Hier met een 5800x & 3080ti ook af en toe een microstutter.
Framerate ligt zo rond de 110 fps (5760x1080), maar zo af en toe toch een gevoel dat er een stutter in zit.
Spel draait op een NVME ssd.
Mijn eerste indruk na een 2 uurtjes.
Eenmaal een vastloper gehad tijdens een Forzathon. Beeld stond vast, maar geluid liep vrolijk door (niet alleen muziek maar ook aankondigingen. Na sluiten FH5 en openen taakbeheer, liep geluid nog steeds door, maar stond FH5 er niet meer actief. Moest de pc resetten.
Ik moet bij de game 2x een startpoging doen om bij het startscherm te komen.
Motion zit erin

en werkt goed.
Mijn Simucube moet ik echter nog steeds via Emuwheel gebruiken.
Wereld is erg leeg. Af en toe een auto maar die lijkt vlak voor je te verdwijnen

.
Soms wat online players, maar ook wat meer dan gemiddeld netwerk connection issues.
Onzichtbare muren oid.waardoor je auto enorm wordt afgeremd. Niet nogmaals geprobeerd of het aan de positie lag (oa. lange snelweg west naar oost bij een brug).
Auto's in de spiegel lijken te zweven.
Er zitten randjes om de textures binnen de cockpit.
Muiscursor blijft bij mij in beeld staan, ondanks dat ik in de instellingen deze uit laat gaan.
Hardware monitoring software kan nog steeds niet gebruikt worden. En daarbij meteen nog een groot punt van kritiek: Hoe kan een zichzelf respecterend software bedrijf in deze tijd nog als advies geven om bij een online programma je antivirus uit te zetten en als admin te draaien?
Komende dagen nog maar verder uitproberen om te kijken of het gevoel positiever wordt.
[
Voor 63% gewijzigd door
jbbrans op 11-11-2021 01:58
]