna, jacuzzi, auto, vliegtuig, vrouw des huizes whatever overgenomen wordt, maar dat moet dan toch echt geregeld worden tussen beide partijen..

Ohja imho treft de zonnepanelen verhuurder geen blaam, een vrijblijvende offerte is precies dat wat het is. Dat het een mega fout is daar zijn we het allemaal wel over eens, maar je kan er niet echt veel mee.

[Voor 24% gewijzigd door Enforcer op 29-07-2021 23:16]

Acties:
  • +35Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03-12 00:08

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Professioneel jurist hier: zoek een advocaat. Je hebt te maken met drie wederpartijen en kunt mogelijk elk van hen op een ander punt aanspreken. Het belang is groot genoeg om zo nodig kosten te maken.

Vergeet de rechtsbijstandsverzekering (heb je niet, je mist er ook weinig aan) en de gebruikers hier (strafzaak wegens oplichting, serieus?). Je vraagt ook geen IT-advies op het forum van mr-online.

Benieuwd naar jouw ervaring met mijn e-book prijsvergelijker!

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:12

Illusion

(the art of)

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

/edit

Mooi toch! Geen nieuw contract, maar expliciet overname oude contract incl rechten en plichten.

Vorige bewoners hadden recht tot afkoop voor 6k€, en dat recht heb je overgenomen.

Beweren ze dat je dat recht niet hebt overgenomen, dan heb je uiteraard de plichten ook niet overgenomen.

[Voor 4% gewijzigd door Illusion op 29-07-2021 23:48]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +3Henk 'm!

Anoniem: 1246108

Eh, dit zijn leuke opmerkingen maar het is relatief simpel. :)

Er is nog GEEN overeenkomst gesloten tussen de verhuurder van de zonnepanelen en de OP.
Er is een contract aangeboden waarin OP de panelen zou overnemen voor €13k (lol), en er is niet overeengekomen dat deze voor €13k overgenomen gaan worden. Iedereen kan wel allerhande contracten aanbieden. Dat zegt juridisch niets.
Dus de vorige eigenaren van het huis huren nog steeds de zonnepanelen.
De verhuurder en originele klant hebben geen poot om op te staan, vooral niet als het gaat om de prijs van €13k.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1246108 op 30-07-2021 03:07]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• bvdbos
Anoniem: 1246108 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 03:05:

Dus de vorige eigenaren van het huis huren nog steeds de zonnepanelen.
De verhuurder en originele klant hebben geen poot om op te staan, vooral niet als het gaat om de prijs van €13k.
Dat TS niet is ingegaan op het nieuwe aanbod van de verhuurder betekent niet automatisch dat de overeenkomst tussen verkoper en TS ook niet bestaat.

Maar wat aan de verhuurder ondertekend is verstuurd (nog afgezien van de vraag of deze volledig en correct is ingevuld) is een "Verzoek tot wijziging huurovereenkomst". Als er hierna geen verdere stukken tussen TS en verhuurder zijn getekend dan is er dus nog geen huurovereenkomst tussen TS en verhuurder. Ergo : Misschien is er nog wel een overeenkomst tussen verkoper en verhuurder maar daar staat TS verder buiten.

@Kimberly
Heb je ook een machtigingsformulier meegestuurd?
Maar je weet niet wat de maandelijkse huurprijs is?
Heb je daarbij huurvoorwaarden gekregen?
En heb je binnen 14 dagen een akkoord gekregen van de verhuurder?
En heb je die moeten ondertekenen?

Uit de aanhef van het ondertekende verzoek blijkt heel duidelijk dat dit niet meer dan een verzoek is waar Enie nog naar gaat kijken. Artikel 4 suggereert weliswaar anders maar het doel van het formulier staat er met grote letters boven en de verdere acties die Enie moet ondernemen wijzen hier ook evident op. Het kan niet zo zijn dat jullie een bindende overeenkomst aan moeten gaan waarbij de andere partij (Enie) de vrijheid heeft om niet aan de overeenkomst te voldoen. Ze stellen namelijk zelf dat ze gaan beoordelen of de huurovereenkomst overgenomen kan worden en ook artikel 4 stelt nog steeds duidelijk dat het om de wens gaat om de overeenkomst over te nemen, niet dat hiermee de overeenkomst daadwerkelijk wordt overgenomen. Dus sec op basis van dit formulier heeft verkoper en niet TS nog steeds een contract met verhuurder.

Zelfs als dit formulier wel wordt beschouwd als een nieuwe huurovereenkomst en deze dus tussen TS en verhuurder is overeengekomen, dan gaan Rechten en Plichten over. Dus dan ook de 6000 euro afkoop.

Dit kan een korte brief worden : geen overeenkomst tussen TS en Enie dus kom de panelen maar ophalen... TS wenst ook in de toekomst geen contract aan te aan met verhuurder aangezien deze zich onbetrouwbaar heeft getoond waarmee een nieuwe samenwerking/overeenkomst ook niet te verwachten is.

Alle verdere argumentatie kan later komen voor zover dan nog nodig.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Smobbo
Kimberly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:27:
[...]

Er staat 1 handtekening van de oude bewoners, en mijn handtekening.

Er staat inderdaad geen offerte nummer op deze overeenkomst.

Ik heb buiten deze overeenkomst geen anderr stukken ontvangen van dit bedrijf. Ook niet wat er nu voor huur betaald wordt et cetera.
Huh? Dan heb je zelf toch ook wel behoorlijk zitten slapen, sorry dat ik het zeg. Je hebt dus de huur van de panelen volgens de koopakte overgenomen, maar daarvoor is alleen een verzoek tot overname ingediend bij de verhuurder. Zonder akkoord van de verhuurder kan de vorige eigenaar dit dan toch niet aan je overdragen? Daarbij heb jij je niet afgevraagd wat er in die huurovereenkomst überhaupt stond…? Die zou de verkoper toch gewoon aan je moeten kunnen geven.
Wat als de huur nu 500€ per maand zou zijn? Wat als de afkoop niet eerder dan na X jaar mogelijk zou zijn. Etc…

Kortom, zet de boel eerst eens netjes op een rijtje ;)

[Voor 3% gewijzigd door Smobbo op 30-07-2021 07:51]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• bvdbos
bvdbos schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:42:
[...]
Dit kan een korte brief worden : geen overeenkomst tussen TS en Enie dus kom de panelen maar ophalen... TS wenst ook in de toekomst geen contract aan te aan met verhuurder aangezien deze zich onbetrouwbaar heeft getoond waarmee een nieuwe samenwerking/overeenkomst ook niet te verwachten is.
Wat in die brief trouwens erbij moet : de aanzegging dat ze binnen vier weken hun installatie moeten komen verwijderen en dat je deze anders door een professioneel bedrijf laat verwijderen waarbij de kosten zullen worden verhaald op de verhuurder.

Feitelijk maakt verhuurder dus gebruik van jouw dak zonder dat hiervoor een overeenkomst is afgesloten. Misschien niet allemaal de hoffeliijke weg maar verhuurder heeft zich gediskwalificeerd door de afkoop van 6000 euro niet na te komen, en zelfs die 6000 was al een absurd bedrag... Geen medelijden met verhuurder dus...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 06:05
waarom leasen/huren mensen zonnepanelen? met deze huurkosten en afkoopkosten win je er helemaal niks mee.

Maar goed, ik zou een jurist inschakelen. Vaak schrikken ze al van een brief van een advocaat dat ze eieren voor hun geld kiezen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Lekker administratief rotzooitje.

Je hebt het huis in februari gekocht maar weet nog steeds niet wat de huur is van die panelen.
Je hebt nooit een bevestiging gekregen van je wijzigingsverzoek tot overname contract
Je hebt getekend dat je zaken en verplichtingen overneemt terwijl je die niet hebt gekregen (zie acceptatieverklaring nieuwe huurder)
Je hebt getekend voor overname huur in je koopcontract van je huis

Je hebt een mailtje gericht aan de oude bewoners met een bedrag. Dit mailtje is waarschijnlijk vele maanden oud en van voor februari 2021? Wij weten verder niet wat de vraagstelling in dit mailtje was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smobbo
Wolly schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:20:
Lekker administratief rotzooitje.

Je hebt het huis in februari gekocht maar weet nog steeds niet wat de huur is van die panelen.
Je hebt nooit een bevestiging gekregen van je wijzigingsverzoek tot overname contract
Je hebt getekend dat je zaken en verplichtingen overneemt terwijl je die niet hebt gekregen (zie acceptatieverklaring nieuwe huurder)
Je hebt getekend voor overname huur in je koopcontract van je huis

Je hebt een mailtje gericht aan de oude bewoners met een bedrag. Dit mailtje is waarschijnlijk vele maanden oud en van voor februari 2021? Wij weten verder niet wat de vraagstelling in dit mailtje was.
Haha, het was me niet opgevallen dat de verkoop al van februari 2021 was. Na een half jaar volgt er actie? Bizar.
TS heeft dus ook al een half jaar voordeel van de panelen? Betaal je dus ook al een half jaar huur aan Enie?

In dit soort situaties moet je de }:O bij de horens vatten en niet een half jaar gaan zitten :z ... :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:52
bwerg schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:49:
[...]

Ik zou inderdaad eens gaan uitzoeken wat voor contract je überhaupt zou hebben overgenomen... Wat er eigenlijk in het contract staat over de afkoopsom lijkt nu helemaal niet bekend. Tsja, dan kan zelfs een jurist daar natuurlijk weinig mee.

[...]

offtopic:
Daar hebben we weer de obligate "je had een rechtsbijstandverzekering moeten hebben"-post in een juridisch topic...

1) Van de kosten die ik heb bespaard door jarenlang geen onnodige verzekeringen te hebben kan ik met gemak een uitglijder van duizenden euro's betalen. 2) Rechtsbijstandverzekering niet vergelijkbaar met een echt goede jurist, dus of die dit even voor je had opgelost valt te betwijfelen. 3) Verzekering neem je niet achteraf, dat doe je vooraf op basis van risico-inschatting, dat is niet hetzelfde als een glazen bol.
Op T.net doen mensen altijd net alsof je zonder rechtsbijstandverzekering geen advocaat kan inschakelen... Ik hanteer voor mezelf altijd de regel dat als ik een last zelf kan dragen ik dat liever doe dan dat ik er een verzekering voor afsluit. Dus een opstal en inboedelverzekering heb ik want als mijn huis afbrand kan ik met geen mogelijkheid zelf die kosten dragen, maar als ik een onverwachte rekening krijg van 8.000 euro kan ik een jurist prima zelf betalen. Als ik dan kijk dat een (behoorlijke) rechtsbijstand verzekering zo'n 20-30 euro per maand kost heb ik sinds mijn 25e al zo'n 2000-3000 euro uitgespaard. Ik heb in die periode nog nooit iets meegemaakt waar ik rechtsbijstand voor zou inschakelen.

Voor de TS, heb je ook sinds de overname van het huurcontract geen huur betaalt voor de panelen? Wie betaalt dat dan? Ik zou zelf erop hameren dat het contract niet overgenomen is. Er is een verzoek tot overname getekend. Ik zou verwachten dat daarna nog meer informatie volgt voordat de daadwerkelijke overeenkomst getekend wordt. Dus een echte overeenkomst waarin alle rechten en plichten staan met jouw naam en adres erboven.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 03-12 15:58
Ozzie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:22:
[...]

Op T.net doen mensen altijd net alsof je zonder rechtsbijstandverzekering geen advocaat kan inschakelen... Ik hanteer voor mezelf altijd de regel dat als ik een last zelf kan dragen ik dat liever doe dan dat ik er een verzekering voor afsluit. Dus een opstal en inboedelverzekering heb ik want als mijn huis afbrand kan ik met geen mogelijkheid zelf die kosten dragen, maar als ik een onverwachte rekening krijg van 8.000 euro kan ik een jurist prima zelf betalen. Als ik dan kijk dat een (behoorlijke) rechtsbijstand verzekering zo'n 20-30 euro per maand kost heb ik sinds mijn 25e al zo'n 2000-3000 euro uitgespaard. Ik heb in die periode nog nooit iets meegemaakt waar ik rechtsbijstand voor zou inschakelen.
offtopic:
We gaan wat OT, maar toch: dit werkt natuurlijk ook de andere kant op. Heb je zo'n verzekering, is het stukken laagdrempeliger over allerhande zaken snel advies in te winnen. Wie weet wat dat had opgeleverd?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03-12 15:53
Thijsmans schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:08:
Professioneel jurist hier: zoek een advocaat. Je hebt te maken met drie wederpartijen en kunt mogelijk elk van hen op een ander punt aanspreken. Het belang is groot genoeg om zo nodig kosten te maken.

Vergeet de rechtsbijstandsverzekering (heb je niet, je mist er ook weinig aan) en de gebruikers hier (strafzaak wegens oplichting, serieus?). Je vraagt ook geen IT-advies op het forum van mr-online.
Hier nog een jurist (niet praktiserend). Dit is verreweg het zinnigste advies dat tot nu toe in dit topic gegeven is.

Feit is dat hier een heleboel mensen die geen jurist zijn advies geven op basis van nog niet eens halve informatie omdat ze niet alle stukken hebben om te zien wat er nou eigenlijk echt is overeengekomen en tussen welke partijen dat is overeengekomen.

Maak gewoon even een duidelijk dossier waar zoveel mogelijk kopieën van wat jullie hebben afgesproken inzit en ga ermee naar een jurist.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03-12 00:08

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zoek een advocaat met een gratis intake/30 minuten-gesprek. Het klinkt alsof je er welgeteld één hebt gebeld.

Benieuwd naar jouw ervaring met mijn e-book prijsvergelijker!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 15:26
Waarom laat je ze niet gewoon de hele boel van het dak halen.
Daarna nieuwe laten monteren van wat je nog over hebt van die 6K, en klaar

Zelfs als je er een beetje bij in schiet is het nog goedkoper dan met advocaten in de weer gaan, en ws nog sneller en zonder stress ook.

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • +2Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22:44
Wolly schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:18:
[...]

In TS schrijf je dat je in februari het huis hebt gekocht.

[...]
Je kan prima tekenen in februari en de overdracht plaats laten vinden in juni toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
xh3adshotx schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:19:
[...]

Je kan prima tekenen in februari en de overdracht plaats laten vinden in juni toch?
Dat kan, maar het niveau van informatieverstrekking is zo belabberd dat ik mij afvraag of het verschil tussen tekenen en levering uberhaupt duidelijk is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 08:07
GreatDictator schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:21:
[...]

Als je niks doet kan het je zomaar een stuk meer gaan kosten. Zoals al aangegeven, zoek een advocaat waar je een half uurtje gratis mee kan gaan praten, raap van tevoren alle relevante stukken bij elkaar en ga op gesprek.
Als eerste is het zaak om die relevante stukken überhaupt in bezit te krijgen. Er is wel getekend voor overdracht van het huurcontract van de zonnepanelen (zowel op de leveringsakte van het huis, als op het overdrachtsformulier van de zonnepanelenboer). Maar uit de berichten maak ik op dat het huurcontract en de bijbehorende algemene voorwaarden nooit zijn verstrekt aan TS en partner, ondanks de nadrukkelijke verklaring van TS op het formulier dat dit wel het geval is.

Zonder die juiste documenten kan een advocaat waarschijnlijk ook niet veel betekenen.

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:03
Enforcer schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:54:
Ik snap eigenlijk alle suggesties die gedaan worden niet.

Feiten:
- Er staat op papier dat voor 6k iets (zonnepanelen) wordt overgenomen
- Die 6k is in mindering gebracht op de uiteindelijke koopsom
- Na passeren koopakte is er nog steeds niks overgenomen, kortom die 6k moet terugkomen. De verkopende partij maakt nu immers 'winst' doordat ze EN geen afkoopsom hebben afgerekend met de zonnepanelen verhuurder EN 6k van de koopsom hebben afgekregen (die aanvankelijk dus voor de afkoopsom was bedoeld).

@Kimberly
Heb je dit nu al besproken met de verkoopmakelaar en/of verkoper en wat zeggen die er van?
Waarom? Hooguit is de verkoper 'goedkoop' van de panelen af die bij het huis horen. Maar verkoper heeft 6000 MINDER gekregen. DIe is dus niet betaald met de afspraak dat zij dit aan de panelenverhuurder betalen. Koper heeft hierin niet zo slim gehandeld. Ze hadden gewoon de 6k moeten betalen en in koopcontract laten vastleggen dat ze de afkoop regelen voor de woning overgaat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 06:05
t14wo schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:01:
[...]

Waarom? Hooguit is de verkoper 'goedkoop' van de panelen af die bij het huis horen. Maar verkoper heeft 6000 MINDER gekregen. DIe is dus niet betaald met de afspraak dat zij dit aan de panelenverhuurder betalen. Koper heeft hierin niet zo slim gehandeld. Ze hadden gewoon de 6k moeten betalen en in koopcontract laten vastleggen dat ze de afkoop regelen voor de woning overgaat.
weet jij misschien waar TS een tijdmachine kan huren zodat ze terug in de tijd kan en het dan zo doen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Smobbo
Enforcer schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:54:
Ik snap eigenlijk alle suggesties die gedaan worden niet.

Feiten:
- Er staat op papier dat voor 6k iets (zonnepanelen) wordt overgenomen
Staat dat er wel? Op basis van de rommelige informatie tot nu toe lijkt er enkel in de koopovereenkomst te staan dat er een huurovereenkomst overgenomen wordt door de koper.
Dat de verkoper een prijsje voor afkoop heeft opgevraagd bij de verhuurder, zodat koper weet wat dit zou (kunnen) kosten, betekent niet dat er op papier staat dat er iets voor 6k wordt overgenomen...

De zonnepanelen zijn überhaupt niet van verkoper (die huurt ze enkel), die kan ze dus ook niet voor een bedrag overdragen aan koper.
- Die 6k is in mindering gebracht op de uiteindelijke koopsom
Staat expliciet vast dat de koopsom verlaagd is met 6k of heeft koper simpelweg zijn bod verlaagd met 6k en is enkel dit lagere bod vastgelegd? (ik kan een bericht gemist hebben, maar dit is volgens mij nog niet duidelijk)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
TS reageert niet inhoudelijk op de gestelde vragen. Dan is door blijven gissen ook niet zinvol.

@DataGhost daar heb je gelijk in :)

[Voor 37% gewijzigd door XeNeRgY op 30-07-2021 17:19]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kimberly
XeNeRgY schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:46:
[...]

Een oneliner noem ik geen inhoudelijke reactie. Er zijn veel vragen rondom de overeenkomst en kosten van de huur etc.
Wij hebben geen andere stukken ontvangen. Wij weten de kosten niet en hebben geen algemene voorwaarden of iets anders gezien of ontvangen.

Enkel het contract huurovername (waarvan ik de foto's gepost heb). 😊

Acties:
  • +4Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 00:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

teacher schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:45:
Informeer bij juridisch loket, of kijk eens bij deze lui:
https://www.brandmr.nl/
Ik quote mezelf even....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +4Henk 'm!

• bvdbos
Kimberly schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:42:
[...]

Wij hebben geen andere stukken ontvangen. Wij weten de kosten niet en hebben geen algemene voorwaarden of iets anders gezien of ontvangen.

Enkel het contract huurovername (waarvan ik de foto's gepost heb). 😊
Dus :
Heb je ook een machtigingsformulier meegestuurd? Nee dus
Maar je weet niet wat de maandelijkse huurprijs is? Nee dus
Heb je daarbij huurvoorwaarden gekregen? Nee dus*
En heb je binnen 14 dagen een akkoord gekregen van de verhuurder? Nee dus
En heb je die moeten ondertekenen? Nee dus

* maar je hebt wel verklaard dat je die hebt gekregen door het verzoek te tekenen. Dat is natuurlijk raar maar van de andere kant wel begrijpelijk gezien de druk die op jullie rustte die dag. De notaris en de makelaar hadden hierop toe moeten zien en dit ook ter sprake moeten brengen.

Aangezien het formulier onvolledig is ingevuld (ondermeer offertenummer ontbreekt), aangezien je verder geen stukken hebt gekregen mag je dus ervan uitgaan dat er geen overeenkomst tussen verhuurder en jou bestaat maar dat deze vermoedelijk nog tussen verkoper en verhuurder van kracht is. Die huur wordt trouwens, zo ik uit het verzoek tot wijziging begrijp, jaarlijks voldaan.

Zoals @teacher zegt : neemt contact op met een jurist (kan brandmeester zijn maar kunnen ook andere juristen zijn, een advocaat is -nog- niet nodig). Je kan wel zelf een voorstel maken voor een brief naar de verhuurder maar laat deze altijd controleren door een specialist. En als je dat doet: schrijf vantevoren de gang van zaken zo exact mogelijk voor die specialist uit en zorg dat alle bewijsmiddelen (koopcontract, leveringsakte, verzoek tot overname, NAW-gegevens betrokkenen, afschriften emails etc) ook bij die specialist bekend zijn.

[Voor 3% gewijzigd door bvdbos op 30-07-2021 20:11]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• bvdbos
bvdbos schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:08:
[...]
Aangezien het formulier onvolledig is ingevuld (ondermeer offertenummer ontbreekt), aangezien je verder geen stukken hebt gekregen mag je dus ervan uitgaan dat er geen overeenkomst tussen verhuurder en jou bestaat maar dat deze vermoedelijk nog tussen verkoper en verhuurder van kracht is. Die huur wordt trouwens, zo ik uit het verzoek tot wijziging begrijp, jaarlijks voldaan.
Ik moet mezelf wel corrigeren/aanvullen. Er is momenteel nog steeds een overeenkomst tussen verkoper en verhuurder. En jij hebt een overeenkomst met verkoper getekend, daaraan moet je je houden.

7.1. De feitelijke levering en aanvaarding vindt plaats op het moment van het ondertekenen van de akte van levering zoals weergegeven in artikel 4.1, tenzij tussen verkoper en koper een ander tijdstip is overeengekomen, vrij van huur-, lease- en/of huurkoopovereenkomsten met uitzondering van de volgende overeenkomsten welke door koper gestand worden gedaan: Huur-/lease overeenkomst C.V. ketel en zonnepanelen.

De verhuurder staat blijkbaar niet toe dat de huur wordt overgenomen (want ze hebben geen bevestiging verstuurd binnen 14 dagen, maar van de andere kant : verkoper heeft verzaakt het formulier compleet in te vullen want geen offertenummer, niet beide namen en de voorwaarden zijn niet aan jullie ter hand gesteld. Daarbij heb jij niet beide namen ingevuld en je hebt geen machtiging meegestuurd). Je kan dus niet aan dit deel van de koopovereenkomst voldoen. Of van de andere kant: verkopers kunnen niet aan dit deel van de overeenkomst voldoen aangezien verhuurder de tenaamstelling niet wil wijzigen.

Vooralsnog heb jij niets te maken met de verhuurder dus hoef je ook geen contact te hebben met de verhuurder. Je kan nu vier dingen doen:

1) de zachte weg : Aangeven bij verkoper dat je wil voldoen aan de overeenkomst maar dat verhuurder niet meewerkt. Dan zal verkoper in overleg gaan met verhuurder en zal daar vermoedelijk wel uit volgen dat een nieuwe huurovereenkomst op jouw naam wordt aangeboden. En daarvan heb je met verkoper afgesproken dat je die overneemt.

2) de harde weg : beoordelen dat de overname van de huurovereenkomst klaarblijkelijk niet wordt geaccepteerd door verhuurder en daarom een aanvullende overeenkomst tussen koper en verkoper opstellen waarin dit wordt vastgelegd in afwijking van de koopovereenkomst. Dit heeft tot gevolg dat de overeenkomst tussen verhuurder en verkoper nog bestaat en dat een probleem bij verkoper komt te liggen. Die zal dan alsnog moeten afkopen. In lijn met de afspraken dien jij dan die 6000 euro alsnog over te maken naar verkoper. Voor hoeveel de installatie door verkoper wordt afgekocht is dan niet jouw probleem. Of verhuurder haalt de installatie weg en jij houdt de 6000 euro (want die is bedoeld voor de aankoop van een/de installatie).

3) de hardere weg : beoordelen dat de overname van de installatie niet tegen de afgesproken prijs kan plaatsvinden. Hierdoor leidt je schade van minimaal 7000 euro. Hierdoor is sprake van dwaling en je spreekt verkoper hierop aan. Daar komt nog bij dat de verhuurder akkoord moet gaan.

4) de keiharde weg : hetzelfde als onder 3 maar je stelt tevens de verkopend makelaar en notaris aansprakelijk voor alle schade die je leidt aangezien zij niet aan hun zorgplicht hebben voldaan. Ze hadden moeten controleren of het door jou getekende "verzoek tot overname huurovereenkomst" compleet was. Deze is wel tricky, als deze stukken niet benoemd worden in de akte van levering en ze zijn verder niet op tafel gekomen bij het tekenen van de akte van levering, dan ga je dit verliezen bij de notaris. De zorgplicht van de makelaar gaat over het gehele traject, daar heb je meer kans.

Ofwel : Ga in overleg met de jurist :) :)

[Voor 5% gewijzigd door bvdbos op 31-07-2021 07:55. Reden: typo en betere toelichting]

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:33
Zoek echte juridische bijstand. De meeste inhoudelijke adviezen hier zijn niet of slecht onderbouwd en zouden, indien opgevolgd, je zaak zelfs flink kunnen schaden.

• bvdbos
bszz schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:56:
Zoek echte juridische bijstand. De meeste inhoudelijke adviezen hier zijn niet of slecht onderbouwd en zouden, indien opgevolgd, je zaak zelfs flink kunnen schaden.
Idd, zoals veel mensen al hebben aangegeven. En @Kimberly : zorg dat je de tijdlijn met afspraken, contracten, emails etc mooi op papier hebt staan met alle bewijsmiddelen als bijlage...

• ceesvb
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 23-11 10:40
pcxs schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Daarom ook het advies zoek een goede advocaat want ja er zijn fouten gemaakt maar die 6K korting op de koopprijs die moet ergens vandaan komen.
Een 'goede advocaat' is er een, die binnen een half uur dóór heeft, waar het over gaat en een aanvaardbaar plan van aanpak vóórlegt.
Zie in dit verband een stukje uit Jinek met Peter R. de Vries RIP: YouTube: PatriciaP

[Voor 14% gewijzigd door ceesvb op 03-08-2021 11:40]

• Kneddah
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 00:05
pcxs schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:25:
[...]
De meeste advocaten rekenen meer met dubbele pennen.
Maar feit blijft TS heeft er gewoon een puinhoop van gemaakt.
Jouw mening is geen feit.

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:00
Shuriken schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 01:13:
[...]

Wellicht is het een idee om te bellen en aan te geven dat je partner niet getekend heeft, en dat je vergeten bent de machtiging toe te sturen. En om zo min of meer uit te vinden of de overname uberhaupt doorgang heeft gevonden? als ze aangeven dat je het opnieuw moet insturen, dan heb je in elk geval een zorg minder. Zou wel het gesprek opnemen.
Ik zou nu even helemaal niets doen. Behalve per direct advies inwinnen bij een jurist of advocaat.

• bvdbos
Dionysiou schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:27:
[...]

Ik zou nu even helemaal niets doen. Behalve per direct advies inwinnen bij een jurist of advocaat.
Ik zou ook niets doen, behalve in overleg met een jurist. Zoals aangegeven : TS heeft geen contract met de verhuurder, alleen met de verkoper...

• bvdbos
pcxs schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:02:
[...]

Partner hoeft niet te tekenen 1 handtekening is voldoende.
Mochten ze het overnameformulier wel hebben dan snijd ze zich in haar vingers.

Dit is echt een gevalletje tussen koper en verkoper, Koper heeft korting van 6K gekregen en laat dat nu net de de prijs zijn van de overname van de panelen welke de verkoper heeft opgevraagd.

Koper moet dan wel de 6K betalen aan de leverancier dat heeft koper niet gedaan daar leest iedereen overheen het staat er niet zo maar waarom zou de verkoper in hemelsnaam 6K korting gaan geven dan moet er meer aan de hand zijn dan hier gezegd is.
Ik zie het nèt iets anders. Verkoper heeft voor bedrag X pand verkocht met, op basis van informatie van verhuurder aan verkoper, de toezegging dan voor 6K de installatie overgenomen kan worden. Die 6K is als korting gegeven, eigenlijk komt het er dus op neer dat het pand gekocht is inclusief installatie in eigendom.

Nu verdubbelt verhuurder de overnameprijs en wil deze klaarblijkelijk niet overgaan tot de overname van het huurcontract. Dus koper kan niet aan de verplichting uit de koopovereenkomst voldoen en verkoper kan niet aan de toezegging uit de overeenkomst voldoen (maar @Kimberly : staat ergens op papier of de mail dat die 6K korting wordt gegeven in verband met de overname van de installatie?).

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01:39

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Woy schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:24:
[...]

De TS heeft ook geen probleem om die 6k te betalen. Het probleem is dat bij de overeenkomst ook is besproken dat het afkopen 6k zou zijn, en niet 13k. Het probleem zit in die 5k extra.
7k extra ;)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Toke_gt
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 08:37
Situatie volgens mij:
- verkoper vraagt bij verhuurder wat afkoopsom contract is. Is 6K
- koper neemt installatie etc over zodat verkoper niet hoeft af te kopen (?). 6K wordt verrekend in koopsom huis
- partijen tekenen overnamecontract
- koper heeft nu in ogen van verhuurder een nieuw contract met nieuwe afkoopsom (die veel hoger is, want contract is nog maar net ingegaan)

Vraag: wat was nu precies de bedoeling voor het verrekenen van de afkoopsom? Overname of zelf afkopen. Ik begrijp uit je post afkopen, maar ik snap niet waarom daar zo’n ingewikkelde constructie voor is gekozen?

• pcxs
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 09:06
Toke_gt schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:02:
Situatie volgens mij:
- verkoper vraagt bij verhuurder wat afkoopsom contract is. Is 6K
- koper neemt installatie etc over zodat verkoper niet hoeft af te kopen (?). 6K wordt verrekend in koopsom huis
- partijen tekenen overnamecontract
- koper heeft nu in ogen van verhuurder een nieuw contract met nieuwe afkoopsom (die veel hoger is, want contract is nog maar net ingegaan)

Vraag: wat was nu precies de bedoeling voor het verrekenen van de afkoopsom? Overname of zelf afkopen. Ik begrijp uit je post afkopen, maar ik snap niet waarom daar zo’n ingewikkelde constructie voor is gekozen?
Inderdaad dit is gewoon een constructie van lik mijn vestje.
Dus zijn er oplossingen optie 1 verkoper geeft koper 6K korting als hij zelf dat bedrag betaald aan verhuurder optie 2 zou dan zijn geweest 6K boven op de prijs als verkoper het zou regelen.

En daar is het dus fout gegaan bij Optie 1 koper denkt leuk 6K korting en ik ga op eigen houtje ff navragen wat afkoop kost verhuurder denkt ja dikke snikkel jij begint net met huren dus jij krijgt gewoon 13K voor je kiezen.

Ik blijf erbij als koper gewoon 6K had betaald aan verhuurder dat het probleem opgelost was geweest, dat lijkt me ook de enige wijze want waarom zou verkoper 6K korting geven anders ik kan dat niet plaatsen.

• Question Mark
  • Laatst online: 03-12 16:07

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

bvdbos schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:45:
[...]

Ik zie het nèt iets anders. Verkoper heeft voor bedrag X pand verkocht met, op basis van informatie van verhuurder aan verkoper, de toezegging dan voor 6K de installatie overgenomen kan worden. Die 6K is als korting gegeven, eigenlijk komt het er dus op neer dat het pand gekocht is inclusief installatie in eigendom.
Volgens de koopovereenkomst is het nog simpeler. TS neemt voor prijs X de woning over, en verplicht zich de lopende huurcontracten over te nemen.

Dát is wat op papier staat. Dat TS via de vorige eigenaren geinformeerd heeft wat het afkopen van die contracten zou moeten kosten is en daar hun bod op aangepast hebben is verder niet heel intressant. De koopovereenkomst is vrij helder.

Dat maakt het overigens niet minder vervelend...

Maar goed, TS moet hier een jurist naar laten kijken en hopen dat er nog wat uit te halen is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Wolly
  • Niet online
TS reageert niet op vragen en tips.

Met zo'n passieve houding is het niet gek dat de boel zo uit de hand loopt.

• bvdbos
Wolly schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:41:
TS reageert niet op vragen en tips.

Met zo'n passieve houding is het niet gek dat de boel zo uit de hand loopt.
TS heeft 20x keer gereageerd in de 8 dagen dat het topic loopt, niet overdrijven ;)
Maar idd, verder discussieren heeft geen zin denk ik. @Kimberly Zou je de reactie van jouw jurist willen delen?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

pcxs schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:51:
[...]
Kimberley schrijft dit zelf hoor Dit staat er in de verkoopovereenkomst. Ons bod is met 6k verlaagd zodat wij de zonnepanelen voor dit bedrag over kunnen nemen.
Zoals ik het lees slaat het stuk "dit staat er in de koopovereenkomst" alleen maar op het volgende:
Artikel 7 Feitelijke levering/ Overdracht aanspraken

7.1. De feitelijke levering en aanvaarding vindt plaats op het moment van het ondertekenen van de akte van levering zoals weergegeven in artikel 4.1, tenzij tussen verkoper en koper een ander tijdstip is overeengekomen, vrij van huur-, lease- en/of huurkoopovereenkomsten met uitzondering van de volgende overeenkomsten welke door koper gestand worden gedaan: Huur-/lease overeenkomst C.V. ketel en zonnepanelen.
Ik lees nergens terug dat er in de koopovereenkomst opgenomen staat dat de huur van de installatie voor 6K overgenomen kan worden. In de overeenkomst staat alleen maar dat TS de installatie overneemt (wat ook gebeurd is).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Question Mark

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

pcxs schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:32:
[...]
Als deze regel niet in de koopovereenkomst staat waarom typt Kimberley dat dan.
Omdat duidelijk schrijven een hele kunst is.

Kimberly geeft aan (na het plaatsen van de relevante passage uit de overeenkomst):
Dit staat er in de verkoopovereenkomst. Ons bod is met 6k verlaagd zodat wij de zonnepanelen voor dit bedrag over kunnen nemen.
Er staat niet:
Dit staat er in de verkoopovereenkomst: Ons bod is met 6k verlaagd zodat wij de zonnepanelen voor dit bedrag over kunnen nemen.
Let op het verschil tussen punt en dubbele punt. Dat maakt qua intepretatie van de tekst een wereld van verschil. Ik ga er vanuit dat de tweede zin dan niet in de koopopvereenkomst staat, maar dat dit is iets wat in de praktijk gebeurd is. Tel daarbij op dat er nergens in de quote die Kimberly gepost heeft uit de koopovereenkomst ook maar iets staat over de kosten voor het overnemen. Vandaar dat ik de conclusie trek dat hier niks over op papier staat.

Maar wellicht kan @Kimberly nog even om alle onduidelijkheid weg te nemen dit kan verduidelijken. :)

[Voor 5% gewijzigd door Question Mark op 06-08-2021 12:52]

• Kimberly
We zijn er gelukkig uit gekomen. De zonnepanelen zijn inmiddels overgenomen voor het oorspronkelijk genoemde bedrag! :)

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kimberly schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:12:
We zijn er gelukkig uit gekomen. De zonnepanelen zijn inmiddels overgenomen voor het oorspronkelijk genoemde bedrag! :)
Ik ben benieuwd of dat gewoon via de leverancier van de zonnepanelen is gegaan, of alsnog via de verkoper van het huis? En wat was de reden dat ze nu wel mee wilden werken?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Ethnocentrix
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:24

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Voor 6000 euro had ik de hele installatie op laten halen door de verhuurder en een nieuwe installatie laten plaatsen geloof ik :Y)

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee