De beste tip die ik je kan geven is om de DLC te kopen.Derbiss schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:44:
Vorige vrijdag Maliketh zacht laten inslapen; gisteren Hoarah Loux, Warrior..
Wat een spel is het toch
Nu nog de eindbaas. Enige tips?
Ja awel ik twijfel..Loei123 schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:07:
[...]
De beste tip die ik je kan geven is om de DLC te kopen.
Heb het hier al eens aangehaald maar is het niet te omslachtig om te spelen? Ik las dat er heel veel dingen verborgen zijn op niet altijd logische manieren..
Als je van plan bent om de wiki niet te raadplegen zul je er wel even zoet mee zijn ja.Derbiss schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:22:
[...]
Ja awel ik twijfel..
Heb het hier al eens aangehaald maar is het niet te omslachtig om te spelen? Ik las dat er heel veel dingen verborgen zijn op niet altijd logische manieren..
Is dat niet standaard leesvoer als je dit spel speelt?Loei123 schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:24:
[...]
Als je van plan bent om de wiki niet te raadplegen zul je er wel even zoet mee zijn ja.
Soit, ik ga eerst nog een beetje dingen zoeken ed
Ik heb dit spel ook maar eens besteld. Een paar jaar terug heb ik op de PS4 wel vaak Dark Souls 3 en Bloodborne gespeeld (afgezien van de DLC's) en ik vond het toen wel leuke games met wat uitdaging. Ik ben benieuwd wat Elden Ring zal brengen
ik ben onlangs begonnen aan DS2 
Mijn eerste Souls game was Elden Ring, toen DS3 twee keer uitgespeeld. Nu dus aan het rondlopen in DS2.
Veel plezier met de game @vhal
Mijn eerste Souls game was Elden Ring, toen DS3 twee keer uitgespeeld. Nu dus aan het rondlopen in DS2.
Veel plezier met de game @vhal
Anjunabeats
Misschien dat ik eens aan Dark Souls 3 begin (zag dat ik die schijnbaar ook al had in mijn steam library).
Ik mis wel de dlc voor DS3, zit die in de " season pass "
Eens kijken of dat bevalt, daarna begin ik met een nieuwe Elden Ring playtrough, ik mis een paar achivements, die ik dan nog ga doen.
Ik mis wel de dlc voor DS3, zit die in de " season pass "
Eens kijken of dat bevalt, daarna begin ik met een nieuwe Elden Ring playtrough, ik mis een paar achivements, die ik dan nog ga doen.
Mooi uitgebreid spel wel, ik ben nog steeds in het eerste gebied bezig om de boel uit te kammen. Inmiddels ben ik lv16 met m'n samurai en heb ik de meeste kleinere dungeons wel gehad. De Tree Sentinal loopt ook niet meer rond, te voet is deze nog wel wat lastig maar op je paard Torrent is dit gevecht wel redelijk simpel te noemen omdat je hem prima kan kiten en z'n gekke attacks wel goed kan ontwijken met een double jump + aanval
Maar goed, nu heb ik zo'n halberd waar je geen reet mee kan 
Overigens is het parry'en in dit spel wel een stuk lastiger dan in Bloodborne, ik heb het idee dat het pistool daar een stuk sneller reageerde. In Dark Souls 3 had je ook wel een redelijk bereik/window waar je kon parry'en maar in Elden Ring lijkt het een stuk korter te zijn.
Overigens is het parry'en in dit spel wel een stuk lastiger dan in Bloodborne, ik heb het idee dat het pistool daar een stuk sneller reageerde. In Dark Souls 3 had je ook wel een redelijk bereik/window waar je kon parry'en maar in Elden Ring lijkt het een stuk korter te zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door vhal op 08-09-2024 08:47 ]
Het aantal parry frames is afhankelijk van het type schild dat je gebruikt.vhal schreef op zondag 8 september 2024 @ 08:42:
Ook zijn er verschillende parry ashes of war die het aantal parry frames ook kunnen veranderen voor je schild.
Nu sommigen van ons al klaar zijn met SotE, zijn er dan wapens, builds, summons whatever die jullie mee terug terugnemen naar het basis spel, evt in NG+?
Ik heb de Beast Claws wel eens gebruikt, en natuurlijk Bloodfiends chickenleg maar merk toch dat ik meestal tergkom bij mijn Bleed Godskin Peeler build, met Mimic
Ik heb de Beast Claws wel eens gebruikt, en natuurlijk Bloodfiends chickenleg maar merk toch dat ik meestal tergkom bij mijn Bleed Godskin Peeler build, met Mimic
[ Voor 35% gewijzigd door Shao Kahn op 11-09-2024 14:05 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Wat is de DLC toch machtig mooi zeg, qua level design is dit echt grandioos. Daarnaast zijn de vergezichten echt nog een schepje boven op het origineel.
Genieten!!!!
Genieten!!!!
:strip_exif()/f/image/umJz6TZTavcrpByAqnqFmiMK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 53% gewijzigd door kwdtje op 11-09-2024 22:15 ]
Ok, de eerste echte betonnen muur ben ik tegen gekomen met Margit, the Fell Omen. De eerste fase is nog wel goed te doen en is redelijk voorspelbaar. Vaak begint hij al te gooien met die messen en vervolgens komt er een jump attack. De meeste aanvallen met z'n staff zijn nog wel te parry'en met een kleine schild. Maar ja, dan kom je een stuk verder en dan gaat ie aan de gang met een grote gele hamer. 
Na een uurtje had ik wel even genoeg, met lv20 en relatief weinig punten in vigor is het nog net even te lastig. Beste poging was 15% of zo...
Na een uurtje had ik wel even genoeg, met lv20 en relatief weinig punten in vigor is het nog net even te lastig. Beste poging was 15% of zo...
Doe eerst alle andere bosses in Limgrave / weeping peninsula. Probeer nog een beetje te levelen. Zoek wat smithing stones om je wapen sterker te maken. Summon Sorcerer Rogier bij het begin van het gevecht. Mocht het dan nog niet lukken zoek een goede spirit ash (bijv Lhutel in de Tombsward catacombs).
Uiteindelijk gelukt, na wat oefenen met de timing kon ik de meeste aanvallen wel parry'en. Voor de 2e fase heb ik mijn wolven maar gebruikt, het voelt wel als een beetje cheaten maar ach....dan hadden ze die Ashes maar niet in het spel moeten doenWim8282 schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:51:
Doe eerst alle andere bosses in Limgrave / weeping peninsula. Probeer nog een beetje te levelen. Zoek wat smithing stones om je wapen sterker te maken. Summon Sorcerer Rogier bij het begin van het gevecht. Mocht het dan nog niet lukken zoek een goede spirit ash (bijv Lhutel in de Tombsward catacombs).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nxNnlza0y58Et4ze92VA02Ym.jpg?f=user_large)
Gratz! Geeft dan goeie voldoening als het dan lukt hevhal schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:40:
[...]
Uiteindelijk gelukt, na wat oefenen met de timing kon ik de meeste aanvallen wel parry'en. Voor de 2e fase heb ik mijn wolven maar gebruikt, het voelt wel als een beetje cheaten maar ach....dan hadden ze die Ashes maar niet in het spel moeten doenIk kon wel weer 3 levels omhoog na z'n kill (ben nu lv24)
[Afbeelding]
Weer een stukje verder, deze draak was een stuk makkelijker dan die ik eerder tegen ben gekomen.
Ook maar de Bloodhound's Fang in gebruik voor de momenten dat een Colossal Sword minder handig is.
(dom vraagje, heeft het upgraden van je schild nut ?)
:strip_exif()/f/image/Ep2f6qpbKNvvB5gDch7vaFC9.jpg?f=fotoalbum_large)
Gideon de expert in rug en nekpijn, had hierna ook weer wat anders te vertellen.
En verder blijft de game weer zo mooi als altijd
Ook maar de Bloodhound's Fang in gebruik voor de momenten dat een Colossal Sword minder handig is.
(dom vraagje, heeft het upgraden van je schild nut ?)
:strip_exif()/f/image/Ep2f6qpbKNvvB5gDch7vaFC9.jpg?f=fotoalbum_large)
Gideon de expert in rug en nekpijn, had hierna ook weer wat anders te vertellen.
En verder blijft de game weer zo mooi als altijd
Misschien een stomme vraag,
Maar kan je dit spel spelen als je niet echt darksoul ervaring hebt?
Hoor dat hij redelijk moeilijk is, de enige souls like die ik heb gespeeld is code vein en Remnant2
Hoor dat hij redelijk moeilijk is, de enige souls like die ik heb gespeeld is code vein en Remnant2
die 2 spellen zijn moeilijker/zelfdesamlans schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:57:
GiTS
Het is zeker in het begin als complete souls newbie erg overweldigend en moeilijk ja.samlans schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:57:
Maar het was ook mijn eerste serieuse soulslike en vind het kneiter dik.
Met beperkte Eldenring-speeltijd heb ik Godrick neergemept
Ik vond hem beter te doen dan Margit, geen idee waarom. Die cinematic naar p2 is wel grappig, alleen FromSoftware kan zoiets verzinnen 
Wat betreft het kasteel, ik kreeg weer ouderwetse DS3-vibes. Het blijft leuk om alles weer uit te pluizen.
Wat betreft het kasteel, ik kreeg weer ouderwetse DS3-vibes. Het blijft leuk om alles weer uit te pluizen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QI0yc6CJBDXHAy7i6HH14H4S.jpg?f=user_large)
Elden Ring is wel echt onvergelijkbaar met de meer klassieke soulslikes. Het open wereld aspect maakt de game minder moeilijk en minder frustrerend. Wat mij betreft dus ook leuker. Ga je daarna een meer lineaire soulslike spelen dat loop je veel meer tegen een muur aan waar je niet voorbij kunt, maar wel moet. Echt veel opties om dat makkelijker te maken zijn er dan niet.Ricmaniac schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:29:
[...]
Het is zeker in het begin als complete souls newbie erg overweldigend en moeilijk ja.
Maar het was ook mijn eerste serieuse soulslike en vind het kneiter dik.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Nu bezig met de Franse kok en zijn slangachtige, de Michelin man is wel al neer. 
*en na een aantal pogingen ook gedaan, wel wat haperingen bij deze boss.
:strip_exif()/f/image/cJoRACAg3eBnkNIGkO6RTIIe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 73% gewijzigd door mr thee op 27-09-2024 16:23 . Reden: Eindelijk gelukt. ]
Heb je die Speer gebruikt die aan het begin van zijn lair ligt?mr thee schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:32:
Nu bezig met de Franse kok en zijn slangachtige, de Michelin man is wel al neer.
[Afbeelding]
Dat maakt hem (voor mij) samen met Renalla de makkelijkste boss.
Zelfs op NG +3 en de speer op +7 was het easy, al heeft mijn summon ook veel gedaan
[ Voor 6% gewijzigd door Shao Kahn op 01-10-2024 10:50 ]
Ja met de speer ging het rap, laatste helft ging nog makkelijker omdat ie na elke aanval soort van bevroor. Hoefde je alleen nog maar te meppen.
Hahaha ja dat riool stond echt niet in verhouding tot de rest van de Leydell zone, kwa moeilijkheid en complexiteit.mr thee schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:08:
Man man man bezig met het riool in Leyndell, dat is ook pure ellende.![]()
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Zijn wel een aantal spullen te vinden die het zeker de moeite waard maken.mr thee schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:08:
Man man man bezig met het riool in Leyndell, dat is ook pure ellende.![]()
Morgott en gele Godfrey zijn ook neer, waar de 1ste wel vervelend was met zijn constante gespring en gedraai.
En verder weer de traditie van het heel dichtbij komen waarna het steeds slechter gaat, en je niet meer in de buurt kan komen.
(Morgen maar bestoken met slaappillen, werkte bij grote broer uiteindelijk ook)
En verder weer de traditie van het heel dichtbij komen waarna het steeds slechter gaat, en je niet meer in de buurt kan komen.

:strip_exif()/f/image/bxIuyfJlz3lvaE6cDgy3H6PC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door mr thee op 06-10-2024 20:21 ]
Ik weet niet wat erger was, Rennala p2 of die wandeling vanaf de Lost Grace naar de bossroom
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bEqixmAWyRY1cJk58fyNkplY.jpg?f=user_large)
Beetje irritant gevecht, p1 voelde echt als een verplichting en p2 begon gelijk al goed met die gekke beamspell van haar. Uiteindelijk heb ik maar 2 katanas gebruikt om haar spells te onderbreken en een bleed debuff op te bouwen, dit bleek het beste te werken
Grote vraag is....wat nu?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bEqixmAWyRY1cJk58fyNkplY.jpg?f=user_large)
Beetje irritant gevecht, p1 voelde echt als een verplichting en p2 begon gelijk al goed met die gekke beamspell van haar. Uiteindelijk heb ik maar 2 katanas gebruikt om haar spells te onderbreken en een bleed debuff op te bouwen, dit bleek het beste te werken
Nu begint het spel ongeveervhal schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:33:
Ik weet niet wat erger was, Rennala p2 of die wandeling vanaf de Lost Grace naar de bossroom![]()
[Afbeelding]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dit dus, gefeliciteerd met het voltooien van de tutorial
Nou, klinkt ook bemoedigendShadowBumble schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:10:
[...]
Dit dus, gefeliciteerd met het voltooien van de tutorial
Ja die kogelbaan iedere keer, vervelend.
Maar treur niet! Er zijn nog vervelendere Bossroom runs te ontdekken
Ik zou nu Liurnia verder gaan ontdekken als je dat nog niet gedaan hebt? anders rustig aan naar het noorden gaan.
Het valt allemaal wel mee hoor, maar er is na Renala wel een duidelijk step up in movesets van zowel (mini) bosses als Mobs. Dus inderdaad zoals @Shao Kahn hierboven aangeeft ga lekker Lurnia ontdekken en als je daar pas klaar bent zou ik eens naar het Noorden gaan bewegen.
Dus om het positief aan te pakken en je toch aan te moedigen "Kom op, je kan het !"
[ Voor 17% gewijzigd door ShadowBumble op 07-10-2024 15:20 ]
First off, well done! Therefore praise the message.vhal schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:33:
Uiteindelijk heb ik maar 2 katanas gebruikt om haar spells te onderbreken en een bleed debuff op te bouwen, dit bleek het beste te werken
Liurnia is erg groot. Ik weet niet wat je allemaal al gedaan hebt daar. The Academy is maar een klein gedeelte in dat gebied. Ten Westen en, met name, ten Noorden van het meer is nog genoeg te beleven. En als je het even niet meer weet, gewoon de richting volgen die de graces aangeven.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
En met genoeg slaappotten was na 2 keer ook gedaan met de Godskin Apostle, de Godslayer's Greatsword gevonden die helaas onbruikbaar is. Omdat mijn faith veel te laag is.
Verder nog een ander wapen gevonden/gekregen, die helaas ook onbruikbaar is vanwege zijn hoge eisen.
Verder nog een ander wapen gevonden/gekregen, die helaas ook onbruikbaar is vanwege zijn hoge eisen.
Is Elden Ring goed te doen voor een beginner / casual gamer? Of is dit weer zo'n soulsgame met doodgaan en weer vanaf begin beginnen?
Lies of pi paar maand getest, maar die blijft liggen in de kast dat is totaal niet mijn game. Over deze game hoor ik zoveel goede dingen, maar moet wel normaal te doen zijn
Lies of pi paar maand getest, maar die blijft liggen in de kast dat is totaal niet mijn game. Over deze game hoor ik zoveel goede dingen, maar moet wel normaal te doen zijn
Ik denk persoonlijk gezien je bericht dat deze game dan niks voor je is.G.Scholtens schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:56:
Is Elden Ring goed te doen voor een beginner / casual gamer? Of is dit weer zo'n soulsgame met doodgaan en weer vanaf begin beginnen?
In het souls genre is het imo 1 van de beste zo niet de aller beste.
Lies of P vond ik ook goed maar denk stiekem wel dat die een tikkeltje moeilijker is dan Elden Ring.
Alleen ze zijn niet 1 op 1 te vergelijken. Waar Lies of P een redelijke liniaire experience is, is Elden ring een compleet open wereld. speelt imo daardoor heel anders.
Maar in essentie natuurlijk een soulsgame dus persoonlijk denk ik niet dat het voor jou is
Ik had ook geen enkele ervaring met souls games en ben wss 5 keer proberen beginnen met Elden Ring en telkens afgehaakt na ongeveer 10u spelen.
Uiteindelijk toch eens doorgebeten en vanaf 15u speeltijd was ik helemaal hooked.
Uiteindelijk toch eens doorgebeten en vanaf 15u speeltijd was ik helemaal hooked.
Qua soulsgames zal dit de meest toegankelijke zijn.G.Scholtens schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:56:
Er zijn veel mechanismen geïntroduceerd om het makkelijker te maken die bijvoorbeeld niet in Dark Souls zitten.
Verder blijft alles wel wat cryptisch omschreven en moet je wel goed om je heen kijken wil je deze zaken allemaal vinden en kunnen gebruiken.
Als dat niet je ding is zou je de Wiki van Fextralife kunnen gebruiken.
Als groot fan zeg ik zelf uiteraard gewoon doen!
Dat zeiden ze bij Lies of Pi zeiden ze dat ook dat die makkelijk was. Nou na paar uur was ik er klaar mee.
Game als God of War speelt gewoon lekker weg, dus geen idee of dit vergelijkbaar is.
Wil gewoon normaal kunnen opslaan tussentijds en het verhaal volgen
Game als God of War speelt gewoon lekker weg, dus geen idee of dit vergelijkbaar is.
ER is verreweg de meest toegankelijke titel van FROM, in tegenstelling tot DsS/DS/BB kan je vrijwel altijd simpelweg lekker ergens anders gaan verkennen/levelen wanneer je tegen een betonnen wand van een boss aan loopt en heb je wat meer vrijheid om alle levels van je character opnieuw in te delen.G.Scholtens schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:56:
Maar let wel, toegankelijk is niet het zelfde als makkelijk. ER word door velen als wat makkelijker [dan voortgaande games] bestempeld, voor nieuwkomers denk ik heel eerlijk dat het geen drol uit maakt welke game je als eerste speelt; het is gewoon pittig als je het genre niet onder de knie hebt.
Hooguit dat vooral de eerdere games wat verwarrender zullen zijn qua progressie t.o.v. latere games.
[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 22-10-2024 09:31 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Zet God of War eens op de hoogste moeilijkheidsgraad en je weet gelijk of Elden Ring iets voor je isG.Scholtens schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:19:
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dan is het denk ik niet voor jou.G.Scholtens schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:19:
Tussendoor opslaan is er niet echt bij en het verhaal wordt obscuur en cryptisch vertelt.
Je ontdekt het verhaal o.a. door het lezen van item descriptions en dat soort zaken.
Bedankt voor alle reacties, dan laat ik hem voor nu denk ik even liggen. Heb nog genoeg te spelen
Ik heb vandaag ook Elden Ring besteld door de aanbieding bij Bol voor 30,-, maar heb al een beetje spijt van als ik dit allemaal zo lees. Nog niet eerder een souls game gespeeld maar iedereen zegt gewoon proberen maar denk dat ik waarschijnlijk erg ga frustreren met dit spel 🤣 speel hoofdzakelijk (geen souls) SP games die niet zo moeilijk zijn. Ben ook niet zo van de zeer uitgebreide/moeilijke games eigenlijk.
Ik kan een poging doen natuurlijk, misschien vind ik het wel wat, een collega wenste me al veel succes 🤣 of gewoon retour dat kan ook nog 😅
Ik kan een poging doen natuurlijk, misschien vind ik het wel wat, een collega wenste me al veel succes 🤣 of gewoon retour dat kan ook nog 😅
Gewoon een paar youtube filmpjes kijken wat je moet doen op het begin van de game.DM89 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:10:
Ik heb vandaag ook Elden Ring besteld door de aanbieding bij Bol voor 30,-, maar heb al een beetje spijt van als ik dit allemaal zo lees. Nog niet eerder een souls game gespeeld maar iedereen zegt gewoon proberen maar denk dat ik waarschijnlijk erg ga frustreren met dit spel 🤣 speel hoofdzakelijk (geen souls) SP games die niet zo moeilijk zijn. Ben ook niet zo van de zeer uitgebreide/moeilijke games eigenlijk.
De eerste uren zijn lastig qua mechanics maar als je 15 uur in de game zit ben je al meer vertrouwt.
Je komt in een keer op een punt dat je al snel wat overpowered bent. Ik zoek alles op want ik heb gewoon te weinig tijd om alles zelf uit te zoeken met drie kinderen.
Jaa dat ook nog is, heb zelf ook 2 kleine kinderen 😴😅🤣Kneepie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:14:
[...]
Gewoon een paar youtube filmpjes kijken wat je moet doen op het begin van de game.
De eerste uren zijn lastig qua mechanics maar als je 15 uur in de game zit ben je al meer vertrouwt.
Je komt in een keer op een punt dat je al snel wat overpowered bent. Ik zoek alles op want ik heb gewoon te weinig tijd om alles zelf uit te zoeken met drie kinderen.
Na 15uur hoop ik toch wel een game uitgespeeld te hebbenKneepie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:14:
[...]
Gewoon een paar youtube filmpjes kijken wat je moet doen op het begin van de game.

En ik ben nog niet eens op een kwart, heb wel 2 characters.G.Scholtens schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:48:
[...]
Na 15uur hoop ik toch wel een game uitgespeeld te hebben
:strip_exif()/f/image/cDWf1yhmjfIW4Mh8UaXBcKHC.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/kNWEHRWDlsxHHsolhCrb1JUl.png?f=user_large)
Vroeger vond ik de DS games ook niets aan, veels te liniear, en als je niet verder kwam qua moeilijkheidsgraad dan had je gewoon pech, en moest je hard je best doen om beter te worden.
Toen ER net uitkwam dacht ik, laat ik het toch maar weer eens proberen, en was gelijk verkocht! Zoveel meer vrijheid, en je bent al uren zoet om de boel te ontdekken, en hier en daar wat monsters/bazen te verslaan.
Eerst was ik begonnen met een tank achtige build, sinds een paar maanden ben ik met een dex build bezig met zo min mogelijk armor, en dat is met een beetje oefenen zelfs nog best makkelijk.
Toen ER net uitkwam dacht ik, laat ik het toch maar weer eens proberen, en was gelijk verkocht! Zoveel meer vrijheid, en je bent al uren zoet om de boel te ontdekken, en hier en daar wat monsters/bazen te verslaan.
Eerst was ik begonnen met een tank achtige build, sinds een paar maanden ben ik met een dex build bezig met zo min mogelijk armor, en dat is met een beetje oefenen zelfs nog best makkelijk.
Zo te zien nog niet direct mijn game, als ik nu geen backlog had had ik hem misschien gekocht
M'n 1e save, is geëindigd op ~120u. Daar heb ik aardig wat tijd gestoken in het verkennen van de wereld/optionele content, maar ik denk nog niet eens de helft van wat er te zien valt gezien.G.Scholtens schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:48:
[...]
15u is iig een veel te lage verwachting van een open world RPG, die zijn eigenlijk maar zelden korter dan een uur of 20, regelmatig is alleen de main story al meer dan dubbel dat. ER klokt aldus howlongtobeat.com in op zo'n ~60u als je alle optionele content overslaat. Als casual speler zal dat in de praktijk eerder richting de 80u gaan denk ik zo.
[ Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 22-10-2024 15:38 ]
236 uurG.Scholtens schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:48:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Soullie op 22-10-2024 15:43 ]
Hahaha dan is dit zeker niets voor jou, je zal wat moeten grinden en exploren om verder te komen en daar gaat tijd in zitten.G.Scholtens schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:48:
[...]
Hier ben ik het voor de helft mee eens.Kneepie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:43:
[...]
Hahaha dan is dit zeker niets voor jou, je zal wat moeten grinden en exploren om verder te komen en daar gaat tijd in zitten.
Exploren: ja.
Grinden: nee.
Tot nu toe nog niet hoeven doen nee, gewoon in elk gebied de bosses en mini bosses doen. Dan heb je eigenlijk nooit echt een tekort aan souls. 
Zorgen maken of je genoeg upgrade stenen kan vinden is ook niet echt nodig, vindt/krijg je ook genoeg van.
Zorgen maken of je genoeg upgrade stenen kan vinden is ook niet echt nodig, vindt/krijg je ook genoeg van.
[ Voor 27% gewijzigd door mr thee op 22-10-2024 18:01 ]
Zelf ben ik nu 40 uur bezig met ER, in tijden niet zo genoten van een game. Het constant uitgedaagd worden, niet precies weten waar je heen moet en telkens gave encounters met de meest vreemde beesten. Zeer vermakelijk!
Mijn vraag hier, hoe is de PvP/PvE later in de game? Ik ben zelf nog weinig PvP elementen tegen gekomen en heb echt totaal geen idee wat ik kan verwachten. Qua PvE, zijn er communities en groepen om gezamenlijk wat uitdagende bosses te doen?
Hoor graag jullie ervaringen!
Mijn vraag hier, hoe is de PvP/PvE later in de game? Ik ben zelf nog weinig PvP elementen tegen gekomen en heb echt totaal geen idee wat ik kan verwachten. Qua PvE, zijn er communities en groepen om gezamenlijk wat uitdagende bosses te doen?
Hoor graag jullie ervaringen!
Gisteren ben ik met m'n lv58 samurai aangekomen bij Starscourge Radahn, bij de eerste pogingen werd ik al half gesloopt door die paarse vuurbal die hij op je afvuurten dan ben je nog niet eens in de buurt van hem... 
Toch wel fijn om weer zo'n betonnen muur tegen te komen. De voorgaande bazen in Siofra River, Caelid etc waren niet echt heel lastig te noemen of zo....

Toch wel fijn om weer zo'n betonnen muur tegen te komen. De voorgaande bazen in Siofra River, Caelid etc waren niet echt heel lastig te noemen of zo....
[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 06-11-2024 15:19 ]
Blijft ook 1 van de tofste battles van de game. Vergeet ook niet wat NPC's te summonenvhal schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:18:
Gisteren ben ik met m'n lv58 samurai aangekomen bij Starscourge Radahn, bij de eerste pogingen werd ik al half gesloopt door die paarse vuurbal die hij op je afvuurten dan ben je nog niet eens in de buurt van hem...
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Greatsword schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:29:
[...]
Blijft ook 1 van de tofste battles van de game. Vergeet ook niet wat NPC's te summonen
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Tvcvvc3W1MwH6AbDQb8bgT49.jpg?f=user_large)
Het gevecht viel achteraf nog wel mee met wat NPC hulp
Inmiddels in Nokron, die mimeboss was een lachertje maar het gekke hert even verderop is weer even wat lastiger met z'n heal....

Nice!vhal schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:54:
[...]
Het gevecht viel achteraf nog wel mee met wat NPC hulp
Vergeet ook niet even achterin de hoek te exploren in de Radahn arena.
Heerlijke area is daar inderdaad! Ik heb daar wel eens meerdere uren achter elkaar gezeten, vrij uniek wat daar allemaal gebeurd. Als je dan toch een beetje wilt grinden / runes farmen is het ook een interessante (maar pittige) area. Zo veel leuker dan vogels pesten.Superkiwi schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:20:
[...]
Nice!
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Doel je op Dragonbarrow? Want daar heb ik nog wel het eea gedaan qua farmen.Superkiwi schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:20:
[...]
Nice!
Want in het stukje gebied waar je Radahn versloeg is maar weinig te vinden...
Weinig maar toch niet het minstevhal schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:17:
[...]
Want in het stukje gebied waar je Radahn versloeg is maar weinig te vinden...
Zie de post hierboven.
Richting berg/muur en langs het water. Ik weet dat het er zit en zoek me toch nog af en toe een ongeluk.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Bij gebrek aan een nieuwe Souls game, Elden Ring maar weer eens een keer aangeslingerd en dit keer niet op de Playstation, maar op mijn Mac!
Via Crossover kunnen installeren en tot mijn verbazing draait het als een tierelier, zonder problemen 45-60 fps op 1080p (M1 Max).
Voor het eerst zelf ook eens een keer geëxperimenteerd met wat mods en daar zitten echt wat pareltjes tussen.
Zeker niet iets voor je eerste playthrough, maar voor iemand die op de PS5 alles in de game al gezien, gedaan en behaald heeft is het echt leuk.
Paar aanraders via NexusMods:
Via Crossover kunnen installeren en tot mijn verbazing draait het als een tierelier, zonder problemen 45-60 fps op 1080p (M1 Max).
Voor het eerst zelf ook eens een keer geëxperimenteerd met wat mods en daar zitten echt wat pareltjes tussen.
Zeker niet iets voor je eerste playthrough, maar voor iemand die op de PS5 alles in de game al gezien, gedaan en behaald heeft is het echt leuk.
Paar aanraders via NexusMods:
- Glorious Merchant: ( Aan het begin van de game bij Kale, kan je werkelijk elk item en wapen direct van hem krijgen) Ideaal als je dus een playthrough wilt doen met een specifiek wapen of build.
- Maps for Goblins: Een map waar werkelijk alle locaties en graces op staan. Zodra je er 1 hebt bezocht, wordt hij netjes afgevinkt. Op die manier weet je dus zeker dat je echt alles gezien en gedaan hebt.
- Pause the Game: Ja, ja, toch fijn om even die controller weg te leggen, zonder te worden aangevallen
- Boss Arena: Tegen elke Boss in de Round Table opnieuw kunnen vechten/oefenen (Nog niet geprobeerd maar spreekt me erg aan)
Maar dit dus he. Dat dat niet in de base game zit snap ik niet. Dit lijkt me echt geniaal, ook om te oefenen.Greatsword schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:25:
• Boss Arena: Tegen elke Boss in de Round Table opnieuw kunnen vechten/oefenen (Nog niet geprobeerd maar spreekt me erg aan)
[/list]
Ik heb het inmiddels geprobeerd en is echt fantastisch. Na het aanmaken van een nieuwe save/charachter start je gelijk aan de roundtable.Shao Kahn schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:10:
[...]
Maar dit dus he. Dat dat niet in de base game zit snap ik niet. Dit lijkt me echt geniaal, ook om te oefenen.
Je kan daar elk wapen, talisman, items etc gratis kopen/upgraden en vervolgens met elke boss die je maar wilt vechten, echt vette mod om te proberen.
Elden Ring: Nightreign verdient wat mij betreft wel zijn eigen topic dus bij deze 
Greatsword in "[MULTI] Elden Ring: Nightreign"
Greatsword in "[MULTI] Elden Ring: Nightreign"
Nou, sinds een paar dagen Elden Ring gaan spelen. Wat een prachtig spel. Adembenemende uitzichten, fantasierijke omgevingen (wandelen eilanden met een kerkklok eronder halloooo) en als je even niet oplet word je genadeloos doodgeslagen, soms zelfs nog door de meest basic vijanden als je een fout maakt.
Erg chill dat je zo hard afgestraft kan worden, eindelijk een spel waar ik niet zomaar allerlei mechanics kan skippen. Sommige bossfights vind ik wel te makkelijk, al ben ik over het algemeen niet een hele goede speler.
Hiervoor nooit een ander spel uit deze serie gespeeld, maar toen ik las hoe enthousiast mensen waren over de open world moest ik het gewoon maar eens proberen. Geen spijt, na Cyberpunk 2077 vind ik dit het tofste spel dat ik ooit heb gespeeld. Niet ontworpen om verslavend te zijn zoals Diablo 4, maar gewoon een goede game die je meeneemt in de wereld.
Heb wel het e.e.a. over combat mechanics moeten opzoeken, maar verder geen guides gebruikt. Alle tunnels en dungeons op eigen houtje ontdekken, rondrennen, constant om me heen kijken, etc.
Echter heb ik wel 1 fout gemaakt, ik heb al vrij vroeg in de game mijn Uchigatana verkocht. Nu ik wat verder ben zou ik eigenlijk een nieuwe willen. Ik heb de tweede Uchigatana uit die dungeon al gescoord, dus heb er nu 1, maar ik wil heel graag dual wield proberen.
Is er iemand die mij kan helpen om er eentje te mulen? Dan maak ik een nieuwr character, en dan drop ik hem voor jou, jij pakt hem op, dan switch ik naar mijn main en dan drop je hem weer voor mij?
Of misschien dat iemand zelf een trash alt kan maken en de uchigatana voor mij kan droppen? (Minder werk denk ik)
Hoe dan ook, zou tof zijn wellicht farm ik dan ook even snel een tweede twinblade want ik wil ook testen hoe fijn die dual wield.
Over het algemeen ben ik nu sword & board aan het spelen want dat overleeft gewoon wat beter. Blocken kan ik, parry ben ik nog aan het leren.
Mocht iemand mij kunnen helpen met die Uchigatana, dan zou ik dat op prijs stellen!
Erg chill dat je zo hard afgestraft kan worden, eindelijk een spel waar ik niet zomaar allerlei mechanics kan skippen. Sommige bossfights vind ik wel te makkelijk, al ben ik over het algemeen niet een hele goede speler.
Hiervoor nooit een ander spel uit deze serie gespeeld, maar toen ik las hoe enthousiast mensen waren over de open world moest ik het gewoon maar eens proberen. Geen spijt, na Cyberpunk 2077 vind ik dit het tofste spel dat ik ooit heb gespeeld. Niet ontworpen om verslavend te zijn zoals Diablo 4, maar gewoon een goede game die je meeneemt in de wereld.
Heb wel het e.e.a. over combat mechanics moeten opzoeken, maar verder geen guides gebruikt. Alle tunnels en dungeons op eigen houtje ontdekken, rondrennen, constant om me heen kijken, etc.
Echter heb ik wel 1 fout gemaakt, ik heb al vrij vroeg in de game mijn Uchigatana verkocht. Nu ik wat verder ben zou ik eigenlijk een nieuwe willen. Ik heb de tweede Uchigatana uit die dungeon al gescoord, dus heb er nu 1, maar ik wil heel graag dual wield proberen.
Is er iemand die mij kan helpen om er eentje te mulen? Dan maak ik een nieuwr character, en dan drop ik hem voor jou, jij pakt hem op, dan switch ik naar mijn main en dan drop je hem weer voor mij?
Of misschien dat iemand zelf een trash alt kan maken en de uchigatana voor mij kan droppen? (Minder werk denk ik)
Hoe dan ook, zou tof zijn wellicht farm ik dan ook even snel een tweede twinblade want ik wil ook testen hoe fijn die dual wield.
Over het algemeen ben ik nu sword & board aan het spelen want dat overleeft gewoon wat beter. Blocken kan ik, parry ben ik nog aan het leren.
Mocht iemand mij kunnen helpen met die Uchigatana, dan zou ik dat op prijs stellen!
Op welk platform speel je? Weet niet of ER crossplay heeft? Op PC kan ik je wel helpen.Ohmarinus schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:40:
Nou, sinds een paar dagen Elden Ring gaan spelen. Wat een prachtig spel. Adembenemende uitzichten, fantasierijke omgevingen (wandelen eilanden met een kerkklok eronder halloooo) en als je even niet oplet word je genadeloos doodgeslagen, soms zelfs nog door de meest basic vijanden als je een fout maakt.
Top, ik speel ook op PC!Bazziek schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:44:
[...]
Op welk platform speel je? Weet niet of ER crossplay heeft? Op PC kan ik je wel helpen.
Ik heb multiplayer op Elden Ring nog niet helemaal ontdekt omdat die wereld zo fascinerend is. Kun je ingame chatten enzo?
Vanmiddag een stukje Liurnia ontdekt. En ook ontdekt hoe ik mijn summons/ashes kan upgraden. Scheelt een stuk zeg. Die kwal heeft lekker veel HP en die demi-humans zijn gewoon helemaal gek. Erg handig om een beetje runes mee te farmen die demi-humans want ze gaan helemaal uit zichzelf rondrennen en veroorzaken veel chaos en ze zijn alsnog vrij tanky met zijn vijven. Maar een groot deel van de content iig een stuk makkelijker. Ook de Erdtree Avatar uit Limgrave verslagen, dat was geloof ik nog de laatste boss die ik moest hebben in Limgrave.
Momenteel loop ik mezelf vooral stuk op die gigantische shrimps in Liurnia hehe.
Anyway, wanneer ben je on en hoe kunnen we dit het best regelen? Heeft geen haast, maar vanavond ben ik tot 20u nog wel online. Nu even de deur uit en kan voor het avondeten ook nog wel even rondrennen
Ja joh, beledig ze nog even. Het zijn kreeften, geen garnalen.Ohmarinus schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:05:
[...]
Momenteel loop ik mezelf vooral stuk op die gigantische shrimps in Liurnia hehe.
Ik hoop voor je dat ze hier niet meelezen
https://www.polygon.com/e...layer-summon-finger-itemsOhmarinus schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:05:
[...]
Top, ik speel ook op PC!
Ik heb multiplayer op Elden Ring nog niet helemaal ontdekt omdat die wereld zo fascinerend is. Kun je ingame chatten enzo?
Vanmiddag een stukje Liurnia ontdekt. En ook ontdekt hoe ik mijn summons/ashes kan upgraden. Scheelt een stuk zeg. Die kwal heeft lekker veel HP en die demi-humans zijn gewoon helemaal gek. Erg handig om een beetje runes mee te farmen die demi-humans want ze gaan helemaal uit zichzelf rondrennen en veroorzaken veel chaos en ze zijn alsnog vrij tanky met zijn vijven. Maar een groot deel van de content iig een stuk makkelijker. Ook de Erdtree Avatar uit Limgrave verslagen, dat was geloof ik nog de laatste boss die ik moest hebben in Limgrave.
Anyway, wanneer ben je on en hoe kunnen we dit het best regelen? Heeft geen haast, maar vanavond ben ik tot 20u nog wel online. Nu even de deur uit en kan voor het avondeten ook nog wel even rondrennen
Weet alleen niet of ik voor 20u online kan zijn met de kinderen. Als het me lukt post ik hier wel.
Geen probleem, laten we in de periode na de jaarwisseling even kijken dan! Tijd zatBazziek schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:16:
[...]
https://www.polygon.com/e...layer-summon-finger-items
Weet alleen niet of ik voor 20u online kan zijn met de kinderen. Als het me lukt post ik hier wel.
Ik heb vanmiddag de eindbaas van de DLC aangetikt, maar hij tikte nogal hard terug.
Dat wordt dus begin volgend jaar, ik had gehoopt deze vandaag nog af te kunnen strepen. Helaas.
Dat wordt dus begin volgend jaar, ik had gehoopt deze vandaag nog af te kunnen strepen. Helaas.
Na DS3 uit te hebben gespeeld, toch maar deze gekocht. Hij is aan het downloaden. Vanavond beginnen
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
Echt geweldige game, veel plezierDekar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:46:
Na DS3 uit te hebben gespeeld, toch maar deze gekocht. Hij is aan het downloaden. Vanavond beginnen
Thanks.
Ik denk dat ik een Magic user ga maken. Ik gebruik altijd Magic als het kan, maar in Dark Souls 3 was het te lastig daarmee en heb daarom een STR character gespeeld. Is bv een pure INT build viable? Zijn er veel wapens die schalen met INT? Zal op het begin meer focussen op VIG en MIN.
Ik denk dat ik een Magic user ga maken. Ik gebruik altijd Magic als het kan, maar in Dark Souls 3 was het te lastig daarmee en heb daarom een STR character gespeeld. Is bv een pure INT build viable? Zijn er veel wapens die schalen met INT? Zal op het begin meer focussen op VIG en MIN.
Naar mijn ervaring is zo goed als elke build viable. Je kan ook vanaf een bepaald punt in de story respeccen mocht je toch een richting uitgaan die je zelf niet wilt.Dekar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:35:
Thanks.
De kracht van de game, zeker als je hem voor het eerst speelt, ligt toch ook voor een groot stuk in het ontdekken en niet met een bepaalde visie eraan starten.
Zelf was ik van plan om te starten met een mage build en heb uiteindelijk zowel een Dex, Int als Strength build gehad doorheen mijn playthrough.
Ooh dat is wel fijn. Hoe vaak kan je respeccen en kost dat souls?
Ik knal gewoon eerste 15levels alles in VIG en ik kijk wel welke stat requirements spells en wapens hebben. Thanks voor de tip
Ik knal gewoon eerste 15levels alles in VIG en ik kijk wel welke stat requirements spells en wapens hebben. Thanks voor de tip
[ Voor 50% gewijzigd door Dekar op 16-01-2025 13:02 ]
INT wapens zijn er, maar niet zo veel als de meer standaard opties. Pure magic user is een optie, maar zoals wel vaker in dit soort games iets wat trager opbouwt en misschien moet je wat meer levelen voor je bepaalde vijanden/bosses kunt hebben.
Ik denk dat veel mensen het na een eerste meer conventionele build gaan spelen, maar hey waarom zou je er niet mee starten?
Ik denk dat veel mensen het na een eerste meer conventionele build gaan spelen, maar hey waarom zou je er niet mee starten?
Nou, omdat als ik elke keer na 3 minuten zonder FP zit en terug moet lopen ik het niet meer zo leuk ga vinden. Misschien toch een hybrid dan maar. Dex/Int misschien? Ik volg jullie advies en ga lekker blind er in en zie wel wat er gebeurt
Gewoon genietenDekar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:04:
Nou, omdat als ik elke keer na 3 minuten zonder FP zit en terug moet lopen ik het niet meer zo leuk ga vinden. Misschien toch een hybrid dan maar. Dex/Int misschien? Ik volg jullie advies en ga lekker blind er in en zie wel wat er gebeurt
Ik heb er +100u inzitten (weliswaar in 2 grote periodes) maar was imo terecht GOTY.
Ik zou graag met je willen ruilen. Denk voor mij de beste game ooit. Geniet ervan!Dekar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:46:
Dat kost geen souls, maar wel een item waarvan je er per playthrough 9 kan krijgen in de base game en nog eens 9 in de DLC.Dekar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:01:
spoiler: item naam
Larval Tears
Er zijn best wel wat mogelijkheden om magic te combineren met melee, sterker nog dat is aan te raden - nogal wat monsters hebben een zeer hoge magic resistance waardoor je nog sneller door je FP heen zou branden.
Buiten wapens welke vanuit zichzelf goed combineren met INT, kan je veel andere wapens ook voorzien van een specialisatie waardoor deze beter schalen op bijv STR of INT of DEX.
Daarvoor moet je de relevante whetblade vinden, bij de smith kan je vervolgens een Ash of War op je wapen plakken (natuurlijk ook gewoon de Ash of War welke al op het wapen zit) en daarna een affinity kiezen als je dat graag wil.
Een van de betere magic melee wapens is vrij vroeg in het spel al te krijgen.
spoiler:
De Moonveil, is een katana dus dat sluit direct aan op je wens om het te combineren met DEX. 
Pure magic gaat helaas lastig, de souls games beperken je in hoe veel schade je kan doen op afstand. Je hebt geen oneindige voorraad aan pijlen/bommen/messen/magic/etc zodat je niet voor eeuwig op een veilig afstandje kan blijven.
[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 17-01-2025 08:47 ]
Een pure int build kan echt prima, geen enkel probleem. Als je zorgt dat je flasks een beetje bij zijn en je meer mana dan health flasks bij je hebt kun je alles aan.D4NG3R schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:36:
[...]
Pure magic gaat helaas lastig, de souls games beperken je in hoe veel schade je kan doen op afstand. Je hebt geen oneindige voorraad aan pijlen/bommen/messen/magic/etc zodat je niet voor eeuwig op een veilig afstandje kan blijven.
GinoMachino Int only run als tip hier.D4NG3R schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:36:
[...]
Even voor de duidelijkheid; Ik spreek hier niet over late-game of over veterans, maar voor de gemiddelde speler welke ER net oppakt.
Pure caster builds kunnen inderdaad prima als je weet wat je doet, ze vereisen veelal echter een wat meer doelgerichte playstyle om niet constant zonder FP te zitten op de momenten dat je het echt nodig hebt.
En dat zet nogal een rem op exploration, iets wat ER vooral in de eerste playthrough leuk maakt.
@Loei123 Had 'em al gezien, maar dat sluit ook mooi aan op wat ik hierboven aangeef; Doelgericht. De meeste nieuwe spelers rennen niet doelgericht van A naar B voor items/bosses, en slaan daarbij niet het gros van de small fry over.
Sowieso; Zelfs als je vooral voor casting wil gaan, een klein beetje investering in str en/of dex en je hebt al zeeën aan keuze van melee wapens welke vooral schalen op int.
Pure caster builds kunnen inderdaad prima als je weet wat je doet, ze vereisen veelal echter een wat meer doelgerichte playstyle om niet constant zonder FP te zitten op de momenten dat je het echt nodig hebt.
En dat zet nogal een rem op exploration, iets wat ER vooral in de eerste playthrough leuk maakt.
@Loei123 Had 'em al gezien, maar dat sluit ook mooi aan op wat ik hierboven aangeef; Doelgericht. De meeste nieuwe spelers rennen niet doelgericht van A naar B voor items/bosses, en slaan daarbij niet het gros van de small fry over.
Sowieso; Zelfs als je vooral voor casting wil gaan, een klein beetje investering in str en/of dex en je hebt al zeeën aan keuze van melee wapens welke vooral schalen op int.
[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 17-01-2025 15:54 ]
Er is 1 respec item gelijk in het begin van het spel.Dekar schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:01:
Hoef je alleen een simpel mannetje neer te halen.
Je merkt het gelijk als je het goeie mannetje neerhaalt.

rechts van waar je je elden ring begint zie je een lake. (openen van de deur)
Zuid oostkant van de lake, zie een mannetje boven op een paar rotsen staan. Paar klappen erop, en done.
GiTS
Zo, eindelijk in Shadow of the erdtree aanbeland.
Wat een dikke game is Elden Ring zeg!
Dit is mijn eerste Fromsoftware game en ik heb behoorlijk wat YouTube filmpjes nodig gehad om zo ver te komen maar dat vind ik juist leuk.
Lastigste vond ik mohg en de fire giant.
Ik speel met een str-dex samurai.
Dit is mijn eerste Fromsoftware game en ik heb behoorlijk wat YouTube filmpjes nodig gehad om zo ver te komen maar dat vind ik juist leuk.
Pas wel op hé, want als je dit zo tof vindt en uitspeelt wil je mogelijk straks nooit meer anders en vallen veel andere games continue tegen omdat ze niet eens in de buurt komen van de Souls Gamescoob schreef op maandag 20 januari 2025 @ 05:32:
Zo, eindelijk in Shadow of the erdtree aanbeland.
Ik heb pas wel voor een tientje Dark souls 3 op de kop getikt van Marktplaats.Greatsword schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:17:
[...]
Pas wel op hé, want als je dit zo tof vindt en uitspeelt wil je mogelijk straks nooit meer anders en vallen veel andere games continue tegen omdat ze niet eens in de buurt komen van de Souls Games
Pfoe, gisteren Leonine Misbegotten gevonden op level 20 ofzo. Mijn prisoner met glintstone staff +1 en estok+2 had toch wel gruwelijk veel moeite met die boss. Heeft me zeker 20 tries gekost. Ik hoop dat ik snel wat nieuwe spells krijg.
Edit: ben inmiddels lvl 30 maar heb nog steeds geen enkele nieuwe spell gevonden. En ook geen nieuwe staff of INT scaling wapens. Ben nog niet voorbij Margit gegaan, beetje exploren en optionele bosses aan het doen. Heb ik iets super obvious over het hoofd gezien of komen nieuwe spells en wapen straks nog?
Edit: ben inmiddels lvl 30 maar heb nog steeds geen enkele nieuwe spell gevonden. En ook geen nieuwe staff of INT scaling wapens. Ben nog niet voorbij Margit gegaan, beetje exploren en optionele bosses aan het doen. Heb ik iets super obvious over het hoofd gezien of komen nieuwe spells en wapen straks nog?
[ Voor 39% gewijzigd door Dekar op 23-01-2025 14:44 ]
Helaas vind ik dat dan weer niet leuk. Op het moment dat ik YouTube filmpjes nodig ga hebben om te kunnen gamen, ben je mij kwijt. Ik ga Elden Ring zeker nog een keer proberen, maar eigenlijk weet ik nu al dat ik dan weer af ga hakencoob schreef op maandag 20 januari 2025 @ 05:32:
Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten