De Cheatah content filter...

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 613 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:20
Hallo lieve mensen en modjes in LA,

Ik heb de afgelopen tijd met stijgende verbazing de topics over crewleden en users in dit forum gevolgt. Mij valt een aantal dingen op die IMHO niet helemaal juist zijn.

Bijvoorbeeld, in dit topic:
- De topicstarter schrijft een leuk verhaaltje en geeft daarmee vrij duidelijk zijn mening, ik neem aan dat de topicstarter niet van plan is van mening te veranderen dus discussies zijn niet nodig.
- Er ontstaat voor de zoveelste keer een nutteloze discussie die weer nergens op uitdraait want de modjes luisteren toch nauwelijks.
- Er mengen zich andere users en modjes in het topic (waaronder ik nu dus) die het geheel nog onoverzichtelijker maken.
- Meningen worden zelden veranderd, crew luisterd niet naar users, andersom wel (ze moeten wel!).

Aangezien de crew toch bijna altijd in het begin een standpunt inneemt en iets zegt in de trant van: 'ben je het er niet mee eens dan rot je maar op' (maar dan iets netter) raad ik mensen die een probleem hebben met een crewlid of een user aan om direct contact op te nemen met deze persoon en het zo op te lossen. De persoon is dan meer geneigt te luisteren dan door middel van zo'n topic als dit (blijkbaar).
Om dit voor mekaar te krijgen zou een lijst met email en ICQ van de modjes ergens moeten staan zodat users dit makkelijk kunnen oplossen (idee misschien?)

Verder vind ik het uberhaupt belachelijk dat topics zoals dit nodig zijn, maar het geeft wel goed de overtuigingen van de crew, de sfeer op dit forum, en het ontbreken van een duidelijke policy weer.

Wat cheatah betreft, Ik ben van mening dat een user geen modwerk hoef te doen, daar zijn namelijk de modjes voor, En ik wil hem dan ook vriendelijk vragen te stoppen met dit gedrag.

Thanx!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:50 schreef RickJansen het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar deze post getuigt ook niet echt van vriendelijkheid.
Hij was ook niet vriendelijk bedoeld.
Als moderator zijnde is dat helemaal niet wenselijk, en daar is vandaag al eerder ophef over gemaakt.
Aha, dus je moet altijd vriendelijk blijven?
Fout, je moet correct blijven en daar heb ik vandaag een foutje in begaan, daar heb ik me ook al voor verontschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 00:44 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Dit is een beslissing die door de gehele crew is genomen.
Dat jij dit weer aangrijpt om Traag even onderuit te halen is jouw kortzichtigheid.
Onderbouwing vind je door deze hele thread heen.
Als je geen zin hebt om die te lezen of te begrijpen is dat jouw probleem en kunnen wij daar niks aan doen.
Traag nu zo afzeiken is gewoon zwak van je.
Dit bewijst ook maar weer de 'kortzichtigheid' van jouw, ik geef gewoon op een beleefde manier mijn mening over zijn (moderatie)gedrag op dit forum. Om he tin jouw woorden even te zeggen, ik zeik hem niet af. Ik geef gewoon mijn mening weer over Traag.

Onderbouwing voor jullie besluit ak ik idd wel vinden, maar niet voldoende. Ik krijg ook sterk de neiging om te denken dat jullie mijn argumenten naar de prullenbak verwijzen. Jullie hebben geen enkele interesse om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:52 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Hij was ook niet vriendelijk bedoeld.
[..]

Aha, dus je moet altijd vriendelijk blijven?
Fout, je moet correct blijven en daar heb ik vandaag een foutje in begaan, daar heb ik me ook al voor verontschuldigd.
Vriendelijk, en beleefd ja. Je gaat je "klanten" (als de crew tweakers.net toch als een bedrijf ziet..) toch niet kortzichtig noemen? Die post is een regelrechte flame. En netzoals ik of andere gebruikers dat niet mogen doen, mag jij dat ook niet. Je eigen regels volgen noemen ze dat.

"Als je moeite hebt met een user neem je contact met hem op".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:50 schreef Kaj. het volgende:
Beste mensen.. dit loopt weer gierend uit de klauwen.
Bij deze het verzoek om
A) je problemen met Cheatah of enig andere user met diegene op proberen te lossen
B) dit soort grappen _of_ universeel te houden, _of_ er gewoon niet over te beginnen, en
C) dus de bash-link te verwijderen

Als wij denken dat iemand's postgedrag niet door de beugel kan, dan zeggen we dat tegen die persoon. Meestal in draadjes als deze, soms ook persoonlijk.
ik vidn dat dit topic erg redelijk en fatsoenlijk is verlopen, hoe jij aan je constatering komt dat dit topic 'gierend uit de klauwen loopt' is mij niet helemaal duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:54 schreef Mannekino het volgende:
Onderbouwing voor jullie besluit ak ik idd wel vinden, maar niet voldoende. Ik krijg ook sterk de neiging om te denken dat jullie mijn argumenten naar de prullenbak verwijzen. Jullie hebben geen enkele interesse om dit probleem op te lossen.
Jij bent hier degene die steeds dingen zegt in de trant van "jullie luisteren niet", "jullie hebben geen interesse", "jullie modereren slecht", zonder enige argumenten.
Als je daartegen argumenten geeft negeer je ze en ga je op dezelfde manier door.
Zeg dan precies wat je wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:56

WoutF

Hoofdredacteur
Ik vraag me nog steeds af hoe de crew tegenover het gedrag van Cheatah staat.

Het standpunt van de crew is dat ze willen dat je een nuttige bijdrage levert aan het forum door in de techfora te posten. De HK moet dus verdiend worden en als je HK/Tech ratio te scheef word krijg je een (tijdelijke) HK ban.

Cheatah z'n tech ratio ligt toch harstikke scheef? hij levert toch ook (bijna) geen nuttige bijdrages of oplossingen op tech topics?

waarom wordt dit dan wel goed gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:00 schreef woutf het volgende:
Dat is niet zo moeilijk, Cheatah neemt hen veel werk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:56 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

ik vidn dat dit topic erg redelijk en fatsoenlijk is verlopen, hoe jij aan je constatering komt dat dit topic 'gierend uit de klauwen loopt' is mij niet helemaal duidelijk...
Ik doel hier mee op het feit dat we nu alweer over de 100 replies zitten voor een kwestie die redelijk snel opgelost had kunnen zijn, als het vuur niet steeds aangewakkerd zou worden.
Daarom dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:57 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die steeds dingen zegt in de trant van "jullie luisteren niet", "jullie hebben geen interesse", "jullie modereren slecht", zonder enige argumenten.
Als je daartegen argumenten geeft negeer je ze en ga je op dezelfde manier door.
Dat bedoel ik dus met niets zien...
Nog nooit al die topics gezien van verschillende users, dat zijn argumenten genoeg lijkt me. Maar Mannekino kan zichzelf wel verdedigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 00:57 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ik in dit topic mijn mening voldoende onderbouwd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik ben het helemaal met de topicstarter eens en ben ook van mening dat er hier een aantal personen rondlopen die schijnbaar het levensdoel hebben om de modjes te 'helpen', het is een select gezelschap (noem geen namen, kijkje in SU zegt genoeg wie daar het meest posten).. ik weet niet wat iemand kan bezielen om dingen te posten die daar gepost worden maar dit is geen 'ik wil alleen maar dat het forum schoon blijft' meer, NEE dit is slijmen en r**tlikken (sorry voor taalgebruik) en anderen verraden ter bate van jezelf. Kijk voor de grap es in dat forum en lees de topics.. waren vroeger zeker echt van die 'hulpjes van de juf' (de brave klikkertjes) die in de pauzes altijd genadeloos in elkaar getrapt werden... vind het ENG gewoon..

dit valt mij allemaal al veel langer op maar het blijkt dus dat er meer mensen zijn die zich aan dit gedrag ergeren. Zie mijn post niet als flame; ik kom al meer dan 1,5 jaar bijna dagelijks met plezier op GoT en ik zie het forum gewoon achteruit gaan.. toen ik hier net kwam was het allemaal heel leuk, interessant en boeiend, maar het gaat steeds harder achteruit tot het moment dat er alleen nog maar strenge regeltjes zijn en onrust als gevolg. Daarbij worden sindskort regelmatig users als moderator aangesteld en dat icm een plaats waar je wannabe-modje kunt spelen (SU) krijg je mensen die ook een kans zien om mod te worden en dergelijk slijmerig gedrag gaan vertonen. Dit icm die ultra-strenge regeltjes zijn belangrijke oorzaken dat GoT zo achteruit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:03 schreef rick_h het volgende:
ik ben het helemaal met de topicstarter eens en ben ook van mening dat er hier een aantal personen rondlopen die schijnbaar het levensdoel hebben om de modjes te 'helpen', het is een select gezelschap (noem geen namen, kijkje in SU zegt genoeg wie daar het meest posten).. ik weet niet wat iemand kan bezielen om dingen te posten die daar gepost worden maar dit is geen 'ik wil alleen maar dat het forum schoon blijft' meer, NEE dit is slijmen en r**tlikken (sorry voor taalgebruik) en anderen verraden ter bate van jezelf. Kijk voor de grap es in dat forum en lees de topics.. waren vroeger zeker echt van die 'hulpjes van de juf' (de brave klikkertjes) die in de pauzes altijd genadeloos in elkaar getrapt werden... vind het ENG gewoon..

dit valt mij allemaal al veel langer op maar het blijkt dus dat er meer mensen zijn die zich aan dit gedrag ergeren. Zie mijn post niet als flame; ik kom al meer dan 1,5 jaar bijna dagelijks met plezier op GoT en ik zie het forum gewoon achteruit gaan.. toen ik hier net kwam was het allemaal heel leuk, interessant en boeiend, maar het gaat steeds harder achteruit tot het moment dat er alleen nog maar strenge regeltjes zijn en onrust als gevolg. Daarbij worden sindskort regelmatig users als moderator aangesteld en dat icm een plaats waar je wannabe-modje kunt spelen (SU) krijg je mensen die ook een kans zien om mod te worden en dergelijk slijmerig gedrag gaan vertonen. Dit icm die ultra-strenge regeltjes zijn belangrijke oorzaken dat GoT zo achteruit is gegaan.
uhm moet ik mijn pakje uit een verleden weer tevoorschijn halen ofzow? met je verraden? man wat een zieke vergelijking
fyi ik ben nog nooit in elkaar getrapt

man wat is er nou mis met het forum cleanen?

* D2k wordt toch nooit mod

en daar is het me niet eens om te doen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:02 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ik in dit topic mijn mening voldoende onderbouwt heb.
Zou je misschien even zo vriendelijk willen zijn om je vragen onder elkaar te zetten?
Want ik heb namelijk het idee dat we ze voldoende beantwoord hebben en anders gaan we een beetje langs elkaar heen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:16

syserr

kangoeroe

dus wat doen we eraan? we heffen SU op en verdubbelen het aantal modjes... (hallo!? misschien is het aantal users in die tijd ook wel een beetje gegroeid en zijn regeltjes nou eenmaal nodig?) (zei de zoon van een school meester :) )

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:05 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Zou je misschien even zo vriendelijk willen zijn om je vragen onder elkaar te zetten?
Want ik heb namelijk het idee dat we ze voldoende beantwoord hebben en anders gaan we een beetje langs elkaar heen praten.
Waar doe je nou nog moeilijk over als ik vragen mag, het probleem is opgelost |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 00:52 schreef Tampie2000 het volgende:
Hallo lieve mensen en modjes in LA,

Ik heb de afgelopen tijd met stijgende verbazing de topics over crewleden en users in dit forum gevolgt. Mij valt een aantal dingen op die IMHO niet helemaal juist zijn.
Dat er een aantal dingen niet juist zijn, ben ik met je eens.
Bijvoorbeeld, in dit topic:
- De topicstarter schrijft een leuk verhaaltje en geeft daarmee vrij duidelijk zijn mening, ik neem aan dat de topicstarter niet van plan is van mening te veranderen dus discussies zijn niet nodig.
Waarom niet? Waarom open je dan een topic? Je wil toch reacties horen? En als die er komen kun je er jouw argumenten tegenaan gooien om de ander te overtuigen... Dat is nou discussieren (welkom in de wereld van de grote mensen :+ <--- no flame intended!). Dat iemand niet van mening zal veranderen, tsja, dat kan wel zijn, maar dat betekent niet dat je niet kunt discussieren, je kunt ook een tussenoplossing zoeken...
- Er ontstaat voor de zoveelste keer een nutteloze discussie die weer nergens op uitdraait want de modjes luisteren toch nauwelijks.
Fijn dat je zo subtiel je oordeel velt... :Z
- Er mengen zich andere users en modjes in het topic (waaronder ik nu dus) die het geheel nog onoverzichtelijker maken.
Waarom doe je het dan in hemelsnaam :?
- Meningen worden zelden veranderd, crew luisterd niet naar users, andersom wel (ze moeten wel!).
En daar gaan we weer... De crew dit, de crew dat, het is altijd onze schuld. Wij luisteren nooit, jullie altijd, wij flamen, jullie niet. Ik vind het sowieso jammer dat ik hier een scheiding aan moet brengen tussen "wij" en "jullie"...
Aangezien de crew toch bijna altijd in het begin een standpunt inneemt en iets zegt in de trant van: 'ben je het er niet mee eens dan rot je maar op' (maar dan iets netter) raad ik mensen die een probleem hebben met een crewlid of een user aan om direct contact op te nemen met deze persoon en het zo op te lossen.
Dat eerste is natuurlijk bullshit, we hebben helemaal niet zo'n instelling van "take it, or leave it", we hebben juist zoiets dat het forum van de users is, niet van "ons". Userinput is belangrijk, maar alsjeblieft zeg, tactisch een probleem aankaarten is er niet meer bij tegenwoordig. Een hoop gezeik vooraf, zonder dat er ff netjes commentaar wordt geleverd. Als je nu eerst eens afwacht wat de reactie van de crew is en _dan_ pas, als de reactie je niet aan staat een crewlid er op aanspreekt, desnoods via ICQ, zoals je al zegt. Misschien nog niet eens zo gek...
De persoon is dan meer geneigt te luisteren dan door middel van zo'n topic als dit (blijkbaar).
Om dit voor mekaar te krijgen zou een lijst met email en ICQ van de modjes ergens moeten staan zodat users dit makkelijk kunnen oplossen (idee misschien?)
En dan nog meer email-onzin krijgen? En daarmee doel ik op spam en virussen :) Nee, dank je feestelijk. Alle mods hebben ICQ, dus ze zijn allemaal bereikbaar...
Verder vind ik het uberhaupt belachelijk dat topics zoals dit nodig zijn, maar het geeft wel goed de overtuigingen van de crew, de sfeer op dit forum, en het ontbreken van een duidelijke policy weer.
:Z :Z :Z
Wat cheatah betreft, Ik ben van mening dat een user geen modwerk hoef te doen, daar zijn namelijk de modjes voor, En ik wil hem dan ook vriendelijk vragen te stoppen met dit gedrag.
Zullen we SU dan maar eens voor een week afschaffen en kijken wat er gebeurt? Een user die veel in SU "klikt" is niet bij voorbaat slecht ofzo, als het terechte aangiftes zijn, dan is er toch niks aan de hand? Dan hoef jij je geen zorgen te maken, als je je maar aan de regels houdt...
Thanx!
NP :+

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Laatst online: 21-09 16:42
Het is gewoon een feit: Meer users; Meer meningen; Meer wrijving.

Wat kan je eraan doen? Nix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:07 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Waar doe je nou nog moeilijk over als ik vragen mag, het probleem is opgelost |:(
Als je wilt dat ik je netjes behandel, moet je dat ook met mij doen.
Maar goed mooi dan dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ben ik het echt helemaal mee eens...

het gedrag wat jij beschrijft blijf je natuurlijk ten alle tijden houden, maar de crew schijnt het t waarderen en zelfs te stimuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:06 schreef Pjotrik het volgende:

[..]

Mee eens.
Tsja, klikken is opzich niet netjes, IRL dan, maar SU is wel _hard_ nodig hoor. Ik snap wel dat mensen dit soort houdingen vormen tegen SU-posters, het is niet leuk dat je topic op slot gaat of dat een user wat post in SU om het op slot te krijgen. Maar vergeet niet dat ons modereerwerk wel heel wat werkbaarder is _dankzij_ SU. Ik check SU ongeveer 4 keer per dag even snel, als ik straks weer aan het studeren ga nog wel vaker... Ik kan je vertellen dat 80% van de SU topics niet over slotjes gaat, maar over moves. Dus enkel op username zoeken is belachelijk, dat werkt niet. Een user die een n00b-topic meldt in SU is niet uit op het slotje opzich, dat doet de mod wel, hij brengt het onder de aandacht, WIJ bepalen dan wel of het idd op slot moet _met_ verwijzing naar de search of een topic waar het antwoord in staat. _Hij_ kan gewoon verder surfen en ons het werk op laten knappen.

Ik vind het heel jammer dat er zo'n hatelijke sfeer ontstaat tegen users die in SU posten, HEEL jammer... Ze doen nuttig werk, ze hebben niet altijd gelijk, maar wees gerust, de mods gooien niet zomaar wat op slot of naar een ander forum zonder het eerst te beoordelen...

Just my $ 0,02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:12 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

het gedrag wat jij beschrijft blijf je natuurlijk ten alle tijden houden, maar de crew schijnt het t waarderen en zelfs te stimuleren
ik ben hardhorend gloof ik
maar vertel mij nou eens wat ik er mee verdien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Moeten ze dan maar gaan zeggen dat het slecht is als mensen willen helpen?

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:05 schreef D2k het volgende:

[..]

uhm moet ik mijn pakje uit een verleden weer tevoorschijn halen ofzow? met je verraden? man wat een zieke vergelijking
fyi ik ben nog nooit in elkaar getrapt

man wat is er nou mis met het forum cleanen?

* D2k wordt toch nooit mod

en daar is het me niet eens om te doen
ik zeg niks over pakje uit het verleden >:)

onder forum cleanen versta ik echt foute dingen als rechtstreekse links naar warez/cracks of kinderporno etc. maar dingen als dit: [topic=207747/1/999]

wat moet ik me daar bij voor stellen? Dan heb je helemaal een rekenmachine dr bij gepakt, uitgerekend hoeveel hij in de tech forums heeft geposts en dat gedeeld door het aantal HK posts (ff papiertje dr bij om tussenberekening op te schrijven).. ik bedoel, wat een moete allemaal.. of ben je echt gewoon te goed voor deze wereld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:00 schreef woutf het volgende:
Ik vraag me nog steeds af hoe de crew tegenover het gedrag van Cheatah staat.

Het standpunt van de crew is dat ze willen dat je een nuttige bijdrage levert aan het forum door in de techfora te posten. De HK moet dus verdiend worden en als je HK/Tech ratio te scheef word krijg je een (tijdelijke) HK ban.

Cheatah z'n tech ratio ligt toch harstikke scheef? hij levert toch ook (bijna) geen nuttige bijdrages of oplossingen op tech topics?

vraag ik me nog steeds af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:13 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Tsja, klikken is opzich niet netjes, IRL dan, maar SU is wel _hard_ nodig hoor.
Die 10-20 topics per dag? Met de huidige grootte van de modforce moet dat makkelijk zelf te onderscheppen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:13 schreef Grrrrrene een mooi verhaal
jij zo heb ik het ook al een keer verwoord
maar men wil dat niet snappen

* D2k zal nog wel eens nadenken over zijn SU posts
ach wet je wat ik nok gewoon helemaal met got
delete mijn account ook maar gelijk

(grapje uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
SU voor een dag afschaffen zou een puinhoop worden, maar dat komt meer omdat het hele modereren van GoT tegenwoordig aan SU opgehangen is. Eigenlijk zou het gewoon zo moeten zijn dat de moderators weten wat er in 'hun' forum gebeurt. Modden valt dan samen met het lezen in je 'eigen' forum (en dat deed je toch al voordat je mod werd, anders hebben ze een verkeerde keuze gemaakt :)). Tegenwoordig bestaat modden uit 'staat er nog iets voor mij in SU?' zo lijkt het, dat is niet de juiste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:13 schreef D2k het volgende:

[..]

ik ben hardhorend gloof ik
maar vertel mij nou eens wat ik er mee verdien?
als je hard genoeg slijmt (zoals rick_h al aangeeft) wordt je misschien wel modje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:15 schreef rick_h het volgende:

[..]

ik zeg niks over pakje uit het verleden >:)

onder forum cleanen versta ik echt foute dingen als rechtstreekse links naar warez/cracks of kinderporno etc. maar dingen als dit: [topic=207747/1/999]

wat moet ik me daar bij voor stellen? Dan heb je helemaal een rekenmachine dr bij gepakt, uitgerekend hoeveel hij in de tech forums heeft geposts en dat gedeeld door het aantal HK posts (ff papiertje dr bij om tussenberekening op te schrijven).. ik bedoel, wat een moete allemaal.. of ben je echt gewoon te goed voor deze wereld? :)
rekenmachine?
nee het blote timmermans oog kan vaststellen dat meer dan de helft van zijn reply's over 15 pagina;s x 25 in de hk is
en daar is tie niet voor
klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online

[..]

Laat ik dan ff zeggen dat ik in mijn tijd voor ik mod werd slechts een 3-tal SU topics heb geopend? Dus ik ben echt niet bekend geworden door SU. Daar selecteren we _echt_ geen crew op hoor :D

Het gaat om de nuttige bijdragen in bepaalde forums. Ik hing veel in de GC rond, jaja, ook in de techforums, maar GC was wel mijn favoriet (ja, ik ben hier voor de hardware forums, maar daar lurk ik meer)...

Zo, ff mezelf ingedekt, maar waar ik heen wilde: je word door de crew als mod geselecteerd op je posts, je inzicht (kan inderdaad uit je SU-postgedrag blijken) en je tact. Dat laatste kan nog wel eens handig zijn als je een user moet helpen die een beetje pissed is.

Mag ik dan nu voorstellen dat we allemaal eens wat tactischer worden in onze bewoordingen? Pas een oordeel vellen als je een antwoord hebt op je vraag? Dus niet bij voorbaat zeggen: "ik vraag dit wel, maar ik weet toch wel dat ik geen antwoord krijg", want daarmee ben ik meteen al mijn bereidwilligheid kwijt hoor ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:16 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

als je hard genoeg slijmt (zoals rick_h al aangeeft) wordt je misschien wel modje...
ff stukkie trug lezen
daar stond al dat ik het nooit zal worden

of is dat het dan gewoon
lees ik teveel?
en ben ik dan te snel met conclusies?
vertel maar * D2k kan het wel hebben hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:17 schreef D2k het volgende:

[..]

ff stukkie trug lezen
daar stond al dat ik het nooit zal worden
het was ook niet specifiek op jou bedoeld, meer zulk gedrag in het algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
Tsja, klikken is opzich niet netjes, IRL dan, maar SU is wel _hard_ nodig hoor.
Okee, je vindt het nodig. Maar ook netjes? Wat is er anders aan dat bepaalde soort posts in SU dan aan irl klikken? Niemand in deze thread heeft bezwaar tegen mensen die gewoon 's een moverequest in SU posten omdat ze zien dat een thread ergens verkeerd staat, het gaat om mensen die *op zoek* gaan naar die threads om in SU te kunnen posten.
Maar vergeet niet dat ons modereerwerk wel heel wat werkbaarder is _dankzij_ SU.
Gemak is altijd *de* reden geweest om gebruik te maken van verklikkers, overal. Maar dat is nog geen reden om het maar een goede ontwikkeling te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:07 schreef Grrrrrene het volgende:
mooi zo
Waarom niet? Waarom open je dan een topic? Je wil toch reacties horen? En als die er komen kun je er jouw argumenten tegenaan gooien om de ander te overtuigen... Dat is nou discussieren (welkom in de wereld van de grote mensen :+ <--- no flame intended!). Dat iemand niet van mening zal veranderen, tsja, dat kan wel zijn, maar dat betekent niet dat je niet kunt discussieren, je kunt ook een tussenoplossing zoeken...
volgens mij gaat het er meer om dat je gewoon je mening deelt met de groep, en een discussie is dan mijns inziens overbodig.
Bedenk een situatie in een werkomgeving (kantoor bv) als een werknemer een klacht heeft over een andere werknemer gaat hij naar de baas/manager whatever en vertelt dit. Dit gesprek zal zeker geen discussie worden. De werkgever luistert en zal voortaan (als het goed is) wat meer op de werknemer in kwestie letten. Mocht hij dd klacht ook constateren dan zal hij de werknemer in kwestie bij zich roepen en een gesprek aangaan.
das beter dan het eromheen draaien wat sommige modjes doen
das een goeie vraag
En daar gaan we weer... De crew dit, de crew dat, het is altijd onze schuld. Wij luisteren nooit, jullie altijd, wij flamen, jullie niet. Ik vind het sowieso jammer dat ik hier een scheiding aan moet brengen tussen "wij" en "jullie"...
het is helemaal niet altijd jullie schuld als jullie eens een keer normaal doen ipv eindeloos iedereen lopen te verdedigen. Ik bedoel; waarom die user verdedigen? waarom niet gewoon zeggen: 'Thanx we zullen er voortaan op letten nu we weten dat veel users dit irritant vinden' ???
Dat eerste is natuurlijk bullshit, we hebben helemaal niet zo'n instelling van "take it, or leave it", we hebben juist zoiets dat het forum van de users is, niet van "ons". Userinput is belangrijk, maar alsjeblieft zeg, tactisch een probleem aankaarten is er niet meer bij tegenwoordig. Een hoop gezeik vooraf, zonder dat er ff netjes commentaar wordt geleverd. Als je nu eerst eens afwacht wat de reactie van de crew is en _dan_ pas, als de reactie je niet aan staat een crewlid er op aanspreekt, desnoods via ICQ, zoals je al zegt. Misschien nog niet eens zo gek...
nou ik heb anders vaak genoeg een modje iets in de zin als 'als het je hier niet bevalt, wat doe je hier dan?' of 'ben je het niet met het beleid eens, dan zoek je maar een ander forum' zien zeggen.
En dan nog meer email-onzin krijgen? En daarmee doel ik op spam en virussen :) Nee, dank je feestelijk. Alle mods hebben ICQ, dus ze zijn allemaal bereikbaar...
ok
slaap lekker.... |:(
Zullen we SU dan maar eens voor een week afschaffen en kijken wat er gebeurt? Een user die veel in SU "klikt" is niet bij voorbaat slecht ofzo, als het terechte aangiftes zijn, dan is er toch niks aan de hand? Dan hoef jij je geen zorgen te maken, als je je maar aan de regels houdt...
dat lijkt me een uitstekend idee voor een experiment eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:15 schreef RickJansen het volgende:

[..]

Die 10-20 topics per dag? Met de huidige grootte van de modforce moet dat makkelijk zelf te onderscheppen zijn.
10-20 topics per dag in SU? WHahahaha, dat geloof je toch niet zelf :? Vermenigvuldig dat maar gerust met 5 :D |:(

SU wordt ongeveer ieder half uur wel door een van de globals helemaal leeg gemaakt, dan zijn er nog de gewone mods die er af en toe komen, als ik SU ga ruimen ben ik al snel een minuut of 10 tot 15 minuten bezig.

Owja, ik heb ook wel meer te doen dan alleen GoT-en, ik verdien er nml niet 250,- per uur mee :X

^^^Nee, dat is geen flame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:17 schreef D2k het volgende:

[..]

rekenmachine?
nee het blote timmermans oog kan vaststellen dat meer dan de helft van zijn reply's over 15 pagina;s x 25 in de hk is
en daar is tie niet voor
klaar
ja maar als je iemand gaat beschuldigen van iets moet je natuurlijk wel zeker van je zaak zijn. Even snel kijken en zonder zekerheid iemand beschuldigen vind ik nogal wat....

maareh weer ff ontopic.. ik wil jou niet persoonlijk gaan aanvallen ofzo dat vind ik niet gepast :) .. het ging me gewoon om de diehard SU posters in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:19 schreef Onno het volgende:

Gemak is altijd *de* reden geweest om gebruik te maken van verklikkers, overal. Maar dat is nog geen reden om het maar een goede ontwikkeling te vinden.
en hier heb je imo een heel sterk punt...

dat dit topic een een erg korte tijd zo'n volume aan heeft genomen zegt toch wel het één en ander over hoe veel users denken over SU-posters als Cheatah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:17 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Laat ik dan ff zeggen dat ik in mijn tijd voor ik mod werd slechts een 3-tal SU topics heb geopend? Dus ik ben echt niet bekend geworden door SU. Daar selecteren we _echt_ geen crew op hoor :D
Sorry, kan ik het niet mee eens zijn. Ik heb ontzettend vaak gezien dat SU posts als een goed punt werden meegenomen als er een moderator vacature was. Dat stond ook heel veel in notes: "Maakt veel SU posts, goede gast" iets in die richting. Ik zeg niet dat er moderators gekozen werden omdat ze veel in SU postten, wel dat dat wel degelijk meerekende in de uiteindelijke benoeming.
Het gaat om de nuttige bijdragen in bepaalde forums. Ik hing veel in de GC rond, jaja, ook in de techforums, maar GC was wel mijn favoriet (ja, ik ben hier voor de hardware forums, maar daar lurk ik meer)...
Dat is ook wel eens anders geweest... ik noem een HlpDsK, een Llewella, een HBM.. (niet dat er wat mis is met ze, dan waren ze nu geen moderators meer denk ik).. gelukkig is dit veranderd.
Zo, ff mezelf ingedekt, maar waar ik heen wilde: je word door de crew als mod geselecteerd op je posts, je inzicht (kan inderdaad uit je SU-postgedrag blijken) en je tact. Dat laatste kan nog wel eens handig zijn als je een user moet helpen die een beetje pissed is.
Mag ik hieruit opmaken dat Traag of Exirion niet door de crew is geselecteerd, maar op een andere merkwaardige manier is benoemd? Niks persoonlijks tegen deze twee, maar aan tact ontbreekt het nogal eens... (en bij mij ook hoor).
Mag ik dan nu voorstellen dat we allemaal eens wat tactischer worden in onze bewoordingen? Pas een oordeel vellen als je een antwoord hebt op je vraag? Dus niet bij voorbaat zeggen: "ik vraag dit wel, maar ik weet toch wel dat ik geen antwoord krijg", want daarmee ben ik meteen al mijn bereidwilligheid kwijt hoor ;(
I'm trying :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:25 schreef rick_h het volgende:

[..]

ja maar als je iemand gaat beschuldigen van iets moet je natuurlijk wel zeker van je zaak zijn. Even snel kijken en zonder zekerheid iemand beschuldigen vind ik nogal wat....

maareh weer ff ontopic.. ik wil jou niet persoonlijk gaan aanvallen ofzo dat vind ik niet gepast :) .. het ging me gewoon om de diehard SU posters in het algemeen.
je mag mij persoonlijk aanvallen hoor
maar dan liever via icq en niet hier
en ik vin dat ik wel zorgvuldig ben geweest in deze
weet je hoe lang het duurt voor je 15 pages hebt gelezen?
15x25=375 postings bekijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:21 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

mooi zo
[..]

volgens mij gaat het er meer om dat je gewoon je mening deelt met de groep, en een discussie is dan mijns inziens overbodig.
Bedenk een situatie in een werkomgeving (kantoor bv) als een werknemer een klacht heeft over een andere werknemer gaat hij naar de baas/manager whatever en verteld zit. Dit gesprek zal zeker geen discussie worden. De werkgever luisterd en zal voortaan (als het goed is) wat meer op de werknemer in kwestie letten. Mocht hij dde klacht ook constateren dan zal hij de werknemer bij zich roepen en een gesprek aangaan.
Dat begrijp ik wel, je hebt opzich ook wel gelijk, maar dan krijg je dus een post van een user die reacties uitlokt, en met die reacties krijg je automatisch een discussie, zo gaat dan nou eenmaal... En we mogen hem niet op slot gooien, want dan gaan we de discussie uit de weg...
[..]

das beter dan het eromheen draaien wat sommige modjes doen
Misschien is dat juist de tact waar ik het over had. Dat je me een lul vindt, interesseert me niet, zolang je dat maar voor je houdt. (niet dat ik denk dat je me een lul vindt ofzo :) , sommigen laten dat alleen een beetje te duidelijk merken en als je wat gedaan wilt hebben, moet je me niet voor lul uitmaken...)
[..]

das een goeie vraag
[..]

het is helemaal niet altijd jullie schuld als jullie eens een keer normaal doen ipv eindeloos iedereen lopen te verdedigen. Ik bedoel; waarom die user verdedigen? waarom niet gewoon zeggen: 'Thanx we zullen er voortaan op letten nu we weten dat veel users dit irritant vinden' ???
Dat zullen we nu ook, maar ik wilde ff zeggen dat iemand die veel in SU post niet per definitie slecht is of irritant. Naja, wel irritant misschien, maar ik snap niet dat iedereen zo'n hekel heeft aan hem. Misschien moeten we idd SU maar eens invisible maken voor users ofzo, dat je alleen je eigen topic kunt zien? Reageer maar of je het een goed idee vindt... :)
[..]

nou ik heb anders vaak genoeg een modje iets in de zin als 'als het je hier niet bevalt, wat doe je hier dan?' of 'ben je het niet met het beleid eens, dan zoek je maar een ander forum' zien zeggen.
Dan wil ik graag voorbeelden zien, dat kan gezegd zijn, maar dan bij users die we idd liever kwijt dan rijk zijn, en die users zijn er (geweest). Users die systematisch GoT ondermijnen krijgen zo'n opmerking, zij het subtieler, misschien te horen... :?
[..]

ok
[..]

slaap lekker.... |:(
[..]

dat lijkt me een uitstekend idee voor een experiment eigenlijk.
Mij niet zo, gaat gegarandeerd mis... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Ik denk dat ik voor meerdere mensen spreek als ik zeg dan ik echt geen hekel heb aan SU posters in het algemeen. Ik lurk heel veel in /14 en D2k geeft altijd zeer nuttige bijdragen. Maar mijn !persoonlijke! ervaring met de reacties van Cheatah is dat hij bijna nooit probeert te helpen maar alleen antwoorden geeft van UTFS en RTFM ed. '

Als ik toevallig over al z'n nuttige oplossingen en goede bijdragen heenlees mag iemand me hier meteen op wijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:25 schreef RickJansen het volgende:
Sorry, kan ik het niet mee eens zijn. Ik heb ontzettend vaak gezien dat SU posts als een goed punt werden meegenomen als er een moderator vacature was. Dat stond ook heel veel in notes: "Maakt veel SU posts, goede gast" iets in die richting. Ik zeg niet dat er moderators gekozen werden omdat ze veel in SU postten, wel dat dat wel degelijk meerekende in de uiteindelijke benoeming.
In die gevallen stond er "maakt goede SU posts" (wat verder niets met dit topic te maken heeft, dat ik het zeg)
En dat was dan gewoon om aan te geven dat de persoon in dat forum over het benodigde inzicht beschikte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:29 schreef woutf het volgende:
Ik denk dat ik voor meerdere mensen spreek als ik zeg dan ik echt geen hekel heb aan SU posters in het algemeen. Ik lurk heel veel in /14 en D2k geeft altijd zeer nuttige bijdragen.
tnx 8-)
(geen bloemen doe maar geld)
Maar mijn !persoonlijke! ervaring met de reacties van Cheatah is dat hij bijna nooit probeert te helpen maar alleen antwoorden geeft van UTFS en RTFM ed. '

Als ik toevallig over al z'n nuttige oplossingen en goede bijdragen heenlees mag iemand me hier meteen op wijzen
tja ik volg um niet
en hijs me nooit opgevallen
dus heb er geen mening over
en ik kom toch regelmatig in SU :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:19 schreef Onno het volgende:

[..]

Okee, je vindt het nodig. Maar ook netjes? Wat is er anders aan dat bepaalde soort posts in SU dan aan irl klikken?
Heel simpel: niks.
Niemand in deze thread heeft bezwaar tegen mensen die gewoon 's een moverequest in SU posten omdat ze zien dat een thread ergens verkeerd staat, het gaat om mensen die *op zoek* gaan naar die threads om in SU te kunnen posten.
Zou het ook kunnen dat die mensen waar we het hier over hebben, gewoon veel op GoT rondhangen? Als ik nu een uur ga kijken kom ik ook _zeker_ 20 topics tegen die ik verplaatsen zou/sluiten zou... Dus euh, dat zegt niet zoveel...
[..]

Ik zal niet ontkennen dat het gemakkelijk is, maar mogen we dan geen hulp van users aannemen? Jij hebt bijvoorbeeld een prima search gemaakt voor GoT, daarmee was al in SG te zoeken zonder dat het met onze search nog kun. Dat was ook gemak, het was alleen niet irritant. Klikken, ik ben het met je eens, is niet netjes, nee, maar voor GoT als forum dat uitgegroeid is tot wat het nu is, wel degelijk nodig. We zien met ons 30-en (ongeveer, nooit precies geteld) echt niet alles en iedereen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

[..]

Tsja, klikken is opzich niet netjes, IRL dan, maar SU is wel _hard_ nodig hoor. Ik snap wel dat mensen dit soort houdingen vormen tegen SU-posters, het is niet leuk dat je topic op slot gaat of dat een user wat post in SU om het op slot te krijgen. Maar vergeet niet dat ons modereerwerk wel heel wat werkbaarder is _dankzij_ SU. Ik check SU ongeveer 4 keer per dag even snel, als ik straks weer aan het studeren ga nog wel vaker... Ik kan je vertellen dat 80% van de SU topics niet over slotjes gaat, maar over moves. Dus enkel op username zoeken is belachelijk, dat werkt niet. Een user die een n00b-topic meldt in SU is niet uit op het slotje opzich, dat doet de mod wel, hij brengt het onder de aandacht, WIJ bepalen dan wel of het idd op slot moet _met_ verwijzing naar de search of een topic waar het antwoord in staat. _Hij_ kan gewoon verder surfen en ons het werk op laten knappen.

Ik vind het heel jammer dat er zo'n hatelijke sfeer ontstaat tegen users die in SU posten, HEEL jammer... Ze doen nuttig werk, ze hebben niet altijd gelijk, maar wees gerust, de mods gooien niet zomaar wat op slot of naar een ander forum zonder het eerst te beoordelen...

Just my $ 0,02
Ik heb helemaal niets tegen users die in SU posten. Maar neem nou als voorbeeld: als je iemand op straat ziet lopen die zijn sleutel langs de auto's haalt dan bel de politie, zelfde als bijv de muur steeds ondergeklad wordt. Maar het wordt niet gewaardeerd als die bitch-buurvrouw weer eens de politie belt omdat er gevoetbalt en het maakt zo'n lawaai. Dus die users die continue maar aan de bel gaan hangen.

Tevens is de communicatie erg slecht. Zo is er dus de lieve adjes, waarin je vragen kan stellen. Maar toch maar niet want je kan het beter persoonlijk vragen. :? Of al die topics die verdwijnen in de HK, daar zijn zoveel vragen en klachten over, doe er wat mee! Zet bijvoorbeeld een redirect neer waar de topic stond.
En:
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:07 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

NP :+
Dit bedoel ik met niet luisteren. Zo komt het wel over, misschien niet voor jouw maar voor de users wel. Stel je bent een user en je leest dit allemaal, dan komen jullie echt over als een stelletje piepjes. Misschien niet in jullie beleving, want jullie bedoelen het helemaal niet zo. Zo is er ooit een goed bedoelt mailtje van mij aan Jotti helemaal verkeerd uitgelegd, is vast wel een note van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:22 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

10-20 topics per dag in SU? WHahahaha, dat geloof je toch niet zelf :? Vermenigvuldig dat maar gerust met 5 :D |:(
Nou oke, misschien iets meer. Maar 5 keer zoveel? Dat geloof je zelf toch niet? 30 topics ofzo, dan zit je denk ik wel in de buurt (meen je nu nog dat ik fout zit, dan zie ik graag bewijs.. want 100 topics per dag kan ik niet geloven).
SU wordt ongeveer ieder half uur wel door een van de globals helemaal leeg gemaakt, dan zijn er nog de gewone mods die er af en toe komen, als ik SU ga ruimen ben ik al snel een minuut of 10 tot 15 minuten bezig.
Ieder half uur.. das een goeie. Ik meen me te herinneren dat Floris regelmatig topics in de crewfora postte om te vragen of alsjeblieft iemand SU wou ruimen..
Owja, ik heb ook wel meer te doen dan alleen GoT-en, ik verdien er nml niet 250,- per uur mee :X

^^^Nee, dat is geen flame :)
Ik heb nergens gezegd dat ik 250/uur verdien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:35 schreef RickJansen het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegt dat ik 250/uur verdien :).
Klopt, alleen dat dat door het bedrijf waar je voor werkt, voor je gevraagd werd... |:( ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:25 schreef RickJansen het volgende:

[..]

Hier is ACM al op in gegaan... Ben ik het mee eens... (met ACM dan)
[..]

Dat is ook wel eens anders geweest... ik noem een HlpDsK, een Llewella, een HBM.. (niet dat er wat mis is met ze, dan waren ze nu geen moderators meer denk ik).. gelukkig is dit veranderd.
Dan is het geen discussiepunt meer en ga ik er niet op in...
[..]

Mag ik hieruit opmaken dat Traag of Exirion niet door de crew is geselecteerd, maar op een andere merkwaardige manier is benoemd? Niks persoonlijks tegen deze twee, maar aan tact ontbreekt het nogal eens... (en bij mij ook hoor).
Euhm, misschien moet jij hier ook de hand in eigen boezem steken? Zoals je al zegt: jij hebt er ook last van, ik ook, ik geef het toe. Er zijn dagen dat ik gewoon niet in LA moet komen en er zijn topics (zoals je inmiddels weet) waar ik halverwege echt weg moet lopen, als is het om mezelf te beschermen...
[..]

I'm trying :)
* Grrrrrene 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

[..]

Nou oke, misschien iets meer. Maar 5 keer zoveel? Dat geloof je zelf toch niet? 30 topics ofzo, dan zit je denk ik wel in de buurt (meen je nu nog dat ik fout zit, dan zie ik graag bewijs.. want 100 topics per dag kan ik niet geloven).
[..]
* D2k heeft er vandaag alleen al 10 gezet
niet om iets duidelijk te maken maar voor de stats ff hè?
en ik ben niet de enige die er komt
maar wie weet hoe ik op alle topics van SU kan zoeken?
dan wil ik wel ff tellen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:29 schreef ACM het volgende:

[..]

In die gevallen stond er "maakt goede SU posts" (wat verder niets met dit topic te maken heeft, dat ik het zeg)
En dat was dan gewoon om aan te geven dat de persoon in dat forum over het benodigde inzicht beschikte...
Juist. Maar Gr{5}ene zegt dat SU posts niet meetellen in het besluit iemand tot moderator te benoemen of niet. En dat is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:28 schreef Grrrrrene het volgende:
Dat begrijp ik wel, je hebt opzich ook wel gelijk, maar dan krijg je dus een post van een user die reacties uitlokt, en met die reacties krijg je automatisch een discussie, zo gaat dan nou eenmaal... En we mogen hem niet op slot gooien, want dan gaan we de discussie uit de weg...
beste Grrrrrene,
bedankt voor je reactie... dit geeft mij weer een beetje goede hoop.
Misschien is dat juist de tact waar ik het over had. Dat je me een lul vindt, interesseert me niet, zolang je dat maar voor je houdt. (niet dat ik denk dat je me een lul vindt ofzo :) , sommigen laten dat alleen een beetje te duidelijk merken en als je wat gedaan wilt hebben, moet je me niet voor lul uitmaken...)
ik denk niet dat je iemand over internet voor lul kan uitmaken (je kent hem immers niet) maar je kan users (en modjes) wel beoordelen op hun acties. (maar dat maakt hun nog niet meteen een lul)
Dat zullen we nu ook, maar ik wilde ff zeggen dat iemand die veel in SU post niet per definitie slecht is of irritant. Naja, wel irritant misschien, maar ik snap niet dat iedereen zo'n hekel heeft aan hem. Misschien moeten we idd SU maar eens invisible maken voor users ofzo, dat je alleen je eigen topic kunt zien? Reageer maar of je het een goed idee vindt... :)
ik heb geen hekel aan cheatah, ik heb alleen in dit topic gepost omdat ik toch graag wil dat er naar de users geluisterd wordt. en SU invisible maken lijkt me geen goed idee, dan weet een user (stout of niet) helemaal niet meer wat er over hem gezegd wordt (verdedigen wordt dan lastig denk ik zo)
Dan wil ik graag voorbeelden zien, dat kan gezegd zijn, maar dan bij users die we idd liever kwijt dan rijk zijn, en die users zijn er (geweest). Users die systematisch GoT ondermijnen krijgen zo'n opmerking, zij het subtieler, misschien te horen... :?
voorbeelden heb ik zo gauw ff niet eigenlijk....
Mij niet zo, gaat gegarandeerd mis... :)
waarom? de modjes kunnen het toch wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online

[..]

5 keer zoveel betekent 50-100 topcs per dag. Dat halen we wel hoor, dat weet ik 100% zeker... :)
[..]

Ieder half uur.. das een goeie. Ik meen me te herinneren dat Floris regelmatig topics in de crewfora postte om te vragen of alsjeblieft iemand SU wou ruimen..
Ja, dat kun je je herinneren, maar er is achter de schermen het een en ander veranderd: Traag, GaMeOvEr en ik zijn de laatst aangestelde global moderators en wij zouden SU leeg moeten helpen houden. Er is dus een hoop verbeterd dat de users (ik heb nog steeds HGM GC als titel) niet kunnen zien...
[..]

Ik heb nergens gezegd dat ik 250/uur verdien :).
Nee, dat kost je ons :D (niet dubbelzinnig bedoeld :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Mag ik weten waarom tot 2x toe niemand op mijn reply gereageerd heeft? Ik stel toch wel een belangrijke vraag denk ik, is de crew nog aan het discussieren over een standpunt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zelden zoveel bullshit en dubbele moraal gezien als in dit topic. :r

Blijkbaar is er een user die opvalt vanwege zijn SU gedrag dat dusdanig opvallend is dat mensen scrippies gaan schrjven. Iemand die DPC-fora napluist voor potentiele slotjes is niet goed bij zijn hoofd (3 maanden GM geweest en slechts 1 slotje in DPC gezet). Dat soort slotjeszoekers zouden het wel 's in hun hoofd gehaald kunnen hebben zo wannabemod te kunnen worden met een vervolgstap. Users maken een scrippie om hem op te laten lossen en dan is het probleem toch minstens netjes opgelost.

Deze users hadden ook kunnen vragen bij de crew dat er iets aan gedaan kan worden. Dat meent de crew en da's dus gewoon kul. De crew zal never-nooit een wannabe modje op LA afvallen al was het alleen maar omdat users expendable zijn en een schildfuncitie hebben. Via SU slotjes zetten is ook wel cool, als GM kom je op fora waar je nooit geweest bent en kan dus een slotje neerpleuren. Vooral met het recente blikje GM's tegenwoordig erg leuk, deze kennen lokale mores niet.

Corrigerende topics over een overmaat aan slotjes worden teruggekaatst met de opmerking "da's niet waar". De term arrogantie valt steeds vaker en werkelijk waar: sommige crewleden durven geen fouten toe te geven hoe erg ongelijk ze ook hebben.

De woorden die Grrrrrrene uitsprak:"wij respecteren iedere user, dat zouden jullie ook moeten doen"? zijn werkelijk holle woorden. Users worden niet gerespecteerd (moet ik 3 flametopics van mods posten) en naar users wordt al helemaal niet geluisterd.
Mods worden in principe geselecteerd op onafhankelijke gedrag en niveau op oa deelfora en LA. Dat is echter al een tijdje geleden opgehouden met als gevolg een zichzelf afdekkende eenheidsworst.

Als het je niet bevalt, dan ga je maar weg". Een bedrijf dat zo tegen zijn klanten praat gaat binnen 1 jaar failliet. Dit forum zal echter altijd minimaal 35 users kennen, alleen hebben deze een titel "mod".

Luister een keer naar users en denk als user... dan kom je een stuk verder.
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:39 schreef Grrrrrene het volgende:
Ja, dat kun je je herinneren, maar er is achter de schermen het een en ander veranderd: Traag, GaMeOvEr en ik zijn de laatst aangestelde global moderators en wij zouden SU leeg moeten helpen houden. Er is dus een hoop verbeterd dat de users (ik heb nog steeds HGM GC als titel) niet kunnen zien...
GM's aanstellen omdat ze zo mooi SU opruimen. Hiermee bedoel je dus dat mensen die veel puin ruimen beloond worden met een extra modstatus... precies wat cheetah wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:33 schreef Grrrrrene het volgende:
Heel simpel: niks.
Haal je hiermee je eerdere opmerking niet een ietsiepietsie beetje onderuit?
Tsja, klikken is opzich niet netjes, IRL dan [implicatie: en hier dus wel?], maar SU is wel _hard_ nodig hoor.
Zou het ook kunnen dat die mensen waar we het hier over hebben, gewoon veel op GoT rondhangen?
Dat doen ze ongetwijfeld. Maar bekijk de tech/LA/SU verhouding van die mensen gewoon 's, en vergelijk die met het gemiddelde van andere actieve posters. Misschien valt daarbij iets op. Zoals ik eerder al zei: niemand heeft wat tegen mensen die fout geplaatste threads die ze toevallig tegenkomen even komen melden.
Ik zal niet ontkennen dat het gemakkelijk is, maar mogen we dan geen hulp van users aannemen? *irrelevant verhaal*
Het ging niet over hulp, maar over verklikken. En ook al kan verklikken als hulp werken, je kunt het niet zomaar generaliseren naar hulp.

[had ik al gezegd dat typo's zuigen?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:37 schreef Grrrrrene het volgende:

Euhm, misschien moet jij hier ook de hand in eigen boezem steken? Zoals je al zegt: jij hebt er ook last van, ik ook, ik geef het toe. Er zijn dagen dat ik gewoon niet in LA moet komen en er zijn topics (zoals je inmiddels weet) waar ik halverwege echt weg moet lopen, als is het om mezelf te beschermen...
Dat is geen antwoord op mijn vraag, hoe de desbetreffende personen benoemd zijn. Als je het niet weet -> zeg dat dan. Maar realiseer je dan wel dat het nogmaals een bevestiging is dat de huidige organisatiestructuur niet goed functioneert.
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:39 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

5 keer zoveel betekent 50-100 topcs per dag. Dat halen we wel hoor, dat weet ik 100% zeker... :)
Bewijs?
[..]
En toch is het nog niet zo _heel_ lang geleden dat er een topic in LA te vinden was, dat de SU zo vol stond :)
Nee, dat kost je ons :D (niet dubbelzinnig bedoeld :+)
lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:38 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

beste Grrrrrene,
bedankt voor je reactie... dit geeft mij weer een beetje goede hoop.
Dit soort reacties maken mij altijd een beetje blij :+
[..]

ik denk niet dat je iemand over internet voor lul kan uitmaken (je kent hem immers niet) maar je kan users (en modjes) wel beoordelen op hun acties. (maar dat maakt hun nog niet meteen een lul)
OK, dan vind je mijn account maar een lul, feit blijft dat ik soms niet snap waarom een user zo offensief LA binnen komt stormen en dan ook nog een bereidwillige crew hoopt aan te treffen, zeg nou zelf, dat is toch een onmogelijkheid?
[..]

ik heb geen hekel aan cheatah, ik heb alleen in dit topic gepost omdat ik toch graag wil dat er naar de users geluisterd wordt. en SU invisible maken lijkt me geen goed idee, dan weet een user (stout of niet) helemaal niet meer wat er over hem gezegd wordt (verdedigen wordt dan lastig denk ik zo)
Dat gaat sowieso niet, hij kan er niet posten... Maar ok, dan blijven klikkers dus visible en een ergernis voor andere users... Moeten we de oplossing ergens anders zoeken... Suggesties?
[..]

voorbeelden heb ik zo gauw ff niet eigenlijk....
:)
[..]

waarom? de modjes kunnen het toch wel aan?
Dat wel, maar er wordt niet zo snel meer gemoved/ge-edit/gesloten als jullie gewend zijn, dat wekt weer ergernissen op (WTF is de crew aan het doen???? Is er iemand??? en dat soort topics in LA)...

Denk maar eens na: er zijn overdag zeg maar 500 users tegelijk op het forum, die lezen dus met z'n 500-en 50x meer dan die 10 mods die aanwezig zijn. Als daarvan dan een klein deel SU vol post met moves e.d., dan hebben wij geen dagtaak meer aan GoT, want je kunt ons lui noemen omdat we niet de hele dag achter GoT willen zitten, maar we hebben er allemaal OF een baan OF een studie naast die ook de nodige tijd vergt en die baan/studie gaat voor GoT, bij mij wel althans.

Daarom ben ik dus blij met SU, er zijn een paarhonderd extra ogen die voor mij de boel in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:44 schreef ecteinascidin een lap tekst
hmmm

zoiets wilde ik zeggen.... waarom kan ik dat nou weer niet? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:46 schreef RickJansen het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag, hoe de desbetreffende personen benoemd zijn. Als je het niet weet -> zeg dat dan. Maar realiseer je dan wel dat het nogmaals een bevestiging is dat de huidige organisatiestructuur niet goed functioneert.
Ik was nog geen mod toen, wel met Exirion, maar die hadden "we" al langer op het oog.
[..]

Bewijs?
Doe eens een search in SU? Dan zie je het wel, ik durf, na overleg op #gotcrew (IRC kanaal van GoT-crew) met zekerheid te zeggen dat we inmiddels de 100 topics per dag gepasseerd zijn, dus ik zat er nog niet eens zo ver naast...
[..]

En toch is het nog niet zo _heel_ lang geleden dat er een topic in LA te vinden was, dat de SU zo vol stond :)
Weet ik, ik ben ook nog niet zo heel lang GM :) Maar serieus: het gaat toch veel beter de laatste tijd?
[..]

lol :)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:44 schreef ecteinascidin het volgende:
Iemand die DPC-fora napluist voor potentiele slotjes is niet goed bij zijn hoofd
Ik heb welgeteld 2 SU posts over een DPC akkefietje.
In 1 heel oud topic was een link zo oud dat hij tegenwoordig naar een andere site verwijst dan toen (redirect naar porno-site)
[topic=197810/1/25]

Het andere was over een user die in 10 minuten 3 topic op DPC opende
[topic=204880/1/25]

Ik kan me niet voorstellen dat iemand op basis hiervan gaat beweren dat ik in het DPC forum zit te loeren tot ik om een slotje kan gaan roepen. Voortaan wat meer research graag. Ik heb wel een paar onterechte topics in SU geopend, maar daar ben ik onlangs door een mod op gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:48 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Dit soort reacties maken mij altijd een beetje blij :+
[..]

OK, dan vind je mijn account maar een lul, feit blijft dat ik soms niet snap waarom een user zo offensief LA binnen komt stormen en dan ook nog een bereidwillige crew hoopt aan te treffen, zeg nou zelf, dat is toch een onmogelijkheid?
ik hoop niet dat je het over mij hebt? het enige wat ik eigenlijk wil is relaxed over hardware en games lullen. ik ben niet veeleisend....
Dat gaat sowieso niet, hij kan er niet posten... Maar ok, dan blijven klikkers dus visible en een ergernis voor andere users... Moeten we de oplossing ergens anders zoeken... Suggesties?
klopt... maar hij kan wel ZIEN wat er over hem gezegd wordt, das altijd wel fijn (vind ik zelf)
:)
[..]

Dat wel, maar er wordt niet zo snel meer gemoved/ge-edit/gesloten als jullie gewend zijn, dat wekt weer ergernissen op (WTF is de crew aan het doen???? Is er iemand??? en dat soort topics in LA)...

Denk maar eens na: er zijn overdag zeg maar 500 users tegelijk op het forum, die lezen dus met z'n 500-en 50x meer dan die 10 mods die aanwezig zijn. Als daarvan dan een klein deel SU vol post met moves e.d., dan hebben wij geen dagtaak meer aan GoT, want je kunt ons lui noemen omdat we niet de hele dag achter GoT willen zitten, maar we hebben er allemaal OF een baan OF een studie naast die ook de nodige tijd vergt en die baan/studie gaat voor GoT, bij mij wel althans.

Daarom ben ik dus blij met SU, er zijn een paarhonderd extra ogen die voor mij de boel in de gaten houden :)
ik noem jullie niet lui (heb ik dat gezegd? sorry dan!)
en ik snap ook best dat SU handig is voor jullie, maar dit is een geval apart en mijns inziens niet vergelijkbaar met andere SU-posters (ik heb ook niets tegen SU-posters overigens, en zoals gezegd niets tegen cheatah)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:52 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Ik was nog geen mod toen, wel met Exirion, maar die hadden "we" al langer op het oog.
[..]
Dus... je weet het niet.
Doe eens een search in SU?
Als de search mij dit zou toelaten.. had ik het wel gedaan he? De "laat topics zien van de laatste X dagen" functie werkt ook niet, en dat zou ook geen eerlijk beeld opleveren omdat gesloten topics niet eens meer verschijnen.
Dan zie je het wel, ik durf, na overleg op #gotcrew (IRC kanaal van GoT-crew) met zekerheid te zeggen dat we inmiddels de 100 topics per dag gepasseerd zijn, dus ik zat er nog niet eens zo ver naast...
[..]
Ja.. ik kan ook zoveel zeggen, maar geloof je mij dan?
Ik weet trouwens niet waarom we nog op dit punt doorgaan. Al stonden er 1000 topics per dag, de huidige crew is groot genoeg in omvang om dat zelf op te kunnen vangen. De crew zou moeten kunnen werken zonder SU, kan dat niet dan is er wat mis met de kundigheid van de crew.
Weet ik, ik ben ook nog niet zo heel lang GM :) Maar serieus: het gaat toch veel beter de laatste tijd?
[..]
Gezien het aantal klachten in LA, de geaardheid van die klachten en de afhandeling daarvan.. nee, ik zou eerder zeggen dat het slechter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het andere was over een user die in 10 minuten 3 topic op DPC opende
[topic=204880/1/25]
En als dat een nieuwe member is dan moet dat kunnen, sowieso was het niet binnen 10 minuten en waren het vragen over verschillende dingen.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand op basis hiervan gaat beweren dat ik in het DPC forum zit te loeren tot ik om een slotje kan gaan roepen.
Ik wel, je bent er namelijk nog nooit met een 'DPC-doel' geweest en toch zit je slotjes aan te vragen voor dingen die helemaal niet dicht moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 02:02 schreef Chaos het volgende:
Je bent er namelijk nog nooit met een 'DPC-doel' geweest en toch zit je slotjes aan te vragen voor dingen die helemaal niet dicht moeten.
Ik heb nooit om een slotje daarvoor gevraagd? Ik schoof alleen die paar gevallen onder de aandacht van de mods, mij viel dat op, een mod wellicht niet. Het leek mij dat het nodig was dat een mod een user even zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:24
Op zaterdag 18 augustus 2001 02:02 schreef Chaos het volgende:

Ik wel, je bent er namelijk nog nooit met een 'DPC-doel' geweest en toch zit je slotjes aan te vragen voor dingen die helemaal niet dicht moeten.
Hhhm, volgens mij heb je een verkeerd beeld van SU. Cheatah geeft in SU alleen maar aan dat hij het postgedrag van de betreffende persoon (4x topic openen) merkwaardig vindt, en ik moet zeggen dat als ik een nieuwe user allerlei topics zie openen ook wel eens denk dat dat toch niet helemaal de bedoeling kan zijn.

Dat die dingen 'helemaal niet dicht moeten', heeft niets met cheatah te maken maar met de betreffende mod (Jotti in dit geval). Don't blame the messenger...

Verder vind ik het ook niet erg van belang of Cheatah nou weinig of veel in DPC post. Ik post daar ook nooit (maar lees het wel regelmatig), maar als ik porno zou tegenkomen (vergelijkbaar met de andere SU-post van cheatah) dan zou ik dat ook in SU melden.

En de argumenten dat Cheatah in DPC zoekt naar draadjes die gesloten moet worden zijn ook flinterdun als het er daadwerkelijk maar 2 zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 09:27

Chakotay

Lick here to continue

Op zaterdag 18 augustus 2001 02:10 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Ik heb nooit om een slotje daarvoor gevraagd? Ik schoof alleen die paar gevallen onder de aandacht van de mods, mij viel dat op, een mod wellicht niet. Het leek mij dat het nodig was dat een mod een user even zou helpen.
Dat neemt nog niet weg dat je er waarschijnlijk alleen kwam om SU posts te scoren. Als je gewoon aan het GoTten bent en iets voor SU tegenkomt, ok, daar is niets mis mee. Maar speciaal op zoek gaan is wat anders...

Mocht dit niet zo zijn, bewijs is altijd welkom, en dan neem ik wat ik gezegd heb terug.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, als je een blik werpt op de active topics en je ziet in 10 minuten 4x dezelfde topicstarter ga je ook even kijken welke hals dat is toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 02:18 schreef Chakotay het volgende:
Dat neemt nog niet weg dat je er waarschijnlijk alleen kwam om SU posts te scoren. Als je gewoon aan het GoTten bent en iets voor SU tegenkomt, ok, daar is niets mis mee. Maar speciaal op zoek gaan is wat anders...

Mocht dit niet zo zijn, bewijs is altijd welkom, en dan neem ik wat ik gezegd heb terug.
Uiteraard kan ik geen enkel bewijs leveren, ik kan je wel proberen te vertellen hoe zulke situaties tot stand komen.

Ik ram zeer regelmatig op de 'active topics' knop, als ik topics voorbij zie komen die op welke manier dan ook mij aandacht trekken, dan lees ik die topic door.

Als het nut van het topic wat mij betreft ver te zoeken is, of als de vraag een typische faq/search/manual vraag waarop die user zelf heel eenvoudig het antwoord had kunnen vinden, dan meldt ik dat. Zonder verdere emotie van welke soort dan ook.
Of ik zie een topic wat in een verkeerd forum staat, ook dat meld ik, omdat er dan meer en sneller reply's op komen, waarbij de topicstarter gebaat is.

Dat andere users niet begrijpen waarom ik dat doe, dat is niet een probleem waar ik wat aan kan doen: ik weet het zelf ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Op zaterdag 18 augustus 2001 02:33 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Uiteraard kan ik geen enkel bewijs leveren, ik kan je wel proberen te vertellen hoe zulke situaties tot stand komen.

Ik ram zeer regelmatig op de 'active topics' knop, als ik topics voorbij zie komen die op welke manier dan ook mij aandacht trekken, dan lees ik die topic door.

Als het nut van het topic wat mij betreft ver te zoeken is, of als de vraag een typische faq/search/manual vraag waarop die user zelf heel eenvoudig het antwoord had kunnen vinden, dan meldt ik dat. Zonder verdere emotie van welke soort dan ook.
Of ik zie een topic wat in een verkeerd forum staat, ook dat meld ik, omdat er dan meer en sneller reply's op komen, waarbij de topicstarter gebaat is.

Dat andere users niet begrijpen waarom ik dat doe, dat is niet een probleem waar ik wat aan kan doen: ik weet het zelf ook niet.
Ok ik geef je gelijk, dan kan je wel eens topics in DPC tegenkomen. Kheb nog wel een opmerking voor je: in DPC doen we niet moeilijk over FAQ/Search vragen, aangezien newbies juist harstikke welkom zijn :)

BTW die pr0ntopic, nix op tegen dat je em gemeld hebt, maar hoe heb je die dan gevonden? Ook activetopics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 02:27 schreef BackSlash32 het volgende:
Tja, als je een blik werpt op de active topics en je ziet in 10 minuten 4x dezelfde topicstarter ga je ook even kijken welke hals dat is toch?
Ik heb het even nagekeken: het was iets van een uur. Voor mij leek het echter 10 minuten, maar in iedere geval had ik die 2 andere topics al in m'n geheugen.
Bij de 2e vond ik niet dat het nodig was om in te grijpen, bij 3 vond ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 02:35 schreef Chakotay het volgende:
Ok ik geef je gelijk, dan kan je wel eens topics in DPC tegenkomen. Kheb nog wel een opmerking voor je: in DPC doen we niet moeilijk over FAQ/Search vragen, aangezien newbies juist harstikke welkom zijn :)
Dat zal ik zeker onthouden, ook ik kan en moet nog dingen leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Op zaterdag 18 augustus 2001 02:37 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Mooi, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Kheb ook nog wel een paar dingetjes uit DOC van je trouwens, maar goed we hebben nu wel ons punt neergezet denkik, doordrammen is ook zo zinloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 02:54 schreef Chakotay het volgende:
Kheb ook nog wel een paar dingetjes uit DOC van je trouwens, maar goed we hebben nu wel ons punt neergezet denkik, doordrammen is ook zo zinloos...
Er zijn heus wel meerdere dingetjes te vinden ja, maar ik ben pas al door een mod op mijn fouten gewezen, dus ik let vanaf nu echt wel beter op met wat ik doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Op zaterdag 18 augustus 2001 02:37 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Ik heb de hele 8 pagina's lange topic onderhand doorgelezen waarbij er dus vrij veel onvrede geuit word die niks tot weinig met het huidige topic van doen heeft. Die onvrede zal er ongetwijfeld zijn maar heeft wat dat betreft niet genoeg relatie tot dit topic.

Hetgeen ik wel heb opgemerkt wat de crew dus aangeeft is dat de users zelf een andere user op zn fouten/misstappen/verkeerde formuleringen moet wijzen (dit is dan voor Cheatah om te onthouden). Point taken, maar als sommige users voor allerlei ongein gelijk naar SU stappen word daar dus niet op gewezen :? Ik geef toe ik heb niet alle posts op SU doorgenomen en ik ben hier ook bijna nooit, aangezien ik vind dat ik hier niks te zoeken heb tenzij het echte te ver gaat. En aangezien we daar in DPC weinig last van hebben en ik het op Spielerij ook nog niet tegen gekomen ben is er voor wat mij betreft geen reden om SU op te zoeken.

Maar om even tot de eindconclusie te komen, aangezien dit hele topic al veel te lang word; als de crew vind dat de users andere users op hun fouten moeten wijzen waarom staat dit dan niet vermeld bij een reactie op SU? vooral bij regelmatige posters van SU?

De gedachtengang van een user...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Op zaterdag 18 augustus 2001 02:57 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Er zijn heus wel meerdere dingetjes te vinden ja, maar ik ben pas al door een mod op mijn fouten gewezen, dus ik let vanaf nu echt wel beter op met wat ik doe :)
Ik weet het, daarom zei ik ook al dat we nu wel duidelijk waren, suc6 :)
Op zaterdag 18 augustus 2001 03:00 schreef NightHawk het volgende:

Maar om even tot de eindconclusie te komen, aangezien dit hele topic al veel te lang word; als de crew vind dat de users andere users op hun fouten moeten wijzen waarom staat dit dan niet vermeld bij een reactie op SU? vooral bij regelmatige posters van SU?
Omdat de SU blijkbaar nodig is met het huidige modbeleid, en dan gaan ze niet zo users er op wijzen dat ze er wel een beetje veel gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, laat ik eens reageren als SU-master :P, ik moet zeggen dat ik niet alles aandochtig gelezen heb, een beetje doorgerast zeg maar :)

Posten in SU is opzich niets mis mee (tijdje ook een beetje gedaan, was eik. bedoelt als goedmakertje, later is het een beetje een routine van me geworden, op dit moment vallen de SU-posts per dag best mee), zolang je het wel een beetje normaal houd, een aantal tech posts mag ook wel ;). SU is verder geen HK-niveau ofzo, ik zie het meer als een soort van LA-achtig forum, als iemand veel LA-post, en daarbij behulpzaam is (want zowat alles wat je in SU post is behulpzaam), en daar vind ik niets mis mee. En ik herinner me nog een topic over mij in LA, van bergkamp. Daarin werd gezegt dat het niet normaal was dat je veel SU topics opende, Bergkamp was 't daarmee oneens, en zat te zeiken over wat maatregelen oid. maar veel users waren toch blij met een SU-postert. Lees zelf maar ff dit topic door.

De filter is IMO een beetje iets wat je zelf moet weten. Ik hoef de filter niet, ik erger me niet zo aan Cheatah (schrijf ik het goed :?). Ik zie hem wel eens posten in SU, ja, er zitten wel een groot aantal zooi bij waarvan ik zou denken "Ach, laat het toch lekker man", maarja ieder mens is anders. Die filter moet je maar zelf gebruiken als je het leuk vind, de mensen die d'r interesse in hebben kunnen gewoon volgens mij de topicstarter mailen met een berichtje dat ze graag het scriptje willen hebben, zodat ze ook van Cheatah 'af zijn'. Dat je het scriptje niet speciaal in je sig. mag hebben vind ik ook best wel juist. Als ik in mijn sig. ga plaatsen "download hier een scriptje zodat je van Traag af bent, hij staat auto. overal op ignore" zal 't veel concuquenties (of hoe je het ook schrijft) hebben in de verkeerde richting. Flamewars, gezeik, "waarom ?" vragen en nog een heleboel gereukemeteut kan d'r uitkomen.

Ik heb verder het draadje met die User-bashing of Crew-bashing van Cheatah helemaal niet gelezen, ik ben niet zoveel online, dus dat is niet zo gek opzich. Daarom ook kan ik niet echt oordelen over Cheatah, en ben dus ook gewoon neutraal. En dit vind ik ook eik. best user-bashing, waarom ? gewoon. Hier een quote van Jotti:
Er hangt in het café echt geen bordje 'Niet op de barkrukken schijten', maar reken erop dat als je dat doet, je door de kastelein op de keien gesmeten wordt.
Laat ik deze quote nou eens in dit topic toepassen. Als ik op mijn barkruk zit, en ik zit te zeiken dat een jongen naast mij een t*ring weet ik wat is, vind de barman dat vast niet leuk, dus reken dan maar dat "je door de kastelein op de keien gesmeten wordt". Ik zeg d'r wel ff bij dat deze text helemaal based-op-mijn-mening is, jij kan d'r heel anders over denken dan ik dus, anders zal waarschijnlijk deze text d'r heel anders uit zien.

Owh, btw, 99% wat ik post in SU gaat over moven, "slotje" roepen vind ik niet zo fijn.

[OT]
kut ik denk dat mijn muis op is, scroll wieltje op ;(
[/OT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje van mening dat de modjes elkaar een beetje steunen, ook al zijn ze het er in principe niet altijd mee eens.

Zal me verder ook een worst zijn eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 05:46 schreef Pjemco het volgende:
Ik ben een beetje van mening dat de modjes elkaar een beetje steunen, ook al zijn ze het er in principe niet altijd mee eens.

Zal me verder ook een worst zijn eigenlijk.
logisch, zou toch wat worden als ze HIER met elkaar in tegenspraak gaan, dat doen ze op hun eigen afgeslote fora wel. Als de users zien dat de modjes het niet met elkaar eens zijn krijg je 1 grote flame war...

verder uhm, wat is nou het probleem? ikzelf erger me nie aan cheetah maar erger me wel weer aan andere users, daar maak ik toch ook geen script voor? vind het een beetje kinderachtig, als je met een grote groep bent, zoals hier op got, kun je niet verwachten dat je elke user mag enzo...

kijk, d2k maakt van elke post een gedichtje door achter elke regel op enter te drukken....daarom ga ik hem toch ook niet aanvallen :+ (geintjuh d2k)

als cheetah zijn levenstaak ziet om stoute usertjes te zoeken, laat hem, de modjes controleren toch eerst nog of het correct is of niet, mijn conclusie: niet zo zeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Inderdaad. Ik denk dat posten in SU en LA bijzonder positief kan zijn. Je helpt mee aan een beter forum. Het kan ook zijn dat cheatah mod wil worden, en op deze wijze toch een beetje het forum kan modereren.

Ik geloof dat Cheatah zich niet zo thuis voelt in andere fora, en raadt ém dan ook aan om zich wat meer op andere fora te orieteren.

Vaak is het posten in LA en SU een periode in je GoT leven waar je vanzelf, of met wat hulp makkelijk uit kan komen, dit gebeurt vaak bij het missen van bepaalde verwachtingen in een willekeurig ander forum.

De laatste tijd heb ik Cheatah als bijzonder positief en behulpzaam ervaren, en ook in de LA kun je een goede bijdrage leveren aan problemen en vragen.

Mijn advies: Neem eens wat vaker een kijkje in de andere forums van GoT. Maar je bent een goeie gozer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat ik mijn mening even aanscherpen..

wat ik bedoelde is eigenlijk dat de modjes de mening van de gene aannemen die het eerst gesproken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Laatst online: 09:51
Op zaterdag 18 augustus 2001 02:54 schreef Chakotay het volgende:
DOC? Gimme! :+

Voor de rest ben ik het totaal eens met Grrrrrene, dus zie zijn replies om te zien wat ik hier op zou antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjonge jonge jonge.. RickJansen wat ben jij weer lekker aan het flamen naar de crew toe man! doe es ff normaal en get a life! overigens, Cheatah doet gewoon wat hij nodig acht te vinden en ik vindt dat andere mensen zich daar buiten moeten houden.

my $0.02 dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 10:30 schreef Greta48 het volgende:
sjonge jonge jonge.. RickJansen wat ben jij weer lekker aan het flamen naar de crew toe man! doe es ff normaal en get a life! overigens, Cheatah doet gewoon wat hij nodig acht te vinden en ik vindt dat andere mensen zich daar buiten moeten houden.

my $0.02 dan maar...
blijkbaar denken een boel mensen daar anders over...
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:27 schreef D2k het volgende:

[..]

je mag mij persoonlijk aanvallen hoor
maar dan liever via icq en niet hier
en ik vin dat ik wel zorgvuldig ben geweest in deze
weet je hoe lang het duurt voor je 15 pages hebt gelezen?
15x25=375 postings bekijken :-)
deze posts vind ik uiterst merkwaardig,

nam jij ook eerst contact op met die user die jij aanviel, omdat deze volgens jou teveel HK posts (in verhouding met tech posts) had ?

nee, jij ging hem gelijk op een tamelijk achterbakse wijze 'aangeven' in SU...

blijkbaar waardeer je het zelf ook niet als iemand iets post om jou persoonlijk aan te vallen, terwijl je het zelf iets soortgelijks bij een ander doet,

en misschien val je die persoon er nog wel harder mee aan, omdat het voor die desbetreffende user een HK-ban op had kunnen leveren...

valt me ook op dat de post van ecteinascidin compleet uit de weg gelopen wordt, doodzwijgen noemt men dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zaterdag 18 augustus 2001 11:29 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

nam jij ook eerst contact op met die user die jij aanviel, omdat deze volgens jou teveel HK posts (in verhouding met tech posts) had ?

blijkbaar waardeer je het zelf ook niet als iemand iets post om jou persoonlijk aan te vallen, terwijl je het zelf iets soortgelijks bij een ander doet,

en misschien val je die persoon er nog wel harder mee aan, omdat het voor die desbetreffende user een HK-ban op had kunnen leveren...
ik heb geen probleem met de user, ik vin alleen dat ie erg nadrukkelijk in de HK aanwezig is. Daar krijgt ie geen HK bvan voor maar een waarschuwing om het rustiger aan te doen (volgens mij)
Ik zie er nog steeds geen kwaad in
het achterbakse aan SU posts waar jij mee zwaait snap ik nog steeds niet maar dat zal wel aan mij liggen
weet je wat je doet als het je niet aanstaat?
comntact me op icq of nee wacht maak een filter voor mij of nee wacht beter nog zet me in [forum=26]
dan kunnen de adjes of modjes beoordelen of wat ik doe hinderlijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020

my $0.02 dan maar...
Over flamen gesproken?? ;)

Maar iig, get is niet zozeer de SU posts die de meeste user storen heb ik het idee, maar meer de verhouding daarvan tegenover het aantal techposts van Cheatah.
Kort terug is er nog gezegd door de crew dat bijvoorbeeld de techposts en de de HK-posts in balans moesten zijn. Is dat bij de SU ook niet een beetje zo? Ik weet niet of Cheatah inderdaad (bijna) alleen maar in de su post, maar als dit voor 75% zo is, dan lijkt mij dat hij ook niet goed bezig is.
Mij is van het begin af aan verteld dat users hier moeten proberen om hun steentje bij te dragen, door niet alleen je te focussen op één bepaald doel ( hetzij SU meldingen maken, HK-posts doen, etc..), maar indien je kunt ook users te helpen, door een antwoord te geven op hun techvragen. Ik heb zelf het idee dat de mensen die zich aan Cheatah storen, de balans daarin missen bij Cheatah.

Ik heb zelf niets tegen Cheatah, om dat even te zeggen, maar als de SU geen middel is maar een doel, dan ben je imho fout bezig. :)

edit:

Mij valt trouwens hetzelfde op als BBQ-man. Lijkt me niet terecht om Ecteinascidin "dood te zwijgen", ook al wordt af en toe van de crew engelengeduld verwacht :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 11:56 schreef D2k het volgende:
comntact me op icq of nee wacht maak een filter voor mij of nee wacht beter nog zet me in [forum=26]
dan kunnen de adjes of modjes beoordelen of wat ik doe hinderlijk is
nee dat is nou juist iets wat jij zou doen (maw je maakt jezelf een beetje belachelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zaterdag 18 augustus 2001 12:12 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

nee dat is nou juist iets wat jij zou doen (maw je maakt jezelf een beetje belachelijk)
had er ff imho achter gezet zo komt het zo flamerig over :)
tja tis jouw mening niet de mijne

ik slaap er 's nachts geen minuut minder om :)
maar weet je wel dat je nu aan het doen ben waar je zelf zo tegen bent?
als je problemen hebt met een user persoonlijk zou je die contacten per mail/icq
nou ik zie hier nog nix
imho uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

sjonge jonge jonge.. RickJansen wat ben jij weer lekker aan het flamen naar de crew toe man!
:? 't Kan aan mij liggen maarreh.. 't is nergens mijn bedoeling geweest om te flamen, als dat wel zo overkwam mijn excuses. Maar ik vind het toch echt meer op een discussie lijken.
doe es ff normaal en get a life!
Wie is er nu aan het flamen? Zoveel reacties van zoveel verschillende mensen, waarom vallen mijn posts jou op, en zoveel tegen dat je het nodig vindt daarop te reageren?
overigens, Cheatah doet gewoon wat hij nodig acht te vinden en ik vindt dat andere mensen zich daar buiten moeten houden.
Ik doe ook wat ik nodig acht, maar zeg ik dat jij je daarbuiten moet houden? Nog niet, tenzij je niks nuttigs kan bijdragen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Laatst online: 09:59

Arno

PF5A

:X
Hiervoor krijg je wel een waarschuwing voor flamen. Lees de gehele draad door of doe verder niets

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
ik ga mij ff mengen in de discussie, mijn regels moeten niet als flame opgevat worden, word dit wel, lees nie verder :P

Ex-Modjes klappen uit de school

Ik zie het nu weer gebeuren, ex-modjes klappen uit de school, ik zie het steeds vaker, er worden dingen onthuld die eigenlijks niet onthuld moeten worden, over adjes/modjes gedoe. Ik ben zelf van mening: wat niet weet, wat niet deert. Stel je voor, ik heb een usernote met "vette klootzak, signed, traag" en ik weet dat niet, is er niks aan de hand. Komt Grrrrrene, met een topic "ja ik stop met modden, want het is allemaal heel erg :Z , oja, Wesley, Traag vind je een klootzak, staat in je notes!" dan vind ik dat niet kunnen, aan de andere kant, ik zie nergens een voorwaarde bij het registreren, dat er een usernote is, er word dus informatie verstrekt aan derden (modjes / adjes)...

Crew steunt elkaar

Wat ik ook tegenkom, de crew steunt elkaar in hun meningen, logish, je werkt samen op een forum, als 2 adjes elkaar gaan afvallen, zou de sfeer verdwijen. Steeds meer kom ik tegen, dat de modjes/adjes elkaar een beetje 'tegenspreken' en als klap op de vuurpijl hoor ik steeds meer modjes zeggen "Wij weten geen kloot van het hele systeem" (daarmee bedoel ik sommige belangrijke dingen, zoals topix, daar weten de modjes enzo geen kloot van). Dus de modjes worden steeds 'opener' ... soms vraag ik me af, worden ze niet te open, want als er informatie verstrekt word uit de crewforums enzo, is dit dus niet leuk.

Stoute Users Posters

Mij zal het geen reet schelen eerlijk gezegd, als ik een post maak met "hee... dat adje stinkt echt wel!" dan vraag je om een post in SU. Wat ik wel vind van cheetah dat hij een beetje 'overdrijft' ... zelfde gold voor Exirion, ik moch die gozer totaal niet, altijd de lulligste dingen corrigeren, dan dacht ik 'get a life' (en dat waren meer users op dit forum met mij eens)... Ik ergerde me er soms wel aan, toen zag ik een post in Lieve Adjes, jaa Exirion is Modje geworden. Toen brak mijn klomp, dit is overigens geen flame tegenover Exirion, hij doet op het moment z'n werk goed, ik dacht op dat moment: wees zo wannabee mod als de tering het komt goed! Dat is allemaal gelukkig goed gekomen. Exirion is mod, en doet het goed.

Tot Slot

Waarom nou zoveel sub-discussies... get to the main thing. Grrrrrene wilt hem niet sluiten omdat dan de discussie afgesloten word, en deze discussie wel tot iets kan lijden.. als wij het over een slotje hebben gaan sommige mensen het hebben over een deurslot bij wijze van spreke, dat heeft er niks mee te maken. Daarom verzoek ik de mensen ontopic te gaan.

Ik heb zelf niks tegen Cheetah, maar ik snap dat sommige mensen aan hem ergeren, de mensen die die filter willen, ok, mail/icq de topicstarter, dan is het toch goed? waarom zoveel ophef om niks... Ik heb nu volgens mij 2 topics in SU... ik klik niet graag, niet IRL, Niet op Got.. ik heb zoiets: Een modje word aangesteld om in een forum te modden, een forum modden is niet naar SU gaan en ff wat topics dichtpleuren klaar... Modden is kijken naar een thread, aandachtig lezen van een thread, oordeel vellen, aktie ondernemen, daarvoor ben jij mod, vroeger ging het ook goed zonder SU... Als jij mod wilt worden, van een bepaald forum, en je bent het, hoor je het forum te onderhouden, hoort te posten in het forum, hoort de gebruikers te kennen in je forum (niet alle, maar de stamgasten zegmaar)... ik zie een mod pas goed, als hij/zij er is voor zijn / haar forum, niet iemand die ff SU langshobbelt slotje, en dan GoT afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 12:15 schreef D2k het volgende:
maar weet je wel dat je nu aan het doen ben waar je zelf zo tegen bent?
als je problemen hebt met een user persoonlijk zou je die contacten per mail/icq
nou ik zie hier nog nix
imho uiteraard
nee je ziet niks omdat het me meestal niet zoveel kan schelen of een ander (imo !) fout bezig is, alleen in jou geval wou ik even aanduiden de je een beetje krom redeneerd

ik heb normaal gesproken wel iets beters te doen dan bv. te letten op iemands hoeveelheid HK-posts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 12:30 schreef Wesley het volgende:
ik ga mij ff mengen in de discussie, mijn regels moeten niet als flame opgevat worden, word dit wel, lees nie verder :P
Ik = eigenwijs ;)
Ex-Modjes klappen uit de school

Ik zie het nu weer gebeuren, ex-modjes klappen uit de school, ik zie het steeds vaker, er worden dingen onthuld die eigenlijks niet onthuld moeten worden, over adjes/modjes gedoe. Ik ben zelf van mening: wat niet weet, wat niet deert. Stel je voor, ik heb een usernote met "vette klootzak, signed, traag" en ik weet dat niet, is er niks aan de hand. Komt Grrrrrene, met een topic "ja ik stop met modden, want het is allemaal heel erg :Z , oja, Wesley, Traag vind je een klootzak, staat in je notes!" dan vind ik dat niet kunnen, aan de andere kant, ik zie nergens een voorwaarde bij het registreren, dat er een usernote is, er word dus informatie verstrekt aan derden (modjes / adjes)...
Wees gerust, voorlopig ben je nog niet van me af >:) ;)
Crew steunt elkaar

Wat ik ook tegenkom, de crew steunt elkaar in hun meningen, logish, je werkt samen op een forum, als 2 adjes elkaar gaan afvallen, zou de sfeer verdwijen. Steeds meer kom ik tegen, dat de modjes/adjes elkaar een beetje 'tegenspreken' en als klap op de vuurpijl hoor ik steeds meer modjes zeggen "Wij weten geen kloot van het hele systeem" (daarmee bedoel ik sommige belangrijke dingen, zoals topix, daar weten de modjes enzo geen kloot van). Dus de modjes worden steeds 'opener' ... soms vraag ik me af, worden ze niet te open, want als er informatie verstrekt word uit de crewforums enzo, is dit dus niet leuk.
Nou, dat we niks van topix weten, komt omdat het niet van ons is. We hebben wel _wat_ zicht op wat er gebeurt, maar misschien is de structuur op T.net nog niet duidelijk...?
Stoute Users Posters

Mij zal het geen reet schelen eerlijk gezegd, als ik een post maak met "hee... dat adje stinkt echt wel!" dan vraag je om een post in SU. Wat ik wel vind van cheetah dat hij een beetje 'overdrijft' ... zelfde gold voor Exirion, ik moch die gozer totaal niet, altijd de lulligste dingen corrigeren, dan dacht ik 'get a life' (en dat waren meer users op dit forum met mij eens)... Ik ergerde me er soms wel aan, toen zag ik een post in Lieve Adjes, jaa Exirion is Modje geworden. Toen brak mijn klomp, dit is overigens geen flame tegenover Exirion, hij doet op het moment z'n werk goed, ik dacht op dat moment: wees zo wannabee mod als de tering het komt goed! Dat is allemaal gelukkig goed gekomen. Exirion is mod, en doet het goed.

Tot Slot

Waarom nou zoveel sub-discussies... get to the main thing. Grrrrrene wilt hem niet sluiten omdat dan de discussie afgesloten word,
Daar is al een heel topic aan gewijd door Ecteinascidinges. Daar kwamen we tot de conclusie dat users vinden dat in LA de topics te snel op slot gaan, maar da's offtopic nu. Ik weet niet zo goed waar dit topic naar toe moet gaan. Ik bedoel: als we Cheatah toespreken op zijn gedrag, dan krijgen jullie dat toch niet te horen. Dat is iets tussen een user en de crew, als we er niks aan doen, hij doet in principe niks fout, dan krijgen jullie dus ook niks te horen. Zullen we het er dan maar bij laten dat we het als crew intern afhandelen?
en deze discussie wel tot iets kan lijden.. als wij het over een slotje hebben gaan sommige mensen het hebben over een deurslot bij wijze van spreke, dat heeft er niks mee te maken. Daarom verzoek ik de mensen ontopic te gaan.
Agreed.
Ik heb zelf niks tegen Cheetah, maar ik snap dat sommige mensen aan hem ergeren, de mensen die die filter willen, ok, mail/icq de topicstarter, dan is het toch goed? waarom zoveel ophef om niks... Ik heb nu volgens mij 2 topics in SU... ik klik niet graag, niet IRL, Niet op Got.. ik heb zoiets: Een modje word aangesteld om in een forum te modden, een forum modden is niet naar SU gaan en ff wat topics dichtpleuren klaar...
Klopt, maar soms staan daar dingen waar je zelf niet aan had gedacht, of ziet een user een flame staan in een topic waar je zelf (nog) niet was geweest?
Modden is kijken naar een thread, aandachtig lezen van een thread, oordeel vellen, aktie ondernemen, daarvoor ben jij mod, vroeger ging het ook goed zonder SU... Als jij mod wilt worden, van een bepaald forum, en je bent het, hoor je het forum te onderhouden, hoort te posten in het forum, hoort de gebruikers te kennen in je forum (niet alle, maar de stamgasten zegmaar)... ik zie een mod pas goed, als hij/zij er is voor zijn / haar forum, niet iemand die ff SU langshobbelt slotje, en dan GoT afsluit.
Klopt. Dat is ook precies de bedoeling, ik zal niet zeggen dat ik deze dagen niet ff IE opstart, SU check, het een en ander op slot gooi (_na_ eerst zelf gecheckt te hebben of het SU topic wel terecht was) en dan IE weer afsluit, maar dat is niet meer dan tijdgebrek omdat ik hertentamens zit te leren. Als alles weer z'n gangetje gaat, dan ben ik gewoon weer aan het modden, net als alle andere mods.

Zei je dit BTW als hint voor iemand? Ik bedoel: heb je commentaar op een mod in het bijzonder die niet genoeg op zijn forum aanwezig is?

[edit]

Nogmaals: zullen we deze discussie over Cheatah maar stoppen? We zetten de discussie op het crewforum wel door ofzo, dan zoeken we zelf een oplossing, niet via LA... Vind ik persoonlijk wel zo netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 08:33

Achterbakse wijze?
[topic=207747/1/25]
Ho wacht, ik zie helemaal geen Stuffis Generalis, Nieuws, Sport, TV & Muziek of Huiskamer staan!
Dat kan kloppen. Stuffis Generalis en de Huiskamer zijn niet de core-business van GoT. GoT is als hoofddoel computer-related en dat willen we eigenlijk graag zo houden. Omdat er in het verleden nog al wat mensen hier kwamen om alleen maar te chatten ipv te helpen zijn deze 3 forums verborgen.
Volgens mij wat d2k deed was precies zoals het moest? toch?
Er staat duidelijk dat de huiskamer niet de core-business is , Deze user d8 er blijkbaar anders over waarna d2k hem zoals het hoort in de su heeft gezet.
Waaruit blijkt dat?
Ja en?
De politie zeg toch ook niet als je 150 hebt gereden waar je maar 80 mag van 'Oh ja je hebt een nieuwe auto , naja dan laat ik het deze keer maar zitten',
Regels zijn Regels en als iemand zich daar niet aan houdt tja...

Verder vind ik dit topic nergens opslaan maar ja who am I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Op zaterdag 18 augustus 2001 12:57 schreef Grrrrrene het volgende:

Zei je dit BTW als hint voor iemand? Ik bedoel: heb je commentaar op een mod in het bijzonder die niet genoeg op zijn forum aanwezig is?
vind jij dit niet een hint voor iedereen? kijk, sommige modjes zijn gewoon heel aktief bezig (grrrrrene zie ik vaak genoeg, ACM is heel aktief bezig, chem... traag ook) en sommige modjes kiezen ervoor om mod te zijn, en doen nix aan het bepaald forum, daarom vind ik het ook goed dat er in sommige forums 'meer' dan 1 mod aangesteld is... ik heb het gevoel dat sommigen 'hun stukje van got' verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 13:04 schreef Wesley het volgende:

[..]

vind jij dit niet een hint voor iedereen? kijk, sommige modjes zijn gewoon heel aktief bezig (grrrrrene zie ik vaak genoeg, ACM is heel aktief bezig, chem... traag ook) en sommige modjes kiezen ervoor om mod te zijn, en doen nix aan het bepaald forum, daarom vind ik het ook goed dat er in sommige forums 'meer' dan 1 mod aangesteld is... ik heb het gevoel dat sommigen 'hun stukje van got' verwaarlozen.
Wordt het dan niet eens tijd dat jij de betreffende mods er op aan spreekt? Bij voorkeur via ICQ natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Op zaterdag 18 augustus 2001 13:26 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Wordt het dan niet eens tijd dat jij de betreffende mods er op aan spreekt? Bij voorkeur via ICQ natuurlijk ;)
wat zou dat van zin hebben? 't blijkt dus dat er geen 'wil' voor is dan... ben ik diegene die 'moed' moet inspreken? als er wil is is er een weg.
ik denk ook niet dat men het op prijs stelt als ik een mod aanspreek, voor zijn achterstallig werk. dat hoort het betreffende modje zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 13:30 schreef Wesley het volgende:

[..]

wat zou dat van zin hebben? 't blijkt dus dat er geen 'wil' voor is dan... ben ik diegene die 'moed' moet inspreken? als er wil is is er een weg.
Nee, dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde: als je iets niet bevalt, zeg er dan wat van en krop het niet op zodat het er in 1 topic in 1 grote commentaar-stortregen uit komt. :)
ik denk ook niet dat men het op prijs stelt als ik een mod aanspreek, voor zijn achterstallig werk. dat hoort het betreffende modje zelf te doen.
OK, ff uitleggen dan: _stel_ dat je mij bedoelde, maar ik ben me van geen kwaad bewust. Ik heb HlpDsK en Llewella als GC-backup, dus het valt ook niet op dat ik niet in GC modereer, maar alleen SU ff check (dit doe ik dus niet zo, is maar hypothetisch). Ik ben dus niet van plan dat te veranderen, omdat ik denk dat ik het goed doe, ik ben me zogezegd van geen kwaad bewust... Als niemand me erop aanspreekt, ook vanuit de crew niet (zo streng letten we niet op elkaar), dan komt er niet snel/geen verandering in.

Jammer trouwens dat je denkt dat we het niet waarderen als je het via ICQ brengt, ik denk dat de betreffende mod heel blij is als je het redelijk privé brengt, in plaats van hem hier open en bloot op LA te kijk te zetten. Snap je?

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.