[Multi] eFootball 2022 (Pro Evolution Soccer)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 21:26
monaldo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:19:
Tot een jaar geleden fifa altijd gespeeld, Pes eigenlijk mee gestopt na de ISS versie. Deze versie ga ik een serieuze kans geven, ook omdat ik niet meer zo vaak speel en het een gratis spel is deze keer 😁
Tot nu toe valt die wel tegen, probeer er doorheen te kijken maar toch weer van die typische PES acties. Verdediger krijgt de bal ingespeeld in zijn gezichtsveld en ondanks dat ik meteen op passen druk en de tegenstander op 3m zit, krijgen ze het voor elkaar dat de bal onderschept wordt en met een kans van 1 op 1.000.000 via de spits de bal over de keeper in de kruising belandt 😵‍💫
Ik snap dat fifa te arcade miss is, maar als de spelers in PES 20% sneller zouden handelen dan was het perfect.
Koop PES2021 en speel die tot Efootball 22 af is. Dit is echt de slechtste PES in jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubert20
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-07-2024
Framoes schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:29:
[...]

Koop PES2021 en speel die tot Efootball 22 af is. Dit is echt de slechtste PES in jaren.
die is al gratis toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Alleen de 'speel online en koop tokens/muntjes/spelers met echt geld' versie.

De echte versie met offline modes is waarschijnlijk voor een tientje te koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Framoes schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:35:
[...]

Alleen de 'speel online en koop tokens/muntjes/spelers met echt geld' versie.

De echte versie met offline modes is waarschijnlijk voor een tientje te koop.
Binnenkort krijg je geld om het te spelen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik blijf voorlopig ook lekker hangen bij 2021. Gisteren de demo even gespeeld op de PS4 en het was afschuwelijk. Grafisch een flinke achteruitgang en totaal niet vloeiend ook.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
monaldo schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:14:
[...]

Binnenkort krijg je geld om het te spelen 😂
Als ze E-football 22 niet flink verbeteren, ga ik het zelfs niet spelen voor geld. Dan is m'n werk leuker.
PES2021 is echt oneindig veel beter.

Toen ik 22 speelde had ik het gevoel dat ik Fifa 19 speelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Zijn lach maak het wel aanstekelijker maar een vermakelijke compilatie van wat er allemaal mis is. Overigens heb ik het idee dat de pc versie iig grafisch de minst slechte is? Verder maar snel verwijderd.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:59
LoneRanger schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:16:
[YouTube: WORST OF EFOOTBALL 2022 - RANT/RAGE/FUNNY COMPILATION [EXPLICIT]]

Zijn lach maak het wel aanstekelijker maar een vermakelijke compilatie van wat er allemaal mis is. Overigens heb ik het idee dat de pc versie iig grafisch de minst slechte is? Verder maar snel verwijderd.
Geweldig. Thank god it was free!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 13:28
Net gedownload en ff gespeeld. Maar ik hoop dat en nog een update komt voor besturing zelf samen te stellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 20:58
Net een paar potjes gespeeld. De spelers bewegen een stuk natuurlijker, het oogt meer als echt voetbal.

Nu de downside : ik vond de game meer op Fifa lijken. De speler die het snelst rond scoort. Diepte passes zijn veel effectiever, AI verdediging is soms gewoon slecht en dan heb ik het nog geeneens over de graphics.

De game voelt gewoon niet af, de vorige keer toen ze overstapten op een andere engine was het ook een drama. Misschien volgend jaar weer beter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Al meerdere keren geprobeerd online te verbinden, telkens maar disconnects.

Offline potjes van 5 minuten is zwaar triest. Je kunt 1 keer op doel schieten en dan begint de 2e helft :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dekwakker
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-01-2022
.

[ Voor 106% gewijzigd door dekwakker op 12-01-2022 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dabarrr
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik speel PES al jaren en heb het afgelopen jaar fanatiek Myclub gedaan. Ik vond het eerlijk gezegd wel stoer dat Konami een jaar geleden geen nieuw spel uitbracht en denk dat de gameplay van de 2021-versie hier enorm van heeft geprofiteerd, omdat er wel steeds aan geschaafd is met allerlei patches. De huidige doorgeëvolueerde versie van 2021 vind ik heerlijk (maar dat kan ook komen doordat ik er dus al ruim twee jaar aan gewend ben).

De overstap naar het nieuwe spel voelt als een slechte ripoff van PES op een ps2. Ik heb nu best wat online potjes erop zitten, en hoewel ik die meestal wel win, heb ik steeds het gevoel dat ik snap wat de makers hebben bedoeld, maar dat het totaal nog niet uit de verf komt.

Mijn belangrijkste punten van aandacht:

- De menu's zijn eindelijk eens op de schop gegaan. Dat is positief, want dat was hard nodig. PES is notoir niet-intuïtief op dat gebied. Ik moet altijd erg lachen om de beroemde 'terug naar het bovenste menu'-knop. Ze hebben duidelijk geprobeerd de structuur te vernieuwen. Ik ben nog geen fan van het gameplay-menu, waarin ik vooral het idee heb te kijken naar een tv-uitzending. De formatie staat nu horizontaal, en erg op elkaar gedrukt. De wisselspelers vinden kostte me ook wat moeite en je navigeert hier ook allesbehalve soepel doorheen, maar ach, ze zijn er tenminste mee aan de slag gegaan.

- De graphics: ik begrijp dat dit nooit het speerpunt van PES was, en zolang als de gameplay superieur is, boeien ze ook niet al te veel. Maar er is wel een ondergrens en daar zakt deze versie wel heel ruim doorheen. Ik hoop dat dit beter wordt, maar eigenlijk heb ik daar niet zoveel vertrouwen in. Dat los je toch niet op met wat patches? Dat het publiek er lelijk uitziet, prima, maar zelfs de filmpjes in de tunnel etc zijn foeifoeilelijk. Het gras is ook verschrikkelijk.

- De bal. Ik weet niet of jullie voetballen, maar ik wel en waarom ik PES zo gaaf vind is dat ik echt aanvoel wat de bal gaat doen in allerlei omstandigheden. Dat is nu echt totaal weg. De bal beweegt door de lucht alsof er helium inzit. Maar erger nog: het lukt mij niet om een bal strak in te spelen. Hoe hard ik ook trap. Bovendien heb ik niet meer die sensatie dat een pass strakker wordt gegeven bij bepaalde houding/beweging/snelheid van de speler, of als er direct wordt doorgespeeld zonder aanname. Het lijkt alsof de eigenschappen van de bal (effect, snelheid, hoogte) niet worden meegenomen bij de volgende speler. Dit is echt verschrikkelijk en ik begrijp er dan ook niets van dat sommigen zeggen dat het natuurlijker aanvoelt. De bal gaat veel te traag.

- Hoe spelers bewegen: prima dat een pass soms niet aankomt - laten we dat realistisch noemen - maar nu heb ik echt heel vaak dat dat om onbegrijpelijke redenen gebeurt. Spelers draaien zich soms ineens om, stoppen met lopen, draaien de verkeerde kant op, etc. Het is houterig, lomp en kolderiek. Gebeurt ook vaak genoeg in mijn voordeel, maar is al met al niet fijn. Aan de bal heeft iedereen een draaicirkel van een vrachtwagen.

- Rennen. Ik moet hier vast nog aan wennen, maar het is voor mij nu wel erg onvoorspelbaar in te schatten hoe mijn speler reageert als hij rent. Dat oplopen bij ingedrukt houden is voor mij ook niet inzichtelijk. Ik heb die korte snelle versnelling nu wel in de vingers (twee keer tappen). Maar je bent echt nauwelijks nog te stoppen als je een beetje rennend slalomt door de verdediging. Die verdedigers lijken op andere rails te zitten.

- Die knop (L2 volgens mij standaard op ps4) waarmee je je lichaam tussen de bal en de tegenstander kan positioneren vind ik interessant. Hij is op dit moment de grootste boosdoener van alle kolderieke filmpjes met zwaaiende loshangende armen etc, maar ik zie er wel potentie in. Dat ze deze functie hebben losgekoppeld vind ik wel leuk. Bij de vorige versie kon je een beetje armpjedrukken met de stick (waar je dan met supercancel weer onderuit kon komen). Dit is leuker en ook realistischer. Op dit moment win ik alleen wel veel te veel duels met deze knop. Ook leuk om mee te experimenteren als je zelf de bal hebt en je een spits inspeelt trouwens.

- Dat doorspelen bij uitballen vind ik zo'n voorbeeld van een functie waarvan ik het idee goed snap en ook ondersteun, maar wat gewoon echt nog niet af is. Ik begrijp ook dat het ambitieus is om in te bouwen. Maar nu zit ik dus vaak gefrustreerd te rammen op die X-knop en dan komt er toch nog een stukje script waarna de tegenstander kennelijk toch nog verplaatst was (al dan niet buiten beeld) en ik de bal in zijn schoenen schuif. Dat de bal nu vaak gewoon uit zich zelf in de handen van de ingooier belandt ziet er ook niet al te overtuigend uit. Maar: leuke functie, hopelijk wordt het ooit goed.

- Verdedigen: ik vind die X-knop waarmee je dan een soort 'duel' aangaat wel leuk. Sowieso onderschep je megaveel ballen op deze manier en ik denk dat dat realistisch is en dat je gedwongen wordt beter te mikken en na te denken voordat je een bal inspeelt.

- Is het de bedoeling dat Iniesta en Piqué dit spel aanprijzen? Ik weet niet wat jullie van dat filmpje vinden, maar hoe zij aan het einde ervan de camera inkijken en dan (net niet in koor) 'vamos efootball' zeggen... ik weet niet of ik daarvan moet huilen of lachen. Vooral Piqué lijkt heel veel spijt te hebben van zijn deelname aan het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
@dabarrr De menu's vind ik juist veel slechter, echt een trage warboel geworden.

De opstelling (waarom nu ineens van links naar rechts, ziet er niet uit) en wisselen is totaal niet meer logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 11:36

^^0nMe

Got Babana's?

Ik heb de 'gratis demo' ook geprobeerd en merk dat men tegenwoordig graag polariseert:net zoals Cyberpunk tijdens launch waren er idd hele grove bugs en had je op consoles een bagger versie van de game. Maar er zijn ook goede elementen van de game te zien: in de kern voelen bepaalde gameplay dingen best positief aan al (oa dribbelen, aannames). Ik zie op termijn wel een goed speelbare versie komen en na wat jaren polijsten een betere game dan ooit tevoren is uitgebracht.
Wie kan zich bijvoorbeeld de overstap naar Fox-engine nog herinneren? De balphysics qua massa waren duidelijk fucked up (loden bal), maar je had toen wel al de eerste ervaring van een merkbaar betere body en grasmat physics + invloedenvan weersomstandigheden. Als je nu PES 2021 vergelijkt met PES6, een fanfavoriet, merk je toch wel een wereld van verschil qua gameplay.
Over de mogelijkheden van UE5 hoef je niet te twijfelen, dus het is wat mij betreft alleen een kwestie van tijd van Konami/modders.

Over de content en het nieuwe verdienmodel heb ik geen enkel goed woord, dus ik houd gauw mijn mond ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik wilde iets zeggen over dat een aantal testers een vorige build heeft mogen spelen die veel beter was maar kon dat zo snel niet terug vinden maar nu zie ik een video van [wederom] Spoonypizzas die een van die testers was en die zijn uitleg geeft.

Als je geen zin hebt om te kijken, hij verteld dat hij vermoed dat wat ze hebben uitgebracht een oudere build is en dat de update van/in oktober de build is die zij gespeeld hebben op het kantoor van Konami.

Zijn aantekeningen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynt8X6QHjltjKjcWSZmT4gUyk1I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rvney3gtqTdILXXatBmmotD8.png?f=user_large

Voor de duidelijkheid, 0.90 is de build die wij kregen, new built was voor de testers.

[ Voor 21% gewijzigd door LoneRanger op 04-10-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grensarbeider
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-11-2024
Wat kan dan de reden zijn om uiteindelijk een oude build te releasen? Deze tester claimt dat nagenoeg alles beter was in de versie die hij getest heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabarrr
Als ik zijn bevindingen zo lees, klinkt het inderdaad erg aannemelijk dat de huidige versie de oude is. Ik herken zijn observaties in ieder geval enorm. Ze hadden kennelijk geen tijd om die nieuwe build door te voeren in een demo-versie? Ik lees ook dat hij moeilijkheidsgraad superstar heeft kunnen instellen, dus hij heeft sowieso een uitgebreide versie van het spel kunnen spelen.

Hoe dan ook gloort er hoop. De vraag is of niet iedereen al is afgehaakt op het moment dat Konami een speelbaar spel heeft weten te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41
Ik haak zeker nog niet af.
Het spel zal vast tzt wel ok zijn.

Alleen nu merk ik dat ik nog niet gemotiveerd ben om het te spelen.
Zeker als ik lees dat je nog niet eens je instellingen kunt opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-06 11:09
Nou, mijn enthousiasme is al weg, zeker nu er veel andere spelen komen die ik kan spelen.
Moet ik dan nu na elke update gaan opstarten met de hoop dat het nu misschien speelbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-04 11:32
dabarrr schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:43:
Als ik zijn bevindingen zo lees, klinkt het inderdaad erg aannemelijk dat de huidige versie de oude is. Ik herken zijn observaties in ieder geval enorm. Ze hadden kennelijk geen tijd om die nieuwe build door te voeren in een demo-versie? Ik lees ook dat hij moeilijkheidsgraad superstar heeft kunnen instellen, dus hij heeft sowieso een uitgebreide versie van het spel kunnen spelen.

Hoe dan ook gloort er hoop. De vraag is of niet iedereen al is afgehaakt op het moment dat Konami een speelbaar spel heeft weten te maken...
Ik ben voor nu afgehaakt.. Wanneer de variant op Myclub (TBM) verschijnt geef ik het een nieuwe kans. Voor nu teveel bugs en rariteiten die voor mij het speel plezier eruit halen. (Spel is bij mij ook 2 keer compleet vastgelopen) en had ik alleen nog "plezier" in het terug kijken van de replays als er weer iets gebeurde waarvan ik per keer dacht dat het niet erger kon.. Met als hoogte punt een koppende speler waarvan de bal dwars door zijn voorhoofd gaat... Toen was ik er wel klaar mee.

Ik hoop trouwens dat de Team Building Mode wel meer inhoud heeft dan voorheen Myclub had.. Weinig Speelmodi, geen uitdaging in de vorm van een competitie als je offline speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:38
grensarbeider schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:30:
Wat kan dan de reden zijn om uiteindelijk een oude build te releasen? Deze tester claimt dat nagenoeg alles beter was in de versie die hij getest heeft.
Deze verhalen waren er altijd al. Ik ging altijd naar de Gamescom in Duitsland (vooral om PES te spelen) en als het dan tegenviel en wij schreven erover, dan was het weer een oudere build volgens sommige "kenners/testers". Zij hadden een veel betere versie gespeeld. Toen Konami met demo's ging werken m.b.t. PES en die viel tegen, dan kwam hetzelfde verhaal bovendrijven. Gek genoeg voelde en speelde de uiteindelijke retailversie tijdens de release in bijna alle gevallen exact hetzelfde als de demo.

Die tester heeft geen betere of nieuwere build gespeeld. Echt onzin, Konami gaat echt geen brakke oude(re) build laten spelen door ons terwijl er een veel betere build voorhanden is.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrax0508 op 06-10-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 09:03

amahusu

taking over the world!

gister eindelijk de tijd gehad om efootball 2022 even te spelen. En in tegenstelling tot de massa vind ik het niet eens zo heel erg slecht en zie ik zeker potentie. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ze beter hadden kunnen wachten met releasen totdat de grootste bugs eruit waren, met name mbt de ai van je medespelers en tegenstanders. Ik geef ze nog wel een kans en tot die tijd blijf ik gewoon nog even pes 2021 spelen :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@Cyrax0508 Niet lullig bedoelt maar ik weet niet wie je bent waar je voor schreef en wie je publiek was dus dat verhaal heeft niet veel waarde voor mij en het doet er eigenlijk ook niet zo heel erg toe. Spoony krijgt geen kritiek waarop hij reageert, hij geeft zelf de kritiek. The true Brits heeft een interview op youtube staan met een van de testers en nog voor het uitkomen van de ehm final. Ook die tester is behoorlijk positief, er zit nog [veel] werk en tweaking te verzetten was ongeveer de strekking van het interview. De afgelopen jaren waren de demo's wbt gameplay altijd afwijkend en werd e.e.a. gerepareerd met de datapacks. Sowieso lijkt het alsof Konami altijd nog even aan de knopen moet draaien, elke 7 datapacks [per versie] wordt de gameplay getweakt, soms positief soms negatief. Wellicht kwamen ze nog wat tegen in die test built waardoor ze een oudere versie hebben uitgebracht of hebben ze iets teveel aan de knoppen gezeten en die de verkeerde richting op gedraaid. Hoe dan ook, tijd zal het leren of dit nog wat wordt en per wanneer, veel slechter kan iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 18:30
Na +/- 100 games online te hebben gespeeld sinds de release en er ongeveer 5 te hebben verloren kan ik met 100% overtuiging zeggen dat de recentelijke 'Maintenance' die Konami gedaan heeft, ook behoorlijke gameplay changes hebben toegepast.

Sterker nog, daar waar ik enorm veel lol had met het spel ondanks de vele kritiek, vind ik dat er door de recentelijke veranderingen van deze week (allemaal server sided gameplay sliders) er nu al geen hol meer aan. Het speelt weer gewoon zoals PES en FIFA, meer arcade.

Verdedigen is echt weer VEEL vergefelijker, het maakt nu niet zoveel uit of je een misstap maakt, je verdediger hersteld zich nagenoeg direct. Ook lijkt de AI veel strakker te dekken dan vorige week en is catch up van verdedigers ook weer een feit.

Helaas, het was te verwachten maar voor mij is de lol er vrijwel direct weer af. Heb ook nog een aantal clips van vorige week en als ik die vergelijk met de huidige gameplay dan is de gameplay speed ook weer opgeschroefd (sneller.)

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kan ik het al downloaden op de ps5 of xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Die maintenance scheelt echt al een hele hoop, na 2 potjes nog niet echt rare glitches gezien. In de huidige staat kan ik er wel wat mee maar mis wel de L2/LT functie en super cancel. De speed burst kan ik zo snel ook nog niet vinden maar dat komt wel. Wel jammer dat ze gekozen hebben voor totaal andere controls, dat kost toch weer zeker een jaar wennen tot de vorige eruit gesleten zijn. :P Ik zit nu wel in dubio want wennen aan deze controls is stoppen met PES21 die ik nog dagelijks speel.

Mijn eerste goedlopende aanval [FUMA]

unlocks e.d. zijn wel ergens op een bekend PES forum te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Ik had niet verwacht dat een update zoveel verschil kon maken, speel alleen online en het is allemaal net wat sneller geworden. Dit gaat de goeie kant op 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabarrr
Ik vind het ook speelbaarder geworden! Die physical pressure nog altijd wel wat overpowered, maar het is zeker niet meer zo extreem buggy. De balsnelheid ligt voor mij wel echt veel te laag. Strak inspelen gaat heel moeizaam. Is niet in sync met de rest van de gameplay wat mij betreft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Klopt wbt die balsnelheid, ik moet de balk echt helemaal vol laten lopen voor een grondpass van 15 meter. De hoge pass is dan weer een ander verhaal, staat niet echt in verhouding. Ook dat shielding en duel vind ik [ook] te OP zowel kwa kracht als animatie, ziet er overdreven uit. Ik vind de [standing]tackle geweldig, je kunt niet meer de knop inhouden maar gewoon een tackle en als je niet goed timed ben je gelijk gezien. Duel is absurd en eigenlijk te makkelijk, ik heb dan liever nog een soort jockey dat je dan zelf je tackle timed. Slidings zijn ook geweldig en de scheidsrechter is veel toleranter wbt slidings. Schieten mag voor mij ook wel wat meer power hebben, harder en wilder. [knuckle ball] Overal vind ik het best wel genieten van momentjes naast wat ergenisjes. Voor diegenen die wat knoppen/functies kwijt zijn, LT/L2 is shot/pass cancel en met de linker stick kun je een overstapje doen dmv de stick in de richting te wijzen waar de bal heen gaat. [ik heb mn controls aangepast dus het kan zijn dat het andere knoppen zijn.]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

idd al een flinke verbetering t.o.v. vorige week! AI lijkt beter te reageren op spelsituaties en minder bugs, maar nog steeds voldoende ruimte voor verbetering:

- spelers lijken nog steeds te "glijden" over het veld, maar dit kan ook komen door connectieproblemen. Heb nog vaak het idee dat het niet helemaal responsive is en dat er een kleine delay zit

- scheids is echt super random, ben al een paar keer neergehaald in de 16 (ook van achter), maar geen overtreding

- hoge steekpass werkt de ene keer wel feilloos (boog balletje achter de verdediging leggen bijv.), maar de andere keer in nagenoeg dezelfde situatie met dezelfde speler bakken ze er niks van

- nog steeds zit je speler "on rails" als je bijv. een sprintduel naar een bal toe hebt vs een verdediger. Het is dan nog steeds niet mogelijk om een andere looplijn te kiezen. In pes2021 kon je dan nog met super cancel je looplijn aanpassen, maar dat lijkt hier niet te werken

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabarrr
Ik merk die rails ook sterk, maar vooral in het voordeel van de aanvaller. Het lijkt met een goed getimede sprint van een aanvaller heel moeilijk voor de verdediger om op dezelfde rails te komen. Tegenstanders dribbelen nu steeds vaker diagonaal langs de zestien (a la Robben) en schieten dan. Het is dan best lastig, inderdaad door gebrek aan vrij bewegen dmv super cancel, om daar tussen te komen, terwijl je precies weet waar je je verdediger wilt hebben.

Ik vind schieten trouwens niet zo fijn nog. Er zit zo weinig punch in. Als ik met Benzema aanleg, wil ik gewoon een vlammend schot. Het grappige is dat zo'n bal dan wel ergens bij de hoekvlag belandt na een redding van de keeper - daar mag ik dan uit opmaken dat het schot kennelijk wel hard was? Hier moet echt nog worden gefinetuned wat mij betreft.

Wat ik vanaf het begin top vind, is het onderscheppen van passes. En vooral dat je daarvoor moet werken. Een bal gaat rustig langs je speler als je níet X ingedrukt houdt. Je wordt echt beloond voor het doorzien van de passlijnen. Wel jammer dat er soms een enorme vertraging zit tussen het onderscheppen en doorspelen. Dan zie je echt dat er een nieuw filmpje moet worden ingestart. Maar er is wel meer een gevoel van invloed/controle dan bij 2021 op dit gebied.

Het lijkt grafisch ook wat beter te zijn, maar dat zal wel tussen mn oren zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:45
Ik heb twee potjes online gespeeld, de eerste ging nog wel en was best vermakelijk.
Het tweede potje was om te huilen zo slecht. Spelers die over elkaar heen buitelden, totaal geen gevoel hadden waar de bal zich bevond. overtredingen waar niks mee gedaan werd en een penalty voor iets waar ik nog steeds niet achter ben (leek hands van de aanvaller 8)7 ). Ik heb wel gelachen, dus wat dat betreft was het vermakelijk.

Verder zich er totaal geen gevoel in het schieten. Zo'n moment dat alle omstandigheden perfect zijn voor een lekkere uithaal en dat er zo'n suf zacht schot uitkomt, meh

Ik hoop dat ze er met de komende updates nog wat moois van kunnen maken, maar ik heb er een hard hoofd in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:44
Ben ik nou zo scheel.. ik zie de optie om een online potje te spelen niet .. ?!

Untappd : YuriEhv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Sjurm schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:14:
Ik heb twee potjes online gespeeld, de eerste ging nog wel en was best vermakelijk.
Het tweede potje was om te huilen zo slecht. Spelers die over elkaar heen buitelden, totaal geen gevoel hadden waar de bal zich bevond. overtredingen waar niks mee gedaan werd en een penalty voor iets waar ik nog steeds niet achter ben (leek hands van de aanvaller 8)7 ). Ik heb wel gelachen, dus wat dat betreft was het vermakelijk.

Verder zich er totaal geen gevoel in het schieten. Zo'n moment dat alle omstandigheden perfect zijn voor een lekkere uithaal en dat er zo'n suf zacht schot uitkomt, meh

Ik hoop dat ze er met de komende updates nog wat moois van kunnen maken, maar ik heb er een hard hoofd in
Ik heb een paar potjes gedaan. Ik heb sowieso niet het idee dat je spelers bestuurt. Ze lopen mij teveel hun eigen weg en ze reageren met vertraging op je knoppen. Maar dat is sowieso iets van de laatste jaren.

Vind de snellere en logische menu's een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:45
iruy schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:03:
Ben ik nou zo scheel.. ik zie de optie om een online potje te spelen niet .. ?!
Ik weet zo even niet hoe het heet, maar je moet die partner club challenge oid doen. Dan kun je 1 van die licensed clubs kiezen.
Harribo schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:18:
[...]

Ik heb een paar potjes gedaan. Ik heb sowieso niet het idee dat je spelers bestuurt. Ze lopen mij teveel hun eigen weg en ze reageren met vertraging op je knoppen. Maar dat is sowieso iets van de laatste jaren.

Menu's zijn wel logischer, maar erg veel sneller zijn ze (bij mij) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:18:
[...]

Het is altijd moeilijk om je in te leven in hoe anderen iets ervaren maar ik ben van mening dat er geen input lag in PES zit/zat, als jij rent en wilt schieten [irl] zal je toch ook je pas af moeten maken om te kunnen schieten of passen b.v. De rails kon je altijd vermijden met super cancel zodat je b.v. niet aan de verdediger plakte. Deze versie heeft af en toe wel een behoorlijke input lag, direct passing/schieten is meer random dan situationeel. Sowieso is er ook iets mis met het sprinten, te snel op snelheid? Iets klopt daar iig niet, doe maar eens een buitenspelval en de verdedigers staan in no time 20 meter hoger. De menu's ben ik met je eens en zelfs die geel/blauwe kleurstelling vind ik wel verfrissend. De kleurstelling van de kleding die Messi draagt lijkt een beetje op zo'n kruippakje wat je een peuter aan doet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 13:43
Ik als oud ISS / PES liefhebber zou het liefst zien dat ze PES 2021 een update geven met de nieuwe transfers etc. Dit eFootball project valt echt niet meer te redden dit jaar. Er is zoveel kapot aan deze game helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 08:45
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:19:
Ik als oud ISS / PES liefhebber zou het liefst zien dat ze PES 2021 een update geven met de nieuwe transfers etc. Dit eFootball project valt echt niet meer te redden dit jaar. Er is zoveel kapot aan deze game helaas.
Dat kan je sowieso oplossen met een patch (op PC). Ik vermaak me nog steeds met 2021 *O*

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vanavond nog wat online potjes gespeeld. Het blijft soms irritant:

- 1 op de 5 online matches op PS4 eindigt in een crash waarbij ik automatisch de verliezende partij ben
- Ik schiet altijd naast of over, of op het aluminium
- Wanneer geeft Konami even de optie vrij om gewoon langer tegen de AI te spelen in plaats van maar 5 minuten. Dat is zo voorbij en je kunt maar 1 keer op doel schieten per helft. Ik snap echt totaal niet waarom de wedstrijd online wel langer kan maar tegen de AI niet.

Heb het gevoel wel wat beter alles door te hebben nu, maar die controls waren wel even wenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
TiezZ_BE schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:48:
[...]

Dat kan je sowieso oplossen met een patch (op PC). Ik vermaak me nog steeds met 2021 *O*
Dat is dan wel onofficieel. Op Xbox kan ik daar niets mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

Kid Buu

Huh, Pietje?

En je schiet daar ook 0,0 mee op met de myclub modus waar het mij om te doen is.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvar
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-02 14:57
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:40:
[...]

Dat is dan wel onofficieel. Op Xbox kan ik daar niets mee helaas.
graag zou ik ook wel willen weten hoe ik aan die patch kan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
Data update bedoelt ie denk, te downloaden via de bekende sites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Laatst online: 07-06 08:45
Smoke patch heeft een 2022 summer transfer update. Anderen mogelijk ook, zie bijvoorbeeld Evo web forum

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
TiezZ_BE schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:59:
Smoke patch heeft een 2022 summer transfer update. Anderen mogelijk ook, zie bijvoorbeeld Evo web forum
Die dan maar installeren ipv eFootball ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
https://twitter.com/play_...tatus/1451518849979977730

En weer uitgesteld, ik verwacht er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Ik heb er ook een hard hoofd in, kan me niet voorstellen dat ze binnen nu en een half jaar de mechanics en AI op orde hebben gekregen. Daarnaast vind ik het toch wel een heel groot gemis dat je niet ff lekker ML kan spelen, maar daar nu op moet wachten (en de kans groot is dat als er straks voor betaald het nog steeds brak is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
De uitgestelde officiele 0.91 update van 28 oktober is inmiddels beschikbaar. Wat gelijk opvalt is dat de spelers alvast op het veld lopen ipv boven het veld zweven. :P Ik kon zo snel de speeltijd niet vinden maar volgens mij is dat nu standaard 10m ipv 5. Ik kon pass/schot cancel doen met R2/RT maar geen manuel pass met L2/LT. Ik kan nog steeds niet helemaal wennen aan dat start/stop rennen, voelt iets teveel 100% of 0% en niks er tussen maar dat zal wel komen omdat ik niet ren/sprint met 1 van de triggers. Wat mij betreft wel een enorme stap voorwaarts. [pc]

changelog:
Fixes
・ The application may crash due to an error.
・ Some players are shown as a floating suit, or disappear entirely, in the pre-match cutscene.
・ Some players may be shown wearing a suit in the Select Strip menu.
・ The lighting in the Select Strip menu may not work as intended.
・ Background objects may appear blurry in the pre-match Select Team menu.
・ Some objects may not be displayed during the pre-match cutscenes due to slow loading times.
・ Players' arms clip into each other in an unnatural manner during pre-match national anthem scenes and post-match victory scenes.
・ Pitch grass is not shown three-dimensionally during the pre-match cutscene.
・ Objects, such as pitch-side cameramen, may disappear during goalscoring scenes.
・ Some advertisement boards located around the pitch may display an erroneous image.
・ Some elements, such as the cameraman model, may clip into stadium structures during cutscenes.
・ Some commands stop working correctly if the 'Physical Defending' command is attributed to a different button from the initial setting.
・ The transition performance (wipe animation) that should appear before a replay may not display correctly.
・ The referee may be shown as being trapped on the surface of the pitch during a match.
・ The wrong scene may be displayed for a moment when a match scene changes.
・ Players fail at trapping low arc passes coming from a corner kick.
・ Players (aside from the set piece taker) may run through the advertisement boards and out of the field during a corner kick.
・ The set piece taker may grab the ball in his hands when he is about to kick it during a corner kick.
・ During a goal kick, the goalkeeper is shown kicking the ball in a position that is far away from it. This is triggered if a Position Shift command was performed before the kick.
・ Some commands fail to have effect when they are inputted at the same time a cursor change command is inputted during a match.
・ The player may miss the ball completely when attempting to shoot.
・ If the ball is cleared just as it crosses over the goal line into the goal, it may incorrectly be judged as not having gone in.
・ Some players may suddenly disappear during a match.
・ The player substitution cutscene is sometimes shown under the wrong conditions.
・ The referee and players may start gliding around when idling before kick off.
・ Replays do not play when a quick restart leads to an offside.
・ Replay cameras are sometimes unstable.
・ Erroneous objects may be displayed during some goal celebrations. Specifically, objects that are close to the camera (and should be invisible) are displayed during the celebration.
・ Players may get caught up in the goal net when performing a goal celebration close to the goal.
・ Some goal celebrations rarely appear as an option after scoring.

[ Voor 72% gewijzigd door LoneRanger op 05-11-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laan1988
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
Ik dacht serieus eerst dat het een troll was...
Echt, wat slecht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Wat een zooitje daar
Lijkt wel alsof ze maar 2 programmeurs hebben waarvan 1 nu ziek is geworden

[ Voor 72% gewijzigd door Harribo op 05-11-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Doei Konami.. Ze hebben 2 jaar, onderhand bijna 3 de tijd genomen om deze nieuwe game te maken, en nog krijgen ze het voor elkaar om het uit te stellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WwL5Ckv.png

Zo slecht dit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik vind het wel grappig apart dat men verbaast is dat na de staat waarin dit spel is uitgebracht en de uitgestelde update dat dan de rest ook verder wordt uitgesteld. Misschien ben ik wel te makkelijk maar ik neem het zoals het komt en zie het wel zonder al te veel verwachtingen, het is niet alsof je er al voor betaald hebt. Ik denk wel dat Konami er wellicht slimmer aan gedaan had om de nieuwe controls e.d. een jaar op te schuiven en eerst de game succesvol verhuizen naar de nieuwe engine en die verder stroomlijnen. Nieuwe dingen in een nieuwe omgeving is vragen om bugs zeker met een kleine development team.

Serieus, het spel is echt met sprongen vooruit gegaan en dat heb ik liever dan een ML of een myclub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ja tuurlijk zijn we teleurgesteld en verbaasd.
Afgezien van onze verwachtingen, is dit vast ook niet iets wat Konami gewild zou hebben. Mensen bijna een jaar opzadelen met een slechte demo. Dat is geen reclame en ondertussen heb je kans dat de concurrentie terrein wint.

Ik wacht wel. Ik speel toch vaak geen voetbal spellen meer vanwege het frustrerende script.
Speel nu veel fallout, beter voor de stemming :)

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 05-11-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Dit weekend maar weer een nieuwe Master League gestart in PES 2021. Zou mooi zijn als Konami een mogelijkheid biedt om de nieuwe transfers te installeren aangezien eFootball toch geen succes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
q-enf0rcer.1 schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:47:
Dit weekend maar weer een nieuwe Master League gestart in PES 2021. Zou mooi zijn als Konami een mogelijkheid biedt om de nieuwe transfers te installeren aangezien eFootball toch geen succes is.
Je kan update downloaden he met alle transfers en shirtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Sleeon schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:08:
[...]

Helaas niet op Xbox :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-02 19:28
Sleeon schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:08:
[...]

PES Universe nog steeds top met zijn patches?
Of is er nog een leuk alternatief?

Ik zoek dit voor PS4 ...
Draait PES 2021 beetje leuk op PS5 eigenIijk?

[ Voor 12% gewijzigd door MKMosselman op 08-11-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
PES21 draait prima op de PS5, al kunnen ze natuurlijk de nodige verbeteringen doorvoeren.
Zelf download ik de patches bij PESUniverse inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

moest wel ff gniffelen om deze comment in r/WEPES:
Look at the bright side. They listened the community feedback from the recent survey and realised it’s impossible to address in time for November.

The new game will be photorealistic with blackjack and vertical formation screen in menus. The grass will be 4D, and maybe even 5D this time, given UE5 will be available next year. There will be four goal posts, one per each side of the pitch, which will be round shape this time. Each player will have their own ball. It’s going to be amazing this time next year. #ThePitchIsOwls
#ThePitchIsOwls :D

maar wat een actie weer van Konami, ga je je toch afvragen welke totaal idioot bij Konami ooit de call heeft gemaakt om de game in deze staat te releasen (inclusief het hele dev traject wat hier aan vooraf ging waar ongetwijfeld tig test uren in hebben gezeten). epic fail

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:38
Ik ben een groot liefhebber van PES, al sinds het PSX tijdperk (ISS Pro). Zelden sloeg ik een versie over, maar dit gedrocht is echt oprecht vreselijk. Ik heb dit "ding" dan ook van mijn PS5 afgehaald om het er nooit meer op te zetten.

Ik speel PES 2021 wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Had pes 2021 verkocht, maar weer gauw aan geschaft vanwege de teleurstellende release van pes 2022. Denk dat pes 2022 niet meer te redden is, hopelijk leren ze ervan en gaat pes 2023 beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
Ik heb gezondigd...

Ik heb sinds 2005 de overstap gemaakt van Fifa naar PES, maar omdat PES (Efootball) zo een drama is. Had ik dit jaar voor mijzelf Fifa 22 cadeau gedaan voor Sinterklaas. In de hoop er een leuke voetbal ervaring aan over te houden... :(

Ik kan er niet aan wennen. Fifa 22 gaat dus mooi retour, dan neem ik alle onvolmaaktheden van de PES 2021/22 voor lief.

Ik lees nu dat er patches zijn voor PES 2021 op de PS5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Moet zeggen dat ik mij nu redelijk vermaak met dit spel op de pc.
Zo slecht is het ook weer niet vind ik.

Grootste nadeel is nu dat je de opstellingen niet kunt opslaan, dus elke wedstrijd weer dezelfde spelers vervangen etc...

Enige wat mij echt niet goed lukt, is verdedigen.
Wat ik ook probeer met de LS of X...ze lopen er soms zo langs

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 06-01-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik blijf erbij dat ze eerst de transitie naar de nieuwe engine hadden moeten doen alvorens de besturing te veranderen. Met de oude besturing was het prima te doen geweest, hadden ze ondertussen wat kunnen "bug fixen" en My Team, ML etc. kunnen uitbrengen. Als dat allemaal werkt dan pas je de nieuwe besturing aan in de volgende versie, heb je gelijk een nieuwe feature. Nu zitten ze 2 jaar zonder inkomsten terwijl volgend jaar juist belangrijk is omdat EA haar Fifa licentie kwijt raakt [info] en er een concurrente bij komt.
Dat verdedigen is idd een bitch, kennelijk gedaan met in het achterhoofd er een duel van te maken maar als je online achter komt en je tegenstander gaat rondspelen achterin wordt het moeilijker de bal af te pakken dan het nu al is.

Hoe dan ook, ik vermaak mij prima met PES21 + Virtua RED + "soccer revution" gameplay. Het is nog even wachten op de nieuwe gentleman's club FUMA experience en de "Ultimate Master League experience" mod. Kortom genoeg te doen en naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
LoneRanger schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:07:
Nu zitten ze 2 jaar zonder inkomsten terwijl volgend jaar juist belangrijk is omdat EA haar Fifa licentie kwijt raakt [info] en er een concurrente bij komt.
Ja het oogt niet erg slim van Konami. Welke concurrent?
Dat verdedigen is idd een bitch, kennelijk gedaan met in het achterhoofd er een duel van te maken maar als je online achter komt en je tegenstander gaat rondspelen achterin wordt het moeilijker de bal af te pakken dan het nu al is.
Het probleem is ook dat de game te traag reageert op de buttons. Het is de pes way of gaming en blijft irritant en daardoor kun je niet altijd accuraat ingrijpen. Zeker nu met dat verdedigen kan je je speler niet meteen omdraaien om in te grijpen.

Zo jammer dat ze er niks nu aan doen. Al was het alleen maar een save functie.

Pes 2021 klapt bijna mij eruit sinds een tijdje. In het match up online scherm zodra er een tegenstander gevonden is. Ben niet de enige.
Ik heb pes 2021 zeker een jaar gespeeld, nooit problemen. Nu weer bijgewerkt met de updates en nu deze bug. Lekker weer. Gemaild maar nog niks gehoord

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 07-01-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Harribo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:08:
[...]

Ja het oogt niet erg slim van Konami. Welke concurrent?
Onder welke steen heb jij gelegen? :P

Het probleem is ook dat de game te traag reageert op de buttons. Het is de pes way of gaming en blijft irritant en daardoor kun je niet altijd accuraat ingrijpen.
Ik hoor je daar wel vaker over maar ik ervaar dat niet en hoor daar verder ook amper iemand over. wellicht bedoel je online, dat zou best kunnen. Sowieso haal je veel meer uit het spel als je FUMA speelt en niet dat automatische geneuzel op +2 speed. Ieder z'n ding natuurlijk maar dat is totaal onrealistisch en dan snap ik ook wel dat je denk dat er een input lag is. Wellicht ben je dan toch meer een Fifa speler. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
LoneRanger schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:58:
[...]

Onder welke steen heb jij gelegen? :P

[YouTube: UFL - Reveal Trailer | gamescom 2021]

[...]

Ik hoor je daar wel vaker over maar ik ervaar dat niet en hoor daar verder ook amper iemand over. wellicht bedoel je online, dat zou best kunnen. Sowieso haal je veel meer uit het spel als je FUMA speelt en niet dat automatische geneuzel op +2 speed. Ieder z'n ding natuurlijk maar dat is totaal onrealistisch en dan snap ik ook wel dat je denk dat er een input lag is. Wellicht ben je dan toch meer een Fifa speler. ;)
Tjonge vriendelijk is anders loneranger. Maar dank.
Wel eens gezien dat UFL maar volgens mij duurt dat nog vrij lang. Fijn dat er concurrentie komt.

Het is inderdaad online, die vertraging. Offline zit dat er ook wel in maar minder.
Vergeet niet dat ik uit het tijdperk Sensible Soccer stam, daar drukte je bijvoorbeeld op de schiet knop en hetzelfde moment schiet je. Dat dus.
Misschien ken jij niet dat soort voetbal spellen van vroeger.

Fifa is inderdaad wat directer, dat zou dan op dat vlak beter bij mij passen inderdaad, maar daar vind ik hele manier van spelen niks aan.
Steeds hetzelfde tik tik tik. Dat kan iemand nog half bezopen spelen

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 08-01-2022 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Oh, ik heb swos vroeger ook vele uurtjes gespeeld maar dat is totaal iets anders, dat was arcade ping-pong voetbal. Een prima spel in zijn tijd maar verre van een simulatie of ook maar enigszins realistisch. Waarom ga je dat niet spelen dan, volgens mij is daar nog best een community actief mee.

linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Dank. Wel leuk om eens te kijken.

Maar wat ik bedoel, door de vertraging van pes op het indrukken van de buttons, is het vaak moeilijk om meteen te reageren met verdedigen.
Bijvoorbeeld als een spits op je af komt, hij gaat naar links, jij als verdediger dan ook naar links en hij gaat daarna naar rechts, dan heb je niet de mogelijkheid om snel mee te bewegen vanwege die button vertraging.
Had je die button vertraging niet gehad zoals de vroegere ping pong footys zoals fifa en swos, dan had je dat probleem niet gehad. Dat is het enige wat ik duidelijk wilde maken. Wil niet zeggen dat ik een ping pong spel wil spelen.

Dat is pes eigen die vertraging , dat zorgt er ook dat je veel moet anticiperen wat het ook leuk en realistisch maakt, maar in het verdedigende aspect in deze versie, wordt het heel moeilijk dan om accuraat te verdedigen. Dan werkt datgene wat pes bijzonder maakt averechts imho. Dat bedoelde ik.

Tot nu toe verder nog veel plezier met deze versie. Ik vind het ook fijn dat je geen rating ziet van de andere, als die er is. Gewoon lekker spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 09-01-2022 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 09:44
Harribo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Tjonge vriendelijk is anders loneranger. Maar dank.
Wel eens gezien dat UFL maar volgens mij duurt dat nog vrij lang. Fijn dat er concurrentie komt.
Vandaag komt een gameplay video

https://twitter.com/UFLgame?s=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
UFL is alleen voor de consoles, niet de pc :|

Wat ik trouwens gezien heb, lijkt het op een verouderde versie van pes qua gameplay

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 27-01-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
YouTube: UFL - Exclusive Gameplay Reveal Trailer
De trailer is uit!
En volgens mij kan je niet ons aller Ajax zijn ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 11:09
Sleeon schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:31:
YouTube: UFL - Exclusive Gameplay Reveal Trailer
De trailer is uit!
En volgens mij kan je niet ons aller Ajax zijn ;(
Ik zie meer cutscenes, dan gameplay 😉 ik laat me positief verrassen veel slechter als fifa en het laatste deel van pes kan niet.. maar ook bij deze footy zal online altijd achterlopen op de fifa fanboys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Hé allemaal,

Hier een oude PES-fan. Vroeger jaar in jaar uit alle PES-edities gekocht, vanaf PES4 tot en met PES2019. Toen ook altijd de topics op Tweakers gevolgd evenals die op Evo-Web e.d. Zoals vele PES-fanaten altijd heel wat uurtjes gestoken in updates/patches en natuurlijk nog meer uren in het spelen ervan.

Maar toen kwamen de kinderen, was de vrije tijd minder en heb ik van 2020 alleen nog maar de demo gedownload. Verder dan dat ben ik nooit gekomen.

Wel heb ik altijd de PES nieuwsberichten in de gaten gehouden en met pijn in het hart moeten constateren dat ze de prachtige reeks de nek om hebben gedraaid :(

Maar toch kriebelt het nog.. en ik ben geenszins van plan om FIFA aan te raken >:)
Graag zou ik de meest recente PES in zijn volledigheid kopen en patchen, zodat als ik een keer wil spelen dat ik wel de meest nieuwe versie heb.

Nu kan ik alleen PES 2021 niet downloaden via Steam en ook PES 2020 (of "eFootball.. whatever :/) is niet meer te downloaden.

Hoe kan ik toch op een legale manier aan PES 2021 komen? Liefst digitaal, dus dat ik niet een schijf hoef te bestellen..

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:31
@HwKok ik ben bang dat je op fysiek bent aangewezen. Season update 2021 is zover ik weet uit alle digitale stores gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Ok, bedankt. Maar stel ik bestel deze, heb ik daar dan genoeg aan? Is het stand-alone?
Of moet ik eerst een PES2020 kopen waarover deze update wordt geïnstalleerd?

Edit1: *nevermind.. te vroeg gevraagd en nog niet zelf gezocht: https://www.konami.com/wepes/2021_faq/0/eu/en/pc/item/59
het is stand-alone.

Edit2: via een obscure site toch een key weten te vinden voor slechts 12 euro. Ik denk ik gok het erop, voor 12 euro kan je je geen buil vallen. En zowaar; via Steam kan je dan door de code in te voeren tóch de game nog downloaden 8) dus daarmee ben ik nu de laatste fatsoenlijke PES aan het binnen hengelen. Kunnen we weer even vooruit!

[ Voor 65% gewijzigd door HwKok op 28-01-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Is er al wat meer bekend over DLC aanbod?
Gisteren nog even wat online potjes gespeeld maar het blijft bijzonder irritant dat je maar 5 minuten kunt spelen. Daarmee kom ik welgeteld op 2 schoten op doel per wedstrijd als het een beetje tegenzit :')

Gameplay vind ik nog best redelijk, maar het is allemaal zo snel voorbij.

Anders toch maar weer even online wat potjes spelen, maar dan krijg ik vaak te veel Jantjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Ik weet niet of Konami nog iets doet an pes 2022. Misschie dat ze weer verder gaan met pes 2023. Is jammer, heb mij altijd prima vermaakt met de pes serie. Ben nu maar weer verder gegaan met pes 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Er komt een grote update met toevoegingen in de lente.
Ik denk dat áls er een pes 2023 komt, het gewoon hetzelfde zal zijn als pes 2022. Zoveel zal er in die tijd niet extra ontwikkeld worden bij Konami. geduld dus.

Ben benieuwd. Ik ga er vanuit dat het verdedigen beter te doen wordt dan nu.
Vind het spel verder heel fijn spelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
14 april dus wbt een grote update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
Leuk om vast even te kijken wat er gaat gebeuren in die update....
Maar waarom nergens te vinden of je tenmiste nog beetje meer teams krijgt?
Ik wil wel weer eens rondje Eredivisie spelen.
Masterleaugue zou ook leuk zijn.
Als ze nu nog steeds met die paar handen vol aan teams aan komen is het toch helaas iets met dikke middelvinger voor Konami en hun ontwikkelteam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MKMosselman
De lang verwachten 1.00 versie is uit!!

YouTube: eFootball 2022™ v1.00 - LIVE STREAM! Next-Gen Gameplay! [PlayStation 5] voor live al paar uur mee gluren hoe leuk het geworden is!

Ik kan niet wachten vanavond dingen zelf te bekijken en te spelen.

Geef dit spel toch nog wel een kans hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Een update van 27GB, was het hele spel niet ook zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:02
Weer niet af :') eerst al niet kunnen leveren in 2020 en dan maar een update doen als '2021' vervolgens met een slechte demo komen en nu na een dik half jaar weer geen product dat compleet en af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
einz schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:46:
Weer niet af :') eerst al niet kunnen leveren in 2020 en dan maar een update doen als '2021' vervolgens met een slechte demo komen en nu na een dik half jaar weer geen product dat compleet en af is.
Dat werd toch ook niet beweerd, het is een update. Het valt me nog niet eens zo heel erg tegen, ik had minder verwacht wbt gameplay. Over de smak van de menu's etc. valt te twisten maar dit voelt toch allemaal stukken beter. Het enige wat ik niet snap is dat de controls helemaal over de kop moesten ipv eerst maar eens de game overzetten op de nieuwe engine. De druk zetten optie vind ik erg vaag, het is niet de speler die je verwacht die dat doet, wellicht vergt dat wat handigheid.

p.s. de eredivisie zit er in, nog niet gekeken naar de rosters etc. dus geen idee of alle transfers up to date zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Laatst online: 05-06 16:54
LoneRanger schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:35:
[...]

Dat werd toch ook niet beweerd, het is een update. Het valt me nog niet eens zo heel erg tegen, ik had minder verwacht wbt gameplay. Over de smak van de menu's etc. valt te twisten maar dit voelt toch allemaal stukken beter. Het enige wat ik niet snap is dat de controls helemaal over de kop moesten ipv eerst maar eens de game overzetten op de nieuwe engine. De druk zetten optie vind ik erg vaag, het is niet de speler die je verwacht die dat doet, wellicht vergt dat wat handigheid.

p.s. de eredivisie zit er in, nog niet gekeken naar de rosters etc. dus geen idee of alle transfers up to date zijn.
Welke update heb jij gedraaid? Niet in PES2021?
Op dit moment ben ik nog niet enthousiast wat betreft de game. Het is absoluut een vooruitgang in vergelijking met de gameplay hiervoor. Verdedigend vraagt wat aanpassing en ik heb nog niet het gevoel van volledige controle. Iets wat aanvallend wel beter is sinds deze update. Ook is het bijna wonderbaarlijk te noemen dat je nu je tactics kan aanpassen.
Het stoort mij enorm dat ik nog steeds 5min kan spelen en de mogelijkheid om minuten omhoog te gooien greyed out is :/

Al met al ben ik nog sceptisch en zie ik het dit voetbalseizoen niet meer goed komen.
Hopelijk blijven ze stappen in de goede richting zetten en zien we toch weer een volwaardige voetbalgame binnen deze serie vanaf komend seizoen.
(Ter info, ik ben een fervent PES speler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@UninPro aangezien je geen licentie kunt kopen en er alleen maar de gratis versie is is er wel een unlocker verkrijgbaar. Ik denk dat je wel bekend bent met evoweb.uk voor al je patches en mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb even gespeeld met de nieuwste versie.
Beviel mij prima.
Helaas was de verbinding niet zo goed en ik mis wat statistieken (hoeveel heeft een spits gescoord?).

Ben al met al zeer blij met deze versie. Zit alleen wel te denken waar en hoe het betaalde gedeelte begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Laatst online: 21:12
Voelt nog steeds als een demo imo.. Game is nog lang niet af helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suren01
  • Laatst online: 21:12
Langzamerhand begint het spel vorm te krijgen nu met de nieuwe gamemodes. Season 1 in volle gang. Speelt nu opzich wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
Kan je nu al meerdere teams kiezen in offline couch 1vs1? En langere tijd instellen?
Vorige keer waren er maar 8 teams ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Inmiddels ook weer opnieuw opgestart.. Moet zeggen voelt steeds beter aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
https://twitter.com/play_...tatus/1527215330774421504

Wat zijn hun allemaal aan het doen joh :D
Nu weer een paar dagen maintenance!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timoo_FR
  • Laatst online: 22-05 12:55
Sleeon schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:52:
https://twitter.com/play_...tatus/1527215330774421504

Wat zijn hun allemaal aan het doen joh :D
Nu weer een paar dagen maintenance!
Paar dagen? We kunnen pas in juni weer online spelen, 16 juni start seizoen 2 pas. Wat een treurige bende :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
Timoo_FR schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:13:
[...]

Paar dagen? We kunnen pas in juni weer online spelen, 16 juni start seizoen 2 pas. Wat een treurige bende :+
Ja, dit is nu wel echt klaar lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
  • Laatst online: 22-05 12:55
Sleeon schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:21:
[...]

Ja, dit is nu wel echt klaar lijkt mij..
Ja echt niet best. Zat er net lekker in, had een mooi team opgebouwd, nu weer te lang wachten wat er sowieso voor gaat zorgen dat ik het spel helemaal niet meer opstart... 8)7
Pagina: 1 2 3 4 Laatste