[Multi] Forza Horizon 5

Pagina: 1 ... 30 ... 65 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:01

Fuelke

Forza Ferrari

Donstil schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:29:
Oe er komt Nederlandse trots aan 💪🏽

[YouTube: 20+ NEW LEAKED VEHICLES Coming To FORZA HORIZON 5! | Huracán EVO, Peel P50 & More!]
(Zitten buiten dat ook ook wel lekkere auto’s tussen overigens)
De AI heeft er zijn handen al op kunnen leggen, ik zat daarnet in een race tegen een Ferrari 575 Maranello.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
sdk1985 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:22:
[...]

Heb je het raadsel al geoplost?
Ja, het raadsel het spel opnieuw opstarten >:)

Als je de 10 stars PR stunt met een Mustang bedoelde, ja die ook :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 16:35
MK_ schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:43:
[...]

Ja, het raadsel het spel opnieuw opstarten >:)

Als je de 10 stars PR stunt met een Mustang bedoelde, ja die ook :p
Tijd voor een nieuwe xbox :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Nee :p

Vandaag (vanmiddig) gespeeld, toen werkte alles prima? :?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

justifire

Shut up and squat !!

Pfff wel irritant dat je elke keer het spel opnieuw op moet starten als je bij je huis spawned.
Wat is dat voor sufs dat de controls dan niet meer reageren 8)7

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 16:35
MK_ schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:06:
[...]

Nee :p

Vandaag (vanmiddig) gespeeld, toen werkte alles prima? :?
Ligt gewoon aan jou dus :P
justifire schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:19:
Pfff wel irritant dat je elke keer het spel opnieuw op moet starten als je bij je huis spawned.
Wat is dat voor sufs dat de controls dan niet meer reageren 8)7
Tijd voor een nieuwe xbox :P

Of val ik nu in de herhaling? :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Twijfel of ik gewoon niet moet spelen tot een volgende patch of de crashes voor lief moet nemen.

Er lijkt echt iets mis te gaan op momenten dat de game aan het saven is, dan loopt hij zo vaak vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 23:05
Heb de afgelopen dagen geen tijd gehad om te spelen, maar inderdaad, game is gewoon kapot nu...
Heb een stukje kunnen spelen, maar al diverse rare dingen gehad.
Eerste was dat ik mijn game even in photo mode had laten staan terwijl ik naar de wc ging. Kwam terug en het beeld was zo licht dat het leek alsof horizon Mexico genuked was. Photo mode afsluiten duurde vervolgens minuten maar de game kwam wel weer terug.
De Ferrari challenges gedaan, maar bij de race events viel ook al op dat het steeds ongeveer een minuut duurde om terug in free roam te komen.
Wel ook een arcade event kunnen doen... Maar, ik was niet alleen want zag de score af en toe meer omhoog gaan dan wat ik deed (en het target ging 2 keer ineens omhoog, denk dat er een speler bij kwam). Maar ik zag weer helemaal niemand. Wel gelukt om te completen, is makkelijk nu inderdaad.
Vervolgens een Aston naar S1 900 gebracht met nieuwe parts en zit nu geloof ik al een kwartier naar "Saving" te kijken. Dat werkt dus inderdaad helemaal niet.

Wat ik niet snap... Hier lijkt het alsof de meeste mensen deze problemen hebben, maar kijk ik op de officiële fora, dan zie ik wel een paar mensen klagen, maar niet de shitstorm die ik verwachtte... Misschien dat de meeste mensen niet zelf hun auto's upgraden en tunen en er geen probleem is met het downloaden van een tune? Hoe dan ook, dat is eigenlijk nogal verontrustend, want de kans dat playground dan heel snel met een fix komt lijkt me klein...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Hier ook problemen met online. Iemand van jullie het volgende al mee gemaakt?

1 team genoot blijft staan bij de start van de race, en word vervolgens eerste zonder de race te rijden.

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ik wou net zeggen dat het er op lijkt dat alles opgelost is nadat ik de game gekilled én de Xbox gereboot heb... Maar nu reageert de game ineens helemaal niet meer op de controller na het verlaten van een festival site...
Alsnog wel een goede om te proberen voor wie problemen heeft want ik kon ineens zonder problemen auto's saven, laadtijden zijn weer snel en ik had zowaar verkeer bij street races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Finraziel schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:46:
Ik wou net zeggen dat het er op lijkt dat alles opgelost is nadat ik de game gekilled én de Xbox gereboot heb... Maar nu reageert de game ineens helemaal niet meer op de controller na het verlaten van een festival site...
Alsnog wel een goede om te proberen voor wie problemen heeft want ik kon ineens zonder problemen auto's saven, laadtijden zijn weer snel en ik had zowaar verkeer bij street races.
Dit heb ik gisteren aan de lopende band gehad. Nu maar de hele game verwijderd en opnieuw 100GB aan het downloaden, schijnt mogelijk een paar van de problemen te verhelpen dus altijd een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:15
calsonic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:38:
[...]

Een gamepad met force feedback maakt de game zoveel leuker :)
Een racespel met toetsenbord spelen is zo '80s ;)
Aanrader voor een gamepad? 😊

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Moechy schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:51:
[...]

Here you go ;)
https://tweakers.net/game...LhxV0f7psurgol0Cf-wNMrbUv

Ik gebruik zelf al een jaar of 2 deze
pricewatch: Microsoft Xbox Controller + Wireless Adapter Zwart

Dit is ook een prima ding als je budget wat lager is
pricewatch: MSI Force GC30 Wireless / Wired Game Controller Zwart

[ Voor 35% gewijzigd door calsonic op 05-12-2021 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 22:50

Zyron

BWRAAAAP

worrel schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:42:
Hier ook problemen met online. Iemand van jullie het volgende al mee gemaakt?

1 team genoot blijft staan bij de start van de race, en word vervolgens eerste zonder de race te rijden.
Ja, ook diverse malen gehad in de Trial.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
Ik had dit écht niet verwacht van zo een gerenommeerde developer. Enige verklaring wat ik kan geven is dat het hele team vanuit huis werkt en door gebrekkige quality control al die fouten erin blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 0 verstand van auto tuning en heb er geen zin in om in te duiken. Als ik nu een auto lekker vind rijden dan doe ik die automatische upgrades erop om toch de auto wat beter te maken. Dit is prima toch? Of kan het ook nadelig werken?
Trouwens ik heb die lamborghini sesto elemento forza edition met een wheelspin binnengehaald en die rijd goed zeg, mijn favoriet momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Ja, een Xbox controller... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:13
Verwijderd schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:53:
Ik heb 0 verstand van auto tuning en heb er geen zin in om in te duiken. Als ik nu een auto lekker vind rijden dan doe ik die automatische upgrades erop om toch de auto wat beter te maken. Dit is prima toch? Of kan het ook nadelig werken?
Trouwens ik heb die lamborghini sesto elemento forza edition met een wheelspin binnengehaald en die rijd goed zeg, mijn favoriet momenteel.
Ik zou zeggen. Download een tune van iemand anders. Er zijn een aantal creators zoals Don Joewon Song die voor zoveel auto's tunes maken. Zijn erg goed altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het punt is dat je voor drag racing een totaal andere tune wilt dan voor drifting, of voor off road racing. Ik doe zelf ook (nog) niet aan zelf tunen. Maar ik denk dat het wel verstandig is om de tuneplaatjes te leren begrijpen. Dus de chart links met waar een tune voor bedoeld is, kijken wat de tijd is van 0-100, en dat soort dingen die rechts beschreven staan als je een tune van iemand bekijkt.

Voor het festival maakt XIII90 op reddit altijd best goede tunes: https://old.reddit.com/user/XIII90/submitted/

Toen ik zelf begon hier naar te kijken pakte ik gewoon een willekeurige auto, en ging dan een race doen, dan zette ik er een tune op en racete ik hem weer een paar keer, dan een andere tune die er goed anders uitzag en zo nog een paar keer. Op die manier ervaar jezelf wat de gevolgen zijn van bepaalde keuzes.

[ Voor 22% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-12-2021 11:14 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kolere wat is die shit kapot zeg. Lijkt wel alsof ze perongeluk een Alpha build uitgerold hebben ofz.

Na twintig minuten lang rommelen met vastlopers etc had ik dit in een race, en na de race bleek de hele map (en besturing) kapot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbAFeJnFQjhwFaKS9p01qSZk3Nw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oASrTAJYYIJRg24o5vxgNqEs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6lYZ7viYkP78CNUi7-7AyDuhtg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hHTvfiJt2To66yvKI2mxlFIn.png?f=fotoalbum_large

Wat een shit show zeg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonJoewonSong zegt dat de Hoonigan RS200 een tune heeft voor zo een beetje alles. Nu zoek ik die dus, maar aan het eind geeft DonJoewonSong 3 keuzes; stunt tune, s1 rally tune en design. Welke is de allround tune dan?
Dacht dat arcade racegames gewoon een kwestie van gaan was. :P
Eerste racegame die ik speel na heel veel jaren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:25:
DonJoewonSong zegt dat de Hoonigan RS200 een tune heeft voor zo een beetje alles. Nu zoek ik die dus, maar aan het eind geeft DonJoewonSong 3 keuzes; stunt tune, s1 rally tune en design. Welke is de allround tune dan?
Ik heb die stunt tune erop. Daar kan je ook al alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, dan ga ik die eens proberen.
Ik speel trouwens op net boven gemiddeld moeilijkheid dus tunen is misschien wel onnodig voor mij. Zeer casual dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:28
Zijn er zoveel problemen op xbox? Had hier op pc alleen 5/6 november wat crashes maar sindsdien loopt alles toppie. Heb er al zo’n 40 uurtjes in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:35:
Mooi, dan ga ik die eens proberen.
Ik speel trouwens op net boven gemiddeld moeilijkheid dus tunen is misschien wel onnodig voor mij. Zeer casual dus.
Ik ook hoor. Doe niets met tuning eigenlijk maar deze had ik er toevallig op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Alexknl schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:41:
Zijn er zoveel problemen op xbox? Had hier op pc alleen 5/6 november wat crashes maar sindsdien loopt alles toppie. Heb er al zo’n 40 uurtjes in zitten.
Die waren er niet maar die zijn met de laatste update wel gekomen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:28
Donstil schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:42:
[...]

Die waren er niet maar die zijn met de laatste update wel gekomen helaas.
Aii nog geen last van gehad afgelopen dagen, maar even afkloppen dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:26
Hier op de PC kan ik het spel niet fatsoenlijk starten zonder eerst naar het optiemenu te gaan. Als ik dat niet doe krijg ik een CTD voor m'n snuffer.

Verder heeft iemand mij een gift auto gestuurd, als het menu open en een marker zet naar de barn waar deze zou staan is die hele gift auto er niet.

Gaat lekker zo.

Volgens mij wel nieuwe AI auto's.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TTg5nMj/2021-12-04-1.png

Weet iemand wat die transparantie speler doet hier?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JCJbfW7/2021-12-04.png

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Forza horizon is een "simcade", een beetje tussen arcade en sim in, maar wel met de nadruk op arcade. Je kunt de game heel erg arcade spelen of je kunt echt de diepte in met tunen en heel clean rijden (je kunt zelfs schade aanzetten maar dat gaat mij te ver en werkt volgens mij ook niet echt goed met het game design). Zoals je zelf ook al zei, op lagere moeilijkheidsgraad maakt het allemaal niet zoveel uit. Vind je het wel leuk dan kun je je er echt in verdiepen.

Zelf ben ik bij deze game (na eerdere delen er een beetje mee gespeeld te hebben) echt alléén nog maar zelf geupgrade en getunede auto's aan het rijden. Vind het erg leuk als het dan lukt met een eigen auto een goede tijd hoog op de rivals borden te zetten bijvoorbeeld. Maar trekt dat je niet dan hoeft dat ook zeker niet. Alleen sommige seasonal objectives daar is een moeilijkheidsgraad voorgeschreven (maar die kun je ook gewoon negeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De game blijft weer laden na een paint job. Onderzoek de rs200 volgende week wel…

@Finraziel
Klinkt goed. :)
Altijd goed wanneer een game die keuzes biedt voor verschillende spelers.
Als de boel niet meer blijft hangen ga ik er weer lekker mee aan de slag.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52

BM

Moderator Spielerij
Ik dacht dat ik geen issues had met de update, maar toch paar dingen die niet helemaal lekker gaan. Zodra ik Photo mode uit ga blijft de game een eeuwigheid laden, voordat ie weer door gaat. En net ging in vanuit het Festival terug de weg op, en reageerde geen enkele control.

Verder lijkt alles het nog wel te doen, al moet ik zeggen dat ik zelf geen tunes of paints maak, dat zal vast schelen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:41
[...]

De gewone xbox controllers voor de xbox werken op windows. Aansluiten via usb-c kabel, bluetooth (dongle kost je 7 euro oid) of de officiele rf adapter (euro of 20-30). Heb zelf een keyboard met daarin een extra USB poort dus ik gebruik eigenlijk altijd de usb-c kabel (van de action). Dan hoeven er geen batterijen in, weer goed voor het milieu :X .

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 05-12-2021 13:39 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Finraziel schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:33:
[...]

Forza horizon is een "simcade", een beetje tussen arcade en sim in, maar wel met de nadruk op arcade. Je kunt de game heel erg arcade spelen of je kunt echt de diepte in met tunen en heel clean rijden (je kunt zelfs schade aanzetten maar dat gaat mij te ver en werkt volgens mij ook niet echt goed met het game design). Zoals je zelf ook al zei, op lagere moeilijkheidsgraad maakt het allemaal niet zoveel uit. Vind je het wel leuk dan kun je je er echt in verdiepen.

Zelf ben ik bij deze game (na eerdere delen er een beetje mee gespeeld te hebben) echt alléén nog maar zelf geupgrade en getunede auto's aan het rijden. Vind het erg leuk als het dan lukt met een eigen auto een goede tijd hoog op de rivals borden te zetten bijvoorbeeld. Maar trekt dat je niet dan hoeft dat ook zeker niet. Alleen sommige seasonal objectives daar is een moeilijkheidsgraad voorgeschreven (maar die kun je ook gewoon negeren).
Heb je nog niet als rival gekregen, zit je bij de GoT club?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
sdk1985 schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:39:
[...]

Heb je nog niet als rival gekregen, zit je bij de GoT club?
Yup. Ben de laatste tijd ook weer even met andere zaken bezig hoor, heb nog lang niet overal, laat staan met alle klasses, tijden gezet. En redelijk wat tijden die gewoon 'een clean tijd' zijn maar nog niet bijzonder snel, gewoon even voor de accolade.

Game blijft nu trouwens weer hangen bij upgraden... Gelukkig zijn tot nu toe de upgrades steeds wel gesaved als ik de game opnieuw start. Maar wel irritant.

[ Voor 15% gewijzigd door Finraziel op 05-12-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Waar kan ik de GoT-club ergens vinden zodat ik kan joinen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Finraziel schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:43:
[...]

Yup. Ben de laatste tijd ook weer even met andere zaken bezig hoor, heb nog lang niet overal, laat staan met alle klasses, tijden gezet. En redelijk wat tijden die gewoon 'een clean tijd' zijn maar nog niet bijzonder snel, gewoon even voor de accolade.

Game blijft nu trouwens weer hangen bij upgraden... Gelukkig zijn tot nu toe de upgrades steeds wel gesaved als ik de game opnieuw start. Maar wel irritant.
Het zijn er ook wel erg veel inderdaad! Van road zijn er 25 maar die kun je dan weer met 6 klasses uitvoeren. Ik heb alleen het eerste circuit met alle klasses gedaan. Daarna alleen A en S1 en alsnog niet alles gehaald.

Verder krijg ik dagelijks berichtjes dat AntiKriz me ergens heeft verslagen :+ .

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 05-12-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Moechy schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:48:
Waar kan ik de GoT-club ergens vinden zodat ik kan joinen?
Menu>Online>Clubs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Dat is het ook want in Forza win je altijd. Vlieg je uit de bocht dan krijg je punten voor het platrijden van objecten, wordt je laatste dan krijg je punten en een wheelspin voor het deelnemen aan de race. Wil je toch graag winnen dan zit er nog heel wat diepgang in de game ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Aah gevonden, staat alleen nog locked bij mij.
Komt pas vrij na een bepaald hoofdstuk vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik heb Forza Horizon 5 na een week in QR te hebben staan toch maar even helemaal afgesloten, de zwarte laadschermen nadat ik een race haalde duurden bijna een minuut :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 20:50
Ik kan de 2 punten voor driften (5 ultimate drifts) in Open Drift maar niet voor elkaar krijgen. Gruwels, wat heb ik een hekel aan driften.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Fijn om te zien dat de achtervleugel van de Porsche 918 Spyder eindelijk goed werkt :)

[ Voor 3% gewijzigd door calsonic op 05-12-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Laatst online: 19:26
Ik kan nu geen race meer opstarten, tijdens het laden van de race een CTD. Ik wacht wel even tot de volgende update helaas. ;w

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:22
G_Dragon schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:34:
Ik heb Forza Horizon 5 na een week in QR te hebben staan toch maar even helemaal afgesloten, de zwarte laadschermen nadat ik een race haalde duurden bijna een minuut :o
Met een beetje pech mag je dit process nog vaak gaan herhalen.

Die zwarte schermen blijven terugkomen, ook als je de game een keer helemaal afsluit en opnieuw start.

Gisteren in totaal 7x herstart in een speelsessie van 1,5uur, vandaag slechts 1x nodig geweest in 2,5uur.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Maikel64 schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:15:
[...]

Met een beetje pech mag je dit process nog vaak gaan herhalen.

Die zwarte schermen blijven terugkomen, ook als je de game een keer helemaal afsluit en opnieuw start.

Gisteren in totaal 7x herstart in een speelsessie van 1,5uur, vandaag slechts 1x nodig geweest in 2,5uur.
Ah balen, sinds de nieuwe patch?
Want ik speel 100% van de tijd alleen maar in solo :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-10 17:02
Hallo iedereen,

ben ik de enige bij wie het spel niet meer opstart ?
Sterker nog,ik kan geen 1 spel installeren.
Krijg een of andere error...

Gisteren gewoon gespeeld, zonder problemen.Ja, ok, game crasht vaker na de update dan ervoor.
Vandaag, start het spel op, gebeurt niets anders dan dat de store wordt geopend en op de pagina van "Gameservices" terecht komt.

Gegoogled en vond 'oplossingen'.
Xbox app(s) herstellen/resetten. werkt niet
Forza Horizon 5 app herstellen/resetten werkt ook niet.
Sterker nog.
FH5 werd verwijderd zonder dat de files werden verwijderd.
Denk, weet je wat.
Formateer die schijf wel en installeer het spel opnieuw.

Wil niet.
Geen enkel gamepass spel kan ik installeren.

Hier een link.

https://forums.forzamotor...Store--High-priority.aspx

Snap hier helemaal niets van.

Ben ik nu de enige ?
Iemand een oplossing ?

Uiteraard blijf ik proberen met wat ik kan.

Ohja, ik heb FM7 geinstalleerd en dat spel heb ik in mijn bezit en rara, dat spel start wel op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:48
G_Dragon schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:34:
In FH 4 had ik nogal was issues met Quick Resume op de Xbox series S, vandaar dat ik eigenlijk gewoon gewend ben aan afsluiten en game normaal starten. FH5 start zo snel op dat qr eigenlijk alleen interessant is als ik net ergens mee bezig ben en later af wil maken.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
@djaxelb zou even hier proberen aangezien je geen enkele game kan installeren en het dus niet specifiek aan FH5 ligt:
[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
In FH4 had ik echt een hekel aan de Goliath, lang en een aantal rottige bochten waar je je geen fouten kon veroorloven. Maar nu... man gewoon lekker gas geven en fijne bochten die gewoon goed op snelheid te nemen zijn. Ik word er gewoon bijna Zen van :D (ik rij high skilled niveau)

Wat ik wel grappig vind, na een seconde of dertig rijden alle auto's ongeveer 5 seconden achter je, en als je finished na een kwartier nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
Finraziel schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:07:
@djaxelb zou even hier proberen aangezien je geen enkele game kan installeren en het dus niet specifiek aan FH5 ligt:
[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Thanks Finraziel👍
Ben nu windows opnieuw aan t installeren.
Hoop dat dat de boel fixt.
Vrolijke dag verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
ArthurMorgan schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:10:
In FH4 had ik echt een hekel aan de Goliath, lang en een aantal rottige bochten waar je je geen fouten kon veroorloven. Maar nu... man gewoon lekker gas geven en fijne bochten die gewoon goed op snelheid te nemen zijn. Ik word er gewoon bijna Zen van :D (ik rij high skilled niveau)

Wat ik wel grappig vind, na een seconde of dertig rijden alle auto's ongeveer 5 seconden achter je, en als je finished na een kwartier nog steeds.
Heh, dat is precies waarom ik deze iteratie van de goliath nogal meh vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:24
djaxelb schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:47:
Hallo iedereen,

ben ik de enige bij wie het spel niet meer opstart ?
Sterker nog,ik kan geen 1 spel installeren.
Krijg een of andere error...

Gisteren gewoon gespeeld, zonder problemen.Ja, ok, game crasht vaker na de update dan ervoor.
Vandaag, start het spel op, gebeurt niets anders dan dat de store wordt geopend en op de pagina van "Gameservices" terecht komt.

Gegoogled en vond 'oplossingen'.
Xbox app(s) herstellen/resetten. werkt niet
Forza Horizon 5 app herstellen/resetten werkt ook niet.
Sterker nog.
FH5 werd verwijderd zonder dat de files werden verwijderd.
Denk, weet je wat.
Formateer die schijf wel en installeer het spel opnieuw.

Wil niet.
Geen enkel gamepass spel kan ik installeren.

Hier een link.

https://forums.forzamotor...Store--High-priority.aspx

Snap hier helemaal niets van.

Ben ik nu de enige ?
Iemand een oplossing ?

Uiteraard blijf ik proberen met wat ik kan.

Ohja, ik heb FM7 geinstalleerd en dat spel heb ik in mijn bezit en rara, dat spel start wel op...
Ik had 2 weken geleden exact hetzelfde. Wat uiteindelijk nou precies geholpen heeft weet ik niet, maar ik heb er voor gezorgd dat alle windows updates geïnstalleerd werden en de microsoft store + gameservices opnieuw geïnstalleerd. Na een dag schelden en van alles proberen was ik blij dat het weer werkte, het hoe en waarom vond ik toen niet belangrijk meer :+ .

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
Richard117 schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:29:
[...]

Ik had 2 weken geleden exact hetzelfde. Wat uiteindelijk nou precies geholpen heeft weet ik niet, maar ik heb er voor gezorgd dat alle windows updates geïnstalleerd werden en de microsoft store + gameservices opnieuw geïnstalleerd. Na een dag schelden en van alles proberen was ik blij dat het weer werkte, het hoe en waarom vond ik toen niet belangrijk meer :+ .
Kan me heel goed voorstellen dat je blij bent dat alles weer werkt.
Ik hoop dat bij mij hetzelfde zal zijn zometeen als alles weer opnieuw is geinstalleerd.
Wil verder racen.
😎😂🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Waar slaat trouwens die speed rating op? Ik heb hier een Pagani Hyuyra en die heeft speed 6.1 en gaat 431 Km/h. Mijn AMG One heeft speed 8.5 maar heeft een top van 395 Km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:53:
Waar slaat trouwens die speed rating op? Ik heb hier een Pagani Hyuyra en die heeft speed 6.1 en gaat 431 Km/h. Mijn AMG One heeft speed 8.5 maar heeft een top van 395 Km/h.
het verschilt per auto, en zelfs per tune. zo kun je bij een en dezelfde auto een tune hebben met een speed van 8.0 en een topsnelheid van 314, en een andere tune met speed 7.6 en een topsnelheid van 322.

Maar als ik het goed begrijp gaat het om de combinatie van topsnelheid en bochten en dergelijke. dus een indicatie op een (gemiddelde?) track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:48
ArthurMorgan schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:00:
[...]

het verschilt per auto, en zelfs per tune. zo kun je bij een en dezelfde auto een tune hebben met een speed van 8.0 en een topsnelheid van 314, en een andere tune met speed 7.6 en een topsnelheid van 322.

Maar als ik het goed begrijp gaat het om de combinatie van topsnelheid en bochten en dergelijke. dus een indicatie op een (gemiddelde?) track.
En daarom worden wellicht juist de verkeerde tunes gedownload door diegene die zelf niet tunen. Veel mensen staren zich blind op die cijfertjes die dus maar heel weinig zeggen en de goede tunes slaan ze over, juist die tunes die ook een goede handeling hebben.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Het plaatje gaat over de verdeling van de auto zelf.
Een 10 speed bij een fiatje is dus minder snel dan een 10 speed pagani
Bij een 10 speed zullen bijvoorbeeld de handling en off-road een stuk minder hoog zijn.
Voor snelheden (top, 0-100, etc.) kijk je naar de cijfertjes rechts naast het plaatje :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
G_Dragon schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:45:
[...]

Ah balen, sinds de nieuwe patch?
Want ik speel 100% van de tijd alleen maar in solo :)
Jep, na de nieuwe patch. Als ik de verhalen zo lees is de game echt kapot gegaan op de Series X na de update. Dat ze zoiets niet eerst testen.

Dit zijn problemen die zeer snel opvallen, dus hadden voorkomen kunnen worden. Ergens zijn ze de weg compleet kwijtgeraakt met FH5. FH4 had ook wel wat punten bij release maar de lijst bij FH5 blijft maar groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Nu had ik opeens weer waar normaal de spiegelingen in de motorkap zitten, dat ik er daar zo doorheen keek en de weg / beplanting te zien was 8)7
Ze hebben volgens mij echt een versie van tig builds terug vrijgegeven …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Heej zit nu verkeer in street races voor het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:14

RedFox

Heb je een OV ofzo?

sdk1985 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:53:
Heej zit nu verkeer in street races voor het eerst.
Heb ik al sinds het begin :? Speel wel in Solo, misschien dat dat verschil maakt?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-10 20:12
Wauw, de game is nu echt kapot bij mij op de series X. Bij het laden van de game keert ie terug naar het Xbox startscherm. Console herstarten lost het niet op. Mag hopen dat m’n savegame niet naar z’n gruzelementen is…

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Laatst online: 22:41
RedFox schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:12:
[...]

Heb ik al sinds het begin :? Speel wel in Solo, misschien dat dat verschil maakt?
Ik heb voor het eerst de game op solo modus gezet een paar dagen geleden. Holy shit, ga je ineens van geen verkeer 99% van de tijd naar overal verkeer, ja het maakt een enorm verschil uit. Een heleboel multiplayer functionaliteit werkt sinds launch voor geen meter, en MP verkeer is 1 van die dingen.

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-10 20:12
WinterBase schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:29:
Wauw, de game is nu echt kapot bij mij op de series X. Bij het laden van de game keert ie terug naar het Xbox startscherm. Console herstarten lost het niet op. Mag hopen dat m’n savegame niet naar z’n gruzelementen is…
Game van de Xbox gegooid en opnieuw geïnstalleerd heeft het opgelost, dus gelukkig geen corruptie van de savegame. Maakte me wel even zorgen, toch zo’n 60-uur inzitten inmiddels als het niet meer is.

Forza forum staat vol van de klachten zag ik. Wel idioot dat ze de game technisch slechter hebben gemaakt met de laatste update(s). Aantal van de problemen die mensen nu ervaren vallen bij het testen van zo’n patch toch direct op zou je zeggen?

Ik laat de game nu maar even voor wat het is. Er schijnt een nieuwe patch onderweg te zijn…

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Kan zijn dat dit komt omdat er van een RWD een AWD conversie is gedaan. Dan komt er ook automatisch een andere gearbox in.

Ik doe dat meestal ook als ik zelf tune, een AWD heeft nl veel minder last van wheelspin en een betere launch. Door de gears te tunen kom je meestal aan ongeveer dezelfde topspeed als een RWD, alleen klopt het cijfertje wat gegeven wordt niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Is de Ferrari 599XX Evo in FH5 ook de snelste wagen? Bij FH4 was dat denk ik mijn favoriet omdat ook de wegligging erg goed was. Maar de F12tdf was ook een erg fijne.

Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
GS88 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:29:
Is de Ferrari 599XX Evo in FH5 ook de snelste wagen? Bij FH4 was dat denk ik mijn favoriet omdat ook de wegligging erg goed was. Maar de F12tdf was ook een erg fijne.
Het lijkt nu de Lamborghini Sesto Elemento FE te zijn die de kroon spant in rondetijden. In mijn eigen ervaring: met alle upgrades en maximale downforce gaat die door bochten van begin tot eind vol gas met 400+ km/h waarbij die zelfs mid-corner een aantal km/h verliest puur door de downforce zoals een F1-auto dat kan.

Met een standaard (nou ja, zonder upgrades) S2-straatauto van het kaliber McLaren Senna zou ik diezelfde bocht moeten remmen en terug schakelen naar de vijfde of zesde versnelling van de zeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
GS88 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:29:
Tot nu toe in FH5 is de Koenigsegg Jesko de absolute snelheidskoning. De Bugatti Divo lijkt de snelste S2 auto, en de Lamborghini Sesto Elemento FE lijkt de beste X-class road racing auto.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heeft iemand trouwens al zijn Mclaren P1 gekregen voor het spelen van FM5? Tijdens de launch was de berichtgeving dat de auto later zou komen, maar ik heb hier verder niks meer over gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
Caayn schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:11:
Heeft iemand trouwens al zijn Mclaren P1 gekregen voor het spelen van FM5? Tijdens de launch was de berichtgeving dat de auto later zou komen, maar ik heb hier verder niks meer over gezien.
Uiteindelijk heb ik de P1 wel gekregen, zo'n 1,5 week na de vorige patch. vreemd dat je deze nu nog steeds niet hebt ontvangen.

En ander nieuws: Ik lees zojuist op het forum van Forza Horizon dat er afgelopen weekend gewerkt is aan een patch i.v.m. de problemen op de Xbox Series X|S consoles na de update van afgelopen vrijdag *O* .

een stuk sneller dan ik had verwacht. Nog even wachten op de release van de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
Ja zou leuk zijn, dan kan ik hopelijk nog het seizoen voor deel deel afmaken en de Series Merecedes nog halen. Had het afgelopen weekend willen uitspelen omdat ik anders geen tijd heb maar ja, onspeelbaar door de patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Caayn schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:11:
Ik heb die afgelopen week ergens ontvangen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 20:50
De Series X begint nu af en toe hoorbaar te worden. Dit weekeinde is mij dit opgevallen bij zowel FH5 als Marvels Avengers. Ineens begint de fan op volle toeren te draaien gedurende enkele minuten en daarna is de Series X zoals vanouds niet of nauwelijks hoorbaar.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Maikel64 schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:59:
[...]

Uiteindelijk heb ik de P1 wel gekregen, zo'n 1,5 week na de vorige patch. vreemd dat je deze nu nog steeds niet hebt ontvangen.
MK_ schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:12:
[...]

Ik heb die afgelopen week ergens ontvangen ja :)
Mmhh, hopelijk is dat dan aan gefaseerde release. Geen bericht in het message center en de P1 kan ik enkel terug vinden in de auto shop voor 1.3m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
LOTG schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:05:
Ja zou leuk zijn, dan kan ik hopelijk nog het seizoen voor deel deel afmaken en de Series Merecedes nog halen. Had het afgelopen weekend willen uitspelen omdat ik anders geen tijd heb maar ja, onspeelbaar door de patch...
Zolang je geen auto's koopt, tuned, liveries toepast, het auction house niet gebruikt en geen gifts ophaalt of in ontvangst neemt (dus eigenlijk de game niet gebruikt behalve om te rijden/racen) kan je serie challenges prima spelen.

Tip: Zorg dat je de game niet vanuit Quick Resume start, maar dus echt vanaf nul en focus je puur en alleen op het rijden in de auto (dus niet op een van de bovenstaande dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
@Maikel64 Ja, daar begint het probleem. Ik heb niet alle auto's voor de challenges. Plus al een paar keer gehad dat ik niet kon weg rijden na een verse start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Kom er steeds meer achter een aantal dingetjes dat ik écht een gemis vind bij Horizon Open zoals:
- Niet kunnen queuen voor bepaald type events bij Horizon Open racing. Lijkt erop de 80% van de races rally events zijn, welke ik minder leuk vind.
- Niet kunnen reporten van dirty drivers... In een racespel zou zoiets toch meegenomen kunnen worden in de matchmaking... Als je x% meer als dirty driver gereport wordt t.o.v. gemiddeld, kom je in een dirty driver lobby o.i.d....
- Kunnen tunen van je auto wanneer je in de waiting room zit. Je kan alleen een auto selecteren. Heb je er nog geen klaar op precies a800? Pech, dan moet je maar met je A760 auto rijden, of een rental car pakken.
Je hebt 40s de tijd om je auto te kiezen, plak daar 20sec extra aan vast en dan moet een tune vinden of toepassen nog nét lukken.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dazzler2120 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:01:
Kom er steeds meer achter een aantal dingetjes dat ik écht een gemis vind bij Horizon Open zoals:
- Niet kunnen queuen voor bepaald type events bij Horizon Open racing. Lijkt erop de 80% van de races rally events zijn, welke ik minder leuk vind.
- Niet kunnen reporten van dirty drivers... In een racespel zou zoiets toch meegenomen kunnen worden in de matchmaking... Als je x% meer als dirty driver gereport wordt t.o.v. gemiddeld, kom je in een dirty driver lobby o.i.d....
- Kunnen tunen van je auto wanneer je in de waiting room zit. Je kan alleen een auto selecteren. Heb je er nog geen klaar op precies a800? Pech, dan moet je maar met je A760 auto rijden, of een rental car pakken.
Je hebt 40s de tijd om je auto te kiezen, plak daar 20sec extra aan vast en dan moet een tune vinden of toepassen nog nét lukken.
In FH4 werd het racen in algemene zin netter naarmate je een hogere rank kreeg. In Fh5 zit helaas geen ranked racing meer. Maar goed, het 'dirty' racen hoort er natuurlijk wel een beetje bij gezien het arcade karakter. Niet dat ik er zelf vrolijk van werd toen ik door een zware audi suv in mijn rs 200 op het rechte stuk achterstevoren werd gezet en van p2 naar laatste terug zakte :P .

Zelf zou ik graag per race van auto willen (kunnen) wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:02

Clush

Do as I say...

Dazzler2120 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:01:
1e punt ben je niet alleen in. Ik vind het vrij onzinnig dat je niet kan kiezen tussen road/offroad/mixed surface. Ik zou ook graag een klasse (D-S2) kunnen kiezen. Of events waarin iedereen met precies dezelfde auto rijdt.

Dirty drivers kunnen me niet zoveel schelen... na een poosje kan je er wel handig in worden om ze te ontwijken, en bovendien kan ik er eigenlijk ook wel om lachen als ik van een brug word afgeramd of precies naast een checkpoint word getikt.

Je derde punt zou door het eerste ook opgelost worden.

Ik vind daarnaast ook dat naast de weg rijden veel zwaarder gestraft moet worden. Nu wordt je alleen significant afgeremd als je door meerdere bosjes of muurtjes rijdt. Als die er niet staan komt het best vaak voor dat iemand die de bocht bij lange na niet houdt toch nog sneller is dan ik, terwijl ik de bocht goed aansnijd en níet naast de weg beland. Straatbanden of slicks door het zand zou óf snelheid moeten kosten, óf de auto veel meer uit balans moeten brengen.

Ik heb er helemaal geen problemen mee als mensen racen als een hork en de verharde weg als puur optioneel beschouwen, maar het zou niet zo moeten zijn dat dat ook nog eens net zo snel (of zelfs sneller) is dan mooi strak het wegdek volgen.

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica