Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:46
Koos2009 schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:23:
[...]

Ik heb dit toestel nu 2 dagen en de pluspunten zijn:

Redelijk compact toestel (voor wat je nu kunt kopen).

Goede batterij (8u 32 scherm aan tijd sinds laatste volledige oplaadbeurt)

Nu is dat niet echt zo want gisteren avond van 22 naar 89 procent opgeladen,wat filmpjes gemaakt en nu 40% over met bellen erbij.

Nadelen:
Toch wat hoog/lang tov mijn Sony xz1

Toetsenbord (gboard VS SwiftKey) is nog wat wennen.
Hoe is het toetsenbord een nadeel? Je kan toch het toetsenbord naar keuze installeren? 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:13
Zojuist Gcam versie geïnstalleerd voor de oneplus nord 2 met versie 8.4
De eerste versie die werkt. Is gemaakt door Shamin.

https://gcambrasil.com.br/en/devs/shamim/changelog211213/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 12:42
Ik heb al vanaf release gcam geïnstalleerd gehad. Persoonlijk vind ik de 1+ camera momenteel beter maar dat is persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babimoto
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-12-2021
Heb de Nord 2 nu een kleine 2 weken; in alle opzichten een heerlijk toestel!
Maar, de camera valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik heb het gevoel dat mijn OP6 het beter doet.

Wat is voor nu de conclusie t.a.v. instellingen van de camera? Kan ik niet helemaal terugvinden:

HDR aan of uit?
50 MP wel of niet?

Nog andere tips?

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:58
Melding nieuwe update en meteen geïnstalleerd. Sinds de update werkt de power knop niet meer om de zaklamp uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 15:58

Hans1956

Pixel 8 Pro

Telefoon lijkt sneller te reageren op openen apps en links na updaten.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:49
Babimoto schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:59:
Heb de Nord 2 nu een kleine 2 weken; in alle opzichten een heerlijk toestel!
Maar, de camera valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik heb het gevoel dat mijn OP6 het beter doet.

Wat is voor nu de conclusie t.a.v. instellingen van de camera? Kan ik niet helemaal terugvinden:

HDR aan of uit?
50 MP wel of niet?

Nog andere tips?

Alvast bedankt voor de moeite!
Probeer eens foto's te schieten met en zonder HDR voor zowel binnen als buiten. Als het goed is binnen zonder HDR beter en voor buiten met HDR.
De aantal megapixels hangt af van wat je wilt fotograferen, voor meer details is de 50MP beter. Voor meer licht zou ik zonder de 50MP doen, vanwege pixel binning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik ben aan het experimenteren met Gcam. Werkt ook wel, heb nu 8.4 draaien. Volop in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS A.15 aangekondigd: OxygenOS A.15 for the OnePlus Nord 2 5G
Hello everyone,

We are starting to push an incremental rollout of an OxygenOS update for the OnePlus Nord 2 5G. We look forward to hearing your feedback.

IN: DN2101_11.A.15
EU: DN2103_11.A.15
NA: DN2103_11.A.15​

Changelog:
System
  • Updated Android Security Patch to 2021.12
  • Fixed known issues and improved system stability
Camera
  • Improved video stability when AI Video Enhancement is on
Bluetooth
  • Fixed the issue of unclear calls on connected Bluetooth devices

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Die staat er bij mij dus al een paar dagen op en zoals gezegd schakelt de lock button niet langer de zaklamp uit. Zeer vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 14:24
Flying schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:42:
Die staat er bij mij dus al een paar dagen op en zoals gezegd schakelt de lock button niet langer de zaklamp uit. Zeer vervelend.
Gewoon de V vorm maken op lockscreen. Kan je hem aan en uit mee doen. Als je dit aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Dat gebruik ik inderdaad om hem aan te zetten, maar hem uit te schakelen was de lock button toch een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Bij mij komt er geen melding van een nieuwe update. Iemand anders ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
satshow schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 07:03:
[...]

Bij mij komt er geen melding van een nieuwe update. Iemand anders ook?
Staat wel in Oxygen Updater:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLJCYtY-hpMsB6ceP0IKq709Bzo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PwPjZR1dPjUPdUvgQ07xNk1P.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Zie daar niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Stuur anders wat screenshots van de app instellingen en het tabje 'apparaat' in het Oxygen Updater topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• satshow
Ik had bij de instellingen stabiel op volledig staan. Nu op incrementeel en dan komt de update wel tevoorschijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:32

Detmer

Professioneel prutser

Vandaag mijn OP7 laten vallen waarbij het cameraglas kapot is gegaan. Ik heb nog getwijfeld om deze te laten maken, maar de camera zelf lijkt ook beschadigd te zijn. Uiteindelijk toch maar de Nord 2 gekozen :) . Ik ben benieuwd.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:04
Detmer schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 19:47:
Vandaag mijn OP7 laten vallen waarbij het cameraglas kapot is gegaan. Ik heb nog getwijfeld om deze te laten maken, maar de camera zelf lijkt ook beschadigd te zijn. Uiteindelijk toch maar de Nord 2 gekozen :) . Ik ben benieuwd.
Welkom hier. Fijne telefoon! Nog geen moment het gevoel gehad dat ik op snelheid inlever op echte high end. En de camera is beter dan de OP6 en de Poco f2pro.

De topic is wel een stuk rustiger dan het OP6-topic ooit was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:03
aran schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 09:03:
[...]

Welkom hier. Fijne telefoon! Nog geen moment het gevoel gehad dat ik op snelheid inlever op echte high end. En de camera is beter dan de OP6 en de Poco f2pro.

De topic is wel een stuk rustiger dan het OP6-topic ooit was.
Gewoon een hoop tevreden gebruikers met weinig hekelpunten om over te babbelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 17:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Cranzai schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Gewoon een hoop tevreden gebruikers met weinig hekelpunten om over te babbelen ;)
En jammer genoeg dankzij de processor ook weinig/geen custom roms.

Van het toestel ben ik uitermate tevreden. Enkel de software begint me toch meer en meer tegen te zitten. Ben altijd tevreden OnePlus gebruiker geweest maar ik heb toch liever een iets cleanere software. De vervelendste bug vind ik de pop-up notificaties die ervoor zorgen dat ik zeker 5 seconden mijn notificatiebalk niet kan openen. En de kicker: die pop-up notificaties staan uit.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
@Mavamaarten vooralsnog zelf geen bugs tegen gekomen behalve die waar bij YouTube video's soms het beeld blijft hangen.

Nou ben ik ook geen heel ingewikkelde gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
Cranzai schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Ik ben helaas op een issue gekomen. De hotspot is nogal instabiel. De headunit in de auto verliest continu verbinding. Soms al weg na 20 seconde. Wanneer ik de wifi uitzet, gaat het beter maar niet zo goed als mijn OP6 het deed. Bovendien moet je dan niet vergeten om de wifi weer aan te zetten.

Is dit voor iemand herkenbaar en is er een oplossing, beter dan mijn workaround?. Online vind ik dit probleem vaker bij OP-apparaten maar geen oplossingen helaas.

Erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ik heb sinds de laatste update problemen dag de wifi verbinding lijkt weg te vallen. Even de wifi uitschakelen en opnieuw inschakelen lijkt het probleem tijdelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:21
Flying schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:39:
Ik heb sinds de laatste update problemen dag de wifi verbinding lijkt weg te vallen. Even de wifi uitschakelen en opnieuw inschakelen lijkt het probleem tijdelijk op te lossen.
Dit probleem heb ik al vanaf het begin. Geen idee wat het is. Alle andere apparaten op dezelfde wifi hebben dit probleem niet. Gelukkig is het niet dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Heeft iemand problemen met discovery + en dan sport? Heb daar een abonnement op maar het beeld is schokkend om te bekijken.
Heb contact gehad met de helpdesk en volgens hun ligt het aan de telefoon, deze wordt niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 17:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

satshow schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:51:
Heeft iemand problemen met discovery + en dan sport? Heb daar een abonnement op maar het beeld is schokkend om te bekijken.
Heb contact gehad met de helpdesk en volgens hun ligt het aan de telefoon, deze wordt niet ondersteund.
Ik heb het de laatste tijd heel erg met YouTube. Lijkt alsof de framerate inzakt naar 2 FPS ofzo. Soms gaat het na pauzeren / resumen beter. Lijkt op een software issue met de telefoon, imo.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Mavamaarten schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Ik heb het de laatste tijd heel erg met YouTube. Lijkt alsof de framerate inzakt naar 2 FPS ofzo. Soms gaat het na pauzeren / resumen beter. Lijkt op een software issue met de telefoon, imo.
Bij mij begint het schokkend beeld al meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
Bas81 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:01:
[...]

Dit probleem heb ik al vanaf het begin. Geen idee wat het is. Alle andere apparaten op dezelfde wifi hebben dit probleem niet. Gelukkig is het niet dagelijks.
Mesh netwerk? Daar zijn met dingen over gemeld hier. Ik heb mijn problemen iig opgelost eens dat ging samen met mesh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 12:50
11_A_16 is ondertussen uit, met dezelfde fixes als 11_A_15.

Ondertussen heb ik 15 nog niet via de normale manier gekregen, terwijl die daarvoor op de normale manier sneller gingen dan de oxygenupdater.

Edit: @Anonymoussaurus

Ik bedoelde ook dat oxygen nu sneller is, via de "normale" weg heb ik _15 nog niet binnen

Edit2: ik zit natuurlijk niet op te letten, 15 en 16 zijn geen volledige updates |:( |:( |:(

[ Voor 35% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 05-01-2022 06:50 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Yep, heb hem net toegevoegd aan Oxygen Updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Zat er een bug in versie 15? Zie geen verschil in de aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:33:
Ik bedoelde ook dat oxygen nu sneller is, via de "normale" weg heb ik _15 nog niet binnen

Edit2: ik zit natuurlijk niet op te letten, 15 en 16 zijn geen volledige updates |:( |:( |:(
Ja dat weet ik, dat je dat bedoelt.

Weet alleen niet wat je bedoelt met 'zijn geen volledige updates'. Google OTA geeft nooit een volledige ZIP terug.
satshow schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 06:05:
Zat er een bug in versie 15? Zie geen verschil in de aanpassingen.
Hot-fix.

[ Voor 17% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-01-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Anonymoussaurus schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Ja dat weet ik, dat je dat bedoelt.

Weet alleen niet wat je bedoelt met 'zijn geen volledige updates'. Google OTA geeft nooit een volledige ZIP terug.

[...]

Hot-fix.
Ik bedoelde het verschil tussen stable en incremental.

A.14 is dus de laatste stable en 15 en 16 zijn incremental, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:33:
[...]

Ik bedoelde het verschil tussen stable en incremental.

A.14 is dus de laatste stable en 15 en 16 zijn incremental, of zie ik dat verkeerd?
Wat. :p

Een incremental betekent alleen dat het veranderingen bevat tussenin. Dus: een incrementele update van A.14 naar A.16 zijn de veranderingen van A.15 + A.16. Er is geen bèta voor de Nord 2, dus is het per definitie stable. Kortom: A.14 naar A.16 (of A.15 naar A.16, als je op A.15 zat) is een stable incrementele update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
@Anonymoussaurus

Thnx, duidelijk :)

Ik heb nog wel een ander probleem en ik dacht eerst dat het aan mijn smartwatch lag

Ik heb een fossil gen 5 carlyle hr, deze start continue opnieuw op, had al een ticket aangemaakt by rebuy

Nu zat ik echter te kijken naar wanneer het probleem is begonnen, dat is vanaf dat ik de Nord 2 in gebruik heb genomen, hiervoor had ik een oppo A9 2020 en ik heb het horloge weer even daarmee gekoppeld en geen enkel probleem
Beide hebben Android 11 en er zijn verder geen apps op de smartwatch geïnstalleerd

Koppel ik de fossil weer met de Nord 2 begint hij meteen weer met rebooten

Meer mensen hier last van?

Excuses voor het gebrek aan interpunctie, ik type dit op de telefoon en zodra ik een punt neerzet is meteen mijn hele verhaal weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:32

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb de telefoon nu een halve week in gebruik en hij bevalt uitstekend. Wel loop ik nog tegen een aantal dingen aan t.o.v. de OP7, wellicht kunnen jullie mij meer duidelijkheid geven:

- De onderste 3 knoppen zijn omgekeerd bij de Nord2 t.o.v. de OP7. Is dit bij een instelling om te wisselen?
- Bij de OP7 kon ik standaard apps die ik niet gebruikte uitschakelen. Ook Gmail of andere apps. Dit kan bij de Nord2 niet?
- Apps die ik de internettoegang ontzeg lijken toch internettoegang te krijgen. Bijvoorbeeld bij sommige spellen worden toch advertenties getoond. Herkent iemand dit?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik weet dat ik de telefoon kan updaten via de app.
Echter de vraag. Waarom komt de melding niet als ik controleer op nieuwe updates?
Is ondertussen al een tijdje geleden.

Sinds ze samen zijn met oppo is het er niet beter op geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 16:52
Detmer schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 00:00:
:

- De onderste 3 knoppen zijn omgekeerd bij de Nord2 t.o.v. de OP7. Is dit bij een instelling om te wisselen?
Instellingen > Hulpmiddelen voor gebruiksgemak > Navigatie en daar staat knopindeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 23:23
Iemand een idee wanneer android 12 wordt uitgerold voor de Oneplus nord 2 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
zuukie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:14:
Iemand een idee wanneer android 12 wordt uitgerold voor de Oneplus nord 2 🤔
Eerste kwartaal van dit jaar zouden we aan de beurt moeten zijn. Zouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 17:43
Zijn die haperingen in YouTube al opgelost?
Zijn de problemen met de ontbrekende meldingen al opgelost?

Overig:
Hoe vinden jullie het formaat? Ligt het lekker in de hand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
Bij mij ligt hij lekker in de hand, maar dat zal subjectief afhankelijk zijn van de grootte van je hand vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
Nu ook een Nord2. Maar ICM de Boya draadloze externe mic dus geen geluid. Die Boya is een Jack uitvoering, en dan naar een Jack 2 USB-C geen mic. Balen, niet verwacht/uitgezocht.

Camera dual view is wat ik (weer) wilde ivm bedrijf (webwinkel) waar ik vrij veel video voor maak. Super, maar icm de App van de Gimball niet. Dan heb je dus geen dual view. Daar had ik niet bij stil gestaan. In dat geval dus met de hand start/stop van de opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:33:
11_A_16 is ondertussen uit, met dezelfde fixes als 11_A_15.

Ondertussen heb ik 15 nog niet via de normale manier gekregen, terwijl die daarvoor op de normale manier sneller gingen dan de oxygenupdater.

Edit: @Anonymoussaurus

Kan het kloppen dat ik deze update nog steeds niet binnen heb? Ik draai momenteel A.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:44
init schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Kan het kloppen dat ik deze update nog steeds niet binnen heb? Ik draai momenteel A.14
Nu je het zegt hier inderdaad ook nog A.14 en na het handmatig opnieuw checken geen nieuw update beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
@init @One-eye864

ook niet via oxygen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van het downloaden van updates buiten de "officiële" weg om. Dan wacht ik nog wel even tot deze via de normale weg binnenkomt.

Is het vaker zo bij OnePlus dat updates zo vertraagd aangeboden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
init schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:50:
[...]

Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van het downloaden van updates buiten de "officiële" weg om. Dan wacht ik nog wel even tot deze via de normale weg binnenkomt.

Bij mij kwamen ze dus ook niet via de normale weg binnen.
Ik dacht eerst nog dat het aan mijn Pi-hole lag.
Via de oxygen updater kreeg ik ze wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
init schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:50:
[...]

Ja, daarom bestaat de app. Wat bedoel je met de "officiële weg"? Letterlijk dezelfde update (app downloadt direct van de Google OTA servers af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Ja, daarom bestaat de app. Wat bedoel je met de "officiële weg"? Letterlijk dezelfde update (app downloadt direct van de Google OTA servers af).
Met de officiële weg bedoel ik updaten vanuit de settings app en niet vanuit een app van derden.

Inmiddels heb ik de A.16 update binnen via de normale weg. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik kreeg deze direct binnen nadat ik een OnePlus account had aangemaakt en deze heb gekoppeld met mijn Nord2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
init schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Met de officiële weg bedoel ik updaten vanuit de settings app en niet vanuit een app van derden.

Inmiddels heb ik de A.16 update binnen via de normale weg. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik kreeg deze direct binnen nadat ik een OnePlus account had aangemaakt en deze heb gekoppeld met mijn Nord2.
Lijkt ongerelateerd want ik doe nu een scan voor nieuwe updates (zonder account van OP) en krijg hem nu ook op de normale manier binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je het NFC geluid uit kunt zetten? Ik heb heb een hoesje met pasjes en om de zoveel tijd krijg ik een melding dat er geen geschikte app voor de NFC tag is gevonden. Met daarbij een geluid.
Heel irritant bij het bellen. Had ik op mijn OP6 geen last van. Kan nergens een optie vinden.
Wil NFC wel aan hebben omdat ik betaal met mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 17:43
Nu de voetbal weer langzaamaan begint op te starten moet mijn nieuwe Nord 2 beschermt zijn in het tasje met de kostbaarheden.
De Nord 2 vind ik erg handzaam zonder hoesje/cover. Dus voor normaal gebruik wil ik geen hoesje/cover. Daarom zoek ik een 'sok' of iets dergelijks waarin ik de Nord 2 kan plaatsen en snel weer eruit kan halen.
Heeft één van jullie zoiets of iets dergelijks gezien?

Hier een voorbeeld voor de iPhone 13 Pro:
https://www.amazon.nl/Ado...re+jun%2Caps%2C130&sr=8-1

Update:
Zoekterm is pouch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nog even voor de consistentie: OxygenOS A.16 for the OnePlus Nord 2 5G
Hello everyone,

We are starting to push an incremental rollout of an OxygenOS update for the OnePlus Nord 2 5G. We look forward to hearing your feedback.

IN: DN2101_11.A.16
EU:DN2103_11.A.16
NA: DN2103_11.A.16​

Changelog:
System
  • Updated Android Security Patch to 2021.12
  • Fixed the loss of Google call recording ---(IN only)
  • Fixed known issues and improved system stability
Camera
  • Improved video stability when AI Video Enhancement is on
Bluetooth
  • Fixed the issue of unclear calls on connected Bluetooth devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Laatst online: 06:45

Gotez

42

Ik kom er net achter dat mijn nord 2 geen auto play functie heeft als ik Bluetooth apparaten verbind. Klopt dat? Bij mijn vorige telefoon ging in de auto automatisch tidal spelen. Kan ik deze optie ergens aanzetten? Ik zie geen earphone mode optie ergens bij instellingen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulsh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-01-2022
Sinds een week ben ik in het bezit van een OnePlus Nord 2. Even wennen, maar dat gaat snel en het toestel bevalt me goed.

Wat wel lastig is: wanneer ik gebeld wordt (of zelf bel) en het scherm gaat op 'zwart' dan krijg ik het daar met geen mogelijkheid meer van af.

Heb het nu voorlopig zo opgelost dat ik de optie "automatisch scherm uitschakelen" op een half uur heb gezet en het scherm nu zelf handmatig op zwart zet, maar ideaal is dat niet.

Staat er ergens in mijn instellingen iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZRLNmB8.png

Google Services Framework blijft na al die maanden bovenaan staan, elke dag opnieuw. Als ik opsta dan staat deze geheid al helemaal boven. Op het einde van de dag is het vaak de tweede of derde. Nergens kan ik er iets over terugvinden en dus ook niet hoe ik dit sluipverbruik kan verminderen.

Iemand een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Hulsh schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:01:
Sinds een week ben ik in het bezit van een OnePlus Nord 2. Even wennen, maar dat gaat snel en het toestel bevalt me goed.

Wat wel lastig is: wanneer ik gebeld wordt (of zelf bel) en het scherm gaat op 'zwart' dan krijg ik het daar met geen mogelijkheid meer van af.

Heb het nu voorlopig zo opgelost dat ik de optie "automatisch scherm uitschakelen" op een half uur heb gezet en het scherm nu zelf handmatig op zwart zet, maar ideaal is dat niet.

Staat er ergens in mijn instellingen iets verkeerd?
Bij mij gaat het scherm ook uit tijdens het bellen, maar krijg ik het meteen met een druk op de powerbutton terug aan. Heb je de meest recente software op de telefoon staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulsh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-01-2022
Flying schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Bij mij gaat het scherm ook uit tijdens het bellen, maar krijg ik het meteen met een druk op de powerbutton terug aan. Heb je de meest recente software op de telefoon staan?
Dat probeerde ik dus ook, maar dan werd meteen de verbinding verbroken!
Inmiddels heb ik dat verholpen door bij Instellingen voor bellen de optie "aan/uit-knop gebruiken om het gesprek te beeindigen" uit te zetten.

Probleem opgelost dus, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Goedendag,

Sinds vanmorgen het probleem dat de telefoon zijn oneplus launcher wil gebruiken ipv de door mij ingestelde mircosoft launcher welke veel fijner is.
iemand dit ook meegemaakt?
krijg het met geen mogelijkheid weer normaal werkend
beide appa al gereset cache geledigt opnieuw ingesteld maar dan lijkt het ff goed en plop daar is die vervelende launcher weer.
helaas kan ik hem niet verwijderen van de telefoon

iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Zojuist mijn nieuwe telefoon in ontvangst genomen, vorige was de OnePlus 6. Had die graag nog 2 jaar gebruikt, de vinger scanner zat op een fijne plek. Dit scherm is een stuk blauwer.

Nu mijn volgende vraag: weet iemand waarom ik permissie moet geven om te bellen als ik de camera app open?

Zijn er ook alternatieve camera apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
init6 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:13:

Zijn er ook alternatieve camera apps?
Je kunt gcam proberen staan in dit topic wat reacties over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:56
Ik wil waarschijnlijk een OnePlus Nord 2 aanschaffen, nu hoor ik overal 2 jaar update beleid. Dat is prima maar ik vraag me af is dat wat ze garanderen en kans op 3-4 jaar software updates of laten ze het toestel echt naar 2 jaar vallen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tervueren
Ze zeggen nu:
2 jaar android updates
3 jaar security updates

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
En die periodes zijn vanaf het moment van release van de telefoon, ook wel iets om in gedachten te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tervueren
Homeland schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:21:
En die periodes zijn vanaf het moment van release van de telefoon, ook wel iets om in gedachten te houden.
Dat is bij ieder merk toch zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:10
Tervueren schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 06:30:
[...]

Nee bij samsung krijg je 3 upgrades en 4 jaar security updates zowel mid-range als high-end

Bij oneplus krijg je dit enkel bij de high-end modellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
Vincent91 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:14:
[...]

Nee bij samsung krijg je 3 upgrades en 4 jaar security updates zowel mid-range als high-end

Bij oneplus krijg je dit enkel bij de high-end modellen
Ik neem aan dat @Tervueren bedoelt dat de x-jaren ingaan vanaf introductie van het toestel en niet vanaf het moment dat je hem koopt/activeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Tervueren schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 06:30:
[...]

Is ook zo maar bij 2 en 3 jaar aan updates hakt het er wat harder in als je hem een jaar na release koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:17

Flipm0de

geen

Inhumanous schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:09:
Ik wil waarschijnlijk een OnePlus Nord 2 aanschaffen, nu hoor ik overal 2 jaar update beleid. Dat is prima maar ik vraag me af is dat wat ze garanderen en kans op 3-4 jaar software updates of laten ze het toestel echt naar 2 jaar vallen ?
er gaan geruchten dat er binnenkort al een opvolger komt (nord2t). Dan start de 2 jaar upgrades en 3 jaar support weer op 0. De Nord 2 is nu al een jaar uit dus blijft nog 2 jaar support over.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Laatst online: 30-07 18:52
Ik heb het idee dat sinds de laatste update mijn Nord 2 sneller leeg is als voor heen, terwijl ik hem niet anders gebruik. Ervaren meer mensen dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infreno
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-02-2024
Sinds enkele maanden terug OnePlus bezitter (komende van Xiaomi) en ik ervaar toch wat moeilijkheden bij het instellen van bepaalde dingen. Ofwel zitten ze niet in de software ofwel kan ik ze niet vinden?

* Ik stel via de planner 'Niet Storen' in tussen 22u30 en 6u30. Alle geluid staat gedempt buiten berichten/oproepen contacten en herhaalde oproepen. Toch krijg ik nog altijd meldingsgeluid door van random dingen waaronder whatsapp en reddit. Vallen whatsapp berichten van contacten ook onder de uitzondering? Hoe krijg ik die dingen stil?

* Zaklamp kan enkel door 'V' op het scherm? Kon bij MIUI bijvoorbeeld ook op de aan/uit dubbelklikken?
Geen andere makkelijkere opties? Ik moet altijd 3-4 keer vegen voor hij 'V' registreert...

* Heerlijk die alert slider, 1 van de redenen waarom ik terugkeerde naar OnePlus. Ik mis enkel een symbool op mijn always on display wanneer hij op trillen/stil staat. Kan dit ergens ingesteld worden? Ik vergeet soms dat hij op stil staat en mis dan af en toe een belangrijke call...

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
Gebruik de telefoon nu twee weken zonder glas protector na maanden met protector. Helaas heeft dat geen beter resultaat op de vingerafdrukscanner. Die valt bij deze telefoon echt een beetje tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
OFV schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:25:
Gebruik de telefoon nu twee weken zonder glas protector na maanden met protector. Helaas heeft dat geen beter resultaat op de vingerafdrukscanner. Die valt bij deze telefoon echt een beetje tegen.
Precies, de vingerafdrukscanner valt echt wat tegen. Is imo het enige dat net aan voldoende is waar de overige specs echt wel goed zijn of uitstekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
045Crew schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:03:
Ik heb het idee dat sinds de laatste update mijn Nord 2 sneller leeg is als voor heen, terwijl ik hem niet anders gebruik. Ervaren meer mensen dat?
Nee, dat klopt idd. Ook al heb ik hem tot 17:00 aan de lader omdat ik om 18:00 moet werken. Om 23:00 zit ik rond de 69% batterij, en dan heb ik eigenlijk bijna niets gedaan.

Maar, als ik bijvoorbeeld 's morgens vroeg wakker ben, trek de tel met 100% van de lader, zit ik binnen 30 a 35 minuten op 84% batterij, alleen met wat leeswerk.

De apps die echt op de achtergrond aanwezig zijn, zijn: radarbox, home assistant, fit en google play framework

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
OFV schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:25:
Heb je hem opnieuw ingesteld na het verwijderen van je protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Mijn vingerafdruk scanner werkt zonder problemen. Heb de originele protector erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
satshow schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 06:40:
Mijn vingerafdruk scanner werkt zonder problemen. Heb de originele protector erop zitten.
Hier hetzelfde.
Probleemloos eigenlijk, helemaal in vergelijk met met voorgaande Samsung.

En wat betreft de accu zoals hierboven staat.
's Nachts verlies ik 3 tot 4 %.
Ook hierin herkn ik geen van de klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ik ben naar bed gegaan aan 80% en zit nu op 67%. Onverhoopte pogingen gedaan om de batterijduur te verlengen, maar helaas.

De vingerafdrukscanner werkt vlekkeloos, vele malen beter dan mijn vorige Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
JackPoint schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:13:
[...]

Heb je hem opnieuw ingesteld na het verwijderen van je protector?
Hier heb ik niet aan gedacht. Ga ik nu doen.

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

Februari update is er: Updated Android Security Patch to 2022.2
Via de Oxygen app uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Inderdaad, nu ook aangekondigd op het forum: OxygenOS A.17 for the OnePlus Nord 2 5G
Hello everyone,

IN: DN2101_11.A.17
EU:DN2103_11.A.17
NA: DN2103_11.A.17​

Changelog:
System
  • Updated Android Security Patch to 2022.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Gisteravond geen nl alert ontvangen vanwege de storm, wel ontvangen op mijn iphone. Staat wel ingeschakeld op de nord 2.
Meer mensen last van gehad?

Op 6 december is het test bericht dat iedereen heeft ontvangen wel binnengekomen.

[ Voor 22% gewijzigd door eettjjuuhh op 19-02-2022 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-09 13:37
eettjjuuhh schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:44:
Gisteravond geen nl alert ontvangen vanwege de storm, wel ontvangen op mijn iphone. Staat wel ingeschakeld op de nord 2.

Op 6 december is het test bericht dat iedereen heeft ontvangen wel binnengekomen.
Ja, ik heb het ook niet gekregen.

Trouwens, zijn er mensen die VoLTE hier werkend hebben gekregen op T-Mobile? Ik krijg alleen VoWiFi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
  • Laatst online: 18-09 14:24
Geen problemen met Vodafone gisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
Het valt me sinds deze week op dat het whatsapp icoontje in de notificatieballk groen is, en daardoor slcht zichtbaar.

Telefoon is redelijk nieuw, maar het is me eerder niet opgevallen.
Is hij bij iedereen groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
djiedjee schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:43:
Het valt me sinds deze week op dat het whatsapp icoontje in de notificatieballk groen is, en daardoor slcht zichtbaar.

Telefoon is redelijk nieuw, maar het is me eerder niet opgevallen.
Is hij bij iedereen groen?
Hier niet. Ligt misschien aan je thema?

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
eettjjuuhh schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:44:

Ik heb hem wel ontvangen op mijn Nord 2. Provider is Simpel (t-mobile netwerk).

• eettjjuuhh
  • Niet online
Merkwaardig ik heb ook een Simpel abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft alweer OxygenOS A.18 aangekondigd: OxygenOS A.18 for the OnePlus Nord 2 5G
Hey everyone,

We are starting to push an incremental rollout of an OxygenOS hotfix update for the OnePlus Nord 2 5G.

IN: DN2101_11.A.18
EU: DN2103_11.A.18
GLO: DN2103_11.A.18

Changelog:
System
  • [Fixed] freezing issue when sharing pictures in Gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

En de opvolger is er ook al weer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yTJQgbBSiyurDFzOmqfTP8fnD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XzzIIYkznYSysrU7DhRCB1xv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 15:33
JackPoint schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:28:
Met de laatste update doet mijn stappenteller het weer. Helaas is nu mijn do not disturb weer stuk, hij trilt weer als ik een app notificatie binnen krijg.
Heb jij hier nog een oplossing voor gevonden?

Ik heb sinds gisteren een Nord 2 5G, maar Do Not Disturb werkt niet naar behoren. Ik mis de optie om het behavior in te stellen. Net zoals in dit topic. Maar de oplossing daar vermeld haalt niets uit... En ik sta niet te springen om een volledige factory reset te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
MrSenne schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:07:
[...]

Heb jij hier nog een oplossing voor gevonden?

Ik heb sinds gisteren een Nord 2 5G, maar Do Not Disturb werkt niet naar behoren. Ik mis de optie om het behavior in te stellen. Net zoals in dit topic. Maar de oplossing daar vermeld haalt niets uit... En ik sta niet te springen om een volledige factory reset te doen.
Nee helaas. Heb hem al sinds dag 1 en ook sinds die tijd dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
JackPoint schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:09:
[...]

Nee helaas. Heb hem al sinds dag 1 en ook sinds die tijd dit probleem.
De oplossing van System Settings resetten werkt ook niet?

Ik had mijn vorige OnePlus 100% van de tijd op Do Not Disturb, dus dit stoort me wel mateloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
MrSenne schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:12:
[...]

De oplossing van System Settings resetten werkt ook niet?

Ik had mijn vorige OnePlus 100% van de tijd op Do Not Disturb, dus dit stoort me wel mateloos...
Dat had ik dus ook, heel vervelend dat het nu niet meer zo is. Heb die reset nog niet gedaan, beetje huiverig voor wat hij verder ook reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
JackPoint schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:31:
[...]

Dat had ik dus ook, heel vervelend dat het nu niet meer zo is. Heb die reset nog niet gedaan, beetje huiverig voor wat hij verder ook reset.
Systeemsettings reset echt enkel de instelling, dus thema, font settings, gestures etc.
Dingen die je op 10 minuten wel terug instelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Hmmm, hier sinds dag 1 de oneplus op do not disturb staan.
Het is dus wel mogelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
MrSenne schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:32:
[...]

Systeemsettings reset echt enkel de instelling, dus thema, font settings, gestures etc.
Dingen die je op 10 minuten wel terug instelt. :)
Nou toch gereset. Paar dingen weer terug gezet zoals navigatie onderin en animatie snelheid, lijkt verder mee te vallen. Nu even zien of hij stil blijft bij alle notificaties.

EDIT: lijkt te werken :)

[ Voor 3% gewijzigd door JackPoint op 14-03-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
JackPoint schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:42:
[...]

Nou toch gereset. Paar dingen weer terug gezet zoals navigatie onderin en animatie snelheid, lijkt verder mee te vallen. Nu even zien of hij stil blijft bij alle notificaties.

EDIT: lijkt te werken :)
Urgh, ik heb gisteren zeker 10x die settings gereset en werkt niet...

Heb jij bij DnD nu ook de optie om het behavior in te stellen? Die knoppen missen bij mij...
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste