Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Gelukkig zwalken er bij mij thuis vreemde wezens zat rond, die af en toe verbouwereerd naar zichzelf staren. Horus had tenminste nooit gedacht dat hij zichzelf nog eens in een buffetspiegel vereeuwigd zou zien

Charlie Chaplin: "The mirror is my best friend, because when I cry it never laughs". Prima hoofdpersoon dus voor de mirror challenge.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
@RvL Zeer origineel bedacht en uitgevoerd, in een fotoforum misschien wel de meest gewaardeerde spiegel!
@bobcom Ook lekker bezig geweest, #3 spreekt mij het meeste aan, waarschijnlijk omdat het zo'n klassieke pose is. Kan zo op de cover van een muziekalbum.
Gelukkig vanmorgen nog even de uitdaging van deze week gecheckt toen we op pad gingen.
Als etalage spiegel op de grond zie je altijd hetzelfde perspectief:

Een spiegelende deur met uitzicht op een steegje:

De deur in zijn geheel (voor het perspectief niet als inzending, is nl niet scherp)

een EEND!
Maar zij, haar kuikens en de oever worden wel mooi gespiegeld in het water
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
@Spasm Voor mij had je alleen de linkerhelft hoeven plaatsen - die spiegelnaad, lampen en stopcontacten maken het speciaal genoeg. De rechterhelft hangt er een beetje bij. (Zie ook uitdaging "less is more"
@RvL Hij is mooi! Ook geinig dat je helemaal naar deApenheul moet om een weerspiegelde eend te fotograferen
Vandaag 10€ stukgesmeten aan twee stukjes spiegelglas 30x30 cm. Opgesteld in de boekenkast annex close-up studio en wat modellen gevraagd te poseren. Chaplin was al op de set en desgevraagd toverde hij een knijn uit zijn bolhoed.
#5 Charlie forever

#6 Konijnenplaag

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
@Pinquin422nd Leuke foto's. Bij 1 vind ik de hoek en compositie lekker origineel.
@Spasm Mooie sfeer-foto. Spanning en concentratie vlak voor de uitvoering.
@RvL Ook leuke reflectie. Alleen zou ik redelijk stuk van de bovenkant afknippen waardoor de nadruk meer op de reflectie komt te liggen.
@bobcom Ook die oneindige foto's zijn leuk gevonden. En kosten noch moeite gespaard om mee te doen aan de uitdaging van deze week. Hulde.
Hier geen spiegel maar iets anders. Waarom kan ik de tijd toch zo slecht aflezen. Oh, wacht. Ik pak even mijn camera.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
@Pinquin422nd Spiegeldeuren zijn wel interessant.
@spasm De 2e foto vind ik geslaagd.
@bobcom Leuk die experimenten met de spiegels
@sys64738 Toch nog wel een fraaie foto.
Hier wat van mijn experimentele foto's met spiegel(s).
:strip_exif()/f/image/fjbAds5K9knWgqyrOTVPhBGm.jpg?f=fotoalbum_large)
Het duurde even voor ik de pen in een redelijke hoek had.
:strip_exif()/f/image/txD9J6Fxm3d2HwwhuP3GqQDA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook maar eens een spiegel doorgesneden voor deze foto.
:strip_exif()/f/image/SHoe0laemaVFyyy4SmiisQL1.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel veel stof op deze spiegel
De beregende spiegeldoos gebruikt voor de foto van de camera geeft een mooi effect:
:strip_exif()/f/image/befOqQtPvkHAgnXFHemNJC11.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door JoStad op 28-07-2021 20:45 . Reden: toevoeging ]
Ja
:strip_exif()/f/image/OeCS28XJoc3aAZAonoit2T1z.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie dat mijn spiegelglas ontspiegeld moet worden omdat ik de spiegeling dubbel zie
[ Voor 22% gewijzigd door JoStad op 30-07-2021 08:17 . Reden: update ]
@bobcom : Ook mooi bedacht! Foto 1 en 3 vind ik het sterkst, omdat je daar ook vooral dingen in de spiegel ziet, die je anders niet ziet. Bij foto 2 is het spiegelbeeld jammer genoeg niet zo duidelijk. Bij foto 1 en 3 vind ik het vooral mooi, dat de figuren zichzelf lijken te bekijken in het spiegelbeeld. Bij foto 4 is dat niet het geval, en dan lijkt het voor mij meer gewoon “toevallig” dat de spiegel en het figuurtje zo staan. Foto 1 en 3 vertellen wat meer verhaal, en dat maakt ze goed, vind ik.
Foto 5 en 6 vind ik ook mooi uitgevoerd! Van die 2 vind ik foto 6 de beste, het ronde geeft net wat meer dynamiek.
@Pinquin422nd : Mooi gevonden, die etalagespiegel. Was misschien nog mooier geweest, als iemand net op dat moment naar de spiegel was toegelopen, dan had je ook nog eens een relatie gehad met de tekst “Welcome” waar je een deel van ziet.
De spiegeldeur, vind ik ook mooi gevonden, maar bij de foto die als inzending dient, zie ik niet echt dat het een spiegel is. Had ook een doorkijkje of een frame kunnen zijn ofzo.
@Spasm : Mooie foto! Fijn vind ik dat mijn aandacht eerst naar je jongste telg getrokken werd, daarna zie je de andere kinderen in de spiegel, de attributen, en beetje bij beetje wordt steeds duidelijker wat de setting van de foto is, doordat de spiegel “verraadt” wat er nog allemaal meer gebeurt in de ruimte. Had misschien nog wel een randje links en rechts weggehaald, zodat je niet het meisje op de achtergrond links nog half ziet, en zodat je ook rechts het kind niet meer ziet, en de arm die in de tas graait. Dan was de foto denk ik iets rustiger geworden, en had het niks aan “boodschap” of onderwerp verloren.
De gecropte versie is naar mijn smaak dus juist iets te veel gecropt.
@sys64738 : Niet alleen een spiegel of water spiegelt inderdaad! Mooi gevonden dus!
De foto met de camera vind ik ook wel geslaagd. Door de lijnen lijkt het een soort van tunnel waar je oog ingetrokken wordt.
@JoStad : Geweldig die 1e foto met die pen! Mooie kleuren ook, scherp, prachtig!
Foto 2 past duidelijk binnen de opdracht, wel origineel zo de plaatsing van de spiegels, maar verder doet de foto me niet zoveel.
Foto 3 is ook leuk bedacht, soort selfie maar dan met een spiegel. Was misschien nog leuker geweest met 1 of 2 attributen in het gras, die nog iets meer vertellen over de fotograaf? Of vertelt het groen al alles? Een fotograaf die graag buiten is?
Foto 4 geeft inderdaad een mooi effect zo! Foto 5 en 6 vind ik ook wat minder spannend, maar zijn duidelijk wel foto’s die binnen het thema passen van deze week.
Hierbij mijn 1e en wellicht enige bijdrage deze week.
:strip_exif()/f/image/Murf9HVSKE07VXScewYeI7Iw.jpg?f=fotoalbum_large)
@JoStad je blijft lekker gaan hè. Probeer eens een vorm die meer wordt van die twee spiegels. (M'n dochter heeft daar een hele doos mozaïek van thuis, had ik mooi kunnen gebruiken)
Dan wat van mijzelf met mijzelf (sooc):
:strip_exif()/f/image/tncOx2UpIXdJ9ZxQl3JGGD3o.jpg?f=fotoalbum_large)
En eentje waar anderen het idee al voor mij bedacht hadden. Heb daar tig foto's gemaakt tot aan ruisende sterren aan toe, maar vond het lastig echt iets bijzonders te maken. (Mede omdat ik andere gasten ook hun gang wil laten gaan)
:strip_exif()/f/image/DUyJETdvbvDP9mGiylOsFK3f.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 67% gewijzigd door Gonadan op 31-07-2021 21:31 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Gonadan Die weerspiegeling met jezelf vind ik echt mooi gevonden!
De discobol spiegelt ook goed, vind hier vooral de kleuren mooi.
Ik zie dat mijn foto op mijn telefoon een stuk donkerder overkomt dan hoe ik hem op mijn laptopscherm zag. Daarom hier nog een iets verbeterde / duidelijkere versie hopelijk.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6Mw2DHM8Vvqu8NgJkzeWunLe.jpg?f=user_large)
Jullie kijken dus naar mijn hand waarvan de weerspiegeling de naald van een (foto van) een platenspeler probeert te pakken.
Ik dacht er aan een spiegel in kleine stukken te slaan maar vanwege de veiligheid daarvan afgezien.
Wel wat anders dan vlakke spiegels:
:strip_exif()/f/image/4Ywhx16IvoplA2Rs7EZ3Wm7p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/39C5UItLf6XcjC11SGxIG18n.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet het symbool van een geheim Zwitsers genootschap.