Toon posts:

Foto-uitdaging week 30: Spiegel Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:06

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20

Wormaap

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:16

Gonadan

De opdracht van deze week: Spiegel.

We zijn deze week op zoek naar foto's die onder de noemer spiegel vallen. Dat mag letterlijk de spiegel in je badkamer zijn. Maar ook een Henry Cartier Bresson imitatie is prima.

Dus zoek iets dat spiegelt en gebruik het op een mooie en/of originele manier in je foto(s). Succes en veel plezier.

Ter herinnering even de achtergrond en regels

Het idee is dat een uitdaging op maandag start en op zondag einde dag eindigt. De uitdaging kan vrij divers zijn en het is aan je eigen creativiteit hoe die in te vullen. Hoe meer verschillende ideeën en resultaten hoe beter.
Het is niet zozeer een wedstrijd, maar gewoon een uitdaging waarbij we elkaar willen aanmoedigen om meer te durven en meer te proberen. Uiteraard is het wel leuk om elkaars foto's te beoordelen en complimenten of tips te geven.
We willen elke week met een nieuwe uitdaging komen, dus past een onderwerp je totaal niet sla dan gerust een keer over. Heb je zelf ideeën voor onderwerpen gooi die dan gerust in het feedbacktopic of DM, dat is altijd welkom.

Even kort de regels:
• de uitdaging start op maandag wanneer het topic door ons geplaatst is, en eindigt wanneer de volgende maandag weer begint (middernacht dus).
• de foto moet nieuw gemaakt worden in de week van de uitdaging, dus geen archiefbeelden
• als je het niet redt om hem binnen de tijd te bewerken en pas één of twee dagen later kunt plaatsen is dat natuurlijk geen ramp
• meerdere foto's mag, graag zelfs als ze tof zijn, maar overdrijf niet. ;)
• probeer elkaar te motiveren en geef ook feedback aan elkaar
• voel je vrij om zo creatief mogelijk het onderwerp te volgen, maar zorg wel voor een duidelijk link

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:00
Leuk thema, misschien dat ik er komende dagen nog een mooie plaat bij kan schieten

Acties:
  • +9Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:17
Mirror mirror

Mirror mirror on the wall, is that Henk watching us all?

Shot van de spiegel van mijn oude a350. Henk wordt op een tablet getoond die voor de zoeker staat. Beetje jammer van lichte plek in de rechter bovenhoek, maar ik had wat licht nodig in de zoeker van de a350 :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
@RvL Leuk gevonden en prima uitgevoerd. Gek genoeg had ik deze spiegel nog niet eens bedacht. Ik schiet duidelijk al te lang mirrorles :Y)

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@RvL haha, super goed gevonden!

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +7Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:17

bobcom

Dedicated dabbler

Leuke uitdaging, dit. Zou best wel eens druk kunnen worden. En je moet er snel bij zijn, anders maait iemand je het gras voor de voeten weg. Ik heb in elk geval mijn oude spiegelreflexen weer in de kast gelegd. Mooi gevonden en goed gedaan, @RvL

Gelukkig zwalken er bij mij thuis vreemde wezens zat rond, die af en toe verbouwereerd naar zichzelf staren. Horus had tenminste nooit gedacht dat hij zichzelf nog eens in een buffetspiegel vereeuwigd zou zien

Charlie Chaplin: "The mirror is my best friend, because when I cry it never laughs". Prima hoofdpersoon dus voor de mirror challenge.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Pinquin422nd
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-03 20:35
Toffe uitdaging weer d:)b

@RvL Zeer origineel bedacht en uitgevoerd, in een fotoforum misschien wel de meest gewaardeerde spiegel!

@bobcom Ook lekker bezig geweest, #3 spreekt mij het meeste aan, waarschijnlijk omdat het zo'n klassieke pose is. Kan zo op de cover van een muziekalbum.

Gelukkig vanmorgen nog even de uitdaging van deze week gecheckt toen we op pad gingen.

Als etalage spiegel op de grond zie je altijd hetzelfde perspectief:

Etalage spiegel

Een spiegelende deur met uitzicht op een steegje:

Spiegeldeur 2

De deur in zijn geheel (voor het perspectief niet als inzending, is nl niet scherp)

Spiegeldeur origineel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RvL
@bobcom
Weer prima platen! Zelf vind ik de #3 het mooist. De nadruk ligt daar echt op het spiegelbeeld

@Pinquin422nd
De spiegelende deur vind ik een prima foto. Jammer dat het steegje niet net iets meer sfeer uitstraalt.
In de eerste zie ik niet heel veel.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:19
Mijn jongste telg:

Een zoals aangegeven door @bobcom , een gecropte versie. Is inderdaad een stuk rustiger zonder de background clutter.

[Voor 38% gewijzigd door Spasm op 28-07-2021 10:23]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

Acties:
  • +4Henk 'm!

• RvL
Vandaag een dagje Apenheul gedaan. Vanzelfsprekend fotografeer je dan....

Mirrored duck

een EEND!

Maar zij, haar kuikens en de oever worden wel mooi gespiegeld in het water :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@Pinquin422nd Etalagespiegel is geinig, levert onverwachte effecten op. Deur vind ik minder, omdat de spiegeling nauwelijks opvalt. Je moet ver inzoomen om de gespiegelde teksten op luifel, markies en straatnaambordje te ontwaren, dus het had net zo goed een doorkijkje door een raam kunnen zijn (zie uitdaging "kader in kader" ;) ). De toelichtingsfoto is wat dat betreft wat specifieker, met die mannequin naast de deur.
@Spasm Voor mij had je alleen de linkerhelft hoeven plaatsen - die spiegelnaad, lampen en stopcontacten maken het speciaal genoeg. De rechterhelft hangt er een beetje bij. (Zie ook uitdaging "less is more" ;) )
@RvL Hij is mooi! Ook geinig dat je helemaal naar deApenheul moet om een weerspiegelde eend te fotograferen ;)

Vandaag 10€ stukgesmeten aan twee stukjes spiegelglas 30x30 cm. Opgesteld in de boekenkast annex close-up studio en wat modellen gevraagd te poseren. Chaplin was al op de set en desgevraagd toverde hij een knijn uit zijn bolhoed.
#5 Charlie forever

#6 Konijnenplaag

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RvL
@bobcom Wat een kunstenaar was die Chaplin toch om zo'n groot konijn uit zo'n klein hoedje te toveren :D
Mooie foto's weer. Echt leuk om te zien hoe je van iedere opdracht weer iets origineels weet te maken

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
@bobcom Mooi spiegeltje en ook prima gebruikt. Nr 3 vind ik erg goed gelukt. Net of ie zichzelf echt in de spiegel staat te bewonderen.

@Pinquin422nd Leuke foto's. Bij 1 vind ik de hoek en compositie lekker origineel.

@Spasm Mooie sfeer-foto. Spanning en concentratie vlak voor de uitvoering.

@RvL Ook leuke reflectie. Alleen zou ik redelijk stuk van de bovenkant afknippen waardoor de nadruk meer op de reflectie komt te liggen.

@bobcom Ook die oneindige foto's zijn leuk gevonden. En kosten noch moeite gespaard om mee te doen aan de uitdaging van deze week. Hulde. _/-\o_

Hier geen spiegel maar iets anders. Waarom kan ik de tijd toch zo slecht aflezen. Oh, wacht. Ik pak even mijn camera. :*)

• RvL
@sys64738 ik heb deze met opzet niet gecropped omdat je dan het spiegeleffecy mooi houd. De bovenkant wordt in het water gereflecteerd, met de waterlijn als spiegellijn.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:13
@RvL Goed gevonden die met de camera. De eend is ook mooi:)
@Pinquin422nd Spiegeldeuren zijn wel interessant.
@spasm De 2e foto vind ik geslaagd.
@bobcom Leuk die experimenten met de spiegels :)
@sys64738 Toch nog wel een fraaie foto.

Hier wat van mijn experimentele foto's met spiegel(s).

Het duurde even voor ik de pen in een redelijke hoek had.

Ook maar eens een spiegel doorgesneden voor deze foto.

Wel veel stof op deze spiegel :)

De beregende spiegeldoos gebruikt voor de foto van de camera geeft een mooi effect:

[Voor 23% gewijzigd door JoStad op 28-07-2021 20:45. Reden: toevoeging]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

bobcom schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:19:
Opgesteld in de boekenkast annex close-up studio en wat modellen gevraagd te poseren.
...
Nog even, en de 'bobcom' diy-studio is te koop via AliExpress! :+

Now for sale, extra special for you, the bobcom portable studio.
Please select the country you want to ship from: Italy/China

Prachtig hoe je iedere keer hiervan creatief gebruik maakt. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
@JoStad Leuke foto's. Die eerste is goed gedaan. Zonder Photoshop?

Het truukje van @bobcom kan ik zelfs met 1 spiegel ;-) En scheelt ook weer zoektocht naar de EXIF info...

• JoStad
@sys64738 Bij de foto met de vulpen is het draadje waar de pen aan hangt weggemoffeld.
Verder ligt de spiegel op een tuintafeltje in de tuin om ook wat wolken op de spiegel te krijgen. Om de pen wat uit te lichten is een LED-spotje gebruikt.

Met twee spiegels is het makkelijker om de opnamecamera en de fotograaf uit beeld te houden dan met slechts 1 spiegel.

[Voor 66% gewijzigd door JoStad op 29-07-2021 11:31. Reden: aanvullingen]

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Topicstarter
Met freelensing een shift simuleren? Ik zat er nog over te denken maar met al dat stof op de camping durf ik niet. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JoStad
Mijn draaiende hete lucht motor gespiegeld:

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@JoStad Is ook goed bezig!
Keep them coming. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoStad
ehtweak schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:42:
@JoStad Is ook goed bezig!
Keep them coming. :Y
Ja :) dan nog een gezellig thema:

Ik zie dat mijn spiegelglas ontspiegeld moet worden omdat ik de spiegeling dubbel zie :).

[Voor 22% gewijzigd door JoStad op 30-07-2021 08:17. Reden: update]

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
Zeker goed bezig, @JoStad. Zie de spiegeling inderdaad ook dubbel. Wat zit er in die koffie? :P

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@sys64738 Je bent wel mysterieus bezig :D . Die klok met die elementen ervoor snap ik niet helemaal. Spiegeling in een ruit of zo? En dan de foto spiegelen om te weten hoe laat het was? Die truc met de Droste-spiegeling met één spiegel vat ik ook al niet. Hoe gedaan?
@Gonadan Ook al zo'n mysterieuze tekst. Pics or it didn't happen?
@JoStad Pen vind ik mooi, de beregende "spiegeldoos ook. Denk dat ik hem nog mooier had gevonden met een centrale compositie: Je zou kunnen probereen hem iets te draaien en de linkerhelft weg te croppen. Cameraatjes in spiegelhoek en spiegel op de grond vind ik minder spannend, draaiende motortje is heerlijk, de mokjes minder, want als foto minder boeiend. En ontspiegelen van je spiegelglas is inderdaad een goed idee. Zeker doen als deze uitdaging nog een keer terugkomt ;)

• RvL
Volgens mij is die tweede van @sys64738 eenvoudig te verklaren. Scherm van de camera richting de spiegel draaien zodat lens en scherm beide naar de spiegel wijzen. De camera fungeert dan als het ware als 2e spiegel.

[Voor 3% gewijzigd door RvL op 30-07-2021 10:11]

Nu de dekens nog...

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
@bobcom Zo heel spannend is het allemaal niet. Die eerste is gewoon de klok in mijn woonkamer maar het glas ervoor spiegelt nogal. Dus wat je ziet zijn de lampen boven de tafel zo'n 6 meter verderop. De foto is dus gewoon om 11 over half 11 genomen.

De 2e foto is (zoals @RvL inderdaad bedacht had (en Gonadan de credit voor gaf :+ )) een foto van mijn naar voren geklapte camera-scherm in een spiegel. Waardoor je mooi oneindigheidseffect krijgt. Uiteraard heb ik de foto zelf ook nog even horizontaal gespiegeld in Lightroom anders was de EXIF niet te lezen 8)

[Voor 11% gewijzigd door sys64738 op 30-07-2021 10:11]

• RvL
sys64738 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:08:
[...]
(en Gonadan de credit voor gaf :+ ))
[...]
Fixed O-)

Nu de dekens nog...

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@sys64738 LOL! Geen moment bedacht dat je schermpjes ook naar voren kan klappen. Nooit verder gekomen dan 90° om ze als opzichtzoeker te gebruiken. Zoals BMW in de jaren 80 al in een advertentie riep: "De vooruitgang hou je niet tegen. Soms hou je hem niet eens bij,"

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Niemand nog aan de front camera van z'n telefoon gedacht? ;)

@RvL @bobcom ik doelde op dit soort technieken: https://www.p4pictures.co...ens-for-mirror-portraits/

Goed bezig allemaal hoor, mooie foto's en leuke ideeën. Ik ben niet veel verder dan wat probeersels, durf ze bijna niet te posten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
bobcom schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:13:
@sys64738 LOL! Geen moment bedacht dat je schermpjes ook naar voren kan klappen. Nooit verder gekomen dan 90° om ze als opzichtzoeker te gebruiken. Zoals BMW in de jaren 80 al in een advertentie riep: "De vooruitgang hou je niet tegen. Soms hou je hem niet eens bij,"
Wijze woorden van BMW.

Ik heb weinig eisen aan mijn camera maar volledig draaibaar schermpje staat wel hoog op mijn wensenlijstje. Voor landschap, portretten en straat niet zo spannend maar voor macro toch wel onmisbaar wat mij betreft. De bochten waarin ik met af en toe wring... 8)

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Gonadan schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:25:
Niemand nog aan de front camera van z'n telefoon gedacht? ;)

@RvL @bobcom ik doelde op dit soort technieken: https://www.p4pictures.co...ens-for-mirror-portraits/

Goed bezig allemaal hoor, mooie foto's en leuke ideeën. Ik ben niet veel verder dan wat probeersels, durf ze bijna niet te posten. :P
Hoef je toch geen honderden euri tiltshift or kilo's stof aan te besteden? Vier tientjes en je hebt een hulpstuk waarmee je om een hoekje kan fotograferen. Maar of het nog op tijd binnenkomt ;)?

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
bobcom schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Hoef je toch geen honderden euri tiltshift or kilo's stof aan te besteden? Vier tientjes en je hebt een hulpstuk waarmee je om een hoekje kan fotograferen. Maar of het nog op tijd binnenkomt ;)?
Lees nu gewoon even echt wat ik schreef. Ik had het namelijk over freelensing. Dat kost je helemaal niets. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Gonadan schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:23:
Met freelensing een shift simuleren? Ik zat er nog over te denken maar met al dat stof op de camping durf ik niet. :D
Lees nu gewoon even echt wat ik schreef ;) Ik had het over kilo's stof vermijden met een opzetstukje om om een hoekje te fotograferen. In plaats van freelensing als alterbnatief voor tilt-shift. Met zo'n zo'n "circle mirror scope" hoef je namelijk ook niet pal voor de spiegel te staan.

P.S. Ik heb er geen ervaring mee, en mijn 35mm Arsat shift heb ik verkocht. Dus expert, nee.

[Voor 18% gewijzigd door bobcom op 30-07-2021 11:19]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
bobcom schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Lees nu gewoon even echt wat ik schreef ;) Ik had het over kilo's stof vermijden met een opzetstukje om om een hoekje te fotograferen. In plaats van freelensing als alterbnatief voor tilt-shift. Met zo'n zo'n "circle mirror scope" hoef je namelijk ook niet pal voor de spiegel te staan.

P.S. Ik heb er geen ervaring mee, en mijn 35mm Arsat shift heb ik verkocht. Dus expert, nee.
Punt van om een hoekje schieten is dat je scope nog steeds in beeld is. Maar je brengt me wel op een idee voor een latere opdracht. Schiet via een spiegel naar zorgt dat de camera dusdanig gecamoufleerd is dat de kijker hem niet zomaar ziet. Soort zoekplaatje. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cruisso79
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-01-2022
@RvL : Originele benadering, prima foto, ook mooi uitgelijnd.

@bobcom : Ook mooi bedacht! Foto 1 en 3 vind ik het sterkst, omdat je daar ook vooral dingen in de spiegel ziet, die je anders niet ziet. Bij foto 2 is het spiegelbeeld jammer genoeg niet zo duidelijk. Bij foto 1 en 3 vind ik het vooral mooi, dat de figuren zichzelf lijken te bekijken in het spiegelbeeld. Bij foto 4 is dat niet het geval, en dan lijkt het voor mij meer gewoon “toevallig” dat de spiegel en het figuurtje zo staan. Foto 1 en 3 vertellen wat meer verhaal, en dat maakt ze goed, vind ik.
Foto 5 en 6 vind ik ook mooi uitgevoerd! Van die 2 vind ik foto 6 de beste, het ronde geeft net wat meer dynamiek.

@Pinquin422nd : Mooi gevonden, die etalagespiegel. Was misschien nog mooier geweest, als iemand net op dat moment naar de spiegel was toegelopen, dan had je ook nog eens een relatie gehad met de tekst “Welcome” waar je een deel van ziet.
De spiegeldeur, vind ik ook mooi gevonden, maar bij de foto die als inzending dient, zie ik niet echt dat het een spiegel is. Had ook een doorkijkje of een frame kunnen zijn ofzo.

@Spasm : Mooie foto! Fijn vind ik dat mijn aandacht eerst naar je jongste telg getrokken werd, daarna zie je de andere kinderen in de spiegel, de attributen, en beetje bij beetje wordt steeds duidelijker wat de setting van de foto is, doordat de spiegel “verraadt” wat er nog allemaal meer gebeurt in de ruimte. Had misschien nog wel een randje links en rechts weggehaald, zodat je niet het meisje op de achtergrond links nog half ziet, en zodat je ook rechts het kind niet meer ziet, en de arm die in de tas graait. Dan was de foto denk ik iets rustiger geworden, en had het niks aan “boodschap” of onderwerp verloren.
De gecropte versie is naar mijn smaak dus juist iets te veel gecropt.

@sys64738 : Niet alleen een spiegel of water spiegelt inderdaad! Mooi gevonden dus!
De foto met de camera vind ik ook wel geslaagd. Door de lijnen lijkt het een soort van tunnel waar je oog ingetrokken wordt.

@JoStad : Geweldig die 1e foto met die pen! Mooie kleuren ook, scherp, prachtig!
Foto 2 past duidelijk binnen de opdracht, wel origineel zo de plaatsing van de spiegels, maar verder doet de foto me niet zoveel.
Foto 3 is ook leuk bedacht, soort selfie maar dan met een spiegel. Was misschien nog leuker geweest met 1 of 2 attributen in het gras, die nog iets meer vertellen over de fotograaf? Of vertelt het groen al alles? Een fotograaf die graag buiten is?
Foto 4 geeft inderdaad een mooi effect zo! Foto 5 en 6 vind ik ook wat minder spannend, maar zijn duidelijk wel foto’s die binnen het thema passen van deze week.

Hierbij mijn 1e en wellicht enige bijdrage deze week.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoStad
@Cruisso79 Wel een artistieke foto.

Twee spiegels die 90 graden van elkaar staan:

Ja de uitlijning kan beter :).

[Voor 20% gewijzigd door JoStad op 31-07-2021 17:56]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Cruisso79 in ieder geval intrigerend, waar kijk ik naar?

@JoStad je blijft lekker gaan hè. Probeer eens een vorm die meer wordt van die twee spiegels. (M'n dochter heeft daar een hele doos mozaïek van thuis, had ik mooi kunnen gebruiken)

Dan wat van mijzelf met mijzelf (sooc):

En eentje waar anderen het idee al voor mij bedacht hadden. Heb daar tig foto's gemaakt tot aan ruisende sterren aan toe, maar vond het lastig echt iets bijzonders te maken. (Mede omdat ik andere gasten ook hun gang wil laten gaan)

[Voor 67% gewijzigd door Gonadan op 31-07-2021 21:31]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cruisso79
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-01-2022
@JoStad Ook weer mooie foto's met die 2 spiegels. Goede tip trouwens van @Gonadan , daar ben ik ook wel benieuwd naar.

@Gonadan Die weerspiegeling met jezelf vind ik echt mooi gevonden!
De discobol spiegelt ook goed, vind hier vooral de kleuren mooi.

Ik zie dat mijn foto op mijn telefoon een stuk donkerder overkomt dan hoe ik hem op mijn laptopscherm zag. Daarom hier nog een iets verbeterde / duidelijkere versie hopelijk.

Jullie kijken dus naar mijn hand waarvan de weerspiegeling de naald van een (foto van) een platenspeler probeert te pakken.

• JoStad
@Gonadan
Ik dacht er aan een spiegel in kleine stukken te slaan maar vanwege de veiligheid daarvan afgezien.

Wel wat anders dan vlakke spiegels:

Niet het symbool van een geheim Zwitsers genootschap.

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-01 14:27

Nog steeds niet te vergelijken met jullie werk, maar post het toch maar. Vorige uitdagingen wel gedaan, maar niets gepost...

• Pinquin422nd
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-03 20:35
sys64738 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:41:
[...]

Wijze woorden van BMW.

Ik heb weinig eisen aan mijn camera maar volledig draaibaar schermpje staat wel hoog op mijn wensenlijstje. Voor landschap, portretten en straat niet zo spannend maar voor macro toch wel onmisbaar wat mij betreft. De bochten waarin ik met af en toe wring... 8)
En voor kikvors perspectief erg handig gebleken ;)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee