[Multi] eFootball 2022 (Pro Evolution Soccer)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:08
Even wennen... maar wel veel verbeteringen. Ook leuk dat je nu gratis losse potjes kan doen met alle teams inclusief de eredivisie.

Begint langzaam weer op PES te lijken. Nu de Master League nog terug ;)

• wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:08
Even wennen maar wel veel verbeteringen. Ook netjes dat je nu gratis losse potjes kan spelen met alle teams inclusief de eredivisie.

Nu de Master League nog toevoegen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:25
https://nl.ign.com/ea-spo...et-voor-nieuwe-fifa-games

Opmerkelijke wending.... Zou wel mooi zijn als eFootball veel meer licenties krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-05 10:47
Het speelt ook gewoon 30x beter dan FIFA, nu met de eredivisie ook is het een prima spel om op de bank lokaal met vrienden te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gisteren toch maar weer eens na een jaar gespeeld en het voelt inderdaad best goed aan. Eindelijk ook kunnen kiezen voor normale lengte van de wedstrijd. Steeds meer het gevoel dat ik niet een opgeklopte demo aan het spelen ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06
Bevat het spel nu een beetje interessante single player mode? Master League?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
3 potjes gespeelt tegen de com en dat viel niet tegen qua algemeen gevoel. Ik voel niet complete vrijheid op fuma maar je kunt de bal wel aardig neerleggen. Over neerleggen gesproken, de com maakt totaal geen overtredingen en ik zelf eigenlijk ook niet. Ik kan in PES prima uitlokken en ook een schot-cancel trapt de com compleet niet meer in. Wat ook nog steeds een minpunt is dat wanneer de speler die je wilt bereiken een dikke seconde niet meer reageert uit teleurstelling omdat de bal bij de tegenstander terecht is gekomen. Super cancel werkt dan ook niet en kun je dus niet gelijk druk zetten met die speler. Ook grafisch is het niet beter dus behalve online zie ik geen punten die beter zijn dan de laatste echte PES.
Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:54:
Bevat het spel nu een beetje interessante single player mode? Master League?
Nee, alleen vriendschappelijk.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gewoon bij de Smokepatch blijven dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Je hebt wel Dream Team League, geen idee hoe het heet maar dan speel je wel in de competitie en in mijn geval met Sparta in de Eredivisie. Mijn oude Dream Team kon ik daar nog voor gebruiken. Is een beetje master league achtig en wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Vandaag met eFootball op de PS5 gestart want FIFA doet me helemaal niets meer anno 2024. Paar vragen voor de kenners hier:

1. Bij een verdedigende actie stopt mijn verdediger met sprinten, alsof hij op 1 lijn wil blijven met de aanvaller, die vervolgens de lijn doorbreekt en de bal op de goal schiet. Is dit een setting, een speciale move? Wat kan hier aan de hand zijn? Dit kan ik me uit geen enkele andere PES herinneren namelijk.

2: Die cirkel om je speler heen, kan die uit/weg?

3: Als ik inlog zie ik onze legendes van Basten en Gullit. Ik kan ze blijkbaar voor een x aantal punten kopen, maar wat kan ik met die spelers? Kan ik ze gebruiken in een soort Master League in het spel? Of huur je die spelers net als in FIFA, want dan ga ik er niets aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 1456976 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:14:
Vandaag met eFootball op de PS5 gestart want FIFA doet me helemaal niets meer anno 2024. Paar vragen voor de kenners hier:

1. Bij een verdedigende actie stopt mijn verdediger met sprinten, alsof hij op 1 lijn wil blijven met de aanvaller, die vervolgens de lijn doorbreekt en de bal op de goal schiet. Is dit een setting, een speciale move? Wat kan hier aan de hand zijn? Dit kan ik me uit geen enkele andere PES herinneren namelijk.
Geen idee of dat een setting is o.i.d. maar ik sprint/loop eigenlijk altijd met super cancel voor mijn eigen looplijnen. Super cancel zorgt ervoor dat je b.v. niet automatisch meer achter een bal aanloopt zonder überhaupt wat te doen. Ook handig voor als je al weet dat je een bal niet meer gaat halen, scheelt energie. Er zijn nog wel meer leuke dingen die je kunt doen met super cancel. Default is dat R1+R2 of RB+RT.

Vind het geen slecht spel maar voor mijn smaak wel veel te snel en veel te arcade met de nodige schoonheidsfoutjes. Desalniettemin kun je wel leuke goals maken hoewel ik het idee heb dat bij vroege voorzetten je voorin veel ruimte/vrijheid hebt.

Dit is op snelheid -2, zou gewoon default moeten zijn imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-05 15:49
Anoniem: 1456976 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:14:

2: Die cirkel om je speler heen, kan die uit/weg?

3: Als ik inlog zie ik onze legendes van Basten en Gullit. Ik kan ze blijkbaar voor een x aantal punten kopen, maar wat kan ik met die spelers? Kan ik ze gebruiken in een soort Master League in het spel? Of huur je die spelers net als in FIFA, want dan ga ik er niets aan uitgeven.
Voor je 3e vraag: deze legendes kan je kopen met coins (Je mag Konami ook Coinami noemen om deze reden). Deze spelers gebruik je in de online divisie league, waar je je eigen team bouwt/koopt. De normale spelers kan je kopen met GP (ontvang je na het behalen van een overwinning, doelstelling etc), maar kan je ook de coins voor gebruiken. Deze moet je kopen. 100 coins is 0,99 cent, maar hoe meer je er koopt hoe goedkoper het wordt. ALLEEN: Bijvoorbeeld van Basten en Gullit zijn 2 van de 150 spelers. 1 poging is 100 coins, oftwel: 1/150e kans op een topspelers. Je kan ook 900 coins betalen en krijg je team spelers zonder zekerheid dat je de topper eruit haalt.

Beter begin je er niet aan, want ik kom teams tegen die alleen maar legends hebben en die hebben heel veel geld uitgegeven. Maar als je een super team wilt, moet je het wel kopen of heel lang afwachten.

Daarom is eFootball ook gratis ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifter3
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:30
Gister deze game gedownload voor PS5 Pro.

Ik ben een uur bezig geweest om die controls goed te krijgen.

Ik ben die fifa gewend.
En bij deze game zitten de knoppen voor aanvallen en verdedigen vaak anders om.

Ik kan er maar niet aan wennen dat die knoppen anders zitten.

Ik heb het nu voor elkaar gekregen dat de knoppen ongeveer hetzelfde zijn als fifa.

En valt deze game zowel online als offline te spelen?

Bij fifa voel ik me meestal gedwongen om online te spelen.
Tegen de computer heb ik dan het idee tijdens een wedstrijd dat ik tegen de com speel, en dan ga je dan meestal toch weer online spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Shifter3 op 16-04-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-05 10:47
Je kan de knoppen voor schieten omzetten in de settings, doe ik ook altijd.
Ik speel deze game alleen verder couch tegen vrienden, dus daar kan ik je niet meehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 00:09
Ik heb dit ook maar weer eens aangeslingerd want ze hebben inmiddels weer mn favo modus, coop :)

Kwam erachter dat ik jaren terug best een aardig team had samengesteld en nu JC als trainer gehaald voor 5 eu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tN7Qdcs2bZn_7mTsXh-C0niwSU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kooEU1eriU5FlEljoDScJnXW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScWmsonAnk3czDVCvE2LUAorVc0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RsnY1TwVVtduo8TM0wmDKQBS.jpg?f=fotoalbum_tile

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik speelde tot vandaag alleen nog maar "PES 2021" dus de meest recente "PES" voor het echt eFootball werd. Kon in de jaren erna niet wennen aan de nieuwe variant met heel veel redenen (goed om te melden: ik speel alleen lokaal, met vrienden en dus niet/nooit multiplayer online). De gameplay beviel voor geen meter, voelde nergens meer aan als voetbal en FIFA meed ik al sinds jaren omdat dat al helemaal niets meer met voetbal te maken leek te hebben qua gevoel.

Ik heb de laatste eFootball weer geïnstalleerd, op m'n PS5 Pro en Series X. Ik weet niet wat ze hebben gedaan en wanneer, maar man, wat speelt dit een stuk prettiger. Het voelt natuurlijk(er), eindelijk weer een écht voetbalgevoel en los van het hele online/coins/experience idee (daar geef ik geen zier om) is dit nu mijn nieuwe way to go ipv. PES 2021.

Er zijn nu ook meer clubs (lokaal) en weer live updates :+ wat de 2021 versie keer op keer liet hangen op de netwerkverbinding maken/zoeken met Konami (good luck...). Als dit een betaalde (fysieke :+ ) variant zou worden met alle clubs dan zou ik het direct full price kopen. Jammer dat alles tegenwoordig draait om de Myclub/FUT principes waar er ook lokaal zoveel lol mee te beleven valt; gelukkig is dat nu voor mijn idee goed afgevangen en mooi meegenomen, gratis.

Jammere is, maar bijkomstig, dat de achievements en trophies niet wijzigden sinds de komst van het eerste deel en dit alleen nog maar iteraties zijn maar niet op dat vlak. Is altijd leuk om ook nog naar toe te werken (ipv coins of weet ik het wat) maar uiteraard bijzaak.

Blij met de weg die men is ingeslagen tot dusver qua gameplay iig, op zowel PS5 als Xbox speelde het heel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wat voor game modes heb je lokaal dan? Cups, competitie, of weer een ML?

Ik geef geen zier om online spelen. Ben dus al jaren afgehaakt en ik speel met mijn zoontje 2021 met een (inmiddels jaar oude) patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:03
Exorcist schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:59:
Ik speelde tot vandaag alleen nog maar "PES 2021" dus de meest recente "PES" voor het echt eFootball werd. Kon in de jaren erna niet wennen aan de nieuwe variant met heel veel redenen (goed om te melden: ik speel alleen lokaal, met vrienden en dus niet/nooit multiplayer online). De gameplay beviel voor geen meter, voelde nergens meer aan als voetbal en FIFA meed ik al sinds jaren omdat dat al helemaal niets meer met voetbal te maken leek te hebben qua gevoel.

Ik heb de laatste eFootball weer geïnstalleerd, op m'n PS5 Pro en Series X. Ik weet niet wat ze hebben gedaan en wanneer, maar man, wat speelt dit een stuk prettiger. Het voelt natuurlijk(er), eindelijk weer een écht voetbalgevoel en los van het hele online/coins/experience idee (daar geef ik geen zier om) is dit nu mijn nieuwe way to go ipv. PES 2021.

Er zijn nu ook meer clubs (lokaal) en weer live updates :+ wat de 2021 versie keer op keer liet hangen op de netwerkverbinding maken/zoeken met Konami (good luck...). Als dit een betaalde (fysieke :+ ) variant zou worden met alle clubs dan zou ik het direct full price kopen. Jammer dat alles tegenwoordig draait om de Myclub/FUT principes waar er ook lokaal zoveel lol mee te beleven valt; gelukkig is dat nu voor mijn idee goed afgevangen en mooi meegenomen, gratis.

Jammere is, maar bijkomstig, dat de achievements en trophies niet wijzigden sinds de komst van het eerste deel en dit alleen nog maar iteraties zijn maar niet op dat vlak. Is altijd leuk om ook nog naar toe te werken (ipv coins of weet ik het wat) maar uiteraard bijzaak.

Blij met de weg die men is ingeslagen tot dusver qua gameplay iig, op zowel PS5 als Xbox speelde het heel lekker.
Klinkt hoopvol kon er ook niet aanwennen keer weer proberen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 00:09
Pfff, vandaag aangeslingerd maar wat is er gebeurd met Coop waarbij je bijv met 2 of 3 mensen op 1 console online kunt tegen anderen? Schijnbaar kan je alleen met meerdere mensen tegen anderen als ze op andere consoles zitten? Vroegah kon je gewoon met een of twee maten vanaf dezelfde console coop doen tegen anderen maar dat is niet meer?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:59:
Het is zeker niet zo slecht als het geweest is maar beter dan 2021? Ik mis echt nog wel een hoop vrijheid wat FUMA betreft en het tempo ligt onrealistisch hoog nog steeds, zelfs op -2. Waarom left stick dribble eruit gehaald is is me ook een groot raadsel, daarmee kun je hele leuke dingen doen. Hoewel al een stuk beter blijft de speler die je controleert automatisch een stukje doorrennen bij een interceptie van de tegenstander wat je niet kunt afbreken met super cancel. Op de PC is 2021 nog steeds superieur, zeker met de diverse mods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

LoneRanger schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:09:
[...]

Het is zeker niet zo slecht als het geweest is maar beter dan 2021? Ik mis echt nog wel een hoop vrijheid wat FUMA betreft en het tempo ligt onrealistisch hoog nog steeds, zelfs op -2. Waarom left stick dribble eruit gehaald is is me ook een groot raadsel, daarmee kun je hele leuke dingen doen. Hoewel al een stuk beter blijft de speler die je controleert automatisch een stukje doorrennen bij een interceptie van de tegenstander wat je niet kunt afbreken met super cancel. Op de PC is 2021 nog steeds superieur, zeker met de diverse mods.
Ik speel(de) PES2021 op de PS4/5 en Xbox One (X/Series S en X). Had geen mods; eFootball nu is in mijn geval wat trager qua gameplay (en in die zin en mijn optiek realistischer) en de physics zijn beter. Allerbelangrijkst, wat mij dan opviel, is dat er veel meer "onverwachte" doelpunten kunnen vallen of momenten die voor spanning zorgen ipv. de standaard acties waarmee je vaak je doel al bereikt omdat je het weet (zo trapte ik met PSG altijd af, 1 pass terug, direct met steekbal hoog op Mbappé en je was voorbij vrijwel iedereens verdediging).

Corners zaten in mi geval vrijwel nooit in 2021, zal echt aan mij liggen (ook al hadden mijn vrienden dit ook nog nooit meegemaakt, hooguit eenmalig) en het is nu merkbaar veelzijdiger en afhankelijk van de juiste actie/moment(um) en dat maakt het spelplezier echt weer leuk.

Subjectief, maar ik ga het vanavond met een vriend proberen om te zien wat hij vindt/we vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ieder z'n smaak en z'n ding natuurlijk maar als je met assists aan speelt dan bepaald de cpu natuurlijk heel veel voor je en ben je heel gelimiteerd. Ik scoor regelmatig uit corners en heb nog steeds goals die ik niet eerder heb gezien en bovenal veel losse bal situaties. FUMA leg je makkelijker ballen achter de verdediging en krijg je ook veel meer 50/50 duels. Het is ontiegelijk frustrerend om aan te leren maar als je dat eenmaal onder de knie hebt is dat zo gaaf, echt een totaal ander spel. Er zijn ook gewoon manieren om je tegenstander van de bal af te houden door te renner met "super cancel"+LT sowieso is je speler sneller in een sprint met "super cancel" alleen moet je dan zelf wel richten waar je heen loopt. Koppen vanuit corners is veel beter te doen als assistentie voor schieten uit staat. Je bepaald dan zelf veel meer hoe hard en welke richting. Assisted gaat zo vaak op de lat en over. Maar goed, het gaat er om dat je plezier beleeft op wat voor manier dan ook maar PES heeft echt zo veel meer diepgang als je FUMA speelt. Ook Efootball trouwens maar daar voelt FUMA nog te assisted. [ik val in herhaling] ;)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste