Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomenzijnrelax
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-09 14:59
Sinds april ofzo kan ik met mijn OP geen updates meer binnen halen i.v.m. een constant terugkerend 'verificatieprobleem', via Oxygenupdater geprobeerd maar dit had ook geen effect, daarna de telefoon naar fabrieksinstellingen gedaan maar dit had ook geen effect.

Dus iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen? Op dit moment probeer ik de versie: DN2103_11_A.21 binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Handmatig updaten? Update van de OnePlus website downloaden en dan zelf installeren.

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ze maken er echt een puinhoop van bij OnePlus. Een fatsoenlijk en stabiel OOS12 uitbrengen lukt ze niet.
Hot fix hier, fix daar. Verschrikkelijk.

• Homeland
  • Niet online
Ik heb uberhaubt nog geen Android 12, zit op 11 met ondertussen een security update van juni...

• Blue Lightning
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:33
Zelfde hier. Valt me tegen, heb deze nu meer dan een jaar en alleen enkele security patches gehad. Belofte was android 12 en 13. Worden de niet Nord smartphones beter ondersteund?

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
De Nord lijn is een midrange lijn. Je kunt niet verwachten vooraan te zitten met de updates.

• ThijsLuke
Homeland schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:19:
Ik heb uberhaubt nog geen Android 12, zit op 11 met ondertussen een security update van juni...
Ik zit ook nog op 11.
Maar bij OOS12 hebben ze al diverse fixes uitgebracht omdat de update naar 12 veel bugs en fouten bevat. Vrij amateuristisch.

• Homeland
  • Niet online
JackPoint schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:36:
De Nord lijn is een midrange lijn. Je kunt niet verwachten vooraan te zitten met de updates.
Ik twijfel sterk of we ooit Android 13 gaan zien, denk eerlijk gezegd van niet gezien hoe langzaam ze zijn. Dat de Nord niet vooraan staat is ok, maar terwijl 13 uitkomt de 12 update nog niet hebben geeft weinig vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 16:52
JackPoint schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:36:
Vooraan (eerste 2 maanden) mischien niet maar na 3-4 maanden.....
Enn daarbij: het zat er wel bij tijdens het " verkooppraatje"
En de Galaxy A52 van de vrouw draait al een heel poosje op 12 en die is net zo midrange....

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 18:40
Telefoon wil bij mij de laatste tijd nog weleens vastlopen bij gebruik van navigeren op Google maps en bijv. Spotify muziek. Dan kun je niks meer. Zwart scherm dat bevroren is. Meer mensen last van? Opnieuw opstarten enige oplossing tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
bomenzijnrelax schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:47:
Sinds april ofzo kan ik met mijn OP geen updates meer binnen halen i.v.m. een constant terugkerend 'verificatieprobleem', via Oxygenupdater geprobeerd maar dit had ook geen effect, daarna de telefoon naar fabrieksinstellingen gedaan maar dit had ook geen effect.

Dus iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen? Op dit moment probeer ik de versie: DN2103_11_A.21 binnen te halen.
Ik kon je vanaf het begin al vertellen dat een factory reset dat niet had opgelost. :p Heb je de Local Upgrade APK al geprobeerd? In onze Discord server staan daar gepinde berichten over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BIcEA-JXhB-shWqbrpvQkucXeY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7hWyx42fj6fd1b2aMVeC3h08.png?f=fotoalbum_large

Tenzij je natuurlijk nog niet op A12 zit, maar dan is het een ander probleem. Wellicht installeren via de recovery? Wellicht de ZIP editen qua metadata en de verification op false zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-09-2022 11:24 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noah Reineman
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-01 15:56
Dit grote probleem moet ik toch aankaarten. OnePlus Nord2 toestellen, en zo ongeveer elke Europees toestel, heeft nog STEEDS geen update gekregen naar Android 12. Dit is dan vervelend, maar het ergste is dat er dus ook geen security updates/patches zijn uitgekomen sinds mei. Dat is gewoon onacceptabel, helemaal als de Nord CE al op Android 12 zit. En emails of klachten via de community website worden compleet genegeerd. Het is echt maar de vraag of de Nord2 nog naar Android 13 gaat, en anders, op tijd.

[ Voor 151% gewijzigd door Noah Reineman op 16-09-2022 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Noah Reineman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:10:
Er is hier al lang niks meer gepost, maar dit grote probleem moet ik toch aankaarten. OnePlus Nord2 toestellen, en zo ongeveer elke Europees toestel, heeft nog geen update gekregen naar Android 12. Dit is dan vervelend, maar het ergste is dat er dus ook geen security updates/patches zijn uitgekomen sinds mei. Dat is gewoon onacceptabel, helemaal als de Nord CE al op Android 12 zit. En emails of klachten via de community website worden compleet genegeerd. Het is echt maar de vraag of de Nord2 nog naar Android 13 gaat, en anders, op tijd.
Jawel hoor, afgelopen maand nog: https://community.oneplus.com/thread?id=1129158388530806791

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noah Reineman
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-01 15:56
Ah, dankjewel, dat had ik inderdaad niet gezien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 17:49
Behalve dat die OTA dus nauwelijks uitgerold werd in Europa, en van wat ik las nu zelfs die hele update teruggetrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Sorteer daar de comments op Latest en het is duidelijk hoe het staat met de reputatie van OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Vertel mij wat. Ik hoor niet anders. Er zijn wel updates uitgekomen, dat deze dan weer gepulled worden of voor een andere region zijn is dan weer wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.09 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1159698518798499845 [OxygenOS 12 C.09 for the OnePlus Nord 2]
Hello everyone,

We are starting to push the incremental rollout of a hotfix build – OxygenOS 12 C.09 – for the OnePlus Nord 2 now.

Nord 2
IN: DN2101_11.C.09

Changelog

System
  • Integrates the September 2022 Android security patch to enhance system security.
Other
Fixes an issue where the front camera might turn off during video calls in some scenarios.
Hopelijk bereikt deze wel de Europese gebruikers...

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-09-2022 09:26 ]

• ThijsLuke
Anonymoussaurus schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:25:
OnePlus heeft OxygenOS C.09 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1159698518798499845 [OxygenOS 12 C.09 for the OnePlus Nord 2]

[...]

Hopelijk bereikt deze wel de Europese gebruikers...
Heb er een hard hoofd in. Het is verdacht stil over EU updates.

Verwijderd

Wat is eigenlijk het risico/issue als je die IN update zelf download en op je device zet?

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 18:57
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:54:
Wat is eigenlijk het risico/issue als je die IN update zelf download en op je device zet?
Krijg je meer trek in curry's

• Blue Lightning
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:33
Die van India zijn speciaal:

https://mobile.twitter.co...tatus/1457990954728640512

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

In die rom zitten vast apps speciaal voor die markt, wellicht ook andere instellingen die voor hier niet handig zijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:53
Lees even hier mee:
https://community.oneplus.com/thread?id=1159698518798499845 [OxygenOS 12 C.09 for the OnePlus Nord 2]

Er zijn gebruikers uit Roemenië en Duitsland die de IN rom op de DN2103 hebben draaien en geen problemen melden.
5G, VoLTE en VoWIFI werken normaal.

Feniks is een gebruiker uit Nederland, voor wat ik heb gelezen gaat hij vandaag de IN rom flashen, ik hou dat nog even in de gaten...

Aan de andere kant, misschien een paar dagen wachten en kijken of er een volledige DN2103 rom opduikt.

Edit2: enige verschil dat ik heb kunnen vinden is dat de DN2101 en 2103 verschillende banden ondersteunen en dat de DN2101 max 8/128 geheugen/opslag heeft

[ Voor 17% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 21-09-2022 18:22 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
Schijnt dat C10 update ook voor EU als grote zip komt....thans dat begrijp ik uit de reacties op forum.
Hopen dat deze snel in de oxygen update komt😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
ThijsLuke schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:15:
Schijnt dat C10 update ook voor EU als grote zip komt....thans dat begrijp ik uit de reacties op forum.
Hopen dat deze snel in de oxygen update komt😎
Dat zeiden ze ook over de c09.
Ik heb de vraag nog openstaan of ik straks van IN terug kan naar EU. Ik zit op T-mobile en de LTE en 5G banden worden ondersteund, dus als ik straks terug kan (ivm met verkoop telefoon) dan ga ik over naar IN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
Ja blijft toch afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Ik ben over.
Ik weet ook niet of het hier gewaardeerd wordt, zo niet mag dit bericht verwijderd worden.

4G en 5G werken, VoLTE en VoWIFI ook.
Leuke is wel dat als je VoWIFI wil, de schakelaar op uit moet staan.
Alle gegevens blijven behouden, ik moest alleen mijn startscherm opnieuw inrichten (op de foto zien jullie waarom).
Ik draai het nu ongeveer 40 minuten.

Een paar kleine dingen:
In pihole zie ik dat de telefoon veel probeert te praten met:
Heytap: dit schijnt een soort wealth meuk te zijn
Allownos: ik heb nog geen idee wat dit is, maar het wordt niet geblocked en blijkt uit de EU te komen.

Daarnaast krijg je binnen 5 minuten na intoetsen van je sim-pincode een melding van Oroaming, dit zit ook in je instellingen bij de simkaart. Het toestel denkt dat je in een ander land zit (dat klopt) en geeft je keuzes om roaming abonnementen af te sluiten. Na 2x wegklikken krijg je daar ook geen meldingen meer van.

Ik ben nog niet door alle instellingen gedoken, maar ik moet wel een plus geven voor de snelheid van de interface.

De enige min die ik nu heb is: ik had onder Android 11 lettertype en weergavegrootte op klein staan. Onder Android 12 lijkt alles groter. Ik had de grote van de toetsen in gboard ook kleiner gezet, dit heeft hij behouden.

Ik ga morgenvroeg zien hoe dit verder verloopt. Ik kan nu nog niets over batterij, bluetooth en camera zeggen.

Nogmaals, mag dit niet, verwijder het dan aubAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e51ALyYjZIB8Gn0fMeISK9PPixc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwWV4YwEYF8qbOnUH0awYJry.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RO3P5KPLOfq54vQFIfuJC8LdHVk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2RULUDnPAb6BAcvGw7TF0D4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0PX6iKsbCSv1dS-_OMZJsgknSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/boLc1hqPqNDamXA1KCEzcNCQ.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: wel even de versie laten zien en het leuke dat je nu dus ook voor het beta programma en de lokale installatie kan kiezen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTuTs5u50ZnuvevpMpU_9Ot-xY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/thbaEu5yNIQUn1DigM9T3F65.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RO2oYx-27ky_oU3_9Y0t4BTQdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjOAVQNL9TeosOaV2fdXI0wT.jpg?f=fotoalbum_large

Laatste edit:

Op je startscherm blijft bij het naar links swipen, de google feed actief. Ik gebruik die feed om wat news te lezen van: Toms hardware, Looopijgs, Android Planet en Hardware Info. Gewoon om even snel wat nieuws na te lezen. Dit (deze) homescreen krijg je niet weg in Android 12 bij Oneplus, tenzij je de hele Google app uitschakelt. Blijkbaar is dit vanaf C01 en het zit er in C09 nog in. Op zich vind ik dit jammer, de app was fijn, maar de extra homescreen tapp wou ik niet

[ Voor 20% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 27-09-2022 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Even een aparte voor deze, blijkbaar loont het wachten zich toch, deze heeft zich net aangediend....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NR30EM5A8Sp5kjnzMFQpP7mKqLg=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/vHsYra7DqA1FBi9GnsBRRxgP.webp?f=fotoalbum_large

@ThijsLuke Er schijnen op dit moment 3 versies van de C10 update rond te gaan voor de EUversie.
Bovenstaande, eentje van 500 mb en een van 103mb.
Ik ben benieuwd wat er gaat komen

[ Voor 16% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 27-09-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
Wordt zeker gewaardeerd! Als jouw ervaring positief is stap ik wellicht ook over. Ik kijk het nog een week aan of er zicht is op officiële EU update, anders ga ik over.

Laat je bevindingen maar komen😁
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 02:19:
Ik ben over.
Ik weet ook niet of het hier gewaardeerd wordt, zo niet mag dit bericht verwijderd worden.

4G en 5G werken, VoLTE en VoWIFI ook.
Leuke is wel dat als je VoWIFI wil, de schakelaar op uit moet staan.
Alle gegevens blijven behouden, ik moest alleen mijn startscherm opnieuw inrichten (op de foto zien jullie waarom).
Ik draai het nu ongeveer 40 minuten.

Een paar kleine dingen:
In pihole zie ik dat de telefoon veel probeert te praten met:
Heytap: dit schijnt een soort wealth meuk te zijn
Allownos: ik heb nog geen idee wat dit is, maar het wordt niet geblocked en blijkt uit de EU te komen.

Daarnaast krijg je binnen 5 minuten na intoetsen van je sim-pincode een melding van Oroaming, dit zit ook in je instellingen bij de simkaart. Het toestel denkt dat je in een ander land zit (dat klopt) en geeft je keuzes om roaming abonnementen af te sluiten. Na 2x wegklikken krijg je daar ook geen meldingen meer van.

Ik ben nog niet door alle instellingen gedoken, maar ik moet wel een plus geven voor de snelheid van de interface.

De enige min die ik nu heb is: ik had onder Android 11 lettertype en weergavegrootte op klein staan. Onder Android 12 lijkt alles groter. Ik had de grote van de toetsen in gboard ook kleiner gezet, dit heeft hij behouden.

Ik ga morgenvroeg zien hoe dit verder verloopt. Ik kan nu nog niets over batterij, bluetooth en camera zeggen.

Nogmaals, mag dit niet, verwijder het dan aub[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Edit: wel even de versie laten zien en het leuke dat je nu dus ook voor het beta programma en de lokale installatie kan kiezen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Laatste edit:

Op je startscherm blijft bij het naar links swipen, de google feed actief. Ik gebruik die feed om wat news te lezen van: Toms hardware, Looopijgs, Android Planet en Hardware Info. Gewoon om even snel wat nieuws na te lezen. Dit (deze) homescreen krijg je niet weg in Android 12 bij Oneplus, tenzij je de hele Google app uitschakelt. Blijkbaar is dit vanaf C01 en het zit er in C09 nog in. Op zich vind ik dit jammer, de app was fijn, maar de extra homescreen tapp wou ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 19:01

Hans1956

Pixel 8 Pro

Hier is de C.10 update ook aangekomen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CLb0AwTKBETxhCykfj39KW0OSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJRvR15QslDSmLq4ixFzPTXT.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEIc1nr0kT_lsAtvFlXkxcJPaFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drrdSG2oQTALoLRfVHxrlhWb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ok en deze update heb jij gewoon op de normale OTA manier binnengekregen? En is de officiële EU versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
@Hans1956 Zit in de EU versie ook die google feed ingebakken? Zoals op mijn foto te zien, dat hamburger teken.
ik krijg die alleen weg als ik de google app compleet uitschakel, maar dan heb ik op mijn ticwatch het probleem dat de watchfaces geen weer informatie meer kunnen ophalen. De wear os app vraagt ook of ik de google app wil inschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

@BBKing ,
Ik heb de melding gekregen dat de update er was en aangezien die aangekondigd werd in 'Over apparaat' en ik niks geks in de benaming en herkomst kon ontdekken heb ik hem laten installeren. Eigenlijk niets nieuws gezien en ook nog geen vreemde reacties van de telefoon gekregen.

Waar kun je zien of het wel de EU versie is? Ik zie geen versienaam met EU of IN er in.
Edit: Of zit m dat in de DN2103 of DN2101 aanduiding?

@DaRkPolsOn, ik heb geen Google feed zo ver ik het kan zien. Naar links swipen geeft geen nieuwsfeed. Ik heb wel de MS Launcher in gebruik waarin ik bij naar rechts swipen een scherm krijg met nieuws, agenda etc..

[ Voor 4% gewijzigd door Hans1956 op 27-09-2022 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Hans1956 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:48:
@BBKing ,
Ik heb de melding gekregen dat de update er was en aangezien die aangekondigd werd in 'Over apparaat' en ik niks geks in de benaming en herkomst kon ontdekken heb ik hem laten installeren. Eigenlijk niets nieuws gezien en ook nog geen vreemde reacties van de telefoon gekregen.

Waar kun je zien of het wel de EU versie is? Ik zie geen versienaam met EU of IN er in.
Top, dank voor je reactie. Blijkbaar is de normale uitrol in de EU nu dan eindelijk begonnen. Ik wacht vol spanning af hier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat jammer genoeg nog niet in Oxgen Updater? Die is (bij mij) meestal sneller/eerder dan een OTA vanuit OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
@BBKing ,

@DaRkPolsOn, ik heb geen Google feed zo ver ik het kan zien. Naar links swipen geeft geen nieuwsfeed. Ik heb wel de MS Launcher in gebruik waarin ik bij naar rechts swipen een scherm krijg met nieuws, agenda etc..
Dan ligt het wss aan de launcher. Bij jou is het naar rechts voor de news feed, bij one plus is het naar links.

Zit de private compute services ook in de EU rom?

Het zit hem idd in de DN2103 (EU) en DN2101 (IN) aanduiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

@DaRk PoIsOn

Ja: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPQnF9aNyC4wjT4y6RfGXrgGgm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vd7rojK9kS7pynOJjYCwLTxH.jpg?f=fotoalbum_large

• DaRk PoIsOn
Hans1956 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:56:
@DaRk PoIsOn

Ja: [Afbeelding]
Alhoewel Google alles van mij weet en ik het overal gebruik, weet ik nog niet zo goed wat ik hier mee moet...

Android is the first open source mobile OS to include this kind of externally verifiable privacy; Private Compute Services helps the Android OS continue to innovate in machine learning, while also maintaining the highest standards of privacy and security.

En:
Private Compute Services is one of the new privacy features introduced in Android 12. It holds data for three machine learning features: Live Caption, Now Playing, and Smart Reply. The point of the Private Compute Core is that features powered by it don't have direct access to the Internet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.10 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1164569403678261254 [OxygenOS 12 C.10 for the OnePlus Nord 2]
Hello everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 12 C.10 for the OnePlus Nord 2.

Nord 2
IN DN2101_11.C.10

EU DN2103_11.C.10

GLO DN2103_11.C.10

Changelog

System
  • Integrates the September 2022 Android security patch to enhance system security.
Other
  • Fixes an issue where the front camera might turn off during video calls in some scenarios.

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:42
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Z500 op 28-09-2022 10:56 ]

• ThijsLuke
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:40:
OnePlus heeft OxygenOS C.10 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1164569403678261254 [OxygenOS 12 C.10 for the OnePlus Nord 2]

[...]
C. 09 heeft dezelfde changelog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsLuke
Ik heb gisteravond de Indische versie geïnstalleerd (C.09). Werkt goed, geen problemen tegengekomen tot heden. Had Full zip gedownload via Oxygen Updater, installeren via recovery en gaan met die banaan.

• Sony2go
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-04-2024
Hoi,

Is het mogelijk om op de Nord 2 5G je homescreen te verplaatsen?

Nu kan ik vanaf het homescreen alleen naar rechts swipen en aan de rechterkant pagina's toevoegen maar niet aan de linkerkant.

Op mijn oude telefoon (android 9) stond het homescreen in het midden en kon je zowel links als rechts pagina's toevoegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
@BBKing ,

DN2103 is EU, DN2101 is India.

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Vraagje ik vroeg mij al af hoe het zat met updates, weinig tijd om er even in te duiken gehad, ik zit nog steeds op DN2103_11_A.21 kan ik gewoon naar de DN2103_11_C.01 updaten om vervolgens de incrementele releases te krijgen? In Oxygen updater kan ik die versie eventueel flashen, maar is dat slim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
GrandPuba schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:53:
Vraagje ik vroeg mij al af hoe het zat met updates, weinig tijd om er even in te duiken gehad, ik zit nog steeds op DN2103_11_A.21 kan ik gewoon naar de DN2103_11_C.01 updaten om vervolgens de incrementele releases te krijgen? In Oxygen updater kan ik die versie eventueel flashen, maar is dat slim?
Je kunt niet naar C01 vanaf A21.
Dit omdat de security update van A21 nieuwer is dan die van C01.
Je zult moeten wachten tot C10 beschikbaar komt via Oxygen of de reguliere manier.

• GrandPuba
Ok, laten we hopen dat ze die dan voor mijn release zsm beschikbaar maken. Dit hebben ze als ik alles teruglees wel heel raar opgelost allemaal...
Gek dat je dan niet een OS release die nieuwer is kunt updaten, los van de security update. Zou zeggen versie belangrijker dat die security update...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
GrandPuba schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:33:
Ok, laten we hopen dat ze die dan voor mijn release zsm beschikbaar maken. Dit hebben ze als ik alles teruglees wel heel raar opgelost allemaal...
Gek dat je dan niet een OS release die nieuwer is kunt updaten, los van de security update. Zou zeggen versie belangrijker dat die security update...
Dat is een standaard Android beveiligingsmaatregel. Dat hebben ze zo gedaan vanwege het volgende: je kan ook niet teruggaan naar een oudere security patch zonder data wipe, omdat je dan naar een kwetsbare versie zou kunnen gaan, als een aanvaller dat dan zou willen doen op jouw toestel. Daarom kan je geen oudere security patch installeren.

Verwijderd

Hi Oneplus vrienden hier een Oneplus Nord gebruiker (versie 1 dus de AC2003) en ik heb jullie hulp nodig, tijdje terug heb ik de update naar android 12 en nu 12.1 gekregen en dat werkt allemaal prima maar links van mijn startscherm heb ik nu dat extra Google scherm met nieuws (die ik allemaal heb uitgezet) maar ik krijg dat scherm niet weg, ik heb overal op google gezocht en half youtube bekeken maar bij de Oneplus zit die instelling toch ergens anders,wie kan mij verlossen van die extra vervelende scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:51:
Hi Oneplus vrienden hier een Oneplus Nord gebruiker (versie 1 dus de AC2003) en ik heb jullie hulp nodig, tijdje terug heb ik de update naar android 12 en nu 12.1 gekregen en dat werkt allemaal prima maar links van mijn startscherm heb ik nu dat extra Google scherm met nieuws (die ik allemaal heb uitgezet) maar ik krijg dat scherm niet weg, ik heb overal op google gezocht en half youtube bekeken maar bij de Oneplus zit die instelling toch ergens anders,wie kan mij verlossen van die extra vervelende scherm?
Voorlopig is daar geen oplossing voor.
Het enige wat je kan doen is de google app compleet uitschakelen, maar dan werken Assistant en Lens niet meer.
Daarnaast begonnen bij mij een aantal watch faces op mijn horloge raar te doen.

Het js trouwens alleen zo bij Oneplus dat deze optie niet kan worden uitgeschakeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:51:
Onder Android 11 was het mogelijk om dit te doen door je startscherm lang ingedrukt te houden, waarna je klikt op home settings. Daarna kan je het schuifje uitzetten bij Google. Ik heb zelf de Android 12 update helaas nog niet binnen gekregen, dus ik weet niet of dit onder Android 12 ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
Aantal dagen terug de C.09 Indische versie geïnstalleerd.
Krijg zojuist de update C.10 binnen.

Tot heden werkt alles erg goed, vlotte software, ik ben erg tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UN38k1SqMOQKlWpUlJqAR34CpPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgvs9jG80395Tw6yXNFWNCB7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ThijsLuke, was je alle data kwijt bij een omzetting naar IN? Of kon dat zonder dataloss/reset?
Ik twijfel om ook over te stappen en dan op een bepaald moment terug te schakelen naar de EU versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:43:
@ThijsLuke, was je alle data kwijt bij een omzetting naar IN? Of kon dat zonder dataloss/reset?
Ik twijfel om ook over te stappen en dan op een bepaald moment terug te schakelen naar de EU versie.
Is zonder dataverlies. Je kan later teruggaan naar EU, maar dan moet je wachten op een nieuwe EU-update (timestamp moet namelijk hoger/later zijn dan waar je op zit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsLuke
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:43:
Alle data blijft behouden.
Download de Indische versie C.09 via Oxygen Updater. Ga naar recovery, selecteer dat zip bestand en gaan met die banaan.

Je kan later met een nieuwe EU versie terug. (moet die wel als zipbestand beschikbaar komen via Oxygen Updater ;) )

Als ik dat kan, kan iedereen dat :P

[ Voor 10% gewijzigd door ThijsLuke op 30-09-2022 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
ThijsLuke schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:30:
Aantal dagen terug de C.09 Indische versie geïnstalleerd.
Krijg zojuist de update C.10 binnen.

Tot heden werkt alles erg goed, vlotte software, ik ben erg tevreden.

[Afbeelding]
Grappig om de verschillende bestandsgroottes te zien:
Bij mij is het 110mb, ik zag er 1 van 644mb voorbijkomen en 1 van 1,17 en 1,27 gig.
Ik had C10 al een paar dagen klaar staar, maar dacht, misschien komt C10 voor de DN2103 eerder in de Oxygen. Niet dus, dus nu ook maar geupdate.
De enige grote irritatie die ik heb is tot nu toe die google feed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsLuke
Hieronder de reden waarom C.09 dezelfde changelog heeft als C.10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfnBYr3pdOfAEkmw7pDLdUZf9go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0Dk5YaWxlcMAFVsuG7Moz11.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
Kwam dit op forum tegen en dit werkt ook bij mij:

Just long tap on Google app-> app info-> disable-> force stop. The google page will disappear.

of:

Settings -> Apps -> App management -> Google -> Disable
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:06:
[...]

Bij mij is het 110mb, ik zag er 1 van 644mb voorbijkomen en 1 van 1,17 en 1,27 gig.
Ik had C10 al een paar dagen klaar staar, maar dacht, misschien komt C10 voor de DN2103 eerder in de Oxygen. Niet dus, dus nu ook maar geupdate.
De enige grote irritatie die ik heb is tot nu toe die google feed

[ Voor 4% gewijzigd door ThijsLuke op 30-09-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
@ThijsLuke

Ik zag die changelog idd in de community voorbij komen.

Probleem is alleen dat als in discovery uitzet mijn watch faces op mijn ticwatch niet meer werken, of althans voor de helft niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
@DaRk PoIsOn

Dat wist ik niet. Wel vervelend!
Misschien dat er in toekomst nog wat aanpassingen mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 17:49
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:06:
[...]

Bij mij was het vanaf C.01 zelfs 4,2 GB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 00:47:
[...]

Voorlopig is daar geen oplossing voor.
Was een beetje terug aan het lezen in het topic en zag dat je dit ook al was opgevallen, heel erg jammer hopelijk gaan ze dit nog aanpassen bij Oneplus (of de Google dominantie neemt nog meer toe wie weet).
init schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:24:
[...]

Onder Android 11 was het mogelijk om dit te doen door je startscherm lang ingedrukt te houden, waarna je klikt op home settings. Daarna kan je het schuifje uitzetten bij Google. Ik heb zelf de Android 12 update helaas nog niet binnen gekregen, dus ik weet niet of dit onder Android 12 ook werkt.
Kan mij herinneren dat bij de vorige Android update ik ook opeens dat Google scherm had en het via deze manier had uitgezet, maar bij Android 12 zien de opties er anders uit en ontbreekt de optie om het uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
@BrtH
C01 is bij mij in de Oxygen updater 4,54 gig

@Verwijderd

In vanilla Android 12 schijnt er een optie "quick glance" te zitten waarmee je die feed uitschakelt. Oneplus heeft die optie weggehaald.

Edit:
En die quick glance is er ondertussen ook al uitgesloopt

[ Voor 14% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 30-09-2022 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Oxygen de IN C.09 versie gepakt. Werkt idd verder prima, geen data-loss.
Merk alleen dat notificaties van Signal niet meer doorkomen. Dat is wel irritant...
Hopelijk is dat met de EU C.10 versie opgelost. Hoop dat die gauw komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:02:
Via Oxygen de IN C.09 versie gepakt. Werkt idd verder prima, geen data-loss.
Merk alleen dat notificaties van Signal niet meer doorkomen. Dat is wel irritant...
Hopelijk is dat met de EU C.10 versie opgelost. Hoop dat die gauw komt.
Vreemd. Bij mij komen ze wel door. Was zowel op C.09 als nu op C.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 08:12
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de IN en EU versie? Ik begrijp dat de IN versie over het algemeen wat eerder uitkomt, maar is er ook een voordeel aan de EU versie voor ons in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Anders wat, kan je binnen de oxygen launcher ook een tekst op het lockscreen zetten? Dit kon op mijn vorige Android wel en daar zette ik altijd een ICE nummer in

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Domipost schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:33:
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de IN en EU versie? Ik begrijp dat de IN versie over het algemeen wat eerder uitkomt, maar is er ook een voordeel aan de EU versie voor ons in Europa?
  • IN: veel bloat, snellere updates (want geen/weinig) compliancy checks), India-exclusive features
  • EU: minder bloat, langzamere updates, GDPR-compliant
Dat is het wel een beetje. Weet alleen niet zeker of India nou nog een goede audio equalizer had of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Cranzai schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:56:
Anders wat, kan je binnen de oxygen launcher ook een tekst op het lockscreen zetten? Dit kon op mijn vorige Android wel en daar zette ik altijd een ICE nummer in
Ik heb gezocht, maar onder Android 12 is het iig 3x achter elkaar de powerknop indrukken. Je moet dan wel via veiligheid en noodgevallen een noodnummer of meerderen instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
DaRk PoIsOn schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:53:
[...]

Ik heb gezocht, maar onder Android 12 is het iig 3x achter elkaar de powerknop indrukken. Je moet dan wel via veiligheid en noodgevallen een noodnummer of meerderen instellen
Super, bedankt!
alleen nog ff uitzoeken wat ook alweer mijn bloedgroep was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cranzai schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:16:
[...]

Super, bedankt!
alleen nog ff uitzoeken wat ook alweer mijn bloedgroep was 8)7
Maakt niet zoveel uit wat het is aangezien geen enkele ambulance broeder die bloed informatie gaat gebruiken. Als je A+ hebt en per ongeluk B- neerzet en ze geven je verkeerd bloed dan heb je een serieus probleem. Bij mijn jaarlijkse EHBO verlenging moeten wij daar altijd met de ambulance broeders van Haaglanden hard om lachen. Ambulances hebben trouwens niet alle bloedgroepen aan boord en ter plekke testen is ook geen optie, het is of plasma of 0-negatief wat je krijgt en dat kan iedereen gewoon ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Verwijderd schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:42:
[...]

Maakt niet zoveel uit wat het is aangezien geen enkele ambulance broeder die bloed informatie gaat gebruiken. Als je A+ hebt en per ongeluk B- neerzet en ze geven je verkeerd bloed dan heb je een serieus probleem. Bij mijn jaarlijkse EHBO verlenging moeten wij daar altijd met de ambulance broeders van Haaglanden hard om lachen. Ambulances hebben trouwens niet alle bloedgroepen aan boord en ter plekke testen is ook geen optie, het is of plasma of 0-negatief wat je krijgt en dat kan iedereen gewoon ontvangen.
Stiekem had ik wel zo'n vermoeden haha, zakje O-negatief in de ambu is zowel veiliger als makkelijker natuurlijk, hoeven ze ook niet na te denken welke in een stressvolle situatie

In het ziekenhuis kunnen ze na het eerste zakje vast wel testen. Uiteraard ben ik geenszins van plan bloed nodig te hebben (afgezien van dat wat ik zelf gemaakt heb natuurlijk haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cranzai schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:45:
[...]

Stiekem had ik wel zo'n vermoeden haha, zakje O-negatief in de ambu is zowel veiliger als makkelijker natuurlijk, hoeven ze ook niet na te denken welke in een stressvolle situatie

In het ziekenhuis kunnen ze na het eerste zakje vast wel testen. Uiteraard ben ik geenszins van plan bloed nodig te hebben (afgezien van dat wat ik zelf gemaakt heb natuurlijk haha)
Inderdaad, andere informatie zoals allergieën, aandoeningen en een telefoonnummer van een kennis is natuurlijk wel wenselijk :)

We gaan wel heerlijk offtopic nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
Verwijderd schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:50:
[...]

Inderdaad, andere informatie zoals allergieën, aandoeningen en een telefoonnummer van een kennis is natuurlijk wel wenselijk :)

We gaan wel heerlijk offtopic nu
Off topic, valt wel mee toch?
Soms wordt je overvallen door omstandigheden en kun je in vervelende situaties komen ;) Als duursporter ga ik vaak met de benenwagen of fiets op pad, als ik dan KO ga altijd goed dat ze iemand kunnen bellen

Telefoon nummer ging het me vooral om idd, die had ik altijd in plaintext er staan, verder ben ik kern gezond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrandPuba
Ik heb die IN c.09 erop gezet handmatig, ik kom vanaf de Android 11 a.21. na de update kreeg ik de c.10 er direct overheen.

Ik heb geen issues, geen performance problemen, geen wifi issues of 5g issues.

Ik blijf er wel bij dat OP er wel een zooi van had gemaakt bij die a.21 Android 11 release, officieel is daar nog steeds niet uitgerold, en was het wachten wel zat.
Na de OP6 die echt top was, de Nord, en Nord 2, weet ik niet of ik zomaar weer een nieuwe OP zou kopen, update technisch denk ik eerder aan dus een pixel en of aan een Nothing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonStar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-02 22:57
GrandPuba schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 08:17:
Ik heb die IN c.09 erop gezet handmatig, ik kom vanaf de Android 11 a.21. na de update kreeg ik de c.10 er direct overheen.
Ik overweeg hetzelfde te doen. Heb je toen bij de c.10 weer de EU versie gedaan? Of is dit allemaal IN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
SimonStar schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:14:
[...]

Ik overweeg hetzelfde te doen. Heb je toen bij de c.10 weer de EU versie gedaan? Of is dit allemaal IN?
Ik kreeg de c.10 via OTA, want c.10 eu kreeg ik niet via Oxygen updater, volgende update pak ik EU weer.
Misschien is die inmiddels wel beschikbaar, dan zou ik die via Oxygen updater pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
SimonStar schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:14:
[...]

De oxygen is nog steeds C01 voor EU.
Als je dus wil overstappen, is de IN versie nog de enige mogelijkheid.
De enige battery drain die ik merk, is het verschil tussen 4G en 5G, maar dat was altijd al zo, althans voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Is het nu gewoon wachten tot de C.10 als OTA komt of via oxygen? Ik heb geen IN versie geprobeerd oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Het is woensdag, dus dinsdag geweest, waar blijft mijn OTA android 12! >:) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Als ik het zo lees op het forum moet er een C.10 full update komen voor mensen die op Android 11 zitten met A.21. Dat kan dus ook nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonStar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-02 22:57
JackPoint schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:50:
Als ik het zo lees op het forum moet er een C.10 full update komen voor mensen die op Android 11 zitten met A.21. Dat kan dus ook nog even duren.
Dit duurt echt megalang. Die van mij gaat op Marktplaats, ga Nothing Phone 1 eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Ik haal de updates altijd via ota binnen.
Ik heb nu nog steeds de beveiligingsupdate van 5 juni en de google play update van 1 augustus.
Met name die beveiligingsupdate is al 4 maanden oud. Dat is echt te lang imo.
Laat staan dat we nog op Android 11 zitten... Nee dat valt me tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:22:
[...]
  • IN: veel bloat, snellere updates (want geen/weinig) compliancy checks), India-exclusive features
Dat is het wel een beetje. Weet alleen niet zeker of India nou nog een goede audio equalizer had of niet.
Dank voor al jouw zeer nuttige input.
Ik twijfel nu om via de Oxygen Updater tijdelijk voor de IN versie te gaan zodat er eindelijk een update is naar Android12.
Of heeft het zin om even te wachten op de EU versie? Verwacht je dat die ook snel beschikbaar komt in de Oxygen Updater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:22:
[...]
Die equalizer heb ik dus nog niet getest.
Ik had ook toen straks voor het eerst sinds 3 maand mijn JBL's weer op (BT500, niet heel speciaal).
Ik ga dat morgenvroeg (straks dus) even uitzoeken!
Ik luister vooral: volbeat, rise against (zonder the machine) en hardstyle op de fiets (lekker doortrappen op die muziek, en ja je mag er wat van zeggen, maar ik hou wel van wat meer bass en treble). Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Zojuist de google play update van september ota binnengehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
JackPoint schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:45:
Is het nu gewoon wachten tot de C.10 als OTA komt of via oxygen? Ik heb geen IN versie geprobeerd oid.
Either way. Als OnePlus iig de rollout gaat beginnen, kunnen wij hem ook toevoegen aan de app.
BBKing schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:01:
[...]

Dank voor al jouw zeer nuttige input.
Ik twijfel nu om via de Oxygen Updater tijdelijk voor de IN versie te gaan zodat er eindelijk een update is naar Android12.
Of heeft het zin om even te wachten op de EU versie? Verwacht je dat die ook snel beschikbaar komt in de Oxygen Updater?
Dat zou je kunnen doen. Daarna weer terug naar EU (moet je wel een versie wachten). Dat is een keus die je zelf moet maken (aan de hand van wat ik eerder schreef qua verschillen). Als OnePlus de uitrol niet start, kunnen wij hem ook niet toevoegen aan de app. Ligt dus volledig bij OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Ik heb denk ik wel iets ontdekt aan Android 12. Het kan ook een Facebook ding zijn, maar het zit in de laatste 3 bèta's.
Facebook staat hier meerdere keren openAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYIkLvgJfTnLLDWiU8Qhoe_TAJE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jUc0896vgn4pAAyOPKVWKOzF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
En nog 1, sorry voor de tweede post, mAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnOVo9mzpDmxbzNz-OzL3p7nqoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Ju8D1cFTaIpPs9Dk1k169WK.jpg?f=fotoalbum_largeaar door de "tweakers darkmode template" kan ik geen 2de foto toevoegen zonder dat het een rotzooi word. (Taggen en dan Enter is ook een ramp).

Google Pay geeft mij 3 keuzes, maar afrekenen met mijn Ticwatch Pro 3 Ultra werkt gewoon overal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Sinds een paar dagen duurt het ineens meerdere seconden om de telefoon te unlocken. Na het indrukken van de aan/uit knop duurt het meerdere seconden voor het scherm aan gaat.

Iemand die dit heeft gehad en hier een mogelijke oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Homeland schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:55:
Sinds een paar dagen duurt het ineens meerdere seconden om de telefoon te unlocken. Na het indrukken van de aan/uit knop duurt het meerdere seconden voor het scherm aan gaat.

Iemand die dit heeft gehad en hier een mogelijke oplossing voor weet?
Een reboot helpt bij mij altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 16:52
Iemand hier ervaring met een screen protector van (getemperd) glas??
Het gaat mij dan om de gevoeligheid/ nauwkeurigheid van de vingerafdruk scanner.

Ik gebruik nu van die folie dingen.
Die werken op zich goed maar slijten hard ( hoesje met pasjes) maar de vingerscanner blijft netjes werken.
Ik had hiervoor namelijk een samsung waar de scanner meer niet dan wel werkte.
En dat werd een irritatie puntje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
JackPoint schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:29:
[...]

Een reboot helpt bij mij altijd
Helpt helaas niet, meerdere keren opnieuw gestart maar het blijft een drama. Vaak is een volgende unlock binnen enkele minuten iets sneller. Maar bij even niet gebruiken loopt de wachttijd meteen merkbaar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackPoint
DN2103_11_C.10 is beschikbaar via Oxygen updater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackPoint schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:28:
Mooi. Ik krijg die echter niet geinstalleerd op mijn telefoon. Heb daar de Android 12 IN versie op staan nu.
Downloaden van zowel de incremental als full .ZIP lukt prima.
Daarna activeer ik developer mode en kies ik voor "lokale update".
Vervolgens krijg ik de melding "verificatie mislukt".

Ok, dan reboot en recovery mode.
Daar heb ik alleen, wipe/reboot/shutdown als optie. Geen optie om een file te flashen.

De oxygen updater geeft nog een APK aan om te downloaden.
Echter wil dat ook al niet, ondanks dat ik zowel Edge als de File Browser toestemming heb gegeven om van unknown sources het e.a. te mogen installeren.

Iemand nog een tip?
(Zonder factory reset, wil mijn data / apps graag bewaren!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:48
ben benieuwd wanneer de 11->12 upgrade komt :(

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bockelaar schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:32:
ben benieuwd wanneer de 11->12 upgrade komt :(
Ondanks dat er 2103_11.C10 staat, is dit wel de upgrade naar Android 12.
Hello everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 12 C.10 for the OnePlus Nord 2.

IN DN2101_11.C.10
EU DN2103_11.C.10
GLO DN2103_11.C.10
Ref: https://community.oneplus.com/thread?id=1164569403678261254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
JackPoint schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:28:
Die is dus alleen vanuit recovery te installeren? En word je telefoon dan gewiped of blijft alle data intact?
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste