[Multi] eFootball 2022 (Pro Evolution Soccer)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weRiAX5ZK31KvCzCsRwHVls3_ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwbZexgH3PQlrd751Pcos5kk.jpg?f=fotoalbum_large
Officiële site : https://www.konami.com/efootball/en/

Konami heeft Pro Evolution Soccer officieel omgedoopt naar eFootball. Niet alleen de naam is anders, maar de game zal alleen digitaal beschikbaar zijn en is free-to-play op PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One en PC.
Voor meer informatie zie bron: https://nl.ign.com/pes-20...-is-volledig-free-to-play

========
UPDATES
========

Update 1.0.0 op 14 september 2022:
Zie deze link voor meer informatie en changlog

Update 1 september 2021:
PES Efootball verschijnt op 30 september voor alle platforms.

Het gratis spel is op dat moment zeer summier. Met slechts 9 clubs en 6 stadions.
Met slechts maximaal 2 modi: offline matches en wekelijkse online events alleen voor de consoles.

Voor meer informatie :
https://www.mynewsdesk.co...hing-september-30-3125238
Officiële trailer

==========

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTC0LsQ2ectygtIJRohPvngj4iA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgAu4Nk7WpM2r1US377Y4abv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 07-04-2022 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Top gedaan om een topic aan te maken :).

Ben benieuwd hoe en wat het nu precies gaat kosten, stel dat je alleen MyClub zou willen of Master League.

In ieder geval gratis instappen en proberen, daarna zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik zal langzamerhand de topic start bijwerken met informatie.
In augustus krijgen we meer informatie van Konami, zo is nu te lezen.

We kunnen in ieder geval los :)

[ Voor 35% gewijzigd door Harribo op 21-07-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Van International Superstar Soccer naar Pro Evolution Soccer en dan nu naar eFootball. Laat ik zeggen dat ik er nog even aan moet wennen.

Die gratis versie is denk ik een lokkertje en een beetje een light versie. Voor de overige teams zal alsnog geld neergelegd moeten worden. Verder ben ik niet echt van het online spelen maar gewoon single player tegen de AI.

Ik ga het verder in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:59
ben ook erg benieuwd of er nog single player content in zit
anders houden we voorlopig 2021 maar even aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
  • Laatst online: 22-05 12:55
Volledig met jullie eens. Speel zelf graag Master League of eigen competities met verschillende option files. Zou zonde zijn als dit er niet meer in zit. Verder komt vrijdag schijnbaar de gameplay trailer pas voor next-gen, dan gaan we echt zien hoe de game eruit komt te zien (op Next-Gen), want dit zag er niet echt veelbelovend uit al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
We kunnen nog geen enkele mening vormen idd voor next gen.. Verder vond ik eFootball 2021 een prima game, nieuwe engine dus het zal zeker allemaal anders aan gaan voelen. De crossplay en f2p kant op gaan vind ik een hele interessante. Ik hoop al jaren op crossplay voetballen, zelf denk ik dat online gratis blijft + microtransacties voor de 'team builder' gamemode en er stond al iets van een battle pass / match pass op de roadmap. Meest logische lijkt mij om eind augustus de 1e stap in de vorm van een 'demo' uit te brengen. Rond de release van fifa stap 2 met volledige online gamemodes en crossplay. En dan later in de herfst/winter komt stap 3, ik gok dat aan stap 3 ook een betaalde DLC met offline modes wordt toegevoegd, puur gokken he.. En die dan jaarlijks terug laten komen in de vorm van een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 09:03

amahusu

taking over the world!

Ik ben benieuwd! Hoop wel echt dat matchmaking beter geregeld is in termen van regio's / connectie kwaliteit. Want pes21 is echt huilen met de pet op, het is eerder regel dan uitzondering dat je wordt gematched met iemand uit azie, rusland of noord-afrika.

Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met de hoeveelheid spelers, dus ik hoop van ganser harte dat er veel fifa spelers gaan overstappen :+

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timoo_FR
https://www.youtube.com/watch?v=2vK1wQHoEoM

Vanaf 21:46 interessante info, sowieso hele goede video.

Graphics worden dus aangepast op basis van elke console, dus next-gen graphics zullen veel beter zijn dan wat we nu te zien kregen. Master League wordt toegevoegd als update. Edit mode en option files worden ook pas later toegevoegd. 9 teams te kiezen aan het begin en worden er later ook meer toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-06 16:46
Ik wou EA geen geld meer geven na al die jaren PC verwaarlozing en schitjslechte carrieremode (laatste gekochte was fifa15), en zeker niet met dat pay2win UT (wat nog leuk was in fifa12) en toen heb ik voor de eerste keer Pes20 gespeeld. Gameplaywise en graphics is het ver superieur, maar carrieremodus/ML is gewoon te mager. Te weinig interesante features, domme cutscenes en vreselijk regen-systeem.

En dat hetnu gratis wordt zal er wss nog minder veranderen.

Dus ben ik overgeschakeld op FM21 en al bijna direct meest gespeelde game :)

zal het wss wel eens proberen maar verwacht erniet veel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timoo_FR
Master League komt als DLC, maar pas 2 of 3 maanden later.

https://twitter.com/bradp.../1418215264777216007?s=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 21:19
Zijn er hier nog PES 21 PC spelers, die mij op gang kunnen helpen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 22:24

Excentriekegast

PSN: Metinisme

(jarig!)
Moet het jaartal niet uit de naam? eFootball ipv eFootball 2022?

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Excentriekegast schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:32:
Moet het jaartal niet uit de naam? eFootball ipv eFootball 2022?
Dat weet ik niet. Ik neem aan dat Konami elk jaar met een nieuwe pes komt. Dan is het jaartal wel nodig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik ben vooral blij dat de masterleague als 'betaalde' DLC komt. dan heb ik nog enigzins het idee dat ze er tijd hebben ingestoken.

ik had gisteren snel pes 2021 gekocht in de store voor €4,50, omdat ik geen masterleague had verwacht bij de nieuwe. wel lekker om nu met de laatste versie van pesuniverse aan de slag te gaan (V7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
Harribo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:18:
[...]

Dat weet ik niet. Ik neem aan dat Konami elk jaar met een nieuwe pes komt. Dan is het jaartal wel nodig lijkt me.
Het blijft volgens mij dezelfde game, maar elk jaar een nieuwe update. Maar maakt toch niet uit is maar een naam haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
Farabi schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:21:
ik ben vooral blij dat de masterleague als 'betaalde' DLC komt. dan heb ik nog enigzins het idee dat ze er tijd hebben ingestoken.

ik had gisteren snel pes 2021 gekocht in de store voor €4,50, omdat ik geen masterleague had verwacht bij de nieuwe. wel lekker om nu met de laatste versie van pesuniverse aan de slag te gaan (V7).
Dat is inderdaad op zich wel positief, zeker ook omdat het pas later komt, alhoewel dat natuurlijk ook wel jammer is maar dan kan je er in ieder geval gaan uit gaan dat ze dingen aangepakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
@Farabi wat is trouwens de meerwaarde van pesuniverse t.o.v. andere gratis option files die beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Timoo_FR schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:24:
@Farabi wat is trouwens de meerwaarde van pesuniverse t.o.v. andere gratis option files die beschikbaar zijn?
Volgens mij is het de beste wat je kan krijgen qua inhoud en kwaliteit. Ik heb andere nooit geprobeerd eerlijk gezegd. Maar pesuniverse staat aan top in de pes-wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:58
Ik hoop stiekem dat PES (eFootball) een keer een Pro Clubs Online equivalent aan gaat bieden, al heb ik weinig hoop.

FIFA had die modus ooit goed voor elkaar. Helemaal grijs gespeeld met vrienden sinds 2014, maar per jaargang lijkt de modus wel slechter te worden, of in ieder geval nauwelijks verbeteringen. We zijn van bijna dagelijks spelen naar 2-3 keer per week, naar momenteel max 1 keer maand gegaan. En dat komt vooral door frustratie.

De gameplay van PES staat me nog steeds wel aan, dus ik hoop eigenlijk dat Konami nu eens in dat gat gaat springen. Aan de FIFA 22 preview te zien hoef ik daar in ieder geval niet veel hoop uit te putten dat dit een succesnummer gaat worden.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
Farabi schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:28:
[...]

Volgens mij is het de beste wat je kan krijgen qua inhoud en kwaliteit. Ik heb andere nooit geprobeerd eerlijk gezegd. Maar pesuniverse staat aan top in de pes-wereld.
Ah okay thanks. Ja ik speel op PS4 en dan heb je eigenlijk niet echt veel meer mogelijkheden bovenop de gratis option files volgens mij gezien de limiet qua aantal afbeeldingen dat je kunt importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Timoo_FR schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Ah okay thanks. Ja ik speel op PS4 en dan heb je eigenlijk niet echt veel meer mogelijkheden bovenop de gratis option files volgens mij gezien de limiet qua aantal afbeeldingen dat je kunt importeren.
nee hoor, heb het altijd op de ps4 geinstalleerd zonder problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07
Hoop nog steeds op de dag dat option files beschikbaar komen voor de Xbox.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 08:41
FIFA 23 wordt ook F2P. Ben benieuwd wat zowel PES als FIFA gaan kosten als je het hele oldskool pakket wilt aanschaffen. Ik vrees ervoor dat het veel en veel duurder gaat worden.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik denk dat dit wel mee gaat vallen.. de 'myclub' modus zal misschien iets duurder worden als het gaat om punten kopen, maar ik denk niet dat je veel meer gaat betalen als je bijvoorbeeld de offline DLC's koopt per jaar. Zou heel gek zijn in ieder geval, als ze juist een grotere playerbase willen opbouwen.. Hoe dit bij EA gaat zijn daar heb ik geen idee van, maar EA is over het algemeen wel blij met alles waar ze extra geld aan kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-06 16:40
Na zoveel jaren fifa gespeeld te hebben ga ik het ook proberen. Speel al sinds fifa 96 en heb het elke jaar gekocht. Aangezien ze de pc verwaarlozen, geen next gen uit komt voor de pc en eFootball free to play is ga ik het een kans geven. Is myclub een beetje vergelijkbaar met ultimate team in fifa? Heb je hier ook soort van weekend league?

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Sokucho schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 01:59:
Na zoveel jaren fifa gespeeld te hebben ga ik het ook proberen. Speel al sinds fifa 96 en heb het elke jaar gekocht. Aangezien ze de pc verwaarlozen, geen next gen uit komt voor de pc en eFootball free to play is ga ik het een kans geven. Is myclub een beetje vergelijkbaar met ultimate team in fifa? Heb je hier ook soort van weekend league?
Je hebt standaard geen weekend league en de uitdagingen zijn minder dan in fut moet ik eerlijk bekennen. Er is elke dag matchday , een toernooi waarbij je rewards krijgt.
Ze hebben nu dit weekend wel een soort weekend league trouwens, maar dat is niet elk weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Eerste versie van efootball zal een soort demo zijn.
Bron:
https://www.eurogamer.nl/...e-een-demo-bij-de-release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het gaat de goede kant op:

Als je liever de break down van Spoony kijkt dan kan dat hier.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:28
Hmm vind het er niet echt heel belovend uit zien.
Heel trage gameplay, ze lopen ook wat houterig vind ik. Balaannames/dribbels altijd heel ver van de voet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Volgens verandert er vrij weinig.
Die houterigheid en onnatuurlijke physics is typisch PES. Al heel lang.
Ze zijn mi druk geweest met next gen en met het nieuwe marketing concept.
Denk dat ze dan wel hun mankrachten verspeeld hebben.

Tis net als Fifa, elk jaar bla bla en hippe video's maar echt veranderen doet er weinig.

Ik zou graag zien dat de eerlijkheid terug komt in voetbal spellen.
Ik ben het bijvoorbeeld zelf beu om elke keer al het ongeluk tegen te krijgen als je voor staat.
Ik merk dat ik daarom nu ook niet meer speel. Tis mij te lukraak geworden.

Zal deze versie wel even aankijken

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 28-08-2021 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

Hmm vind het er niet echt heel belovend uit zien.
Heel trage gameplay, ze lopen ook wat houterig vind ik. Balaannames/dribbels altijd heel ver van de voet
Van wat ik begrijp zit er footage van diverse platformen in en je ziet ook wel grote verschillen, die stukjes met Iniesta b.v. Je kunt het heel goed zien aan het lopen over het gras ipv in het gras en de bal glijdt ook heel onnatuurlijk. Ieder z'n eigen perceptie natuurlijk maar ik vind -1 stukken realistischer dan normal speed. Als ik dan die gameplay trailer van Fifa zie, dat is echt niet te doen zo onnatuurlijk snel. Maar ja, als je de hele avond online speelt met de nodige energy drank achter de kiezen dan zal het net aan snel genoeg gaan.

Ach, als het niks is blijf ik gewoon de huidige versie spelen, zeer vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
LoneRanger schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:45:
[...]

Van wat ik begrijp zit er footage van diverse platformen in en je ziet ook wel grote verschillen, die stukjes met Iniesta b.v. Je kunt het heel goed zien aan het lopen over het gras ipv in het gras en de bal glijdt ook heel onnatuurlijk. Ieder z'n eigen perceptie natuurlijk maar ik vind -1 stukken realistischer dan normal speed. Als ik dan die gameplay trailer van Fifa zie, dat is echt niet te doen zo onnatuurlijk snel. Maar ja, als je de hele avond online speelt met de nodige energy drank achter de kiezen dan zal het net aan snel genoeg gaan.

Ach, als het niks is blijf ik gewoon de huidige versie spelen, zeer vermakelijk.
Haha, ik speel juist op een hogere spelsnelheid omdat ik 2021 anders echt helemaal niks aan vindt. Speel daarom ook nooit meer online omdat ik het spel daar persoonlijk echt veel te traag vind. Misschien, na zo'n 5 jaar non-stop PES toch maar eens FIFA gaan proberen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 09:03

amahusu

taking over the world!

Harribo schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:16:
Volgens verandert er vrij weinig.
Die houterigheid en onnatuurlijke physics is typisch PES. Al heel lang.
Ze zijn mi druk geweest met next gen en met het nieuwe marketing concept.
Denk dat ze dan wel hun mankrachten verspeeld hebben.

Tis net als Fifa, elk jaar bla bla en hippe video's maar echt veranderen doet er weinig.

Ik zou graag zien dat de eerlijkheid terug komt in voetbal spellen.
Ik ben het bijvoorbeeld zelf beu om elke keer al het ongeluk tegen te krijgen als je voor staat.
Ik merk dat ik daarom nu ook niet meer speel. Tis mij te lukraak geworden.

Zal deze versie wel even aankijken
herkenbaar, ik speel de laatste tijd eigenlijk voornamelijk oefenpotjes. Dan kan ik gewoon met een team spelen zonder the usual suspects (messi, mbappe, vbasten, etc.) en met talentjes. Dan maakt het ook niet zoveel uit als ik verlies. Plus voor mijn gevoel zit er dan wat minder scripting in omdat het niveau van je tegenstander er minder toe doet.

Zo zonde dat het hele matchmaking systeem totale bagger is, want als je bij een ranked match instelt dat je alleen tegen teams met dezelfde strength wilt spelen dan vind je nooit iets, terwijl ik zeker weet dat er meer mensen zijn die met "normale" teams willen spelen.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 11:36

^^0nMe

Got Babana's?

Als ik de trailer bekijk zie ik eigenlijk nog weinig echt nieuws qua gameplay wat niet al in PES 2020 of oude versies zat (rising shots, strakke ballen, 1e aannames en dribbelen enz). Ook zie ik dat ze niks gedaan lijken te hebben aan mijn grootste gameplay ergernis sinds Konami meer nadruk op body physics heeft gelegd (sinds 2018?):
Als je een lange bal wilt spelen of op doel wil schieten en een verdediger zet op het allerlaatste moment zijn voetje of lichaam(sdeel) ertussen, dan gebeurt er helemaal niets (onvrijwillige motion cancel in feite) terwijl je trappende voet al voor 90% bij de bal is en dus mega energie heeft opgebouwd.

Sowieso is deze uitkomst nu totaal onrealistisch maar ik zie het ingame ook zo vaak gebeuren terwijl in het echt geen verdediger dit normaal doet ivm blessures. Ik snap dat het een game blijft en dat je verdedigers niet automatisch weg kunt laten springen, maar ik zou dan graag willen zien dat je gewoon vol uithaalt en de verdediger door midden trapt met als gevolg een grote blessurekans voor beide spelers en al dan niet vrije trap mee/tegen op basis van hoe ver de trappende beweging al in gang was.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Update news:

Het gratis spel is op dat moment zeer summier naar mijn mening. Met slechts 9 clubs en 6 stadions.
Met slechts maximaal 2 modi: offline matches en wekelijkse online events alleen voor de consoles.

De rest verschijnt later.

Voor meer informatie :

(Ik verwerk het in de ts.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Harribo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:45:
Update news:

Het gratis spel is op dat moment zeer summier naar mijn mening. Met slechts 9 clubs en 6 stadions.

De rest verschijnt later.

Voor meer informatie :

(Ik verwerk het in de ts.)
Mooi hoe de werkelijkheid er toch anders uit ziet, op het eerste gezicht leek het complete spel gratis te zijn.....uiteindelijk zul je gewoon de volle pond moeten betalen. Dit lijkt meer op een uitgebreide DEMO wat je gratis krijgt.

• LoneRanger
  • Niet online
Serieus, dacht je werkelijk dat je de full version kado kreeg, waar zit het verdienmodel dan? Prima toch dat je een uitgeklede versie gratis kunt proberen en de onderdelen bij kunt kopen als een soort van dlc. Dat myclub gebeuren interesseert mij totaal niet en online hoeft voor mij ook niet perse. Stel dat straks de ML adon 15 a 20 euro kost dan is dat prima. Het verschil met een demo is vooral dat je niet zit met een pre built waar het uiteindelijke product dan weer toch net anders is. Het voordeel van dat dat allemaal later komt is dat je uitgebreid kunt proberen voordat je je geld uitgeeft.

• Segafreak83
LoneRanger schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:23:
Serieus, dacht je werkelijk dat je de full version kado kreeg, waar zit het verdienmodel dan? Prima toch dat je een uitgeklede versie gratis kunt proberen en de onderdelen bij kunt kopen als een soort van dlc. Dat myclub gebeuren interesseert mij totaal niet en online hoeft voor mij ook niet perse. Stel dat straks de ML adon 15 a 20 euro kost dan is dat prima. Het verschil met een demo is vooral dat je niet zit met een pre built waar het uiteindelijke product dan weer toch net anders is. Het voordeel van dat dat allemaal later komt is dat je uitgebreid kunt proberen voordat je je geld uitgeeft.
Ze vragen nu voor 6 spelers (dacht ik), en wat coins al €39, dus dat is al geen beste keuze. Als je nagaat dat een normale full game je €60 a €70 kost.

Vrees dat voor mij echt de grens bereikt is op deze manier.

En dat de add ons later komen, vind ik echt een aanfluiting, ze hebben 2 jaar(!) de tijd genomen en dan is het nog niet af. Ik zie de bui al hangen dat ze de boel uit gaan stellen en de ML pas in 2022 komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Segafreak83 op 18-09-2021 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik heb geen idee wbt coins etc. maar dat was het punt ook niet helemaal, het ging er vooral om dat alleen de uitgeklede versie gratis is en als je meer verwacht dan dat dan snap ik dat niet helemaal. Dat Ultimate team is het grote voorbeeld en verdienmodel voor Myclub in PES neem ik aan, de ML heeft al jaren geen echte update gehad. Dat bepaalde onderdelen later komen is idd wel slecht/jammer maar ik denk ook niet dat de ML veel vernieuwingen gaat hebben dus voorlopig de gratis versie maar spelen naast PES21. Ik vind het spelletje an sich [voetbal] gewoon leuk en mij boeit het dan minder welke spelers of clubs en of de juiste spelers bij de juiste clubs zitten. Ik vermaak mij momenteel prima met de Japanse J1=League, de spelers ken ik niet maar wel leuk om te ontdekken die mix van Japanners en Brazilianen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-06 16:40
Wanneer is komt er een demo versie?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Punkbuster schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:26:
Wanneer is komt er een demo versie?
Ik denk niet?
30 september is hij gewoon te verkrijgen.
Maar ik verheug me er maar niet op, want die versie is zeer beperkt
Segafreak83 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:55:
[...]

Ze vragen nu voor 6 spelers (dacht ik), en wat coins al €39, dus dat is al geen beste keuze. Als je nagaat dat een normale full game je €60 a €70 kost.
[...]
En dat de add ons later komen, vind ik echt een aanfluiting, ze hebben 2 jaar(!) de tijd genomen en dan is het nog niet af. Ik zie de bui al hangen dat ze de boel uit gaan stellen en de ML pas in 2022 komt.
Konami heeft een beperkt ontwikkel team. Tenminste zo was het altijd wel. Dat zag je ook altijd aan het spel.

Maar rustig maar, wacht eerst maar af niet

[ Voor 56% gewijzigd door Harribo op 20-09-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Een recenter stukje over het spel (in Engels) :
https://www.wired.co.uk/article/pes-efootball-2022-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
Klinkt allemaal best aardig.
The foul system has also been tweaked, though, so referees do seem to be a little more lenient.
Ik mag toch wel hopen dat ze eindelijk iets gedaan hebben aan het feit dat als je in 2021 op goal schoot en vervolgens nog bijna door midden werd gezaagd je niks meer kreeg dan een corner of doeltrap.. Dat irriteerde me echt mateloos. :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:38
Teleurstellend, ik kan het niet anders noemen. Ik heb niets met uitgeklede gratis games waarbij je dingen moet gaan kopen om een complete ervaring te krijgen. De informatie is summier, ik heb geen idee wat het me gaat kosten als ik de complete versie wil hebben en wat een complete versie dan inhoudt. Ik ga de gratis versie zeker proberen, ik ben PES fan van het eerste uur (vanaf ISS Pro Evolution). Maar ik heb er een hard hoofd in en ik geloof niet zo in deze methodiek van een game uitbrengen. Japanse bedrijven zijn in de game industrie enorm slecht in communiceren met de buitenwereld, dus dat belooft nog een hoop onduidelijkheid.

Ik had de beta ook gespeeld en die vond ik oprecht niet fijn. Spelers leken te schaatsen over het veld, alles voelde onnatuurlijk. Ik vind PES 2021 een prima spel, die blijf ik voorlopig nog wel spelen.

• Harribo
Het is inderdaad allemaal vaag qua info.

Pes 2021 is een aardig spel. Maar ik ben het script wel wat beu en iedereen heeft een top team.
Het lijkt mij juist weer leuk om met middelmatige teams tegen elkaar te spelen en op te bouwen.

Ik wil daar uiteraard best voor betalen maar ik ga wel rekenen en afwegen want er zijn bij mij ook wel principiële grenzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 08:45
Velen schreeuwden al 'moord en brand' (vele 'RIP pes' comments op het internet) zelfs voordat er iets van gameplay beschikbaar was. Geduld is iets wat de mens tegenwoordig niet meer kent....

30 september krijgen we de demo (dat is het eigenlijk ook gewoon) ter beschikking. Een maand (of 2?), en hopelijk wat patch werk en meer content later, kunnen we oordelen en klagen....

https://www.techpowerup.com/review/

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 11:09
Harribo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:34:
Pes 2021 is een aardig spel. Maar ik ben het script wel wat beu en iedereen heeft een top team.
Idem, ik zet veel dezelfde aanvallen op, ik mis een beetje de "vrijheid" van de oude PES. Terug naar de basics d:)b

• Segafreak83
TiezZ_BE schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:44:
Velen schreeuwden al 'moord en brand' (vele 'RIP pes' comments op het internet) zelfs voordat er iets van gameplay beschikbaar was. Geduld is iets wat de mens tegenwoordig niet meer kent....

30 september krijgen we de demo (dat is het eigenlijk ook gewoon) ter beschikking. Een maand (of 2?), en hopelijk wat patch werk en meer content later, kunnen we oordelen en klagen....
Het is gewoon gaar dat ze bijna niets laten zien, zo vlak voor release van de F2P/demo. Communicatie is daar echt zwaar bagger.

Uiteraard zal de tijd het leren, maar tot nu toe krijgen ze het nadeel van de twijfel. Sowieso omdat de rest pas in november komt, als het al niet doorgeschoven gaat worden naar 2022, zie ik ze ook wel voor aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-06 13:44
Harribo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:34:
...
Het lijkt mij juist weer leuk om met middelmatige teams tegen elkaar te spelen en op te bouwen.
...
Ik vind het alleen leuk om met mn favoriete cluppie online te spelen (PSV), en speel ook alleen maar losse ranked potjes (Online divisies), en hoop elk jaar weer op de optie om tegen gelijkwaardige teams te kunnen spelen (max 4 sterren bijv.).
Helaas is dat al jaren niet mogelijk waardoor je 8 vd 10 keer tegen de bayerns en psg's van deze wereld speelt. Sta dan ook elk jaar gemiddeld op 40% winst, 40% verlies en 20% gelijk.

Is er al iets bekend over de nieuwe opzet in online potjes ? En wat je moet kopen om gewoon met je favoriete team online potjes te spelen? Beetje vaag allemaal idd..

Untappd : YuriEhv

• Cyrax0508

We kunnen nu al prima oordelen en klagen hoor. De beta vond ik niet best, ook over 2 maanden vind ik dat nog altijd. Daarbij wil ik zelf graag gewoon een product kunnen aanschaffen dat af is (in ieder geval grotendeels) en niet dat ik onderdelen moet gaan kopen zonder dat het een beetje duidelijk is hoe het nou zit en wat het gaat kosten. Het heeft niets met geduld te maken, maar met een beetje duidelijkheid. Ik heb helemaal niets met het kopen van onderdelen van mijn games (die episodes van Hitman toen vond ik ook echt verschrikkelijk), daar klaag ik dus ook gewoon over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
@Cyrax0508 Geen enkele hedendaagse game (van de grotr devs) is af bij launch.

Overigens wil je iets aanschaffen wat nog niet beschikbaar is, en waar nog geen prijsopgave van bekend is gemaakt, veel succes daarmee :)

30 september kan men de gratis demo aanschaffen die nog zwaar gepatched moet worden.

Tijdig en duidelijke communicatie is altijd al een 'dingetje' geweest bij Konami, geen wonder dat dit nu ook niet anders is

• dekwakker
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-01-2022
.

[ Voor 99% gewijzigd door dekwakker op 12-01-2022 21:20 ]

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:28

Voor een game dat een editie heeft overgeslagen had ik wel verwacht dat dit toch wat meer content zou bevatten bij launch en er al meer info was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud_VII
Ben benieuwd. Ga deze zeker spelen en houd 2021 er lekker naast

• LoneRanger
  • Niet online
Die steam reacties zijn wel lachen en niet schrikken maar overweldigend negatief. Ik heb net even snel een potje kunnen spelen maar ik vind de feel op zich wel lekker maar mis vooral super cancel. Wellicht is de combo anders maar dat zou voor mij wel een game breaker zijn, absoluut essentieel voor de vrijheid in het spel. Vanavond maar eens wat beter zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Net de PS4 download aan gezet, in de pauze maar even checken hoe het bevalt.
Leve het thuiswerken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 18:30
LoneRanger schreef op donderdag 30 september 2021 @ 06:32:
Die steam reacties zijn wel lachen en niet schrikken maar overweldigend negatief. Ik heb net even snel een potje kunnen spelen maar ik vind de feel op zich wel lekker maar mis vooral super cancel. Wellicht is de combo anders maar dat zou voor mij wel een game breaker zijn, absoluut essentieel voor de vrijheid in het spel. Vanavond maar eens wat beter zoeken.
YouTube: TOP 5 CONFIRMED UPDATES Coming To eFootball 2022

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Segafreak83
Controls zijn compleet anders, dus even wennen. Je wordt zo ineens in een wedstrijd gegooid en succes met uitzoeken 😂.

Moet er nog even wat dieper induiken, maar dat komt nog wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 09:44
Altijd grote van PES geweest maar PES2019 is mijn laatste editie geweest. Ik speel eigenlijk alleen offline tegen bekende en de statistieken daarvan konden we mooi bijhouden in Versus-modus. Ik speel het op de PS4.

Net één potje eFootball 2022 op de PS4 gespeeld en het beviel mij wel moet ik zeggen. Moeilijkheid niet aangezeten dus waarschijnlijk staat het dan op regular? Eigenlijk weet ik nog steeds te weinig over standaard gameplay truucjes als hoe je moet positioneren in een kopduel bij een doeltrap van de keeper etc.. WEl bij de control-opties meeste dingen op uit gezet en passing op handmatig. Ondanks maar 1 potje toch even mijn korte ervaring:

De basis (t.o.v. 2019) van de gameplay lijkt te zijn behouden + optimalisaties in animaties/vrijheden. Zo kwam ik ineens alleen op de keeper tevoorschijn omdat de verdediger een lange bal van mij verkeerd anticipeerde. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit al eens eerder had meegemaakt. Dit leek totaal niet scripted. Ik faalde overigens..Daarnaast draaide ik naar binnen met een opkomende back om op goal te schieten. Dit ging heel vloeiend, ook dit nooit zo soepel mee gemaakt. Het moment van draaien en schieten leek wel een seconde sneller te gaan. Heerlijk!

Verder vond ik het persoolijk heel lastig om kansen te creeren (ligt ook aan mijn kwaliteiten waarschijnlijk). Op sommige momenten liep je aanvaller wel op een rails als de bal naar hem toe werd gespeeld, 1/2 meter afwijkend (vanwege mijn handmatige passing). Maargoed super cancel zou dus in een update komen waarin dit verholpen wordt?

Ik verloor met 0-1 in de voorlaatste minuut. De animatie die de keeper maakte om de bal tegen te houden was ook nieuw (t.o.v. 2019). De scheidsrechter was oke. Twee/drie zwaardere tackles werden niet bestraft met geel. Bij de 0-1 dook Ronaldo in het publiek, ook dit had ik nog niet eerder gezien.

Grafisch niet heel veel verbeterpunten en qua ambience scoort PES helaas nooit een voldoende.

Offline gameplay vind ik het belangrijkste en met weinig verwachtingen ben ik toch wel enigzins positief. Maargoed dit is op basis van 1 wedstrijd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dannbla
Net even kort gespeeld, ik begrijp alle kritiek niet. De gameplay vind ik erg goed aanvoelen, het voelt goed zwaar aan en het tempo oogt realistisch. Qua graphics vind ik het ook allemaal wel mee vallen hoe slecht het is, de animaties ogen realistisch en ook de kleine details zoals het direct nemen van een doeltrap draagt bij aan het realisme.

De keuze van Konami om een soort 'middle ground' te vinden in de graphics zodat cross play mogelijk is met ieder platform vind ik een ballsy, maar zeer positieve move. Als dit betekend dat ik binnen no time online een tegenstander kan vinden, dan heeft Konami mijn zege en vind ik het dan ook niet erg om wat in te leveren op graphics, als de gameplay maar goed is en dat is ie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 14:57
Ik heb een heel andere mening. Het spel zit echt vol maar dan ook vol met bugs. Schaatsende spelers, verdwijnende spelers, rare botsingen, het is een troepje.

Het voelt alsof ze pas de laatste 6 maanden het roer ineens hebben omgegooid en daarin een soort vage hybride game hebben gemaakt op 2 engines (unreal & fox).

Waarom zijn de replays 30fps (PS5)? Waarom is het publiek een onwijze downgrade tov PES2020/2021?
Waarom zo'n immense cirkel om spelers heen?
Waarom is het druk zetten met L2 zo ontzettend overpowered?

[ Voor 6% gewijzigd door Sluuz op 30-09-2021 10:40 ]

PSN: Sluuz

• Segafreak83
Sluuz schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:28:
Ik heb een heel andere mening. Het spel zit echt vol maar dan ook vol met bugs. Schaatsende spelers, verdwijnende spelers, rare botsingen, het is een troepje.

Het voelt alsof ze pas de laatste 6 maanden het roer ineens hebben omgegooid en daarin een soort vage hybride game hebben gemaakt op 2 engines (unreal & fox).

Waarom zijn de replays 30fps (PS5)? Waarom is het publiek een onwijze downgrade tov PES2020/2021?
Waarom zo'n immense cirkel om spelers heen?
Dit dus, wat een bende is dit geworden. Nog erger dan PES2014. In ieder geval fijn dat ik er niet voor heb hoeven betalen. Kijk over een paar maanden wel hoe het ermee gesteld is.

Misschien doet UFL wel goede zaken.

• Cloud_VII
Na 20 en 21 flink wennen. Vooral schieten na een pass/voorzet is anders. Kost nu echt flink meer tijd. Even een bal intikken is er niet meer bij.

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-06 11:09
Ik heb hem gedownload en had er erg veel zin in, maar gezien de reacties geen zin om teleurgesteld te worden :P

• Hunterrnl
  • Laatst online: 04-06 20:18
Poeh weet niet wat er aan de hand is met de Steam versie, maar het speelt echt als een draak. Zelfs de PS4 versie speelt vloeiender en ziet er beter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
Net op de PS5 gespeeld.
Nog steeds lag in de cutscenes of als het druk is op het veld bij ingooien, corners etc..
Spelers lopen soms de verkeerde kant op.

Ik beschouw dit maar als een beta en hoop dat een en ander snel gefixt gaat worden.

• Vlassie1980
Ik moet altijd wennen aan een nieuwe versie van PES / eFootball maar dit is toch wel een hele aanpassing.
Mijn feedback van 3 potjes op de PS4

- Menu's zijn traag en onnodig. Waarom cutscenes van spelers die in de spelerstunnel lopen? Dat voegt toch echt niks toe.
- Waarom die strategie schermen voor de wedstrijd zo lomp aanpassen? Dat werkte vroeger perfect. Als je een speler wilt wisselen blijft het spel op de PS4 soms een paar seconden hangen.
- Spel draait laggy en stroperig
- Wedstrijden duren veel te kort, je komt per helft tot 1 / 2 schoten op doel en dan is het alweer afgelopen.

Het is te hopen dat ze deze halve Alpha / Beta versie zo snel mogelijk op gaan poetsen en fixen want het is aardig wat ergernis momenteel.

• Cyrax0508
Vlassie1980 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:58:
Ik moet altijd wennen aan een nieuwe versie van PES / eFootball maar dit is toch wel een hele aanpassing.
Mijn feedback van 3 potjes op de PS4

- Menu's zijn traag en onnodig. Waarom cutscenes van spelers die in de spelerstunnel lopen? Dat voegt toch echt niks toe.
- Waarom die strategie schermen voor de wedstrijd zo lomp aanpassen? Dat werkte vroeger perfect. Als je een speler wilt wisselen blijft het spel op de PS4 soms een paar seconden hangen.
- Spel draait laggy en stroperig
- Wedstrijden duren veel te kort, je komt per helft tot 1 / 2 schoten op doel en dan is het alweer afgelopen.

Het is te hopen dat ze deze halve Alpha / Beta versie zo snel mogelijk op gaan poetsen en fixen want het is aardig wat ergernis momenteel.
Kun je de spelduur per wedstrijd (offline in ieder geval) dan niet aanpassen?

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 14:57
Cyrax0508 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:59:
[...]

Kun je de spelduur per wedstrijd (offline in ieder geval) dan niet aanpassen?
Neen, 5 minuten per helft. Lachwekkend.

PSN: Sluuz

• Cyrax0508
Serieus? Dan ga ik hem niet eens downloaden, wat een onzin zeg.

@TiezZ_BE

Dat is een non-argument natuurlijk. Deze game is nog geen 5% van wat het zou moeten zijn, dat is natuurlijk iets heel anders.

Ik wil iets kunnen aanschaffen dat “af” is inderdaad (in elk geval grotendeels) en niet onderdelen apart moeten kopen om een volledige ervaring te kunnen hebben. Het ontgaat mij volledig waarom ze een demo op de markt brengen die nog zwaar gepatched moet worden. Ze willen dat ik onderdelen ga aanschaffen uiteindelijk toch?

Ja, dat weet ik. Ik speel de game al decennia lang. Maar waar ze normaal toch wel met een product komen rond deze tijd die (grotendeels) af is, komen ze nu hiermee. Dat verbaast me en ik zie niet in hoe ze met deze opzet zieltjes gaan winnen en centjes gaan verdienen. Ik klaag dus dat ik mijn favoriete voetbalgame niet kan kopen waar ik dat normaliter rond deze tijd wel kon maar dat ik het nu hiermee moet doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrax0508 op 30-09-2021 14:27 ]

• dannbla
Kan mij toch niet herinneren wanneer ik voor het laatst een lag vrij potje PES online heb gespeeld. Maar zowaar een aantal potjes gedaan en allemaal lag vrij! Ik vind het toch wel lekker spelen hoor (ik speel als Man U). Heerlijk om van die FIFA spelertjes af te straffen die alleen maar lange ballen op Mbappe spelen en ik met een Maguire gewoon dat zware lichaam ertussen kan zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2Q_p8j6kwdSiqc9ubVLChxnVkE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ANj4p1DJIwjFXA2QAevv8sXB.png?f=fotoalbum_large

• Vlassie1980
Kan je online wel langer spelen als vijf minuten? Anders zou ik het knap vinden dat je 5 goals erin legt?
En dat Esteghlal is geen team dat ik offline kan selecteren...

• Timoo_FR
Ai ai ai, wat is dit pijnlijk. Ik heb het eerste oefenpotje tegen de computer niet eens afgemaakt. Wat een belachelijke game. Letterlijk niks is af aan deze versie, menu's zien er niet uit en alles lagged, het veld lijkt nergens op, cutscenes slaan nergens op, kunt niet eens meer dan 5 min. speeltijd kiezen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vind dit persoonlijk echt heel erg jammer maar helaas, voor mij geen 'eFootball' meer op deze manier...

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-06 08:22

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik keek hier nog wel enigszins naar uit, maar dit is echt een afgang als ik dit zo lees.
Waar hebben ze in godsnaam dan 2 jaar voor nodig gehad?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• dannbla
Vlassie1980 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:35:
Kan je online wel langer spelen als vijf minuten? Anders zou ik het knap vinden dat je 5 goals erin legt?
En dat Esteghlal is geen team dat ik offline kan selecteren...
Weet niet exact hoe lang een helft is, maar het lijkt langer te zijn dan offline inderdaad.

• Cloud_VII
Wel irritant dat settings niet bewaard blijven. Iedere keer de camera aanpassen. Ringen uitzetten. Wissels op 5 zetten. Patch please!

• monaldo
Tot een jaar geleden fifa altijd gespeeld, Pes eigenlijk mee gestopt na de ISS versie. Deze versie ga ik een serieuze kans geven, ook omdat ik niet meer zo vaak speel en het een gratis spel is deze keer 😁
Tot nu toe valt die wel tegen, probeer er doorheen te kijken maar toch weer van die typische PES acties. Verdediger krijgt de bal ingespeeld in zijn gezichtsveld en ondanks dat ik meteen op passen druk en de tegenstander op 3m zit, krijgen ze het voor elkaar dat de bal onderschept wordt en met een kans van 1 op 1.000.000 via de spits de bal over de keeper in de kruising belandt 😵‍💫
Ik snap dat fifa te arcade miss is, maar als de spelers in PES 20% sneller zouden handelen dan was het perfect.

• Timoo_FR
SeseGel
6 uur geleden
So sorry to say that but this is not the game we’ve waited for 2 years. I am playing since pes 3 and now i am so dissapointed. Don’t know if graphics and gameplay will be fixed with updates but this is like mobile. Played on ps5 and game is so slow. Graphics are awfull. I dont want to give up but this game is like not finished beta vers. 2 years.. now with tears…

Topreactie onder de Youtube aankondiging van eFootball. Zegt genoeg lijkt me.
Echt pijnlijk als je toch elk jaar weer uit keek naar een nieuwe versie van je favoriete voetbalgame en ze dan met dit aan komen zetten...

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:45
De game voelt voor mij ook onaf. Ik vind wel dat de spelers beter en natuurlijker bewegen t.o.v. de vorige versies (met name ook de keeper). Maar wel al een paar rare en buggy momenten gezien in de twee potjes dat ik heb gespeeld. De cutscenes zijn ook erg haperig

• Harribo
DirtyBird schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:40:
Waar hebben ze in godsnaam dan 2 jaar voor nodig gehad?
Next gen.
Verder eigenlijk nauwelijks denk ik.
Daarom veel suffe cut scènes etc die er al in zaten. Soort copy paste.

Het spel is gewoon totaal niet af? . Ze hadden het beter nu niet kunnen uit brengen.

Ik heb het 1 minuut gespeeld, vond het vloeiender dan de vorig pes versies. Menu's oogde sneller en logischer. Nu kon dat al vrij snel.
Verder kan ik er weinig over zeggen nog.

Merk wel dat ik nog niet heel erg naar uit kijk om nog een keer te spelen. Zegt misschien iets.
Fallout 76 trekt mij tot nu toe ook meer om te spelen.
Ben ook klaar met die rare script dingen erin. Zoals hierboven beschreven met een pass op een speler die freezt... Nee leuk voetbal spelletjes tegenwoordig...

[ Voor 24% gewijzigd door Harribo op 30-09-2021 19:45 ]

• TiezZ_BE
Cyrax0508 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:24:
Serieus? Dan ga ik hem niet eens downloaden, wat een onzin zeg.

@TiezZ_BE

Dat is een non-argument natuurlijk. Deze game is nog geen 5% van wat het zou moeten zijn, dat is natuurlijk iets heel anders.

Ik wil iets kunnen aanschaffen dat “af” is inderdaad (in elk geval grotendeels) en niet onderdelen apart moeten kopen om een volledige ervaring te kunnen hebben. Het ontgaat mij volledig waarom ze een demo op de markt brengen die nog zwaar gepatched moet worden. Ze willen dat ik onderdelen ga aanschaffen uiteindelijk toch?

Ja, dat weet ik. Ik speel de game al decennia lang. Maar waar ze normaal toch wel met een product komen rond deze tijd die (grotendeels) af is, komen ze nu hiermee. Dat verbaast me en ik zie niet in hoe ze met deze opzet zieltjes gaan winnen en centjes gaan verdienen. Ik klaag dus dat ik mijn favoriete voetbalgame niet kan kopen waar ik dat normaliter rond deze tijd wel kon maar dat ik het nu hiermee moet doen.
Same here. Speel het al sinds ISS pro evo versies (PS1 versies).

Games worden al jaren in erbarmelijke staat (niet af) uitgebracht. Dat dit tijdens eien pandemie ook het geval is sta ik dus niet van te kijken, aangezien dit reeds een trend was... Hou er ook niet van, maar spreken met je portemonnee werkt meestal beter dan 'huilen' op het internet (op lange termijn).

Ik heb deze versie ook nog niet gedownload/geprobeerd, omdat het duidelijk niet af is (wat ik eigenlijk 1-2 maanden geleden al verwachtte).

En uiteindelijk doe ik het hoofdzakelijk voor de ML die er nog niet is, en offline 1v1 potjes. Ik zie wel wanneer de beta (bijna) gedaan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 11:09
In eerste instantie was ik best tevreden:
- Passes die niet aankwamen (meer vrijheid)
- Dribbelen lijkt verbeterd
- Overall meer vrijheid, bij PES2021 speelde ik makkelijker rond.

Echter na een tijdje gespeeld te hebben:
- Schotkracht lijkt te zacht, duurt lang voordat deze schiet
- Einde van de match, had Portugal de bal en kreeg ik ze er niet meer vanaf, verdedigen ging moeizaam

Al met al, ben ik redelijk positief, maar is de game nog niet af! ze moeten nog een boel fixen. Hopelijk blijven ze van het dribbelen af, en blijft de "vrijheid" !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
Is er al een reactie vanuit Konami? Ben wel benieuwd hoe hun dit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
https://nl.ign.com/pes-20...een-erg-slechte-lancering

Zo heb ik het nog niet ervaren, behalve wat spelers die door borden liepen, maar dit is wel erg slecht. Heeft Cyber punk een trend gezet 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyrax0508
Gisteren toch maar de demo gedownload zodat ik kan oordelen. Een potje of 10 gespeeld. Ik zie een bepaalde potentie in de gameplay, maar de game zit zo vol met bugs dat het gewoon onspeelbaar is. Het ziet er ook nog eens gruwelijk lelijk uit (PS5), dus ik laat dit voor wat het is en kijk wel over een paar maanden.

Ik begrijp gewoon niet dat Konami dit uitbrengt in deze staat. Why? Wat heeft het voor zin. Heeft Konami niet gezien wat er met Cyberpunk gebeurde? Wat heeft het voor zin een game (demo, f2p whatever you want to call it) uit te brengen die zelfs het niveau van een (heel) vroege betaversie niet haalt?Wie ga je triggeren om geld uit te geven hieraan?

Nee, dit is niets meer dan troep. Het kan Konami niet schelen, die willen gewoon met zo min mogelijk energie toch nog wat verdienen. Anders breng je dit niet uit. Je hebt 2 jaar de tijd gehad en dan kom je hiermee? Hier kan ik echt helemaal niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Online is eigenlijk veel vermakelijker als offline, mits je een connectie kunt maken want 3/4 van de sessies liepen vast of de tegenstander werd gekickt vanwege een slechte verbinding. En toen ik eindelijk in een game zat liep het spel vast op mijn PS4 :')

Konami heeft nog een hoop te fixen, ik zie goede punten maar ook heel veel slechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Vlassie1980 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:45:
Online is eigenlijk veel vermakelijker als offline, mits je een connectie kunt maken want 3/4 van de sessies liepen vast of de tegenstander werd gekickt vanwege een slechte verbinding. En toen ik eindelijk in een game zat liep het spel vast op mijn PS4 :')

Konami heeft nog een hoop te fixen, ik zie goede punten maar ook heel veel slechte.
Kun je de goede punten toelichten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
monaldo schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:47:
[...]

Kun je de goede punten toelichten? :)
+ Passing lastiger, wat het wel wat uitdagender maakt
+ Online vond ik erg vermakelijk
+ Tempo van het spel bevalt me wel
+ Diverse camera standen die je zelf in kunt stellen naar je voorkeur

De slechte dingen zijn een langer lijstje:
- Overbodige cutscenes bij het starten van de wedstrijd
- Extra scherm voor het kiezen van het tenue wat veel tijd kost
- Strategie scherm compleet verkloot, waar kan ik verder de strategie bepalen en komt er nog een update? Blijft ook vaak hangen wanneer ik een speler wil wisselen
- Spelers zweven soms over het veld
- Offline maar 5 minuten terwijl het online langer is. Waarom in godsnaam?
- Alle menu's lopen stroperig, lange zwarte schermen tijdens het laden
- Online erg brak en veel disconnects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Sleeon schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:20:
Is er al een reactie vanuit Konami? Ben wel benieuwd hoe hun dit zien.
Vast niet, en anders is het iets van: "we have identified a issue during gameplay, our apologies and thank you for supporting us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Vlassie1980 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:10:
[...]

+ Passing lastiger, wat het wel wat uitdagender maakt
+ Online vond ik erg vermakelijk
+ Tempo van het spel bevalt me wel
+ Diverse camera standen die je zelf in kunt stellen naar je voorkeur

De slechte dingen zijn een langer lijstje:
- Overbodige cutscenes bij het starten van de wedstrijd
- Extra scherm voor het kiezen van het tenue wat veel tijd kost
- Strategie scherm compleet verkloot, waar kan ik verder de strategie bepalen en komt er nog een update? Blijft ook vaak hangen wanneer ik een speler wil wisselen
- Spelers zweven soms over het veld
- Offline maar 5 minuten terwijl het online langer is. Waarom in godsnaam?
- Alle menu's lopen stroperig, lange zwarte schermen tijdens het laden
- Online erg brak en veel disconnects
Tempo niet te traag?
Ik heb dat op zich altijd ervaren als ik PES probeerde dus moeilijk te vergelijken. Maar heb je niet dat je past of schiet, balk wordt geladen en het gewoon meer dan een sec duurt voordat het wordt uitgevoerd. Het lijkt wel alsof je 3 stappen vooruit moet denken en de knop al moet indrukken om je actie uit te voeren. Voelt totaal niet realistisch aan, lijkt meer op een traag schaakspel.
Zo ver ik heb kunnen zien kun je alleen offline de snelheid van de gameplay aanpassen en niet online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de game ook maar even gedownload. Eerste wat ik mij af vroeg is of konami niet per ongeluk de Playstation 3 versie online had gezet. Maar dit zijn toch echt de graphics waar ik het mee moet doen. De overstap naar de Unreal engine heeft de game niet goed gedaan. De game ziet er veel slechter uit dan Pes2021.

Eerste wat ik merkte was dat je bij de openingswedstrijd de controls niet kon aanpassen. Standaard schiet je met vierkantje op Playstation, terwijl ik dit altijd aan pas naar rondje. Gelukkig kon ik het na deze wedstrijd wel aanpassen.

Menu's lijken wel heel erg op die van pes 2021, ik noem het niet echt een verbetering. Verder verbaasde het mij dat er eigenlijk vrij weinig valt te doen. Je kan een lokale game of een online game spelen met 1 van de 9 teams. Verder houdt het wel op. Heel erg karig. De game zelf speelt wel soepel, maar lijkt toch soms niet goed te reageren, de input lag lijkt heel erg hoog te zijn. En ik snap niet waarom je die cirkel om elke speler niet weg kan krijgen.

Al met al speel ik toch liever pes 2021 eerlijk gezegd, ik vind dit een aanfluiting. Het lijkt op een alpha game die nog lang niet af is. Ik snap niet dat ze dit releasen eerlijk gezegd. En waarom niet gewoon doorbouwen op pes 2021?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

KingCrash

Angry Rabbit

Konami heeft zelf ook door dat het niet best is..
(statement op twitter zojuist)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FAneTTKVIAICc-K?format=png&name=small

[ Voor 10% gewijzigd door KingCrash op 01-10-2021 16:00 ]

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:44:

Al met al speel ik toch liever pes 2021 eerlijk gezegd, ik vind dit een aanfluiting. Het lijkt op een alpha game die nog lang niet af is. Ik snap niet dat ze dit releasen eerlijk gezegd. En waarom niet gewoon doorbouwen op pes 2021?
Met de komst van de PS5 en met FIFA als grote concurrent zul je op een gegeven moment wel moeten om een andere basis op te zetten. Denk dat ze het op den duur wel weer op gaan poetsen maar de eerste indruk is nou niet bepaald positief te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
KingCrash schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:59:
Konami heeft zelf ook door dat het niet best is..
(statement op twitter zojuist)

[Afbeelding]
De cyberpunk treatment.. :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Vlassie1980 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:15:
[...]

Met de komst van de PS5 en met FIFA als grote concurrent zul je op een gegeven moment wel moeten om een andere basis op te zetten. Denk dat ze het op den duur wel weer op gaan poetsen maar de eerste indruk is nou niet bepaald positief te noemen...
Dan moet die basis wel goed zijn. Dit lijkt mij toch een enorme downgrade t.o.v. pes 2021. Ik zei hierboven ps3 graphics, maar dit lijkt meer ps2 niveau. Pes 6 zag er nog beter uit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKKMbY3UujRtYjO1arTqL3Ip1r0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D6w9fhgSh6LwM8UrNu6Wc830.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 01-10-2021 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:19:
[...]

Dan moet die basis wel goed zijn. Dit lijkt mij toch een enorme downgrade t.o.v. pes 2021. Ik zei hierboven ps3 graphics, maar dit lijkt meer ps2 niveau. Pes 6 zag er nog beter uit...

[Afbeelding]
Is dit de zombie edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exocet schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:21:
[...]

Is dit de zombie edition?
Ik denk dat ze nog animaties over hadden van MGS: Survive ;-)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste