[Multi] Forza Horizon 5

Pagina: 1 ... 56 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cjpostma
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:09

cjpostma

Break like the wind

De eventlab tracks voor deze week zijn trouwens wel heel leuk om te rijden. Niet de meest spectaculaire qua props en zo, maar gewoon een solide baan. De race waar je de Rivian kan winnen is er wel eentje waar de AI aardig door in de war raakt, maar in co op wel leuk

Gamertag: antikriz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Ik vind die nieuwe Treasure Hunts leuk. Veel beter dan rondzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwP8H_-aOxJbBpxqFH9hU9pb0fM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sYu1Y3btDJQRPm1gEclsvLQB.png?f=fotoalbum_large

Dit vind ik dan weer niet leuk ;(

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Mocht ;) NASCAR heeft deze move nu verboden.
Was eenmalig en nooit weer :)

(Schitterend bedacht van hem! Ik zat het live te kijken ... 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
YouTube: Horizon's Most Requested Car + New Drift Mode! | FH5 Series 26 Updat...

De Tsuru komt in Series 26! Maar dat wisten we natuurlijk al. Ook nog een nieuwe drift cam en een nieuwe DLC pack met 4 auto’s voor een euro of €5.

Hopelijk komen die 2 nieuwe DLC packs een keer in een aanbieding, dan koop ik ze wel.

Goede nieuwe content weer d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:25
Ik heb de laatste paar weken het probleem (op de PC, Windows Store versie) dat het "syncing data" proces wel zo'n 20-30 minuten duurt. Ik krijg verder geen foutmelding ofzo, maar het duurt gewoon ontzettend lang.

Ook getest op m'n Xbox One X (non-Series) en daar werkt het wel normaal. Alleen sjah, geen 60 fps, dus speel liever op de PC :)).

Iemand anders hier ook last van?

Heb de game al eens naar een andere disk verplaatst (en weer terug), maar dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:34

Pimmuz

Roar

Vraagje, waar bewaart Steam voor dit spel de savegame files?

Ik lees diverse locaties als ik het in google gooi maar misschien heeft er hier iemand zelf al ervaring mee.

Thanks,

Edit:

Heb nu dit gevonden en dat lijkt wel te kloppen,

Steam: Steam-Folder\userdata\USER-ID\1551360\remote\USER-ID
With the Steam-Folder for Windows located by default in: C:\Program Files (x86)\Steam

[ Voor 36% gewijzigd door Pimmuz op 11-10-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:15
Zojuist bij opstart FH5 kreeg ik even heel veel achievements opnieuw, die had ik allang maar kreeg tig meldingen. Jullie ook?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:28
Mr. Freeze schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:22:
Zojuist bij opstart FH5 kreeg ik even heel veel achievements opnieuw, die had ik allang maar kreeg tig meldingen. Jullie ook?
Er zijn met de update een aantal nieuwe achievements toegevoegd.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
skreppiedoe schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:56:
[...]

Er zijn met de update een aantal nieuwe achievements toegevoegd.
Ik was in de veronderstelling dat het oude waren, zag iets over Hi Lo voorbij komen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
Mr. Freeze schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:59:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat het oude waren, zag iets over Hi Lo voorbij komen, vandaar.
Die heb ik ook allemaal op 3 sterren ,maar daar was geen achievement voor. Bij mij zijn er een paar die niet unlocken...misschien de volgende keer dat ik de game opstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:59:
[...]

Je had de "accolades" al behaald, daarom unlocken nu opeens al die achievements die gisteren zijn toegevoegd.

Dit doet Microsoft/Playground Games nu al een tijdje: eerst een update toevoegen met nieuwe verhalen/opdrachten en dan pas later bij een volgende update de bijbehorende achievements toevoegen.

Eigenlijk vind ik dit unlocken van alle/bijna alle achievements in één keer minder leuk dan nu en dan eentje. Waarom zouden ze dat doen? Om zeker te weten dat ze wel unlocken als we aan de voorwaarden hebben voldaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

Hebben ze met de laatste update ook het geluid van sommige auto's veranderd? Ik heb het idee dat sommige wagens nu anders/beter klinken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Recent deze game gekocht voor de pc, de Ultimate editie. De hele franchise is echt compleet nieuw voor mij. Racegames beperken zich voor mij tot Burn-out Paradiso en NFS Hot Pursuit en Underground;)

De game nu even gespeeld en het is best overweldigend. Ik verdrink in opties; tuning, unkocks, archievements etc.. En door wat rond te rijden unlock ik opeens auto’s, upgrades etc?
Al een beetje wat tutorials gezocht bedoeld voor nieuwe spelers maar toch nog wat zaken waar ik niet uitkom direct.

Gister een race gedaan en ik kon het evenement 5x spelen. Ik had de keuze voor een officiële track en nog 4x iets van de community, ook stond er een code bij als in RB indrukte.
Welke moet ik hiervan kiezen. Zijn de communitu races gewooon geselecteerd ad random of zit er een bedoeling bij?

Klopt het dat je als nieuwe speler best nog even weg kan blijven van tuning? En kan je dit gedeelte ook gewoon helemaal links laten liggen?

En volgens mij baart oefening kunst. Een van de eerste evenementen in de campaign liet mij als aanbevolen auto een elektrische Porsche kiezen. Het leek wel of ik maar 30% van een volwaardige bocht kon maken itt de AI.

[ Voor 3% gewijzigd door Deruxian op 28-10-2023 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:24
Deruxian schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:38:
Recent deze game gekocht voor de pc, de Ultimate editie. De hele franchise is echt compleet nieuw voor mij. Racegames beperken zich voor mij tot Burn-out Paradiso en NFS Hot Pursuit en Underground;)

De game nu even gespeeld en het is best overweldigend. Ik verdrink in opties; tuning, unkocks, archievements etc.. En door wat rond te rijden unlock ik opeens auto’s, upgrades etc?
Al een beetje wat tutorials gezocht bedoeld voor nieuwe spelers maar toch nog wat zaken waar ik niet uitkom direct.

Gister een race gedaan en ik kon het evenement 5x spelen. Ik had de keuze voor een officiële track en nog 4x iets van de community, ook stond er een code bij als in RB indrukte.
Welke moet ik hiervan kiezen. Zijn de communitu races gewooon geselecteerd ad random of zit er een bedoeling bij?

Klopt het dat je als nieuwe speler best nog even weg kan blijven van tuning? En kan je dit gedeelte ook gewoon helemaal links laten liggen?

En volgens mij baart oefening kunst. Een van de eerste evenementen in de campaign liet mij als aanbevolen auto een elektrische Porsche kiezen. Het leek wel of ik maar 30% van een volwaardige bocht kon maken itt de AI.
Die community races zijn redelijk random geloof ik inderdaad... Ik gebruik die eigenlijk nooit en kies meestal gewoon de standaard van horizon, of ik maak zelf een event als ik liever een andere auto wil gebruiken dan wat zij eisen.

Weg blijven van tuning, dat moet je zelf weten en hangt er erg vanaf hoe leuk je dat vindt. Je kunt sowieso al een hoop winnen alleen door je auto te upgraden met betere onderdelen. Echt tunen, dus dingen als je gear ratio, alignment van je banden en zo, is niet per se nodig maar kan wel een hoop helpen. Je kunt ook tunes van de community zoeken, maar er zit veel troep tussen. Aan de andere kant kun je ook gewoon stock blijven rijden, maar hou er rekening mee dat auto's stock vaak best wel slecht rijden. Maar je kunt dan bv gewoon de moeilijkheidsgraad niet zo hoog zetten. Je krijgt wat meer geld als je de moeilijkheidsgraad omhoog zet, maar zo heel veel scheelt dat niet.

En aanbevolen auto zegt vaak niet zo gek veel helaas. Het is vaak gewoon uitproberen wat jij lekker vindt rijden. Gelukkig krijg je al heel snel een hoop auto's zoals je al merkte en ook geld kan best hard gaan (al zitten er wat dure zaken in die langer duren) dus het is niet dat je gelijk mis zit als je een auto koopt die je niet blijkt te liggen. Je kunt ook altijd eens proberen een tune te downloaden om eens te kijken of hij dan beter werkt, maar het nadeel is wel dat je dan in een keer alle onderdelen moet betalen die in die tune gebruikt zijn, en je mag een gedownloade tune verder niet zelf wijzigen (dan gaat je auto eerst terug naar stock en mag je dan zelf gaan tunen).

En ja, de game kan overweldigend zijn, maar gewoon lekker rondrijden en dingen uitproberen en zien wat je leuk vindt. Niks moet en er kan van alles :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Je bent nooit te laat om FH te leren kennen. Tuning heb je niet nodig zolang je off line raced, de computertegenstanders zijn net zo sterk als de auto die je gebruikt. De community races zou ik even links laten liggen, zit simpelweg te veel rommel tussen, hou je gewoon aan de originele tracks. Leer wanneer je een auto nodig hebt die gemaakt is voor de juiste race, dus rally (oranje), straat (blauwe en paars) en cross country (groen). Eventueel kan je auto’s aanpassen door andere banden en schokbrekers te kiezen, daar begint het tuning avontuur zullen we maar zeggen. Leer om te remmen vóór een bocht en met de juiste snelheid de bocht in te gaan op een zo mooi mogelijke racelijn.

Probeer zoveel mogelijk (lees: alle) borden te rammen die je xp punten opleveren of fast travel, die laatste zorgt ervoor dat je steeds goedkoper jezelf snel over de map kan verplaatsten. Koop alle huizen als je genoeg credits hebt, vrijwel elk huis komt met leuke extra’s.

Zo kunnen we nog wel even doorgaan, maar ga gewoon eerst even lekker wat circuits afwerken en blijf nog even weg van S1 en hoger klasse races en auto’s. Een beginner herken je meestal aan een veel te snelle Ferarri FXX die bij elke bocht van de weg schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 14:16

tunen an sich kost tijd en moet je leuk vinden. Meestal haal je veel meer uit gewoon een upgrade (beter banden bv) maar soms is het ook best leuk om te kijken welke upgrades voor welke baan het beste is. Soms kan je beter investeren in meer power bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:52
Deruxian schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:38:Gister een race gedaan en ik kon het evenement 5x spelen. Ik had de keuze voor een officiële track en nog 4x iets van de community, ook stond er een code bij als in RB indrukte.
Voor de progressie in het spel hoef je bij de races alleen de "solo" en "rivaal" te spelen. En de drie sterren voor PR-events. Op de kaart heeft de desbetreffende race of PR-event vervolgens een "gouden" status van voltooid. (1 voor solo en 1 voor rivaal).

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Finraziel schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:57:
[...]

Die community races zijn redelijk random geloof ik inderdaad... Ik gebruik die eigenlijk nooit en kies meestal gewoon de standaard van horizon, of ik maak zelf een event als ik liever een andere auto wil gebruiken dan wat zij eisen.

Weg blijven van tuning, dat moet je zelf weten en hangt er erg vanaf hoe leuk je dat vindt. Je kunt sowieso al een hoop winnen alleen door je auto te upgraden met betere onderdelen. Echt tunen, dus dingen als je gear ratio, alignment van je banden en zo, is niet per se nodig maar kan wel een hoop helpen. Je kunt ook tunes van de community zoeken, maar er zit veel troep tussen. Aan de andere kant kun je ook gewoon stock blijven rijden, maar hou er rekening mee dat auto's stock vaak best wel slecht rijden. Maar je kunt dan bv gewoon de moeilijkheidsgraad niet zo hoog zetten. Je krijgt wat meer geld als je de moeilijkheidsgraad omhoog zet, maar zo heel veel scheelt dat niet.

En aanbevolen auto zegt vaak niet zo gek veel helaas. Het is vaak gewoon uitproberen wat jij lekker vindt rijden. Gelukkig krijg je al heel snel een hoop auto's zoals je al merkte en ook geld kan best hard gaan (al zitten er wat dure zaken in die langer duren) dus het is niet dat je gelijk mis zit als je een auto koopt die je niet blijkt te liggen. Je kunt ook altijd eens proberen een tune te downloaden om eens te kijken of hij dan beter werkt, maar het nadeel is wel dat je dan in een keer alle onderdelen moet betalen die in die tune gebruikt zijn, en je mag een gedownloade tune verder niet zelf wijzigen (dan gaat je auto eerst terug naar stock en mag je dan zelf gaan tunen).

En ja, de game kan overweldigend zijn, maar gewoon lekker rondrijden en dingen uitproberen en zien wat je leuk vindt. Niks moet en er kan van alles :)
Bedankt (en @Rene44 en @Mr. Freeze voor de tips, hier kan ik wat mee!

Ik zag dat ik ook een auto dusdanig kan upgraden dat het een “S” klasse wordt?

Best om dus even 1-2 auto’s van elk type te leren kennen en te perfectioneren met upgrades, nog even zonder tuning.

Rijden ging al wat beter, kwam erachter dat die ideale lijn dynamisch is en continue bijstelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
Deruxian schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:06:
[...]

Bedankt (en @Rene44 en @Mr. Freeze voor de tips, hier kan ik wat mee!

Ik zag dat ik ook een auto dusdanig kan upgraden dat het een “S” klasse wordt?

Best om dus even 1-2 auto’s van elk type te leren kennen en te perfectioneren met upgrades, nog even zonder tuning.

Rijden ging al wat beter, kwam erachter dat die ideale lijn dynamisch is en continue bijstelt!
Ja, de pi waarde van een auto gaat omhoog bij elke upgrade. Is echt iets waar je rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjpostma

cjpostma

Break like the wind

En de PI-waarde (performance index) loopt van D, C, B, A, S1, S2 naar X.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TweakerDj
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11-06-2024
Al enige tijd lid van Tweakers maar niet geweten dat hier ook een hele pagina voor Forza is, echter zie ik dat er meerdere fanaten rondlopen ;).

Ik hou mijzelf vooral bezig met het maken van 'designs' en ben ook lid van een Forza groep met allemaal 'designers'. Ik zie mijzelf verre van pro maar vind het vooral leuk om verschillende dingen te proberen. Met het maken van een design bedoel ik de eerste tot de laatste layer, inclusief de stickers.

Nog meer mensen hier fanatiek bezig met designs?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wudUCNXh_4F9JLv2H3UNedGIyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DEVcjYllRfWUwU3e7InmEvui.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CthMhQ9-SWpQ5E9vSb9fOXxItMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0yPY27AkID9TmBIMhnuxnvh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmsR1Qyw0dy8Z4bVO1vsMyartrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vo88aHub3t1CWYHRLOlGe0A9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRw0YWNUZYRn8Xzq7DOVxWEpeLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngKbaiGnoqGg8uZe8FSQWLwt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biWrEBvObtOAGDmXiMJ6SXkrVKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTU5RiQFFUI0dTRl5dWljJwJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttTAanB5avMGFM46BGHpHO_rJfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abp6B98e1Aa0vnthJsRsjdYe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door TweakerDj op 30-10-2023 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cjpostma

cjpostma

Break like the wind

TweakerDj schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:29:
Al enige tijd lid van Tweakers maar niet geweten dat hier ook een hele pagina voor Forza is, echter zie ik dat er meerdere fanaten rondlopen ;).

Ik hou mijzelf vooral bezig met het maken van 'designs' en ben ook lid van een Forza groep met allemaal 'designers'. Ik zie mijzelf verre van pro maar vind het vooral leuk om verschillende dingen te proberen. Met het maken van een design bedoel ik de eerste tot de laatste layer, inclusief de stickers.

Nog meer mensen hier fanatiek bezig met designs?
@FormFirm is aardig aan de weg aan het timmeren. Don Joewon Song maakt veel reclame voor zijn designs en hij werd laatst geïnterviewd op de Forza livestream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
cjpostma schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:54:
[...]

@FormFirm is aardig aan de weg aan het timmeren. Don Joewon Song maakt veel reclame voor zijn designs en hij werd laatst geïnterviewd op de Forza livestream.
…en vergeet @ggj87 niet, ook zeer bewonderenswaardige liveries. Iets waar ik zelf echt helemaal niks van kan jammer genoeg

@TweakerDj heel mooi hoor, deel gerust je sharecodes als je dat wilt.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 30-10-2023 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDj
@cjpostma klopt, Don Joewon Song hoort geloof ik bij het interieur van Forza haha, die kerel maakt ook echt ongelofelijk veel. Bij mij is het vooral een beetje aankloten en als je dat maar lang genoeg doet komt er vanzelf wat haha.
Het maken van stickers is verreweg het lastigste maar het is vaak wel een drama om stickers goed over te laten lopen in elkaar.

Goed om te zien dat er hier nog meer zijn die graag een design maken, grote voordeel vind ik dat wanneer je je begint te vervelen met rondrijden je eigenlijk volledig iets anders kunt gaan doen.

@Mr. Freeze thanks, alles wat ik maak staat in mijn Creative Hub maar ik zal hier wat codes bij elkaar gooien. Vanavond eerst even wat goede foto's maken, wel handig om te zien wat je download haha.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TweakerDj
Zoals aangegeven hier wat sharecodes, ik zal vanavond van mijn 'nieuwere' designs nog even wat foto's maken en delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pf1tECY91X0dXq-hElh1cfhqx5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRxYd1elQLTbWVYzlKy9QaWF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6k4IvV-h9at16_RySTAOuDkFhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jStHEE35tjOtdNvrzzSPciTe.jpg?f=fotoalbum_large

Gebaseerd op Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtrUNGLwyWCSOJ6WuIqcF9S8D7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5SxfAmbXCLSzQUUChMisKoYj.jpg?f=fotoalbum_large

Auto: Audi RS7 2021
Design: 739 977 380

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2KkQqeN4Fn2wpwYKJME8STp0J0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2bNwTitIbzYEMLWhsSoDjhad.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMRZYvN50JV3RuFtX4J_V_AIcWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ls7ez3vPNNmV1PpXpZQhx7Fx.jpg?f=fotoalbum_large

Auto: Audi RS4 2018
Design: Power Division
Share code: 959 640 657

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ca1Pxu3tOXnaUpYKqxwU4SJMe7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yX3EhuDvtDMPjHHl3Sybrpk1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnhqXzcxWeCsS5QWGQWqVWxy73I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8jg8kIwSNGk6i8zRicAqaFB.jpg?f=fotoalbum_large

Auto: Lamborghini Huracan lp 610-4 (Wide body) 2014
Design: 133 155 867

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fv26Z__4d6EliUEOnp9LbRd-Rnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vS0HsGi8jB8odJWy8ehOHGiZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9v3udZ36EPOEZxBKpJUDhmTV0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhNU7vhrQhwq6ghMX0SkqbOx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTrheHsmkPAT-Q5ZptFwvzWjAiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Pg50hhggESIjrRj4tcfyZ49.jpg?f=fotoalbum_large

Car: BMW M4 coupe 2014 (wide body)
Design: LA Lakers
Share code: 104 617 020

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mX6Olzp_SVLzBf1Njc7BksW5Arw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPkVKzbwW26DvdstwLHrb8OT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiN8Uu6uBCFzlc-EDcu10rlHUGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RORazbPBKuobRh4387JljeG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weQn-T5IpGdpUKL-pWURAAxYWhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dIUG23QNiY0KaRYjuDbS4OV.jpg?f=fotoalbum_large

Auto: Nissan GT-R Nismo 2020
Sharecode: 175 878 624

Mijn gamertag: l Psych0Daddy l (l is een kleine letter L)

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerDj op 31-10-2023 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
Waarschijnlijk ga ik de de domste vraag uit dit topic stellen maar goed,

Ik dacht laat ik ook eens een foto uit FH/FM op m’n PC zetten vanaf de XBox, maar waar kan ik die foto’s vinden? Ik zie nergens de functie om ze te uploaden of delen vanuit het betreffende spel. Ik meen me te herinneren dat foto’s in de Xbox app verschenen, ik heb daar wel een paar foto’s staan uit mijn beginperiode Forza Horizon 4, dus toen lukte het me wel.

Waar kijk ik langsheen?

edit: opgelost, foto's verschijnen op https://forza.net/

Lekker duidelijk aangegeven in het spel :|

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Freeze op 01-11-2023 10:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TweakerDj
Vraag me niet waarom maar dat hebben ze uit die app voor Windows gesloopt. Het stomme is dat als je via diezelfde app iemand een berichtje stuurt je wel een (op Xbox gemaakt) screenhot kan meesturen. Dat is gewoon raar gedaan, ik gebruik nu de app op de telefoon om ze vervolgens vanaf daar door te sturen naar mijn laptop.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/essJKZtl79_N0mjpeIesk6XFulc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LO4zjsLL6n0DqBuQCxFf7cld.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDj
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjEaYWgRfJt-3TDZFGaEp2gBaXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HfPdpTsZtb5PwYS1fxiBAWSV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sP1aAwUiO8FffnKt-kn3xPhvQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9lPMoHtnBzSw8X5STlOGwT6Q.jpg?f=fotoalbum_large
Auto: Audi RS4 avant 2013
Design: KODW
Sharecode: 502 631 912

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9mIBZ0XzocZ7WcGQlMMN2B5eB8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0QqLVmrh5e5aYTQSoWxacG5G.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miFvjuHrehUUH2Wz-AzAC2cvkgA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yDszVlGGRgpC7RCyX7KE93Be.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RI_tPn-oDpTuNksbINr3PsR8gMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dgoQqo3jKpm2htGAADDQI5Bu.png?f=fotoalbum_large
Auto: Audi RS6 2021
Design: Artist
Sharecode: 150 643 389

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76D3B0UX_8dalXE3PTRQd5L8WBI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hb4P2xp9PlQ6pSwNuP1Sd39f.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ilRWytONVubGu5KctQvD5ZbGz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cpCBHh7KEB1BzZd6tWL5CQxv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CthMhQ9-SWpQ5E9vSb9fOXxItMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0yPY27AkID9TmBIMhnuxnvh.jpg?f=fotoalbum_large
Auto: Nissan GT-R 2020
Design: Carbon widebody
Share code: 446 876 055

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7JVfwqH7tG0zkpRfynSMm7ZOaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IVdZ1IgtWRo3vggTsnTlROqI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deK2vOVFdVUcZOBaGpRJrgzWwkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XtvVC7R9FcnvRrkCXtVA2MD8.png?f=fotoalbum_large
Auto: BMW M4 coupe 2014
Design: Rotiform
Share code: 568 150 866
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnHYwN04pisK71skY5rRHqQ2U6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PNeegpTedk5aqiTQw2RDxKKB.png?f=fotoalbum_large
En voor zoonlief maar de politie gemaakt ;)

Dat lijkt me wel even voldoende haha. In principe staan de meeste auto's hierboven ook in andere kleuren in mijn creative hub.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FormFirm
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-08 12:15
cjpostma schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:54:
[...]

Ja, beide dingen waren een grote eer. Had ik niet verwacht. Ik maak gewoon graag ontwerpen.

Leuk om hier nog een livery maker te zien naast @ggj87 en mooie ontwerpen heb je gemaakt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerDj
FormFirm schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:40:
[...]

Ja, beide dingen waren een grote eer. Had ik niet verwacht. Ik maak gewoon graag ontwerpen.

Leuk om hier nog een livery maker te zien naast @ggj87 en mooie ontwerpen heb je gemaakt!
Livery maker.... Als zo'n artiest als jij dat zegt voelt dat toch wel als een hele eer. Ik heb gister even het interview zitten kijken, maar kerel... Wat ben jij een artiest!
Ik vind het wel leuk om wat aan te klote en probeer er soms wat meer serieus in te zitten maar wat jij voor elkaar krijgt kan ik alleen maar van dromen.
Zeker al je laatste designs zijn gewoon spot on, als ik zo goed was zou ik er de hele dag niet meer vanaf komen haha.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FormFirm
TweakerDj schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:54:
[...]

Livery maker.... Als zo'n artiest als jij dat zegt voelt dat toch wel als een hele eer. Ik heb gister even het interview zitten kijken, maar kerel... Wat ben jij een artiest!
Ik vind het wel leuk om wat aan te klote en probeer er soms wat meer serieus in te zitten maar wat jij voor elkaar krijgt kan ik alleen maar van dromen.
Zeker al je laatste designs zijn gewoon spot on, als ik zo goed was zou ik er de hele dag niet meer vanaf komen haha.
Ik vind het ook leuk om aan te klote :). Als Grafisch ontwerper maak ik vaak moeilijke, goed kloppende concepten. Het is leuk om te spelen in de editor. Maar de liveries die je hier post zijn harstikke mooi hoor, goed in evenwicht en rustig. Bedankt voor je complimenten.

Over ontwerpen gesproken. Samen met een Engelse ontwerper (archduke67) heb ik een hele leuke tijd gehad en vaak gesproken en gelachen over onze ontwerpen en het ontwerp waar we mee bezig waren.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F-AYHkMX0AAnxET?format=png&name=small
Het uitgangspunt was: Hoe zou de auto van Papa Fernando er uit hebben gezien in de jaren zestig? Ik heb de logo's gemaakt. De merken komen uit Horizon 5 zelf, dus quench, el taco veloz etc zijn merken uit de game zelf. De Engelse ontwerper heeft de liveries voor de auto's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F-AJQVQWsAA_wbJ?format=jpg&name=large
Meer plaatjes hier: https://twitter.com/FormFirm/status/1720403628991697087

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87
Afbeeldingslocatie: https://global.discourse-cdn.com/forza/original/4X/8/2/8/828c0809e2a7679a0e724fb73dd4df228c87c30f.jpeg

We krijgen in de volgende Series iig de Lucid Air Sapphire. Een 1234pk/1938Nm sterke EV. Te herkennen aan de specifieke velgen, zwarte details en emblemen:

https://lucidmotors.com/s...production-specs-sapphire

Wat grappig dat ik genoemd word hier door m’n ontwerpen :9 Ik heb nog een auto op de planning staan maar moet er nog eens tijd voor maken. Hij is ver af maar er moeten nog wat sponsor logo’s op en die zijn altijd lastig om mooi na te maken. Zou nog zo veel willen doen, maar kost ook veel tijd en ben in het weekend altijd moe dus niet veel meer gedaan de laatste tijd/maanden ;(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FormFirm
Ik vind het gaaf wat je doet ggj87. Heel gedetailleerd auto's waar je van houdt namaken. Het is jammer dat dit soort kwaliteit niet goed zichtbaar is op die kleine thumbnails van Forza.

Ik heb hier al een tijdje niet meer gepost. Dit zijn een aantal recente ontwerpen. Heb erg veel plezier gehad bij het maken van die pixel art Accolade Mclaren F1. Jullie herkennen hem misschien van vroeger.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F8pNnnUbAAA5VMT?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F8jCKdgXgAE-qEi?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F8jFkuhXEAAt2_U?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F8bAfncW4AAWViM?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F8EqEaFW8AA7u--?format=jpg&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F8Bf5J_XgAAvM4E?format=jpg&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F5Fz0CnWUAEaaQM?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F28H7VzWsAEMi93?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F28H87WWQAA-BeE?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:22
De trial wordt bij mij telkens na de 1e race afgebroken. Idem in Horizon open.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
@ de liverymakers hier, doe eens een workshop organiseren :)

@guido66 Eerlijk gezegd geen problemen mee gehad hier, ervaar je dit al langer? Xbox of PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Mr. Freeze schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:34:
@ de liverymakers hier, doe eens een workshop organiseren :)

@guido66 Eerlijk gezegd geen problemen mee gehad hier, ervaar je dit al langer? Xbox of PC?
Nee, eerste keer, 5 pogingen vandaag op Xbox.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:36

Fuelke

Forza Ferrari

@TweakerDj Ik had de widebody versie van BMW M4 coupe nog niet, maar dat is bij deze rechtgezet, met jouw livery er op.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:07

Zyron

BWRAAAAP

guido66 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:35:
[...]

Nee, eerste keer, 5 pogingen vandaag op Xbox.
Game al volledig afgesloten? Dit wil mij wel eens overkomen vanuit Quick Resume.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Zyron schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:44:
[...]

Game al volledig afgesloten? Dit wil mij wel eens overkomen vanuit Quick Resume.
Ja, dat heeft geholpen. Deze bug was ik nog niet eerder tegengekomen. Wel vaak dat de seasonal eventlabs niet willen starten na Quick Resume, maar dan krijg je tenminste een foutmelding. Het vreemde is dat die het nu wel gewoon deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Fijn dat het heeft geholpen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TweakerDj
@FormFirm ik vind die stijl op die Audi wel echt gruwelijk dik, ook monnikewerk al die lijntjes haha. Ver dat je je skills zo in Forza kunt toepassen, toch wel echt een leveltje of 10 hoger als waar ik ben op dit moment haha.

@Mr. Freeze Ik denk dat het heel lastig is andere uit te leggen in Forza wat of hoe je het moet doen, ik weet niet hoe dat voor andere werkt maar bij mij is het vooral aankloten en dan krijg je er vanzelf een beetje gevoel bij haha. Ik heb nooit geen toturials bekeken en voor 90% van mijn designs gewoon mijn eigen fantasie gebruikt. Zo kan ik uren met een auto bezig zijn om er vervolgens achter te komen dat het toch niet helemaal is hoe dat het in mijn hoofd zat, alleen dat hoort er soms gewoon bij.

@Fuelke Thanks, wordt gewaardeerd!!

@guido66 Ik heb Quick resume maar uitgezet, dat bracht me meer ellende en 9 van de 10 keer moest ik alsnog Forza opnieuw opstarten.

Gister nog maar even 'snel' een Harlequin Golf in elkaar gegooid, zal wellicht al 100 keer gedaan zijn maar wil graag mijn eigen versie haha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17PF4Sn_yzP84Q3v_JaJ3zdCEVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtzkK2AC6RC0sesMzsVmDUBF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJSd2ehuBm1MFW8BqzmWmrrG7TY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxHKfUmQBeoYRg4C4VAqQvRH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KC5ZmArvgG96H627tzmO7dX5Bc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHzb17JAnzUkG9HMz4YcqevX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
In deze link wordt wel het een en ander uitgelegd over het maken van een liverie.

YouTube: How to make good Liveries without needing any Skill - Forza Horizon 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerDj
Op die manier ben ik ook gewoon begonnen, gewoon een beetje aankloten en wat dingen in elkaar plakken en plaatsen. Over het algemeen denk ik wel dat je er iets van 'feeling' voor moet hebben.

@FormFirm ben jij ondertussen niet op het punt dat je gewoon zo goed bent dat je werkelijk alles kunt maken wat je ziet/wilt?
Ik weet niet of je hem kent maar Garus V is ook zo'n kunstenaar, geef die kerel een foto en 2 dagen later staat die foto op een auto in Forza (echt bizar!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KL2oMBkOLiKZn973dWxn114K4ps=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jghDfOX27fBOg1nx4yfih1lQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door TweakerDj op 06-11-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:51

koelebobes

Wen BTC €100K

Is er iemand die fanatiek Horizon open speelt?

Ben er sinds vorige week achter dat je specifiek kan kiezen welke klasse je wilt rijden en sindsdien ben ik hooked... Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik gebruik maak van META auto's want met mijn eigen getunde auto's werd ik compleet zoek gereden

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FormFirm
TweakerDj schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:06:
[...]

Op die manier ben ik ook gewoon begonnen, gewoon een beetje aankloten en wat dingen in elkaar plakken en plaatsen. Over het algemeen denk ik wel dat je er iets van 'feeling' voor moet hebben.

@FormFirm ben jij ondertussen niet op het punt dat je gewoon zo goed bent dat je werkelijk alles kunt maken wat je ziet/wilt?
Ik weet niet of je hem kent maar Garus V is ook zo'n kunstenaar, geef die kerel een foto en 2 dagen later staat die foto op een auto in Forza (echt bizar!)
[Afbeelding]
Ik "ken" Garus V wel. Ik zie wel eens wat werk van hem langskomen. Mooi spul wat hij maakt!

Hoe ver ik ben: 99% van de Forza "ontwerpers" maakt gewoon liveries na die ze op Pinterest zien. En dat is super behulpzaam van ze en gaaf dat ze dat doen. Meestal gebruiken ze Glass2k (een transparant venster die je over je Forza scherm doet) om een logo/foto over te trekken. Dit gaat vooral over de technische beheersing van de Forza editor.

Er zijn een paar die op het oog een exacte replica van een superhero bijvoorbeeld op hun telefoon kunnen namaken. Dat is veel moeilijker omdat je de verhoudingen goed moet krijgen. Hun hulpmiddel is een app die vierkantjes over het plaatje legt. Ze gebruiken dan de vierkantjes in Forza om de verhoudingen goed te krijgen. Dat is moeilijker dan Glass2k. Ik kan dit niet.

Maar echt zelf iets vanuit niets bedenken en ontwerpen, wat ik meestal doe, doen er maar een handvol. Dat is echt moeilijk omdat je dan moet kunnen ontwerpen. De pro's hierin zijn ook pro Grafische ontwerpers. Toch kan dit ook wel simpeler zijn dan foto realistische plaatjes omdat je (zoals ik doe) dingen kan bedenken die niet zoveel werk kosten. :) Ik zal eens een paar namen en voorbeelden posten van verschillende painters. Wat sommigen in de editor kunnen is echt super realistisch. En anderen hebben hun eigen bedrijf waar ze echte race/drift/luxe wagens ontwerpen.

Wat jij daar doet met dat Rotiform logo in dezelfde kleuren als de Harlequin Golf is zo'n leuk idee waar ik van kan genieten. Verder heb je echt tof spul hoor!

[ Voor 12% gewijzigd door FormFirm op 06-11-2023 23:20 . Reden: Betere woorden proberen te vinden. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerDj
@FormFirm Jaa daar heb je een punt, ik vergeet telkens dat er vele zijn die werken met Glass2k. Ik ken het wel uit het verleden maar heb het nooit gebruikt, ik doe alles vanaf de Xdoos al zou je dat natuurlijk ook kunnen streamen. Eigenlijk ben ik pas begonnen met een paar replica's en de rest is eigenlijk alleen maar 'eigen fantasie'.

Replica's die ik heb gedaan zijn de Audi RS7, de Golf, een RS6 en wat Spoon liveries (natuurlijk). Verder is eigenlijk alles gebasseerd op aankloten en de ervaring die ik mijzelf heb opgedaan afgelopen maanden haha.

Ik probeer mij altijd wel iets te onderscheiden met dingen zoals inderdaad die gekleurde Rotiform letters maar het blijft soms een uitdaging voor me.

Ik heb een aantal van die carshows gedaan maar daarin wordt tracing/overtrekken met Glass2K diep de grond in gedrukt, dat zijn volgens vele geen echte designers gezien het enkel overtrekken is. Hoewel ik het niet gebruik kijk ik daar toch wat anders tegen aan, zelfs met overtrekken is het geloof ik lang niet atlijd even makkelijk. Ik probeer me nu een beetje te richten op karakters, iets wat voor mij nog een ver van me bed show is. Ik heb de RS6 (althans, een poging) gedaan van Je Broer maar merk wel dat ik daar toch wat skills voor mis haha. Ik ben in het dagelijks leven vooral een oersaaie systeembeheerder die werkelijk niks maar dan ook niks met designen te maken heeft haha. Wel altijd interesse in gehad en dat triggered me continu net genoeg om door te gaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmsR1Qyw0dy8Z4bVO1vsMyartrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vo88aHub3t1CWYHRLOlGe0A9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MG-6UNo0CcZ6YfkRqOBRcJXz8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1uaCJ2SDsuOgLekuTjtpOTII.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qRbZVD2ZG0mI8mJd04ucK4cnYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bioIPHfZiWy9pYZBIICaICqf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyjTjpJJmo9GOpemCBsyx1r47Io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6GmSH8bbDM9ddnOkiF6mtXT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJ8QL0MgWotQzFa6R9rdJpqBafs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FkaVlZ9DvFJLdAeEHmxwyShP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerDj op 07-11-2023 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDj
koelebobes schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:39:

Ben er sinds vorige week achter dat je specifiek kan kiezen welke klasse je wilt rijden en sindsdien ben ik hooked... Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik gebruik maak van META auto's want met mijn eigen getunde auto's werd ik compleet zoek gereden
Ik heb dit veel in het verleden gedaan maar doe het nu eigenlijk nooit meer. Nadeel met Horizon vind ik gewoon dat er eigenlijk teveel van die irritante kinderen op zitten die me er de hele tijd van weerhouden. Al is het wanneer je met een leuke groep bent best leuk om wat tijd kapot mee te slaan hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

koelebobes schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:39:

Tijdje gedaan, vooral de lagere klasses vond ik erg leuk (op straat maximaal A Class, in dirt nog wel eens S1). Ik gebruik dan ook vaak meta cars, maar wel 'leuke' (in mijn ogen), dus geen boneshaker :P Het meeste vermaak ik mij eigen met road races in class B. Ik heb een leuke Civic '97 tune (FWD) die het goed doet op bochtige tracks. Duurt ff voordat je op snelheid bent maar meestal pak je ze uiteindelijk allemaal in de bochten

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:51

koelebobes

Wen BTC €100K

Heeft iemand die Hoonigan Focus 9 in zijn inventory of eentje extra... Ik ben al dagen uren aan het refreshen maar er komt er maar geen op de AH :(

EDIT
Smeken op tweakers helpt.... 2-3 minuten later stond er 1tje op...

Nu verder met de andere accolades :D

[ Voor 29% gewijzigd door koelebobes op 21-11-2023 19:51 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:21
Wellicht kan iemand me hier adviseren.

In de Steam-sale die vandaag is begonnen zijn Horizon 4 en 5 beide wel voor een leuke prijs te scoren. Ik was al langere tijd geïnteresseerd in de Horizon-serie, maar nog nooit eerder een van de games gespeeld. Mooi moment om in te stappen dus.
Nu kom ik online veel vergelijkingen tegen waar beide delen voordelen hebben tegenover de ander, maar de meningen over welke de beste is zijn enorm verdeeld. Ook zijn de meeste discussies al wat ouder, dus hoe het zit met het aantal online-spelers valt er niet uit af te leiden.

Welke van de twee delen zouden jullie mij aanraden om voor te gaan? Voornamelijk voor singleplayer, maar ook online is iets wat ik wel belangrijk vind om erin mee te nemen. En hoe zit het bijvoorbeeld met dlc? Wel/niet erbij? Zijn ze goed of niet? Ik ben zoals gezegd niet bekend met de Horizon-serie, dus er zijn vast mensen met ervaring die me hierin een goed advies kunnen geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
rubbels schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:24:
Wellicht kan iemand me hier adviseren.

In de Steam-sale die vandaag is begonnen zijn Horizon 4 en 5 beide wel voor een leuke prijs te scoren. Ik was al langere tijd geïnteresseerd in de Horizon-serie, maar nog nooit eerder een van de games gespeeld. Mooi moment om in te stappen dus.
Nu kom ik online veel vergelijkingen tegen waar beide delen voordelen hebben tegenover de ander, maar de meningen over welke de beste is zijn enorm verdeeld. Ook zijn de meeste discussies al wat ouder, dus hoe het zit met het aantal online-spelers valt er niet uit af te leiden.

Welke van de twee delen zouden jullie mij aanraden om voor te gaan? Voornamelijk voor singleplayer, maar ook online is iets wat ik wel belangrijk vind om erin mee te nemen. En hoe zit het bijvoorbeeld met dlc? Wel/niet erbij? Zijn ze goed of niet? Ik ben zoals gezegd niet bekend met de Horizon-serie, dus er zijn vast mensen met ervaring die me hierin een goed advies kunnen geven. :)
Ze zijn allebei heel goed. Toen 5 uit kwam was ik blij naar het mooiere Mexico te gaan na het wat minder exotische Engeland, maar recent heb ik juist weer 4 gekocht op steam (eerder op Xbox gespeeld) en voelde Engeland weer juist als thuis komen. Sommige races vind ik juist in Engeland bijvoorbeeld erg fijn.
Beide games lijken erg op elkaar, het komt op details.
Multiplayer kan ik weinig over zeggen, dat doe ik niet veel buiten af en toe wat forzathon en misschien eens een paar multiplayer races om te kwalificeren voor forzathon open wat een opdracht was in de wekelijkse missies.
DLC vond ik persoonlijk bij 4 beter dan bij 5, maar ik denk dat dat ook gewoon aan mij ligt en dat ik een beetje Forza moe was toen de DLC van 5 uit kwam. Ze zijn het in principe allemaal wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Forza Horizon 5 is veruit de betere. Exotische locaties zoals hier Mexico brengen dit spel tot hun recht.

Die smalle baantjes in Engeland zijn ook gewoon minder leuk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
Scifo83 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:22:
Forza Horizon 5 is veruit de betere. Exotische locaties zoals hier Mexico brengen dit spel tot hun recht.

Die smalle baantjes in Engeland zijn ook gewoon minder leuk.
Dat is dus echt gewoon puur smaak waar je het over hebt. Objectief is niet te zeggen dat 5 zoveel beter is dan 4, het is praktisch dezelfde game.

• gwystyl
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Finraziel schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:42:
[...]

Dat is dus echt gewoon puur smaak waar je het over hebt. Objectief is niet te zeggen dat 5 zoveel beter is dan 4, het is praktisch dezelfde game.
Ja daar komt het wel op neer. Volgens mij gebruiken ze (bijna) dezelfde engine, veel auto's zijn hetzelfde en de manier waarop races gaan is ook heel vergelijkbaar.
De setting is wel heel anders, wat de sfeer sterk beïnvloed. Engeland is wat grauwer, met smallere wegen door bossen, terwijl Mexico veel kleurrijker is met meer open woestijn/strand setting.
Qua DLC's vind ik zowel LEGO (FH4) als Hot Wheels (FH5) erg leuk, maar borduren het eiland van FH4 en de rally-DLC van FH5 meer door op hetzelfde thema als het hoofdspel.

Ik heb FH4 best laat gekocht en bijna helemaal uitgespeeld, om daarna door FH5 te ploegen. Die was toen ook al een tijdje uit en in het begin redelijk overweldigend, maar als je eenmaal op weg bent is het erg leuk. Omdat het spel nieuwer is, zijn de online dingen bij FH5 nog wel bezet, en is het bij FH4 meer zoeken naar tegenstanderd.
Nu mijn zoontje ook af en toe wil racen speel ik wel eens FH4 op de laptop als hij FH5 op de PC speelt (of andersom), en dan merk ik dat mijn voorkeur uitgaat naar FH5, maar FH4 zeker de moeite waard is. Ik zou dus persoonlijk voor de combinatie gaan 8), maar als die te duur wordt waarschijnlijk voor FH5

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40
Ik vind persoonlijk 4 veel leuker dan 5. Dus zal inderdaad wel 50-50 zijn welke echt 'beter' (leuker) is. Is vooral smaak.
Desondanks zou ik gewoon beginnen met deel 4 en daarna pas deel 5 spelen. Beiden hebben (kleine) voor- en nadelen, wat eigenlijk neerkomt op smaak voor keuzes die in de games gemaakt zijn.
In grote lijnen is de gameplay gelijk, het is hoofdzakelijk de setting (locatie met bijbehorende sfeer).

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Finraziel schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:42:
[...]

Ok het zijn identieke games maar de setting/sfeer van een subtropisch "eiland" geeft toch een serieuze meerwaarde naar mijn persoonlijke mening :p Ik krijg er echt een vakantiegevoel van als ik FH5 speel 8)

Dat is de reden waarom ik Far Cry 5 ook een pak minder vond. (Amerika) Een spel als Far Cry komt beter tot zijn recht op een subtropisch eiland.

ps: ik speel enkel single player, geen MP ervaring

[ Voor 9% gewijzigd door Scifo83 op 23-11-2023 10:54 ]

iRacing Profiel

• Finraziel
Scifo83 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:45:
[...]

Ok het zijn identieke games maar de setting/sfeer van een subtropisch "eiland" geeft toch een serieuze meerwaarde naar mijn persoonlijke mening :p Ik krijg er echt een vakantiegevoel van als ik FH5 speel 8)

Dat is de reden waarom ik Far Cry 5 ook een pak minder vond. (Amerika) Een spel als Far Cry komt beter tot zijn recht op een subtropisch eiland.

ps: ik speel enkel single player, geen MP ervaring
Ja dat klopt inderdaad en had ik inderdaad ook toen ik van 4 naar 5 ging. Maar ik miste die smalle technische weggetjes van Engeland af en toe juist en vind bv ook de goliath van 4 leuker dan die van 5.

Maar die combo pack van 4 en 5 samen waar @gwystyl naar linkt is echt een goede deal, als het geld geen probleem is zou ik inderdaad voor die gaan!
Althans... Ik zie 45 euro staan maar het is me niet duidelijk of steam nou voor mij de prijs aanpast omdat ik 4 al heb of dat dit de prijs voor iedereen is. Indien dat laatste dan is het echt een superdeal.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Finraziel schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:12:
[...]

Ja dat klopt inderdaad en had ik inderdaad ook toen ik van 4 naar 5 ging. Maar ik miste die smalle technische weggetjes van Engeland af en toe juist en vind bv ook de goliath van 4 leuker dan die van 5.

Maar die combo pack van 4 en 5 samen waar @gwystyl naar linkt is echt een goede deal, als het geld geen probleem is zou ik inderdaad voor die gaan!
Althans... Ik zie 45 euro staan maar het is me niet duidelijk of steam nou voor mij de prijs aanpast omdat ik 4 al heb of dat dit de prijs voor iedereen is. Indien dat laatste dan is het echt een superdeal.
Nee het is helaas wat meer.... ik heb beide via XBOX store gekocht, dus zie bij Steam de volgende prijzen staan:
Forza Horizon 4 - € 34,99 (-65%). Deze is nu bij MS zelf trouwens € 34,99 voor Ultimate
Forza Horizon 5 - € 49,99 (-50%). Dat kost Premium nu ook bij MS zelf
Samen in bundel - € 76,48 (-62%)

edit: Op Steam gaat het ook om FH4 Ultimate en FH5 Premium.

[ Voor 27% gewijzigd door gwystyl op 23-11-2023 11:57 ]

• Finraziel
gwystyl schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:49:
[...]

Nee het is helaas wat meer.... ik heb beide via XBOX store gekocht, dus zie bij Steam de volgende prijzen staan:
Forza Horizon 4 - € 34,99 (-65%). Deze is nu bij MS zelf trouwens € 23,09 of € 34,99 voor Ultimate
Forza Horizon 5 - € 49,99 (-50%). Dat kost Premium nu ook bij MS zelf
Samen in bundel - € 76,48 (-62%)

edit: Op Steam gaat het ook om FH4 Ultimate en FH5 Premium.
Ah helaas, vond het al erg scherp. Steam is daar helaas soms wat onduidelijk in, dacht dat er vroeger altijd expliciet bij stond als de prijs lager was omdat je een deel al had (blijft wel super dat ze dat überhaupt doen, dat wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:21
Alsnog lijkt €75 voor FH5 Premium-editie en FH4 Ultimate-editie me absoluut geen slechte deal?

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:25
Gisteren toevallig sinds 2 jaar weer eens FH4 geinstalleerd om het verschil te zien tussen 4 en 5 op de series X.

Het zijn allebei 2 topprodukties. Het driving model van FH5 is iets beter, meer gevoel, meer detail. Ik meen dat ze het suspension model wat verbeterd hadden.

4 had wat meer impact qua verschillende seizoenen en bijkomende weerseffecten. 5 heeft wat meer detail in de omgeving en meer verschillende soorten terrein/omgeving

4 ziet er onder de juiste omstandigheden ook nog steeds heel indrukwekkend uit op een goed HDR scherm.
Een stuk beter dan de nieuwe Forza Motorsport iig. :(

75 Euro voor beide games met alle DLC is geen slechte deal. Daar ben je lange tijd zoet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
800 auto's heb ik nu op de foto, bijgevoegde wilt niet lukken maar die heeft niemand naar het schijnt aangezien deze alleen in een cutscene is te zien en dan kan je geen foto maken. Die Lincoln komt volgende week wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmnHyxjl5TKK5jAdCL32N46Zx_w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/scKKBROvZ6rfg5X7thRxoyzQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Laatst online: 11-09 16:33
Hier lijkt toch het eea bugged. Dit is wel heel erg snel xD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eTKCj-leZK10Uu78nkVzbgk5pg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZCmu5yQOz9qB286aBGsjqnlg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mr. Freeze schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:11:
800 auto's heb ik nu op de foto, bijgevoegde wilt niet lukken maar die heeft niemand naar het schijnt aangezien deze alleen in een cutscene is te zien en dan kan je geen foto maken. Die Lincoln komt volgende week wel.

[Afbeelding]
Ik moet er nog iets meer, maar vooral in het begin van races loopt het spel helemaal vast als ik de photo mode opstart. Ik heb dus redelijk de motivatie verloren om alle resterende auto's nog te fotograferen.
Voor FH4 zag ik op een gegeven moment de tip om zelf een dragrace te organiseren met auto's die je nog mist of met vergelijkbare types. Als ik dat nu probeer in FH5 ben ik meer het spel opnieuw op aan het starten dan foto's aan het nemen, en volgens mij komen er ook niet zo makkelijk auto's die je nog niet op foto hebt gezet in je races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

Probeer het de laatste tijd weer beetje op te pakken, iemand nog tips voor leuke street race car (mag meta zijn) probeer het wel met tuning maar merk dat ik er geen hol meer van snap (niet dat ik alles begreep maar decent enough). Vooral focus richting A/S1 klasse (reed ik eerder ook meestal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Plainside schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:11:
Probeer het de laatste tijd weer beetje op te pakken, iemand nog tips voor leuke street race car (mag meta zijn) probeer het wel met tuning maar merk dat ik er geen hol meer van snap (niet dat ik alles begreep maar decent enough). Vooral focus richting A/S1 klasse (reed ik eerder ook meestal).
BMW 2002 Turbo A800 is mijn fav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Vraagje over Forza Horizon 2:

Onlangs me Xbox One terug gekregen van me broertje en ik wou FH2 weereens gaan spelen maar na het downloaden van mijn profiel kan ik met geen enkele auto rijden die in mijn collectie zat.

Heeft dit te maken met het feit dat de servers eind Augustus zijn uitgezet? Ik heb toch gewoon betaald voor die car packs etc.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
Pimmuz schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:34:

Onlangs me Xbox One terug gekregen van me broertje en ik wou FH2 weereens gaan spelen maar na het downloaden van mijn profiel kan ik met geen enkele auto rijden die in mijn collectie zat.

Heeft dit te maken met het feit dat de servers eind Augustus zijn uitgezet? Ik heb toch gewoon betaald voor die car packs etc.

Alvast bedankt,
Alleen het online gedeelte werkt niet meer, offline is de game gewoon te spelen. Ik heb het net even geprobeerd en na het synchroniseren van mijn saved game werkte alles zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Pimmuz schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:34:

Alvast bedankt,
Gaat het specifiek om auto's uit de car packs die je niet meer kunt rijden? Zijn die car packs wel gedownload/geïnstalleerd (via de library/My games & apps/Manage game & add-ons)?

Ik meen mij te herinneren dat op een gegeven moment alle add-ons afzonderlijk geïnstalleerd werden. In principe hoefde het account dat de DLC gekocht had niets geïnstalleerd te hebben, omdat de controle via de server liep. Maar als de server niet goed werkte kon je er dan niet mee rijden en werd je naar de store geleid om opnieuw te betalen.
Zo kon ik vaak geen gebruik maken van de auto's in het "Pre-order car pack" omdat Microsoft vergeten was die als losse download toe te voegen aan de bundel die ik gekocht had. Pas jaren later werd dat opgelost, waarschijnlijk nadat eindelijk genoeg spelers geklaagd hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-08 14:37
FH5 gekocht tijdens de sale. Vermaak me prima! Alleen kan ik niet goed achterhalen hoe je 'gewonnen' auto's etc. kan 'ophalen'. Waarom verschijnen gewonnen auto's niet gewoon in je garage? Het lijkt dat je naar je berichten moet en dan kan je kiezen voor Downloaden (waarna niets lijkt te gebeuren)...? Je kan ook bij Verdiensten (of zo) op ingepakte cadeau's klikken en dan krijg je die...? Zo zou ik bijvoorbeeld een Porsche verdient hebben maar ik krijg 'm maar niet in mijn garage...

Kortom: het lijkt alsof er meerdere nogal verstopte opties zijn om iets te 'winnen' maar ik kan niet achterhalen hoe het nou precies werkt... Dat geldt trouwens ook voor je 'progress': zo nu en dan zie ik races waar ik niets mee kan of je ziet schermen die je door kan schuiven maar die zijn leeg...

Trouwens, als ik een specifiek soort 'mode' heb 'vrijgespeeld' (?) via de campagne is het totaal onduidelijk waar ik de bijpassende races kan vinden...

Al met al is de 'interface' nogal 'overwhelming' en volg ik het niet echt... Of echt helemaal niet. Dus als iemand een soort van 'guide' weet...! (En dat voor een arcade racer... ;) ).

[ Voor 4% gewijzigd door tup61 op 03-12-2023 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
tup61 schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:04:
FH5 gekocht tijdens de sale. Vermaak me prima! Alleen kan ik niet goed achterhalen hoe je 'gewonnen' auto's etc. kan 'ophalen'. Waarom verschijnen gewonnen auto's niet gewoon in je garage? Het lijkt dat je naar je berichten moet en dan kan je kiezen voor Downloaden (waarna niets lijkt te gebeuren)...? Je kan ook bij Verdiensten (of zo) op ingepakte cadeau's klikken en dan krijg je die...? Zo zou ik bijvoorbeeld een Porsche verdient hebben maar ik krijg 'm maar niet in mijn garage...

Kortom: het lijkt alsof er meerdere nogal verstopte opties zijn om iets te 'winnen' maar ik kan niet achterhalen hoe het nou precies werkt... Dat geldt trouwens ook voor je 'progress': zo nu en dan zie ik races waar ik niets mee kan of je ziet schermen die je door kan schuiven maar die zijn leeg...

Trouwens, als ik een specifiek soort 'mode' heb 'vrijgespeeld' (?) via de campagne is het totaal onduidelijk waar ik de bijpassende races kan vinden...

Al met al is de 'interface' nogal 'overwhelming' en volg ik het niet echt... Of echt helemaal niet. Dus als iemand een soort van 'guide' weet...! (En dat voor een arcade racer... ;) ).
De beginfase is al weer even geleden voor me, maar ik meen me te herinneren dat het wel belangrijk is dat je de aanwijzingen in het spel volgt, links onder in je menu in free roam zie je de blauwe, groene, oranje en paarse festival sites, die moet je allemaal compleet spelen.

Verders weet ik niet beter dan dat auto's direct in je garage verschijnen, tenzij het carpack auto's zijn, die moet je allemaal "aanschaffen" voor 0 credits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
@tup61

Waarschijnlijk heb je die met Accolades gewonnen. Die kan je dan ophalen bij Accolades en dan staan ze in je garage.

FH5 doet veel goed maar de interface is echt bedroevend. Ook erg traag en vreselijk omslachtig voor veel dingen. Zo moet je eerst “in een auto stappen” voordat je hem kan tunen of upgraden. Ook de Auction House werkt voor geen meter. Extreem traag. Als je een race wilt herstarten met een andere auto moet je eerst helemaal uit het event en dan het event opnieuw starten. Hopelijk wordt het bij FH6 beter.

Maar goed, het gaat om de gameplay en daar kan geen andere arcade racegame tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

skreppiedoe schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:23:
[...]

Alleen het online gedeelte werkt niet meer, offline is de game gewoon te spelen. Ik heb het net even geprobeerd en na het synchroniseren van mijn saved game werkte alles zoals het hoort.
Ik zag dat mijn data werd gesyncd met de cloud duurde even en nu merk ik dat als ik een auto (niet elke maar wel velen) selecteer een foutmelding krijg:

MARKETPLACE ERROR:

Failed to download required marketplace data.
Please try again later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
Arvado schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:59:
@tup61

Waarschijnlijk heb je die met Accolades gewonnen. Die kan je dan ophalen bij Accolades en dan staan ze in je garage.
Nee, die auto's heb ik wel al (ook al vind ik het vreemd dat je allemaal extra dingen moet doen, diep verborgen in het menu, om verkregen auto's daadwerkelijk te krijgen... 8)7 ). Nou ja, laat die (o.a.) Porsche dan maar: genoeg andere auto's om in te rijden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
Series Update livestream:

YouTube: Forza Monthly | December 2023

2 Updates; December en Januari :)

[ Voor 13% gewijzigd door ggj87 op 04-12-2023 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
We krijgen de Fast X DLC pack erbij. Kost helaas €9,99 voor 5 auto's :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
ggj87 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:00:
We krijgen de Fast X DLC pack erbij. Kost helaas €9,99 voor 5 auto's :-(
Met die carpacks ben ik inmiddels wel klaar, de laatste 3 heb ik niet gekocht, sowieso zijn er al genoeg auto’s beschikbaar en voor de foto’s gebruik ik wel een community event. Ik wil best nog wel betalen als ze een keer een mooie dlc maken met Mexico stad als thema ofzo, maar die carpacks mogen ze houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Onlangs goedkoop de premium add-ons bundle gekocht. Daar zit al een hoop in. Genoeg voorlopig voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FormFirm
Ik vind die car packs ook niet zo interessant. Maar wel mooi dat ze die maken voor de mensen die ze willen kopen. De prijs is ook niet zo hoog als ik het bijvoorbeeld met rocket league vergelijk, misschien wel met andere spellen?

Er zijn meer dan genoeg auto’s, voor mij persoonlijk misschien wel teveel omdat je geen band opgebouwd met een auto zoals ik vroeger wel met NFS1 deed (ja, ik ben oud)

De uitbreidingen die ze elke maand doen door bijvoorbeeld een dorp te veranderen of het stadion zijn echt goed ontworpen. De nieuwe winter ziet er werkelijk prachtig uit op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:11:

[Afbeelding]
Waar kun je het overzicht vinden welke auto's je nog moet fotograferen heb gezocht maar kan het niet vinden?
Ik speel het spel vanaf dag 1 en zie dus maar sporadisch een camera boven een auto en maak dan ook gelijk een foto.
De meeste heb ik dus wel gehad maar welke nog niet weet ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door calsonic op 10-12-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
calsonic schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:35:
[...]

Waar kun je het overzicht vinden welke auto's je nog moet fotograferen heb gezocht maar kan het niet vinden?
Ik speel het spel vanaf dag 1 en zie dus maar sporadisch een camera boven een auto en maak dan ook gelijk een foto.
De meeste heb ik dus wel gehad maar welke nog niet weet ik niet.
Menu in freeroam>Cars>Horizon Promo en dan met Y een filter kiezen "not captured¨

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:42:
[...]

Menu in freeroam>Cars>Horizon Promo en dan met Y een filter kiezen "not captured¨

Succes!!
Top dank je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tup61
Weer een probleempje. Sinds een paar dagen krijg ik na het laden van het spel (dus ik zit dan in de auto bij mijn huis) élke keer een scherm dat de winter geladen wordt... waarna Haley allemaal nieuwe evenementen op de kaart laat vallen. Los van dat ik daar niet in geinteresseerd ben, is het hoogt irritant om ELKE KEER dat laden te zien en die kaart... Hoe kom ik daar vanaf? Moet ik iets doen of accepteren of...? Zien jullie dat ook elke keer of ben ik de enige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cjpostma

cjpostma

Break like the wind

tup61 schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:07:
Weer een probleempje. Sinds een paar dagen krijg ik na het laden van het spel (dus ik zit dan in de auto bij mijn huis) élke keer een scherm dat de winter geladen wordt... waarna Haley allemaal nieuwe evenementen op de kaart laat vallen. Los van dat ik daar niet in geinteresseerd ben, is het hoogt irritant om ELKE KEER dat laden te zien en die kaart... Hoe kom ik daar vanaf? Moet ik iets doen of accepteren of...? Zien jullie dat ook elke keer of ben ik de enige?
Dat is een bug. Gebeurt bij mij opeens ook bij dit seizoen elke keer als ik het spel start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
cjpostma schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:54:
[...]

Dat is een bug. Gebeurt bij mij opeens ook bij dit seizoen elke keer als ik het spel start.
Dit, en we hebben nu vier seizoenen winter in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Mr. Freeze schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:50:
[...]

Dat is volgens mij wél de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
[...]

Dat hoort zo. Ik had daar een bug topic over geopend op het Forza forum en een mod zei dat dat idd hoort. Staat ook in het bericht dat je in-game hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
ggj87 schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:35:
[...]

Dat hoort zo. Ik had daar een bug topic over geopend op het Forza forum en een mod zei dat dat idd hoort. Staat ook in het bericht dat je in-game hebt gekregen.
Dank voor je opheldering, ik geef toe dat ik die berichten wel iets meer aandacht zou mogen geven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:39
[...]

Dit was vorig jaar ook zo rond de kerstperiode volgens mij. Zodat iedereen graag "Horizon a better place" wil maken door auto's weg te geven.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Wow die Valkyrie klinkt echt bizar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Nu een aantal uren gespeeld en echt een hele toffe game. Alleen wat in me afvraag; je koopt een auto, die heeft een score en valt in een A-S2 categorie.
Daarmee ga ik racen en krijg ik een AI met een gelijkwaardige auto, toch?

Hierna ga ik auto upgraden zodat hij de maximale score in zijn categorie heeft.

Schaalt de AI dan mee qua sterkte?

Kortom, heeft dit “zin”?

En heeft het zin om auto’s te upgraden zodat ze een categorie hoger uitkomen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
Deruxian schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:13:
Nu een aantal uren gespeeld en echt een hele toffe game. Alleen wat in me afvraag; je koopt een auto, die heeft een score en valt in een A-S2 categorie.
Daarmee ga ik racen en krijg ik een AI met een gelijkwaardige auto, toch?

Hierna ga ik auto upgraden zodat hij de maximale score in zijn categorie heeft.

Schaalt de AI dan mee qua sterkte?

Kortom, heeft dit “zin”?

En heeft het zin om auto’s te upgraden zodat ze een categorie hoger uitkomen ?
Die a.i. schaalt altijd mee ja, om die reden heb ik ook een hele zwik 801 en 901 tunes, daarmee kan ik indien nodig de a.i. downgraden want sommige races in de wekelijkse serie zijn soms best pittig op S2 998.

Het heeft vooral zin als je online tegen andere spelers raced, dan is het wel aan te raden om een auto te voorzien van de juiste upgrades, speel je solo dan is het minder van belang.

En soms is het best leuk om van een C klasse een lekkere A te maken, waarom niet, maar ik geef er de voorkeur zo dicht mogelijk bij oorspronkelijke klasse te blijven.

Anyway, leuk dat FH5 je zo aanspreekt 👍.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
@Deruxian volgens mij is jou vraag ook als ik het zo lees of dat het uitmaakt of je een race in D of bijvoorbeeld S2 uitrijd. Maar dat maakt dus totaal geen verschil. Enige is dat de race waarschijnlijk iets langer zou duren.

Advies is om voor elke class een type auto te hebben. Dus voor A bijv. Een off roader, road racer en rally car. Zo heb je altijd een auto die je kunt inzetten.

Ik heb zelf wel gemerkt dat het het leukst is als je in alle classes blijft racen. Dus niet enkel S2 rijden maar ook af en toe weer C of B. Test ook met verschillende auto’s in verschillende classes. Sommige auto’s zijn veel leuker om te rijden dan andere. Probeer ook verschillende tunes op auto’s. Hiermee kan een auto echt totaal anders aanvoelen. Je kan ook gewoon tunes van andere spelers downloaden en gebruiken als je nog niet bekend bent met tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
Ik dacht: ‘Leuk, nieuwe gaming laptop, laat ik meteen FH5 eens installeren.’ Dat installeren ging vlot, maar het spelen? No way dat ik de DLC gestart krijg. Alles is geïnstalleerd, overal groene vinkjes en ‘in bezit’, maar FH5 laadt in-game helemaal niets.

En op mijn pc? Geen problemen. Wat een ongelofelijke kakzooi is dit spel toch.

Dááág Turn10. ;w Stelletje knuppels. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 19:32
Yonix schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:15:
Ik dacht: ‘Leuk, nieuwe gaming laptop, laat ik meteen FH5 eens installeren.’ Dat installeren ging vlot, maar het spelen? No way dat ik de DLC gestart krijg. Alles is geïnstalleerd, overal groene vinkjes en ‘in bezit’, maar FH5 laadt in-game helemaal niets.

En op mijn pc? Geen problemen. Wat een ongelofelijke kakzooi is dit spel toch.

Dááág Turn10. ;w Stelletje knuppels. :(
Staan de base game en de DLC op dezelfde schijf? In mijn geval was dat om een of andere reden niet waardoor de DLC het niet deed.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
ChokingHazard schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:26:
[...]

Staan de base game en de DLC op dezelfde schijf? In mijn geval was dat om een of andere reden niet waardoor de DLC het niet deed.
Mijn laptop heeft maar één schijf, dus dat kan het niet zijn helaas. Heb al diverse zaken geprobeerd: opnieuw inloggen met Xbox-account, het spel herstellen en opnieuw verifiëren en alles verwijderen en opnieuw installeren… Mocht niet baten helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
@Yonix , om welke DLC gaat het. Die Rally en Hot Wheels moet je volgens mij ook apart installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Arvado schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:58:
@Yonix , om welke DLC gaat het. Die Rally en Hot Wheels moet je volgens mij ook apart installeren....
Beide. Heb alle DLC ‘in bezit’ en geïnstalleerd, want Premium Edition. Op pc heb ik nergens last van, maar zodra ik het spel op de laptop start en daar in-game afreis naar de DLC, dan krijg ik mooi de promotiefilmpjes te zien en de vraag om de DLC aan te schaffen …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Yonix schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:02:
[...]
dan krijg ik mooi de promotiefilmpjes te zien en de vraag om de DLC aan te schaffen …
En als je dan door klikt geeft hij niet aan dat je DLC al in bezit hebt? Heb je trouwens de Xbox app al een keer opnieuw geïnstalleerd?
Pagina: 1 ... 56 ... 64 Laatste