Die van mij komt vanavond :-D
OnePlus zelf heeft gratis vezending en korting op priority verzenden. Maar volgens mij hebben ze dat altijd als er een nieuw model uit komt. De meeste Nederlandse shops hebben vanaf dit bedrag ook al gratis verzenden.blinded schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:24:
Ergens promoties hiervoor?
ja amazon.de/coolblue etc allemaal dezelfde prijs voorlopig.JackPoint schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:29:
[...]
OnePlus zelf heeft gratis vezending en korting op priority verzenden. Maar volgens mij hebben ze dat altijd als er een nieuw model uit komt. De meeste Nederlandse shops hebben vanaf dit bedrag ook al gratis verzenden.
Welke tool gebruiken jullie om je oude data over te zetten? Ik gebruikte altijd de tool van de fabrikant van mijn telefoon (en een microsd) maar dat gaat nu niet op natuurlijk. Ik wil het liefst gewoon alle apps direct gedownload, foto's en video's over (met behoud van originele datum) etc.
[ Voor 6% gewijzigd door RealAlcatraZ op 28-07-2021 09:34 ]
Google hersteld al heelveel voor je. Daarna kun je de OnePlus Clone Phone tool gebruiken: https://play.google.com/s...com.oneplus.backuprestore Ik kon daarmee ook de app data mee kopiëren (al leek het er op dat je vanaf een niet-OnePlus telefoon de data niet mee kopieert, not sure). Verder wel veel instellingen, fotos/videos, contacten, messages, call logs.RealAlcatraZ schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:34:
Welke tool gebruiken jullie om je oude data over te zetten? Ik gebruikte altijd de tool van de fabrikant van mijn telefoon (en een microsd) maar dat gaat nu niet op natuurlijk. Ik wil het liefst gewoon alle apps direct gedownload, foto's en video's over (met behoud van originele datum) etc.
Dit toestel had geen draadloos laden toch? (staat wel op de Tweakers specsheet)
Wel jammer want ik gebruik draadloos laden best wel veel, vooral het omgekeerd opladen (voor mijn smartwatch).
Hoe bevalt de accuduur?
Wel jammer want ik gebruik draadloos laden best wel veel, vooral het omgekeerd opladen (voor mijn smartwatch).
Hoe bevalt de accuduur?
Ik heb de specsheets aangepast. Batterij kan ik nog weinig over zeggen, heb hem nog geen 24 uur.Jamesl schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:19:
Dit toestel had geen draadloos laden toch? (staat wel op de Tweakers specsheet)
Hoe bevalt de accuduur?
OnePlus switch. Werkt goed.RealAlcatraZ schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:34:
Heeft mijn OnePlus 8 Pro ook. In ieder geval niet iets nieuws van OxygenOS.JackPoint schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:42:
Valt me wel op dat de Nord 2 ook de RAM Boost optie heeft. Volgens mij was dat een OPPO feature die dus nu is mee gekomen naar OxygenOS. (Optie is te vinden onder Additional Settings -> RAM Boost)
Ik zie wel bakken met negatieve recensies, mogelijk verkeerd gebruik dan.
Het heet dus tegenwoordig Clone Phone, verder volgens mij hetzelfde.RealAlcatraZ schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:02:
[...]
Ik zie wel bakken met negatieve recensies, mogelijk verkeerd gebruik dan.
Ik heb eerst de Google restore gedaan. Gewacht ook tot alle apps geinstalleerd waren. Daarna de OnePlus Clone Phone gedaan die ook de apps en data kan restoren (bij selectie apps waarvan ik de data wilde restoren)
Klinkt als een goede methode, ik moet eerst eens zien of ik wel backups via google aan heb staan nu.JackPoint schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:17:
[...]
Het heet dus tegenwoordig Clone Phone, verder volgens mij hetzelfde.
Ik heb eerst de Google restore gedaan. Gewacht ook tot alle apps geinstalleerd waren. Daarna de OnePlus Clone Phone gedaan die ook de apps en data kan restoren (bij selectie apps waarvan ik de data wilde restoren)
We moeten even kijken hoe we dat gaan doen. De Nord 2 kan wel ondersteunt worden, maar dan vereist het iets meer stappen. De Nord 2 heeft namelijk geen Lokale Upgrade optie, dus zal het waarschijnlijk zo zijn dat we de gebruikers instrueren om updates via de recovery te installeren.JackPoint schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:03:
Geen readme achteraf. Ik kan het ook nog niet checken met Oxygen Updater app, daar is de Nord 2 nog niet ondersteund.
Nope, is een feature die met de 7-serie is geïntroduceerd volgens mij.JackPoint schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:42:
Valt me wel op dat de Nord 2 ook de RAM Boost optie heeft. Volgens mij was dat een OPPO feature die dus nu is mee gekomen naar OxygenOS. (Optie is te vinden onder Additional Settings -> RAM Boost)
[ Voor 27% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-07-2021 14:51 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Eerste korte bevindingen, ik kom van een Motorola G8 Power af.
Mooi verpakt. Compleet product met goede lader etc. Leuk kaartje erin van het team met grappige tekeningen. Details natuurlijk maar ik kan dat wel waarderen.
Mooie dikke kabel voor het laden. Wel kort.
Voelt lichter qua gewicht zodra ik hem uit de doos haal. Smartphone voelt iets subtieler terwijl nagenoeg even groot is als de Motorola.
Grijze kleur achterkant verrassend mooi. Had er niet teveel van verwacht maar leuke extra.
De gratis cover is prima (doorzichtig), past goed maar ik vind hem lelijk. Ga de zwarte bestellen bij Oneplus.
Gezichtsherkenning werkt goed, heb de vingerafdruk niet nodig gehad tot nu toe.
Scherm niet schokkend veel feller/mooier dan Motorola LCD. Dat had ik niet verwacht omdat dit een AMOLED is. Blijkbaar was die LCD van Motorola zo slecht niet. Valt qua saturation in ieder geval erg mee, wellicht kun je dat in instellingen nog veranderen en kiezen voor rijkere kleuren.
320 mb update na aanzetten. Gebeurde vrijwel direct na instellen Wifi.
Backup terug gezet via Google cloud. Ging prima. Wel weer alle apps ordenen, enkele apps opruimen die bij de Motorola hoorde. Grootste verrassing was Whatsapp backup terugzetten. Die gebruik ik nog weinig, paar chats, niks bijzonders. 1.2GB backup. Pardon?! Verwijderen bij Whatsapp betekent eigenlijk "niet meer zichtbaar maken" ?
Geluid echt veel beter dan de Motorola. Die had ook geen stereo speakers. Deze speakers lijken ook veel meer power te hebben.
Foto's snel scherpstellen, snel schieten, Prima kwaliteit zo op eerste gezicht. Alleen van dichtbij even goed checken nog of alles op de foto scherp blijft. Daar leek ik wat mindere resultaten te zien. Onscherp richting de hoeken.
Mooi verpakt. Compleet product met goede lader etc. Leuk kaartje erin van het team met grappige tekeningen. Details natuurlijk maar ik kan dat wel waarderen.
Voelt lichter qua gewicht zodra ik hem uit de doos haal. Smartphone voelt iets subtieler terwijl nagenoeg even groot is als de Motorola.
Grijze kleur achterkant verrassend mooi. Had er niet teveel van verwacht maar leuke extra.
De gratis cover is prima (doorzichtig), past goed maar ik vind hem lelijk. Ga de zwarte bestellen bij Oneplus.
Scherm niet schokkend veel feller/mooier dan Motorola LCD. Dat had ik niet verwacht omdat dit een AMOLED is. Blijkbaar was die LCD van Motorola zo slecht niet. Valt qua saturation in ieder geval erg mee, wellicht kun je dat in instellingen nog veranderen en kiezen voor rijkere kleuren.
Backup terug gezet via Google cloud. Ging prima. Wel weer alle apps ordenen, enkele apps opruimen die bij de Motorola hoorde. Grootste verrassing was Whatsapp backup terugzetten. Die gebruik ik nog weinig, paar chats, niks bijzonders. 1.2GB backup. Pardon?! Verwijderen bij Whatsapp betekent eigenlijk "niet meer zichtbaar maken" ?
Geluid echt veel beter dan de Motorola. Die had ook geen stereo speakers. Deze speakers lijken ook veel meer power te hebben.
Foto's snel scherpstellen, snel schieten, Prima kwaliteit zo op eerste gezicht. Alleen van dichtbij even goed checken nog of alles op de foto scherp blijft. Daar leek ik wat mindere resultaten te zien. Onscherp richting de hoeken.
Iemand toevallig getest of zo'n usb-c naar headphone jack kabel werkt op de nord 2? Zit nog even vast aan een headset met een draadje.
Peace out
Goed geluid valt mij ook op, in vergelijking met mijn OP5 hiervoor helemaal. Net even Asphalt 9 met geluid op zn hoogste gedaan, best wel impressive vond ik.OFV schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:11:
Eerste korte bevindingen, ik kom van een Motorola G8 Power af.
Iemand toevallig al getest of Netflix op HD werkt (of HDR)?
Vreemd genoeg mis ik wel enkele apps vanuit mijn backup. Bol en ANWB zijn niet geïnstalleerd. Vreemd. Gebruik ze al jaren.
Laden ging overigens erg snel. Binnen half uur 100% accu.
Laden ging overigens erg snel. Binnen half uur 100% accu.
CyberJack schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:03:
Iemand toevallig al getest of Netflix op HD werkt (of HDR)?
:strip_exif()/f/image/xVrMHEIKhRFmucTzTRu5mZPn.jpg?f=fotoalbum_large)
Kun je bij foto's maken niet zelf het aantal megapixels kiezen? Schiet altijd op 50mp? Kan het qua instellingen niet vinden.
Edit: gevonden. In scherm naar beneden swipen kun je 50mp aan een uit zetten.
Edit: gevonden. In scherm naar beneden swipen kun je 50mp aan een uit zetten.
[ Voor 24% gewijzigd door OFV op 28-07-2021 18:54 ]
Wat voor laadkabeltje zit er in de doos? Is het 1 meter en USB C naar USB C, of is het korter of aan één kant USB A?
Dasherman2 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:34:
Wat voor laadkabeltje zit er in de doos? Is het 1 meter en USB C naar USB C, of is het korter of aan één kant USB A?
:strip_exif()/f/image/Q6kT7GVJqxiaE0MqmNb0Njk8.jpg?f=fotoalbum_large)
1 meter
Ben de telefoon aan het instellen. Door de out of box update is de WiFi erg slecht. Valt steeds weg. Oneplus schijnt er mee bezig te zijn....
Balen. Ervaar hier geen problemen met de wifi.
Heb ook geen wifiproblemen (openwrt en gebruik 5ghz)
Ik kan meteen al een hoop niet vinden haha, hier gaan we:
Met de kloonapp alles overgezet, maar mijn apps/startschermen/widgets neemt 'ie niet mee, is dat normaal?
Hoe kan kan die google newsfeed weg, ik heb op links altijd een pagina met apps en widgets (gevonden: lang op een leeg stukje desktop drukken, daar zit het)
Hoe kan ik de terugknop weer gewoon links krijgen?
Zit er nou een screenprotector op of is dat "nieuwheidsfolie" want ik zie nu een randje om de frontcamera heen. Ik heb nog nooit een hoesje of een screenprotector op welke telefoon dan ook gehad.
Kan ik een hardwareknop toewijzen om direct foto's te maken? Mijn oude telefoon had een fysieke fotoknop, drukte je die lang in vanaf uit kwam je direct in de camera, zonder te unlocken en dan kon je met die knop ook foto's maken.
Foto's zijn veel te kunstmatig scherp, kan ik dat ergens aanpassen? Het is echt overdreven en daardoor extreem lelijk.
En even wennen aan dat 'alle apps' omhoogswipen is in plaats van een aparte knop. Ik kom nog van een antieke Android 2 versies geleden.
Ohja en veel vertalingen zijn lelijk, veel te lange woorden ook die dan lelijk worden afgebroken. Aan wennen of op Engels zetten kan ook, maar "Instellingen" heet op mijn oude telefoon ook Instellingen en hier:
Instellinge
n
Met de kloonapp alles overgezet, maar mijn apps/startschermen/widgets neemt 'ie niet mee, is dat normaal?
Hoe kan kan die google newsfeed weg, ik heb op links altijd een pagina met apps en widgets (gevonden: lang op een leeg stukje desktop drukken, daar zit het)
Zit er nou een screenprotector op of is dat "nieuwheidsfolie" want ik zie nu een randje om de frontcamera heen. Ik heb nog nooit een hoesje of een screenprotector op welke telefoon dan ook gehad.
Kan ik een hardwareknop toewijzen om direct foto's te maken? Mijn oude telefoon had een fysieke fotoknop, drukte je die lang in vanaf uit kwam je direct in de camera, zonder te unlocken en dan kon je met die knop ook foto's maken.
Foto's zijn veel te kunstmatig scherp, kan ik dat ergens aanpassen? Het is echt overdreven en daardoor extreem lelijk.
En even wennen aan dat 'alle apps' omhoogswipen is in plaats van een aparte knop. Ik kom nog van een antieke Android 2 versies geleden.
Ohja en veel vertalingen zijn lelijk, veel te lange woorden ook die dan lelijk worden afgebroken. Aan wennen of op Engels zetten kan ook, maar "Instellingen" heet op mijn oude telefoon ook Instellingen en hier:
Instellinge
n
[ Voor 23% gewijzigd door RealAlcatraZ op 28-07-2021 19:39 ]
Ondersteuning is toegevoegd aan Oxygen Updater!Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:50:
[...]
We moeten even kijken hoe we dat gaan doen. De Nord 2 kan wel ondersteunt worden, maar dan vereist het iets meer stappen. De Nord 2 heeft namelijk geen Lokale Upgrade optie, dus zal het waarschijnlijk zo zijn dat we de gebruikers instrueren om updates via de recovery te installeren.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ga ik meteen updaten😁Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:40:
[...]
Ondersteuning is toegevoegd aan Oxygen Updater!
Geen hdr? Dit kunnen ze vast verhelpen met een update?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Jammer dat je van de AOD met die klok en weer widget niet de 24u kan doen. Nu moet je het doen met AM en PM
Ik zie ook steeds Vodafone NL Wifi in beeld, krijg het niet weg
En de timer "loopt" niet in het "pulldown"-ding zeg maar. Sowieso is die hele timer/klokapp erg matig en achterhaald, maar die kan vast worden vervangen.
Wèl lekker snel en reageert goed op alles. Bluetooth headset pairen was ook simpel en daar werkt hij perfect mee. Het hardware schuifje voor trillen/niet storen is ideaal.
En de timer "loopt" niet in het "pulldown"-ding zeg maar. Sowieso is die hele timer/klokapp erg matig en achterhaald, maar die kan vast worden vervangen.
Wèl lekker snel en reageert goed op alles. Bluetooth headset pairen was ook simpel en daar werkt hij perfect mee. Het hardware schuifje voor trillen/niet storen is ideaal.
Overweeg ook een OnePlus Nord 2, zit nu op een OP6 maar achterkant is helemaal stuk en audio jack werkt maar half.
Maar twijfel wel tussen de Nord 2 en een Galaxy S20 FE. Ik zou dan wel voor de 4G uitvoering gaan, 5G hoef ik niet. Verschillen zijn dan:
4G vs. 5G
draadloos laden vs. bedraad laden
120hz vs. 90hz
uitbreidbaar geheugen vs. niet uitbreidbaar
470 eur vs. 400 eur
Maar het grootste verschil is misschien wel Oxygen (waar ik aan gewend ben) i.p.v. alle meuk die je bij Galaxy toestellen krijgt.... Twijfels twijfels
Maar twijfel wel tussen de Nord 2 en een Galaxy S20 FE. Ik zou dan wel voor de 4G uitvoering gaan, 5G hoef ik niet. Verschillen zijn dan:
4G vs. 5G
draadloos laden vs. bedraad laden
120hz vs. 90hz
uitbreidbaar geheugen vs. niet uitbreidbaar
470 eur vs. 400 eur
Maar het grootste verschil is misschien wel Oxygen (waar ik aan gewend ben) i.p.v. alle meuk die je bij Galaxy toestellen krijgt.... Twijfels twijfels
..
[ Voor 156% gewijzigd door OFV op 28-07-2023 09:37 ]
Zojuist scherm van de nord 2 vergeleken met de Motorola G8 power (lcd). De kleuren zijn op de oneplus mooier, voller. Wat wel opvalt is dat wit op de Motorola echt wit is en op de nord 2 eerder licht geel oogt.
..
[ Voor 99% gewijzigd door OFV op 28-07-2023 09:37 ]
Ivm de hardware knop voor foto's. (ik heb zelf een 8 maar ik vermoed dat dit nog zelfde is): bij instellingen - Knoppen en gebaren kun je ofwelRealAlcatraZ schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:18:
Heb ook geen wifiproblemen (openwrt en gebruik 5ghz)
Instellinge
n
- instellen dat dubbel tikken op aan knop de camera start. Foto's trekken kun je met de volume knoppen.
- instellen bij 'snelle gebaren' dat je met een gebaar op het scherm de camera start (hier kun je verschillende dingen instellen)
Het is geen echte screenprotector nee
Ook bij Knoppen en gebaren kun je ook instellen dat de terugknop links moet staan
Ivm omhoog swipen voor de app kan ik je niet helpen, ik gebruik al jaar en dag Nova launcher ☺️
Ik heb e.e.a. gevonden inderdaad. ik kan nu door een O te tekenen als het scherm uit staat een foto maken en met een V de zaklamp aanzetten, dat werkt top. En met 3 vingers naar beneden voor een screenshot is ook ideaal.superiscch schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:38:
[...]
Ivm de hardware knop voor foto's. (ik heb zelf een 8 maar ik vermoed dat dit nog zelfde is): bij instellingen - Knoppen en gebaren kun je ofwel
- instellen dat dubbel tikken op aan knop de camera start. Foto's trekken kun je met de volume knoppen.
- instellen bij 'snelle gebaren' dat je met een gebaar op het scherm de camera start (hier kun je verschillende dingen instellen)
Het is geen echte screenprotector nee
Ook bij Knoppen en gebaren kun je ook instellen dat de terugknop links moet staan
Ivm omhoog swipen voor de app kan ik je niet helpen, ik gebruik al jaar en dag Nova launcher ☺️
Alleen die apps scrollend is erg wennen, ik was pagina's gewend (en kon feilloos alles vinden).
Eerste indruk is alvast erg positief, denk net zoals de meesten hier wel 
Ik had even snel een foto genomen van mijn vriendin met de Huawei P30 ernaast, en alles komt gewoon beter uit: kleuren, scherpte,...
Ik ga dit weekend eens een side-by-side vergelijking maken met mijn P30, daar vond ik de camera al erg goed van dus ben benieuwd hoe de Nord2 het gaat doen
Ik had even snel een foto genomen van mijn vriendin met de Huawei P30 ernaast, en alles komt gewoon beter uit: kleuren, scherpte,...
Ik ga dit weekend eens een side-by-side vergelijking maken met mijn P30, daar vond ik de camera al erg goed van dus ben benieuwd hoe de Nord2 het gaat doen
Zit er nou standaard een screenprotector op? De zon schijnt op mijn smartphone en zie een duidelijke rand langs het scherm. Wil alleen niet te harden pulken.
Er zit standaard een dunne film protector op. Ik heb de OnePlus screen protector mee gekocht en ga deze plaatsen eens hier een paar krasjes op staan. Hij is wel goed geplakt, je ziet er niks onder zitten.OFV schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:07:
Zit er nou standaard een screenprotector op? De zon schijnt op mijn smartphone en zie een duidelijke rand langs het scherm. Wil alleen niet te harden pulken.
..
Foto’s zien er echt heel goed uit van deze telefoon voor de prijs.
Erg indrukwekkend, mee eens Tweakers?
*foutje*
[ Voor 96% gewijzigd door BBKing op 29-07-2021 08:54 ]
Daar staat hij ook niet tussenmregeling schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 06:50:
[Afbeelding]
Hier kun je de iconen in en uit schakelen.
Ik heb wat problemen met GPS fixes dus dacht hiermee te updaten, maar deze geeft aan dat dit een niet-ondersteund device is? Komt weergegeven als "unknown" en "your device isn't supported, as it's not running OxygenOS"Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:40:
[...]
Ondersteuning is toegevoegd aan Oxygen Updater!
Staat wel in de lijst als Nord 2 (EU) en wanneer ik deze selecteer krijg ik ook geen updates.
Probleempje wat ik heb:
Om te zweefvliegen gebruik ik GPS apps (SeeYou Navigator/XCSoar) en deze hebben een GPS fix nodig om te werken. Wanneer ik apps open die satellieten weergeven heb ik maar een nauwkeurigheid van 13-15 meter en 0/0 satellietfixes. Toevallig nog iemand met dit probleem? Probleem bevindt zich ook buiten.
[ Voor 31% gewijzigd door deSenna24 op 29-07-2021 10:32 ]
..
Heb een iPhone 12, die maakt zelfde kwaliteit foto’s. En dat voor honderden euro’s minder.
Goed bezig Oneplus
Op scherm wel, maar ingezoomt op 100% lijkt het wel schilderijtjes!Joehoe900 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:22:
[...]
Foto’s zien er echt heel goed uit van deze telefoon voor de prijs.
Erg indrukwekkend, mee eens Tweakers?

Zijn er meer mensen die na de pre-order van de Nord 2 bij OnePlus, wel een track-and-trace nr hebben gekregen, maar sinds dien geen enkel status update hebben gehad? Waarvan het pakket niet aan GLS lijkt afgegeven volgens de track-and-trace?
Heb toch een aantal keren via de oneplussite telefoons besteld, ging altijd goed. 23 juli de Nord 2 gepreorderd, 25 juli 'The Parcel was provided by the sender for collection by GLS.' En vervolgens niks meer. Oneplus gisteren gebeld. Krijg te horen ja GLS heeft storing in hun track and trace systeem. GLS gebeld, geven aan dat het pakket is aangemeld 'label gemaakt', maar niet in hun netwerk gescand is. Volgens GLS ligt hij nog bij Oneplus. GLS meld geen storing. Met OnePlus gechat, krijg nu een heel ander verhaal te horen dan telefonisch van oneplus. Ja gebeurd vaker met nieuwe producten, verwachte leverdatum staat op 27-8 (heb gelukkig de chat zwart op wit). OnePlus geeft aan dat pakket later verstuurd wordt. Ze gevraagd, zoals GLS aangaf, dat de verzender (oneplus) een opsporing aanvraag bij GLS indiend. Zou gedaan worden. Maar krijg mail reactie terug dat ze dit niet gaan doen. Moet eerst een week wachten en dan gaan ze opnieuw kijken......
Dat ik nou aangeef dat andere met pre-order de telefoon al hebben, dat ik een mail heb met verzonden, dat op hun site nu staat 'vandaag besteld, binnen 24h verzonden', het mocht allemaal niet helpen. Beetje overdonderd door de tegenstrijdige info van de OnePlus helpdesk en onbegrip van hun kant. Had dit echt niet verwacht. Toen ze nog geen Nederlandse 'helpdesk' hadden reageerden ze heel anders.
Of te wel, zijn er meer mensen die nog niks ontvangen hebben ondanks pre-order?
Heb toch een aantal keren via de oneplussite telefoons besteld, ging altijd goed. 23 juli de Nord 2 gepreorderd, 25 juli 'The Parcel was provided by the sender for collection by GLS.' En vervolgens niks meer. Oneplus gisteren gebeld. Krijg te horen ja GLS heeft storing in hun track and trace systeem. GLS gebeld, geven aan dat het pakket is aangemeld 'label gemaakt', maar niet in hun netwerk gescand is. Volgens GLS ligt hij nog bij Oneplus. GLS meld geen storing. Met OnePlus gechat, krijg nu een heel ander verhaal te horen dan telefonisch van oneplus. Ja gebeurd vaker met nieuwe producten, verwachte leverdatum staat op 27-8 (heb gelukkig de chat zwart op wit). OnePlus geeft aan dat pakket later verstuurd wordt. Ze gevraagd, zoals GLS aangaf, dat de verzender (oneplus) een opsporing aanvraag bij GLS indiend. Zou gedaan worden. Maar krijg mail reactie terug dat ze dit niet gaan doen. Moet eerst een week wachten en dan gaan ze opnieuw kijken......
Dat ik nou aangeef dat andere met pre-order de telefoon al hebben, dat ik een mail heb met verzonden, dat op hun site nu staat 'vandaag besteld, binnen 24h verzonden', het mocht allemaal niet helpen. Beetje overdonderd door de tegenstrijdige info van de OnePlus helpdesk en onbegrip van hun kant. Had dit echt niet verwacht. Toen ze nog geen Nederlandse 'helpdesk' hadden reageerden ze heel anders.
Bij de camera is vooral de achteraf toegevoegde scherpte heel erg storend, maar er zit ook een pro-mode op, die ga ik eens proberen.
De OIS is bij video wel behoorlijk goed.
De OIS is bij video wel behoorlijk goed.
Ik heb precies hetzelfde! Ik dacht dat het slim was om direct bij OnePlus te bestellen, maar dat blijkt dus niet het geval.satfreak01 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:49:
Zijn er meer mensen die na de pre-order van de Nord 2 bij OnePlus, wel een track-and-trace nr hebben gekregen, maar sinds dien geen enkel status update hebben gehad? Waarvan het pakket niet aan GLS lijkt afgegeven volgens de track-and-trace?
Ik denk er nu aan om bij Coolblue te bestellen en die van Oneplus direct bij ontvangst te laten retourneren.
Waardeloos dit
Foto's in een lagere resolutie moeten juist beter zijn
Vier pixels worden namelijk samengesmolten tot één.
Als je echt luchtballonnen wil voorzien van een print is 50MP leuk, anders is het echt al jaren onzin imo
Als je echt luchtballonnen wil voorzien van een print is 50MP leuk, anders is het echt al jaren onzin imo
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heeft bij mij ook lang op een status gestaan dat het pakket was aangemeld maar niet overgedragen aan Gls. Sinds gisteren eind van de middag zou het pakket zijn opgehaald door Gls. Volgende keer bestel ik ook gewoon bij bijvoorbeeld Coolbluesatfreak01 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:49:
Hoe zijn de foto's van een bewegend object? Kinderen ofzo. Lees dat OnePlus hier soms nog problemen mee heeft.
Zou je eens een vergelijk willen plaatsen? Mits je de Nord hebt natuurlijk.Joehoe900 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:42:
[...]
Heb een iPhone 12, die maakt zelfde kwaliteit foto’s. En dat voor honderden euro’s minder.
Goed bezig Oneplus
VolTE en vowifi werken bij mij niet 😐
Youfone provider.
Youfone provider.
Ah ok, dacht dat dat misschien te lage resolutie zou zijn. De stap is ook zo groot van onder de 20 naar 50.CLB schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:48:
Foto's in een lagere resolutie moeten juist beter zijnVier pixels worden namelijk samengesmolten tot één.
..
[ Voor 99% gewijzigd door OFV op 28-07-2023 09:36 ]
Shit. Nu ga ik toch weer twijfelen over de nord. Wilde eigenlijk wachten tot de nieuwe iPhones. Maar de foto’s zijn erg goed!OFV schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:30:
[...]
Hier was redelijk snelheid aanwezig.
[Afbeelding]
Al wandelend ook wat foto's gemaakt, zien er ook goed uit.
Alleen die overdreven scherpte, ik zou willen dat je die optie kon aanpssen naar wat minder.
Alleen die overdreven scherpte, ik zou willen dat je die optie kon aanpssen naar wat minder.
Deed een pre-order bij AmazonDE, op dag van uitbrengen (28-07) had ik m binnen.
Voor de apps indeling op startscherm/lade.
Klik lege plek op scherm , je krijgt nu "achtergrond, Widgets en Instellingen", klik op instellingen en ga naar Lancherindeling (startscherm en lade).
Nu een probleem met backuppen van Whatsapp, die lukt dus niet en blijft hangen op 99%, al de gehele dag.
Ook doorschakelen via Easy Call Forwarding lukt niet.
Klik lege plek op scherm , je krijgt nu "achtergrond, Widgets en Instellingen", klik op instellingen en ga naar Lancherindeling (startscherm en lade).
Nu een probleem met backuppen van Whatsapp, die lukt dus niet en blijft hangen op 99%, al de gehele dag.
Hoe heb je de telefoon ingericht? Data overgezet met de tool, of alles schoon geïnstalleerd en dan de backup teruggezet?Wodonar schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:53:
Deed een pre-order bij AmazonDE, op dag van uitbrengen (28-07) had ik m binnen.
Stop de Whatsapp backup, en in de bestandsbeheerderder, gooi de Backup folder onder Whatsapp weg. Probeer het dan nog eens? Kan een rechten issue zijn op die backup folder.
Neem aan dat je wel goed verbonden ben met je Google Drive cvanuit de whatsapp instellingen?
Wellicht passen ze dit in een update nog aan? Had ergens gelezen dat OnePlus wel vaker betere foto's gaat maken als smartphone al tijdje uit is doordat ze updates uitbrengen.RealAlcatraZ schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:49:
Al wandelend ook wat foto's gemaakt, zien er ook goed uit.
Ja, softwarematig kunnen ze nog veel doen. Je kunt ook kijken voor een Gcam implementatie, de camera software van de Google Pixel telefoons. Daar zijn ook mooie resultaten mee te behalen.OFV schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:57:
[...]
Wellicht passen ze dit in een update nog aan? Had ergens gelezen dat OnePlus wel vaker betere foto's gaat maken als smartphone al tijdje uit is doordat ze updates uitbrengen.
Daar duikel ik straks even in, dank voor je uitleg en meedenken.swhnld schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:57:
[...]
Hoe heb je de telefoon ingericht? Data overgezet met de tool, of alles schoon geïnstalleerd en dan de backup teruggezet?
Stop de Whatsapp backup, en in de bestandsbeheerderder, gooi de Backup folder onder Whatsapp weg. Probeer het dan nog eens? Kan een rechten issue zijn op die backup folder.
Neem aan dat je wel goed verbonden ben met je Google Drive cvanuit de whatsapp instellingen?
Backup vanuit Google Drive gedaan zonder verdere poespas, lukt altijd goed, ook met de Nord CE.
Met deze Nord2 dan even niet. Ik ga door
WhatsApp geheel verwijderd, ook meteen die backupmap in de folder (want alleen die backupmap weghalen loste het niet op). Opnieuw de app geïnstalleerd en via Google Drive weer laten herstellen (backup WhatsApp terug zetten). Kon zowaar weer backuppen.
Nu mn andere probleem nog even fixen, zal ook wel opnieuw de app installen zijn denk ik.
[ Voor 19% gewijzigd door Wodonar op 29-07-2021 17:21 ]
Wodonar schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:15:
[...]
Daar duikel ik straks even in, dank voor je uitleg en meedenken.
Backup vanuit Google gedaan zonder verdere poespas, lukt altijd goed, ook met de Nord CE. Met deze Nord2 dan even niet. Instellingen staan goed, naar ik meen. Ik ga door
Is al bekend of nord 2 de Camera2 API support heeft?swhnld schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:59:
[...]
Ja, softwarematig kunnen ze nog veel doen. Je kunt ook kijken voor een Gcam implementatie, de camera software van de Google Pixel telefoons. Daar zijn ook mooie resultaten mee te behalen.
Echt wel mooie foto's. Die midrangers beginnen toch fantastisch goede toestellen te worden.ThijsLuke schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:24:
Hier ook een paar foto's
Er zit wel een leuke simpele vorm van bokeh in sommige foto's, dat is wel tof.
Binnenkort eens wat foto's maken bij schemering
Binnenkort eens wat foto's maken bij schemering
Nee heb ik niet, maar afgaande op de foto’s hier zijn ze gewoon gelijkwaardig. Heel knap voor deze prijs!Flipm0de schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:19:
[...]
Zou je eens een vergelijk willen plaatsen? Mits je de Nord hebt natuurlijk.
Moeilijk he knopen doorhakken over de volgende telefoon. Herken me hier zelf helemaal inFlipm0de schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:45:
[...]
Shit. Nu ga ik toch weer twijfelen over de nord. Wilde eigenlijk wachten tot de nieuwe iPhones. Maar de foto’s zijn erg goed!
Hieronder een paar cases met (vind ik) leuke skins.
https://www.gadgetshieldz...g-skins-wraps-covers.html
https://www.gadgetshieldz...g-skins-wraps-covers.html
Nog niet. De voorganger (de gewone Nord) heeft het wel, dus verwacht het ook dat het hier zal zijn.OFV schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:23:
[...]
Is al bekend of nord 2 de Camera2 API support heeft?
Maar misschien wil iemand het testen?
https://www.xda-developers.com/camera2-api/
Misschien eens Nova launcher testen?RealAlcatraZ schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:40:
[...]
Ik heb e.e.a. gevonden inderdaad. ik kan nu door een O te tekenen als het scherm uit staat een foto maken en met een V de zaklamp aanzetten, dat werkt top. En met 3 vingers naar beneden voor een screenshot is ook ideaal.
Alleen die apps scrollend is erg wennen, ik was pagina's gewend (en kon feilloos alles vinden).
Welke snelheid halen jullie via WiFi? Heb voor de test Ziggo speedtest gepakt.
:strip_exif()/f/image/6SIyiv1LjM4pAKe0MaxtPWW1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 207% gewijzigd door ThijsLuke op 29-07-2021 17:10 ]
Dat is idd erg vet😁OFV schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:32:
Wat een snelheid met laden.
heeft iemand de telefoon al kunnen testen op het Orange netwerk?
Iemand met een Nord 2 met Youfone provider die wel VolTE heeft?