Youfone België zou moeten werken volgens de Proximus websiteThijsLuke schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:54:
Iemand met een Nord 2 met Youfone provider die wel VolTE heeft?
De bovenste v1.3 zojuist geïnstalleerd en werkt. Ga nu verder testen.Flipm0de schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:16:
Er is nu ook een gcam beschikbaar.
https://forum.xda-developers.com/t/working-gcam.4297625/
https://www.celsoazevedo....-camera/dev-Nikita/f/dl4/
Zo te zien is gcam minder scherp. Zie mijn foto's.RealAlcatraZ schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:45:
Hier nog wat foto's. Ik vind de scherpte nog altijd te aangezet, zie je vooral bij de foto's bij het water (aan de bomen) en in de steeg (aan de schuttingen). Alles op AI auto 50mp
Het is ook achteraf toegevoegde scherpte en dat is echt niet mooi, vind ik bij gcam mooier. Je ziet ook dat de normale camera-app er wat vibrance en saturation bijgooit.OFV schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:48:
[...]
Zo te zien is gcam minder scherp. Zie mijn foto's.
Het verschil is inderdaad goed zichtbaar en snap wel dat je de oneplus TE scherp kunt vinden. Ik zou ze eigenlijk eens op groot scherm moeten vergelijken.
Voor wie meeleest: inmiddels zit er wat beweging in. Vanmiddag is het pakket door GLS gescand in de omgeving van Berlijn. Dus ik ga er vanuit dat hij uiterlijk zaterdag wel hier moet zijn. Daar kan ik wel op wachtenschumacher schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:03:
[...]
Ik heb precies hetzelfde! Ik dacht dat het slim was om direct bij OnePlus te bestellen, maar dat blijkt dus niet het geval.
Ik denk er nu aan om bij Coolblue te bestellen en die van Oneplus direct bij ontvangst te laten retourneren.
Waardeloos dit
Een groot verschil in het voordeel van gcam. De originele heeft echt veel teveel sharpening!
Kijk hier met name naar het hout voor de figuurtjes, dat is bij de originele camera-app echt "te scherp".OFV schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:12:
Nog eentje dan.
Gcam
[Afbeelding]
OnePlus
[Afbeelding]
Alsof je in Photoshop de sharpness te ver omhoog hebt gezet.
Dit zie je ook vaak bij gopro's (daar kun je sharpness bijvoorbeeld op -2 of -3 zetten) en helemaal bij drones en dan vooral bij daken/dakpannen.
Je kunt beter, als het echt nodig is, achteraf wat extra scherpte toevoegen dan dat het al "ingebakken" in je foto's zit, ik vind het er niet mooi uitzien. Bij de oneplus-app hangt het wel af van de (automatisch) gekozen scene.
Ik ga ook gcam eens proberen een dezer dagen.
Fijn dat er beweging in zit. Veel plezier alvast 😁schumacher schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:38:
[...]
Voor wie meeleest: inmiddels zit er wat beweging in. Vanmiddag is het pakket door GLS gescand in de omgeving van Berlijn. Dus ik ga er vanuit dat hij uiterlijk zaterdag wel hier moet zijn. Daar kan ik wel op wachten
Heb contact gehad met klantenservice Youfone NL. Hier wordt oneplus geheel niet ondersteund met VolTE aldus klantenservice....dimitri26 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:22:
[...]
Youfone België zou moeten werken volgens de Proximus website
Je zou eigenlijk eens natuurfoto's moeten vergelijken met veel groen/blad (zoals die van @RealAlcatraZ ). Die zien er naar mijn mening toch wel het slechter uit.OFV schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:12:
Nog eentje dan.
Gcam
[Afbeelding]
OnePlus
[Afbeelding]
Toevallig ben ik ook op zoek naar een nieuwe phone maar de camera kwaliteit houdt mij een beetje tegen om voor de Nord2 te gaan momenteel.
Sorry, de camera software valt me tegenRealAlcatraZ schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:23:
[...]
Het ligt niet aan de camera, maar aan de "detail sharpening" door de AI-software. Ik heb nu ook gCam geinstalleerd met de XML van de Nord (zag er nog geen van de Nord 2), zal nog eens wat foto's maken daarmee.
[ Voor 17% gewijzigd door -LA- op 30-07-2021 09:28 ]
Het ligt niet aan de camera, maar aan de "detail sharpening" door de AI-software. Ik heb nu ook gCam geinstalleerd met de XML van de Nord (zag er nog geen van de Nord 2), zal nog eens wat foto's maken daarmee.-LA- schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:58:
[...]
Je zou eigenlijk eens natuurfoto's moeten vergelijken met veel groen/blad (zoals die van @RealAlcatraZ ). Die zien er naar mijn mening toch wel het slechter uit.
Toevallig ben ik ook op zoek naar een nieuwe phone maar de camera kwaliteit houdt mij een beetje tegen om voor de Nord2 te gaan momenteel.
Ik bekijk deze foto's nu op groot scherm. De tekst Belgisch wit is niet scherp bij de OnePlus foto. Gcam doet het aanzienlijk beter wat mij betreft.
#Edit, bij de foto's van Mario Luigi twijfel ik wel weer een beetje. Daar lijken de poppetjes wel erg onscherp via Gcam (bij de gele knopen).
[ Voor 8% gewijzigd door OFV op 30-07-2021 09:51 ]
Ik heb een poging gedaan dezelfde foto te maken met de Onepluscamera en gCam.
Allebei op auto (en gCam zonder HDR), dus geen poespas, alleen de onepluscamera heeft AI, dus die voegt wel kleur enzo toe. En dat zie je ook, eigenlijk is het een heel lelijk snel filtertje.
Nu kun je het "veel meer groen" mooier vinden, maar let vooral weer op scherpte, hoe onnatuurlijk die van Oneplus er uit ziet.
Conclusie: de standaard camera-app doet dingen met een goede foto waardoor ze opeens onnatuurlijk ogen.
Alleen weer niet in alle gevallen. Maar wel iets dat in software kan worden aangepast/verbeterd.
De foto van Oneplus is 6mb en van gCam 10mb. Zelfde resolutie.

Allebei op auto (en gCam zonder HDR), dus geen poespas, alleen de onepluscamera heeft AI, dus die voegt wel kleur enzo toe. En dat zie je ook, eigenlijk is het een heel lelijk snel filtertje.
Nu kun je het "veel meer groen" mooier vinden, maar let vooral weer op scherpte, hoe onnatuurlijk die van Oneplus er uit ziet.
Conclusie: de standaard camera-app doet dingen met een goede foto waardoor ze opeens onnatuurlijk ogen.
Alleen weer niet in alle gevallen. Maar wel iets dat in software kan worden aangepast/verbeterd.
De foto van Oneplus is 6mb en van gCam 10mb. Zelfde resolutie.

Als ik het zo bekijk gaat mijn voorkeur naar Gcam. Die extra saturation en scherpte kan ik met Lightroom altijd nog toevoegen achteraf. De foto van Gcam lijkt beter in balans.
Ben benieuwd of OnePlus hier nog wat mee gaat doen en de software verbeterd komende weken.
Ben benieuwd of OnePlus hier nog wat mee gaat doen en de software verbeterd komende weken.
Bij staat het in de settings wel aan (Sim info & settings -> sim1 -> volte calls). Dacht dat ik het icoontje ook een keer bovenin heb gezien. Als ik bel zie ik in ieder geval wel een HD icoontje staan. Maar dat kan ook van bellen over wifi zijn. Ik heb overigens KPN abboThijsLuke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:21:
[...]
Heb contact gehad met klantenservice Youfone NL. Hier wordt oneplus geheel niet ondersteund met VolTE aldus klantenservice....
Dat is inderdaad een stukje wat de AI-software wel goed doet, het dynamisch bereik is heel groot.OFV schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:27:
Dit stukje is wel een opvallend verschil tussen de 2 camera's. De OnePlus camera verliest hier minder detail bij tegenlicht.
[Afbeelding]
Natuurlijk is dit allemaal op full auto geschoten en heb ik nog geen specifieke gCam XML gevonden voor de Nord 2. Het is nog wat vroeg na de release, maar in sommige gevallen is de AI-mode niet ideaal dus.
Ik ga in de komende tijd nog wel wat foto's maken, bijvoorbeeld ook op de handmatige "expert"-setting van de oneplus app.
VoWiFi symbool staat continu in statusbalk.JackPoint schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:25:
[...]
Bij staat het in de settings wel aan (Sim info & settings -> sim1 -> volte calls). Dacht dat ik het icoontje ook een keer bovenin heb gezien. Als ik bel zie ik in ieder geval wel een HD icoontje staan. Maar dat kan ook van bellen over wifi zijn. Ik heb overigens KPN abbo
Dat zou met VolTE ook zo moeten zijn. Staat gewoon aan bij mij.
:strip_exif()/f/image/fUVBqTmiTzUY8Bd4QWc5cYHX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QLKXoHQz3qzXeCQMEVBIrkF1.jpg?f=fotoalbum_large)
De icoontjes staan aan bij instellingen, maar ik zie ze niet. Mogelijk heb ik het toch niet dan.ThijsLuke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:21:
[...]
VoWiFi symbool staat continu in statusbalk.
Dat zou met VolTE ook zo moeten zijn. Staat gewoon aan bij mij.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van KPN weet ik 99,9% zeker dat ze voLTE hebben. Dat zou bij jou moeten werken.JackPoint schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:23:
[...]
De icoontjes staan aan bij instellingen, maar ik zie ze niet. Mogelijk heb ik het toch niet dan.
Blijft raar. Kan voLTE aanzetten maar wordt niet zichtbaar. Icoon voor statusbalk staat ingeschakeld overigens.
Ik heb het toestel ook gekocht. Ben op zoek naar een bookcase. Zijn deze er al en op korte termijn leverbaar?
Ik ben nog niets tegengekomen. Alleen case via oneplus zelf te bestellen maar geen bookcase.
Het toestel moet ook door de provider goedgekeurd worden voor het aangezet kan worden. Ik check bij KPN of dat al het geval is voor dit toestelThijsLuke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:25:
[...]
Van KPN weet ik 99,9% zeker dat ze voLTE hebben. Dat zou bij jou moeten werken.
Blijft raar. Kan voLTE aanzetten maar wordt niet zichtbaar. Icoon voor statusbalk staat ingeschakeld overigens.
En daar gaat het dus bij Youfone fout. Ze hadden het over contracten met de makers van de telefoon. Dit hebben ze dus niet.JackPoint schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:25:
[...]
Het toestel moet ook door de provider goedgekeurd worden voor het aangezet kan worden. Ik check bij KPN of dat al het geval is voor dit toestel
Geen bookcase.OFV schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:51:
Ik ben nog niets tegengekomen. Alleen case via oneplus zelf te bestellen maar geen bookcase.
Wel dit;
https://www.gadgetshieldz...g-skins-wraps-covers.html
Ziet er leuk uit, ervaring mee?ThijsLuke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:29:
[...]
Geen bookcase.
Wel dit;
Nee nog niet. Wordt door 3M gemaakt, zal dus wel goed zijn. Binnenkort bestellen.
Ik heb besteld. Ben erg benieuwd.ThijsLuke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:45:
[...]
Nee nog niet. Wordt door 3M gemaakt, zal dus wel goed zijn. Binnenkort bestellen.
Zie nu pas dat het geen cover is maar een sticker. Te snel besteld. Daar ga ik sowieso niks mee doen.ThijsLuke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:29:
[...]
Geen bookcase.
Wel dit;
Mooie foto’s. Dikke prima toch. Vooral voor 400e. Ik wacht nog even de pixel 5a af. Maar de nord staat voorlopig bovenaan m’n lijstje.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ik vind ze zonder AI al veel beter, dan ben je al dat overdreven 'gedoe' kwijt. Dat is gewoon simpel de AI-optie uitzetten. En daar zullen ze vast verbeteringen in aanbrengen op den duur (of bijvoorbeeld kiezen om dat AI-laagje maar voor een deel toe te voegen)
Ik ben aan het zoeken in de ontwikkelopties naar de mogelijkheid om ook op te kunnen starten in recovery of de bootloader.
Kan het niet vinden.
Iemand een idee hoe dat aan te zetten?
Kan het niet vinden.
Iemand een idee hoe dat aan te zetten?
Verwijderd
Weet iemand hoe je op het lockscreen de text: 'view timely updates here' weg kan halen? Stoor me er ontzettend aan
Zonder AI heb je nog steeds die sharpening... Kun je dat ergens uitschakelen?RealAlcatraZ schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:54:
Ik vind ze zonder AI al veel beter, dan ben je al dat overdreven 'gedoe' kwijt. Dat is gewoon simpel de AI-optie uitzetten. En daar zullen ze vast verbeteringen in aanbrengen op den duur (of bijvoorbeeld kiezen om dat AI-laagje maar voor een deel toe te voegen)
Sowieso is de camera wel beter dan mijn huidige telefoon en ik ben al over enkel door het 65w laden. Het idee dat ik ergens gewoon voor een kwartiertje kan inpluggen en zoveel procent erbij kan krijgen is super.
Heb je een screenshot? Ik heb niets staan namelijkVerwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:18:
Weet iemand hoe je op het lockscreen de text: 'view timely updates here' weg kan halen? Stoor me er ontzettend aan
Vandaag via Coolblue het toestel ontvangen. Wilde het eigenlijk via oneplus zelf bestellen maar verwachte levertijd was halverwege augustus. Dat vond ik net te lang duren 😅.
Eerste indruk: fijn toestel! Snel, mooi beeld!
Mijn vorige toestel was een Sony Xperia 10 dus dit is wel een upgrade!
:strip_exif()/f/image/U1lwA956jn9tCmvOBIsvmb04.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste indruk: fijn toestel! Snel, mooi beeld!
Mijn vorige toestel was een Sony Xperia 10 dus dit is wel een upgrade!
:strip_exif()/f/image/U1lwA956jn9tCmvOBIsvmb04.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3orf4k0OePDVhAZix3cLVLc7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 70% gewijzigd door rinusnl op 30-07-2021 23:58 ]
Het is al minder, heb nog geen optie gezien om het uit te zetten. In gCam heb je het niet.Flying schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:34:
[...]
Zonder AI heb je nog steeds die sharpening... Kun je dat ergens uitschakelen?
Sowieso is de camera wel beter dan mijn huidige telefoon en ik ben al over enkel door het 65w laden. Het idee dat ik ergens gewoon voor een kwartiertje kan inpluggen en zoveel procent erbij kan krijgen is super.
Verwijderd
rinusnl schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:47:
[...]
Heb je een screenshot? Ik heb niets staan namelijk
:strip_exif()/f/image/TMJbyVtH1JUCSdeR4VndJk7h.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan erop tappen wat ik wil maar er gebeurt helemaal niks
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2021 06:27 ]
En helpt ingedrukt houden voor een paar seconden?Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 06:26:
[...]
[Afbeelding]
Het Staat ook in je notificaties scherm toch?
:strip_exif()/f/image/QxwhjLRz2zB6uTm7rYLpZrA1.jpg?f=fotoalbum_large)
In dit scherm naar links schuiven,komt er setting icoontje tevoorschijn. Daar kan je instellen waar het zichtbaar kan zijn
[ Voor 37% gewijzigd door rinusnl op 31-07-2021 08:23 ]
Volgens mij wilt ie het weer ophalen. Denk dat je de weer app een keer moet openen. Zodat ie het weer kan ophalen online.Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 06:26:
[...]
[Afbeelding]
Verwijderd
Ingedrukt houden doet ook niks. In m'n notificatie scherm ook geen melding.rinusnl schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:15:
[...]
En helpt ingedrukt houden voor een paar seconden?
Het Staat ook in je notificaties scherm toch?
[Afbeelding]
In dit scherm naar links schuiven,komt er setting icoontje tevoorschijn. Daar kan je instellen waar het zichtbaar kan zijn
Ook geopend, maar er veranderd niks helaas....Flipm0de schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:27:
[...]
Volgens mij wilt ie het weer ophalen. Denk dat je de weer app een keer moet openen. Zodat ie het weer kan ophalen online.
Zojuist bij jumpxl binnen gefilmd via de oneplus camera. Veel discolichten en weinig daglicht. Enorm goed resultaat vergeleken bij wat ik gewend was met de Motorola G8 power. Geen moeite ook met scherp stellen en scherp blijven.
Beelden kan ik niet delen ivm privacy kinderen. Maar enorm tevreden met kwaliteit.
Beelden kan ik niet delen ivm privacy kinderen. Maar enorm tevreden met kwaliteit.
Heeft iemand wat gevonden over de security updates? Zijn die maandelijks, om de ene maand of elk kwartaal ofzo? Op TheVerge zie ik dit: dat doet t slechtste vermoeden.
the company promises you get two major Android updates and three years of security updates with the Nord 2, though it declined to say how regular these security updates would be.
the company promises you get two major Android updates and three years of security updates with the Nord 2, though it declined to say how regular these security updates would be.
Wat ik ergens las was het per kwartaal. Kan het niet zo snel terugvinden.Flipm0de schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:40:
Heeft iemand wat gevonden over de security updates? Zijn die maandelijks, om de ene maand of elk kwartaal ofzo? Op TheVerge zie ik dit: dat doet t slechtste vermoeden.
De oude update beleid van OnePlus was minimaal om de maand een update. Dus het kan per maand zijn, maar ook wel eens een maand overslaan. Bij de nieuwe beleid werd niks gezegd over hoe vaak de updates komen. Toch ga ik er vanuit dat het weer minimaal om de maand is.Flipm0de schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:40:
heb je de oplossing al gevonden?Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:40:
[...]
Ingedrukt houden doet ook niks. In m'n notificatie scherm ook geen melding.
[...]
Ook geopend, maar er veranderd niks helaas....
Heeft de Nord 2 optische stabilisatie? Begin vort te twijfelen. Nieuw abbo en dacht eerst voor de 8 pro of one plus 9 te gaan. Maar deze is ook niet slecht..
Jep heeft die. Zonder had ik hem nooit gepakt. Mijn Motorola had dat niet en was niks anders dan een grote fout om dat te accepteren. Enorm veel onscherpe foto's.harley2009 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:58:
Heeft de Nord 2 optische stabilisatie? Begin vort te twijfelen. Nieuw abbo en dacht eerst voor de 8 pro of one plus 9 te gaan. Maar deze is ook niet slecht..
Bij de 6T was het om de 2-3 maanden security updates, plus nog bugfixes e.d.NeverSettle schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:30:
[...]
De oude update beleid van OnePlus was minimaal om de maand een update. Dus het kan per maand zijn, maar ook wel eens een maand overslaan. Bij de nieuwe beleid werd niks gezegd over hoe vaak de updates komen. Toch ga ik er vanuit dat het weer minimaal om de maand is.
Vergeet de 8t ook niet. Soms rond de 450e of zelfs minder op te halen. En flagship dus 4 jaar support (vanaf okt vorig jaar).
Verwijderd
Inmiddels wel. Door snel achter elkaar erop te tikken, kreeg ik opeens een ander scherm. En daarna was het weg
Interessant, maar voor die prijs spijtig genoeg nog niet tegengekomen. Anders zou ik direct voor de 8T gaan ipv de Nord 2. Ik ben er voorlopig nog niet uit en wacht nog even wat de prijzen gaan doen. Mijn OP 5T werkt nog steeds vloeiend.Flipm0de schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:31:
Vergeet de 8t ook niet. Soms rond de 450e of zelfs minder op te halen. En flagship dus 4 jaar support (vanaf okt vorig jaar).
Hebben jullie ook last van langzame wifi? Hier 2 toestellen waarbij het echt een stuk langzamer werkt dan op de vorige toestellen. Laden duurt gewoon lang soms. Overschakelen op 5G dan is het instant weer snel. Modem al herstart.
Nee daar heb ik geen problemen mee. Wel het netwerk met 2.4 en 5 GHz gecombineerd. Lijkt door 5 GHz frequentie te komen. Op 2.4 GHz netwerk alleen werkt het goed.JackPoint schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:01:
Hebben jullie ook last van langzame wifi? Hier 2 toestellen waarbij het echt een stuk langzamer werkt dan op de vorige toestellen. Laden duurt gewoon lang soms. Overschakelen op 5G dan is het instant weer snel. Modem al herstart.
:strip_exif()/f/image/cJdt81JhrhisHdx7ZLFYBNMX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hier precies hetzelfde verhaal. Als ik -alleen- 5ghz wifi aanzet op mijn router dan is internet op de oneplus supertraag èn dan valt de verbinding elke 10-15 seconden weg. Zodra ook 2,4ghz op de router aanstaat dan is wifi ineens supersnel en zonder wegvallende verbinding op de oneplus. Door een beetje googlen zie ik dat er meer mensen zijn met dit probleem, zowel met Oneplus toestellen als met Android 11. Hopen dat er een software update voor komt, want dit probleem lijkt al sinds april 2021 te spelen.
Ik heb hier een aantal apps die geen meldingen geven terwijl ze het wel zouden moeten en een aantal die constant meldingen geven ook al staat het uit. Zal ook wel een Android 11-dingetje zijn.
Gelukkig zijn ze al met 12 bezig. Hoop dat hiermee een aantal problemen zijn opgelost.
Het "wegvallende en trage wifi probleem" was helaas weer terug. Bovenstaande oplossing was dus niet de oplossing. Waar het volgens mij wel aan lag was het volgende. Ik heb een Mesh wifi netwerk thuis met 3 accesspoints, op elke verdieping 1. In de TPLink / Deco app kun je kiezen voor "snelle roaming". Dan schakelt je apparaat naadloos tussen de verschillende zenders als je door het huis loopt. Ik heb dat nu uitgezet en sindsdien (nu 1 dag) werkt wifi op de Oneplus perfect, 450 MBps down en up, en zonder onderbrekingen. Het lijkt er dus op dat de Oneplus en/of Android 11 niet goed kunnen omgaan met een Mesh netwerk waarbij meerdere accesspoints met hetzelfde SSID aanwezig zijn. Dan blijft ie continue tussen de verschillende accesspoints heen en weer schakelen lijkt het.BBKing schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:43:
Ik heb hier precies hetzelfde verhaal. Als ik -alleen- 5ghz wifi aanzet op mijn router dan is internet op de oneplus supertraag èn dan valt de verbinding elke 10-15 seconden weg. Zodra ook 2,4ghz op de router aanstaat dan is wifi ineens supersnel en zonder wegvallende verbinding op de oneplus. Door een beetje googlen zie ik dat er meer mensen zijn met dit probleem, zowel met Oneplus toestellen als met Android 11. Hopen dat er een software update voor komt, want dit probleem lijkt al sinds april 2021 te spelen.
Ik volg dit topic ook al sinds het begin en ben ook in de markt voor een Oneplus Nord2, totdat ik dit bericht tegenkwam op Gizmochina:
https://www.gizmochina.co...-explosion-causes-trauma/
Verwijderd
Vind de accuduur behoorlijk tegenvallen. In de nacht van 50 naar 30%.... Meer mensen last van?
Nee, bij mij gaat er ongeveer 3 procent af in de nacht. Heb het afgelopen dagen in de gaten gehouden.Verwijderd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:53:
Vind de accuduur behoorlijk tegenvallen. In de nacht van 50 naar 30%.... Meer mensen last van?
1 bron ... really?barbarian schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:48:
Ik volg dit topic ook al sinds het begin en ben ook in de markt voor een Oneplus Nord2, totdat ik dit bericht tegenkwam op Gizmochina:

1 bron of niet, het is toch iets om rekening me te houden. Negeren is ook niet slim.
Verwijderd
Heb even in de instellingen gekeken en mediaopslag gebruikt 45,05%OFV schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:03:
[...]
Nee, bij mij gaat er ongeveer 3 procent af in de nacht. Heb het afgelopen dagen in de gaten gehouden.

:strip_exif()/f/image/JUHFuVTbagopWZG3OsXlYyNU.jpg?f=fotoalbum_large)
Na 2 dagen moet ik hem een half uurtje opladen en hij kan weer 2 dagen mee.Verwijderd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:53:
Inderdaad, toch best volgen.barbarian schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:48:
Kan natuurlijk met elke telefoon gebeuren.
De reactie van Oneplus op dit geval is alvast bijzonder te noemen.
https://nl.letsgodigital..../oneplus-nord-2-batterij/
Valt wel mee, als dit echt een major issue is dan komt dit nog veel vaker voor en lukt het oneplus toch niet om dit weg te moffelen. Tot nu toe dus een incident en gebruiker is vast ruim gecompenseerd.Antigo schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:34:
[...]
Inderdaad, toch best volgen.
Kan natuurlijk met elke telefoon gebeuren.
De reactie van Oneplus op dit geval is alvast bijzonder te noemen.
https://nl.letsgodigital..../oneplus-nord-2-batterij/
Moet wel zeggen dat ik de telefoon niet zonder zorgen laat opladen waar ik niet bij aanwezig ben. Het gaat zo snel en alles wordt behoorlijk warm. Ik laat hem niet de hele nacht eraan liggen. (sowieso geen aanrader natuurlijk maar niet eerder was ik me er zo van bewust)
Die 'gekke' case vind ik dus echt pretty awesome, heerlijke OnePlus-stijl weer:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hDMo4vtIn7Cw7fUjfRxgsv3T.jpg?f=user_large)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
oneplus verkoopt zelf geen bookcase jammer genoeg,CLB schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:18:
Die 'gekke' case vind ik dus echt pretty awesome, heerlijke OnePlus-stijl weer:
[Afbeelding: OnePlus Nord 2]
weet iemand een betrouwbaar alternatief merk voor een bookcase?
Dat deed ik voordien dus wel. Mijn P30 ging 2 dagen mee, en de 2e dag stak ik die 's avonds in en 's morgens weer los. Met mijn Nord 2 kan ik ongeveer anderhalve dag op de batterij doen, maar nu laad ik bewust 's morgens wanneer ik ga douchen en klaarmaken gewoon een kwartiertje bij en zit die zo weer op 100%. Er prettig eigenlijk die warp charge.OFV schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:15:
Moet wel zeggen dat ik de telefoon niet zonder zorgen laat opladen waar ik niet bij aanwezig ben. Het gaat zo snel en alles wordt behoorlijk warm. Ik laat hem niet de hele nacht eraan liggen. (sowieso geen aanrader natuurlijk maar niet eerder was ik me er zo van bewust)
Ik gebruik voor mijn Nord deze case, bevalt mij prima, maar wel opletten, niet elk exemplaar ondersteunt touch bediening, als het in het clipje werkt is het goed.joey82 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:30:
[...]
oneplus verkoopt zelf geen bookcase jammer genoeg,
weet iemand een betrouwbaar alternatief merk voor een bookcase?
[ Voor 43% gewijzigd door Comp User op 02-08-2021 19:44 ]
Vaste locatie, vast netwerk.
Zijn er meer mensen met last van trage wifi voornamelijk op het 5ghz netwerk? Ben momenteel in het bezit van een Xiaomi 9t pro (best top toestel eigenlijk) maar ik mis de alert slider en de OxygenOS van Oneplus. Heb thuis 2 Omada AP's van TP-link en blijkbaar zou roaming regelmatig hardnekkige problemen geven bij Oneplus toestellen met trage en onstabiele wifi als gevolg? Zou een enorme dealbreker zijn voor mij...
Ik heb ook wifi problemen met de Nord 2 (op 2 toestellen). Heb niet getest of dit door de 5ghz komt. Heb wel een TP-Link met ethernet over power in huis. Geeft die combinatie problemen?Infreno schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:58:
Zijn er meer mensen met last van trage wifi voornamelijk op het 5ghz netwerk? Ben momenteel in het bezit van een Xiaomi 9t pro (best top toestel eigenlijk) maar ik mis de alert slider en de OxygenOS van Oneplus. Heb thuis 2 Omada AP's van TP-link en blijkbaar zou roaming regelmatig hardnekkige problemen geven bij Oneplus toestellen met trage en onstabiele wifi als gevolg? Zou een enorme dealbreker zijn voor mij...
Ik heb de OnePlus Nord 2 sinds een week en kreeg bij het activeren van de Payconiq by Bancontact app een foutmelding wanneer ik een pincode wilde instellen. Hiervoor nam ik contact op met de support afdeling en hun antwoord vind ik wel heel vreemd. Iemand hier nog ervaring mee en kan hun uitleg kloppen? Werkt bij anderen deze app wel?
De conversatie begon als volgt:
Bedankt voor uw bericht.
Aangezien Payconiq (by Bancontact) een financiele instelling is, updaten wij de app regelmatig om de veiligheid van onze gebruikers zo goed mogelijk te waarborgen.
Helaas wordt uw model van telefoon (OnePlus DN2103) nu niet meer ondersteund. Onze excuses voor het ongemak.
Mocht u nog andere vragen hebben, dan zitten we voor u klaar.
Mijn antwoord:
Wat is dat voor een antwoord, dit toestel is pas op de markt van 28 juli 2021. Splinternieuw dus met Android 11. Wil dus zeggen dat jullie dit nooit zullen ondersteunen of een iets te snel en gemakkelijk antwoord?
Alvast bedankt om deze case beter te bekijken.
De reactie:
Bedankt voor uw reactie aan Payconiq by Bancontact.
Dit heeft ermee te maken dat het een chinees toestel is en dat de Android die erop staat niet geheel origineel is.
Onze excuses voor het ongemak.
De app zal inderdaad nooit werken op deze gsm.
mijn reactie:
Opnieuw vind ik het echter een vreemd antwoord. De Oxygen OS variant van OnePlus is zowat de zuiverste Android 11 die op de markt te vinden is. Dat is o.a. de reden dat ik voor dit toestel koos. Dat het een chinees toestel is, mag mijn inziens niet uitmaken. Wat is het verschil met Samsung, Xiaomi, Oppo en consoorten?
Mij lijkt het om een kleine bug te gaan die zich voordoet bij het instellen van de pincode.
Waar zit net het probleem?
en hier hun laatste antwoord:
Bedankt voor uw reactie.
Ik kan dit laten uitzoeken door onze technische afdeling maar helaas zult u de app niet kunnen gebruiken.
Mijn oprechte excuses hiervoor.
De conversatie begon als volgt:
Bedankt voor uw bericht.
Aangezien Payconiq (by Bancontact) een financiele instelling is, updaten wij de app regelmatig om de veiligheid van onze gebruikers zo goed mogelijk te waarborgen.
Helaas wordt uw model van telefoon (OnePlus DN2103) nu niet meer ondersteund. Onze excuses voor het ongemak.
Mocht u nog andere vragen hebben, dan zitten we voor u klaar.
Mijn antwoord:
Wat is dat voor een antwoord, dit toestel is pas op de markt van 28 juli 2021. Splinternieuw dus met Android 11. Wil dus zeggen dat jullie dit nooit zullen ondersteunen of een iets te snel en gemakkelijk antwoord?
Alvast bedankt om deze case beter te bekijken.
De reactie:
Bedankt voor uw reactie aan Payconiq by Bancontact.
Dit heeft ermee te maken dat het een chinees toestel is en dat de Android die erop staat niet geheel origineel is.
Onze excuses voor het ongemak.
De app zal inderdaad nooit werken op deze gsm.
mijn reactie:
Opnieuw vind ik het echter een vreemd antwoord. De Oxygen OS variant van OnePlus is zowat de zuiverste Android 11 die op de markt te vinden is. Dat is o.a. de reden dat ik voor dit toestel koos. Dat het een chinees toestel is, mag mijn inziens niet uitmaken. Wat is het verschil met Samsung, Xiaomi, Oppo en consoorten?
Mij lijkt het om een kleine bug te gaan die zich voordoet bij het instellen van de pincode.
Waar zit net het probleem?
en hier hun laatste antwoord:
Bedankt voor uw reactie.
Ik kan dit laten uitzoeken door onze technische afdeling maar helaas zult u de app niet kunnen gebruiken.
Mijn oprechte excuses hiervoor.
Hou ons op de hoogte van zodra het weer werkt. Dit sluit de telefoon voor mij volledig uit.
Iemand vergelijkbare ervaring met andere bankieren apps? Mijn OP6 geeft tot dusver geen issues, maar die is wel snel aan vervanging toe wegens enkele mechanische defecten.
Mijn andere bankingapps werken allen zonder problemen, daarom zo vreemd dat Payconiq het niet doet.vpm schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:33:
Iemand vergelijkbare ervaring met andere bankieren apps? Mijn OP6 geeft tot dusver geen issues, maar die is wel snel aan vervanging toe wegens enkele mechanische defecten.
Mijn ING zonder enig probleem
Ik heb geen enkele app die niet werkt, alleen een paar die geen meldingen geven terwijl die wel aan staan.
Ik heb geen enkele app die niet werkt, alleen een paar die geen meldingen geven terwijl die wel aan staan.
[ Voor 65% gewijzigd door RealAlcatraZ op 04-08-2021 18:48 ]
Maar jij maakt dan geen gebruik van de Payconiq by Bancontact app?RealAlcatraZ schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:48:
Hier sluit ik mij bij aan.RealAlcatraZ schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:48:
Zie mijn eerdere posts in dit topic, ik heb inderdaad ook een probleem gehad met trage wifi op 5ghz in een mesh draadloos netwerk. Is opgelost door 1 optie op de TPlink deco uit te zetten. Sindsdien razendsnelle wifi op de Nord 2.Infreno schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:58:
De bankapps van Rabobank, SNS bank, ASN bank, Revolut, Vivid en Raisin werken bij mij allemaal zonder problemen met de vingerafdruk op de Nord 2. En ja ik weet het, ik spaar bankenvpm schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:33:

Ik heb geen problemen met WiFi op 5 ghz. Werkt prima.
Krijg alleen de app oneplus zen mode niet geüpdatet, geen idee waarom.
Iemand anders hier ook last van?
Bij mij werkt de ING app goed, maar mobiel betalen niet helemaal. Op mijn OP5 kwam de app altijd op als ik de telefoon tegen de pin aan hield. Bij de Nord 2 opent hij dus niet, ook niet als ik boven de 50 euro zit en een pincode moet invoeren.RealAlcatraZ schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:48:
Wat is die 1ne optie om die je hebt uit gezet?BBKing schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:31:
[...]
Zie mijn eerdere posts in dit topic, ik heb inderdaad ook een probleem gehad met trage wifi op 5ghz in een mesh draadloos netwerk. Is opgelost door 1 optie op de TPlink deco uit te zetten. Sindsdien razendsnelle wifi op de Nord 2.
Die kan ik ook niet updaten. Heb jij misschien ook de OnePlus Clone Phone app gebruikt om over te stappen? Ik heb het idee dat dat misschien in de weg zit.satshow schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:41:
Ik heb geen problemen met WiFi op 5 ghz. Werkt prima.
Switchen naar de beta helpt bij mij overigens ook niet.
In de TPLink / Deco app kun je kiezen voor "snelle roaming". Dan schakelt je apparaat naadloos tussen de verschillende zenders als je door het huis loopt. Ik heb dat nu uitgezet en sindsdien (nu 1 dag) werkt wifi op de Oneplus perfect.JackPoint schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:47:
[...]
Wat is die 1ne optie om die je hebt uit gezet?