Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Tervueren schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:27:
Vraagje.
Heb altijd een Samsung gehad en nu lijkt mij de Nord-2 wel een heel fijn/goed toestel.
Hij zou er moeten komen ipv de A52/4G maar is het een grote overstap van de one Ui naar oxygen?
Oxygen is een van de meest schone Android ervaringen, mogelijk dat je dus wat Samsung functies zal missen of het juist een verademing vind. Heb zelf geen ervaring met de overstap van Samsung naar OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Na de 7T dacht ik toe te zijn aan een ander toestel van Oneplus. Mijn oog viel op Nord 2. Ook vanwege de kostprijs. Ik kies voor Oneplus om de 'kale' android versie. Uit de apps door te swipen en niet op tekens te drukken onder aan het scherm. Ik kreeg de Nord 2 thuis met deze tekens onderaan het scherm. Ik dacht nog dat ik met de Nova launcher die wel weg kreeg. Maar nee, ik moest telkens om uit een app te komen (of naar een vorig scherm) naar dat driehoekje onderin het scherm gaan. Ik ben dat ontwend. Had daar eigenlijk al een hekel aan bij Samsung en wat andere toestellen. Zijn die weg te krijgen? Zodat alles bij het oude blijft zoals de 2, 3, 4, 5, 6 en de 7T. Anders ga ik wat langer door met de 7T en de Nord 2 weer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door kraonkel op 10-09-2021 18:35 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

kraonkel schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:31:
Na de 7T dacht ik toe te zijn aan een ander toestel van Oneplus. Mijn oog viel op Nord 2. Ook vanwege de kostprijs. Ik kies voor Oneplus om de 'kale' android versie. Uit de apps door te swipen en niet op tekens te drukken onder aan het scherm. Ik kreeg de Nord 2 thuis met deze tekens onderaan het scherm. Ik dacht nog dat ik met de Nova launcher die wel weg kreeg. Maar nee, ik moest telkens om uit een app te komen (of naar een vorig scherm) naar dat driehoekje onderin het scherm gaan. Ik ben dat ontwend. Had daar eigenlijk al een hekel aan bij Samsung en wat andere toestellen. Zijn die weg te krijgen? Zodat alles bij het oude blijft zoals de 2, 3, 4, 5, 6 en de 7T. Anders ga ik wat langer door met de 7T en de Nord 2 weer terug.
Je wil gestures instellen? Dat kan zeker.
Settings > Convenience tools > Navigation en daar kies je voor "gestures". In het Nederlands zal het wel te vinden zijn voor je, mijn phone staat in het Engels.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Mavamaarten schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:38:
[...]

Je wil gestures instellen? Dat kan zeker.
Settings > Convenience tools > Navigation en daar kies je voor "gestures". In het Nederlands zal het wel te vinden zijn voor je, mijn phone staat in het Engels.
Dankjewel, we gaan het uitproberen. Dank voor de snelle reactie. Voel me "een klein beetje dom".

[ Voor 3% gewijzigd door kraonkel op 10-09-2021 19:33 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-06 06:53
Tervueren schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:27:
Vraagje.
Heb altijd een Samsung gehad en nu lijkt mij de Nord-2 wel een heel fijn/goed toestel.
Hij zou er moeten komen ipv de A52/4G maar is het een grote overstap van de one Ui naar oxygen?
Ik ben vorige week overgestapt van de Samsung s8 naar de Nord2. Tot nu toe ben ik super blij met deze keuze. Alles zit erop wat ik er van verwacht. Als ik dan toch iets moet noemen, ik mis het edge-menu van samsung, dat gebruikte ik regelmatig. Maar alles went 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-06 08:41
Ok, jammer van dat schuif menu ( dacht dat dat een android dingetje was....)
Maar dat is even wennen inderdaad.
Het meest zal ik het SD kaartje missen die verhuist al een paar telefoons mee en daar staan dus wel aardig wat foto's op die ik dus zonder cloud dienst ( het zijn er intussen nogal wat) altijd binnen handbereik had.

Maar gaat m wel binnenkort bestellen denk ik.😃

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-06 21:59
M'n vrouw haar Nord 2 maakt lawaai als ze hem s avonds aan de lader hangt en als hij stopt met laden voor optimalisatie. Ik vind niet hoe ik dit geluid kan uitzetten 🙈 ikzelf heb een 8 en daar heb ik dat niet...

Ik heb gezocht onder accu en onder geluiden.

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-04 23:37
superiscch schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:42:
M'n vrouw haar Nord 2 maakt lawaai als ze hem s avonds aan de lader hangt en als hij stopt met laden voor optimalisatie. Ik vind niet hoe ik dit geluid kan uitzetten 🙈 ikzelf heb een 8 en daar heb ik dat niet...

Ik heb gezocht onder accu en onder geluiden.
Ook als hij op stil staat met de schakelaar? (alarmen werken dan nog wel).
Ik laad 1x in de 2 dagen op in de ochtend. En geen telefoon op de slaapkamer :P

• GMZ
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:32

GMZ

GMZ schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:55:
Hoi, sinds enkele weken ben ik ook in het bezit van een Nord 2.
Hij bevalt me goed; ik vind het erg prettig om veel instelling zelf te beheren naar wens.

Ik heb zelf wel last van een bug: genomen foto's en video's roteren niet bij het bekijken. Zijn er meer mensen die daar last van hebben, of is dit te fixen?
Toch even het probleem en afloop melden: de accelerator bleek kapot.
Vandaag kon ik hem omruilen voor een nieuwer exemplaar die wel roteert. Opgelost. 8)

• superiscch
RealAlcatraZ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:56:
[...]

Ook als hij op stil staat met de schakelaar? (alarmen werken dan nog wel).
Ik laad 1x in de 2 dagen op in de ochtend. En geen telefoon op de slaapkamer :P
Dan waarschijnlijk niet, maar het zou me verwonderen als dat enige oplossing is?

• Tervueren
Tervueren schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:20:
Ok, jammer van dat schuif menu ( dacht dat dat een android dingetje was....)
Maar dat is even wennen inderdaad.
Het meest zal ik het SD kaartje missen die verhuist al een paar telefoons mee en daar staan dus wel aardig wat foto's op die ik dus zonder cloud dienst ( het zijn er intussen nogal wat) altijd binnen handbereik had.

Maar gaat m wel binnenkort bestellen denk ik.😃
Zojuist besteld, morgen kan ik hem afhalen.
Voor het eerst dus geen Galaxy in mijn hand ik zal dus wel op wat dingetjes stuiten.
Kom ik er zelf niet uit na wat puzzelen zal ik jullie er wel mee lastig vallen.

Ben wel van plan om "leeg" te starten en niks automatisch over te zetten dan staat er ook niks onnodigs op.
Alleen mijn Google account met contactpersonen en agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmr1712
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik heb grote twijfel tussen de nord2 en de 8t. De prijs ligt niet heel ver uit elkaar, 8t is iets meer. De nord2 is dan weer nieuwer. Zijn er problemen (te verwachten) met de mediatek chip in de nord2? Iemand ervaring met beide telefoons?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Voor degenen met een Nord 2 en Oxygen Updater gebruiken: we hebben net 5.4.0 uitgebracht met ondersteuning voor de Nord 2, waardoor je dus geen error/foutmelding hoort te krijgen:
- Added Nord 2 support 🎉🎉🎉 (no need for advanced mode now)
- Fixed issues with loading articles
- Reduced APK size by loading device images from our server
- Reduced size of banner ads for better UX
- Added Portuguese (José Roverato) and updated Hebrew (@HypeGameMode) & Italian (Alex Sandri) translations
- Fixed typo in German (reported by Artur Betker via email)
- Migrated Play Billing Library from v3 to v4 (may fix rare ad-free purchase issues too)
- Updated all dependencies

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• serayo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ben sinds een maand ook in het bezit van deze telefoon. Tot dusverre erg tevreden maar krijg totaal geen grip op het maken van foto's met de standaard app. Om de één of andere reden worden veel foto's weggeschreven als 0,6 megapixels terwijl ik heel duidelijk 50 MP heb aangegeven. Sterker nog, als ik 50 MP aan heb staan en meerdere foto's afdruk lijkt er willekeur te ontstaan wanneer wel en niet. Iemand anders dit probleem al ontdekt? Ben op de hoogte van het herstellen van de instellingen maar zelfs dan onthoud hij deze niet. Erg frustrerend als je bedenkt dat sommige shots echt uniek zijn, om er dan achteraf achter te komen dat deze maar 800+ pixels is.

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Merkwaardig probleem. Heb je de laatste updates geïnstalleerd? (Onder instellingen/ beveiliging)

• serayo
  • Niet online
eettjjuuhh schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:46:
Merkwaardig probleem. Heb je de laatste updates geïnstalleerd? (Onder instellingen/ beveiliging)
Ja, heb de laatst beschikbare update geïnstalleerd.

Merk overigens op dat alle foto's van 0,6 MP geen locatiegegevens bevatten, en die van 50 MP wel. Net alsof dat er wat mee te maken zou kunnen hebben. En als aanvulling, het is niet zo dat enkel de eerste een 0,6 MP foto is en de rest erna niet. Ze schieten er gewoon tussendoor.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
serayo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:00:
[...]

Ja, heb de laatst beschikbare update geïnstalleerd.

Merk overigens op dat alle foto's van 0,6 MP geen locatiegegevens bevatten, en die van 50 MP wel. Net alsof dat er wat mee te maken zou kunnen hebben. En als aanvulling, het is niet zo dat enkel de eerste een 0,6 MP foto is en de rest erna niet. Ze schieten er gewoon tussendoor.
Zit je in een aparte foto modus? Of de standaard optie? Overigens geeft de 12mp functie volgens mij betere resultaten dan de 50mp.

• serayo
  • Niet online
Homeland schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:01:
[...]

Zit je in een aparte foto modus? Of de standaard optie? Overigens geeft de 12mp functie volgens mij betere resultaten dan de 50mp.
Ik zit in de standaard optie "FOTO", dus niet in de "PRO" modus of dergelijke. Hoe fotografeer je in 12 MP? Want met de optie 50 MP uit schiet die simpelweg ook op 0,6 MP

Huidige instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7jDWC8nDMIriLN9iY-c2-0K0Rw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZoMrFUuvJUHdU7npT8C9RfQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door serayo op 15-09-2021 11:10 ]

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:26
Kun je van zo'n 0,6MP foto even een screenshot van de details tonen via de ingebouwde galerij?

• serayo
  • Niet online
Flying schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:17:
Kun je van zo'n 0,6MP foto even een screenshot van de details tonen via de ingebouwde galerij?
En daar zou weleens het probleem kunnen liggen. Ik gebruik Google foto's voor de weergave van mijn foto's (puur gewenning).

Edit: Na het wissen van de data + cache van de Google Foto's app toont deze nu wel de correcte resolutie. Zo zie je maar dat je behoorlijk op het verkeerde been gezet kan worden. Bedankt in ieder geval.

Bijgaand de screenshots:

Google Foto's. Hier zie je dus 0,6 MP staan met een bepaalde resolutie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtFYOlxK9_8Tk6L4dpWQoHGGRVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r8p94pK5yzaSUSra5AgIShFV.jpg?f=fotoalbum_large

OnePlus Gallerij. Hier zie je dus een andere resolutie en aantal MP
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGFop8Ht5h7NbZbNAdKYg0Su2MA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hB3HKKP3w9pr8YOU4ZyLYrVu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door serayo op 15-09-2021 11:48 ]

• Flying
Dat is wat ik al dacht. De eerste lijkt me Google Photos te zijn. Je hebt bij Back-up en synchronisatie van die app "Opslagbesparing" ingesteld, waardoor ze in lagere resolutie verschijnen daarin. De camera werkt prima en de originele foto's zijn gewoon de correcte resolutie.

Edit: veel plezier nog verder in Spanje!

[ Voor 7% gewijzigd door Flying op 15-09-2021 12:54 ]

• serayo
  • Niet online
Flying schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:54:
Dat is wat ik al dacht. De eerste lijkt me Google Photos te zijn. Je hebt bij Back-up en synchronisatie van die app "Opslagbesparing" ingesteld, waardoor ze in lagere resolutie verschijnen daarin. De camera werkt prima en de originele foto's zijn gewoon de correcte resolutie.

Edit: veel plezier nog verder in Spanje!
Thx 😁

• serayo
  • Niet online
Nu wij toch met de camera bezig zijn; is iemand het volgende opgevallen?

1. Film in de normale modus, houdt de telefoon horizontaal, met de volume knop onder
2. Film een strak rechte horizon (of lijn in de verte)
3. Roteer jezelf langzaam om je as van rechts naar links, bv 180 graden naar links, alsof je een panorama filmt met de horizon strak horizontaal in je scherm tov van je telefoon.

Hetgeen ik nu zie bij het afspelen van de video is dat de horizon niet recht is maar schuin afloopt tov van mijn scherm. Met andere woorden: het lijkt alsof je scheef gefilmd hebt terwijl ik hier juist heel scherp op let. Het is niet bijster zichtbaar maar als je het weet valt het direct op. Uiteraard kun je (in geval van mijn voorbeeld) wel dit tegenwerken door de linkerkant van de telefoon iets lager te houden tov rechts maar toch lijkt dit een beetje krom. Heb de actie meerdere keren getest.

Even een stukje video online gezet als voorbeeld:
https://streamable.com/4u3eum

[ Voor 11% gewijzigd door serayo op 15-09-2021 17:55 ]

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Heb dit toestel nu een maandje, en ben er tot nu toe erg blij mee.

Een minpuntje is dat ik met heel veel geluk net de 9 uur aantik qua screen on-time. WiFi, mixed gebruik tussen browser en social media; dus geen games of benchmarking.

Ik gebruik dark mode, high performance staat uit, helderheid staat op ongeveer 30% van het balkje, geen idee hoeveel dat is in cd/m² (200 of zo?)

Ik snap dus niet hoe Tweakers 12 uur heeft gehaald in de browser-test. Hoe zit dit bij jullie?

Gelukkig laadt ie wel lekker snel op :P

[ Voor 4% gewijzigd door Kroepoekoe op 15-09-2021 19:14 ]

• Flying
Ik gebruik de telefoon veel minder intensief en ik sluit me aan bij je laatste punt: hij laadt zeer snel op. Dat was een hoofdreden om voor deze te kiezen. Het maakt weinig uit of hij heel lang meegaat op batterij, want hij is meteen terug vol. Ik heb situaties waarin ik de telefoon af en toe vaak nodig heb en dan maar een 20 minuten heb om bij te laden (werkgerelateerd) en dan is het leuk dat ik nu in die 20 minuten een quasi volle lading heb.

Je moet natuurlijk de mogelijkheid hebben om bij te laden.

• Flying
serayo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:43:
Nu wij toch met de camera bezig zijn; is iemand het volgende opgevallen?

1. Film in de normale modus, houdt de telefoon horizontaal, met de volume knop onder
2. Film een strak rechte horizon (of lijn in de verte)
3. Roteer jezelf langzaam om je as van rechts naar links, bv 180 graden naar links, alsof je een panorama filmt met de horizon strak horizontaal in je scherm tov van je telefoon.

Hetgeen ik nu zie bij het afspelen van de video is dat de horizon niet recht is maar schuin afloopt tov van mijn scherm. Met andere woorden: het lijkt alsof je scheef gefilmd hebt terwijl ik hier juist heel scherp op let. Het is niet bijster zichtbaar maar als je het weet valt het direct op. Uiteraard kun je (in geval van mijn voorbeeld) wel dit tegenwerken door de linkerkant van de telefoon iets lager te houden tov rechts maar toch lijkt dit een beetje krom. Heb de actie meerdere keren getest.

Even een stukje video online gezet als voorbeeld:
https://streamable.com/4u3eum
In de instellingen van de camera-app kun je rasterlijnen aanzetten en zelfs een waterpas. Probeer eens hetzelfde met de waterpas.

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
Kroepoekoe schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:14:
Heb dit toestel nu een maandje, en ben er tot nu toe erg blij mee.

Een minpuntje is dat ik met heel veel geluk net de 9 uur aantik qua screen on-time. WiFi, mixed gebruik tussen browser en social media; dus geen games of benchmarking.

Ik gebruik dark mode, high performance staat uit, helderheid staat op ongeveer 30% van het balkje, geen idee hoeveel dat is in cd/m² (200 of zo?)

Ik snap dus niet hoe Tweakers 12 uur heeft gehaald in de browser-test. Hoe zit dit bij jullie?

Gelukkig laadt ie wel lekker snel op :P
Als je het accuverbruik bekijkt welke app(s) zijn er dan verantwoordelijk voor het verbruik?

Ik haalde krap aan 1 dag op een acculading tot ik erachter kwam dat Garmin Connect (voor mijn horloge) 24 uur per dag actief was op de achtergrond en probeerde een gps fix te maken/houden. Die zorgde dus voor ongeveer 50+% (!) van al het verbruik. Nu heb ik die kunnen terugzetten naar 0,17% en zit ik nu op 63% accu nog over terwijl ik hem gisterochtend van de lader gehaald heb.

• Kroepoekoe
One-eye864 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:28:
[...]
Als je het accuverbruik bekijkt welke app(s) zijn er dan verantwoordelijk voor het verbruik?
Niet zoveel spannends denk ik:

Vandaag:
Chrome - 24%
WhatsApp - 23%
Twitch - 13%
Firefox - 10%
YouTube - 8%
Bluetooth - 4%
Google Play Services - 4%

Gisteren:
Chrome - 32%
WhatsApp - 18%
Firefox - 17%
Twitch - 12%
YouTube - 3%
Bluetooth - 3%

Eergisteren:
Chrome - 25%
Firefox - 19%
WhatsApp - 14%
Twitch - 12%
Google Play Services - 5%
YouTube - 4%
Bluetooth - 4%
Calendar - 4%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Hmmm nee idd dat ziet er verder niet heel spannend uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:05
RealAlcatraZ schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:19:
Ik zie ook steeds Vodafone NL Wifi in beeld, krijg het niet weg
En de timer "loopt" niet in het "pulldown"-ding zeg maar. Sowieso is die hele timer/klokapp erg matig en achterhaald, maar die kan vast worden vervangen.

Wèl lekker snel en reageert goed op alles. Bluetooth headset pairen was ook simpel en daar werkt hij perfect mee. Het hardware schuifje voor trillen/niet storen is ideaal.
Heb je al ergens een manier gevonden om die melding van Vodafone Wi-Fi Calling weg te krijgen? Ik zie dat probleem online ook veel terugkomen, maar nog nergens een (werkende) manier gevonden om het weg te krijgen. Om hier nou wifi-bellen voor uit te schakelen is ook weer zo wat..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Bravebart schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:54:
[...]

Heb je al ergens een manier gevonden om die melding van Vodafone Wi-Fi Calling weg te krijgen? Ik zie dat probleem online ook veel terugkomen, maar nog nergens een (werkende) manier gevonden om het weg te krijgen. Om hier nou wifi-bellen voor uit te schakelen is ook weer zo wat..
Wat bedoel je precies? Het is toch bellen via wifi?

• Bravebart
eettjjuuhh schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:31:
[...]

Wat bedoel je precies? Het is toch bellen via wifi?
Ik bedoel het icoon zoals hieronder omcirkeld. Ik vind het heel raar en nutteloos, aangezien het VoWiFi-icoon er al rechts van staat..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5SoXyPzlqpR_ODAQL3IAyfYi4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FgjqPw60cuX4TiXCvFYwCs39.jpg?f=fotoalbum_large

Specs

• eettjjuuhh
  • Niet online
Ah, helder. Kan het zijn dat het icoontje links alleen zichtbaar is als je daadwerkelijk belt? En het icoontje rechts een aanduiding is dat wanneer je zou bellen dat dat dan via wifi gaat?

• RealAlcatraZ
Bravebart schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:56:
[...]
Ik bedoel het icoon zoals hieronder omcirkeld. Ik vind het heel raar en nutteloos, aangezien het VoWiFi-icoon er al rechts van staat..
[Afbeelding]
Dat is bellen via wifi, icoontje gaat alleen weg als je die optie uitzet. Heel irritant, dus ik heb de hele optie weggehaald.

• RealAlcatraZ
Valt me op dat sinds een tijdje het maken van thumbnails overal heel erg sloom is. Zowel bij galerij als via je browser een foto ergens plaatsen/uploaden, als in telegram de plaatjes van je contacten. Nooit eerder last van gehad.
eettjjuuhh schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:14:
Ah, helder. Kan het zijn dat het icoontje links alleen zichtbaar is als je daadwerkelijk belt?
En het icoontje rechts een aanduiding is dat wanneer je zou bellen dat dat dan via wifi gaat?
Helaas niet, altijd zichtbaar als je de functie niet uitgeschakeld hebt. Zelfde geldt voor HollandsNieuwe :-(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Via Instellingen/meldingen en statusbalk/status pictogrammen kun je zowel VoLTE en VoWifi aan/uitzetten. Zou dat het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:13
Ik heb KPN en daar zie ik Volte niet in de statusbalk. Op de oneplus nord 1 is dat wel het geval.
Moet KPN hier nog wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
eettjjuuhh schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:48:
Via Instellingen/meldingen en statusbalk/status pictogrammen kun je zowel VoLTE en VoWifi aan/uitzetten. Zou dat het zijn?
Nee, je moet bellen via wifi uitzetten, anders kan het niet.
Je krijgt ook elke keer als je opnieuw bij een wifilocatie verbindt een meldingsgeluid. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Flying schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:11:
Vannacht ben ik meer dan 10% batterijlading verloren. Als ik controleer dan staat bij mij Google Services Framework op 26,56% vandaag en 32,34% gisteren en daarbij ook altijd met stip op 1. Hebben jullie gelijkaardige ervaringen? Het kan toch niet kloppen dat ik op een luttele 7 uur tijd zoveel verlies?
Is hier toevallig al een oplossing voor? Heb hetzelfde probleem nu namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-06 14:29
Bij mij lijkt het sinds de laatste update geen stappen meer bij te houden. Via Google Fit en de OnePlus widget blijft dat al dagen op 0 stappen staan. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Nee, geen last van. Google fit registreert ze nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
RealAlcatraZ schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:25:
[...]

Nee, je moet bellen via wifi uitzetten, anders kan het niet.
Je krijgt ook elke keer als je opnieuw bij een wifilocatie verbindt een meldingsgeluid. Heel irritant.
Ja het is echt mega-irritant. Vooral omdat dat icoontje ook erg lijkt op het icoontje dat je een telefoontje hebt gemist.. Maargoed, we moeten er dus maar even mee leven, hopelijk wordt het in de toekomst mogelijk om deze melding uit te zetten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dboxman
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-09-2024
Probeer deze eens: instellingen - simkaart en mobiele data-sim1-via WiFi bellen - uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
dboxman schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:46:
Probeer deze eens: instellingen - simkaart en mobiele data-sim1-via WiFi bellen - uit
Ja, dat werkt. Alleen dan heb je dus geen bellen over wifi meer. Je zou ook gewoon de melding uit moeten kunnen zetten (icoontje en ook geen geluid). Dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met 4 uur en 43 minuten aan sinds laatste lading waarvan 34 minuten scherm tijd is er al 18% van m'n batterij af. Ik vind dit echt enorm tegenvallen. Aan einde van de dag heb ik nog zo'n 35% over. Zelfs met m'n 2 jaar oude pocophone haalde ik nog betere resultaten. Ik ben enorm teleurgesteld in deze telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Voordat je conclusies begint te trekken: staat Google Play Services bovenaan in accuverbruik?

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-09-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
Anoniem: 374460 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:23:
Met 4 uur en 43 minuten aan sinds laatste lading waarvan 34 minuten scherm tijd is er al 18% van m'n batterij af. Ik vind dit echt enorm tegenvallen. Aan einde van de dag heb ik nog zo'n 35% over. Zelfs met m'n 2 jaar oude pocophone haalde ik nog betere resultaten. Ik ben enorm teleurgesteld in deze telefoon
Ik doe 2 dagen met 1x 25 minuten opladen.
Soms zelfs 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:26:
Voordat je conclusies begint te trekken: staat Google Play Services bovenaan in accuverbruik?
Wat doet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Die staat bovenaan bij mij en een andere poster van gisteren. Het artikel geeft echter geen antwoord op wat moet doen om het te vermijden/op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie nog steeds niet in wat het ermee te maken heeft. Een telefoon van 2 jaar oud gebruikt toch ook play service? Waarom had ik met m'n 2 jaar oude pocophone na een dag nog meer over dan met nu een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Flying schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:55:
[...]

Die staat bovenaan bij mij en een andere poster van gisteren. Het artikel geeft echter geen antwoord op wat moet doen om het te vermijden/op te lossen.
Data legen van de app helpt. Noot: je moet waarschijnlijk wel even opnieuw je horloge koppelen. Kan je beter aanraden laatste stable van Google Play Services te downloaden van APKMirror en dan de app z'n data te legen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-09-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Anoniem: 374460 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:22:
Zie nog steeds niet in wat het ermee te maken heeft. Een telefoon van 2 jaar oud gebruikt toch ook play service? Waarom had ik met m'n 2 jaar oude pocophone na een dag nog meer over dan met nu een nieuwe?
Threads welke actief zijn binnen Google Play Services, terwijl dat niet zou moeten, of een bug, of een sub-proces wat niet vanzelf stopt I guess. En ja: alle telefoons met Google apps hebben Google Play Services aan boord. Is essentieel.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-09-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dit moment staat Google Chrome op 1. Met bijna 12 uur op de achtergrond. Lijkt me ook niet helemaal te kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Anoniem: 374460 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:10:
Op dit moment staat Google Chrome op 1. Met bijna 12 uur op de achtergrond. Lijkt me ook niet helemaal te kloppen?
Stuur anders gewoon wat screenshots. Nu is het gissen met zo weinig data.

• ruud1234821
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 10:17
Mijn Nord 2 heeft problemen met hardware decoding van videos; ik zou graag willen uitzoeken of dit een algemeen probleem met dit toestel is, of dat wellicht mijn hardware defect is. Graag hoor ik de ervaringen van andere Nord 2 gebruikers als zij de volgende stappen op hun toestel uitvoeren:
  • Open Google Chrome
  • Ga naar een video op nu.nl, bijvoorbeeld https://www.nu.nl/289242/...ijn-voor-de-formatie.html
  • Speel eventuele reclame af, en speel de video
  • Terwijl de videostream speelt, verander de resolutie van 1080p naar 720p, of vice versa
  • Wacht enkele seconden
  • Indien de videostream correct blijft afspelen, probeer de resolutie nog een paar keer te veranderen
Op mijn Nord 2 bevriest de video vrij consequent na het veranderen van de resolutie. Hetzelfde probleem treedt op op andere sites, zoals Facebook of de live video stream op 538.nl.

Meer informatie over dit probleem is te vinden op https://forums.oneplus.co...aptions-continue.1498072/.

Bij voorbaat dank!

• ruud1234821
Bravebart schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:34:
[...]

Ja het is echt mega-irritant. Vooral omdat dat icoontje ook erg lijkt op het icoontje dat je een telefoontje hebt gemist.. Maargoed, we moeten er dus maar even mee leven, hopelijk wordt het in de toekomst mogelijk om deze melding uit te zetten.
Ik heb nog geen manier gevonden om de notificatie volledig uit te zetten, het is me voorheen echter wel gelukt om deze notificatie als 'silent notification' in te stellen. Mogelijk moet je dan ook nog instellen dat icons voor silent notifications niet getoond worden; zie #2 in https://android.gadgethac...er-notifications-0345371/. Dan is in ieder geval het icoontje weg, en waarschijnlijk ook geen geluiden op het moment dat Wifi calling wordt in/uitgeschakeld.

De exacte stappen weet ik helaas niet meer, en ik kan het momenteel ook niet nakijken (ivm andere problemen ben ik tijdelijk teruggegaan naar mijn OP6 in afwachting van een oplossing; mijn Nord 2 is opnieuw geflasht en gereset en bevat nu geen SIM-kaarten, dus ook geen WiFi calling).

• ruud1234821
deSenna24 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:41:
[...]

Hoe zien je settings eruit? En je always-on display zelf?
Mijn settings als volgt:
Ambient display ON
Pick up your phone to show ON
Tap the screen to show ON
Contextual info OFF
Fingerprint icon ON
Display message - NONE
New notifications ON

Dan bij personalisations gebruik ik de eerste digitale klok voor ambient display, maar ook wanneer ik andere klokken kies krijg ik eronder notifications te zien in de preview.
Al een iets oudere discussie; ik had een vergelijkbaar probleem waarbij de ingestelde 'ambient display message' niet getoond werd. Het blijkt dat notificaties en ambient display message niet bij alle klokken worden getoond; je dient een klok te kiezen waar ook in het voorbeeld notificaties te zien zijn. Qua digitale klokken tonen alleen de OnePlus klokken (met rode 1) de notificaties; de laatste digitale klok zonder rode 1 toont geen notificaties.

• pim1896
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-08-2024
Anoniem: 374460 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:23:
Ik heb hetzelfde probleem. Instagram die ondanks dat ie geen background activity mag doen alsnog 17u aan background activity heeft gedaan gisteren en zo alles leegslurpt. Heeft vannacht 15%(!) van mijn batterij gekost.

Heb nu heel veel apps op "Auto optimise" staat, hopelijk helpt dat. Ook op de OnePlus forums lijkt het een bekend probleem te zijn met sommige apps.

Het is mijn eerste Android na 8 jaar iOS en dit is toch wel echt een tegenvaller hoor. Maar misschien vergeet ik iets obvious in te stellen?

• cablecarp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Iemand ervaring met verschil tussen de Nord 2 en de Reno 6 van Oppo?
Daarmee doel ik op verschil in soc de MediaTek Dimensity 900 tov de 1200 AI
Ik vraag me af of die verschil echt waarneembaar te merken is

Mijn voorkeur gaat naar de Nord 2, maar lees ook dat mensen de voorkeur aan de Reno 6 geven ondanks de voor mij mindere specs van dat toestel.

Keep on rolling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarco
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Heeft één van jullie misschien het contactloos betalen goed in kunnen stellen in deze telefoon?
Ik kan 'google pay' niet kiezen als app in de instellingen (vebinding en delen / contactloos betalen). Alleen bunq.
Als ik kijk bij mijn collega, kan die kiezen uit Google Pay / Sim / nog een aantal.
Heb bunq verwijderd en telefoon geherstart => kon toen helemaal niets meer kiezen / 0 opties
Vervolgens bunq weer geïnstalleerd => hetzelfde resultaat weer; staat alleen maar bunq als optie.

Iemand een idee?
Ik snap er geen moer van..... :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
pim1896 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:50:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Instagram die ondanks dat ie geen background activity mag doen alsnog 17u aan background activity heeft gedaan gisteren en zo alles leegslurpt. Heeft vannacht 15%(!) van mijn batterij gekost.

Heb nu heel veel apps op "Auto optimise" staat, hopelijk helpt dat. Ook op de OnePlus forums lijkt het een bekend probleem te zijn met sommige apps.

Het is mijn eerste Android na 8 jaar iOS en dit is toch wel echt een tegenvaller hoor. Maar misschien vergeet ik iets obvious in te stellen?
Ik doe nog steeds 2, soms 3 dagen met 1 acculading. Maar ik heb wel wifi bellen uitgeschakeld, misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Quarco schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:04:
Heeft één van jullie misschien het contactloos betalen goed in kunnen stellen in deze telefoon?
Ik kan 'google pay' niet kiezen als app in de instellingen (vebinding en delen / contactloos betalen). Alleen bunq.
Als ik kijk bij mijn collega, kan die kiezen uit Google Pay / Sim / nog een aantal.
Heb bunq verwijderd en telefoon geherstart => kon toen helemaal niets meer kiezen / 0 opties
Vervolgens bunq weer geïnstalleerd => hetzelfde resultaat weer; staat alleen maar bunq als optie.

Iemand een idee?
Nee hier gewoon vanuit de ABN app GoolgePay ingesteld en werkt als een zonnetje, zo gepiept :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
RealAlcatraZ schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:01:
[...]

Ik doe nog steeds 2, soms 3 dagen met 1 acculading. Maar ik heb wel wifi bellen uitgeschakeld, misschien helpt dat.
Hoeveel is dat in screen on-time? "2, soms 3 dagen" kan van alles betekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
Kroepoekoe schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:52:
[...]

Hoeveel is dat in screen on-time? "2, soms 3 dagen" kan van alles betekenen ;)
Dat is gewoon opladen als hij onder de 20% komt, ik kijk niet naar screen time want dat is voor mij niet belangrijk. Als ik het vergelijk met mijn vorige telefoon: die ging net 1 dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Laatst online: 01:30
Weer een explosie in India, dit keer de 65 watt oplader.
Het valt mij op dat het alleen in India gebeurd. Daarnaast heeft die gene blijkbaar nog de plastic verpakking er nog om heen tijdens het opladen.
Ik wil mensen niet bang mee maken, wat betreft stopcontacten etc. is dat in de EU beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim1896
RealAlcatraZ schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:01:
[...]

Vraag me toch echt af hoe je dat lukt. Mij is het gelukt om het nu 26-28 uur vol te houden met een schermtijd van 5 uur. Terwijl ik toch echt geen gekke dingen op mijn telefoon: social media (TikTok, Insta, Reddit), Whatsapp/Signal en een beetje browsen. Geen gamen o.i.d.

WiFi bellen staat inderdaad aan maar staat nergens bovenin een lijstje van batterij percentages bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Bij mij ziet het er als volgt uit en ik haal zeker niets langer dan twee dagen en mijn screen-on time is niet heel hoog.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FVgH01k.jpg
De drie energiebesparende maatregelen zijn: 5G uitschakelen, gps uitschakelen en apps met hoog verbruik uitschakelen. 5G heb ik uitgeschakeld (die heb ik hier in het dorp toch niet).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VsaImbH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/suJSoFj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GagZIcr.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Flying op 27-09-2021 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Mij automatische helderheid lijkt niet lekker meer te werken. Hij staat eigenlijk altijd te laag. Ik gebruik de standaard screenprotector en hoesje.

De Do Not Disturb krijg ik ook nog niet goed ingesteld. Op mijn OP5 had ik hem zo dat ik alleen agenda notificaties en telefoongesprekken door liet gaan. Op m'n Nord 2 met DND aan krijg ik ook notificaties van andere apps ed. Is dit anders in de nieuwe Android/Oxygen versies of heb ik het verkeerd ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Ik heb het toestel nu vanaf dag 1 ongeveer.
Ben tevreden maar er is één ding dat echt niet lekker werkt: de vingerafdrukscanner.
Deze reageert niet altijd of is er gewoon helemaal niet. Best wel irritant.
Ik kom van een xiaomi mi A2. Daar zit ie aan de achterkant en werkte altijd en vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Laatst online: 09:30
eettjjuuhh schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:27:
Ik heb het toestel nu vanaf dag 1 ongeveer.
Ben tevreden maar er is één ding dat echt niet lekker werkt: de vingerafdrukscanner.
Deze reageert niet altijd of is er gewoon helemaal niet. Best wel irritant.
Ik kom van een xiaomi mi A2. Daar zit ie aan de achterkant en werkte altijd en vlot.
Heb je al eens geprobeerd om je fingerprint er opnieuw in te zetten?
Ik heb em ook sinds dag 1 en de fingerprint is vrijwel instant. Ook wanneer mijn vinger er niet helemaal opzit registreert deze wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Het is meer dat het "symbool/plaatje" van de vingerafdruk niet verschijnt onder het scherm wanneer ik het scherm wil ontgrendelen. Dus de plek waar je duim wordt verwacht zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
eettjjuuhh schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:55:
Het is meer dat het "symbool/plaatje" van de vingerafdruk niet verschijnt onder het scherm wanneer ik het scherm wil ontgrendelen. Dus de plek waar je duim wordt verwacht zeg maar.
Ik heb dat ook zeker de helft van de tijd. De sensor werkt dan ook volledig niet en ik krijgt hem dan niet ‘aan’. Mijn work around is dat ik double tap to wake ingesteld heb en dat gaat snel, maar is niet zoals het hoort.

[ Voor 7% gewijzigd door trabuca op 28-09-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim1896
Flying schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:24:
Bij mij ziet het er als volgt uit en ik haal zeker niets langer dan twee dagen en mijn screen-on time is niet heel hoog.

[Afbeelding]
De drie energiebesparende maatregelen zijn: 5G uitschakelen, gps uitschakelen en apps met hoog verbruik uitschakelen. 5G heb ik uitgeschakeld (die heb ik hier in het dorp toch niet).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Helder, thanks voor de verduidelijking. Snap nu inderdaad dat die van jou een stuk langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
trabuca schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:33:
[...]

Ik heb dat ook zeker de helft van de tijd. De sensor werkt dan ook volledig niet en ik krijgt hem dan niet ‘aan’. Mijn work around is dat ik double tap to wake ingesteld heb en dat gaat snel, maar is niet zoals het hoort.
Precies. Of ik "veeg" naar boven en unlock met de pincode. Maar inderdaad zo zou het niet moeten.
Ik hoop dat ze dit echt gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-06 19:06
Ik gebruik gezichtsherkenning als unlockmethode. Die werkt perfect!

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Artbij schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:01:
Ik gebruik gezichtsherkenning als unlockmethode. Die werkt perfect!
Ik heb nog altijd het idee dat dat minder veilig zou zijn. Ik meende dat ook ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 11:09
Zijn er meer mensen, heb er 1 gelezen hier, die moeite hebben om contactloos betalen te activeren op de Nord 2?

Ik heb Bunq, op mijn vorige telefoon geen probleem. En hier kunt het instellen op zich wel, maar krijg bij betalen steeds de melding pas niet geaccepteerd.

Wat opvalt is dat elke keer dat ik via instellingen Google pay open hij vraagt of ik het als standaard in wil stellen. Maar elke keer geef ik aan dat ik dat wil.

Verder staat bij de NFC instellingen alleen Bunq als optie, niet Google pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-06 06:53
Sevenhunt schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:12:
Zijn er meer mensen, heb er 1 gelezen hier, die moeite hebben om contactloos betalen te activeren op de Nord 2?

Ik heb Bunq, op mijn vorige telefoon geen probleem. En hier kunt het instellen op zich wel, maar krijg bij betalen steeds de melding pas niet geaccepteerd.

Wat opvalt is dat elke keer dat ik via instellingen Google pay open hij vraagt of ik het als standaard in wil stellen. Maar elke keer geef ik aan dat ik dat wil.

Ik heb sinds deze week Rabo Wallet er op staan, en werkt perfect. Bij de optie "NFC betalingen" staat ook netjes Rabo Wallet gemeld. Verder geen andere opties trouwens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackPoint
Sevenhunt schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:12:

Hier ING. Betalen gaat altijd goed. Als ik m'n pin moet invoeren moet ik wel zelf de app openen. Bij m'n OP5 opende hij altijd automatisch bij een betaling.
Ik heb geen andere opties dan kiezen voor de ING app.

• Sevenhunt
Dank, tot nu toe nog niet helemaal opgelost.
Waar ik wel achter ben, is dat als je bij instellingen bij NFC geen keuze maakt, dat de instelling dan standaard Google pay is. Maar als je je bank app instelt, kan je dat bijna niet meer eruit halen zonder de bank app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Nu lijkt het erop dat je met bunq 2 opties hebt, de wallet ( tap & pay ) en Google pay.
Als je bij NFC bunq selecteert, moet je dus via de wallet betalen. Maar als je Google pay doet zou het via de 2e manier ( Google pay zonder de Google pay app ) moeten gaan. Straks weer even testen.

• cablecarp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Iemand een tip in welke winkel de Nord2 te bekijken is? Ben erg geïnteresseerd maar ben bij de Kpn, Vodafone en Tmobile, Phonehouse winkel geweest maar nergens modellen van oneplus te bekijken...
Mediamarkt Amersfoort had m ook niet liggen 😔

Zou m toch graag willen bekijken voor ik m online zou aanschaffen

Keep on rolling....

• Anonymoussaurus
  • Niet online
eettjjuuhh schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:05:
[...]

Ik heb nog altijd het idee dat dat minder veilig zou zijn. Ik meende dat ook ergens gelezen te hebben.
Klopt, is ook zo. Te weinig datapunten vergeleken met vingerafdruk.

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 18:07
cablecarp schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:34:
Iemand een tip in welke winkel de Nord2 te bekijken is? Ben erg geïnteresseerd maar ben bij de Kpn, Vodafone en Tmobile, Phonehouse winkel geweest maar nergens modellen van oneplus te bekijken...

Vermoedelijk is de dichtstbijzijnde winkel de Belsimpel in Utrecht.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-06 19:46
Quarco schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:04:

Iemand een idee?
Ik krijg het ook niet werkend met bunq. Alles ingesteld maar pinapparaat weigert altijd. Dan toch maar weer met pasje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sevenhunt
OFV schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:43:
[...]

Ik krijg het ook niet werkend met bunq. Alles ingesteld maar pinapparaat weigert altijd. Dan toch maar weer met pasje...
Vandaag is het me gelukt. En duidelijk is het niet.

Het gaat erom dat je bij instellingen bij NFC niets selecteerd! Dus niet bunq als betaalapp voor NFC selecteren.

Heb je dat toch al gedaan, dan moet je de bunq app verwijderen om dat eruit te halen.

Dus, bunq app verwijderen, telefoon opnieuw opstarten to be safe, NFC aanzetten, bunq app opnieuw installeren maar niet selecteren bij NFC!!!

Dan in de bunq app de kaart toevoegen aan Google pay.

Om de kaart toe te voegen in je telefoon naar instellingen, Google, instellingen voor Google apps, Google pay, en daar de kaart toevoegen , ging bij mij automatisch, maar kan ook handmatig.

Dan doet hij het.

• RealAlcatraZ
Ah ik heb ook geen 5G want mijn abonnement heeft geen 5G. En nodig heb ik het al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
ruud1234821 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:38:
Mijn Nord 2 heeft problemen met hardware decoding van videos
Niemand anders met vergelijkbare problemen bij het afspelen van videos? Inmiddels zijn zowel moederbord als scherm vervangen bij een OnePlus service center (ThePhoneLab), maar het probleem treedt nog steeds op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Zojuist getest. Hier stopt het afspelen ook (freeze). Lijkt me een software probleem.
Ben wel benieuwd wat ze bij het servicepunt hebben geconstateerd? Konden zij het probleem niet reproduceren op een andere nord 2 omdat ze eea hebben vervangen? Of hebben ze domweg onderdelen vervangen?

[ Voor 7% gewijzigd door eettjjuuhh op 01-10-2021 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:19
ruud1234821 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Niemand anders met vergelijkbare problemen bij het afspelen van videos? Inmiddels zijn zowel moederbord als scherm vervangen bij een OnePlus service center (ThePhoneLab), maar het probleem treedt nog steeds op...
Ik had dit dus ook. Meerdere browsers geprobeerd, maar steeds een freeze van het beeld na enkele seconden (geluid liep wel door). Heb de telefoon hierom teruggestuurd, na het lezen van meerdere ervaringen van mensen die hetzelfde probleem hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackPoint
Heb het hier ook. Dacht dat het aan het netwerk lag maar blijkbaar niet dan. Ik heb video enhancement aan staan. Zal eens een tijdje met uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
cablecarp schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:34:

Ik heb m bij Coolblue gehaald.
Daar lag hij ook in de winkel (Alexandrium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
eettjjuuhh schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:07:
Zojuist getest. Hier stopt het afspelen ook (freeze). Lijkt me een software probleem.
Ben wel benieuwd wat ze bij het servicepunt hebben geconstateerd? Konden zij het probleem niet reproduceren op een andere nord 2 omdat ze eea hebben vervangen? Of hebben ze domweg onderdelen vervangen?
Ze hebben bij ThePhoneLab (OnePlus service center) volgens mij alleen reserveonderdelen, geen complete telefoons. Omdat het probleem met hard reset en opnieuw flashen niet werd opgelost, was het vervangen van deze onderdelen het enige wat ze nog konden proberen.

Ik weet niet zeker of het een softwareprobleem is, of gebrekkige hardware video acceleration van deze chipset; als je video acceleration uitzet (via chrome://flags) dan treedt het probleem niet op (maar is de videokwaliteit slecht). Ook zijn er heel veel warnings/errors in adb logcat te zien op momenten dat de videos wel goed afspelen, dat lijkt me niet helemaal normaal.

Je zou misschien kunnen zeggen dat het geen groot probleem is omdat je niet vaak de videoresolutie verandert, maar helaas zijn er veel sites die de resolutie automatisch aanpassen. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld op Facebook vrijwel geen enkele video bekijken zonder tegen dit probleem aan te lopen.

Ik heb het toestel nu ruim een maand maar gebruik door dit probleem nog steeds mijn oudere OnePlus 6. Tenzij OnePlus komende week aangeeft op zeer korte termijn met een oplossing te kunnen komen, ga ik toch maar wat sterker aandringen op toestemming om het toestel retour te sturen...

[ Voor 4% gewijzigd door ruud1234821 op 13-10-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Wat zijn jullie ervaringen met de OP Nord 2? Ik zoek een nieuwe telefoon voor mijn vriendin. Twijfel tussen de OnePlus 8T of de Nord. In het totaalplaatje inclusief hoesje is de 8T 40 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
ruud1234821 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Jeetje dacht dat het aan mij lag 😅
Heb het ook met video's op Facebook. Via de app doet hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
crimedevil schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:11:
Wat zijn jullie ervaringen met de OP Nord 2? Ik zoek een nieuwe telefoon voor mijn vriendin. Twijfel tussen de OnePlus 8T of de Nord. In het totaalplaatje inclusief hoesje is de 8T 40 euro duurder.
Ik heb de N2 en ben er erg tevreden over.
Is mijn eerste ervaring met een 1+ dus ik weet niet erg veel van de line-up van 1+.
Wel is de N2 natuurlijk een jaar jonger wat betekent dat je een jaar langer de os en beveiligings updates krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Laatst online: 01:30
Tervueren schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:47:
[...]

Ik heb de N2 en ben er erg tevreden over.
Is mijn eerste ervaring met een 1+ dus ik weet niet erg veel van de line-up van 1+.
Wel is de N2 natuurlijk een jaar jonger wat betekent dat je een jaar langer de os en beveiligings updates krijgt.
Niet helemaal waar, sinds dit jaar heeft OnePlus de software updatebeleid aangepast. High end toestellen vanaf de OnePlus 8 series krijgen 3 jaar Android updates en 4 jaar lang security updates. Nord en N series krijgen maximaal 3 jaar aan (security) updates. Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
Dit is mijn eerste OP, dus ook mijn eerste telefoon met oxygen....
Maar kan je het volume van de systeem geluiden (toetsaanrakingen, meldingen nadat een bestand is gedownload, een bericht wat verzonden word) ook apart instellen??
Nu is het gekoppeld aan het volume van de meldingen die binnen komen.
Vind een duidelijke melding van een bericht (je) wel fijn maar zo'n harde "plop" bij t verzenden van bijvoorbeeld een Whatsapp niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Tervueren schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:58:
Dit is mijn eerste OP, dus ook mijn eerste telefoon met oxygen....
Maar kan je het volume van de systeem geluiden (toetsaanrakingen, meldingen nadat een bestand is gedownload, een bericht wat verzonden word) ook apart instellen??
Nu is het gekoppeld aan het volume van de meldingen die binnen komen.
Vind een duidelijke melding van een bericht (je) wel fijn maar zo'n harde "plop" bij t verzenden van bijvoorbeeld een Whatsapp niet nodig.
Het geluid uitschakelen als je een berichtje verzend in WhatsApp en Messenger kun je in de app zelf uitschakelen.

Bij WhatsApp is dat Instellingen > Meldingen > Meldingsgeluiden afzetten
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste