Toon posts:

Lekkende VSH vorstvrije kraan *buiten*

Pagina: 1
Acties:

• Nijl
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17:50

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
Ik heb een lekkende buitenkraan die lek bij gebruik. Als de kraan dicht is, lekt hij niet. De kraan is inmiddels compleet vervangen en ook het binnenwerk (afsluiter). Hij blijft echter nu nog lekken aan de onderkant van het element dat aan de muur zit.(zie rode cirkel) Daar zit een soort van ontluchtingsventiel. Het is een veel voorkomend probleem bij dit type kraan.

Als de kraan los is, dan kan ik zien dat er een pin zit.

Heeft iemand ervaring / weet iemand, of ik dit gaatje dicht kan solderen of lassen?

Als dat niet kan, dan moet de complete binnenmuur uitgehakt worden om bij de aansluiting te komen om de gehele kraan uit de muur te halen. Hij zit namelijk in de spouwmuur verwerkt.

Ik sluit hem elke winter in de meterkast altijd af. Dus over achterblijvend water maak ik mij geen zorgen.

[Voor 36% gewijzigd door Nijl op 14-06-2021 15:54]

You are NIJL-ed!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee