Ik kwam van de g8 power. Wat een verschil hè.Cheezborger schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:02:
Ik kom van een crappy Motorola G8 Plus. Dus dit is echt een gigantische upgrade.
Je haalt nu meerdere dingen door elkaar:eettjjuuhh schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:25:
Sinds launch toestel in bezit. De 12GB ram versie. Ben er zeer tevreden mee. Heb al een aantal updates ontvangen OTA.
Het viel me wel op dat je op 3 plaatsen kunt zoeken naar updates: instellingen/software bijwerken. Maar ook bij instellingen/beveiliging/beveiligingsupdate en google play systeem update.
- Beveiliging en vergrendelscherm -> Beveiligingsupdate: dit is de security patch die door Google wordt geleverd aan fabrikanten. OnePlus bepaalt dus wanneer ze deze security patch implementeren (komt overeen met wat je in de changelog van OxygenOS ziet.)
- Beveiliging en vergrendelscherm -> Google Play-systeemupdate: dit is de security patch die direct door Google wordt geleverd. Dit is onderdeel van Project Mainline.
- Systeemupdates zijn OxygenOS-updates.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Toestel voor mijn vrouw binnen, goede indruk
Sta alleen te kijken dat die warpcharge met een USB A is
Heb bijna alles naar C toe en ook de laders zijn hier thuis USB C.
Dacht dat 65W niet door een A heen kon, blijkbaar dus wel.
Dacht dat 65W niet door een A heen kon, blijkbaar dus wel.
Waiting on the world to change
Dank voor deze uitleg! Helder.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 01:08:
[...]
Je haalt nu meerdere dingen door elkaar:Tweakers heeft hier trouwens al een keer een artikel over geschreven: reviews: Een jaartje langer updates - Qualcomm belooft socs langer te onderst... (ik dacht deze, ik weet het niet zeker.)
- Beveiliging en vergrendelscherm -> Beveiligingsupdate: dit is de security patch die door Google wordt geleverd aan fabrikanten. OnePlus bepaalt dus wanneer ze deze security patch implementeren (komt overeen met wat je in de changelog van OxygenOS ziet.)
- Beveiliging en vergrendelscherm -> Google Play-systeemupdate: dit is de security patch die direct door Google wordt geleverd. Dit is onderdeel van Project Mainline.
- Systeemupdates zijn OxygenOS-updates.
(Alhoewel mijn punt blijft staan: je kunt op 3 plaatsen in de instellingen laten zoeken naar updates.)
Is er een reden om de Nord 2 boven de 8T te kiezen? Ik kan een 8t voor €400 euro krijgen en die heeft 120hz/snapdragon ipv 90hz/Dimensity. Daarentegen lijkt de Nord 2 een betere main camera te hebben
[ Voor 82% gewijzigd door Archangel1994 op 20-08-2021 23:34 ]
Lijkt opgelost na een updatervkerk schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:41:
Meer mensen trouwens last van spontane reboots? Nu al een aantal keer gehad, tijdens diverse handelingen, nog geen trend in kunnen ontdekken.
Wat is eigenlijk de beste manier om zo lang mogelijk met de accu toe te komen?
De accu lading tussen de 25 en 85% houden?
Of gewoon helemaal vol tot 100%?
De accu lading tussen de 25 en 85% houden?
Of gewoon helemaal vol tot 100%?
De vingerafdrukscanner doet het niet altijd even goed bij me. (met de protector nog op het scherm)
Bij jullie?
Bij jullie?
Betere camera's dan de 8T (zoals je zegt) is eigenlijk de enige reden, denk ik. Misschien accuduur? Zie: reviews: OnePlus Nord 2 - Een prachtpakket met een paar voetnotenArchangel1994 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:19:
Is er een reden om de Nord 2 boven de 8T te kiezen? Ik kan een 8t voor €400 euro krijgen en die heeft 120hz/snapdragon ipv 90hz/Dimensity. Daarentegen lijkt de Nord 2 een betere main camera te hebben
[ Voor 21% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-08-2021 14:11 ]
Vreemd. Geen last van. Wel komt ie heel soms niet tevoorschijn en moet ik nog een keer op de power knop drukken.OFV schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:38:
De vingerafdrukscanner doet het niet altijd even goed bij me. (met de protector nog op het scherm)
Bij jullie?
Je kan in de settings ook double tap to wake aanzetten, die gebruik ik nog het liefst. Dan komt de vingerafdrukscanner tevoorschijn en unlock ik em zo, zonder op te pakken of power knop te gebruiken.bangsat schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:26:
[...]
Vreemd. Geen last van. Wel komt ie heel soms niet tevoorschijn en moet ik nog een keer op de power knop drukken.
Is er iets van een specifieke app om een soort van notificatie led of iets dergelijks te configureren? Snap niet dat smartphones dat tegenwoordig bijna niet meer hebben.
Ik vond het altijd heel relaxed om bijv. een groen of rood ledje te zien bij een melding op je scherm.
Ik vond het altijd heel relaxed om bijv. een groen of rood ledje te zien bij een melding op je scherm.
Gebruik gewoon always-on display? Verbruikt bijna niets met AMOLEDCheezborger schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:23:
Is er iets van een specifieke app om een soort van notificatie led of iets dergelijks te configureren? Snap niet dat smartphones dat tegenwoordig bijna niet meer hebben.
Dan zie je meteen onder de klok je meldingen staan en zie je ook meteen het icoontje.
Ik heb ambient display (always-on) nu op spaarstand staan. Heb jij hem op 'de hele dag' aan staan?deSenna24 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:44:
[...]
Gebruik gewoon always-on display? Verbruikt bijna niets met AMOLED
Dan zie je meteen onder de klok je meldingen staan en zie je ook meteen het icoontje.
Anoniem: 374460
Waar stel je dat in? Heb dat nog nergens kunnen vinden..deSenna24 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:44:
[...]
Gebruik gewoon always-on display? Verbruikt bijna niets met AMOLED
Ik heb em aan staan van 06h00 tot 22h00, daarna gaat het helemaal uit.Cheezborger schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:38:
[...]
Ik heb ambient display (always-on) nu op spaarstand staan. Heb jij hem op 'de hele dag' aan staan?
Settings app > ambient displayAnoniem: 374460 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:32:
[...]
Waar stel je dat in? Heb dat nog nergens kunnen vinden..zie nu namelijk nergens meldingen of een app icoontje
En dan het vinkje new notifications aanzetten, ook fingerprint icon aanzetten (als het uit staat)
Dat staat allemaal aan....deSenna24 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:53:
[...]
Settings app > ambient display
En dan het vinkje new notifications aanzetten, ook fingerprint icon aanzetten (als het uit staat)
Hmm dat is gek. Bij mij staat dat er nooit. Batterij percentage ook niet trouwensdeSenna24 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:11:
[...]
Hier een melding van Messenger op de always-on display. Bij mij werkt het gewoon.
[Afbeelding]
Hoe zien je settings eruit? En je always-on display zelf?Anoniem: 374460 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:13:
[...]
Hmm dat is gek. Bij mij staat dat er nooit. Batterij percentage ook niet trouwens
Mijn settings als volgt:
Ambient display ON
Pick up your phone to show ON
Tap the screen to show ON
Contextual info OFF
Fingerprint icon ON
Display message - NONE
New notifications ON
Dan bij personalisations gebruik ik de eerste digitale klok voor ambient display, maar ook wanneer ik andere klokken kies krijg ik eronder notifications te zien in de preview.
[ Voor 41% gewijzigd door deSenna24 op 24-08-2021 12:43 ]
deSenna24 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:41:
[...]
Hoe zien je settings eruit? En je always-on display zelf?
Mijn settings als volgt:
Ambient display ON
Pick up your phone to show ON
Tap the screen to show ON
Contextual info OFF
Fingerprint icon ON
Display message - NONE
New notifications ON
Dan bij personalisations gebruik ik de eerste digitale klok voor ambient display, maar ook wanneer ik andere klokken kies krijg ik eronder notifications te zien in de preview.
:strip_exif()/f/image/F1RVruN9G0PIOu1if6SUaDDX.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt me hetzelfde? Als klok heb ik ook de digitale
Er zijn volgens mij onverklaarbare problemen met notificaties. Ik mis er ook heel veel. Bijvoorbeeld gmail komt soms uren niet door. Dacht ergens gelezen te hebben dat dat een Android probleem is los van de Nord 2.
Dit zal helpen.OFV schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:13:
Er zijn volgens mij onverklaarbare problemen met notificaties. Ik mis er ook heel veel. Bijvoorbeeld gmail komt soms uren niet door. Dacht ergens gelezen te hebben dat dat een Android probleem is los van de Nord 2.
Omdat? Ik heb zelf goede ervaringen met dbrand. Goede klantenservice, een skin zat half los in de linker hoek. Mailtje gestuurd, en kreeg netjes een nieuwe opgestuurd zonder gedoe. Ze staan er wel bekend om minder formeel over te komen: linkOFV schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:23:
De bestelde cover stickers van Gadgetshieldz. Ga ze niet gebruiken vermoed ik.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dacht dat het een cover was. Bleken stickers. Te gretig besteld. Had het kunnen weten natuurlijk voor die paar dollar.NeverSettle schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:56:
[...]
Omdat? Ik heb zelf goede ervaringen met dbrand. Goede klantenservice, een skin zat half los in de linker hoek. Mailtje gestuurd, en kreeg netjes een nieuwe opgestuurd zonder gedoe. Ze staan er wel bekend om minder formeel over te komen: link
Hier helaas niet. Bij jou nog steeds opgelost?
Hoe bevalt de tempered glass?deSenna24 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:25:
[...]
Er zit standaard een folie op, die is mooi geplakt net als bij Huawei devices.
Ik heb via OnePlus ook de originele tempered glass screen protector gekocht, dus eens hier wat krasjes opstaan plaats ik de tempered glass.
Edit. Gevonden.
[ Voor 96% gewijzigd door OFV op 25-08-2021 21:38 ]
Ik heb dan toch de stap gezet en deze telefoon gekocht. Gisteren is hij aangekomen (de blauwe versie). Op dit moment zeer tevreden mee. Alles lijkt naar behoren te werken en, eerlijk is eerlijk, de software is een verademing in vergelijking met Miui.
Yup, na de laatste update geen spontane reboot meer gehadJackPoint schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:12:
[...]
Hier helaas niet. Bij jou nog steeds opgelost?
Heb eens gelezen dat always on zo'n 1% per uur verbruikt, was wel voor enkele andere telefoons maar denk dat het best wel eens een aardig gemiddelde zou kunnen zijn, er vanuit gaande dat een telefoon met een groter scherm bijv. ook een grotere accu heeft.OFV schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:30:
Weet iemand of 'Altijd aan ambient scherm' bij Accuverbruik telefoon valt onder Google Services Framework?
Deze staat vandaag namelijk op 12,54% accu verbruik. Voorheen nergens te vinden en toen had ik Always on niet geactiveerd. Zou dus betekenen dat dat meer als 10% accu op een dag vreet?
[Afbeelding]
Vannacht ben ik meer dan 10% batterijlading verloren. Als ik controleer dan staat bij mij Google Services Framework op 26,56% vandaag en 32,34% gisteren en daarbij ook altijd met stip op 1. Hebben jullie gelijkaardige ervaringen? Het kan toch niet kloppen dat ik op een luttele 7 uur tijd zoveel verlies?
Ik zie Google Services Framework niet eens in de lijst staan. Wel Google Play Services maar dat is slecht een paar procent.
Je kunt op de screenshot twee posts eerder ook die Services Framework zien staan bij iemand anders.
bij mij is het niet google services framework maar media storage.
en dat schijnt een android 11 probleem te zijn. ik heb al van alles geprobeerd maar nog geen oplossing gevonden
en dat schijnt een android 11 probleem te zijn. ik heb al van alles geprobeerd maar nog geen oplossing gevonden
Media storage was bij mij de whatsapp backup wat elke nacht een flinke tijd duurde. Heb toen de automatische backup uitgezet en het probleem was toen opgelostSemwiseTheBrave schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:43:
bij mij is het niet google services framework maar media storage.
dat heb ik nog niet geprobeerd. ga ik vanavond eens doen.
Bedankt voor de tip alvast
Bedankt voor de tip alvast
Hoi, sinds enkele weken ben ik ook in het bezit van een Nord 2.
Hij bevalt me goed; ik vind het erg prettig om veel instelling zelf te beheren naar wens.
Ik heb zelf wel last van een bug: genomen foto's en video's roteren niet bij het bekijken. Zijn er meer mensen die daar last van hebben, of is dit te fixen?
Hij bevalt me goed; ik vind het erg prettig om veel instelling zelf te beheren naar wens.
Ik heb zelf wel last van een bug: genomen foto's en video's roteren niet bij het bekijken. Zijn er meer mensen die daar last van hebben, of is dit te fixen?
Staat de auto-rotate wel aan?GMZ schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:55:
Hoi, sinds enkele weken ben ik ook in het bezit van een Nord 2.
Jep
Edit: ik kan nergens in de algemene instellingen of foto-instellingen vinden waar ik nog iets aan/uit moet zetten.
[ Voor 26% gewijzigd door GMZ op 29-08-2021 13:33 ]
Die update kan ik nog niet terugvinden. Hopelijk snel via OxygenUpdater.
Dat is de update voor India; die voor EU wordt nog niet uitgerold. Je ontvangt een notificatie van de app zodra de update beschikbaar is.
kijk nu nog eenAnonymoussaurus schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:32:
Dat is de update voor India; die voor EU wordt nog niet uitgerold. Je ontvangt een notificatie van de app zodra de update beschikbaar is.
Iseci
Jammer. Zul je de volgende keer dit willen proberen?tntkiller schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:32:
[...]
kijk nu nog eenik ben hem nu aan het instaleren
Anonymoussaurus in "[OnePlus Nord 2 5G] Ervaringen & Discussie"
Is de Nord 2 een goede vervanger voor mijn mi9T die ik nu gebruik ?
Mijn mi9T werkt nog perfect, enkel 64GB opslag is veel te weinig.
Het is de Nord 2 of wachten op de pixel 6.
De Poco F3 GT lijkt erg op de Nord 2 in specs. Is wel een beetje goedkoper en jij heeft MIUI, mocht je daar aan gehecht zijn.iddbbi schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 04:07:
ik heb deze overstap gemaakt nadat de mi9t gevallen was, moest men 9t het nog perfect doen had ik het niet gedaan, maar de nord2 voelt op elk vlak wel als een serieuze verbeteringiddbbi schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 04:07:
deze tip scheelt inderdaad 5-7% procent aan accuverbruik per nacht.Anoniem: 374460 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:46:
[...]
Media storage was bij mij de whatsapp backup wat elke nacht een flinke tijd duurde. Heb toen de automatische backup uitgezet en het probleem was toen opgelost
Wat ik een absurd verbruik vind voor een back-up.
Heb sinds gisteren de Nord 2, kom van een Pixel 3a dus het grotere formaat is even wennen maar de telefoon bevalt uitstekend. Zoveel sneller en het scherm is een stuk beter. Camera nog niet veel uitgeprobeerd maar lijkt in elk geval goed genoeg te zijn.
Dank jullie wel, donderdag komt hij normaal aan.
De screen protector die er standaard op zit is bij mij beschadigd. Wil een nieuwe plaatsen. Zit daar nou veel verschil in qua kwaliteit bij de aanbieders? Is bijv. onderstaande prima?
https://www.bol.com/nl/p/...s-2-pack/9300000046064231
Hallo, momenteel bezit ik een Xiaomi Mi 11 Lite 5G (sinds juni '21). Deze is dun, licht, snelladen en SD780G. Wel is de batterijduur echt beperkt tot een dag.
Echter iets in de Nord 2 trekt wel aan mij dat ik deze eens wil proberen. Ik heb de eerste OnePlus via een invite gehad. Om me iets beter te oriënteren even de volgende vragen aan jullie, bezitters van de Nord 2:
Echter iets in de Nord 2 trekt wel aan mij dat ik deze eens wil proberen. Ik heb de eerste OnePlus via een invite gehad. Om me iets beter te oriënteren even de volgende vragen aan jullie, bezitters van de Nord 2:
- Ik heb nu een vingerafdrukscanner in de aan/uit knop. Daardoor hoef ik niet eerst het scherm aan te zetten en unlock ik al (blindelings) tijdens het oppakken van mijn huidige telefoon. Hoe bevalt het unlocken met de Nord 2? Is dat instant? Of moet je eerst tikken op het scherm om deze te wekken om vervolgens de vinger op het scherm te leggen?
- Hoe bevalt de software? Las dat het de (eerste) samenvoeging is van ColorOS en OxygenOS. Hoe zit het met de bugs/kinderziektes?
- Hoe vaak gebruiken jullie de alertslider in de praktijk? Met thuiswerken staat bij mij de hele dag de telefoon met het geluid aan. Voor het slapen gaat deze op stil. Ik gebruik dus nooit trillen. Voegt dit wat toe?
- Red jij het makkelijk de hele dag met de batterij?
Ik heb niet zoveel ervaring met screenprotectors. Heb zelf de officiele besteld (https://www.oneplus.com/n...ed-glass-screen-protector) al issie wel duur. Met de OnePlus Store app kun je nog iets korting krijgen. Heb hem nog niet binnen dus kan nog geen ervaring delen.OFV schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:22:
De screen protector die er standaard op zit is bij mij beschadigd. Wil een nieuwe plaatsen. Zit daar nou veel verschil in qua kwaliteit bij de aanbieders? Is bijv. onderstaande prima?
Die bol.com link is wel een beetje shady verkoper, het lijkt er op dat hij een oude screenprotector pagina heeft aangepast naar de Nord 2 om zo de reviews te behouden. Er staan reviews uit 2019, toen dit toestel er nog lang niet was.
1. Dit kun je instellen. Mijn scherm ontwaakt bij het oppakken en de vingerafdrukscanner reageert dan onmiddellijk. Gaat veel sneller dan mijn vorige Mi 9T.
2. Bevalt prima, ook dit is alweer beter dan Miui.
3. Nooit gebruik ik het.
4. Ik doe twee dagen met mijn batterij en dan heb ik nog 30% over.
2. Bevalt prima, ook dit is alweer beter dan Miui.
3. Nooit gebruik ik het.
4. Ik doe twee dagen met mijn batterij en dan heb ik nog 30% over.
Die nord 2 deal is echt mega kansloos toch? 10 euro korting bij 400 euro. Ding is 399 euro. Dat plaatje is een grap?
Dus als je nog een asscesoire mee besteld krijg je een tientje korting.OFV schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:14:
Die nord 2 deal is echt mega kansloos toch? 10 euro korting bij 400 euro. Ding is 399 euro. Dat plaatje is een grap?
Je krijgt altijd al 30 procent op accessoires bij ze....
Tja wie het kleine niet eert 🤗OFV schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:14:
Kan je ook zien als bumper voor 10 euro bv.
Ik heb van de week de nord2 256gb besteld met de sandstone case en de Buds z oortjes .
Pakket komt morgen binnen
op een vreemde manier kon ik 2 kortings codes tegelijk toevoegen, waardoor ik de buds z nu voor maar €9,50 (normaal €59,-) heb kunnen kopen
Pakket komt morgen binnen
Mijn vrouw heeft haar Nord2 nu een goede maand in gebruik. Vandaag waren plots een hoop apps verdwenen waaronder een aantal die er standaard opstonden ondermeer de stappenteller. Ook is de foto van het vergrendelscherm en de achtergrond gewijzigd in die van haar vorige gsm een oneplus 5 🤨 telefoon ziet er plots uit alsof ze de oude vast heeft. Iemand die weet hoe dat komt en hoe je het kan terugzetten?
Is ze ingelogd met een oneplus account? Ik niet en heb nergens last van. Misschien zit het daarin? Oude backup vanuit daar?
Ik heb mijn Oneplus Nord2 op 28 juli aangeschaft met software A.07 van 5 juni en tot nu toe geen update gekregen😒 Het systeem is nog steeds up-to-date 😀!! Alleen Google play systeem update van 1 augustus 2021.
Ik heb geprobeerd Oxygen updater te installeren maar ik krijg steeds de melding dat mijn apparaat wordt niet ondersteund. Hierbij een paar foto's. Ik heb ook contact gehad met Oneplus klantenservice, maar ze adviseren mij of wachten voor een nieuwe update of "to perform remote session on the device". En ik twijfel of dat legaal is en hoe is dan met privacy etc.? Heeft iemand ook zo'n probleempje?
Ik heb geprobeerd Oxygen updater te installeren maar ik krijg steeds de melding dat mijn apparaat wordt niet ondersteund. Hierbij een paar foto's. Ik heb ook contact gehad met Oneplus klantenservice, maar ze adviseren mij of wachten voor een nieuwe update of "to perform remote session on the device". En ik twijfel of dat legaal is en hoe is dan met privacy etc.? Heeft iemand ook zo'n probleempje?
Waarom niet wachten? Ik heb m ook sinds 28 juli maar zoveel moeite doen om een update binnen te krijgen is het mij niet waard: is niet zonder risico en de update komt vanzelf wel beschikbaar.
Bedankt voor je reactie 🤗 Ik ben ook tevreden met dit toestel. Tot nu toe geen probleem gehad. Hoop dat zo blijft
Ik vind het ideaal voordat ik een meeting/college in ga. Ik zou wel zonder kunnen, maar het maakt het allemaal net iets makkelijker. Rest kan ik niet beantwoorden, want heb geen Nord 2 (wel een OnePlus met alert-slider.)Roodey schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:52:
Hallo, momenteel bezit ik een Xiaomi Mi 11 Lite 5G (sinds juni '21). Deze is dun, licht, snelladen en SD780G. Wel is de batterijduur echt beperkt tot een dag.
- Hoe vaak gebruiken jullie de alertslider in de praktijk? Met thuiswerken staat bij mij de hele dag de telefoon met het geluid aan. Voor het slapen gaat deze op stil. Ik gebruik dus nooit trillen. Voegt dit wat toe?
De app ondersteunt de Nord 2 wel, maar omdat OnePlus veel onder de motorkap heeft veranderd (ivm ColorOS codebase merge), is het moeilijk voor de app om dit te detecteren. Het is een known issue, maar je kan de app gerust gebruiken en de melding negeren. Verder is het zo dat het veel moeilijker is om updates toe te voegen aan de app, omdat OnePlus nu z'n updates host op de servers van Google. Dat is veel moeilijker te tracken, vandaar m'n gepinde bericht in dit topic.larth schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 19:37:
Ik heb mijn Oneplus Nord2 op 28 juli aangeschaft met software A.07 van 5 juni en tot nu toe geen update gekregen😒 Het systeem is nog steeds up-to-date 😀!! Alleen Google play systeem update van 1 augustus 2021.
En oh: OnePlus Support weet niks en lullen altijd maar wat. "To perform a remote session" is waarschijnlijk gewoon dat ze MSM tool (van Qualcomm) gaan gebruiken en daarmee je device wipen. Compleet irrelevant en nutteloos dus.
Ik had een Sony met een fingerprint in de aan/uitknop, ik vond dat wel prettiger dan nu, maar het went wel. Zodra je je telefoon pakt geeft hij al beeld en dan kun je zo makkelijk unlocken.Roodey schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:52:
- Ik heb nu een vingerafdrukscanner in de aan/uit knop. Daardoor hoef ik niet eerst het scherm aan te zetten en unlock ik al (blindelings) tijdens het oppakken van mijn huidige telefoon. Hoe bevalt het unlocken met de Nord 2? Is dat instant? Of moet je eerst tikken op het scherm om deze te wekken om vervolgens de vinger op het scherm te leggen?
- Hoe bevalt de software? Las dat het de (eerste) samenvoeging is van ColorOS en OxygenOS. Hoe zit het met de bugs/kinderziektes?
De software bevalt mij goed, ik ben dus bijna stock android gewend. Het was wel even flink zoeken naar notificaties die hardnekkig waren, maar dat is nu ook onder controle.
De alertslider is heel handig, alleen slide soms in de broekzak nog wel eens mee. Dan is het opeens heel lang stil. Ook wel lekker af en toe
Ik red het 2 dagen makkelijk op 1x laden, dus eens in de 2 dagen gaat ie een half uur op de lader.
Hier nog iemand die op het punt staat z'n mi9T te vervangen voor of een Nord 2 of een Motorola Edge 20.iddbbi schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 04:07:
Nog iemand deze overweging gehad? Camera is voor mij persoonlijk het belangrijkst en op spec gebied scoort de Motorola daar punten (al kan ik nog weinig praktijk info vinden)
De Nord scoort weer op storage en RAM gebied (M'n mi9T zit bommetje vol op het moment)
Ik heb de Nord 2 al bijna een week in gebruik, en de camera is veel beter dan die van de mi9T.
Ik vind het wel een goede vervanger voor de mi9T.
Camera was voor mij ook het belangrijkste.
Ik vind het wel een goede vervanger voor de mi9T.
Camera was voor mij ook het belangrijkste.
Heb de Nord2 nu een goede week. Kom van een OP5T. In vele opzichten een verbetering en zeker de camera, al vond ik de vingerscan op de achterkant juist wel prettig. Hopelijk komen er in de toekomst ook weer goede modellen die net een maatje kleiner zijn. Heb absoluut geen kleine handen, maar vind het fijn om de telefoon met 1 hand te kunnen bedienen. Deze is net weer een slagje groter dan de 5t waardoor ik bij het bedienen met 1 hand net niet lekker uit kom.
Qua accuduur meer dan prima. Red het doorgaans op 1 lading en gebruik de telefoon intensief.
Qua accuduur meer dan prima. Red het doorgaans op 1 lading en gebruik de telefoon intensief.
Handtekening
Ik had de mi a2 met de vingerafdruk aan de achterkant. Dat werkte veel beter. Soms werkt het op de nord 2 net niet lekkker. Dat is het enige minpunt tot zover. Accu is erg goed en zeer snel opgeladen.
Moest zelf ook even wennen aan de vingerafdruk onder het scherm, gebruik nu bijna altijd de faceunlock, werkt erg fijn.
https://www.dxomark.com/o...ra-review-segment-leader/
The OnePlus Nord 2 5G is a noticeable step ahead of its predecessor OnePlus Nord (108) in almost all areas and is the new number one in the Advanced segment ($200-399) with a DXOMARK overall score of 116.
The OnePlus Nord 2 5G is a noticeable step ahead of its predecessor OnePlus Nord (108) in almost all areas and is the new number one in the Advanced segment ($200-399) with a DXOMARK overall score of 116.
OnePlus heeft OxygenOS A.10 aangekondigd: OxygenOS A.10 for the OnePlus Nord 2 5G
Hey everyone,
We are starting to push an incremental rollout of an OxygenOS update for the OnePlus Nord 2 5G. We look forward to hearing your feedback.Changelog:
- NA: DN2103_11_A.10
- IN: DN2101_11_A.10
- EU: DN2103_11_A.10
SystemCamera
- Improved system stability
- Optimized PUBG and other mobile games to reduce system power consumption
- Fixed the issue that face unlock may fail in some scenes
- Updated Android security patch to 2021.08
- Improve app stability
Ik zit momenteel te dubben tussen de MI 11 lite 5g en de Nord 2. Wat zijn jou ervaringen met de MI? De camera van de nord 2 trekt me meer ri dat toestel, maar die van de MI niet kunnen proberen. Was persoonlijk wel fan van het formaat en gewicht van de MI, maar om daar nou een telefoon op te selecteren...Roodey schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:52:
Ik heb destijds de Mi 11 Lite 5G voor 325 euro kunnen kopen bij de MediaMarkt. Daarna is de prijs gestegen en is het prijsverschil kleiner.secondpwn schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:06:
[...]
Ik zit momenteel te dubben tussen de MI 11 lite 5g en de Nord 2. Wat zijn jou ervaringen met de MI? De camera van de nord 2 trekt me meer ri dat toestel, maar die van de MI niet kunnen proberen. Was persoonlijk wel fan van het formaat en gewicht van de MI, maar om daar nou een telefoon op te selecteren...
De Nord 2 heb ik 3 dagen gebruikt. Toen besloten dat ik liever een telefoon van mijn werk gebruik en het geld in de zak hou. Dus ik heb de Nord 2 geretourneerd.
Dit was tweeledig. Ik had meer een 'wauw' gevoel verwacht toen ik de Nord 2 zou uitpakken. Die bleef uit en mijn gebruik kan prima met de telefoon die mijn werkgever verstrekt.
Daarnaast vond ik het gevoel minder qua gewicht en gebruik. De Xiaomi is echt een stuk lichter (en hiermee prettiger) en de vingerafdrukscanner in de aan/uit knop werkt zoveel malen sneller.
De software van de Nord 2 vond ik wel fijn!
Wellicht stel ik een prijsalert in voor de Mi 11 Lite 5G of wacht ik op de Mi 12 Lite 5G
Mijn keuze zou dus op de Xiaomi vallen, maar dat had je al wel begrepen uit mijn verhaal.
Misschien helpt dit met je keuze: de Mi 11 Lite 5G is momenteel verkrijgbaar voor €269 dankzij een cashback actie van Xiaomi.secondpwn schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:06:
[...]
Ik zit momenteel te dubben tussen de MI 11 lite 5g en de Nord 2. Wat zijn jou ervaringen met de MI? De camera van de nord 2 trekt me meer ri dat toestel, maar die van de MI niet kunnen proberen. Was persoonlijk wel fan van het formaat en gewicht van de MI, maar om daar nou een telefoon op te selecteren...
Bij Mobiel.nl het goedkoopst:
https://www.mobiel.nl/sma...lite-5g/los-toestel/black
.
[ Voor 99% gewijzigd door JackPoint op 08-09-2021 22:46 ]
Misschien is het ondertussen software matig aangepakt, maar de Nord 2 komt er in de reviews zeker niet goed uit met de main camera. Heb het zelf ook getest in de winkel en zie inderdaad erg weinig detail in de foto's. De MI 11 lite 5g maakt juist prachtige foto's, ondanks het gebrek aan OIS.secondpwn schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:06:
[...]
In de DXO review komt hij juist goed naar voren over het algemeen.Marando schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:37:
[...]
Misschien is het ondertussen software matig aangepakt, maar de Nord 2 komt er in de reviews zeker niet goed uit met de main camera. Heb het zelf ook getest in de winkel en zie inderdaad erg weinig detail in de foto's. De MI 11 lite 5g maakt juist prachtige foto's, ondanks het gebrek aan OIS.
Ik zag in het begin juist te veel aangedikt detail. Is nu al een stuk beter. Maar dat is zeker een software-issue, want met een andere app zag het er al veel beter uit.Marando schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:37:
[...]
Misschien is het ondertussen software matig aangepakt, maar de Nord 2 komt er in de reviews zeker niet goed uit met de main camera. Heb het zelf ook getest in de winkel en zie inderdaad erg weinig detail in de foto's. De MI 11 lite 5g maakt juist prachtige foto's, ondanks het gebrek aan OIS.
Ik vind deze, zeker gezien de hoeveelheid tegenlicht echt wel goed gelukt. Hij had een tikje rechter gemogen, maar hey, dat was mijn fout, ik ben gewoon een beetje scheef.

Dit is echt onzin. Hij maakte na release juist veel te overdreven scherpe foto's. Topic hier staat vol met foto voorbeelden. Ook als je Gcam gebruikt. Die deed het beter. Daarnaast zou ik die DXO review eens doornemen.Marando schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:37:
[...]
Opvallend. De reviews die ik heb gelezen (XDA, GSMArena) waren juist lovend over de primaire camera en wat minder over de groothoek. Wat ik voorbij heb zien komen van users hier in dit topic en op Discord, is best indrukwekkend voor de prijs.Marando schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:37:
[...]
Tsja... De vorige bleek fake te zijn (staat in het artikel) en in dit geval wil de man geen bewijs leveren of in gesprek gaan om de oorzaak te onderzoeken. En daarbij: India. Ik neem het met een grote korrel zout.
Geen onzin dus, even goed lezen wat ik schrijf. Echte detail zat er niet in, omdat het inderdaad "OVERDREVEN" verscherpt was in de post processing. Echte detail gaat dan verloren, mijn oude Mi 9T maakt foto's met meer detail. Maar nogmaals, het is goed mogelijk dat dit ondertussen aangepakt is met software updates. Het probleem ligt niet aan de sensor lijkt mij, ik heb 'm ook in mijn Find X3 Neo en de foto's die ik er mee maak zien er prima uit, beter dan wat ik in een directe vergelijking uit de Nord 2 kon halen (zonder nieuwste software update).OFV schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:07:
[...]
Dit is echt onzin. Hij maakte na release juist veel te overdreven scherpe foto's. Topic hier staat vol met foto voorbeelden. Ook als je Gcam gebruikt. Die deed het beter. Daarnaast zou ik die DXO review eens doornemen.
Hier wat test afbeeldingen met de Nord 2 (en twee andere willekeurige toestellen): https://www.gsmarena.com/...one2=10656&idPhone3=10627
[ Voor 24% gewijzigd door Marando op 10-09-2021 11:27 ]
Wat heeft het voor een zin om te gaan vergelijken met een oude softwareversie? Mensen updaten hun telefoon en welke foto daaruit rolt is het meest essentiële qua resultaat en dus wat telt.
Vraagje.
Heb altijd een Samsung gehad en nu lijkt mij de Nord-2 wel een heel fijn/goed toestel.
Hij zou er moeten komen ipv de A52/4G maar is het een grote overstap van de one Ui naar oxygen?
Heb altijd een Samsung gehad en nu lijkt mij de Nord-2 wel een heel fijn/goed toestel.
Hij zou er moeten komen ipv de A52/4G maar is het een grote overstap van de one Ui naar oxygen?