* SCHOP *
Pakketjes samengesteld. Nog niet helemaal compleet (moet nog een tandenborstelkoker en pincetten), maar hier wat ik in de auto en zichtbaar in de kast heb:
'Eten en drinken noodpakket auto'

Een
opbergcase van de Action (niet exact deze, maar de 'zachte' uitvoering die nu helaas niet meer te krijgen is) met daarin 2 0,5l flesjes water, 4 rolletjes Dextro Energy (had wat grootverpakkingen liggen die de Aldi laatst in de aanbieding had), 4 zakjes
ORS poeder, 4 suikerzakjes (liggen toch maar te verpieteren in de kast) en een pakje zakdoekjes als vulling.
En zo ziet het er uit als ik de case open doe:

Flesjes nog een keer in een stuk keukenpapier gerold, en in een gripzakje. Mochten ze gaan lekken blijft er nog iets in de buurt van het pakket, en lekt het niet de hele auto door.
Onder normale omstandigheden heb ik geen extra water in de auto, alleen als ik langer dan 1 uur onderweg denk te zijn gaat er wat mee in de tas.
Ik laat zeker geen flesjes open en bloot in de cabine van de auto, als de zon er op staat zijn dat lenzen en is er brandgevaar.
'Toilet' tas.
Wel een hardshell case van de Action, met daarin een assortiment pleisters en over-the-counter medicijnen zoals paracetamol en diarreeremmers. En een assortiment pleisters, allemaal van de Lidl.

Met als aanvulling een
reisetui van de Action gevuld met handwaszeep, shampoo, douchegel, handalcohol. En tandpasta/tandenborstel + washand + gastendoekje (als handdoek) en nog een grote en kleine nagelknipper, tekentang, kam en wat spiegeltjes.

Hier moet dus nog de pincet, schaartje en tandenborstelkoker bij.
Zakdoekjes zijn weer goede vulling. Heb nog zo'n 20 pakjes liggen

Ik had de medicijnen 'los' in de auto zwerven (wat in een Prutta bakje van de Ikea in het dashboardkastje, wat in de EHBO koffer) maar nu is alles in de originele verpakking verzameld op 1 plek waar ik ook de houdbaarheid kan controleren en de bijsluiters er bij heb. Van de Lidl is niet duur, als het over de datum is gooi ik het weg en koop vers.
Qua kleding en handdoeken ben ik wel wat te ver gegaan 'voor noodgevallen', maar dat is meer omdat ik het toch in huis heb. Als je thuis bent, is de auto in de buurt, maar als je in de auto zit, ben je niet thuis.

* 2 t-shirts
* 2 paar sokken
* 1 paar dikke wollen sokken
* 2 onderbroeken
* Paar
pantoffels. Als je te water beland bent en je schoenen zijn doorweekt is het wel prettig om iets aan je voeten te hebben om op te lopen.
* Vest
* Trainingsbroek (omdat hier geen scherpe delen aan zitten zoals rits en knopen)
* Ikea tasje om de vuile kleding in te doen.
* Mylar reddingsdeken. Een keer een multipack van gekocht, ik heb er nog 4 nutteloos in de kast liggen.
Alles in een
vacuumzak verpakt zodat het droog blijft mocht er water in de auto komen.

Tevens wat handdoeken in een vacuumzak. Ik heb nooit passagiers op de achterbank, dus deze zakken liggen onder de voorstoelen (met nog een hoop dingen tussen de voorstoelen en achterbank)
Ik ga geen gekke 'survival' dingen zoals een Lifestraw in de auto leggen, en ook niet te veel eten vanwege de temperatuurvariaties.
Ik zie dit meer als een aanvulling op de 'standaard' dingen voor in de auto zoals EHBO koffer, brandblusser, hesjes, gereedschap, regenkleding enzovoort. En als je meer dan 36 uur in/bij je auto blijft zonder andere bronnen van hulp is er heel wat meer misgegaan

(maar je eigen schone kleren in de opvang is wel prettig)
Kledingset voor het ziekenhuis:

(gripzakje met doekje is om mijn adresgegevens te verbergen)
Het papier wijst zichzelf.
* 3 onderbroeken
* 3 paar sokken
* 3 t-shirts
* 2 hemden
* trainingsbroek (weer geen scherpe delen)
* vest
* pyjama set
* pantoffels
* Ikea tasje (voor de vuile was)
* Grotere Ikea tas (maar niet de grootste)
Er zit nog een kleine
opbergcase (ik heb een egaal zwarte, geloof mij

) bij met daarin een
* Telefoonlader
* 1,5m USB-C oplaadsnoer
*
3m USB-C oplaadsnoer (als je op bed ligt en je wilt je telefoon gebruiken is een kort snoer onhandig)
Toilettas voor ziekenhuis:

Action toilettasje (dit model niet meer te krijgen) met daarin shampoo, douchegel, tandpasta, tandenborstel, washandje, gastendoekje, kam.
Kledingtas en toilettas liggen beide redelijk in het zicht in de kast voor mensen die voor mij bij mij thuis kleren op moeten halen als ik ooit in het ziekenhuis beland.
Het zijn niet allemaal de duurste spullen, eigenlijk alleen maar Action, Ikea, Hema, en een beetje Lidl, ik hoop het nooit nodig te hebben, maar liever mee verlegen dan om verlegen
Als er aanvullingen zijn voor in de auto of om in de ziekenhuisset te doen hoor ik het graag.
-edit-
Flesje Betadine. Altijd handig onderweg. Op de lijst