Ik heb de Clone app niet gebruikt. Ik heb de back-up van Google gebruikt.JackPoint schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:49:
[...]
Die kan ik ook niet updaten. Heb jij misschien ook de OnePlus Clone Phone app gebruikt om over te stappen? Ik heb het idee dat dat misschien in de weg zit.
Switchen naar de beta helpt bij mij overigens ook niet.
Thanks! Zo te zien gaat dat voor mij niet op omdat ik een poweline adapter heb.BBKing schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:50:
[...]
In de TPLink / Deco app kun je kiezen voor "snelle roaming". Dan schakelt je apparaat naadloos tussen de verschillende zenders als je door het huis loopt. Ik heb dat nu uitgezet en sindsdien (nu 1 dag) werkt wifi op de Oneplus perfect.
Bij mij werkt de payconiq by bancontact perfect...
WVSJ schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:15:
Ik heb de OnePlus Nord 2 sinds een week en kreeg bij het activeren van de Payconiq by Bancontact app een foutmelding wanneer ik een pincode wilde instellen. Hiervoor nam ik contact op met de support afdeling en hun antwoord vind ik wel heel vreemd. Iemand hier nog ervaring mee en kan hun uitleg kloppen? Werkt bij anderen deze app wel?
De conversatie begon als volgt:
Bedankt voor uw bericht.
Aangezien Payconiq (by Bancontact) een financiele instelling is, updaten wij de app regelmatig om de veiligheid van onze gebruikers zo goed mogelijk te waarborgen.
Helaas wordt uw model van telefoon (OnePlus DN2103) nu niet meer ondersteund. Onze excuses voor het ongemak.
Mocht u nog andere vragen hebben, dan zitten we voor u klaar.
Mijn antwoord:
Wat is dat voor een antwoord, dit toestel is pas op de markt van 28 juli 2021. Splinternieuw dus met Android 11. Wil dus zeggen dat jullie dit nooit zullen ondersteunen of een iets te snel en gemakkelijk antwoord?
Alvast bedankt om deze case beter te bekijken.
De reactie:
Bedankt voor uw reactie aan Payconiq by Bancontact.
Dit heeft ermee te maken dat het een chinees toestel is en dat de Android die erop staat niet geheel origineel is.
Onze excuses voor het ongemak.
De app zal inderdaad nooit werken op deze gsm.
mijn reactie:
Opnieuw vind ik het echter een vreemd antwoord. De Oxygen OS variant van OnePlus is zowat de zuiverste Android 11 die op de markt te vinden is. Dat is o.a. de reden dat ik voor dit toestel koos. Dat het een chinees toestel is, mag mijn inziens niet uitmaken. Wat is het verschil met Samsung, Xiaomi, Oppo en consoorten?
Mij lijkt het om een kleine bug te gaan die zich voordoet bij het instellen van de pincode.
Waar zit net het probleem?
en hier hun laatste antwoord:
Bedankt voor uw reactie.
Ik kan dit laten uitzoeken door onze technische afdeling maar helaas zult u de app niet kunnen gebruiken.
Mijn oprechte excuses hiervoor.
Opnieuw ingesteld of zijn instellingen van de app mee gekopieerd? Bij mij loopt hij vast op het moment van aanmaken pincode.gryffoer schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:21:
Bij mij werkt de payconiq by bancontact perfect...
[...]
Payconiq by bancontact uiteindelijk in orde. Bleek dat in de ontwikkelaarsmode, debugging over USB actief stond. Ik ging ervan uit dat dit standaard wel uit zou staan. Het was voor mij ook nieuw hoe ik de debug mode moest activeren. Opgelost dus en Payconiq werkt. Uit geleerd dat de helpdesk niet zo sterk is ...
Heeft er al iemand de Nord 2 gebruikt op het Orange netwerk i.v.m. Vowifi alvast Bedankt
Ik heb een vraag aan iedereen die al in bezit is van dit prachtige toestel: hoe is de afwerking van de achterkant? Ik heb talloze videoreviews van dit toestel bekeken en in één van deze reviews werd gemeld dat de afwerking van de grijze variant anders zou zijn dan die van de groenblauwe variant.
Als ik het me goed herinner was de afwerking bij één van de twee iets matter en met een soort patroontje waardoor vingerafdrukken minder opvallen en het geheel zou daardoor ook wat luxer aanvoelen.
Helaas kan ik de betreffende videoreview niet meer terugvinden, dus graag hoor ik van jullie of het bovenstaande klopt en wat de verschillen tussen de achterkant van de blauwgroene en grijze variant zijn. Thanks!
Als ik het me goed herinner was de afwerking bij één van de twee iets matter en met een soort patroontje waardoor vingerafdrukken minder opvallen en het geheel zou daardoor ook wat luxer aanvoelen.
Helaas kan ik de betreffende videoreview niet meer terugvinden, dus graag hoor ik van jullie of het bovenstaande klopt en wat de verschillen tussen de achterkant van de blauwgroene en grijze variant zijn. Thanks!
Grijze is mat afgewerkt, blauwe is shiny, glimmend en laat inderdaad meer vingerafdrukken zien
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Grijs is mat, je ziet er vrijwel niets op, houdt lekker vast en pleurt niet zomaar uit je broekzak (had ik bij de Xperia 1 II wel héél erg). Ik gebruik nooit hoesjes, protectors etc.
Ik heb de grijze en was voor mij een verrassing hoe mooi die is. Echt belangrijk vind ik het niet maar toch leuk.
Ik heb de blue haze, vind em prachtig. Het is niet het blauw van de eerste Nord, maar echt mooi lichtblauw, tegen wit soms (afhankelijk van het licht). Kleur is voor mij wel belangrijk, gezien ik mijn smartphone als gps gebruik bij het zweefvliegen, waardoor die soms tot 6/7 uur het scherm/mobiele data/gps aan staan en de powerbank tegelijk in zit. Dan helpt de lichte kleur wel enorm voor de warmte. Ik ben ook niet zo'n fan van mat, dus deze kleur was de ideale oplossing.
Wat overdreven. Je kan ook Googelen op "battery explosion <brand name>" en dan krijg je ook dat soort gevallen van letterlijk elk telefoonmerk.barbarian schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:48:
Ik volg dit topic ook al sinds het begin en ben ook in de markt voor een Oneplus Nord2, totdat ik dit bericht tegenkwam op Gizmochina:
https://www.gizmochina.co...-explosion-causes-trauma/
Oh btw, bij het snelladen wordt de warmte voornamelijk "opgeslagen" in de oplader — niet in de telefoon/accu. Dat scheelt al wel veel. Ik laad tegenwoordig maar met ~7.5W op.OFV schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:15:
Moet wel zeggen dat ik de telefoon niet zonder zorgen laat opladen waar ik niet bij aanwezig ben. Het gaat zo snel en alles wordt behoorlijk warm. Ik laat hem niet de hele nacht eraan liggen. (sowieso geen aanrader natuurlijk maar niet eerder was ik me er zo van bewust)
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik heb geen oordeel gegeven, slechts betrokken op mezelf en link gedeeld. Dat mag je natuurlijk overdreven vinden.
Vandaag de Sandstone Bumper Case ontvangen vanuit oneplus. Fijne case is dat. Aanrader.
Je kan de Nord2 bij Coolblue, Mobiel.nl, Belsimpel, nergens, maar dan ook nergens meer besteld krijgen. Hele stad Tilburg afgezocht ook trouwens. Ja, Amazon.de of nl, of Oneplus zelf. Maar daar waag ik me niet aan, met bv 1400 klachten en een 1.4 zeer slecht beoordeling. Mijn mond viel open dat Amazon verschrikkelijk slecht is, nooit geweten, totdat je verder kijkt dan je neus lang is. En dat Oneplus nul klachtenservice heeft en totaal onbereikbaar is, maakt me aan het twijfelen of ik de Nord2 wel wil, had ik maar nooit op Trustpilot gekeken, want nou wil ik (misschien) weer een te dure Samsung die totaal niet krachtig is die niet echt waar voor je geld biedt. Bovendien, een week wachten op je bestelling, dat wordt organisatorisch een hele klus, zo'n ruime tijdswindow en dan een pakketje daadwerkelijk in ontvangst nemen, nee dank je
Trustpilot moet je niet op afgaan: daar komen eigenlijk alleen mensen die wat te zeiken hebben en als je als bedrijf Trustpilot niet betaalt kun je je ook niet verdedigen. Een walgelijk bedrijf dat Trustpilot.
En Amazon, ja, een gigant, maar ook héél makkelijk met retouren. En inpakken kunnen ze steeds beter (want daar waren ze nooit zo goed in)
En Amazon, ja, een gigant, maar ook héél makkelijk met retouren. En inpakken kunnen ze steeds beter (want daar waren ze nooit zo goed in)
Ik kan bevestigen dat vowifi werkt op de Nord 2 op het Orange netwerk
Jaa, heb hem ook, super blij mee!OFV schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:55:
Paar foto's vd Sandstone cover.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand een idee waar een tweede super charger kan bestellen?
Ik ben aan het wachten op een bookcase. Ik gebruik voorlopig mijn oneplus nord 1.
Las dat er een update is geweest die ook de hdr aanpakt. Hoe zijn de foto's nu? Minder bewerkt / scherp?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Weet iemand hoe je het "Aanmelden bij OnePlus account" uit het instellingen menu kan verwijderen? Ik vind het bijzonder irritant.
De APK "OnePlus Account" uitschakelen misschien?Flappie schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:08:
Weet iemand hoe je het "Aanmelden bij OnePlus account" uit het instellingen menu kan verwijderen? Ik vind het bijzonder irritant.
Al gedaan, maar dat helpt niet.Anonymoussaurus schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:13:
[...]
De APK "OnePlus Account" uitschakelen misschien?
Op de 1 of andere manier werk de vingerafdruk niet goed als ik het toestel wil ontgrendelen.
Als ik op de powerknop druk dan zie ik de knop van de vingerafdruk duidelijk.
Met het always on scherm komt deze maar af en toe te voorschijn.
Doe ik ergens wat mis?
Doe ik ergens wat mis?
Er is op de OnePlus Nord 2 geen "OnePlus Membership" app, dus dat gaat ook niet.
Er staat ook nog een XDA-link. Daar doelde ik eigenlijk op. Verder kijken dan alleen de eerste en tweede post.Flappie schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:23:
[...]
Er is op de OnePlus Nord 2 geen "OnePlus Membership" app, dus dat gaat ook niet.
Ik heb nog geen enkele update gehad en hij zegt ook dat er geen updates zijnFlipm0de schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:33:
Las dat er een update is geweest die ook de hdr aanpakt. Hoe zijn de foto's nu? Minder bewerkt / scherp?
Je kan Oxygen Updater gebruiken.RealAlcatraZ schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:26:
[...]
Ik heb nog geen enkele update gehad en hij zegt ook dat er geen updates zijn
Die zegt dat het apparaat niet ondersteund wordt en dat er geen updates zijn.
Had net even gecheckt in de portal en er is inderdaad nog geen update. Apparaat wordt wel ondersteunt (is een bug). Komt omdat het voor ons steeds moeilijker wordt om updates te tracken, omdat updates nu gehost worden op de servers van Google (Google OTA, aka Android-API domein.)RealAlcatraZ schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:28:
[...]
Die zegt dat het apparaat niet ondersteund wordt en dat er geen updates zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Anonymoussaurus op 08-08-2021 15:31 ]
Eerst even onderaan het scherm tikken. Dan komt ie tevoorschijn.satshow schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:21:
Op de 1 of andere manier werk de vingerafdruk niet goed als ik het toestel wil ontgrendelen.
Doe ik ergens wat mis?
Top tip! Werkt perfect, even installeren op je windows pc, telefoon koppelen via USB en daarna de One Plus Account app deinstalleren. En weg is de melding! Dank!Anonymoussaurus schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:25:
[...]
Er staat ook nog een XDA-link. Daar doelde ik eigenlijk op. Verder kijken dan alleen de eerste en tweede post.
Dat lukt niet altijd meteen.da menace schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:42:
[...]
Eerst even onderaan het scherm tikken. Dan komt ie tevoorschijn.
Ietsje hoger tikken, dan wel, dus zeg 1-2cm boven de onderrand.
Ik heb gewoon de double-tap to wake aangezet. Wanneer de gsm nu naast mij ligt kan ik 2 keer snel tikken om meldingen te zien en wanneer ik dan wil openen hoef ik enkel mijn vinger op de fingerprint scanner te leggen. Mij stoort het niet, maar de fingerprint reader altijd standby houden zou wel fijner zijn. Denk ook naar de batterij toe dat het een beetje helpt om die niet continu standby te hebben maar enkel wanneer het scherm "aangezet" wordt.
Idem heb mesh systeem van TPlink. De M9plus. Kan dus zomaar aan TP link liggen?JackPoint schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:43:
[...]
Ik heb ook wifi problemen met de Nord 2 (op 2 toestellen). Heb niet getest of dit door de 5ghz komt. Heb wel een TP-Link met ethernet over power in huis. Geeft die combinatie problemen?
Voorheen eigenlijk nooit problemen gehad.
Not sure. Ik heb op internet verschillende oplossingen gelezen:ThijsLuke schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:02:
[...]
Idem heb mesh systeem van TPlink. De M9plus. Kan dus zomaar aan TP link liggen?
- WiFi security van WPA/WPA2 omzetten naar WPA2/WPA3 (dit lijkt bij mij te helpen)
- Random MAC change op Android uit zetten
- Channel Width aanpassen naar een lagere waarde, bijv "Full 20mhz"
Zal eens even wat gaan testen. Tnx voor tip
Hoe heb je de double-tap to wake aangezet? De finger print hoeft niet de hele tijd aan maar is wel handig als ik het toestel oppak en wil gebruiken.deSenna24 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:05:
[...]
Ik heb gewoon de double-tap to wake aangezet. Wanneer de gsm nu naast mij ligt kan ik 2 keer snel tikken om meldingen te zien en wanneer ik dan wil openen hoef ik enkel mijn vinger op de fingerprint scanner te leggen. Mij stoort het niet, maar de fingerprint reader altijd standby houden zou wel fijner zijn. Denk ook naar de batterij toe dat het een beetje helpt om die niet continu standby te hebben maar enkel wanneer het scherm "aangezet" wordt.
Staat je toestel in het Engels? Ik heb gewoon bij de instellingen gezocht naar "double" en double-tap to wake was de 2e optie.satshow schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:00:
[...]
Hoe heb je de double-tap to wake aangezet? De finger print hoeft niet de hele tijd aan maar is wel handig als ik het toestel oppak en wil gebruiken.
Verder staat deze in convenience tools>gestures & motions>screen-off gestures.
Hij staat in het Engels, maar heb het gevonden. Dit werkt makkelijker op deze manier.
Er zou een tweede incident met een Nord 2 batterij zijn. Opnieuw India. Opnieuw tweet gedelete van gebruiker na melding.
https://nl.letsgodigital....oneplus-nord-2-problemen/
Volgens onderzoek van OnePlus was het toch geen OnePlus toestel dat ontploft was daar.Antigo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:46:
Er zou een tweede incident met een Nord 2 batterij zijn. Opnieuw India. Opnieuw tweet gedelete van gebruiker na melding.
Ik heb de telefoon overdag op mijn netwerk op 5G. Zonder dat ik telefoon gebruik, alleen een minuut of 10 in de pauze verlies ik bijna 30%
Is dat normaal? Thuis met data, wel 4G gebruikt deze veel minder.
Is dat normaal? Thuis met data, wel 4G gebruikt deze veel minder.
Ik ben inmiddels ook in het bezit van een nord 2.Ik ondervind ook wifi problemen op een unifi netwerk wifi blijft wel staan en is stabiel maar af en toe dan openen apps heel erg langzaam.Als ik dan de wifi uit en weer aan zet loopt het weer als een trein tot nu toe nog geen werkende oplossing gevonden.
@JackPoint Misschien helpt het om in de TP-Link app de "Fast Roaming" uit te zetten? Zou er compatible mee moeten zijn, maar wie weet... Kan ook gewoon een software issue zijn aan de kant van OxygenOS. Wellicht dat dat nog opgelost wordt in een toekomstige update.ThijsLuke schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:02:
[...]
Idem heb mesh systeem van TPlink. De M9plus. Kan dus zomaar aan TP link liggen?
[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-08-2021 23:13 ]
Die optie heeft mijn power line tplink niet.Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:12:
[...]
@JackPoint Misschien helpt het om in de TP-Link app de "Fast Roaming" uit te zetten? Zou er compatible mee moeten zijn, maar wie weet... Kan ook gewoon een software issue zijn aan de kant van OxygenOS. Wellicht dat dat nog opgelost wordt in een toekomstige update.
Wij willen voor mijn moeder deze telefoon kopen maar de wifi problemen die we online lezen houden ons een beetje tegen....
Hoezo? Dat is een softwareprobleem, dus dat wordt dan gewoon gefikst. Snap niet waarom je dat ervan weerhoudt.joey82 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:52:
Wij willen voor mijn moeder deze telefoon kopen maar de wifi problemen die we online lezen houden ons een beetje tegen....
Voor mij ook een dealbreaker.
Dit is blijkbaar een gekend probleem bij verschillende oneplus modellen sinds vorig jaar. Nog steeds niet opgelost dus weinig vertrouwen dat dit een klein software probleem is dat snel ff zal gefixed worden...
Dit is blijkbaar een gekend probleem bij verschillende oneplus modellen sinds vorig jaar. Nog steeds niet opgelost dus weinig vertrouwen dat dit een klein software probleem is dat snel ff zal gefixed worden...
Ik heb echt helemaal nergens last van. Maar ik ben dan ook een standaard gebruiker. Normaal wifi netwerk, geen 5g abonnement op dit moment etc.
Ik heb deze telefoon sinds een week en ben uitermate tevreden. Ik had hiervoor een Samsung Galaxy S8, maar vind de Oneplus toch een stuk prettiger. Vind het handig dat ze standaard een screenprotector erop plaatsen.
De telefoon reageert snel. Ik heb geen warmte issues en het opladen is bizar snel. Heb in de avond vaak nog meer dan 30% over en dat is als ik hem veel gebruik. Heb hem zelf bij Amazon.nl gehaald.
De wifi problemen kan ik me niet in vinden. Heb zelf ook een powerline adapter en ervaar ook daar geen problemen mee.
De telefoon reageert snel. Ik heb geen warmte issues en het opladen is bizar snel. Heb in de avond vaak nog meer dan 30% over en dat is als ik hem veel gebruik. Heb hem zelf bij Amazon.nl gehaald.
De wifi problemen kan ik me niet in vinden. Heb zelf ook een powerline adapter en ervaar ook daar geen problemen mee.
Zelfde hier, heb em sinds release en kan ook geen wifi problemen vinden. Ik heb in huis 2 Unifi AP's hangen met 2.4 en 5 GHz en altijd snelle verbinding. Vergeleken met andere smartphones heb ik soms zelfs beter wifi signaal.
Heeft iemand al Gcam geprobeerd? Levert dat goede resultaten op?
Topic staat vol met voorbeelden...satshow schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 06:44:
Heeft iemand al Gcam geprobeerd? Levert dat goede resultaten op?
Kan iemand mij vertellen of de Nord 2 een update heeft gehad die de slechte kwaliteit van de foto's aanpakt? Want ik stond op het punt 'm aan te schaffen maar enkele test foto's op GSMArena waren schokkend slecht dat ik nu erg twijfel. Ik kan me zo voorstellen dat die foto's gemaakt zijn met een eerste versie van de software/firmware want aan de Sony IMX 766 sensor kan het toch niet liggen zou je denken.
Voorheen Pixel4a, groter formaat bevalt mij toch beter (zeker met bijgeleverd hoesje meer grip),
OxygenOS blijkt prettig in gebruik.
foto: kleuren iets minder natuurlijk en opnamen vallen soms wat overscherp uit, tele/groothoek uitgebreider dan Pixel.
Geluid is oké, iets minder dan Pixel.
Batterij iets minder.
OxygenOS blijkt prettig in gebruik.
foto: kleuren iets minder natuurlijk en opnamen vallen soms wat overscherp uit, tele/groothoek uitgebreider dan Pixel.
Geluid is oké, iets minder dan Pixel.
Batterij iets minder.
Dat is frappant. Ik hoor en lees juist alleen maar positieve reacties over de camera. Ook in GSMArena reviews.Marando schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:13:
Kan iemand mij vertellen of de Nord 2 een update heeft gehad die de slechte kwaliteit van de foto's aanpakt? Want ik stond op het punt 'm aan te schaffen maar enkele test foto's op GSMArena waren schokkend slecht dat ik nu erg twijfel. Ik kan me zo voorstellen dat die foto's gemaakt zijn met een eerste versie van de software/firmware want aan de Sony IMX 766 sensor kan het toch niet liggen zou je denken.
Ik heb het toestel nu iets meer dan 2 weken. Heb nog geen update gezien.
Alleen een update direct na het installeren van de telefoon.
Alleen een update direct na het installeren van de telefoon.
Heb je voorbeelden of links?Marando schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:13:
Ik kan ook niet anders dan zeggen dat de camera top is, ben er erg tevreden van.
Via deze link kun je testfoto's van heel veel smartphones met elkaar vergelijken: https://m.gsmarena.com/pi...one1=10656&idPhone2=10960deSenna24 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:56:
[...]
Heb je voorbeelden of links?
Ik kan ook niet anders dan zeggen dat de camera top is, ben er erg tevreden van.
De foto's van de Nord 2 zijn gigantisch bewerkt waardoor ze veel artefacten tonen.
Ik vind die "good light" foto uit je link nog wel OK.Marando schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:19:
[...]
Via deze link kun je testfoto's van heel veel smartphones met elkaar vergelijken: https://m.gsmarena.com/pi...one1=10656&idPhone2=10960
De foto's van de Nord 2 zijn gigantisch bewerkt waardoor ze veel artefacten tonen.
Ik heb mij bij aankoop gebaseerd op die ISO 12233 foto, die is stukken scherper dan de P30 die ik had.
Nou heb ik uiteraard lang niet alle telefoons bekeken, maar vooralsnog heb ik niet een telefoon gevonden (in die vergelijking) die het nog slechter doet dan de Nord 2, maar dat is uiteraard mijn mening.deSenna24 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:45:
[...]
Ik vind die "good light" foto uit je link nog wel OK.
Ik heb mij bij aankoop gebaseerd op die ISO 12233 foto, die is stukken scherper dan de P30 die ik had.
Hopelijk kunnen ze het met software updates flink verbeteren, want het blijft voor de rest een aantrekkelijk toestel voor het geld.
De software staat niet goed ingesteld. Als je dat wil dan kun je ook gcam installeren en dat gebruiken. Eerder in dit topic staan vergelijkende foto's die aantonen dat dit een zeer goed alternatief is.Marando schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:12:
[...]
Nou heb ik uiteraard lang niet alle telefoons bekeken, maar vooralsnog heb ik niet een telefoon gevonden (in die vergelijking) die het nog slechter doet dan de Nord 2, maar dat is uiteraard mijn mening.
Hopelijk kunnen ze het met software updates flink verbeteren, want het blijft voor de rest een aantrekkelijk toestel voor het geld.
OnePlus heeft OxygenOS A.09 aangekondigd: OxygenOS A.09 for the OnePlus Nord 2 5G
Hey everyone,
We are starting to push an incremental rollout of an OxygenOS update for the OnePlus Nord 2 5G. We look forward to hearing your feedback.
GLO: DN2103_11_A.09
IN: DN2101_11_A.09
Changelog
SystemCamera
- Optimized the notification feature of the Community app
- Improved system stability and fixed known issues
Network
- Further optimized the HDR feature experience
- Further improved the camera performance
Gallery
- Fixed the issue of unable to enable the Wi-Fi hotspot
- Optimized the UI effect, bringing better experience
- Improved the loading speed of previewing pictures
Gebruik al bijna 1,5 jaar een OnePlus 8 Pro zonder WiFi problemen, zowel op 2.4GHz als 5.0GHz WiFi. Mijn vader gebruikt de og OnePlus Nord ook zonder WiFi problemen.Infreno schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:46:
Voor mij ook een dealbreaker.
[ Voor 6% gewijzigd door NeverSettle op 14-08-2021 23:07 ]
Veel negatieve / scepticisme reacties. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Zelf heb ik de 400 euro versie (review laat 500 euro versie zien) en dat vind ik een hele goede deal. Juist die 500 euro versie heeft extra concurrentie maar 400 euro was voor mij en ik denk vele met mij de max om uit te geven.
Vandaag een barst in het scherm van mijn Pixel 3a en de Nord 2 gaat hem denk ik vervangen, zie dat hij via mobiel.nl met een abonnement maar €235 kost wat spotgoedkoop is!
Beetje huiverig voor het grotere formaat en mogelijk de achteruitgang qua camera maar dat eerste zal toch een kwestie van wennen zijn en de camera zal denk ik goed genoeg zijn.
Beetje huiverig voor het grotere formaat en mogelijk de achteruitgang qua camera maar dat eerste zal toch een kwestie van wennen zijn en de camera zal denk ik goed genoeg zijn.
Wanneer te downloaden via oxygen updater?Anonymoussaurus schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:38:
OnePlus heeft OxygenOS A.09 aangekondigd: OxygenOS A.09 for the OnePlus Nord 2 5G
[...]
Ja dat vond ik ook een verrassing. Heb inderdaad ook de 400 euro variant en die is voor mij (surfen, nieuws lezen, spotify gebruiken, foto's / video's maken, android auto) perfecr! Zat aan de max van wat ik wilde uitgeven. Hiermee ga ik het wel zeker 3 jaar volhouden. En die super snellaad functie blijft elke keer weer leukOFV schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:43:
Veel negatieve / scepticisme reacties. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Zelf heb ik de 400 euro versie (review laat 500 euro versie zien) en dat vind ik een hele goede deal. Juist die 500 euro versie heeft extra concurrentie maar 400 euro was voor mij en ik denk vele met mij de max om uit te geven.
Overigens: de Wifi problemen die ik in de eerste 2 dagen had (zie mijn eerdere posts in dit forum) zijn echt helemaal weg nu, sinds ik de "snelle roaming" optie op mijn TPLink Deco M4 heb uitgezet.
Ik heb ook de Nord 2 via Mobiel.nl besteld met ING rentepunten voucher voor Vodafone. In combinatie met een 1-jarig abonnement bij Vodafone betaal ik € 223,75 voor de Nord 2. Wel 1 á 2 weken levertijd. Mobiel.nl kennende kan dit ook nog 3 á 4 weken worden; die zijn daar vaak niet heel accuraat in. Maar ik ben geduldig voor deze prijs.Homeland schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:17:
Vandaag een barst in het scherm van mijn Pixel 3a en de Nord 2 gaat hem denk ik vervangen, zie dat hij via mobiel.nl met een abonnement maar €235 kost wat spotgoedkoop is!
Edit: Mobiel.nl verwacht deze week al het toestel (Blue Haze).
Zit er trouwens standaard een screenprotector op of niet?
[ Voor 5% gewijzigd door Cheezborger op 17-08-2021 12:36 ]
Er zit standaard een folie op, die is mooi geplakt net als bij Huawei devices.Cheezborger schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:34:
[...]
Ik heb ook de Nord 2 via Mobiel.nl besteld met ING rentepunten voucher voor Vodafone. In combinatie met een 1-jarig abonnement bij Vodafone betaal ik € 223,75 voor de Nord 2. Wel 1 á 2 weken levertijd. Mobiel.nl kennende kan dit ook nog 3 á 4 weken worden; die zijn daar vaak niet heel accuraat in. Maar ik ben geduldig voor deze prijs.
Edit: Mobiel.nl verwacht deze week al het toestel (Blue Haze).![]()
Zit er trouwens standaard een screenprotector op of niet?
Ik heb via OnePlus ook de originele tempered glass screen protector gekocht, dus eens hier wat krasjes opstaan plaats ik de tempered glass.
[ Voor 9% gewijzigd door deSenna24 op 17-08-2021 13:25 ]
Meer mensen trouwens last van spontane reboots? Nu al een aantal keer gehad, tijdens diverse handelingen, nog geen trend in kunnen ontdekken.
De enige 'gekke' dingen die ik ben tegengekomen zijn meldingsgeluiden terwijl ik geen melding kan vinden, geen idee wat dat is. Gebeurt sporadisch.
Sinds ik wifi-bellen heb uitgezet is dat vervelende icoontje (+ melding met geluid elke keer als je ergens via wifi verbindt) weg, dat kan dus toch wel.
Reboots niet gehad, ook niet tijdens 'zwaarder' gebruik, navigatie etc.
Sinds ik wifi-bellen heb uitgezet is dat vervelende icoontje (+ melding met geluid elke keer als je ergens via wifi verbindt) weg, dat kan dus toch wel.
Reboots niet gehad, ook niet tijdens 'zwaarder' gebruik, navigatie etc.
Vanmorgen binnen gekregenAnonymoussaurus schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:38:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door ThijsLuke op 18-08-2021 12:25 ]
Nee, geen last vanrvkerk schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:41:
Meer mensen trouwens last van spontane reboots? Nu al een aantal keer gehad, tijdens diverse handelingen, nog geen trend in kunnen ontdekken.
Lijkt idd het probleem te zijn. Hier nu ook opgelost.BBKing schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:02:
[...]
Overigens: de Wifi problemen die ik in de eerste 2 dagen had (zie mijn eerdere posts in dit forum) zijn echt helemaal weg nu, sinds ik de "snelle roaming" optie op mijn TPLink Deco M4 heb uitgezet.
Als we een link krijgen. Omdat OnePlus tegenwoordig gebruik maakt van Google servers (Google OTA), is het veel lastiger om updates te tracken. Hierdoor kunnen we het proces niet automatiseren, maar moet het handmatig worden toegevoegd.ThijsLuke schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:04:
[...]
Wanneer te downloaden via oxygen updater?
Hier de stappen voor degenen de ons willen helpen:
- Open een terminal (CMD of Linux terminal)
- adb logcat -c (hiermee worden eerdere logs gecleared)
- Typ "adb logcat > logcat.txt"
- Zoek naar updates via Settings en download de update voor een gedeelte (je mag het proces helemaal stoppen als er geen updates zijn gevonden, want dan is het nutteloos)
- Als de update gevonden en deels aan het downloaden is, druk ctrl + c om Logcat te stoppen en zoek naar android.googleapis.com links en stuur de link in DMs, hier of via email naar ons (support@oxygenupdater.com)
Geldt denk ik alleen als je de update nog niet geinstalleerd hebt? Zou graag willen helpen maar update is al gedaan.Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:44:
[...]
Als we een link krijgen. Omdat OnePlus tegenwoordig gebruik maakt van Google servers (Google OTA), is het veel lastiger om updates te tracken. Hierdoor kunnen we het proces niet automatiseren, maar moet het handmatig worden toegevoegd.
Hier de stappen voor degene de ons willen helpen:Hiermee help je alle Europese gebruikers van de Nord 2 die de app gebruiken!
- Open een terminal (CMD of Linux terminal)
- adb logcat -c (hiermee worden eerdere logs gecleared)
- Typ "adb logcat > logcat.txt"
- Zoek naar updates via Settings en download de update voor een gedeelte (je mag het proces helemaal stoppen als er geen updates zijn gevonden, want dan is het nutteloos)
- Als de update gevonden en deels aan het downloaden is, druk ctrl + c om Logcat te stoppen en zoek naar android.googleapis.com links en stuur de link in DMs, hier of via email naar ons (support@oxygenupdater.com)
Klopt.ThijsLuke schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:41:
[...]
Geldt denk ik alleen als je de update nog niet geinstalleerd hebt? Zou graag willen helpen maar update is al gedaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-08-2021 14:47 ]
Mensen die ook last hebben van dat het scherm aan blijft tijdens het bellen? Ik doe nu gekke dingen tijdens het bellen met mijn oor 😅
Er is weer voorraad bij mobiel.nl Zojuist de blue haze besteld voor mijn vrouw, die nu een Oneplus 6 heeft. Dat is een prima toestel, maar hoop wel dat de fotokwaliteit wat omhoog gaat, want wat een ellende is dat af en toe...ik heb zelf al jaren Google Pixel toestellen, waar de foto's dan weer uitmuntend zijn.
Verder verwacht ik eigenlijk niks geks, want zeg nou zelf, "midrange" bestaat toch haast niet meer? Software van Oneplus is prettig en te vergelijken met de Pixels.
Verder verwacht ik eigenlijk niks geks, want zeg nou zelf, "midrange" bestaat toch haast niet meer? Software van Oneplus is prettig en te vergelijken met de Pixels.
Waiting on the world to change
Geen last van.rvkerk schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:41:
Sinds launch toestel in bezit. De 12GB ram versie. Ben er zeer tevreden mee. Heb al een aantal updates ontvangen OTA.
Het viel me wel op dat je op 3 plaatsen kunt zoeken naar updates: instellingen/software bijwerken. Maar ook bij instellingen/beveiliging/beveiligingsupdate en google play systeem update.
Het viel me wel op dat je op 3 plaatsen kunt zoeken naar updates: instellingen/software bijwerken. Maar ook bij instellingen/beveiliging/beveiligingsupdate en google play systeem update.
Ik krijg mijn Nord 2 morgen binnen. Hebben ze goed geregeld bij Mobiel.nl.pinda powerrr schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:19:
Er is weer voorraad bij mobiel.nl Zojuist de blue haze besteld voor mijn vrouw, die nu een Oneplus 6 heeft. Dat is een prima toestel, maar hoop wel dat de fotokwaliteit wat omhoog gaat, want wat een ellende is dat af en toe...ik heb zelf al jaren Google Pixel toestellen, waar de foto's dan weer uitmuntend zijn.
Helaas zie ik nog niet veel hoesjes beschikbaar voor de Nord 2. Ik denk dat ik voor deze ga:
https://www.oneplus.com/n...-2-5g-quantum-bumper-case
Ik las dat er standaard een hoesje in de doos zit, net zoals bij de 6. Dus mag ze dat eerst ff uitproberen, de originele zit namelijk, na bijna drie jaar, nog steeds om de 6 heenCheezborger schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:00:
[...]
Ik krijg mijn Nord 2 morgen binnen. Hebben ze goed geregeld bij Mobiel.nl.Heb er zin in! Zit nu met een Motorola G8 Plus die bijna dood is.
Helaas zie ik nog niet veel hoesjes beschikbaar voor de Nord 2. Ik denk dat ik voor deze ga:
https://www.oneplus.com/n...-2-5g-quantum-bumper-case
Waiting on the world to change
Die zwarte bumper is ook goed! Heeft een ruwe bewerking. Ligt erg solide in de hand 😃
Hier ook last van. Al gekeken of het legen van de caches helpt maar weet nog niet of dat echt zo is.rvkerk schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:41:
Thanks. Gekeken en nu ook aan het updaten.eettjjuuhh schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:25:
Sinds launch toestel in bezit. De 12GB ram versie. Ben er zeer tevreden mee. Heb al een aantal updates ontvangen OTA.
Na de Nord2 update vind ik de verzadiging van de foto’s iet’s meer naturel. Ook wel ietwat scherper, zo out of the box. Eventueel bewerk ik de foto’s met Google Photo maar de nodige keren vind ik het er niet beter op worden.
Ik ga morgenvroeg de Nord 2 bestellen bij mobiel.nl
Ze hebben daar ook de wallet case. Iemand deze ook al erbij besteld?
Ze hebben daar ook de wallet case. Iemand deze ook al erbij besteld?
who put a "stop payment" on my reality check
Heb de Nord 2 inmiddels in bezit. Ben echt onder de indruk. Zeer mooi en premium gevoel (materiaalgebruik). Snappy gevoel, heel snel en clean. Scherm is mooi. Je hebt er absoluut geen idee van dat dit een midranger is. Ik kom van een crappy Motorola G8 Plus. Dus dit is echt een gigantische upgrade.
Wel iets zwaarder in gewicht dan ik gewend ben. Maar dat went wel. Ben zeer blij met mijn keuze!
Wel iets zwaarder in gewicht dan ik gewend ben. Maar dat went wel. Ben zeer blij met mijn keuze!
[ Voor 18% gewijzigd door Cheezborger op 19-08-2021 18:05 ]