OPNsense & pfSense KPN/Telfort IPTV how-to

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:28
Ik ben recentelijk weer terug naar KPN en heb nu niet de Arris maar de KPN TV+ (o.b.v. AndroidTV). Ik zat bij Budget, dat is ook KPN dus er is in de config niets gewijzigd, alleen een ander IP en een andere TV settopbox dus.

Ik zie geen verkeer op het TV WAN en heb het idee dat nu alles via internet verloopt. Klopt dit? Kan ik de config voor het aparte KPN VLAN (wanzijde) en dergelijke afbreken?

[ Voor 18% gewijzigd door Theone098 op 04-03-2026 14:31 ]

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:23
Theone098 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:30:
Ik ben recentelijk weer terug naar KPN en heb nu niet de Arris maar de KPN TV+ (o.b.v. AndroidTV). Ik zat bij Budget, dat is ook KPN dus er is in de config niets gewijzigd, alleen een ander IP en een andere TV settopbox dus.

Ik zie geen verkeer op het TV WAN en heb het idee dat nu alles via internet verloopt. Klopt dit? Kan ik de config voor het aparte KPN VLAN (wanzijde) en dergelijke afbreken?
De TV+ boxen hebben een instelling Beeld - Videomodus waarbij je kunt kiezen tussen Multicast en Unicast. Bij multicast (over VLAN-4) hebben ze wel een automatische fallback naar unicast over het Internet/6-VLAN als ze geen multicast connectie kunnen maken.
Nadeel van het het unicast IPTV verkeer over het Internet VLAN is de lagere bitrate dus iets minder scherp beeld bij snelle beeldwijzigingen (o.a. sport).

Als je live TV van kanaal wisselt zie je LIVE of Live. Bij allemaal hoofdletters kijk je multicast.

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:28
@Muis666 Dank je, erg nuttig. Zal eens gaan stoeien.

Inderdaad, backup terugzetten en nu weer multicast (LIVE, daarvoor Live)

[ Voor 41% gewijzigd door Theone098 op 04-03-2026 19:56 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste