aGraPusher schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:54:
Is het ook niet gewoon zo dat de jeugd het allemaal niet zo serieus neemt en denkt dat alles komt aanwaaien en vervolgens gaan klagen dat ze geen huis kunnen kopen?
Bedoel als ik even naar mijzelf kijk:
13 jaar - begonnen met 'ondernemen' met websites bouwen en ik had verschillende 'maffia' websites.
16 jaar - baantje als pizzabezorger aangenomen. Met eigen betaalde rijbewijs kon ik dit werk gaan uitvoeren.
17 jaar - school verlaten omdat vmbo diploma niet gehaald werd.
18 jaar - in de productie gaan werken in de ploegendienst.
20 jaar - in fase b terecht gekomen en direct met mijn opgebouwde spaargeld een appartementje gekocht.
22 jaar - mbo opleiding via het werk gaan doen omdat het een vereiste was voor een vast contract.
25 jaar - opleiding afgerond en nog steeds bij dezelfde werkgever, en direct een vast contract gekregen.
26 jaar - appartement verkocht en per toeval half uur later gebeld dat een nieuwbouw tussenwoning vrij is gekomen. Deze direct gekocht.
27 jaar - woning opgeleverd en mensen kijken me raar aan dat ik dat in mijn eentje kan...
Wat je hier dus ziet is dat het zeer zeker wel kan maar de jongeren van nu die hebben hele andere prioriteiten.
- Toen ik het appartement kocht werd ik voor gek verklaard want je wil toch gelijk een groot huis?
- School verlaten en gaan werken werd voor gek verklaard door mijn ouders want je moet toch aan het ideaalbeeld voldoen? Ik weigerde een studieschuld te nemen, laat de werkgever mijn opleiding dan maar betalen.
- Productie werk? Pff geen coole managersfunctie?
- Geen dikke auto? Komt waarschijnlijk doordat je in de productie werkt..
- Ga je niet elk weekend mee uit om bier te kopen dat veel te duur is? Nee sorry maak thuis wel een feestje.
- Je ouders hebben er mooi voor gezorgd dat je dat huis kon kopen he.
- Je bent wel verwend jongen.
Allemaal dingen die ik naar mijn hoofd geslingerd krijg omdat ik met hard werken in mijn eentje een nieuwbouw nom-woning heb kunnen kopen en mensen je gewoon gaan haten op een of andere manier.
Belangrijk om te weten:
- Scooter rijbewijs a 500 euro, zelf betaald
- Auto rijbewijs a 3000 euro, zelf betaald
- Kosten koper appartement, zelf betaald
Leuk is het niet en soms denk ik zak allemaal in de puree, ik verkoop alles en ga wel weer in een appartementje wonen want dat was ook goed genoeg voor mij.