Ik ben over.
Ik weet ook niet of het hier gewaardeerd wordt, zo niet mag dit bericht verwijderd worden.
4G en 5G werken, VoLTE en VoWIFI ook.
Leuke is wel dat als je VoWIFI wil, de schakelaar op uit moet staan.
Alle gegevens blijven behouden, ik moest alleen mijn startscherm opnieuw inrichten (op de foto zien jullie waarom).
Ik draai het nu ongeveer 40 minuten.
Een paar kleine dingen:
In pihole zie ik dat de telefoon veel probeert te praten met:
Heytap: dit schijnt een soort wealth meuk te zijn
Allownos: ik heb nog geen idee wat dit is, maar het wordt niet geblocked en blijkt uit de EU te komen.
Daarnaast krijg je binnen 5 minuten na intoetsen van je sim-pincode een melding van Oroaming, dit zit ook in je instellingen bij de simkaart. Het toestel denkt dat je in een ander land zit (dat klopt) en geeft je keuzes om roaming abonnementen af te sluiten. Na 2x wegklikken krijg je daar ook geen meldingen meer van.
Ik ben nog niet door alle instellingen gedoken, maar ik moet wel een plus geven voor de snelheid van de interface.
De enige min die ik nu heb is: ik had onder Android 11 lettertype en weergavegrootte op klein staan. Onder Android 12 lijkt alles groter. Ik had de grote van de toetsen in gboard ook kleiner gezet, dit heeft hij behouden.
Ik ga morgenvroeg zien hoe dit verder verloopt. Ik kan nu nog niets over batterij, bluetooth en camera zeggen.
Nogmaals, mag dit niet, verwijder het dan aub
Edit: wel even de versie laten zien en het leuke dat je nu dus ook voor het beta programma en de lokale installatie kan kiezen
Laatste edit:
Op je startscherm blijft bij het naar links swipen, de google feed actief. Ik gebruik die feed om wat news te lezen van: Toms hardware, Looopijgs, Android Planet en Hardware Info. Gewoon om even snel wat nieuws na te lezen. Dit (deze) homescreen krijg je niet weg in Android 12 bij Oneplus, tenzij je de hele Google app uitschakelt. Blijkbaar is dit vanaf C01 en het zit er in C09 nog in. Op zich vind ik dit jammer, de app was fijn, maar de extra homescreen tapp wou ik niet
[
Voor 20% gewijzigd door
DaRk PoIsOn op 27-09-2022 02:54
]