Thx, hier ook (na handmatig zoeken naar updates via mobiel internet).Stefan22 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:15:
DN2103_11_A.21 komt hier net binnen.
Apart dat de Oxygen updater hem niet pushed. Die is meestal eerder.
Krijg hem nu ook
Krijg hem nu ook
Ik wil er geen status update draadje van maken. Maar ik wacht nog steeds. Is er een trucje om de update te laten pushen? 'check for update' geeft geen nieuws.
Gisteren eens gezocht naar de update en toen merkte ik dat mijn telefoon er wel erg lang over deed met zoeken. Ff opnieuw op gestart en toen vond die hem snel
Ik zie de update ook maar hij wordt niet geïnstalleerd. 'Verificatieprobleem'.
Na een keer of 3 proberen komt het blauwe balkje niet verder dan ca een centimeter.
Na die pogingen gelukkig wel een normale start met de oude versie.
Na een keer of 3 proberen komt het blauwe balkje niet verder dan ca een centimeter.
Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24
Is dit via Oxygen Updater? Nee toch?Hans1956 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:34:
Ik zie de update ook maar hij wordt niet geïnstalleerd. 'Verificatieprobleem'.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Nee, dit is via 'Software bijwerken'. De Oxygen updater geeft nog niks aan.
Hier wel de update kunnen installeren maar veel notificaties komen niet meer door, onder andere Gmail wat toch wel erg irritant is.
Hier opeens toch android 12 binnen. Nu irritant dat ie spotify opstart als ik verbinding maak met de bluetooth van de auto. Weet iemand hoe ik dat kan veranderen in Tidal? Verder prima update.
Maf dat je hem al hebt, volgens OP zelf komt hij pas half juli uit.Gotez schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:42:
Hier opeens toch android 12 binnen. Nu irritant dat ie spotify opstart als ik verbinding maak met de bluetooth van de auto. Weet iemand hoe ik dat kan veranderen in Tidal? Verder prima update.
:strip_exif()/f/image/Dy03ECUTyhxXpJvvydcvyFMg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door dimitri26 op 03-07-2022 12:11 ]
11_C.01 staat nu klaar in de oxygenupdater...
Warning
• While this is an official C.01 ZIP, it differs slightly from what's returned by OTA to some people: it seems it's a "global" build, not EU specifically. Backup your data and install at your own risk. Email us or join our Discord to help us capture the EU link.
System
• [Fixed] the issue of abnormal pop-up in certain scenarios after pressing on Power-off key
• [Fixed] the issue of abnormal interface caused by clicking the update notice of Bitmoji stickers
• [Fixed] the issue that game icons displayed abnormally after being removed from Game Space
• [Updated] Android security patch to 2022.05
Camera
• [Fixed] the issue of abnormal crash
• [Optimized] the power consumption of camera
4.5 GB
Warning
• While this is an official C.01 ZIP, it differs slightly from what's returned by OTA to some people: it seems it's a "global" build, not EU specifically. Backup your data and install at your own risk. Email us or join our Discord to help us capture the EU link.
System
• [Fixed] the issue of abnormal pop-up in certain scenarios after pressing on Power-off key
• [Fixed] the issue of abnormal interface caused by clicking the update notice of Bitmoji stickers
• [Fixed] the issue that game icons displayed abnormally after being removed from Game Space
• [Updated] Android security patch to 2022.05
Camera
• [Fixed] the issue of abnormal crash
• [Optimized] the power consumption of camera
4.5 GB
who put a "stop payment" on my reality check
Die had ik net ook! Maar update fails en ga het niet nog eens proberen. Zeker niet nu ik weet dat 12 al gewoon doorkomt bij anderen. Heel vaag en dit was voor mij de laatste OP nord.
Vanwege het update beleid?Gordian Knot schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:26:
Die had ik net ook! Maar update fails en ga het niet nog eens proberen. Zeker niet nu ik weet dat 12 al gewoon doorkomt bij anderen. Heel vaag en dit was voor mij de laatste OP nord.
Ook, maar vooral de performance. Het is ronduit een rampzalig apparaat. Issues met video playback, overal lag. Lockscreen issues tijdens bellen komt unlock noch navigation bar niet te voorschijn. En bij zowel de nord1 als 2 is het rampzalig om te typen. Het scherm lijkt wel niet goed uitgelijnd. Ik kan het toestel wel tegen de muur kapot gooien soms als ik 13 keer moet backspace voordat de juiste letter getyped wordt.
@Gordian Knot vervelend, zelf al een half jaar zeer tevreden over mijn Nord 2. Ook de performance is super goed! Geen 'rotte app(el)' die roet in het eten gooit?
@Roodey kan altijd natuurlijk, maar het scherm/typ probleem heb ik bij zowel de Nord1 als 2. Performance was bij de 1 iets beter, maar liet ook te wensen over. Denk soms dat het aan mijn manier van "werken" ligt. Heb tussen de 10 en 15 tabs open in de browser. Schoon whatsapp en telegram, gmail etc nauwelijks op en doe niet of nauwelijks aan archiveren. Call me crazy maar ik vind het een verspilling van tijd en zoek en gij zult vinden, ipv heb ik het dan toch misschien verwijderd, gearchiveerd of zoiets.
Verder game ik niet en heb ik geen idiote zware apps draaien.
Ik heb wat Supercell spelletjes erop staan. Zijn geen heavy games, verder zelfde gebruik.Gordian Knot schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:41:
@Roodey kan altijd natuurlijk, maar het scherm/typ probleem heb ik bij zowel de Nord1 als 2. Performance was bij de 1 iets beter, maar liet ook te wensen over. Denk soms dat het aan mijn manier van "werken" ligt. Heb tussen de 10 en 15 tabs open in de browser. Schoon whatsapp en telegram, gmail etc nauwelijks op en doe niet of nauwelijks aan archiveren. Call me crazy maar ik vind het een verspilling van tijd en zoek en gij zult vinden, ipv heb ik het dan toch misschien verwijderd, gearchiveerd of zoiets.
Ik gebruik Microsoft SwiftKey. Wellicht kun je die eens proberen om te kijken of dat helpt.
Nu via de updater app:
OxygenOS 12.1
Android12
DN2103_11_C.01
binnengekregen. Deze installeert wel en geeft geen verificatie melding. Tot nu toe lijkt alles goed te werken.
OxygenOS 12.1
Android12
DN2103_11_C.01
binnengekregen. Deze installeert wel en geeft geen verificatie melding. Tot nu toe lijkt alles goed te werken.
hier wel binnen maar foutmelding bij install,
versie lager dan huidige versie.
ff geduld hebben dus
ff geduld hebben dus
Dan heb je zeker India of Global voorheen geïnstalleerd? Wat is je huidige build nummer?bacardifrans schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:05:
hier wel binnen maar foutmelding bij install,
ff geduld hebben dus
Ik heb ook het probleem dat sommige meldingen niet meer verschijnen. Iemand een oplossing?
Zelfde probleem hier, geen oplossing voor gevonden. Weet wel dat ik na deze telefoon geen OnePlus meer zal kopen.Flying schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:47:
Ik heb ook het probleem dat sommige meldingen niet meer verschijnen. Iemand een oplossing?
Exact dezelfde versie en nu weer incrementele update met de tekst
"While this is an official C.01 ZIP, it differs slightly from what's returned by OTA to some people"
Wat is er a/d hand?
"While this is an official C.01 ZIP, it differs slightly from what's returned by OTA to some people"
Wat is er a/d hand?
bacardifrans schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:28:
[Afbeelding]
gewoon de ota niets geks gedaan
enige suggestie?
wel ook die andere modus geprobeerd (bij install icredimenteel afgehaakt was ook maar 400mb ofzo)
beide verwijderd en die grote 4.5 gb meerdere keren geprobeerd maar helaas
melding deze versie is lager dan geinstaleerd.
bacardifrans schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:28:
[Afbeelding]
gewoon de ota niets geks gedaan
enige suggestie?
wel ook die andere modus geprobeerd (bij install icredimenteel afgehaakt was ook maar 400mb ofzo)
beide verwijderd en die grote 4.5 gb meerdere keren geprobeerd maar helaas
melding deze versie is lager dan geinstaleerd.
Hebben jullie geavanceerde modus aanstaan? Zo niet: kreeg Gordian Knot een notificatie via de app?Gordian Knot schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:17:
Exact dezelfde versie en nu weer incrementele update met de tekst
Wat is er a/d hand?
[...]
Ik kreeg de melding terwijl de geavanceerde modus uit stond. Vervolgens is in de app niets terug te vinden over de update, toestel is bijgewerkt. Wanneer ik binnen de app de geavanceerde modus aanzet, verschijnt de update wel.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:41:
[...]
[...]
Hebben jullie geavanceerde modus aanstaan? Zo niet: kreeg Gordian Knot een notificatie via de app?
Die melding is een foutje vanuit onze kant (toen we een nieuwe update vervingen waren we vergeten 'send notifications' uit te zetten), excuus hiervoor. Geavanceerde modus mag je uit laten staan.Stefan22 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:54:
[...]
Ik kreeg de melding terwijl de geavanceerde modus uit stond. Vervolgens is in de app niets terug te vinden over de update, toestel is bijgewerkt. Wanneer ik binnen de app de geavanceerde modus aanzet, verschijnt de update wel.
Kreeg de melding idd via de Oxygen app. Ga ondanks bericht van anonymousWP nog even kijken naar die geavanceerde modus kijken.
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:41:
[...]
[...]
Hebben jullie geavanceerde modus aanstaan? Zo niet: kreeg Gordian Knot een notificatie via de app?
Geavanceerde modus is, zoals ook in de app aangegeven staat, alleen om van update-pad te 'switchen' of om een update (die je al draait) opnieuw te downloaden.Gordian Knot schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:43:
Kreeg de melding idd via de Oxygen app. Ga ondanks bericht van anonymousWP nog even kijken naar die geavanceerde modus kijken.
[...]
Dank. Ik heb het even geprobeerd maar zag niks nieuws idd.
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:54:
[...]
Geavanceerde modus is, zoals ook in de app aangegeven staat, alleen om van update-pad te 'switchen' of om een update (die je al draait) opnieuw te downloaden.
Ik ervaar van tijd tot tijd traagheid bij het indrukken van de aan/uit knop. Dan duurt het 2 a 3 seconden voordat het scherm aangaat. Hebben hier meer personen last van? Hebben jullie een oplossing?
Ik heb dit niet echt, meer dat het toestel even niet reageert bij het unlocken door te double tappen.Roodey schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:49:
Ik ervaar van tijd tot tijd traagheid bij het indrukken van de aan/uit knop. Dan duurt het 2 a 3 seconden voordat het scherm aangaat. Hebben hier meer personen last van? Hebben jullie een oplossing?
Ik heb daar een tijdje geleden last van gehad, wat op dat moment dan hielp was het toestel opnieuw opstarten. Daarna kwam het nog wel eens terug, maar heb er de afgelopen maanden geen last meer van gehad, wellicht dat het door een update verholpen is.Roodey schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:49:
Reboot heeft het (voor nu) opgelost. Hopelijk blijft het weg.Stefan22 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:51:
[...]
Ik heb daar een tijdje geleden last van gehad, wat op dat moment dan hielp was het toestel opnieuw opstarten. Daarna kwam het nog wel eens terug, maar heb er de afgelopen maanden geen last meer van gehad, wellicht dat het door een update verholpen is.
Klopt heb dat hier ook wel is gemerkt. Tevens dat als de telefoon langer aan staat de batterij sneller leegraakt. Een keer opnieuw opstarten en alles werkt weer als vanouds. Zal wel ergens een optimalisatiefoutje in zitten.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ok, dan heb ik nog vraagje over een ander ding die mij de laatste tijd opvalt.
- Reageert het OS bij jullie ook niet altijd op de slider? Ik moet, sinds de laatste Android 11 update, opletten dat het pop-upje rechtsbovenin naar voren komt bij het omzetten van de slider. Anders is het niet verwerkt door het OS.
- Reageert het OS bij jullie ook niet altijd op de slider? Ik moet, sinds de laatste Android 11 update, opletten dat het pop-upje rechtsbovenin naar voren komt bij het omzetten van de slider. Anders is het niet verwerkt door het OS.
Klopt, dot heb ik ook. Soms moet ik het een paar keer doen. Soms blijft het achter elkaar werken, maar vooral van trillen naar silent, doet ie helemaal nietsRoodey schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:13:
Dank voor je reactie. Dan ligt het niet aan mijn hardware.DaRk PoIsOn schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 02:09:
[...]
Klopt, dot heb ik ook. Soms moet ik het een paar keer doen. Soms blijft het achter elkaar werken, maar vooral van trillen naar silent, doet ie helemaal niets
Bij mij gaat het ook om van trillen naar stil.
Heb er hier ook last van, lijkt sinds de laatste security updateRoodey schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:13:
Het valt mij op dat als ik de slider gebruik als ik in Chrome zit hij hem registreert zoals het moet voor het volume EN dat hij 'Zoeken op de pagina' activeert. Dit doet hij zowel bij omhoog als bij omlaag schuiven
Dat heb ik al sinds het beginOne-eye864 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:20:
Het valt mij op dat als ik de slider gebruik als ik in Chrome zit hij hem registreert zoals het moet voor het volume EN dat hij 'Zoeken op de pagina' activeert. Dit doet hij zowel bij omhoog als bij omlaag schuiven
Heb ik ook.One-eye864 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:20:
Heb het hier geprobeerd maar met Opera word het " zoeken op" niet geactiveerd.One-eye864 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:20:
Slidertje werkt gewoon zoals t hoort.
Hier is android 12 nog steeds niet binnen. Zowel via ota als oxygen updater is er nog niks te zien.
Zitten we nog steeds in gefaseerde uitrol fase of komt hij niet door bij mij?
Volgens mij is de update voor de EU nog niet uitgebracht.marinos88 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:44:
Hier is android 12 nog steeds niet binnen. Zowel via ota als oxygen updater is er nog niks te zien.
Ik heb via het normale updateprogramma Android 12 binnengekregen op mijn EU-telefoon aangekocht hier (geen grijze import). Het is gefaseerd en lijkt, zoals alles bij OP, lang te duren.
Vind wel dat het nu héél lang duurt hoor, Android 13 is bijna stabiel en wij wachten nog op Android 12. Ergens was dit wel te verwachten natuurlijk, met het grote aantal toestellen wat OnePlus op dit moment uitbrengt.
Wat is er zoveel anders aan android 12? Op zich bevalt 11 mij wel met de beveiligingsupdates die we wel krijgen.
FOMOeettjjuuhh schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:13:
Wat is er zoveel anders aan android 12? Op zich bevalt 11 mij wel met de beveiligingsupdates die we wel krijgen.
Ik lees op Reddit hele negatieve dingen over OxygenOS 12, dat het teveel op ColorOS is gaan lijken bijvoorbeeld. Ik ben dus benieuwd hoe dit daadwerkelijk is aangezien ik ColorOS best fijn vind. Verder doen Android upgrades me niet zo veel meer, zolang de security patches maar blijven komen.eettjjuuhh schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:13:
Wat ik raar vind is dat de OP-10T, die half augustus uit schijnt te komen, uitkomt met Oxygen13.
Terwijl wij hopen dat we 12 ooit nog eens krijgen.
Kunnen ze 12 net zo goed overslaan.....
Terwijl wij hopen dat we 12 ooit nog eens krijgen.
Kunnen ze 12 net zo goed overslaan.....
F1tv maar ook Viaplay schokken bij mij. Hebben jullie dat ook? YouTube en Netflix dan weer niet.
[ Voor 10% gewijzigd door danny1909 op 24-07-2022 14:28 ]
Ik zet de beeldkwaliteit op de ena onderste optie ipv "auto"
Dan geen schokken
Dit doe ik op foon, tablet en Google tv anders is t ruk.
Dan geen schokken
Helpt niets bij mijTervueren schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:04:
Ik zet de beeldkwaliteit op de ena onderste optie ipv "auto"
Dan geen schokken
Bij mij ook, zowel in de app als naar chromecast. Stream f1tv nu vanaf een Chromebook en dan werkt het vlekkeloos. F1tv in de app zet ik op laagste kwaliteit dan doet die het redelijk.danny1909 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:25:
F1tv maar ook Viaplay schokken bij mij. Hebben jullie dat ook? YouTube en Netflix dan weer niet.
Ik had afgelopen weekend dat mijn oneplus was verbonden via bluetooth met mijn auto, (in reed in Duitsland) en dat op het moment dat ik aan het bellen was, ik geen internet verbinding meer had. Dus elke keer als ik met iemand aan de telefoon hing gaf de navigatie geen updates meer etc. Dit euvel heb ik overigens niet in Nederland.
Is dit een oneplus dingetje, een T-mobile dingetje of een 3/4/5/g band roaming + bellen dingetje?
Is dit een oneplus dingetje, een T-mobile dingetje of een 3/4/5/g band roaming + bellen dingetje?
[ Voor 5% gewijzigd door timmert26 op 27-07-2022 15:00 ]
Heb je de telefoon al eens helemaal uit en weer aan gezet? Geen restart, maar echt uit en dan aan. Het klinkt stom maar vaak helpt het wel.
mogelijk zou je tevens de cache en opslag van de viaplay app kunnen legen voor het uitzetten.
Zo ver mij bekend is de dekking in Duitsland niet al te best. waardoor het best een roaming dingetje kan zijn.timmert26 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:54:
Ik had afgelopen weekend dat mijn oneplus was verbonden via bluetooth met mijn auto, (in reed in Duitsland) en dat op het moment dat ik aan het bellen was, ik geen internet verbinding meer had. Dus elke keer als ik met iemand aan de telefoon hing gaf de navigatie geen updates meer etc. Dit euvel heb ik overigens niet in Nederland.
[ Voor 46% gewijzigd door sweetdude op 27-07-2022 15:41 ]
Elke keer als ik in Duitsland/Frankrijk ben forceer ik 4G via advanced menu. *#*#4636#*#* invoeren in bel-applicatie. Werkt prima. Nadeel is wel dat je dan niet kan bellen, tenzij je VoLTE hebt.
[ Voor 24% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-07-2022 16:42 ]
Hoi, Ik heb volgend probleem met mijn Oneplus nord2 5G.
Als ik mij connecteer met mijn auto telefoon applicatie op mijn Kia Sportage stuur mijn gsm de berichten sms, NIET door naar mijn auto. Ik kan wel telefoneren.
Als ik hetzelfde probeer met de Samsung van mijn echtgenote werkt het wel.
Is er een setting daarvoor?
Als ik mij connecteer met mijn auto telefoon applicatie op mijn Kia Sportage stuur mijn gsm de berichten sms, NIET door naar mijn auto. Ik kan wel telefoneren.
Als ik hetzelfde probeer met de Samsung van mijn echtgenote werkt het wel.
Is er een setting daarvoor?
Dit klinkt meer als een VoLTE verbinding die je data opeist. Kan je omzeilen door in je instellingen "bellen over VoLTE" uit te zetten.timmert26 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:54:
Het bellen gaat over data, dat icm waarschijnlijk een mindere dekking zoals wij gewend zijn, geeft geen bandbreedte meer voor de rest.
Waiting on the world to change
Helemaal uitzetten heeft inderdaad geholpen. Apart dat dat anders is dan opnieuw opstarten.sweetdude schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:40:
[...]
Heb je de telefoon al eens helemaal uit en weer aan gezet? Geen restart, maar echt uit en dan aan. Het klinkt stom maar vaak helpt het wel.
mogelijk zou je tevens de cache en opslag van de viaplay app kunnen legen voor het uitzetten.
Thanks
Flying schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:15:
Ik had het eerder al gemeld, maar ik heb nog steeds last dat de telefoon soms niet overgaat wanneer ik gebeld word. Ik krijg meteen een sms van mijn provider om te laten weten dat iemand mij belde zonder een bericht na te laten. In de telefoon is er geen geschiedenis terug te vinden van de gemiste oproep.
De telefoonapp kan ik geen aanvullende permissies geven wat betreft batterijbesparing. Je zou toch denken dat er op zijn minst iets moet terug te vinden zijn in de telefoon van de oproep? Probleem stelt zich pas sinds ik de Nord 2 heb. Ik heb zonet nog even de permissies van Mi Fit nagekeken (want die hoort ook een melding te sturen), maar ook daar kon ik niets terugvinden.
Misschien een n00b vraag, maar kan ik bij de Nord 2 5G mijn bedrade earbuds met microfoon gewoon via een USB-C naar mini-jack verloopje van een derde partij zonder ingebouwde DAC gebruiken, of heb ik een adapter nodig met ingebouwde DAC? Of specifiek de door OnePlus geleverde kabel?
[ Voor 13% gewijzigd door Chili op 28-07-2022 14:16 ]
Ik ben benieuwd, hoe bevalt Android 12 op de Nord 2? Nog opvallende nieuwe functies oid?Flying schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:31:
Ik heb via het normale updateprogramma Android 12 binnengekregen op mijn EU-telefoon aangekocht hier (geen grijze import). Het is gefaseerd en lijkt, zoals alles bij OP, lang te duren.
Ben zelf nog geduldig aan het wachten op de OTA namelijk.....
Ben bang dat de Samsung van de vrouw eerder op 13 draait dan mijn N2 op 12.....BBKing schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:31:
[...]
Ik ben benieuwd, hoe bevalt Android 12 op de Nord 2? Nog opvallende nieuwe functies oid?
Ben zelf nog geduldig aan het wachten op de OTA namelijk.....
Begrijp me niet verkeerd, ik ben happy met de N2 en wil liever dat ze android 12 goed testen en ontwikkelen ipv te snel uitbrengen met bugs maar t begint nu haast gênant te worden.
Zolang ze de security updates maar wel goed blijven uitbrengen...
Yep het begint inderdaad gênant te worden. Ik zie op het forum op hun eigen website ook allerlei klachten. En uitrol vooralsnog vooral in India, maar heel soms ook een EU gebruiker er tussendoor.Tervueren schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:27:
[...]
Ben bang dat de Samsung van de vrouw eerder op 13 draait dan mijn N2 op 12.....
Begrijp me niet verkeerd, ik ben happy met de N2 en wil liever dat ze android 12 goed testen en ontwikkelen ipv te snel uitbrengen met bugs maar t begint nu haast gênant te worden.
Zolang ze de security updates maar wel goed blijven uitbrengen...
Oneplus gaf eerst aan dat het in de eerste helft van 2022 zou gaan uitrollen. Toen werd het 2e helft juli voor Europa. En nu zitten we in augustus en is er geen statement meer. Ik denk dat er zoveel klachten / bugs waren dat ze met de EU nog maar even wachten.
Ben inderdaad zelf ook prima tevreden met dit toestel maar één van de redenen van aanschaf was dat er 2 volledige Android updates zouden komen. Maar met deze updatesnelheid komen die tegen de tijd dat de batterij overleden is.
Ach joh. Ik ga er wel vanuit dat ik weer 5 a 6 jaar kan doen met deze telefoon. Dus als Android 12 dit jaar of volgend jaar komt vind ik het dikke prima. Batterij gaat niet zo maar dood.
Zou vooral fijn zijn als ze het wat makkelijker maken voor custom ROMs, dan maken die langzame updates een stuk minder uit.
Android 11 heeft de juni patch, Android 12 mei. Daardoor denkt hij dat Android 12 ouder is, waardoor er geen updates binnen komen, en het bestand van Oxygen Updater een fout geeft (en alleen beschikbaar is als je advanced mode aan zet). Wordt dus wachten op de juli/augustus patch...
Waar haal jij deze info vandaan? Want dit is wel erg knullig ingeregeld dan!M_TB schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:27:
Android 11 heeft de juni patch, Android 12 mei. Daardoor denkt hij dat Android 12 ouder is, waardoor er geen updates binnen komen, en het bestand van Oxygen Updater een fout geeft (en alleen beschikbaar is als je advanced mode aan zet). Wordt dus wachten op de juli/augustus patch...
Staat in de pinned messages van de Discord server van Oxygen Updater.BBKing schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:29:
[...]
Waar haal jij deze info vandaan? Want dit is wel erg knullig ingeregeld dan!
202205271914 is the build date of your OS version (A.21), which translates to 27th May 2022 19:14.
C.01's build date is 202206130930, which clearly makes it newer (13th June 2022 09:30).
However, C.01's security patch is older than A.21's (May vs June), and Android's built-in security measures prevent installing older builds.
Het probleem is verholpen met de update naar Android 12. Geen last meer van haperingen.Wico5 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:19:
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn Nord 2, is er al een oplossing voor dit probleem uitgekomen?
Thanks
Vraag.
Als wij 2 os updates krijgen.
Gaan wij dan van 11 naar 13 en dan 14/15 ?????
https://www.androidplanet.nl/nieuws/video-oxygenos-13/
Als wij 2 os updates krijgen.
Gaan wij dan van 11 naar 13 en dan 14/15 ?????
https://www.androidplanet.nl/nieuws/video-oxygenos-13/
Voor zover ik weet krijg je de 12 en de 13 en daarna stopt het, toch qua major releases. Aangezien de meerderheid van de mensen hier niet eens de 12 heeft, vermoed ik dat de 13 rond dezelfde tijd volgend jaar komt voor dit toestel.
Voor mij maakt het niet zo heel veel meer uit, ik switch volgende maand naar een ander toestel (en merk). Wat het dan ook is dat OnePlus vroeger zo goed maakte, ik heb het na een jaar nog steeds niet gevonden.
Voor mij maakt het niet zo heel veel meer uit, ik switch volgende maand naar een ander toestel (en merk). Wat het dan ook is dat OnePlus vroeger zo goed maakte, ik heb het na een jaar nog steeds niet gevonden.
Het was ook een beetje sarcastisch bedoelt.Flying schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:43:
Voor zover ik weet krijg je de 12 en de 13 en daarna stopt het, toch qua major releases.
Ze beloven 2 updates.
Nu nog geen 1 gehad terwijl normaal gesproken de tweede al in aantocht hoort te zijn.
Ik bedoel zoals het er nu voor staat kunnen ze net zo goed 12 overslaan en gelijk met de uitrol van 13 beginnen.
Als de nieuwe toestellen er al mee uitkomen kan ik nu ook wel wachten om gelijk naar 13 te gaan.
Ik vind het verders echt wel een fijn toestel maar t update beleid houd wel te wensen over.
Vreemd issue met mijn Nord 2. Wanneer ik de power button kort indruk om het scherm uit/standby te zetten reboot het toestel.
Het is een soft reboot (of hoe je dat noemt), ik hoef m'n sim code niet in te voeren alleen de code van het toestel.
Enig idee? Kan er zo niks over vinden
Edit: het is niet alleen maar als ik de power button indruk, maar überhaupt als het scherm uitgaat/in standby. En soms ook gewoon spontaan tijdens gebruik van een app. Heb een factory reset gedaan. Dat hielp een halve dag, toen kwam het weer terug.
Het is een soft reboot (of hoe je dat noemt), ik hoef m'n sim code niet in te voeren alleen de code van het toestel.
Enig idee? Kan er zo niks over vinden
Edit: het is niet alleen maar als ik de power button indruk, maar überhaupt als het scherm uitgaat/in standby. En soms ook gewoon spontaan tijdens gebruik van een app. Heb een factory reset gedaan. Dat hielp een halve dag, toen kwam het weer terug.
[ Voor 30% gewijzigd door Andre21 op 12-08-2022 10:45 ]
Blender....
Of het aan de Nord 2 ligt weet ik niet maar voor het eerst in mijn smartphone historie heb ik vaak last van eindeloos laden in Google Maps. Herkent iemand dit? Ga ik naar een laptop werkt maps gewoon vlekkeloos.
Dus als ik het goed begrijp komt de update waarschijnlijk deze maand door omdat er dan de beveiligingsupdate van augustus in zit, en de telefoon dit dan nu wél als een nieuwe versie aanziet?
Nee herken ik niet. Misschien maps opnieuw installeren?OFV schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:08:
Of het aan de Nord 2 ligt weet ik niet maar voor het eerst in mijn smartphone historie heb ik vaak last van eindeloos laden in Google Maps. Herkent iemand dit? Ga ik naar een laptop werkt maps gewoon vlekkeloos.
Hier geen problemen.OFV schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:08:
Wel soms dat Instagram ineens continu crasht en dat videos in YouTube niet beginnen met spelen of halverwege ineens stoppen.
Ondertussen is er alweer een nieuwe patch uit; DN2103_11.C.08
https://community.oneplus.com/thread?id=1129158388530806791
https://community.oneplus.com/thread?id=1129158388530806791
Voordat jullie 2 door blijven gaan, zal ik even helpen.
Hij heeft de c.08 update binnengekregen.....
Ja, ok, en? Had ook met woorden gekund. Waarom staat er ook 7T in z'n tweede screenshot en de rest Nord 2?DaRk PoIsOn schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:40:
[...]
Voordat jullie 2 door blijven gaan, zal ik even helpen.
Hij heeft de c.08 update binnengekregen.....
Nu ik nog beter kijk klopt een tijdstip van de foto ook niet terwijl het het blijkbaar wel dezelfde screenshots/telefoons zijn. Dus laat mijn opmerking maar achterwegeAnonymoussaurus schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:45:
[...]
Ja, ok, en? Had ook met woorden gekund. Waarom staat er ook 7T in z'n tweede screenshot en de rest Nord 2?
Hoe is jullie ervaring met het glas van de telefoon? Sinds een tijdje is de protector eraf bij me en die had ik beter opnieuw kunnen plaatsen. Heb al meerdere kleine maar best diepe krassen in het scherm inmiddels.
Ik heb de protector er vrij snel afgehaald omdat die los begon te zitten. Heb minimale krasjes die je bij gebruik niet ziet. Alleen in zonlicht. Met het glas wel tevreden!OFV schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:35:
Hoe is jullie ervaring met het glas van de telefoon? Sinds een tijdje is de protector eraf bij me en die had ik beter opnieuw kunnen plaatsen. Heb al meerdere kleine maar best diepe krassen in het scherm inmiddels.
Echter softwaretechnisch teleurgesteld. Op momenten traag in Chrome, bluetooth koppelingen die worden vergeten, apps die niet willen sluiten, meldingen van apps die niet altijd doorkomen op de manier die ik wil.
Verwijderd
Weet iemand de status van Android 12 voor de Nord 2 5G?
Er schijnt een update uit te zijn, maar die krijgt mijn telefoon niet:
https://www.rprna.com/upd...-oxygenos-12-c-08-update/
Daarnaast zie ik op de support pagina ook de Nord 2 5G er niet (meer?) tussen staan:
https://www.oneplus.com/nl/support/softwareupgrade
Heb ik iets gemist/over het hoofd gezien?
Ook Oxygen updater komt niet met een update voor mijn telefoon.
Daarnaast zie ik op de support pagina ook de Nord 2 5G er niet (meer?) tussen staan:
Update lijkt teruggetrokken te zijn vanuit OnePlus, zie ook dit topic waar veel mensen erover klagen: https://community.oneplus.com/thread?id=1149707173128306690Verwijderd schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:07:
Weet iemand de status van Android 12 voor de Nord 2 5G?
Wij kunnen de update niet toevoegen aan Oxygen Updater als OnePlus de update (die nu teruggetrokken lijkt te zijn) hem maar aan 1% van de gebruikers heeft uitgerold.
Verwijderd
Check, helder!Anonymoussaurus schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:36:
[...]
Update lijkt teruggetrokken te zijn vanuit OnePlus, zie ook dit topic waar veel mensen erover klagen: https://community.oneplus.com/thread?id=1149707173128306690
Wij kunnen de update niet toevoegen aan Oxygen Updater als OnePlus de update (die nu teruggetrokken lijkt te zijn) hem maar aan 1% van de gebruikers heeft uitgerold.
Wel pittige comments daar, 't is maar een software update. Niet 't einde van de wereld...
Goed dat ze iets terugtrekken wat niet helemaal lekker werkt.