Zowel de topic hier als het aquariumforum met verbazing gelezen en diverse recensies gezien.
@
nickklomp , het beste advies is jou inmiddels al diverse keren gegeven (met de billen bloot en je nederig opstellen en excuses maken ), maar wat mij opvalt is dat je op "negatieve" berichten wel altijd reageert en de positieve berichten negeert. Dit gaat ook op voor recensies.. op negatieve reageer je, maar de positieve negeer je.
Je schrijft hierboven ook al dat een andere naam wellicht de betere optie zou zijn nadat dit is aangedragen in een eerdere reactie ( houd je er rekening mee dat je vrij snel weer geassocieerd word en het er niet beter op wordt?), maar een oprechte vraag: kan / wil / durf je geen excuses te maken? ( en dan heb ik het niet over het terug betalen naar de kopers ).
Ik kan mij zo voorstellen dat je denkt: f*ck iedereen, ik heb niks fout gedaan.
Keerzijde: je hebt de schijn tegen en bedrijfsmatig scoor je nu geen punten meer
Ik kan mij zo voorstellen ( zoals iedereen eigenlijk adviseert), dat als je je excuses zou maken en met de billen bloot zou gaan ( ook al gaat het tegen je zin in )... dat je er een
positieve draai aan kan geven... want fouten maken mag.. iedereen maakt ze.
Stel he; dat je excuses zou maken, dan krijg je in ieder geval de shitload niet meer over je heen.. en bedrijfsmatig maak je weer bonuspunten... neemt niet weg dat het niet is opgelost, dat is een andere discussie... maar wellicht zou je het op een
positieve manier kunnen benaderen, door bijvoorbeeld met een vraagstelling te komen (of oplossing).
Om maar een opzetje te geven, misschien heb je er wat aan:
Beste iedereen,
Als jong volwassene ben ik nu x aantal jaar bezig om een eigen bedrijfje op te zetten tegen een betaalbare prijs. In het verleden zijn er fouten gemaakt, waarvan ik geleerd heb en ik heb de kwaliteit hiervoor verbeterd (zoals het investeren in machines/materiaal). Nu ben ik jong en heb ik nog niet de levenservaring om mij hier tegen te wapenen. Dus bij deze: excuses voor mijn oprispingen en communicatieve vaardigheden. De kwestie met de bak is inmiddels bij iedereen wel bekend en daar wil ik eigenlijk verder ook niet op inhaken. Ik heb verzaakt in de communicatie en zie dit als een levensles. Wat betreft de financiële afhandeling, heb ik dit naar eer en geweten afgehandeld conform mijn algemene voorwaarden. Nu blijkt dat door handelen van mij en regelgeving waarvan ik niet op de hoogte was, ik er finaal naast zit op diverse punten en hoe ik het heb afgehandeld, werkt het nu tegen mij. Ik wil graag leren van mijn fouten, en bied wederom mijn excuses aan, hoe moeilijk ik het ook vind. Ik begrijp dat iedereen het liefst ziet dat beide kopers het volledige bedrag terug krijgen, om financiële redenen kan ik dit op dit moment niet. Ik ga dan ook beide kopers benaderen en een voorstel doen tot volledige terugbetaling, hoe vervelend, oneerlijk en hoe moeilijk ik het ook vind. Ik wil graag bedrijfsmatig doorzetten en het minste wat ik kan gebruiken is een shitload aan negatieve berichten ( die helaas nooit meer van internet verdwijnen ), dus ik hoop ook dat dit bericht enige vertrouwen kan geven voor in de toekomst . Mvg Nick.