[Multi] eFootball 2022 (Pro Evolution Soccer)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:29
Het blijft grafisch maar karig en qua modes.
Maar, de afgelopen dagen wat tijd geïnvesteerd in een team. Wat spelers gehaald en geupgrade en ja, het begint te lopen.

Ergens krijgt het al met al het pes gevoel (iets) terug.
Lekker dit tempo tov fifa weer!.
Al blijft het switchen maar lastig en is het toch weer flink schakelen qua controls.

Ik zal efootball de komende tijd wat vaker opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:49
b.o.n.s schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:14:
Maar, de afgelopen dagen wat tijd geïnvesteerd in een team. Wat spelers gehaald en geupgrade en ja, het begint te lopen.

Al blijft het switchen maar lastig en is het toch weer flink schakelen qua controls.

Doe nou niet, boycot die handel, anders gaat het nooit wat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 12:55
b.o.n.s schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:14:

Ik speel het spel elke dag omdat het best prima speelt, maar de 'wisselvalligheid' per potje is wel echt veel te groot. Het ene potje win ik met 6-0 en heb ik ook echt het gevoel dat het script volledig aan mijn kant meewerkt en het potje erna verlies ik kansloos met 6-1 omdat mijn team ineens speelt als een stel amateurs. 8)7 Daarnaast is ook de vertraging per potje gewoon veel te verschillend, het ene potje speelt super vloeiend en het andere potje heb ik een enorme input lag waardoor ik eigenlijk op voorhand al weet dat ik niet ga winnen... Heb een leuk team bij elkaar gespeeld maar doe helaas nog steeds dik onder voor de spelers die die speciale packs hebben gekocht helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Sleeon schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:13:
[...]

Doe nou niet, boycot die handel, anders gaat het nooit wat worden ;)
Haha,

Ik geef geen geld uit aan ecoins 😉
No worries!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 22:41
Timoo_FR schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:02:
[...]

Ik speel het spel elke dag omdat het best prima speelt, maar de 'wisselvalligheid' per potje is wel echt veel te groot. Het ene potje win ik met 6-0 en heb ik ook echt het gevoel dat het script volledig aan mijn kant meewerkt en het potje erna verlies ik kansloos met 6-1 omdat mijn team ineens speelt als een stel amateurs. 8)7...
Nou inderdaad, ik speelde toevallig 2x tegen dezelfde tegenstander. Eerste keer 4-0 verloren, tweede keer 3-0 gewonnen. Zelfde spelers zelfde opstelling zelfde tactiek.
Dat kan toch eigenlijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 13:28
Speel bijna elke dag wel een potje. Maar je voelt op de een of andere manier dat het deze wedstrijd niet lukt om te winnen. Ook een doelpunt tegen ver ver ver in blessuretijd zie je eigenlijk al aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
harley2009 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:06:
Speel bijna elke dag wel een potje. Maar je voelt op de een of andere manier dat het deze wedstrijd niet lukt om te winnen. Ook een doelpunt tegen ver ver ver in blessuretijd zie je eigenlijk al aankomen
Haha precies dit en wat @Harribo zegt, je voelt het gewoon aankomen en het gebeurd nog ook. Helaas is dat zonde en neemt dat wel het nodige plezier weg maar ach, het is niet anders. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Eindelijk divisie 6, maar sindsdien verlies is alles.
Elke tegenstander past pre match bepaalde settings aan merk ik.
Ik speel gewoon met mijn team zoals het staat.

Mis ik een truukje of foefje wat mij verder brengt?

En is er een quick turn oid voor verdedigers?
Middenveld en aanval kan je de r1 gebruiken, bij defence krijg je dan een meelopende teammate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Ik vermaak me inmiddels wel wat meer met eFootball 2023. Speel nagenoeg alleen offline op 10 min op de hoogste difficulty. Ik hoop dat er op korte termijn wat betaalde DLC komt zodat ik weer ouderwets Master League kan gaan spelen :)

Verder heb ik nog steeds moeite om de bal een beetje lekker rond te laten gaan. Die passing gaat soms heel traag en dan duiken er gelijk 2 tegenstanders tegelijk op en ben je de bal weer kwijt. Verder speel ik in 3-5-2 de sterren van de hemel en in een 4-5-1 of 4-3-3 lukt er helemaal niks. Dan maar gewoon 3-5-2 spelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ik speel het meerdere malen per week.
Soms is het spel tenenkrommend oneerlijk.
Maar al met al vermaak ik mij er prima mee.

@Vlassie1980
Probeer eens tactiek Breed te spelen?
En soms krijg ik 5 spelers op mij af, dan speel ik hem door de lucht, weg 5 spelers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik moet zeggen dat ik ook langzaam maar zeker aan het overschakelen ben van PES2021 naar EF23.
Het speelt net wat verrassender, iets minder scripted. Ik hou me voorlopig ook bij de offline content en hoop ook dat het snel wordt uitgebreid.

Ik moet zeggen dat ik het liefst speel met 4-3-3 met een AMF erachter of klassiek 4-4-2. Wel als tactiek de snelle counter hanteren.
Verdedigend is de l2 knop essentieel, daar voorkom ik een hoop ellende mee. De sprintknop is zeer effectief als je hem goed inzet, maar dit vereist veel training, aangezien je bij verkeerd gebruik nul controle over de bal hebt.

kortom, het begint te kriebelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Inmiddels speel ik gewoon weer online en het gaat me best goed af moet ik zeggen.
Had opeens spontaan vet veel geld dus heb nu best een leuke selectie in een 3-2-3-2 opstelling. Hopelijk binnenkort weer wat meer DLC en nog meer stadions, clubs etc...

Hpe kan ik trouwens aan een ander tenue komen in MyClub? Speel nu met Sparta maar wil hem aanpassen naar iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboelie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01-2024
Vlassie1980 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:35:
Inmiddels speel ik gewoon weer online en het gaat me best goed af moet ik zeggen.
Had opeens spontaan vet veel geld dus heb nu best een leuke selectie in een 3-2-3-2 opstelling. Hopelijk binnenkort weer wat meer DLC en nog meer stadions, clubs etc...

Hpe kan ik trouwens aan een ander tenue komen in MyClub? Speel nu met Sparta maar wil hem aanpassen naar iets anders :)
een ander tenue, geen idee...zit nog geen edit mode in helaas.

online speel ik alleen als je met de reguliere teams kan spelen en dus geen dreamteam oid. Ik wil niet met Ajax voetballen waarin Neymar speelt enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-06 08:22

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik speel nu sinds een weekje efootball season 2023 en ik heb een vraag.
Ik unlock met matchpass af en toe van die gele munten met een 1-5 erin. Die staan nu ook rechtsbovenin naast de andere currencies (GP en eFootball coins).
Wat kan ik hiermee? Ik kan wel in het matchpass scherm een special player list openen, maar ik kan die spelers niet signen ookal heb een 3-sterren munt en klik ik een 3-sterrenspeler aan.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
DirtyBird schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:48:
Ik speel nu sinds een weekje efootball season 2023 en ik heb een vraag.
Ik unlock met matchpass af en toe van die gele munten met een 1-5 erin. Die staan nu ook rechtsbovenin naast de andere currencies (GP en eFootball coins).
Wat kan ik hiermee? Ik kan wel in het matchpass scherm een special player list openen, maar ik kan die spelers niet signen ookal heb een 3-sterren munt en klik ik een 3-sterrenspeler aan.
Volgens mij zijn dat wel nominated contracts. Dus je zult wel een 3 sterren speler moeten kunnen halen. Maar dat doe je volgens mij niet in het matchpass scherm maar in het scherm waar je ook de andere spelers koopt.

Welk platform speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 23:11
Ik heb dit al tijden niet gespeeld, ik was vooral afgeknapt op het ontbreken van Multiplayer Coop, wat nou juist het gene is wat ik vaak speelde met vrienden. Nu is het ook wel zo dat ik een 5mnd oud dochtertje heb dus sowieso minder tijd maar mijn maat die wat oudere kinderen heeft, gaf aan dat de gameplay onlangs flink verbeterd is maar dat dit soort "basics" nog altijd ontbreken in het spel.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06
De laatste disc versie gekocht voor mijn zoontje om op PS4 te spelen. Best lastig om een gratis patch daarvoor te vinden, heeft iemand een tip?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Iemand nog wat gehoord / gelezen over wanneer er meer DLC beschikbaar komt en de game nu een beetje echt "af" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Vlassie1980 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:34:
Iemand nog wat gehoord / gelezen over wanneer er meer DLC beschikbaar komt en de game nu een beetje echt "af" is?
Niets gelezen. Maar had vorig jaar een road map van Konami ergens gepost. Er zouden nog extra dingen aan komen zoals coop geloof ik.
Kan dat nu niet meer terugvinden.

Edit :dit lijkt erop

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 17-01-2023 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 27-06-2023 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik heb inmiddels toch maar Fifa 23 in de aanbieding gekocht. Mindere gameplay maar je hebt tenminste geen halfbakken product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 27-06-2023 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Toch maar even eFootball geprobeerd, maar ik had nul controle over m'n verdedigers. Op het moment dat ik iemand selecteerde om druk te zetten op een aanvaller stopt hij gewoon met lopen, alsof de boel in een script was gelopen.

Ik lees hierboven dat de Master League nog steeds niet is toegevoegd, dus dit hele spel is alleen maar online te spelen? Geen oefenpotjes tegen de computer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Anoniem: 1456976 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:21:
Toch maar even eFootball geprobeerd, maar ik had nul controle over m'n verdedigers. Op het moment dat ik iemand selecteerde om druk te zetten op een aanvaller stopt hij gewoon met lopen, alsof de boel in een script was gelopen.

Ik lees hierboven dat de Master League nog steeds niet is toegevoegd, dus dit hele spel is alleen maar online te spelen? Geen oefenpotjes tegen de computer?
Het stomme is dat je niet steeds moet proberen om snel tussen verdedigers te switchen. Je moet de verdedigers vnl zelf laten verdedigen en met een geselecteerde middenvelder proberen de bal af te pakken.
Als je zelf steeds wilt ingrijpen, werkt het systeem tegen. Heel vreemd ook.

Ik heb bijvoorbeeld vaak gehad dat als een spits van de tegenstander alleen op mijn keeper afgaat en ik niks doe,dat hij dan mist .
Rare gameplay maar je moet het door krijgen.

Over online/offline... je hebt onder dream team ook wedstrijden offline tegen de ai/computer.
En bij de gewone teams, eerste menu item, ook soms. Naast de standaard wedstrijd.

Het lijkt soms wel alsof ze maar 2 programmeurs in dienst hebben bij Konami, zo traag gaan veranderingen.

Ik speel het spel vanaf het begin, Fifa vind ik niets aan dus blijft dit spel over.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 01-06-2023 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:05
Als het goed is, komt komende week eFootball 2024... hopelijk wat meer opties en ook de mogelijkheid de originele eredivisie teams te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:16
Ik hoop eerder op eindelijk Master league.
Speel nog steeds 2021 omdat die daar tenminste in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Volgens mij wordt het niets bijzonders. Gewoon meer van hetzelfde, transfer rosters update.

Misschien komen er nog wel aanvullingen maar die verwacht ik niet deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:05
Harribo schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:19:
Volgens mij wordt het niets bijzonders. Gewoon meer van hetzelfde, transfer rosters update.

Misschien komen er nog wel aanvullingen maar die verwacht ik niet deze week.
Beetje offtopic, maar FIFA gaat nu EA Sports FC heten en krijgt een andere developer. Jammer dat er geen demo's released worden?

Ik vind eFootball 2023 nog steeds niet lekker spelen. Ik hoop niet dat je gelijk hebt ;) Ik speel bijv PES 2021 nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
JeroenV_ schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:16:
Ik hoop eerder op eindelijk Master league.
Speel nog steeds 2021 omdat die daar tenminste in zit.
Je kan al een tijdje ML spelen via een patch, naam alleen even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Dr. Strangelove schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:12:
[...]
Je kan al een tijdje ML spelen via een patch, naam alleen even kwijt.
Ook op de PS4/5 of alleen op pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Vandaag de update gehad naar 2024.. maar ik mis nu veel teams? Ik dacht het was free-to-play ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
DaYwaLkUr schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:39:
Vandaag de update gehad naar 2024.. maar ik mis nu veel teams? Ik dacht het was free-to-play ?
Ik heb nog niet gecheckt, maar wat ik wel ergens las is dat ze veel licenties kwijt zijn… weet even niet meer waar ik dat gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiigamer
Volgens mij is dit een tussen update... een groot deel van het spel is nog niet speelbaar waaronder online en dreamteam. Dat komt volgens mij morgen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
wiigamer schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:57:
Volgens mij is dit een tussen update... een groot deel van het spel is nog niet speelbaar waaronder online en dreamteam. Dat komt volgens mij morgen beschikbaar.
Klopt, morgen om 8:00 is het onderhoud afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vandaag maar even checken op PS5, maar ik wacht nog tot in den treure op Master League in eFootball.

De stadions voor de licensed teams zien er prachtig uit, maar het is allemaal niet compleet. Wanneer komt er eens een footie game met alle teams en licenties en hun eigen stadions. Bij Fifa hadden ze dat aardig voor elkaar bij Engelse, Duitse en Spaanse teams.

Lekker ballen met Sparta op het Kasteel 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
Vlassie1980 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:24:
Vandaag maar even checken op PS5, maar ik wacht nog tot in den treure op Master League in eFootball.

De stadions voor de licensed teams zien er prachtig uit, maar het is allemaal niet compleet. Wanneer komt er eens een footie game met alle teams en licenties en hun eigen stadions. Bij Fifa hadden ze dat aardig voor elkaar bij Engelse, Duitse en Spaanse teams.

Lekker ballen met Sparta op het Kasteel 🤪
Haha tja dat gaat helaas nooit meer gebeuren ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Je moet terug naar de dagen van PES 4/5/6 daarvoor... die trouwens nog erg speelbaar zijn. Mooie patches met een stuk of zes Nederlandse stadions. Ook heel coole Classic patches.

• DaYwaLkUr
Gameplay lijkt btw 1:1 met 2023, lijkt vooralsnog alleen een roster update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timoo_FR
DaYwaLkUr schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:15:
Gameplay lijkt btw 1:1 met 2023, lijkt vooralsnog alleen een roster update.
Goh wat een verrassing… het boeit Konami he-le-maal niks joh. Reddit en X staan er vol mee. eFootball gaat nooit meer worden zoals PES ooit was… daarom is het qua spelplezier en beleving het beste om een goede PC te hebben waarop je Football Life van Smokepatch kan draaien. Eind september komt hun nieuwe versie uit.

Maar goed ik klaag verder niet want ik vind eFootball prima spelen, zit in divisie 3 met mijn F2P team. Speel gewoon elke dag zo’n 2 à 3 potjes en dan vind ik het wel weer welletjes. Meestal win ik 2 of 3 van die potjes dus dat is mooi meegenomen haha :)

Had voorheen echt veel meer moeite met de gameplay maar heb het nu aardig onder de knie (voor hoeverre je het onder de knie kan hebben ivm scripting 8)7)

[ Voor 9% gewijzigd door Timoo_FR op 07-09-2023 09:38 ]

• Timoo_FR
Dr. Strangelove schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:20:
Je moet terug naar de dagen van PES 4/5/6 daarvoor... die trouwens nog erg speelbaar zijn. Mooie patches met een stuk of zes Nederlandse stadions. Ook heel coole Classic patches.
Daar bestaan idd leuke patches voor en speelt prima. Ik heb zelf heel lang PES 2017 gespeeld, zelf de nodige patches gecombineerd om er voor mij het leukste spel van te maken, echt heel veel plezier uitgehaald. Nu is er Football Life van Smokepatch dat een hele boel goedmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
Zo, de eerste 10 potjes in eFootball 2024 zitten erop. Ik kan eigenlijk maar 1 ding zeggen: ik vind het geweldig spelen. 8 van de 10 potjes gewonnen, 1 gelijk, 1 verdiend verloren. De gameplay is grotendeels hetzelfde gebleven maar het dribbelen met je linkerstick is echt geweldig, je dribbelt echt precies zoals je je stick beweegt. Al een paar prachtige goals door gemaakt. Ook merk je verschil in duels, schoten en passes en de scheidsrechters zijn eindelijk wat fatsoenlijker geworden (net 3 terechte penalty’s gekregen die je normaal echt niet kreeg).

Verder zijn de graphics ook hier en daar verbeterd maar aangezien ik op PS4 speel heb ik daar nog niet bijster veel van gezien.

Iedereen heeft er natuurlijk een eigen mening over maar mij is de update erg goed bevallen. Nu alleen nog hopen op de offline modi.

Mocht je op PS4 spelen, voeg me ff toe: Timoo_FR :)

[ Voor 7% gewijzigd door Timoo_FR op 08-09-2023 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiigamer
Johan Cruijff Arena is ook weer terug van weggeweest als je voor Ajax kiest in Dream Team. Wellicht De Kuip ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
wiigamer schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:47:
Johan Cruijff Arena is ook weer terug van weggeweest als je voor Ajax kiest in Dream Team. Wellicht De Kuip ook?
De Kuip helaas niet, maar wel aantal andere prachtige stadions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Ik vermaak mij momenteel prima met E Football. Na de update vind ik het toch veel beter spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
harley2009 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:21:
Ik vermaak mij momenteel prima met E Football. Na de update vind ik het toch veel beter spelen..
Speelt echt heerlijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het speelt beter dan wat ik mij herinner van ruim een jaar geleden. Laatst ook Fifa23 eens geprobeerd in een gratis weekend en dat speelt hetzelfde als dit maar dan met meer licenties. Snelheid ligt ook veel te hoog, zelfs op -2 vind ik het vrij arcade ping-pong voetbal. Wel gaar dat "team mate pressure" onder R2 zit die je nodig hebt voor super cancel. Dat laatste gebruik ik nogal vaak omdat ik het idee heb dat je dan net wat vrijer kunt bewegen. Op de een of andere manier is de diepte in het spel soms ook wat moeilijker in te schatten, vooral bij voorzetten van boven naar beneden op je scherm. Dit is best wel belangrijk om goed te kunnen timen. Ik heb bij voorzetten ook het idee dat ballen sneller lijken te gaan dan ze gaan, zal dat diepte verhaal wel zijn. Morgen maar eens kijken hoe FUMA online is.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Heb er nu een stuk of 10 potjes opzitten wel een verbetering tov de vorige versie, jammer van het aantal teams en de beperkte modussen alleen het is een gratis gane dus dan hoef je ook niet alles te verwachten...

Wat ik jammer vind qua gameplay... Voordeel wordt neit vaak gegeven bij een gele kaart wordt het spel direct stil gelegd soms is dat heel irritant..

Hervattingen zijn vaak traag ik wil een mogelijkheid hebben om ten alle tijden de bal kort af te kunnen leggen op een medespeler dat is vaak niet mogelijk volgens mij..
Soms ziet de keeper er een beetje gek uit met duiken die helemaal niet nodige zijn of dat line sliden zoals ik het noem dat er een soort onzichtbare muur is..

Veder bevalt de game op zich wel gfx zijn weer wat beter.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Maar blijft de game zo? Ik mis nog veel ploegen en bijv ook opties in difficulty level, of beginner, of superstar niks ertussen.. Lijkt alsof we nog steeds de demo spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
DaYwaLkUr schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:02:
Maar blijft de game zo? Ik mis nog veel ploegen en bijv ook opties in difficulty level, of beginner, of superstar niks ertussen.. Lijkt alsof we nog steeds de demo spelen?
Dit difficulty level, of beginner, of superstar staat er gewoon tussen hoor.. Voor je een wedstrijd begint kun je dat aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
DaYwaLkUr schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:02:
Er zou nog een hoop bij moeten komen maar echt geen idee wanneer.. heb ook geen flauw idee welke licenties Konami eigenlijk nog heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timoo_FR
Wii4all schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:39:
Heb er nu een stuk of 10 potjes opzitten wel een verbetering tov de vorige versie, jammer van het aantal teams en de beperkte modussen alleen het is een gratis gane dus dan hoef je ook niet alles te verwachten...

Wat ik jammer vind qua gameplay... Voordeel wordt neit vaak gegeven bij een gele kaart wordt het spel direct stil gelegd soms is dat heel irritant..

Hervattingen zijn vaak traag ik wil een mogelijkheid hebben om ten alle tijden de bal kort af te kunnen leggen op een medespeler dat is vaak niet mogelijk volgens mij..
Soms ziet de keeper er een beetje gek uit met duiken die helemaal niet nodige zijn of dat line sliden zoals ik het noem dat er een soort onzichtbare muur is..

Veder bevalt de game op zich wel gfx zijn weer wat beter.
Scheidsrechters hebben inderdaad nog steeds verbetering nodig.. ook super irritant dat het ‘snel’ nemen van een vrije trap, inworp of doeltrap totaal geen meerwaarde heeft omdat het veel te lang duurt voor je de bal kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
harley2009 schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:31:
[...]

Dit difficulty level, of beginner, of superstar staat er gewoon tussen hoor.. Voor je een wedstrijd begint kun je dat aanpassen
Ik zou graag naar Pro willen gaan 😉 maar dat kan niet... Is toch raar of niet, net alsof je de demo speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:27:
[...]

Ik zou graag naar Pro willen gaan 😉 maar dat kan niet... Is toch raar of niet, net alsof je de demo speelt.
Het spel is puur voor het myteam gebeuren, als er al een offline gebeuren komt dan in de vorm van een DLC maar ik zou er niet op rekenen. Wees blij dat je inmiddels 10 minuten per wedstrijd mag spelen, dat was voorheen ook veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
LoneRanger schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:18:
[...]

Het spel is puur voor het myteam gebeuren, als er al een offline gebeuren komt dan in de vorm van een DLC maar ik zou er niet op rekenen. Wees blij dat je inmiddels 10 minuten per wedstrijd mag spelen, dat was voorheen ook veel minder.
Master League komt er wel aan hoor, gaan al cutscenes van rond van spelers in de kleedkamer enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Timoo_FR schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:30:
[...]

Master League komt er wel aan hoor, gaan al cutscenes van rond van spelers in de kleedkamer enzo
Ik heb ook wel eens screens gezien van Half life 3. :+ Maar het zal allemaal best na ehm 2 jaar? Gezien mij ervaringen met de huidige gameplay ga ik de ML niet eens gratis spelen, dat gaat heel snel vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
LoneRanger schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:09:
[...]

Ik heb ook wel eens screens gezien van Half life 3. :+ Maar het zal allemaal best na ehm 2 jaar? Gezien mij ervaringen met de huidige gameplay ga ik de ML niet eens gratis spelen, dat gaat heel snel vervelen.
Ja zoals ik al eerder zei, het boeit ze niks joh. Het is gewoon jammer dat de gameplay van FIFA totaal niet op echt voetbal lijkt, want qua beleving zit die game natuurlijk wel goed in elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
De matchmaking slaat trouwens ook helemaal nergens op… ik zit in divisie 5 en kom nu tegen een divisie 1 speler (ranking plek 900) Echt hoe krijgen ze het toch voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
Timoo_FR schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:24:
De matchmaking slaat trouwens ook helemaal nergens op… ik zit in divisie 5 en kom nu tegen een divisie 1 speler (ranking plek 900) Echt hoe krijgen ze het toch voor elkaar.
Is dit hetzelfde als seasons in FIFA?
Heb dit gezocht, maar het kan eigenlijk alleen met je eigen gemaakte club?
Zou het liefst gewoon club willen spelen en online seasons doen, maar oke...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het staat voor mij inmiddels vast dat eFootball op sterven na dood is. Ik speelde vroeger altijd heel graag offline Master League of gewoon random wat potjes tegen de AI.

Na een paar jaar eFootball is er nog geen ML te bekennen, slopen ze de al reeds eerder gebruikte teams in eerdere versies er doodleuk uit, kan je nog steeds niet eens uit meer dan 3 moeilijkheidsgraden kiezen bij de instellingen en ook alleen maar een bepaald aantal minuten. Het is gewoon echt allemaal armoe en het is gewoon een demo die ze elk jaar een beetje oppoetsen. Het is dan wel gratis maar totaal niet meer een concurrent voor Fifa / FC24

Heel erg jammer, want ik heb me vroeger heel erg vermaakt met International Superstar Soccer en de latere PES games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:34
Heb het ook even opgestart omdat de achievements nog relatief makkelijk zijn voor mijn gamerscore.
Speel het op de Series X, en graphics wise is dat echt wel een propere game in mijn ogen.

Het speelt gewoon zoals PES, en dat is niet perse slecht.
Wat ze nu wel mogen waar maken is dat crossplay er komt, veel beloven maar nog niet veel van gezien.
Zou de game echt ten goede komen, en die myteam mode zit wel goed in elkaar.

Ook heel wat offline opties voor te spelen, wat ik ook gewoon verkies.
Ze gooien echt met zoveel naar je hoofd, dat je als F2P speler je buidel niet moet boven halen.
Bij Fifa is dat precies wel wat anders 8)7 Tenzij je elke dag zit te traden en meer een beurs spel speelt dan voetbal.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat niet geven van voordeel begin ik me wel aan te ergeren...gister tegen mijn zoon een potje...hij maakt een overtreding waar je geel voor krijgt...maar de bal passte ik precies tussendoor en kwam terecht bij een speler van mij...voordeel zou je dus zeggen en als de bal uitgaat alsnog de gele kaart toekennen, maar dat zit er helemaal niet in heb ik het idee.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timoo_FR
KBE91 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:23:
Heb het ook even opgestart omdat de achievements nog relatief makkelijk zijn voor mijn gamerscore.
Speel het op de Series X, en graphics wise is dat echt wel een propere game in mijn ogen.

Het speelt gewoon zoals PES, en dat is niet perse slecht.
Wat ze nu wel mogen waar maken is dat crossplay er komt, veel beloven maar nog niet veel van gezien.
Zou de game echt ten goede komen, en die myteam mode zit wel goed in elkaar.

Ook heel wat offline opties voor te spelen, wat ik ook gewoon verkies.
Ze gooien echt met zoveel naar je hoofd, dat je als F2P speler je buidel niet moet boven halen.
Bij Fifa is dat precies wel wat anders 8)7 Tenzij je elke dag zit te traden en meer een beurs spel speelt dan voetbal.
Precies dit. Het is én een gratis game én je krijgt zoveel gratis rewards dat je gewoon een leuk team kan bouwen. Maar ik snap de mensen die op ML etc. wachten hoor, duurt gewoon veel en veel te lang.

• Timoo_FR
Wii4all schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:45:
Dat niet geven van voordeel begin ik me wel aan te ergeren...gister tegen mijn zoon een potje...hij maakt een overtreding waar je geel voor krijgt...maar de bal passte ik precies tussendoor en kwam terecht bij een speler van mij...voordeel zou je dus zeggen en als de bal uitgaat alsnog de gele kaart toekennen, maar dat zit er helemaal niet in heb ik het idee.
Klopt man.. dat is helaas typisch Konami, gaat al zó lang niet goed dat ze er helemaal niks meer aan doen lijkt wel…

• Timoo_FR
Ook jammer dat ze niet gewoon een fatsoenlijke app hebben waarin je bijvoorbeeld je team en nieuwe spelers o.i.d. kan zien. Dat moet dan weer met een externe app (eFHUB)

[ Voor 3% gewijzigd door Timoo_FR op 14-09-2023 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Timoo_FR schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:47:
[...]
Maar ik snap de mensen die op ML etc. wachten hoor, duurt gewoon veel en veel te lang.
Zeg dat wel, daarom spelen wij gewoon nog steeds PES21.
Ik speel 1x per week PES met een tweetal vrienden, en dit doen we al 20 jaar ofzo.

We spelen dus met z'n 3'en ML tegen de PS en na een seizoen of 10 ofzo pakken we een nieuw team/land en beginnen weer van voor af aan. Snap dat dat niet helemaal standaard gebruik van het spel is, maar gewoon het feit dat je een speltype al zo lang niet uitbrengt is gewoon erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:43
JeroenV_ schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:01:
[...]

Zeg dat wel, daarom spelen wij gewoon nog steeds PES21.
Ik speel 1x per week PES met een tweetal vrienden, en dit doen we al 20 jaar ofzo.

We spelen dus met z'n 3'en ML tegen de PS en na een seizoen of 10 ofzo pakken we een nieuw team/land en beginnen weer van voor af aan. Snap dat dat niet helemaal standaard gebruik van het spel is, maar gewoon het feit dat je een speltype al zo lang niet uitbrengt is gewoon erg irritant.
Ik deed dat vroeger ook geregeld met 2. Speel hierdoor geen footies meer atm...

https://www.techpowerup.com/review/

• JeroenV_
TiezZ_BE schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:04:
[...]
Ik deed dat vroeger ook geregeld met 2. Speel hierdoor geen footies meer atm...
Wij nog steeds wel, omdat je met option files ook een eind komt.
Maar goed, we spelen nog steeds op de PS4 terwijl de PS5 er al naast staat. Zou toch ook mooi zijn als we die eens konden gaan gebruiken voor PES

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:34
Paar potjes online gespeeld, god wat heb ik toch een enorme delay.
Spelers die seconden nodig hebben voor iets te doen, voelt allemaal zo loom aan.
Komt misschien omdat mijn tegenstander 3 bars heeft, mijn Series x is verbonden op kabel.
Ping altijd laag geweest in elke game in EU.

Moet wel zoeken op uitgebreid, omdat hij anders geen matchen kan vinden.

Wilde het even online proberen, maar terug naar de AI dan maar.
Nochtans wel lekker teampje bij 1 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiigamer
Efootball 2025 komt volgende week uit... of eigenlijk Efootball 4.0 want het jaartellen gaat er uit...

https://twitter.com/play_...tatus/1831648570300113175

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ben al tijden gestopt met het spelen van dit spel.
Dat terwijl ik zelf altijd dit topic opzette.

Het spel is gewoon heel raar in allerlei facetten. Spelers die zo maar afgeremd worden, ballen die onnatuurlijk stuiteren etc etc.
Het lijkt totaal niet meer op voetbal. Konami heeft het om zeep geholpen door de overdreven controle ingame. Het physics systeem is ook onnatuurlijk en Konami blijft al een 10(?) jaar hetzelfde systeem aan houden.

Enige wat ze doen is proberen iedereen zoet en lekker te houden met nieuwe zogenaamde top spelers. Die statistieken van de topspelers zeggen weinig want het systeem doet toch wat het wil waardoor je er niks aan hebt. Speler met snelheid 90 wordt dan bijv doodleuk ingehaald door een speler met snelheid 70. Gaat nergens over.
Maar ja kinderen tuinen er wel in.

Bovenstaande zal de volgende versie weinig aan veranderen durf ik nu al te zeggen.

[ Voor 41% gewijzigd door Harribo op 06-09-2024 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Dit jaar was er niet eens:
- master league?
- maar 20 clubs?
- eFootball is slechter als ultimate team

Zolang ze dit niet aanpassen, blijf ik lekker fc 24 spelen met mijn zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaYwaLkUr schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 13:28:
Dit jaar was er niet eens:
- master league?
- maar 20 clubs?
- eFootball is slechter als ultimate team

Zolang ze dit niet aanpassen, blijf ik lekker fc 24 spelen met mijn zoon.
Nou dit inderdaad. De wereld van de voetbalgames is totaal de verkeerde weg ingeslagen. Efootball is een mobile game met 'iconische spelers' als zoethoudertjes. Ik betaal liever full price voor een game zoals PES vroeger was. Weg met die micro transacties, epic cards en alle andere dopamine casino achtige speeltjes.
Ik ben ook geen FIFA fan, maar dat is in feite wel een volledige game. Ook al zie ik weinig tot geen vooruitgang in FIFA (of hoe het nu ook heet), dan blijf ik wel FIFA spelen. Maar wat mis ik de tijden van PES2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Harribo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 18:43:
Ben al tijden gestopt met het spelen van dit spel.
Dat terwijl ik zelf altijd dit topic opzette.

Het spel is gewoon heel raar in allerlei facetten. Spelers die zo maar afgeremd worden, ballen die onnatuurlijk stuiteren etc etc.
Het lijkt totaal niet meer op voetbal. Konami heeft het om zeep geholpen door de overdreven controle ingame. Het physics systeem is ook onnatuurlijk en Konami blijft al een 10(?) jaar hetzelfde systeem aan houden.

Enige wat ze doen is proberen iedereen zoet en lekker te houden met nieuwe zogenaamde top spelers. Die statistieken van de topspelers zeggen weinig want het systeem doet toch wat het wil waardoor je er niks aan hebt. Speler met snelheid 90 wordt dan bijv doodleuk ingehaald door een speler met snelheid 70. Gaat nergens over.
Maar ja kinderen tuinen er wel in.

Bovenstaande zal de volgende versie weinig aan veranderen durf ik nu al te zeggen.
Ik speel nooit online maar nog wel zo nu en dan een potje tegen mijn zoontje. Heb wat patches gedownload zodat je historische teams hebt en in elk geval de fake teams niet meer, al is de data daarvan ook minimaal 2 seizoenen oud nu. Maar goed, ik merk de dingen die jij noemt die paar keer per jaar dat ik speel niet echt. Het blijft beter dan FC24, ik kan dat echt niet spelen.

Er zijn wel offline ML patches te vinden, al weet ik niet voor welke versie die zijn. Laatste keer dat ik dat geprobeerd heb is minimaal twee jaar terug.

Jammer dat een serie zo door het putje kan gaan.

Wat is qua gameplay in jullie optiek nu de gold standard? Ik weet nog wel dat een hoop spelers in de vroege 2010s vasthielden aan PES4, dat was een erg lekker spelende versie. Zelf heb ik die ook lang gespeeld, pas vanaf 2015 of zo de serie toen weer opgepakt met de nieuwste release elk jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:17:
[...]

Wat is qua gameplay in jullie optiek nu de gold standard? Ik weet nog wel dat een hoop spelers in de vroege 2010s vasthielden aan PES4, dat was een erg lekker spelende versie. Zelf heb ik die ook lang gespeeld, pas vanaf 2015 of zo de serie toen weer opgepakt met de nieuwste release elk jaar.
De beste herinneringen hebt ik aan PES3, de eerste pc versie. Ik krijg nog steeds een vorm van kippenvel als ik dat intro filmpje bekijk op Youtube. Wat een verademing t.o.v. Fifa destijds. Ik speel nog steeds PES2021 en inmiddels al 1000+ uur, wat een feest is dat spel met de juiste mods. Bijna elke dag speel ik wel een potje en gister maakte ik voor het eerst in PES een "Bep Bakhuis" Het is wel gruwelijk werk om alles te finetunen maar dan heb je ook wat. PES6 was kwa gameplay de beste voor mij iig.

Compleet FUMA. Het leuke van dan ook manual shooting is dat je met moeite dan een lekkere aanval opzet en de bal dan compleet verkeerd schiet. :P Maar goed, het is hier natuurlijk niet helemaal ontopic. ;)

intro pes3:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Een dergelijke goal maken voelt in PES altijd ook als een wereld prestatie. Omdat het dat in zekere zin ook is. Ik heb er in elk geval nooit zo eentje gemaakt in alle duizenden uren die ik sinds ISS Pro 98 in het spel heb zitten :)

FIFA daarentegen… drie per wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980

PES 3 highlights muziek <3

Verder speel ik ook geen PES meer, nog lange tijd FIFA / FC24 gespeeld maar inmiddels erg verslaafd aan World of Warships en een druk gezinsleven waardoor ik er verder niet meer aan toekom.

Vroeger Master League begonnen met Noordzeekanaal, Rijnkanaal of Flandre als Nederlandse teams en Oranges00 t/m Oranges99 vanwege naming rights haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja dat was wel de belangrijkste reden voor mij om bij PES3 naar PC te gaan, option files om te downloaden zodat je zelf het harde werk niet meer hoefde te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1986
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 10:13
Vind de nieuwe versie wel ok spelen. Jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiigamer
Even wennen... maar wel veel verbeteringen. Ook leuk dat je nu gratis losse potjes kan doen met alle teams inclusief de eredivisie.

Begint langzaam weer op PES te lijken. Nu de Master League nog terug ;)

• wiigamer
Even wennen maar wel veel verbeteringen. Ook netjes dat je nu gratis losse potjes kan spelen met alle teams inclusief de eredivisie.

Nu de Master League nog toevoegen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
https://nl.ign.com/ea-spo...et-voor-nieuwe-fifa-games

Opmerkelijke wending.... Zou wel mooi zijn als eFootball veel meer licenties krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
Het speelt ook gewoon 30x beter dan FIFA, nu met de eredivisie ook is het een prima spel om op de bank lokaal met vrienden te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gisteren toch maar weer eens na een jaar gespeeld en het voelt inderdaad best goed aan. Eindelijk ook kunnen kiezen voor normale lengte van de wedstrijd. Steeds meer het gevoel dat ik niet een opgeklopte demo aan het spelen ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Bevat het spel nu een beetje interessante single player mode? Master League?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
3 potjes gespeelt tegen de com en dat viel niet tegen qua algemeen gevoel. Ik voel niet complete vrijheid op fuma maar je kunt de bal wel aardig neerleggen. Over neerleggen gesproken, de com maakt totaal geen overtredingen en ik zelf eigenlijk ook niet. Ik kan in PES prima uitlokken en ook een schot-cancel trapt de com compleet niet meer in. Wat ook nog steeds een minpunt is dat wanneer de speler die je wilt bereiken een dikke seconde niet meer reageert uit teleurstelling omdat de bal bij de tegenstander terecht is gekomen. Super cancel werkt dan ook niet en kun je dus niet gelijk druk zetten met die speler. Ook grafisch is het niet beter dus behalve online zie ik geen punten die beter zijn dan de laatste echte PES.
Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:54:
Bevat het spel nu een beetje interessante single player mode? Master League?
Nee, alleen vriendschappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gewoon bij de Smokepatch blijven dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Je hebt wel Dream Team League, geen idee hoe het heet maar dan speel je wel in de competitie en in mijn geval met Sparta in de Eredivisie. Mijn oude Dream Team kon ik daar nog voor gebruiken. Is een beetje master league achtig en wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag met eFootball op de PS5 gestart want FIFA doet me helemaal niets meer anno 2024. Paar vragen voor de kenners hier:

1. Bij een verdedigende actie stopt mijn verdediger met sprinten, alsof hij op 1 lijn wil blijven met de aanvaller, die vervolgens de lijn doorbreekt en de bal op de goal schiet. Is dit een setting, een speciale move? Wat kan hier aan de hand zijn? Dit kan ik me uit geen enkele andere PES herinneren namelijk.

2: Die cirkel om je speler heen, kan die uit/weg?

3: Als ik inlog zie ik onze legendes van Basten en Gullit. Ik kan ze blijkbaar voor een x aantal punten kopen, maar wat kan ik met die spelers? Kan ik ze gebruiken in een soort Master League in het spel? Of huur je die spelers net als in FIFA, want dan ga ik er niets aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 1456976 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:14:
Vandaag met eFootball op de PS5 gestart want FIFA doet me helemaal niets meer anno 2024. Paar vragen voor de kenners hier:

1. Bij een verdedigende actie stopt mijn verdediger met sprinten, alsof hij op 1 lijn wil blijven met de aanvaller, die vervolgens de lijn doorbreekt en de bal op de goal schiet. Is dit een setting, een speciale move? Wat kan hier aan de hand zijn? Dit kan ik me uit geen enkele andere PES herinneren namelijk.
Geen idee of dat een setting is o.i.d. maar ik sprint/loop eigenlijk altijd met super cancel voor mijn eigen looplijnen. Super cancel zorgt ervoor dat je b.v. niet automatisch meer achter een bal aanloopt zonder überhaupt wat te doen. Ook handig voor als je al weet dat je een bal niet meer gaat halen, scheelt energie. Er zijn nog wel meer leuke dingen die je kunt doen met super cancel. Default is dat R1+R2 of RB+RT.

Vind het geen slecht spel maar voor mijn smaak wel veel te snel en veel te arcade met de nodige schoonheidsfoutjes. Desalniettemin kun je wel leuke goals maken hoewel ik het idee heb dat bij vroege voorzetten je voorin veel ruimte/vrijheid hebt.

Dit is op snelheid -2, zou gewoon default moeten zijn imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14:41
Anoniem: 1456976 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:14:

2: Die cirkel om je speler heen, kan die uit/weg?

3: Als ik inlog zie ik onze legendes van Basten en Gullit. Ik kan ze blijkbaar voor een x aantal punten kopen, maar wat kan ik met die spelers? Kan ik ze gebruiken in een soort Master League in het spel? Of huur je die spelers net als in FIFA, want dan ga ik er niets aan uitgeven.
Voor je 3e vraag: deze legendes kan je kopen met coins (Je mag Konami ook Coinami noemen om deze reden). Deze spelers gebruik je in de online divisie league, waar je je eigen team bouwt/koopt. De normale spelers kan je kopen met GP (ontvang je na het behalen van een overwinning, doelstelling etc), maar kan je ook de coins voor gebruiken. Deze moet je kopen. 100 coins is 0,99 cent, maar hoe meer je er koopt hoe goedkoper het wordt. ALLEEN: Bijvoorbeeld van Basten en Gullit zijn 2 van de 150 spelers. 1 poging is 100 coins, oftwel: 1/150e kans op een topspelers. Je kan ook 900 coins betalen en krijg je team spelers zonder zekerheid dat je de topper eruit haalt.

Beter begin je er niet aan, want ik kom teams tegen die alleen maar legends hebben en die hebben heel veel geld uitgegeven. Maar als je een super team wilt, moet je het wel kopen of heel lang afwachten.

Daarom is eFootball ook gratis ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifter3
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 05-06 23:26
Gister deze game gedownload voor PS5 Pro.

Ik ben een uur bezig geweest om die controls goed te krijgen.

Ik ben die fifa gewend.
En bij deze game zitten de knoppen voor aanvallen en verdedigen vaak anders om.

Ik kan er maar niet aan wennen dat die knoppen anders zitten.

Ik heb het nu voor elkaar gekregen dat de knoppen ongeveer hetzelfde zijn als fifa.

En valt deze game zowel online als offline te spelen?

Bij fifa voel ik me meestal gedwongen om online te spelen.
Tegen de computer heb ik dan het idee tijdens een wedstrijd dat ik tegen de com speel, en dan ga je dan meestal toch weer online spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Shifter3 op 16-04-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
Je kan de knoppen voor schieten omzetten in de settings, doe ik ook altijd.
Ik speel deze game alleen verder couch tegen vrienden, dus daar kan ik je niet meehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ik heb dit ook maar weer eens aangeslingerd want ze hebben inmiddels weer mn favo modus, coop :)

Kwam erachter dat ik jaren terug best een aardig team had samengesteld en nu JC als trainer gehaald voor 5 eu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tN7Qdcs2bZn_7mTsXh-C0niwSU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kooEU1eriU5FlEljoDScJnXW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScWmsonAnk3czDVCvE2LUAorVc0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RsnY1TwVVtduo8TM0wmDKQBS.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik speelde tot vandaag alleen nog maar "PES 2021" dus de meest recente "PES" voor het echt eFootball werd. Kon in de jaren erna niet wennen aan de nieuwe variant met heel veel redenen (goed om te melden: ik speel alleen lokaal, met vrienden en dus niet/nooit multiplayer online). De gameplay beviel voor geen meter, voelde nergens meer aan als voetbal en FIFA meed ik al sinds jaren omdat dat al helemaal niets meer met voetbal te maken leek te hebben qua gevoel.

Ik heb de laatste eFootball weer geïnstalleerd, op m'n PS5 Pro en Series X. Ik weet niet wat ze hebben gedaan en wanneer, maar man, wat speelt dit een stuk prettiger. Het voelt natuurlijk(er), eindelijk weer een écht voetbalgevoel en los van het hele online/coins/experience idee (daar geef ik geen zier om) is dit nu mijn nieuwe way to go ipv. PES 2021.

Er zijn nu ook meer clubs (lokaal) en weer live updates :+ wat de 2021 versie keer op keer liet hangen op de netwerkverbinding maken/zoeken met Konami (good luck...). Als dit een betaalde (fysieke :+ ) variant zou worden met alle clubs dan zou ik het direct full price kopen. Jammer dat alles tegenwoordig draait om de Myclub/FUT principes waar er ook lokaal zoveel lol mee te beleven valt; gelukkig is dat nu voor mijn idee goed afgevangen en mooi meegenomen, gratis.

Jammere is, maar bijkomstig, dat de achievements en trophies niet wijzigden sinds de komst van het eerste deel en dit alleen nog maar iteraties zijn maar niet op dat vlak. Is altijd leuk om ook nog naar toe te werken (ipv coins of weet ik het wat) maar uiteraard bijzaak.

Blij met de weg die men is ingeslagen tot dusver qua gameplay iig, op zowel PS5 als Xbox speelde het heel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wat voor game modes heb je lokaal dan? Cups, competitie, of weer een ML?

Ik geef geen zier om online spelen. Ben dus al jaren afgehaakt en ik speel met mijn zoontje 2021 met een (inmiddels jaar oude) patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:14
Exorcist schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:59:
Ik speelde tot vandaag alleen nog maar "PES 2021" dus de meest recente "PES" voor het echt eFootball werd. Kon in de jaren erna niet wennen aan de nieuwe variant met heel veel redenen (goed om te melden: ik speel alleen lokaal, met vrienden en dus niet/nooit multiplayer online). De gameplay beviel voor geen meter, voelde nergens meer aan als voetbal en FIFA meed ik al sinds jaren omdat dat al helemaal niets meer met voetbal te maken leek te hebben qua gevoel.

Ik heb de laatste eFootball weer geïnstalleerd, op m'n PS5 Pro en Series X. Ik weet niet wat ze hebben gedaan en wanneer, maar man, wat speelt dit een stuk prettiger. Het voelt natuurlijk(er), eindelijk weer een écht voetbalgevoel en los van het hele online/coins/experience idee (daar geef ik geen zier om) is dit nu mijn nieuwe way to go ipv. PES 2021.

Er zijn nu ook meer clubs (lokaal) en weer live updates :+ wat de 2021 versie keer op keer liet hangen op de netwerkverbinding maken/zoeken met Konami (good luck...). Als dit een betaalde (fysieke :+ ) variant zou worden met alle clubs dan zou ik het direct full price kopen. Jammer dat alles tegenwoordig draait om de Myclub/FUT principes waar er ook lokaal zoveel lol mee te beleven valt; gelukkig is dat nu voor mijn idee goed afgevangen en mooi meegenomen, gratis.

Jammere is, maar bijkomstig, dat de achievements en trophies niet wijzigden sinds de komst van het eerste deel en dit alleen nog maar iteraties zijn maar niet op dat vlak. Is altijd leuk om ook nog naar toe te werken (ipv coins of weet ik het wat) maar uiteraard bijzaak.

Blij met de weg die men is ingeslagen tot dusver qua gameplay iig, op zowel PS5 als Xbox speelde het heel lekker.
Klinkt hoopvol kon er ook niet aanwennen keer weer proberen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Pfff, vandaag aangeslingerd maar wat is er gebeurd met Coop waarbij je bijv met 2 of 3 mensen op 1 console online kunt tegen anderen? Schijnbaar kan je alleen met meerdere mensen tegen anderen als ze op andere consoles zitten? Vroegah kon je gewoon met een of twee maten vanaf dezelfde console coop doen tegen anderen maar dat is niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:59:
Het is zeker niet zo slecht als het geweest is maar beter dan 2021? Ik mis echt nog wel een hoop vrijheid wat FUMA betreft en het tempo ligt onrealistisch hoog nog steeds, zelfs op -2. Waarom left stick dribble eruit gehaald is is me ook een groot raadsel, daarmee kun je hele leuke dingen doen. Hoewel al een stuk beter blijft de speler die je controleert automatisch een stukje doorrennen bij een interceptie van de tegenstander wat je niet kunt afbreken met super cancel. Op de PC is 2021 nog steeds superieur, zeker met de diverse mods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

LoneRanger schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:09:
[...]

Het is zeker niet zo slecht als het geweest is maar beter dan 2021? Ik mis echt nog wel een hoop vrijheid wat FUMA betreft en het tempo ligt onrealistisch hoog nog steeds, zelfs op -2. Waarom left stick dribble eruit gehaald is is me ook een groot raadsel, daarmee kun je hele leuke dingen doen. Hoewel al een stuk beter blijft de speler die je controleert automatisch een stukje doorrennen bij een interceptie van de tegenstander wat je niet kunt afbreken met super cancel. Op de PC is 2021 nog steeds superieur, zeker met de diverse mods.
Ik speel(de) PES2021 op de PS4/5 en Xbox One (X/Series S en X). Had geen mods; eFootball nu is in mijn geval wat trager qua gameplay (en in die zin en mijn optiek realistischer) en de physics zijn beter. Allerbelangrijkst, wat mij dan opviel, is dat er veel meer "onverwachte" doelpunten kunnen vallen of momenten die voor spanning zorgen ipv. de standaard acties waarmee je vaak je doel al bereikt omdat je het weet (zo trapte ik met PSG altijd af, 1 pass terug, direct met steekbal hoog op Mbappé en je was voorbij vrijwel iedereens verdediging).

Corners zaten in mi geval vrijwel nooit in 2021, zal echt aan mij liggen (ook al hadden mijn vrienden dit ook nog nooit meegemaakt, hooguit eenmalig) en het is nu merkbaar veelzijdiger en afhankelijk van de juiste actie/moment(um) en dat maakt het spelplezier echt weer leuk.

Subjectief, maar ik ga het vanavond met een vriend proberen om te zien wat hij vindt/we vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ieder z'n smaak en z'n ding natuurlijk maar als je met assists aan speelt dan bepaald de cpu natuurlijk heel veel voor je en ben je heel gelimiteerd. Ik scoor regelmatig uit corners en heb nog steeds goals die ik niet eerder heb gezien en bovenal veel losse bal situaties. FUMA leg je makkelijker ballen achter de verdediging en krijg je ook veel meer 50/50 duels. Het is ontiegelijk frustrerend om aan te leren maar als je dat eenmaal onder de knie hebt is dat zo gaaf, echt een totaal ander spel. Er zijn ook gewoon manieren om je tegenstander van de bal af te houden door te renner met "super cancel"+LT sowieso is je speler sneller in een sprint met "super cancel" alleen moet je dan zelf wel richten waar je heen loopt. Koppen vanuit corners is veel beter te doen als assistentie voor schieten uit staat. Je bepaald dan zelf veel meer hoe hard en welke richting. Assisted gaat zo vaak op de lat en over. Maar goed, het gaat er om dat je plezier beleeft op wat voor manier dan ook maar PES heeft echt zo veel meer diepgang als je FUMA speelt. Ook Efootball trouwens maar daar voelt FUMA nog te assisted. [ik val in herhaling] ;)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste