Foto-uitdaging week 29: Isolement Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:52

sys64738

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57

Wormaap

De opdracht van deze week: Isolement.

Dit keer een idee van één van jullie zelf:
bobcom schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:45:
Wat dacht je van "isolement" als uitdaging? Kunnen we nog even nostalgsich terugverlangen naar die fijne pandemieperiode.
Geef er de invulling aan die je erbij voelt, veel succes weer. :)

Ter herinnering even de achtergrond en regels

Het idee is dat een uitdaging op maandag start en op zondag einde dag eindigt. De uitdaging kan vrij divers zijn en het is aan je eigen creativiteit hoe die in te vullen. Hoe meer verschillende ideeën en resultaten hoe beter.
Het is niet zozeer een wedstrijd, maar gewoon een uitdaging waarbij we elkaar willen aanmoedigen om meer te durven en meer te proberen. Uiteraard is het wel leuk om elkaars foto's te beoordelen en complimenten of tips te geven.
We willen elke week met een nieuwe uitdaging komen, dus past een onderwerp je totaal niet sla dan gerust een keer over. Heb je zelf ideeën voor onderwerpen gooi die dan gerust in het feedbacktopic of DM, dat is altijd welkom.

Even kort de regels:
• de uitdaging start op maandag wanneer het topic door ons geplaatst is, en eindigt wanneer de volgende maandag weer begint (middernacht dus).
• de foto moet nieuw gemaakt worden in de week van de uitdaging, dus geen archiefbeelden
• als je het niet redt om hem binnen de tijd te bewerken en pas één of twee dagen later kunt plaatsen is dat natuurlijk geen ramp
• meerdere foto's mag, graag zelfs als ze tof zijn, maar overdrijf niet. ;)
• probeer elkaar te motiveren en geef ook feedback aan elkaar
• voel je vrij om zo creatief mogelijk het onderwerp te volgen, maar zorg wel voor een duidelijk link

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 16:24

RvL

Hallo, ik ben Skye!

ik ben een labrador pup van 17 weken en barst van de energie. Vaak ben ik lekker aan het spelen en aan het onderzoeken.

Maar soms moet het baasje weg en dan moet ik in de bench. Ook als ik weiger om mijn broodnodige rust te pakken als ik dat eigenlijk nodig heb word ik in isolement gezet in m'n bench.

En daar zit ik dan heel zielig te kijken.... helemaal alleen....
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51322607952_9c7bcfab92_b.jpg'Isolated'

Maar stiekem ben ik niet zielig en is het eigenlijk wel fijn! Ik krijg altijd een koekje als ik braaf de bench in ga. En even geen prikkels hebben is ook wel eens fijn, dan kan ik rustig een dutje doen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-05 10:44
@RvL Mooie foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvT7ZEU-PC7yUeARLPYRgLmGfE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w87TAP1Nh1oX4DI5Br1QcUrt.jpg?f=fotoalbum_large
De ballonvaarders zijn volkomen geïsoleerd van de grond. (tele 63mm)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jimONr4kUd3NgGpwfZc3rkQCE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HoH76VMPZ07NuCiHShTL7rqm.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfde positie maar dan met 22 mm lens. Voor foto 1 en 2 is de automatische HDR stand van de camera gebruikt. Dit levert wel wat jpeg artefacten op, mogelijk door te veel (automatische) verscherping. Volgende keer probeer ik voor HDR de raw foto's achteraf samen te voegen.

[ Voor 42% gewijzigd door JoStad op 21-07-2021 12:59 . Reden: textueel ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 17:36

bobcom

Dedicated dabbler

@RvL Mooi beeld; is niet te zien dat het goed toeven is in de bench. Beetje jammer van de dekens en zo, kan me voorstellen dat'ie het in zwrt-wit beter doet. En misschien kan hij ook wel wat crop lijden. Ook zonder benchomlijsting spreken de tralies duidelijke taal.
@JoStadLeuk uitgangspunt, al vind ik de toelichtende tekst een beetje een zwaktebod. Een mop ga je ook niet uitleggen. Voor mij zou het linkerbovenkwadrant van #1 al meer dan genoeg zijn. Ballon, lucht, bomen: hoe geisoleerd wil je het nog meer hebben. De rest kan dan mooi in het zonsondergangentopic ;) #2 vind ik minder, vanwege het (nog) kleinere ballonetje, Maar je kan moeilijk "hierheen" roepen, dus het is wat het is.

Mijn poging om het iets anders, via een stilleven, te benaderen. Weet nog niet of ik hem zelf sprekend genoeg vind of niet.
Isolement #1
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51325141497_327b7948c0_c.jpg

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-05 21:41
Volledig "onbewerkt", recht uit de telefoon camera. Maar als limburger is het kunnen wandelen door het natuurgebied langs de Geul (mijn achtertuin ongeveer) wel een bijzondere aangelegenheid na afgelopen week. Het water was al iets gezakt tegen zondag, maar maandag was er pas fatsoenlijk te lopen. Ik kon uiteraard naar buiten, voor de hond was het rondje over het lokale grasveldje wel een vorm van isolement :P

Ter illustratie: het water stond hier 1,5 meter hoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qloODcOQB53I_eoUHX78ab5xZ7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxB8rvgEPcOFuIQsZ4cydJdM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@Michel het lijkt wel alsof je foto door een verticale brievenbus is gemaakt :P Waarom schiet je niet gewoon 4:3 (wat bij telefoons vaak standaard is)?

Hopelijk ben je wel goed de zware weersomstandigheden doorgekomen verder! Heel heftig wat er in Limburg en omgeving is gebeurd.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-05 10:44
@bobcom Jouw foto heeft zeker wat met isolement te maken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wbViitJpdLa_tuoVs5AjRhEfEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvBxT2BXDAVcSrwdKhO5ebX8.jpg?f=fotoalbum_large
Ondanks dat de zweefvlieger helemaal alleen hoog in de lucht is, heeft deze nog gezelschap van een aantal vogels.

[ Voor 0% gewijzigd door JoStad op 21-07-2021 21:32 . Reden: textueel ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@Michel Indrukwekkend, al proef ik niet zo veel isolement. Misschien omdat water en modder maar de helft van de foto in beslag nemen. Had wellicht meer effect gehad als'ie liggend was geweest, met de nadruk op het land. De lucht is wel mooi, maar draagt niet bij aan het islolement.
@JoStad Mooi, al mogen de meest nadrukkelijke vogeltjes van mij wel weggepoetst. Aan de ander kant: gun ze hun vrijheid.

(Isolement #2)
Ik voel me zo alleen!
Nergens beestjes om me heen!
Ik wou dat er nog iemand was
in dit eindeloze gras!
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51328085808_84f1a8dde5_c.jpg
(Eos M5, ISO 100, 1/1600s, Viltrox Eos EF-M2 booster, Canon EF 35mm F/2.0 @ f/2.8)

@nachtnet Mooi gevonden. Kostte me flink wat inzoomen voor ik zag dat de boei op de grond lag (daarom geven mensen soms de voorkeur aan een camera boven een telefoon om plaatjes te schieten :+ ) Maar hij is leuk!
Je zit als boei pas echt in isolement
als je droogevallen bent.

[ Voor 15% gewijzigd door bobcom op 22-07-2021 17:59 ]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:24
Eenzame geïsoleerde boei, zonder water, zonder vrienden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tuuWSktUATPy3APTHohNHIb-60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbiUK4DzhiKBbYMVrfJcGNDp.jpg?f=fotoalbum_large
iPhone 6s - veerhaven Ameland Nes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
@bobcom ik heb de foto nog niet op groot scherm gezien, in kleur sprong de boei er ook wel uit. In zwart-wit vind ik de isolatie wat groter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SJrE1XP_UmgozmSpiLAZIlni6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgjVBjgeNfWJ2ltlQCnbPu6T.jpg?f=fotoalbum_large

Maar onderwerp vd week is een mooie om divers te blijven denken

De foto van @Michel doet mij het meest. ( beeld ivm verhaal)

[ Voor 68% gewijzigd door nachtnet op 22-07-2021 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@nachtnet Zwart-wit is zondermeer de betere keus. Vind het alleen jammer dat alle structuur en tekening uit de ondergrond bijna weg is. In kleinformaat zag ik niet of het water of grond was en groot zie ik het vooral aan de plevieren dat het grond is

Edit: Kleur laat duidelijker de stranding zien, maar ik ben het met je eens dat z/w dramatischer is.

[ Voor 16% gewijzigd door bobcom op 22-07-2021 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik waag me ook maar eens aan een inzending.
Mijn artistieke invulling van isolement. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_oMKgR4KG-uzxnPqX2-TiOgJdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SwXyBelFQrluRjOlgYEnhO1l.jpg?f=fotoalbum_large
Nokia 8, Open Camera, verzadiging naar 0 (duh), helderheid omlaag en vignettering.
En foto één keer genomen en de zooi weer opgeruimd :P

[ Voor 12% gewijzigd door evilution op 22-07-2021 19:53 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-05 21:41
FeareX schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:13:
@Michel het lijkt wel alsof je foto door een verticale brievenbus is gemaakt :P Waarom schiet je niet gewoon 4:3 (wat bij telefoons vaak standaard is)?

Hopelijk ben je wel goed de zware weersomstandigheden doorgekomen verder! Heel heftig wat er in Limburg en omgeving is gebeurd.
Haha ja nieuwe telefoon, nog even gaan spelen met de instellingen. Viel mij ook op dat die verhouding beetje vreemd is zo. Ik heb hem op deze standaard setting staan omdat dan ook de groothoek lens gebruikt kan worden, maar volgens mij zit er een update aan te komen waardoor die lens ook in andere settings beschikbaar komt.

Ik mag niet klagen met een natte kelder, alles op tijd leeg kunnen halen en vooralsnog nagenoeg geen schade. Dat is verderop helaas wel anders.
bobcom schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:36:
@Michel Indrukwekkend, al proef ik niet zo veel isolement. Misschien omdat water en modder maar de helft van de foto in beslag nemen. Had wellicht meer effect gehad als'ie liggend was geweest, met de nadruk op het land. De lucht is wel mooi, maar draagt niet bij aan het islolement.
Ik snap wat je zegt, maar voor mij gaat het ook om het verhaal wat bij een foto hoort. Alle foto's die ik maak hebben een verhaal, foto's zonder verhaal doen mij weinig. Deze foto herinnerde mij aan een bizarre situatie, net als andere foto's die ik thuis heb opgehangen.

Voor sommige is het gewoon een foto, je vindt hem leuk of niet, maar voor anderen is het de herinnering die een foto oproept. Bij mij is het een combinatie van dit, een mooie foto met een mooi verhaal maakt het voor mij een nog mooier totaal plaatje. En het zorgt altijd voor een gespreksonderwerp als men hier foto's ziet hangen.

Een foto die technisch gezien niet goed is, overbelicht bijvoorbeeld, kan naar mijn mening nog steeds mooi zijn omdat het een verhaal ondersteund.
nachtnet schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:04:
@bobcom ik heb de foto nog niet op groot scherm gezien, in kleur sprong de boei er ook wel uit. In zwart-wit vind ik de isolatie wat groter.
[Afbeelding]

Maar onderwerp vd week is een mooie om divers te blijven denken

De foto van @Michel doet mij het meest. ( beeld ivm verhaal)
Gave plaat! De zee is toch ook altijd wel iets wat je klein laat voelen, waar je gruwelijk alleen kunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@bobcom misschien ga ik na de vakantie nog even achter de pc zitten om met het origineel te spelen. Had vanmiddag alleen de iPhone mee. De D80 lag in de tent.
Waarschijnlijk kom ik deze week nog wel een mooi beeld tegen.

@Michel het is echt maar een klein stukje wad wat hier droog ligt. Vanaf de boot (of kade) (en met andere boeien in beeld is het nog grootser.

[ Voor 25% gewijzigd door nachtnet op 22-07-2021 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:15
evilution schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:19:
Ik waag me ook maar eens aan een inzending.
Mijn artistieke invulling van isolement. [Afbeelding]
Nokia 8, Open Camera, verzadiging naar 0 (duh), helderheid omlaag en vignettering.
En foto één keer genomen en de zooi weer opgeruimd :P
Ik vind hem wel goed gelukt, je krijgt direct het idee van een alleenstaande/werkloze man die beetje buiten de maatschappij staat ofzo. Hopelijk ziet het er bij je thuis dus niet zo uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hielko schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:15:
[...]

Ik vind hem wel goed gelukt, je krijgt direct het idee van een alleenstaande/werkloze man die beetje buiten de maatschappij staat ofzo. Hopelijk ziet het er bij je thuis dus niet zo uit ;)
Gelukkig niet maar voor een deel wel gebaseerd op ervaringen in het verleden.
Life is the best inspiration ;)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Michel schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:22:
.....
Ik snap wat je zegt, maar voor mij gaat het ook om het verhaal wat bij een foto hoort. Alle foto's die ik maak hebben een verhaal, foto's zonder verhaal doen mij weinig. Deze foto herinnerde mij aan een bizarre situatie, net als andere foto's die ik thuis heb opgehangen.

Voor sommige is het gewoon een foto, je vindt hem leuk of niet, maar voor anderen is het de herinnering die een foto oproept. Bij mij is het een combinatie van dit, een mooie foto met een mooi verhaal maakt het voor mij een nog mooier totaal plaatje. En het zorgt altijd voor een gespreksonderwerp als men hier foto's ziet hangen.

Een foto die technisch gezien niet goed is, overbelicht bijvoorbeeld, kan naar mijn mening nog steeds mooi zijn omdat het een verhaal ondersteund.
.....
Begrijp ik op mijn beurt, maar als je je verhaal publiceert (als in "post") is het wel lekker als anderen er ook in kunnen lezen wat je wilde vertellen. Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, maar als je dan toch 1000 woorden nodig hebt om het plaatje te vertellen is het niet zo'n succes. ;)
Ik zou een foto die geen verhaal nodig heeft op plaats 1 zetten, op plaats 2 een foto die een verhaal illustreert, en een technisch mislukte foto - nou nee, daarvoor zit er een prullenbakje op mijn camera.

Anders benaderd: wat gebeurt er als je de titel "isolement" boven je foto zet? Roept iedereen dan. "tjee, ja" of "hmm..." Kan je natuurlijk ook uren over doorouwenelen. Maar ik vind de titel "isolement" bijvoorbeeld beter passen bij de boei van @nachtnet (de kleurenversie) dan bij jouw verdronken land. Neemt niet weg dat het een dramatische herinnering is, en ik ben blij dat bij jou de schade beperkt is gebleven.

Disclaimer: dit is mijn mening. Aangezien de steekproefgroote hiervan 1 is, is die niet universeel geldig ;)

@evilution Dramatische aanpak. En in het verlengde van het betoog hierboven: ik vind "isolement" een passende titel.

[ Voor 3% gewijzigd door bobcom op 23-07-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

bobcom schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:37:
[...]

Disclaimer: dit is mijn mening. Aangezien de steekproefgroote hiervan 1 is, is die niet universeel geldig ;)
Dat is duidelijk een geïsoleerde mening dus... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

ehtweak schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:42:
[...]

Dat is duidelijk een geïsoleerde mening dus... :+
Tuurlijk. Ik zit niet voor niets 1500 kilometer verderop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Mooie ideeën weer een tof om te zien hoe ieder een eigen interpretatie geeft. Je ziet ook dat leegte en eenzaamheid qua gevoel dichtbij isolement liggen.

@RvL dat type hond heeft ook wel patent op zielig kijken, mede daarom zijn ze vast zo populair. :D
@bobcom leuk idee met zo'n stilleven. Ik snap je idee maar ben ik benieuwd of je hem nog sprekender weet te maken.

Zelf zit ik weer een paar weken op de camping dus het moet weer direct uit de camera. Op zich leuk want dan leunt primair op de foto zelf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUTP-tldIK-YXpNwojMTefTdICg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WDhJFR3lhJmZeZ9egtcE20B.jpg?f=fotoalbum_large

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 16:24

RvL

bobcom schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:58:
@RvL Mooi beeld; is niet te zien dat het goed toeven is in de bench. Beetje jammer van de dekens en zo, kan me voorstellen dat'ie het in zwrt-wit beter doet. En misschien kan hij ook wel wat crop lijden. Ook zonder benchomlijsting spreken de tralies duidelijke taal.
[...]
Bij gebrek aan andere foto's ben ik hier eens mee gaan spelen. De voorgestelde wijzigingen geven er inderdaad meer kracht aan, de bench en de spullen in de bench leiden minder af.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51329775753_6a6a90448f_b.jpg'Isolated' - cropped

Qua monochroombewerking heb ik gekozen voor een groenfilter en sepia. Dat vind ik in dit geval krachtiger dan traditioneel z/w.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
@RvL Hij kijkt wel heel zielig hoor. Maar snap dat het meer vermoeidheid is. Leuk beest,

@JoStad Die luchtballon is prima gevonden maar die in-camera HDR is niet zo best. Wat een halo's, kleuren en andere artefacten. Dat zweefvliegtuig is ook prima. Helemaal geïsoleerd.

@bobcom Als je het thema weet, kun je hem er wel in plaatsen. Maar het is voor mij niet een foto die isolatie uitstraalt.

@Michel Ik vind de uitsnede wel heel erg langwerpig. En ik snap het onderwerp en gevoel maar de plaat was duidelijker geweest als je door het water niet verder kon. Maar uiteraard is het sowieso een herinnering aan een heftiger periode daar.

@nachtnet Mooi. Doe mij maar die in kleur. Vind het geel tegen al dat blauw juist wel mooi.

@evilution Plaat die prima past bij het thema. Net als bij bobcom moet je misschien wel een hint krijgen maar dat maakt hem niet minder leuk.

@Gonadan Prima plaat. Mooie natuur en persoon als aandachtspunt. Alleen krijg ik hier niet echt het isolatie-gevoel bij. Eenzame wandelaar op grote zandvlakte zou beter dat gevoel overbrengen, denk ik.

In mijn gedachte kwam een hijskraanmachinist voor. De hele dag in je bakje op eenzame hoogte. Dus ik nadenken waar ik die in de buurt kon vinden. Gaan ze 2 dagen later ventilatiesysteem van de school van mijn zoon vervangen. Dus ik kon het van mijn eigen zolderraam regelen. Daar zit ie dan. Hoog en droog. Maar ook behoorlijk geïsoleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVN-B_1XsoHU9-ZsQ0Q1NvZ_BaE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9qG8rpcnuaFUSYKXAe091tBi.jpg?f=user_large

Zeker niet de mooiste foto ooit maar wel leuk om over er weer over na te moeten denken wat je wil gaan schieten.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@Gonadan Eens met @sys64738 , maar waar kan je in Nederland nog echt van isolement genieten? Ben je eindelijk eens alleen, geeft zo'n boomstammenwigwam je weer het gevoel dat je in een speeltuin verzeild bent.
@RvL Ik vind hem mooi. Alleen ben ik zo'n pietjeprecies dat ik de tralies onder had rechtgezet en hem zo veel mogelijk centraal in het traliewerk had geplaatst. Het laatste stukje van bobcom is niet voor niets obcom.
sys64738 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:14:
........
@bobcom Als je het thema weet, kun je hem er wel in plaatsen. Maar het is voor mij niet een foto die isolatie uitstraalt.
.......
Welke van de twee bedoel je? Die met de isolementsattributen of het verloren lieverheersbeestje? Want eigenlijk hebben Isolementplaatjes nmm in 9 van de 10 gevallen een titel als "isolement" nodig.

Jouw kraanmachinis zou het tiende van de tien gevallen kunnen zijn: dat bakkie in die kraan is isolement ten top. Jammer dat je niet alleen de kraanmast en -arm met bakkie en machinist hebt genomen. Als ik hem groot crop zodat al die daken en schoorstenen wegvallen heb je een prachtige isoleerplaat.

Isolement #3
Nog een stukje isolement van hier. In zwart-wit, hoewel hij het als fake jarenzestigfotootje ook aardig doet.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51331974748_96fc4246ac_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Michel schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:04:
Volledig "onbewerkt", recht uit de telefoon camera. Maar als limburger is het kunnen wandelen door het natuurgebied langs de Geul (mijn achtertuin ongeveer) wel een bijzondere aangelegenheid na afgelopen week. Het water was al iets gezakt tegen zondag, maar maandag was er pas fatsoenlijk te lopen. Ik kon uiteraard naar buiten, voor de hond was het rondje over het lokale grasveldje wel een vorm van isolement :P

Ter illustratie: het water stond hier 1,5 meter hoog.

[Afbeelding]
Ik zou hem croppen op 4:3 portret grofweg in het midden. Dan geeft het denk ik een beter beeld van een uitgestrekt landschap, met wat minder afleiding van veel voorgrond en veel lucht.
@sys64738 dat zielige kijken maakt voor mij de foto wel sterker in relatie met het onderwerp.

[ Voor 4% gewijzigd door evilution op 24-07-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

bobcom schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:44:
@Gonadan Eens met @sys64738 , maar waar kan je in Nederland nog echt van isolement genieten? Ben je eindelijk eens alleen, geeft zo'n boomstammenwigwam je weer het gevoel dat je in een speeltuin verzeild bent.
@RvL Ik vind hem mooi. Alleen ben ik zo'n pietjeprecies dat ik de tralies onder had rechtgezet en hem zo veel mogelijk centraal in het traliewerk had geplaatst. Het laatste stukje van bobcom is niet voor niets obcom.

[...]

Welke van de twee bedoel je? Die met de isolementsattributen of het verloren lieverheersbeestje? Want eigenlijk hebben Isolementplaatjes nmm in 9 van de 10 gevallen een titel als "isolement" nodig.

Jouw kraanmachinis zou het tiende van de tien gevallen kunnen zijn: dat bakkie in die kraan is isolement ten top. Jammer dat je niet alleen de kraanmast en -arm met bakkie en machinist hebt genomen. Als ik hem groot crop zodat al die daken en schoorstenen wegvallen heb je een prachtige isoleerplaat.

Isolement #3
Nog een stukje isolement van hier. In zwart-wit, hoewel hij het als fake jarenzestigfotootje ook aardig doet.
[Afbeelding]
Mooie foto. Niet fake jaren 60 maar gewoon tijdloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
@bobcom Ik doelde op dat stilleven. Deze laatste straalt juist heel veel isolatie uit. Weinig ruzie met de buren (al zou je willen...). Mooie plaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pinquin422nd
  • Laatst online: 22-04 04:42
Wat een creatieve invullingen weer, echt leuk om te zien waar anderen aan denken bij een opdracht als deze.

@RvL zo simpel en juist daardoor krachtig, met name de tweede die cropped is. Geen titel nodig, iedereen ziet en voelt het onderwerp en de (al dan niet echt in het geval van je pup ;) ) emotie die erbij hoort.

@JoStad mooie foto's, met name de tele versie spreekt het onderwerp het beste aan. Wel ben ik het eens met @bobcom een beetje crop zou het onderwerp isolement versterken.

@bobcom Je stilleven is wel helemaal van deze tijd en zal bij veel mensen een gevoel van isolement oproepen. Het lieveheersbeestje is mijn favoriet van jouw 3, de kleur en het gras isoleren het beestje, een fotografisch isolement dus. De boerderij doet mij niet zoveel, mooie foto maar geeft mij eerder het gevoel van ruimte of leegte.

Hetzelfde geldt wat mij betreft voor @Michel de foto is prachtig, persoonlijk houd ik wel van afwijkende afmetingen. Al jaren fan van Ken Duncan die dat regelmatig (met heel veel succes doet zoals hier https://www.kenduncan.com/product/emerald-chasm-wa-wax4918/ )maar de foto roept bij mij ruimte en vrijheid op. Het verhaal is natuurlijk zeer actueel en het beeld van mensen die niet vrij zijn om hun dorp te verlaten is gelijk een associatie met het verhaal, alleen niet direct met deze foto.

@nachtnet beide foto's vind ik top, het leuke is juist dat zowel de kleur als de zwart-wit gepost zijn. De kleur geeft het onderwerp wat beter weer en de z/w het dramatische effect. Wat mij betreft ook een die geen titel of uitleg nodig heeft.

@evilution Gave setup voor het onderwerp, in eerste instantie dacht ik dat ik een injectie naald zag liggen (ipv de schroevendraaier) schijnbaar een associatie met isolement ofzo 8)7 Het z/w ipv kleur geeft het naast isolement ook een gevoel van depressie, beetje jaren 80 gevoel. (Behalve dan de porno op de tablet _O- )

@Gonadan mooie foto, had deze in z/w ook tof gevonden denk ik. Ook hier neigt het wat mij betreft eerder naar eenzaamheid (of bewuste zelf isolatie) De afzondering is iig sterk aanwezig!

@sys64738 Goed gevonden en prima foto zo, deels eens met @bobcom dat een crop het bakkie en machinist beter uit laat komen vwb het isolement maar als foto (met zo'n saaie lucht) vind ik de kaders wel prettig.

Ook ik ben op vakantie en heb mijn telefoon gebruikt om wat te crop toe te passen of een PS Express filtertje uit te proberen.
Eerst het lokale speeltuintje op de camping in de gaten gehouden, ik wilde het sociale isolement bij kinderen vastleggen (een kindje wat toekijkt hoe de rest speelt) maar mijn dochter van 3 is (gelukkig) niet in staat om op die manier te poseren als er met kinderen gespeeld kan worden. De vlieger die vastzit was een toevalstreffer die ik zag vanaf de kampeerplek. Wel flink moeten croppen om het onderwerp in duidelijk naar voren te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51332850753_be30b32c4f_c.jpg2021-07-24_10-58-17 by denniscorsten, on Flickr

En ook ik had dezelfde associatie met een boei, alleen deze doet gewoon zijn werk en kan dus ook niet weg :P

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51332636431_063b286e4d_c.jpgIsolement by denniscorsten, on Flickr

Als derde optie was ik op zoek naar krabbetjes of visjes die vast zitten bij laag tij in poeltjes maar die lieten zich niet zien. Dan maar een overzichtsfoto.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51332652896_4849438d19_c.jpg2021-07-24_11-07-04 by denniscorsten, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

Barrycade

Through the...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3A84FgzY89np7zkqsTOEuBOLqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28xptKl7Tf612yTdMxS10CH1.jpg?f=fotoalbum_large

Op vakantie deze witte pauw doelbewust geïsoleerd door met spot meting de achtergrond donkerder te maken.

Hij riep nog wat, maar weet niet echt of hij het er mee eens was of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 14:35
In mijn gedachte kwam een hijskraanmachinist voor. De hele dag in je bakje op eenzame hoogte. Dus ik nadenken waar ik die in de buurt kon vinden. Gaan ze 2 dagen later ventilatiesysteem van de school van mijn zoon vervangen. Dus ik kon het van mijn eigen zolderraam regelen. Daar zit ie dan. Hoog en droog. Maar ook behoorlijk geïsoleerd.

[Afbeelding]

Zeker niet de mooiste foto ooit maar wel leuk om over er weer over na te moeten denken wat je wil gaan schieten.
Doet mij dan weer aan deze denken (Elbow - The Loneliness of a Tower Crane Driver):D :

[YouTube: Elbow - The Loneliness of a Tower Crane Driver]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cruisso79
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-10-2024
Inderdaad, wat een creatieve inzendingen weer!

@RvL De gecropte foto is het meest zielig. Ook is er dan minder afleiding van de speeltjes en de dekens etc. Van de andere kant, geeft dat juist weer wat luchtigheid aan de foto, en is het isolement toch niet zo zielig als wat je bij de gecropte foto kunt denken. Het is maar net welk idee je over wilt brengen met de foto. Beiden zijn wat mij betreft geslaagd en goed passend binnen het thema.

@JoStad De eerste met de luchtballon vind ik het sterkst. Leuk detail nog de zon tussen de bomen door. Bij foto 2 is de lucht prachtig! Wel iets te veel boom op de voorgrond vind ik.
De 3e foto met de zweefvlieger vind ik ook erg geslaagd!

@bobcom Foto 1: Mooi stilleven! Origineel idee om isolement tot uiting te brengen!
Bij foto 2 zorgt wordt het isolement inderdaad nog eens extra benadrukt door het verschil in kleur. Er had wat mij betreft nog wel iets meer gras op gemogen, al valt dan het lieveheersbeestje misschien weer wat te veel weg...
Foto 3 is een prachtige foto op zichzelf, en past ook prima binnen het thema!

@Michel Prachtige foto, enorm contrast met de grote ellende die al dat water veroorzaakt heeft... Enkel met de uitleg erbij, kan ik me bedenken wat je met de foto wilde zeggen. Dat maakt de foto zelf wat minder sterk dan, vind ik.

@nachtnet Prachtige zwart-wit-foto! Vind hem ook goed binnen het thema passen. En zwart-wit inderdaad nog wat dramatischer.

@evilution Ook weer een erg originele insteek vind ik, en erg geslaagd, zeker omdat het zwart-witte hier ook voor nog een beetje extra drama zorgt.

@Gonadan Mooie foto. Had wat mij betreft misschien nog wel wat verder uitgezoomed mogen zijn, om de wijdsheid van de omgeving te benadrukken. Maar wat mij betreft zeker ook geslaagd.

@sys64738 Ook ik denk dat als de foto iets anders uitgesneden was, het effect nog dramatischer geweest was. Maar past zeker binnen het thema, origineel idee ook vind ik.

@Pinquin422nd Deze foto vind ik wat te druk, er gebeurt te veel, ook op de achtergrond. Was misschien wel mooi geweest, als er wat meer ingezoomed was op de vlieger die vast zit, in een isolement. Er is nu te veel afleiding, maar ja, je hebt ook niet in de hand wat er op de achtergrond allemaal gebeurt natuurlijk.
Zelfde geldt misschien ook wel een beetje voor de foto met de boei, die vind ik ook wat te druk.
Foto 3 is prachtig wat kleuren betreft! Maar isolement zie ik hier niet in terug.

@Barrycade Originele benadering! De pauw staat nog niet helemaal geïsoleerd voor mijn gevoel, misschien was de foto nog wat sterker geweest met wat minder pauw en wat meer achtergrond.

Bij deze mijn pogingen:
#1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D870XV2OxJgoqSobMZ25FjtmvVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INU3uAMKCD0FNgYneHfkfBxz.jpg?f=fotoalbum_large

#2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVu9RQejt-4bWbrzdf44yQIsNBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3f1FAyyrdTEHIKl1dTIXsH7.jpg?f=fotoalbum_large

#3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbQF2seUVbKJavnxkjhWE8-cuVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kr8iN5yd3CYmldZ7hkHUffip.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
De nieuwe uitdaging staat weer klaar: Foto-uitdaging week 30: Spiegel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16
Uitdaging is al afgelopen, maar vond deze wel passen. Vorige week in de Beekse Bergen geschoten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6gCFP2CSYp9cQz_JQ-nfxVnXo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/snYqKBYdMNB4HDDUUSkFaaHA.jpg?f=fotoalbum_large

Random WTF

Pagina: 1