Olympische Zomerspelen Tokyo 2020

Pagina: 1 ... 6 ... 40 Laatste
Acties:
  • 83.007 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ankona schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:37:
[...]

Ik vind het bizar hoe mensen in staat zijn tot zulke prestaties. (in de middeleeuwen raakten ze zelfs mensen op 4-500 meter afstand - zelfde met scherpschutters uit het leger die een tegenstander met een geweer weten te raken over 1 a 2 km, rekening houdend met wind en zelfs de draaiing van de aarde)

Maar dat gezegd hebbende, heel knap. Maar als sport? Eigenlijk net als biljart, paardrijden en darten, ik kan het niet maar voor mij hoeft het niet op de olympische spelen. (En dat was dan weer mijn rant voor vandaag)
Enig idee hoe veel kracht je nodig hebt om zo'n boog te schieten? Ooit eens geprobeerd? Loop eens een handboogvereniging binnen, vaak kun je vrijblijvend eens een uurtje meetrainen. En ja, dan krijg je in eerste instantie een 'kermisboogje'. En stel je dan eens voor dat deze bogen 2-3keer zo zwaar zijn, in de trekkracht bedoel ik. :)
Een van de japanners zag ik de boog ook afzetten. Dát is ballen hebben. Het niet schieten. Want die keer daarna weer aanzetten, je wéét dat dat extra kracht kost. Tegelijkertijd weet je, als je niet lekker staat, die misser kan je de overwinning kosten.
Dit is een combinatie van vaardigheid, concentratie, en kracht. Dat lijkt mij een prima definitie om iets een sport te noemen.

Ik vind het wel op de olympische spelen thuis horen. Uiteindelijk is het begonnen met een krachtmeting met diverse disciplines die in het gevecht ook gebruikt worden. Hard lopen, hoog springen, hard zwemmen, een voorwerp zo ver mogelijk gooien... Ok, synchroonspringen is dan misschien een vreemde eend in de bijt. :+ Maar waarom zou schieten daar dan niet bij horen? Bij de winterspelen heb je ook de duathlon. Waarom dan geen handboogschieten?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:00
Dus Mathieu wist niet van dat plankje bij die drop? Hoe is dat toch mogelijk!?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:54
Wat een negativiteit weer... Ja het is balen, maar wel of geen medaille komt echt neer op details op top niveau. Je schiet een of twee keer slecht en je ligt eruit. Je maakt 1 inschattingsfout op een drop (wellicht dacht MvdP dat het een roller was) en je ligt eruit. Je mist goede communicatie en telt niet goed en je rijdt voor zilver ipv goud.

Tel daarbij nog op dat voorbereidingen de afgelopen jaren heel anders verliepen door lockdowns, dat de weersomstandigheden echt wel extreem zijn (voor NLers althans), dat de maatregelen extreem zijn, dat een aantal mensen al naar huis is met positieve tests en je hebt echt geen ideale spelen.

Dus misschien ware de verwachtingen gewoon veel te hoog. Maar gelukkig; over 3 jaar zijn de volgende spelen alweer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:25
Dracula schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:47:
Gaat lekker allemaal zo… Beste spelen ooit, meeste medailles ooit, we hebben het voor het grijpen….

Alleen niet op deze spelen.
Is wel weer eens goed zo. Als we alles winnen is het ook niet goed i.p.v. onze zegeningen te tellen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
PolarBear schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:56:
[...]

Sowieso ergens wel bizar dat ze met een commerciële vlucht naar Tokio vlogen. Het risico is klein (ondanks de nu bekende besmettingen) maar voor een evenement wat eens in de vier jaar is, in een pandemie, met alle bubbels. Dan moet er toch wel iets te regelen zijn met het NOC/KLM om een vlucht met alleen sporters te regelen.
Dat gaat de KLM (en alle andere vlieg gerelateerde bedrijven) nooit leuk vinden. Hun verhaal is juist vanaf het begin dat door hun super speciale luchtbehandeling systemen (die om duistere redenen niet in een cafe gemonteerd kunnen worden) er in een vliegtuig geen besmettingsrisico is.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52
PatrickC schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:05:
En damesdubbel is ook uitgeschakeld. De zilveren medaille van Kamminga lijkt het enige lichtpuntje in opnieuw een zwarte dag voor #teamnl.
Zwarte dag vind ik wel overdreven. Ja het gaat niet zoals ze willen, maar het blijft topsport.
FabianGTI schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:48:
Misschien moeten we de volgende keer het niet zo hoog van de toren blazen dat we de meeste medailles deze keer winnen, legt bij sommige topsporters toch de lat misschien iets te hoog. :+
Mja ik vind het sowieso altijd dom om te gaan voorspellen hoeveel het er worden. Sure je mag best een gok doen, maar rekenmodellen is echt debiel. Voor een medaille moet echt alles goed gaan en dat gebeurt niet zomaar. We zijn in voorgaande jaren ook wel wat verwend, maar hoe we nu staan is helemaal niet verkeerd. Bij veel sporten heb je gewoon veel afvallers, maar het feit dat we al zo'n grote ploeg sturen is toch al prima? Nederland draait in de meeste sporten gewoon mee met de wereldtop. Dat het dan niet lukt is jammer, maar ik begrijp niet waarom je zoveel extra druk op de sporters wilt leggen met mogelijke medailles en verwachtingen. Laat ze gewoon lekker hun ding doen en kijk daarna maar hoe het verloopt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PatrickC schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:58:
Tsjah, geen oortjes he... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:05
TheBrut3 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:54:
[...]

Meh, ik bedoelde meer dat de grote e-sports misschien wel een olympische competitie worden. Dit zijn meer sporten die ze dan ook spelen. Maar ik doel op CS:GO, LoL, Fortnite en dat soort spellen.
Dit is het eerste jaar de e-sports ook een olympische sport zijn. Welke games het precies zijn kan natuurlijk in de toekomst veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:59:
[...]

Dat gaat de KLM (en alle andere vlieg gerelateerde bedrijven) nooit leuk vinden. Hun verhaal is juist vanaf het begin dat door hun super speciale luchtbehandeling systemen (die om duistere redenen niet in een cafe gemonteerd kunnen worden) er in een vliegtuig geen besmettingsrisico is.
KLM heeft in het verleden (geen idee of ze deze livery nog steeds hebben) een oranje 777 in. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Evi8kvTOJyiZMmHiQ5AgZoqEu8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o0dkBLLTzGrT890P0KGXnSdH.png?f=fotoalbum_large

En de luchtbehandeling in vliegtuigen is met HEPA filters en ventilatie inderdaad prima in orde. Maar dan nog, kennelijk zaten de sporters verspreid door het vliegtuig (deels business, deels economy) en tussen andere passagiers. Als je dan voor/naast iemand met corona zit heb je natuurlijk zelfs met goede ventilatie een risico (dat is in andere binnenruimtes niet anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Hij had het parcours wel verkend, mogelijk dat die bij de verkenning niet aanwezig was?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:55
Dit is wel heels slecht van de Nederlandse ploeg, op het amateuristische af. Die zaken hoor je toch te bespreken in de voorbereiding?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
PolarBear schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:02:
Maar dan nog, kennelijk zaten de sporters verspreid door het vliegtuig (deels business, deels economy) en tussen andere passagiers.
In mijn ogen moet het NOC NSF gewoon de vlucht regelen voor sporters alleen. Desnoods een extra vlucht en desnoods helpt de overheid mee. Nu begreep ik dat sporters zelf hun ticket moesten betalen en dat daarom de rijkere sporters, zoals Dumoulin, business class vlogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Joris748 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:05:
[...]

Dit is wel heels slecht van de Nederlandse ploeg, op het amateuristische af. Die zaken hoor je toch te bespreken in de voorbereiding?
De reactie van Vader na afloop voor de camera van de nos sprak wel boekdelen.... Hij zei het niet met zoveel woorden, maar het kwam erop neer dat Mathieu nogal eigenwijs reageerde toen het over dat sprongetje ging tijdens een bespreking. Mathieu vond het maar onzin dat iedereen ging springen, hij zou het wel even rustig aan doen via de plank....

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 26-07-2021 10:12 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PolarBear schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:02:
[...]

En de luchtbehandeling in vliegtuigen is met HEPA filters en ventilatie inderdaad prima in orde.
Ja dat blijkt inderdaad wel... -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Pidcock was wel onwijs sterk vandaag, VdP deed het tot z'n val of redelijk rustig aan, of hij was net niet goed genoeg.

Ik denk dat het moeilijk was geworden om Pidcock te verslaan, maar toch wel frustrerend dat we dit nooit zullen weten :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik begrijp dat sommige sporters 4 of 5 dagen van te voren zijn afgereisd. Als je echt topsport doet, is het de laatste 1-2% die je een medaille geeft of niet. Ik vind persoonlijk 7 uur tijdverschil een behoorlijke impact maken in een paar dagen.

Ik ben veel in Amerika, 6 tot 9 uur. Ik heb 5 dagen in de reis ook nog steeds last. Niet dat het je dag bepaald, maar ik kan mij met topsport wel bedenken dat het net die laatste meter kan schelen.
MikeyMan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:09:
[...]

Mwah, of het het vliegtuig is is niet duidelijk. Maar als het wel zo is, zitten er 400 man in. Als je dan iemand met Corona in het midden zet en er komen 4 besmettingen rechtstreeks uit, denk ik dat het inderdaad wel op orde is ;) Dan zijn het dus de mensen die direct naast je zitten die de sjaak zijn, da's niet te voorkomen.

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 26-07-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:09:
[...]

Nogmaals, als je dicht bij elkaar zit in een vliegtuig (of een andere binnenruimte) voor langer tijd dan helpt de aanwezige ventilatie niet voor 100%. Zie ook https://www.wired.com/sto...n-airplane-yeah-probably/. Maar goed onafhankelijk van de kans zou je dit gewoon moeten regelen voor de sporters lijkt mij in zo'n pandemie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:18:
Ik begrijp dat sommige sporters 4 of 5 dagen van te voren zijn afgereisd. Als je echt topsport doet, is het de laatste 1-2% die je een medaille geeft of niet. Ik vind persoonlijk 7 uur tijdverschil een behoorlijke impact maken in een paar dagen.

Ik ben veel in Amerika, 6 tot 9 uur. Ik heb 5 dagen in de reis ook nog steeds last. Niet dat het je dag bepaald, maar ik kan mij met topsport wel bedenken dat het net die laatste meter kan schelen.
Ik vind het ook raar. Hoe vervelend ook maar voor een toernooi wat eens in de vier jaar wordt gehouden zou ik als sporter echt wel 2 weken eerder in het land willen zijn. Of dat nu in Japan is of een ander land zonder tijdsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Martinspire schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:01:
Zwarte dag vind ik wel overdreven. Ja het gaat niet zoals ze willen, maar het blijft topsport.
Dat is helemaal waar, maar het wordt wel tijd dat het weer wat meer gaat meezitten. Je hebt altijd meevalllers (zilver in het gemengd handboogschieten) en tegenvallers (inmiddels een behoorlijke lijst en de COVID-19 besmettingen). Hopelijk keert het tij… Badloe heeft in ieder geval een goede dag vandaag. :)

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 26-07-2021 10:25 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Frappant...Waarom wist hij dat niet en de rest wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0WQ8yncPAo38uTDmDELPdHfYhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVo9iUb3hqV21frdWH6wPaVk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vos schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:24:
Frappant...Waarom wist hij dat niet en de rest wel.

[Afbeelding]
Omdat de rest wel opgelet heeft tijdens de briefing en hij niet. Als je als enige iets niet weet, dan ligt het imho niet aan de informatievoorziening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

naitsoezn schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Omdat de rest wel opgelet heeft tijdens de briefing en hij niet. Als je als enige iets niet weet, dan ligt het imho niet aan de informatievoorziening :P
Klopt. Benieuwd of het echt zijn fout is of van het team. Wel bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
PolarBear schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:22:
[...]

Ik vind het ook raar. Hoe vervelend ook maar voor een toernooi wat eens in de vier jaar wordt gehouden zou ik als sporter echt wel 2 weken eerder in het land willen zijn. Of dat nu in Japan is of een ander land zonder tijdsverschil.
Staat natuurlijk wel tegenover dat de sporters in Japan op het moment erg weinig bewegingsvrijheid hebben. Geen idee of dat lekker is voor hun training en voor hun mentale voorbereiding.

Volgens mij kan het ook een tactiek zijn om juist zo laat mogelijk af te reizen en je ritme op NL tijden te houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Vos schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:26:
[...]

Ben benieuwd, het zou wel de OS van de fouten zijn dan. Van 12 mannen op een hockeyveld, via een wielrennen waarbij men de koploopster vergeet tot dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:42

tuinïnen

Eventus stultorum magister

[...]

Dit wil je toch ook gewoon zelf weten? Iedere centimeter van het parcours.

Zitten aantal tricky punten in de ronde, dat zoek je wel even uit normaal gesproken. Praat er nog even over met je team/coach/Vader bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:46

Spotmatic

Ken sent me

tuinïnen schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:28:
[...]
Dit wil je toch ook gewoon zelf weten? Iedere centimeter van het parcours.

Zitten aantal tricky punten in de ronde, dat zoek je wel even uit normaal gesproken. Praat er nog even over met je team/coach/Vader bijv.
Ik snap eigenlijk niet goed waarom die plank er wel/niet ligt. Is dit gebruikelijk bij andere parcoursen? Want als je deze info niet meekrijgt (om wat voor reden dan ook) dan ben je inderdaad fucked.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Dus die plank lag er eerst wel en op de dag zelf halen ze 'm weg?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Ik denk een combinatie. Eigenwijsheid van VDP, gebrek aan communicatie binnen de ploeg.

Je ziet het bij TeamNL op meerdere punten niet lekker lopen. Gisteren met Van Vleuten bij de wegwedstrijd idem dito. Ze wisten al heel lang dat er zonder oortjes gereden zou worden, dan heb je toch een plan?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

cbr600f4i schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:30:
Hij was al eerder weggehaald, tijdens de laatste trainingsdag, maar tijdens de eerste trainingsrondjes lag ie er idd wel, voor de veiligheid. Schijnt veel vaker te gebeuren en wijst een beetje op de onervarenheid van Mathieu met zulke koersen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Requiem19 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:10:
Pidcock was wel onwijs sterk vandaag, VdP deed het tot z'n val of redelijk rustig aan, of hij was net niet goed genoeg.

Ik denk dat het moeilijk was geworden om Pidcock te verslaan, maar toch wel frustrerend dat we dit nooit zullen weten :).
Denk dat Pidcock sowieso goud had gewonnen en vdP zilver als hij kon rijden zonder die val. Met vdP weet je het nooit, die kan vanuit niets weer terugkomen. Maar ik vond vdP wel wat foutjes maken voor z'n val, het moeten afstappen kan je voorkomen door iets afstand te houden op die cruciale punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Is vaker met MTB-en bij het oefenen, indien je dan te traag gaat en de sprong niet haalt kan je via het plankje naar beneden ipv meteen je sleutelbeen te breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Yep, is vrij gebruikelijk in het World Cup circuit. Die drops zijn technisch zo moeilijk, dat ze tijdens de verkenningen een plank hebben liggen. Dan hoeven ze hem niet meteen te nemen, maar kunnen ze hem rollen als ze niet goed uitkomen. Uiteindelijk springen ze gewoon over de plank heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
in 2019 ook niet de trainingsweek meegedaan toch? En dan pas afgelopen vrijdag aankomen.. Voorbereiding onder de maat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Het is tot nu toe inderdaad wel een rode draad van 'Team Nederland'.

Communicatie verrassend zwak in meerdere sporten en voorbereiding ook in verschillende sporten niet 'on point'.

Is Nederland voorbijgestreefd door andere sporten, of heeft Nederland in brede zin een stap achteruit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:59:
[...]

Er is op zich niets speciaals het het lucht systeem, het zijn simpele hepa filters, die ook prima in een café gebruikt kunnen worden.

Het voordeel van een vliegtuig is dat het een buis is in plaats van een grote "vierkante" ruimte.
Daardoor kun je heel gericht de luchtstroom richten, in dit geval geforceerd van boven naar beneden. Eventueel vrijgekomen deeltjes worden dan sneller weggezogen in plaats van dat ze rond blijven dwarrelen.
Dat is in een café al een heel stuk lastiger.
Ook is nooit gesteld dat het risico nul is, maar dat de kans klein is. Dat betekent dat het wel voor kan komen, mogelijk was deze vlucht nu net de ongelukkige.

Daarnaast is het nog lang niet duidelijk of de besmettingen wel in het vliegtuig plaatsvonden, wat hebben de sporters gedaan op het vliegveld, zowel voor vertrek als bij aankomst? Wachtend op instappen of bagage even lekker met z'n allen bij gekletst?

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 26-07-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
MvdP zegt dat ie niet wist dat de plank weg was:

Bizar....

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 26-07-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Vreemd dat de coach/begeleider zegt dat ze het er zelfs tijdens het ontbijt nog over hadden gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
TheBrut3 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:49:
Vreemd dat de coach/begeleider zegt dat ze het er zelfs tijdens het ontbijt nog over hadden gehad.
Ja staat inderdaad haaks op het verhaal van de coach, die juist zegt dat het daaraan echt niet gelegen kan hebben.

Toch als je kijkt hoe hij die drop instuurt; dat doe je niet zo als je er overheen wilt springen. Dus in zijn hoofd op dat moment ging ie er blijkbaar vanuit dat ie kon rollen...

Wederom miscommunicatie dus :( Of het dan aan de coach of aan de renner ligt boeit niet eens zoveel meer. Aangezien Vader (en de andere rijders) het wel goed doen, neig ik toch naar de renner. Hoe zuur ook natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Morrar op 26-07-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:31
Morrar schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:51:
[...]

Ja staat inderdaad haaks op het verhaal van de coach, die juist zegt dat het daaraan echt niet gelegen kan hebben.

Toch als je kijkt hoe hij die drop instuurt; dat doe je niet zo als je er overheen wilt springen. Dus in zijn hoofd op dat moment ging ie er blijkbaar vanuit dat ie kon rollen...

Wederom miscommunicatie dus :( Of het dan aan de coach of aan de renner ligt boeit niet eens zoveel meer. Aangezien Vader (en de andere rijders) het wel goed doen, neig ik toch naar de renner. Hoe zuur ook natuurlijk.
Of eigenwijsheid..
Gezien de reactie van Vader in zijn interview lijkt het eerder daarop..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
naitsoezn schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:32:
[...]

Hij was al eerder weggehaald, tijdens de laatste trainingsdag, maar tijdens de eerste trainingsrondjes lag ie er idd wel, voor de veiligheid. Schijnt veel vaker te gebeuren en wijst een beetje op de onervarenheid van Mathieu met zulke koersen.
Wat ik er van begrepen heb was dat die plank er lag, ook op de laatste trainingsdag. Ik neem aan dat Mathieu ook die laatste trainingsdag op het parcours heeft gereden. Op het ‘test event’ was de plank wel weggehaald.

Ik vind het sowieso vreemd dat het parcours op trainingsdagen anders is dan op de wedstrijddag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Er hebben dus 3 kinderen het podium gehaald bij het skateboarden..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:24
Het zit allemaal nog niet mee, maar we zijn nog maar 3 dagen bezig. De verschillende sporten staan in principe ook los van elkaar ;)

Kunnen nog veel medailles bij komen :)

Ben wel benieuwd wat de eerste gouden wordt, ik verwacht toch wel dat de tijdritvrouwen er een zouden kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 21:23

Jebus4life

BE User

Quad schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:59:
Er hebben dus 3 kinderen het podium gehaald bij het skateboarden..
Ik ken absoluut niets van skateboarden, maar dat verbaasde me dus ook. Bij turnen kan ik me het perfect dat de jeugd daar meestal heel sterk is gezien flexibiliteit van gewrichten gewoon afneemt bij het ouder worden, bij skateboarden snap ik het ook zo niet. Iemand hier die daar meer input over kan geven?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Jebus4life schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:01:
[...]

Ik ken absoluut niets van skateboarden, maar dat verbaasde me dus ook. Bij turnen kan ik me het perfect dat de jeugd daar meestal heel sterk is gezien flexibiliteit van gewrichten gewoon afneemt bij het ouder worden, bij skateboarden snap ik het ook zo niet. Iemand hier die daar meer input over kan geven?
Wellicht dat ze veel kleine maar technische tricks uitvoeren om punten te sprokkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Het is een jonge sport? (althans olympisch) Misschien dat er sowieso nog geen oudere deelnemers zijn van hoog niveau? Dat moet natuurlijk ook groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:46

Spotmatic

Ken sent me

PolarBear schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:03:
[...]
Het is een jonge sport? (althans olympisch) Misschien dat er sowieso nog geen oudere deelnemers zijn van hoog niveau? Dat moet natuurlijk ook groeien.
Zal het gewicht ook niet meespelen? Kinderen zijn meestal veel lichter dan volwassenen. Dan zullen sommige tricks misschien makkelijker gaan. Maar ik zeg ook maar wat...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
[...]

Professioneel skateboarden voor vrouwen is volgens mij nog relatief nieuw?

En geen idee of het met leeftijd te maken heeft, maar als de rest van de rijdsters niet op het bord kan blijven staan om naast de 2 runs ook nog 2 tricks te doen houd het op natuurlijk.

Qua moeilijkheidsgraad zat er niet veel verschil tussen de tricks van de winnaars en de (gelukte) tricks van de verliezers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 20:53
MvdP was de enige die 'hem van het plankje afrolt' tijdens de trainingen. Dat komt uit het interview met Vader. Die meldt hem nog even dat zulke plankjes nog wel eens weggehaald worden na de trainings. Dat is door MvdP niet gehoord, genegeerd of door de focus in de koers vergeten.

Mag wmb de coach ook wel aangerekend worden. Als je hoort dat alles gefilmd en geanalyseerd is van te voren maar dat ze niet even nagaan wat er met dat plankje gebeurt. Een aanpassing die niet ongewoon is als je Vader mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Galen2850 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:06:
MvdP was de enige die 'hem van het plankje afrolt' tijdens de trainingen. Dat komt uit het interview met Vader. Die meldt hem nog even dat zulke plankjes nog wel eens weggehaald worden na de trainings. Dat is door MvdP niet gehoord, genegeerd of door de focus in de koers vergeten.

Mag wmb de coach ook wel aangerekend worden. Als je hoort dat alles gefilmd en geanalyseerd is van te voren maar dat ze niet even nagaan wat er met dat plankje gebeurt. Een aanpassing die niet ongewoon is als je Vader mag geloven.
Maar zijn er nog meer plankjes weggehaald, of was dit echt de enige?

Het is in ieder geval enorm zonde als je door een voorbereidingsfout een kan op een medaille mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Coach lijkt me niet het probleem. er zat nog een Nederlander voor vdp en die ging er wel goed af dus lijkt me dat het wel geweten was? Of is vdp niet aanwezig op teammeatings omdat hij hiervoor te goed voelt? OCMW's hing dejetlag er nog in. 2 dagen op voorhand afreizen naar Tokyo lijkt me zoiezo geen goed idee...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Hier zie je dat vd Poel z'n bike echt naar beneden duwt ipv een jump wil maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Het is ook wel een gek idee als iedereen springt en jij denkt het handig te vinden om maar even rustig te rollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

D-Ed schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:10:
Hier zie je dat vd Poel z'n bike echt naar beneden duwt ipv een jump wil maken.. [Twitter: title]
Die maakt toch wel een harde klap hoor, hopelijk is er niks gebroken of zo.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Laatst online: 13:35

M.i. is deze fout te wijten aan een combinatie van factoren;

- Laat invliegen en druk te programma; te weinig focus op de voorbereiding, gaf hij zelf ook al aan tijdens interview dat het niet optimaal was. Achteraf gezien is laat invliegen toch niet de juiste keuze geweest m.i.
- Multidisciplinair in de wielersport; daarvoor wordt Matthieu ook geroemd, maar lijkt erop dat het combineren hem hier toch parten speelt. Mannen die enkel MTB rijden zijn door de vele wedstrijden hier m.i. bewuster van (plankje in voorbereiding, plankje in wedstrijd weg).
- Communicatie (waar de fout ook moge liggen).

Pidcock is ook multidisciplinair maar is nog rising men en heeft na zijn sleutelbeen breek enkel focus gehad voor deze wedsrijd. Denk niet , en we zullen het ook nooit weten, dat MvdP hem zonder de crash verslagen had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

D-Ed schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:10:
Hier zie je dat vd Poel z'n bike echt naar beneden duwt ipv een jump wil maken.. [Twitter: title]
Hier kan je in slomo het zijaanzicht van de sprong zien

https://sporza.be/nl/2021...die-er-nog~1627287201785/

2de deel van het filmpje

@Dix0r te druk programma, hij stapt vroegtijdig uit de toer om zich voor te bereiden op deze wedstrijd. Lijkt me niet dat je dan druk hebt...zijn ronde renners die toer uitrijden en dan nog die helse wegrit meedoen

[ Voor 18% gewijzigd door SadisticPanda op 26-07-2021 11:17 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Dix0r schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:13:
[...]

M.i. is deze fout te wijten aan een combinatie van factoren;

- Laat invliegen en druk te programma; te weinig focus op de voorbereiding, gaf hij zelf ook al aan tijdens interview dat het niet optimaal was. Achteraf gezien is laat invliegen toch niet de juiste keuze geweest m.i.
- Multidisciplinair in de wielersport; daarvoor wordt Matthieu ook geroemd, maar lijkt erop dat het combineren hem hier toch parten speelt. Mannen die enkel MTB rijden zijn door de vele wedstrijden hier m.i. bewuster van (plankje in voorbereiding, plankje in wedstrijd weg).
- Communicatie (waar de fout ook moge liggen).

Pidcock is ook multidisciplinair maar is nog rising men en heeft na zijn sleutelbeen breek enkel focus gehad voor deze wedsrijd. Denk niet , en we zullen het ook nooit weten, dat MvdP hem zonder de crash verslagen had.
helemaal mee eens. Pidcock in deze vorm en zo snel als hij wegfietste was volgens mij ook niet te verslaan maar goed, dat zullen we nooit weten natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
tuinïnen schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:11:
Het is ook wel een gek idee als iedereen springt en jij denkt het handig te vinden om maar even rustig te rollen?
Techniek en focus is gewoon anders als je dit niet weet.

Als plankje er ligt 'pump' je naar beneden om snelheid te behouden / maken.

Als het een jump is beweeg je meer naar achteren en voorarmen anders om hem technisch goed te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 20:53
SadisticPanda schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:09:
[...]

Coach lijkt me niet het probleem. er zat nog een Nederlander voor vdp en die ging er wel goed af dus lijkt me dat het wel geweten was? Of is vdp niet aanwezig op teammeatings omdat hij hiervoor te goed voelt?
Het gaat er vooral om dat MvdP de enige was voor wie het uitmaakte. De rest maakte sowieso de jump. Daarom vind ik het mede een coachdingetje. Die moet dat opvallen in de 'uitgebreide' analyse en moet dat vervolgens checken.

Maar goed, superzonde natuurlijk en hopelijk valt de fysieke schade mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Mag wmb de coach ook wel aangerekend worden.
Waarom de coach? Is het zo moeilijk om dit gewoon bij de sporter te leggen? Als een coach het meerdere keren aangeeft, maar de sporter neemt het niet tot zich, dan kan de coach daar ook weinig aan doen uiteindelijk. Als meerdere rijders het niet wisten, oké. Maar iedereen wist het en ook de teamgenoot van vd Poel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
SadisticPanda schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Hier kan je in slomo het zijaanzicht van de sprong zien

https://sporza.be/nl/2021...die-er-nog~1627287201785/

2de deel van het filmpje

@Dix0r te druk programma, hij stapt vroegtijdig uit de toer om zich voor te bereiden op deze wedstrijd. Lijkt me niet dat je dan druk hebt...zijn ronde renners die toer uitrijden en dan nog die helse wegrit meedoen
Ik denk dat je dan MTB techniek onderschat i.c.m. alleen al een hele andere zitpositie op MTB t.o.v. een wegfiets. Wegracen is echt wel wat anders dan een CX of MTB race.

[ Voor 3% gewijzigd door Dix0r op 26-07-2021 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Op naar een andere poel, de dames mogen gaan waterpoloën.

En geen plankenkoorts! 1-0.

[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 26-07-2021 11:21 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
TheBrut3 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Waarom de coach? Is het zo moeilijk om dit gewoon bij de sporter te leggen? Als een coach het meerdere keren aangeeft, maar de sporter neemt het niet tot zich, dan kan de coach daar ook weinig aan doen uiteindelijk. Als meerdere rijders het niet wisten, oké. Maar iedereen wist het en ook de teamgenoot van vd Poel.
Het is natuurlijk een wisselwerking. Het is aan de coach om informatie te geven en ervoor te zorgen dat het bij de rijder blijft hangen. Maar ergens houdt die verantwoordelijk op en is het de fout van MVP zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik denk wel dat wanneer het hele wegwielrencircus (van de laatste 2 jaar) er niet was geweest dat mvdp dit met 2 vingers in de neus had gewonnen ondanks Pidcock. Het veldrijden is nog wel vergevingsgezind bij foutjes, bij de mtb ligt dat wel even anders.

[ Voor 4% gewijzigd door cbr600f4i op 26-07-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:26
Exocet schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:30:
[...]

Iemand doet een voorspelling en iedereen denkt al dat het minimum is?
Je kunt dat natuurlijk niet voorspellen. Die voorspelling gaf Epke ook een medaille, dat zegt alles
Je mag toch hopen dat een voorspelling ergens op is gebaseerd. Blijkbaar niet dus. Liever iets realistisch...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:33
Maarten_E schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Je mag toch hopen dat een voorspelling ergens op is gebaseerd. Blijkbaar niet dus. Liever iets realistisch...
Op statistieken. Dat werkt niet zo goed bij sport, zeker niet bij een evenement als de OS met al zijn verrassingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Maarten_E schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Van wat ik heb gehoord op de radio, zijn de voorspellingen op basis van prestaties van de laatste twee jaar. Nu zat er 1 bij met 40+ medailles, maar die is pertinent onrealistisch.
Zover ik had begrepen zijn de voorspellingen achterin de 20 medailles.
Maar goed, ik vind het niet zo interessant om te weten en te zien hoeveel NL er gaat halen. Op het medailleboard gaat het toch niet om de bovenste rangen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:20
Tjonge jonge wat een “gepruts” met het fietsen de afgelopen dagen…

Eerst missen dat er iemand nog voor fietst dan de dag er na een plankje weg of niet…

Komt allemaal zeer knullig over. Dan heb je het event van het jaar (en ook nog maar eens in de x aantal jaren) en dan verprutsen ze het zo.

Zonde hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
En als we het dan toch over knullig hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Veel foutjes bij de NL dames, Australië profiteert ervan. Nog 1 kwartje om de winst te pakken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

'Out! Out!', riep de Australische coach tegen roeister Olivia van Rooijen - https://nos.nl/l/2390873#UPDATE-container-54793962

En helemaal lekker gaat onderling het bij het roeien ook niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
3X3 basketballers verliezen nipt van België en met de waterpolosters gaat het ook de verkeerde kant op… we zullen maar positief blijven…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dracula schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:06:

[Embed]
Oef dat is wel erg knullig.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Van 8-4 naar 11-14… wat gaat hier veel mis bij de waterpolosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Dracula schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:06:

[Embed]
Wat heeft die starter gedronken dat hij zo'n bootje over het hoofd ziet?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 11-09 22:05
PatrickC schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:21:
Van 8-4 naar 11-14… wat gaat hier veel mis bij de waterpolosters.
Beetje het thema van deze OS aan het worden. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Quad schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:09:
'Out! Out!', riep de Australische coach tegen roeister Olivia van Rooijen - https://nos.nl/l/2390873#UPDATE-container-54793962

En helemaal lekker gaat onderling het bij het roeien ook niet.
Het lijkt wel of Australiërs massaal een angststoornis hebben, zijn helemaal panisch als het over Corona gaat. Dan blijf je toch even buiten de loods wachten ipv je tegenstander uit te foeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Erapaz schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:29:
[...]

Het lijkt wel of Australiërs massaal een angststoornis hebben, zijn helemaal panisch als het over Corona gaat. Dan blijf je toch even buiten de loods wachten ipv je tegenstander uit te foeteren?
als je ziet hoe dat ze in Australia omgaan met corona snap ik deze reactie wel. Daar worden rustig hele deelstaten op slot gezet als er 10 man corona hebben.. Verder slaat die reactie natuurlijk helemaal nergens op. Schreeuwen zou m.i. juist averechts werken

[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 26-07-2021 12:43 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Badloe gediskwalificeerd in vijfde race, nu derde totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Slecht nieuws: Badloe gediskwalificeerd in vijfde race, zakt naar derde plek - https://nos.nl/l/2390873#UPDATE-container-54796173

Het houdt niet op, niet vanzelf.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Exocet schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:57:
Badloe gediskwalificeerd in vijfde race, nu derde totaal
Gaat lekker daar met Nederland, tjonge wat een domper de eerste paar dagen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Quad schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:59:
Slecht nieuws: Badloe gediskwalificeerd in vijfde race, zakt naar derde plek - https://nos.nl/l/2390873#UPDATE-container-54796173

Tjonge jonge zeg, waar is Dorian als je hem nodig hebt... Helaas het is wat het is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Pffff… ik zie net hoe die 3X3 basketballers verloren hebben… groot deel van de wedstrijd niet kunnen wisselen door een blessure bij één van de vier spelers en toch nog kans gehad om te winnen, maar dan het net niet halen in de verlenging.

En dan lees ik hier zojuist het nieuws over Badloe, wat nu juist één van de weinig positieve puntjes was vandaag met #teamnl. Deze OS zijn vervloekt voor #teamnl het lijkt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@PatrickC hashtags hebben niet veel nut op het forum. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-09 14:16

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Puc van S. schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:05:
[...]

Professioneel skateboarden voor vrouwen is volgens mij nog relatief nieuw?

En geen idee of het met leeftijd te maken heeft, maar als de rest van de rijdsters niet op het bord kan blijven staan om naast de 2 runs ook nog 2 tricks te doen houd het op natuurlijk.

Qua moeilijkheidsgraad zat er niet veel verschil tussen de tricks van de winnaars en de (gelukte) tricks van de verliezers..
Waarom moet er een vrouwenversie zijn, wat maakt het geslacht uit bij skateboarden

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Quad schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:59:

Mag ie die niet schrappen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
MikeyMan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:14:
[...]

Mag ie die niet schrappen?
Vanwege de diskwalificatie krijgt Badloe er 26 punten bij, maar hij gebruikt die als zijn schrapresultaat. Dat betekent dat zijn eerdere schrapresultaat van 7 punten nu wel meetelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Lekkere maandag zo, maar kom op. Nog zat goud te pakken hoor ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Annemiek denkt dat ze voorop rijdt, en Mathieu denkt dat het plankje er ligt.

Het valt niet mee, die denksporten op de OS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Vandaag waren drie medaillekansen, waarvan er één (letterlijk) verzilverd wordt. Handboogschutters stellen lichtelijk teleur (zijn #2 op de ranking), over Van der Poel zullen we het maar niet hebben.

Badminton-duo is naar de kwartfinales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Murmandamus schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:13:
[...]

Waarom moet er een vrouwenversie zijn, wat maakt het geslacht uit bij skateboarden
Er is nogal wat kracht nodig om bepaalde tricks uit te voeren. Vrijwel overal zie je toch een herren/dames versie van (top)sport?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
autje schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:24:
Handboogschutters stellen lichtelijk teleur (zijn #2 op de ranking)
Nederland staat gedeeld 4e op de ranking van World Archery. Dat komt vooral omdat ze Aziaten tijdens de corona periode veel minder internationaal hebben geschoten dan normaal. Zuid Korea was vanaf het begin al favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

TheBrut3 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:38:
[...]

Nederland staat gedeeld 4e op de ranking van World Archery. Dat komt vooral omdat ze Aziaten tijdens de corona periode veel minder internationaal hebben geschoten dan normaal. Zuid Korea was vanaf het begin al favoriet.
Zuid Korea zijn schietrobots, dus ik vind het wel een erg goede prestatie hoor.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
TheBrut3 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:38:
[...]

Goed punt. Commentator zei #2, maar dat van die Aziatische landen is op zich logisch natuurlijk.

OK, medaillekandidaat, maar niet meer dan dat. Dan kan het gebeuren dat je 4e wordt, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:18

pinda powerrr

Slow down...

Straks om 14:00u Katja Stam/Raïsa Schoon tegen Zwitserland.

Schoon is de dochter van twee maal Olympisch deelneemster Debora Kadijk. Hopelijk blijft Eurosport even doorgaan met Beachvolleyball uitzenden.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:56

Gotiniens

Fairly odd Tim

Bensimpel schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:42:
[...]

Zuid Korea zijn schietrobots, dus ik vind het wel een erg goede prestatie hoor.
Volgens is het hele land robot, ik heb ooit het junioren softball team van korea gezien. dat was ook zo perfect op het robot af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

pinda powerrr schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:46:
Straks om 14:00u Katja Stam/Raïsa Schoon tegen Zwitserland.

Schoon is de dochter van twee maal Olympisch deelneemster Debora Kadijk. Hopelijk blijft Eurosport even doorgaan met Beachvolleyball uitzenden.
Lijkt me wat op en neer kan gaan.

@Gotiniens Hoe goed je ook bent, er is altijd een Aziaat die beter is. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 26-07-2021 14:04 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
5 setpoints gehad en toch de set verliezen… het komt niet meer goed vandaag… morgen is er weer een dag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Tsja, het is wat het is.
Die Zwitsers zijn wel heel erg verbaal.

[ Voor 46% gewijzigd door Quad op 26-07-2021 14:24 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:18

pinda powerrr

Slow down...

PatrickC schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:22:
5 setpoints gehad en toch de set verliezen… het komt niet meer goed vandaag… morgen is er weer een dag…
Dit is echt enorm jammer. Je zag duidelijk dat ze een bepaalde tactiek aan het forceren waren die niet werkte. De Zwitsers hadden dat goed door.

Side-out was voldoende, teveel eigen fouten en verkeerde inschatting.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De blocks van Nederland zijn wel heel sterk, pakken ze veel punten mee.

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 6 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Herhalend commentaar op de commentatoren is niet nodig. Wanneer de behoefte er wel is, open maar een eigen topic ;)

Dat geldt dus ook voor wat de NOS of Eurosport wel of juist niet uitzenden.