Waiting on the world to change
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
PatrickC schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:39:
Niek Kimmann botst op een official die de baan oversteekt zonder op te letten. De gifbeker moet helemaal leeg vandaag…
So this is what happened today. 💣 Hit an official that wanted to cross the 2nd straight. Hope the official is O.K. My knee is sore, but will do my best to be ready for Thursday! Thanks everyone for the messages, appreciate it! ❤️ pic.twitter.com/QOdJ2r0usT
— Niek Kimmann (@niekkimmann) 26 juli 2021
Filmpje zit erachter. Manman..
Is overigens een training.
[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 26-07-2021 14:41 ]
⏩ PVOutput☀️
Het zou absoluut geen schande zijn als ze verliezen, maar ja, je wil natuurlijk meer als je daar eenmaal staat.Quad schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:37:
Beetje jammer, de Zwitsers lopen uit.
Even in perspectief gezien, ze zijn nog jong (22 en 19) dus hebben ze in het beachen nog wel twintig jaar te gaan.
Overigens kutregie met heel veel beelden vanuit de korte zijde gezien, dan zie je de diepte niet meer.
Inderdaad… slecht in beeld gebracht… maar dat heb ik al meer gezien… bij het damesvoetbal miste de regie een doelpunt omdat ze nog een herhaling aan het uitzenden waren.pinda powerrr schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:46:
[...]
Het zou absoluut geen schande zijn als ze verliezen, maar ja, je wil natuurlijk meer als je daar eenmaal staat.
Even in perspectief gezien, ze zijn nog jong (22 en 19) dus hebben ze in het beachen nog wel twintig jaar te gaan.
Overigens kutregie met heel veel beelden vanuit de korte zijde gezien, dan zie je de diepte niet meer.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Goed nieuws wat betreft MvdP… kan hij niet alsnog met de tijdrit meedoen?Quad schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:48:
Helaas.
Nog een half uur geduld en dan nog 3vs3 basketbal Nederland tegen Polen.
En MvdP heeft geen breuken overgehouden na z'n valpartij.
Bij 3X3… zijn ze weer met z’n vieren? Hebben ze daar überhaupt nog een reserve die ze kunnen inzetten als een speler geblesseerd raakt?
Als ik een blik op de stand werp dan denk ik dat, als ze van Polen winnen, ze morgen tegen Letland in een rechtstreeks duel mogen uitmaken of ze naar de halve finales gaan of niet.Quad schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:48:
Helaas.
Nog een half uur geduld en dan nog 3vs3 basketbal Nederland tegen Polen.
En MvdP heeft geen breuken overgehouden na z'n valpartij.
⏩ PVOutput☀️
Daar is ie.4tune schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:53:
3x3 basketbal gaat de verlenging in, zo graag nog een positief einde...
⏩ PVOutput☀️
Hockey en zwemmen ging prima.
⏩ PVOutput☀️
Ik keek de verkeerde sporten vandaag geloof ik.
Naja beide waren volgens mij vannacht al. Ik heb daar niks van kunnen zien.sverzijl schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:59:
[...]
Ik keek de verkeerde sporten vandaag geloof ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 26-07-2021 16:00 ]
⏩ PVOutput☀️
Waterpolo tegen Australië is natuurlijk zuur dat je zo'n voorsprong weggeeft, maar Australië is een sterke tegenstander, dus ook geen ramp om te hebben verloren.
En laten we de zeilers niet vergeten. Daar heeft Marit Bouwmeester vandaag toch goede zaken gedaan door te stijgen naar de vijfde plek en Kiran Badloe staat 'gewoon' op brons (al had hij meer kunnen hebben...).
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik had de focus vooral weer op de 3x3 mannen (moest ook gewoon werken).
Zo zuur dat het weer Bekkering betrof (maar mans dat hij opgelapt bij de tweede wedstrijd was).
Team heeft oa. zijn rebounds hard nodig.
Over die reserve: Nederland heeft in Julian Jaring een reserve mee.
Probleem is alleen dat dat een fopspeen voor hem is. Hij is nl. gepasseerd en had daar een rechtszaak over aangespannen.
In het reguliere 3X3 is het 'pech' als je een blessure hebt, je moet de wedstrijd zonder wissel uitspelen.
Reserves zijn geen "ding" daar, anders nam iedereen er wel minstens 1tje mee.
En dan wordt het ineens zwaar.
En dan heeft je tegenstander ook ineens een veel grotere kans om te winnen als ze de tegenstander "leeg spelen" (bal heel snel rond laten gaan).
Lieten de Belgen gelukkig wat na, maar alsnog zuur verlies.
Tweede pot was puntje van de stoel-werk. Vooral die meest authentieke Pool is een wapen vanachter de driepunttweepuntlijn.
Geweldig dat ze die gewonnen hebben.
Morgen tegen Letland, gevaarlijke rivaal.
Kimmann hard onderuit bij een botsing met een official. De organisatie laat toch veel steken vallen overal vind ik
Ik hoor net dat Niek zijn knie heeft gebroken… die is dus ook klaar op deze OS…Sjurm schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:27:
https://nos.nl/l/2390949
Kimmann hard onderuit bij een botsing met een official. De organisatie laat toch veel steken vallen overal vind ik

Bron?PatrickC schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:35:
[...]
Ik hoor net dat Niek zijn knie heeft gebroken… die is dus ook klaar op deze OS…![]()
⏩ PVOutput☀️
Net op TV bij EenVandaag op NPO1.
Bizar dit echtSjurm schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:27:
https://nos.nl/l/2390949

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
https://www.ad.nl/olympis...ekende-official~ac77f874/
Barst in knieschijf… maar hij wil het wel gaan proberen…
[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 26-07-2021 18:47 ]
⏩ PVOutput☀️
Ja, maar daar kan ik me niet zoveel bij voorstellen… knieën worden toch best wel belast bij BMX-en lijkt mij.Quad schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:47:
Wil dus wel proberen te starten.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
De vorige keer was het in Brazilie, daarvan is het algemeen bekend dat ze daar buitengewoon onsportief zijn. Dit keer is het in een land waarvan je verwacht dat alles tot in de puntjes is geregeld en dat iedereen het een zaak van eer vindt om het vooral goed te laten verlopen.pinda powerrr schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:13:
Nou heb ik niet een actieve herinneringaan vorige spelen in detail, maar zijn dit soort fuckups ook zo erg geweest bij de vorige keren?
alles kan off-topic
Het gaat niet om het organiserende land maar om het NOC*NSF. Ze kunnen het denk ik niet voor iedereen ideaal maken in het olympisch dorp en dan zullen de medaillekandidaten wel een streepje voor hebben. Die triatlete is volgens mij niet echt een kanshebber op eremetaal.Ankona schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:16:
[...]
De vorige keer was het in Brazilie, daarvan is het algemeen bekend dat ze daar buitengewoon onsportief zijn. Dit keer is het in een land waarvan je verwacht dat alles tot in de puntjes is geregeld en dat iedereen het een zaak van eer vindt om het vooral goed te laten verlopen.

KLM schuift het af en zegt dat de besmettingen waarschijnlijk op de luchthaven in Tokio moeten zijn opgelopen.
De sporters die klaar zijn moeten nu in ieder geval zsm naar huis, dus het zal steeds rustiger worden…Fisico schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:25:
@PatrickC ze staat bij de favorieten volgens de lijstjes. Maar aangezien ze uit Nederland komt is dat niet zo heel veel waard. Op eerdere spelen was ook altijd gedoe over, want dat waren er sporters die het laatste weekend wat moesten doen en die zaten in een huis met de judoka's die al een week klaar waren.
Ik lees het ook net. WTF, maar ze weten zeker dat het niet aan de KLM heeft gelegen.PatrickC schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:32:
Dus het KLM personeel aan boord van de ‘corona’-vlucht was niet getest…Hoe is het mogelijk!
KLM schuift het af en zegt dat de besmettingen waarschijnlijk op de luchthaven in Tokio moeten zijn opgelopen.
Ineos rijdt met Pinarello en die maken geen deftige XC-racers. Dat speelt ook mee bij de materiaalkeuze. Al is het ook wel voorgekomen dat er even een frame van een concurrent van de juiste stickers voorzien werden.Fisico schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:20:
@pinda powerrr je had toen de losers vlucht die voor veel wrijving zorgde. Maar wat ik wel aardig vind aan de podcast van Thijs, Theo en Hidde is dat zij aangeven dat deels meer geluk dan wijsheid is dat Nederland zoveel medailles wint. Wel een goed frame voor de baanwielrenners maar daarna weer zoeken naar een sponsor voor wielen bijvoorbeeld. Terwijl Piddock vandaag niet op een fiets van Ineos rijdt maar zelf iets maar kiezen en dan betaald de bond gewoon.
Van der Poel moet van zijn sponsor natuurlijk gewoon met een Canyon op pad.
[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 26-07-2021 20:56 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 26-07-2021 21:16 ]
De Nederlandse overheid eist sinds een maand of twee alleen testen bij specifieke vluchten, Tokio is daar geen een van.PatrickC schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:32:
Dus het KLM personeel aan boord van de ‘corona’-vlucht was niet getest…Hoe is het mogelijk!
Nu geeft het volgende geen 100% zekerheid (maar dat geeft een test ook niet), maar toen er nog wel voor elke vlucht getest werd, was het percentage positief 0,07%. Nu alleen op bepaalde vluchten getest wordt is dat percentage 0,15%.
Ik durf te stellen dat de kans op een positief bemanningslid zeer klein is.
Klopt, maar het was een van de voorbeelden. Net als bij het Nederlandse team dan ineens de omkadering van de sporters anders wordt als zijn op de Spelen komen want voor coach x of y is geen budget. Je stopt dus best wat geld in de weg naar de Spelen maar op de Spelen is het allemaal net minder. Dat is op zijn minst onhandig.Joris748 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:50:
[...]
Ineos rijdt met Pinarello en die maken geen deftige XC-racers. Dat speelt ook mee bij de materiaalkeuze. Al is het ook wel voorgekomen dat er even een frame van een concurrent van de juiste stickers voorzien werden.
Van der Poel moet van zijn sponsor natuurlijk gewoon met een Canyon op pad.
Helemaal tekenend voor zijn doorzettingsvermogen: keer op keer van de rekstok lazeren, net zo lang tot hij dat drievoudige vluchtelement onder de knie had.PatrickC schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:16:
Prachtig eerbetoon aan Epke bij Studio Tokio. Dat maakt deze moeilijke dag weer helemaal goed. Dankjewel Epke!![]()
En nu nogmaals een eerbetoon bij Humberto. Waarom ook niet:)PatrickC schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:16:
Prachtig eerbetoon aan Epke bij Studio Tokio. Dat maakt deze moeilijke dag weer helemaal goed. Dankjewel Epke!![]()
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
https://www.weer.nl/nieuw...m-nepartak-richting-japan
Begint dat zo onderhand nu niet de hele OS campagne te worden?PatrickC schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:53:
Belachelijk.
Zo mogen na afloop wel eens goed gaan evalueren waar ze flink hebben gefaald.
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 27-07-2021 00:05 ]
⏩ PVOutput☀️
Als ik het weer daar nu tijdens de triatlon zie lijkt het alsof de eerste regen al gearriveerd is.Hippocampus schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:42:
Tropische storm (tyfoon) Nepartak zal Japan nog wel last geven.
https://www.weer.nl/nieuw...m-nepartak-richting-japan
Commentatoren hadden het over dat het niet van de Tyfoon betreft.dawg schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:12:
[...]
Als ik het weer daar nu tijdens de triatlon zie lijkt het alsof de eerste regen al gearriveerd is.
⏩ PVOutput☀️
Nederland is graag het braafste jongetje van de klas. Blijkbaar hebben ze bij NOC*NSF geen topsport mentaliteit, oftewel, alles ervoor over om zoveel mogelijk te pakken.PatrickC schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:53:
Dus de NL triatlon mannen zijn in Tokio voor de relay, hadden mogen starten op het individuele nummer (dus extra kans op medailles voor NL), maar van NOC*NSF mogen ze niet omdat ze niet bij de eerste 6 zaten in wedstrijden om zich te plaatsen? Belachelijk.
Bureaucratie viert hoogtij, maar de details missen, dat wordt pijnlijk duidelijk in de fouten die er al gemaakt zijn. Van de misser bij het wielrennen, het plankje van Van der Poel en geen coronatest bij de KLM.
Kan er ook nog wel bij vandaag.PatrickC schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:14:
Verschil loopt op…. medailles worden moeilijk/onhaalbaar.
Het is een nieuwe dag… laten we die maar weer positief proberen te beginnen.
Wat @pinda powerrr zegt. Moeten wel boven onze zesjesmentaliteit uitstijgen en zaken eens doortastend aanpakken.
Als ze dat nu nog moeten doen zijn ze wat. Mij betreft een paar dagen te laat mee.dawg schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:17:
[...]
Wat @pinda powerrr zegt. Moeten wel boven onze zesjesmentaliteit uitstijgen en zaken eens doortastend aanpakken.
⏩ PVOutput☀️
Ik vind dit ook mooie sport… in mijn woonplaats is een aantal jaren het EK Powerman geweest. Dat was prachtig om van dichtbij te kunnen volgen.Quad schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:16:
[...]
Nieuwe dag he!
7u en 8u nl tijd staan weer mooie sporten op het programma.
Tot nu toe minder saai dan ik dacht, ik blijf nog heel even plakken.PatrickC schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:20:
[...]
Ik vind dit ook mooie sport… in mijn woonplaats is een aantal jaren het EK Powerman geweest. Dat was prachtig om van dichtbij te kunnen volgen.
⏩ PVOutput☀️
Dat is toch het mooie van de Spelen. Zou je normaal gesproken naar de triatlon kijken? Ik niet, nu dus welQuad schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:21:
[...]
Tot nu toe minder saai dan ik dacht, ik blijf nog heel even plakken.
Door de Spelen zie ik zeker veel meer verschillende sporten dan anders, en met zeer veel plezier, maar triathlon of dat zeilen (wat Bouwmeester doet) kan me dan weer totaal niet boeienpinda powerrr schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:22:
[...]
Dat is toch het mooie van de Spelen. Zou je normaal gesproken naar de triatlon kijken? Ik niet, nu dus wel
Roeien hetzelfde
Hah! Ik vind roeien vaak het gaafst om te zien op een OS. Kijk het verder nooit en weet er niks vanaf, maar op de OS? Hell yeah.AzzKickah schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:25:
[...]
Door de Spelen zie ik zeker veel meer verschillende sporten dan anders, en met zeer veel plezier, maar triathlon of dat zeilen (wat Bouwmeester doet) kan me dan weer totaal niet boeienDat er mensen zijn die dat leuk vinden om te doen
Roeien hetzelfde
Ik vind alle sporten met meerdere disciplines erg mooi om te kijken. 10-kamp of 7-kamp bij atletiek bijvoorbeeld… dat is fysiek zo’n enorme belasting. Bij triatleten zie je ook dat ze qua fysiek totaal anders zijn dan een zwemmer, wielrenner of hardloper.pinda powerrr schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:22:
[...]
Dat is toch het mooie van de Spelen. Zou je normaal gesproken naar de triatlon kijken? Ik niet, nu dus wel
Hoe noem je dit dan? Een buitje 😅Quad schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:14:
[...]
Commentatoren hadden het over dat het niet van de Tyfoon betreft.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xbpLe9ZrzA6uqkipSdg00t7i.jpg?f=user_large)
Dat heb ik dus met zwemmen, turnen, skateboarden, basketball en wat al dan niet meerdawg schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:27:
[...]
Hah! Ik vind roeien vaak het gaafst om te zien op een OS. Kijk het verder nooit en weet er niks vanaf, maar op de OS? Hell yeah.
Daarbij heb ik vakantie momenteel dus lekker 's nachts kijken en in de Australische tijdzone leven
Ik denk dan gelijk, hoe is het algemene niveau dan? Die tieners zijn heus wel goed, maar zijn de volwassenen zo slecht?PatrickC schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:36:
Skateboarden moet ik nog wel aan wennen… als kinderen van 13 jaar er met de medailles vandoor gaan… hebben ze dit soort leeftijden bij andere sporten (b.v. turnen) niet verboden?
Aan de andere kant, echt wel cool, gewoon omdat het kan.
Die jonge leeftijd vond ik ook wel opmerkelijk idd. Maar het was nou niet dat die jonkies slechter waren dan de wat ouderen.. Bijna allemaal vielen ze om de haverklap. Die meid van Oostenrijk en die van Nieuw-Zeeland (of was het nou toch Australie...?) konden er echt niks van. En niet als enigen.PatrickC schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:36:
Skateboarden moet ik nog wel aan wennen… als kinderen van 13 jaar er met de medailles vandoor gaan… hebben ze dit soort leeftijden bij andere sporten (b.v. turnen) niet verboden?
Dat viel me dus ook op. Maar ik heb er verder geen verstand van dus kan het niet beoordelen. Ik vraag me ook af of door deze sporten toe te voegen er ook meer jeugd naar de OS gaat kijken?AzzKickah schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:39:
[...]
Die jonge leeftijd vond ik ook wel opmerkelijk idd. Maar het was nou niet dat die jonkies slechter waren dan de wat ouderen.. Bijna allemaal vielen ze om de haverklap. Die meid van Oostenrijk en die van Nieuw-Zeeland (of was het nou toch Australie...?) konden er echt niks van. En niet als enigen.
4 jaar hier naar toe werken, heel die boot meesjouwen, en dan op dag 1 meteen 15 seconde achter de rest aanpeddelen.....
Lijkt me zo demotiverend.
Jup. Of gisteren Katie Ledecky, heel de race behoorlijk vooraan tot het laatste stuk. En dat eigenlijk al aan voelen komen nadat ze niet weg wist te zwemmen. Zo lang lonely at the top, en dan deze race.Hippocampus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:44:
@dawg Dat had ik bij de roeiers (weet zo snel ff niet meer welk land)
4 jaar hier naar toe werken, heel die boot meesjouwen, en dan op dag 1 meteen 15 seconde achter de rest aanpeddelen.....
Lijkt me zo demotiverend.
Niks voor mij.

WTF, na het zwemmen en fietsen!
Twee 30+ aan de leiding en die Zwitserse doet al voor de vijfde keer mee én heeft tussendoor nog even drie kinderen uitgepoept.Hippocampus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 01:09:
@pinda powerrr Ze zijn nog jong denk ik dan maar 😆
Respect!
Nee gast, ze had een lekke achterband.
Nu wil ik ze over de streep zien komen ook.
[ Voor 12% gewijzigd door dawg op 27-07-2021 01:24 ]
Letterlijk plus 1!Hippocampus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 01:18:
Ik dacht even een onderdeeltje mee te pikken vanavond.... meteen nachtwerk.
Nu wil ik ze over de streep zien komen ook.

Pff. Klamer en Periault bezig met een inhaalsrace , maar ondertussen loopt Duffy nog 20 seconden uit deze ronde
[ Voor 90% gewijzigd door jan390 op 27-07-2021 01:36 ]
Maar hoe dan ook, zeer netjes!

Dat vind ik eigenlijk niet zo raar, een sprong van 1,5 mtr met landing op stenen en daarna een steile afdaling.Faxe schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 07:19:
In een voorbeschouwing over de MTB wedstrijd voor vrouwen op Radio 1, door Erben Wennemars en Bart Brentjens werd verteld dat straks tijdens de race het "plankje" er weer staat omdat dit de UCI veiliger leek in verband met de regen die er valt
Dat lijkt mij vragen om valpartijen als die stenen ook nog nat zijn.
Misschien kan MvdP dan alsnog gewoon gezellig met de dames meedoen en lekker over dat plankje rollen.Faxe schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 07:19:
In een voorbeschouwing over de MTB wedstrijd voor vrouwen op Radio 1, door Erben Wennemars en Bart Brentjens werd verteld dat straks tijdens de race het "plankje" er weer staat omdat dit de UCI veiliger leek in verband met de regen die er valt
Zal wel een lekker moddergevecht worden dat parcours in de regen. En al die glibberige rotsen... Wordt heel pittig voor de dames!
⏩ PVOutput☀️
Dit komt ook in andere landen en bij andere sporten voor. In België hebben ze een zwemster genaaid.PatrickC schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:53:
Dus de NL triatlon mannen zijn in Tokio voor de relay, hadden mogen starten op het individuele nummer (dus extra kans op medailles voor NL), maar van NOC*NSF mogen ze niet omdat ze niet bij de eerste 6 zaten in wedstrijden om zich te plaatsen? Belachelijk.
Ze had mogen gaan, maar de Belgische bonden hebben haar niet ingeschreven.
Garmin FR245M + HRM-RUN
[ Voor 9% gewijzigd door jan390 op 27-07-2021 08:08 ]
Dit topic is gesloten.
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic
Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.