Even vanuit mijn perspectief als global mod..
Deze clausule staat al sinds 2012 ofzo in de AV. Ik kan me hooguit 2 gevallen herinneren in al die tijd waar er zelfs maar de suggestie gewekt wordt dat het activeren van deze clausule een optie zou kunnen zijn. Voor zover mij bekend is het nooit daadwerkelijk toegepast, omdat de personen om wie het ging na een flinke schop onder hun hol (met dat artikel) toch wel inzagen dat het misschien beter was om te stoppen.
Je moet echt een enorm zuigende etterbak zijn, die ook nog eens _heel erg veel_ spamt en elke poging tot dialoog vanuit de crew negeert, om ons zo ver te krijgen dat we dat overwegen. Om het dan ook in te zetten, dan ben je een
special kind of stupid. Een ban ivm spam is doorgaans al zwaar genoeg, een goede 99% van de users heeft na een eerste waarschuwing al het idee dat we misschien geen geintje maken. Ben je echt irritant koppig en blijf je spammen, dan ga je de loadbalancer in (lees: ipban). Ben je echt fucking irritant en zuig je zo hard dat je vervolgens gaat lopen klonen via VPNs enzo, dan gaan we misschien overwegen die clausule te gebruiken.
Voor de normale gebruikers van Tweakers: maak je geen zorgen. Als je een keer een linkje plaatst waar een moderator van denkt "eeh, nee", dan krijg je hooguit een duw (lees, modbreak, al dan niet gecombineerd met een DM/PM over waarom je iets fout hebt gedaan). Dat doen we al 20+ jaar zo. We zijn er niet op uit om boetes te schrijven, en vrijwel iedere user heeft genoeg aan een "foei".
Dat je een keer in de fout gaat, soit. Doe ik ook. Ik ben ook maar mens. Ik heb topicreports over mijn eigen posts gezien omdat ik uit emotie reageer op een topic (niet als mod). Iedereen met een rood naampje heeft wel eens tenen, voeten of het complete lichaam over de grens gezet in een post. Daarom gaan we echt niet zomaar met zo'n boete zwaaien.
We zijn allemaal mensen. We vergissen ons wel eens. Je hoeft wat mij betreft mij niet op mijn blauwe ogen te geloven (ze zijn bruin namelijk). Die clausule is een harde stok achter de deur voor mensen die echt zo enorm hard zuigen dat ze op meerdere manieren aantonen een permanente aanwezigheid van zuigerigheid, zieligheid, irritatie en spamsletterigheid zijn. Een normale user die normale intenties heeft hoeft echt niet te vrezen als ie een keer een beetje uit de bocht schiet. Trust me on this.
Echter. Dit artikel is waarschijnlijk bewust heel ruim, zodat het op elke situatie toepasbaar is wanneer iemand meer dan voldoet aan alle kwalificaties die ik hierboven uitvoerig heb beschreven, niet kan gaan lopen zuigen (al dan niet via een advocaat) over een te beperkte bewoording. Een beslissing om over te gaan tot het uitvoeren van dit artikel komt echt niet van een enkele mod. Ook niet van twee. Zoiets gaat van meerdere crewleden die echt helemaal klaar zijn met iemand, naar Legal, die even goed gaat kijken. En zelfs dan gaat het waarschijnlijk nog naar het MT om te bevestigen of we dit echt willen (weet ik niet, want het is voor zover ik weet nog nooit voorgekomen).
[
Voor 12% gewijzigd door
MueR op 22-07-2021 00:12
]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.