Ik heb een lekkende buitenkraan die lek bij gebruik. Als de kraan dicht is, lekt hij niet. De kraan is inmiddels compleet vervangen en ook het binnenwerk (afsluiter). Hij blijft echter nu nog lekken aan de onderkant van het element dat aan de muur zit.(zie rode cirkel) Daar zit een soort van ontluchtingsventiel. Het is een veel voorkomend probleem bij dit type kraan.
Als de kraan los is, dan kan ik zien dat er een pin zit.
Heeft iemand ervaring / weet iemand, of ik dit gaatje dicht kan solderen of lassen?
Als dat niet kan, dan moet de complete binnenmuur uitgehakt worden om bij de aansluiting te komen om de gehele kraan uit de muur te halen. Hij zit namelijk in de spouwmuur verwerkt.
Ik sluit hem elke winter in de meterkast altijd af. Dus over achterblijvend water maak ik mij geen zorgen.
Als de kraan los is, dan kan ik zien dat er een pin zit.
Heeft iemand ervaring / weet iemand, of ik dit gaatje dicht kan solderen of lassen?
Als dat niet kan, dan moet de complete binnenmuur uitgehakt worden om bij de aansluiting te komen om de gehele kraan uit de muur te halen. Hij zit namelijk in de spouwmuur verwerkt.
Ik sluit hem elke winter in de meterkast altijd af. Dus over achterblijvend water maak ik mij geen zorgen.
:strip_exif()/f/image/axOIlbc1YgMFmj5q6B6McGTu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door Nijl op 14-06-2021 15:54 ]
You are NIJL-ed!