Dan ben je koelbloediger dan ik, als je ontspannen een soulsborne kan spelen voor het slapen gaan. Bij mij is het nog altijd verhoogde hartslag en zweethandjes.Bloedvat schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:52: (ik wil effe lekker "ontspannen" kunnen gamen voordat ik ga pitten, daar zijn de meeste MP games zien geschikt voor)
Hehe... goed punt, ik heb nog nooit een Souls game gespeeld, dus ik ga er wel achter komen..Bazziek schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:16:
[...]
Dan ben je koelbloediger dan ik, als je ontspannen een soulsborne kan spelen voor het slapen gaan. Bij mij is het nog altijd verhoogde hartslag en zweethandjes.
Maar doorgaans krijg ik geen stress van doodgaan.. Wel van afgaan.. en dat laatste is wat mij tegenwoordig gebeurd als ik het probeer op te nemen tegen (meestal veel jongere) gamers
Klinkt heel bekend. Ik ben ook ouder geworden en volledig op single player spellen over gestapt. De monsters in Elden Ring sturen je in ieder geval geen beledigende berichten nadat ze je hebben afgemaakt.Bloedvat schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:22:
[...]
Hehe... goed punt, ik heb nog nooit een Souls game gespeeld, dus ik ga er wel achter komen..
Maar doorgaans krijg ik geen stress van doodgaan.. Wel van afgaan.. en dat laatste is wat mij tegenwoordig gebeurd als ik het probeer op te nemen tegen (meestal veel jongere) gamers
Ik heb de network test niet meegedaan... kan iemand me vertellen hoe het replenishen van je FP werkt? Heb je hiervoor ook een flask ala estus?
Uhhmm...Bazziek schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:25:
[...]
De monsters in Elden Ring sturen je in ieder geval geen beledigende berichten nadat ze je hebben afgemaakt.
/f/image/bLKY0eu1TlgXKkklhvG0KdHP.png?f=fotoalbum_large)
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
ohhh, zelfs hier ontkomen we niet aan vernedering

Ja, betreft deze:yinx84 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:33:
Ik heb de network test niet meegedaan... kan iemand me vertellen hoe het replenishen van je FP werkt? Heb je hiervoor ook een flask ala estus?
https://eldenring.wiki.fe...m/Flask+of+Cerulean+Tears
Intro Cinematic / Opening
spoiler:
[VIDEO=,,"Elden Ring Intro Cinematic / Opening Cinematic"] YouTube: YouTube[/VIDEO]
Enig idee hoe het zit met het 12 GB RAM required verhaal? Ik heb maar 8GB. Ga ik nog profijt hebben van mijn 6GB GDDR6 videokaart? Ik heb wel eens in benchmarks naar voren zien komen dat meer geheugen op de videokaaat helpt als je weinig RAM hebt. Ik heb ook niet de allersnelste processor zeg maar. i5 10400F. Misschien dat dat ook weer scheelt?
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Als je het overweegt kan je denk ik nu beter gelijk een pre-build kopen.EdwardK123 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:21:
[...]
Dat is helaas niet wat mijn wishful thinking bevestigd![]()
Ik denk dat ik het volgende week vrijdag maar gewoon ga beleven! Nu halsoverkop een nieuwe GPU kopen lijkt me wat overdreven.
Filmpje eraf gehaald? Iemand een andere link?Greatsword schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:43:
Intro Cinematic / Opening
spoiler:[VIDEO=,,"Elden Ring Intro Cinematic / Opening Cinematic"] YouTube: YouTube[/VIDEO]
Het beste is denk ik gewoon proberen op steam, als het niet werkt kun je altijd de 2uur refund policy gebruiken.Robolokotobo schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:08:
Enig idee hoe het zit met het 12 GB RAM required verhaal? Ik heb maar 8GB. Ga ik nog profijt hebben van mijn 6GB GDDR6 videokaart? Ik heb wel eens in benchmarks naar voren zien komen dat meer geheugen op de videokaaat helpt als je weinig RAM hebt. Ik heb ook niet de allersnelste processor zeg maar. i5 10400F. Misschien dat dat ook weer scheelt?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qHX2P6Ddv9HG5sNU8v9QUH1L.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NBizPdg0dkx32JBQVojtheCp.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0evUld31ZdQP0ct1v7ghHNkt.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HBDNP6p9pRfxJ9vv5jbjPHXE.jpg?f=user_large)
zojuist bevestigd dat Elden Ring op de PS4 minimaal op de 9.03 firmware moet zitten, dus ook met een Jailbreak zal hij niet eerder te spelen zijn.
Wordt dus echt wachten op de officiële releasedatum.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BCCeQIPFcS6fe0H3KpizOOfM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rzbYQMJL2g8qIMoEj8uM1B60.jpg?f=user_large)
Wordt dus echt wachten op de officiële releasedatum.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BCCeQIPFcS6fe0H3KpizOOfM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rzbYQMJL2g8qIMoEj8uM1B60.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ypGv7br2ycaG1Qlgj0i0njQS.jpg?f=user_large)
Ik moet zeggen dat ik het ook gewoon ga proberen, ik weet dat het allemaal wat pittiger zal zijn aan het begin maar ik denk dat het wel een extra gave start zal worden. Alles dat je tegenkomt is namelijk nieuw dus je weet nog niet waar je bepaalde items kan vinden dus op elke plek die je ontdekt kan je potentieel bruikbare loot vinden. Lijkt me wel leuker op die manier, zeker vanuit een RPG perspectief.Frez schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:56:
Ik heb nog nooooooooit in een Souls game overwogen om de deprived class te spelen omdat dit gewoon te moeilijk is voor me. (Heb nog geen souls game ooit volledig weten uit te spelen)
Echter door het grotere RPG aspect van Elden Ring overweeg ik voor het eerst om de Wretch te pakken om echt vanaf 0 je karakter te bouwen...
Zijn er meer mensen die dit overwegen? En zou dit enigzins te doen zijn?
Ik kwam deze video tegen en die verwoord het een stuk beter: YouTube: Pick Wretch As Your Starting Class | Elden Ring
[ Voor 10% gewijzigd door stickfiguur op 18-02-2022 08:47 ]
Iemand heeft de game gestreamd.
Bij mij deed alleen de 2de video het. Bevat uiteraard heel wat spoilers zoals hoe de open wereld er uit ziet, wat items, veld bazen etc.
Audio is wel een beetje out of sync, maar je krijgt er wel een goed beeld bij van hoe het zal zijn.
Bij mij deed alleen de 2de video het. Bevat uiteraard heel wat spoilers zoals hoe de open wereld er uit ziet, wat items, veld bazen etc.
Audio is wel een beetje out of sync, maar je krijgt er wel een goed beeld bij van hoe het zal zijn.
Nog een weekje! Man man man, dit gaat een lange week worden. Hoe gaan jullie de tijd overbruggen? Een soulsborne game? Roguelike? Of een ander RPG? Ben benieuwd.
Snowrunner!fredpret schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:51:
Nog een weekje! Man man man, dit gaat een lange week worden. Hoe gaan jullie de tijd overbruggen? Een soulsborne game? Roguelike? Of een ander RPG? Ben benieuwd.
Toch een beetje de Dark Souls in zijn genre
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik speel Lost Ark atm! Ik kan echt niet wachten! Twijfel echt om die maandag (27ste) vrij te nemen. Genoeg boodschappen doen voor dat weekend en ik kom m’n mancave niet meer uitfredpret schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:51:
Lekker! Ik ben daar ook momenteel mee aan de slag. Hoe vind jij het tot nu toe? Ben level 50 en ilvl 560, maar matchmaking zorgt er wel voor dat ik er een beetje gefrustreerd er door raak. Ik snap je helemaal, gewoon doen zou ik zeggen. Had nog wat overuren die ik moest opmaken voor 1-3, dus dat maar gedaan en dan kan ik vanaf vrijdag tot en met maandag aan de slag met Elden RingKyojuro schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:08:
[...]
Ik speel Lost Ark atm! Ik kan echt niet wachten! Twijfel echt om die maandag (27ste) vrij te nemen. Genoeg boodschappen doen voor dat weekend en ik kom m’n mancave niet meer uit
Cuphead.Superkiwi schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:57:
[...]
Snowrunner!
Toch een beetje de Dark Souls in zijn genre
sifufredpret schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:51:
GiTS
Nu ga ik toch weer twijfelen over mijn starting class. Die video maakt goede argumenten voor de wretch.stickfiguur schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:44:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het ook gewoon ga proberen, ik weet dat het allemaal wat pittiger zal zijn aan het begin maar ik denk dat het wel een extra gave start zal worden. Alles dat je tegenkomt is namelijk nieuw dus je weet nog niet waar je bepaalde items kan vinden dus op elke plek die je ontdekt kan je potentieel bruikbare loot vinden. Lijkt me wel leuker op die manier, zeker vanuit een RPG perspectief.
Ik kwam deze video tegen en die verwoord het een stuk beter: YouTube: Pick Wretch As Your Starting Class | Elden Ring
Ik was 100% confessor maar twijfel nu ook ergBazziek schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:22:
[...]
Nu ga ik toch weer twijfelen over mijn starting class. Die video maakt goede argumenten voor de wretch.
Nice hoor, dat je nog ff een dagje na je weekend lekker vrij bent!fredpret schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:26:
[...]
Lekker! Ik ben daar ook momenteel mee aan de slag. Hoe vind jij het tot nu toe? Ben level 50 en ilvl 560, maar matchmaking zorgt er wel voor dat ik er een beetje gefrustreerd er door raak. Ik snap je helemaal, gewoon doen zou ik zeggen. Had nog wat overuren die ik moest opmaken voor 1-3, dus dat maar gedaan en dan kan ik vanaf vrijdag tot en met maandag aan de slag met Elden Ring
Ik vind het echt een top spel! Alleen de server queues zijn echt om te janken soms. Achja, nog ff een week volhouden.
Denken jullie dat er nog ergens een nachtopening zal worden gehouden?
Hehe, de tijd nemen heb ik erg letterlijk genomen. Ben het met je eens, queues zijn balen, maar vroeg inloggen werpt zijn vruchten af. Alsnog erg goeie game tot dusver. Ik heb zelf geen nachtopening voorbij zien komen, wellicht vragen aan een wat lokalere gamezaak?Kyojuro schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:25:
[...]
Nice hoor, dat je nog ff een dagje na je weekend lekker vrij bent!
Ik vind het echt een top spel! Alleen de server queues zijn echt om te janken soms. Achja, nog ff een week volhouden.
Denken jullie dat er nog ergens een nachtopening zal worden gehouden?
@Loei123 die heb ik nog in de library staan, moet ik nog aan beginnen, normaliter niet echt van de 2D-games, maar was erg onder de indruk van Dead Cells toentertijd, wellicht toch maar Cuphead opnieuw beginnen
He chased a shadow’s fate to the Roundtable Hold, and many Tarnished followed thereafter.
— ELDEN RING (@ELDENRING) 18 februari 2022
Pre-Order #ELDENRING: https://t.co/PTkxSAMqvh pic.twitter.com/Ka6hvywR4H
:strip_exif()/f/image/kq98rMTsR5hzXpThszrfiRrE.jpg?f=fotoalbum_large)
Precies dit. Het gaat Wretch worden. Andere class kan altijd een tweede run.Vildhjarta schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:23:
[...]
Ik was 100% confessor maar twijfel nu ook erg
Daar is ie dan
WRETCH: A poor, purposeless sod, naked as the day they were born. A nice club is all they have.
— ELDEN RING (@ELDENRING) 18 februari 2022
PROPHET: A seer ostracized for inauspicious prophecies. Well-versed in healing incantations.
Pre-Order #ELDENRING: https://t.co/PTkxSAMqvh pic.twitter.com/7dfeY3IgAw
:strip_exif()/f/image/KhhoSHpQAh8rIA7jOCxhRZ57.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben een nieuwe run begonnen in Dark Souls IIIfredpret schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:51:
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Ik ga misschien nog maar een keertje door Bloodborne heenijskonijn schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:02:
[...]
Ik ben een nieuwe run begonnen in Dark Souls III
Y.Zigrin schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:34:
[...]
Precies dit. Het gaat Wretch worden. Andere class kan altijd een tweede run.

Caveman go bonk🤣
[ Voor 10% gewijzigd door Y.Zigrin op 18-02-2022 18:50 ]
First of all, ik ben hartstikke nieuw (pas een week geleden voor het eerst gehoord van Elden Ring) en heb enkel wat YT filmpjes gekeken, dus wellicht praat ik poep hieronderstickfiguur schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:44:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het ook gewoon ga proberen, ik weet dat het allemaal wat pittiger zal zijn aan het begin maar ik denk dat het wel een extra gave start zal worden. Alles dat je tegenkomt is namelijk nieuw dus je weet nog niet waar je bepaalde items kan vinden dus op elke plek die je ontdekt kan je potentieel bruikbare loot vinden. Lijkt me wel leuker op die manier, zeker vanuit een RPG perspectief.
Het idee van "met niks beginnen, maakt alle items die je ontdekt een soort kadootje" is natuurlijk wel aanlokkelijk. Ook kan ik me voorstellen dat het meer binding geeft met je karakter als je 'm ziet groeien qua gear.
Maar als je echter puur naar efficiëntie van stats kijkt, is starten als Wretch niet het meest gunstig, als ik deze YT video moet geloven tenminste:
[YouTube: Elden Ring: How to Decide Which Class Is Right For You]
(Vanaf 22:40)
Ik vraag me ook af of de Wretch voor een beginner niet te moeilijk is (en daardoor frustrerend wordt)
Nogmaals, ik heb enkel wat YT video's bekeken, dus wellicht slaat bovenstaande nergens op
Ik wil zelf graag een strength/faith build maken, ga zeer waarschijnlijk met de Wretch beginnen.
Soms denk ik wel dat de prophet een wretch is met wat faith status en equipement, dus dat wordt nog lastig kiezen..
Soms denk ik wel dat de prophet een wretch is met wat faith status en equipement, dus dat wordt nog lastig kiezen..
Vandaag om 16:00
Red Bull Levels: Elden Ring will kick off at 4 pm CET, February 19th, and will give fans a unique opportunity to hear the stories of the game’s development, exclusive info and gameplay tips, along with watching some of their favourite content creators play single player, co-op and multiplayer.
Each creator will have time to try out and start to master their chosen class.
Fans will get to see extended gameplay ahead of launch, but also hear commentary from the minds behind the game.
Besides the class deep dive, the stream examines the lore, where the team will break down how they’ve worked with legendary fantasy novelist George R. R. Martin on building a world rich with engaging themes and stories.
The content creators will also check out the multiplayer features, where they will delve into Limgrave cooperatively in a team of two and a team of three, before testing out Elden Ring’s PvP system.
@Twitch - RedBull
https://en.bandainamcoent.eu/elden-ring-red-bull-event
Red Bull Levels: Elden Ring will kick off at 4 pm CET, February 19th, and will give fans a unique opportunity to hear the stories of the game’s development, exclusive info and gameplay tips, along with watching some of their favourite content creators play single player, co-op and multiplayer.
Fans will get to see extended gameplay ahead of launch, but also hear commentary from the minds behind the game.
Besides the class deep dive, the stream examines the lore, where the team will break down how they’ve worked with legendary fantasy novelist George R. R. Martin on building a world rich with engaging themes and stories.
The content creators will also check out the multiplayer features, where they will delve into Limgrave cooperatively in a team of two and a team of three, before testing out Elden Ring’s PvP system.
@Twitch - RedBull
Lijkt me enorm vet om te zien maar ik ben ook bang voor te veel spoilers dus ik twijfel nog of ik wil kijken.Greatsword schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:21:
@Twitch - RedBull
Ik heb hetzelfde, maar ga hem zeker even aanzetten. Wat voor mij wel eens goed werkt in het kijken van youtube video's over iets waar ik niet echt spoilers van wil is alleen luisteren, niet kijkenBazziek schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:28:
[...]
Lijkt me enorm vet om te zien maar ik ben ook bang voor te veel spoilers dus ik twijfel nog of ik wil kijken.
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
De hoeveelheid spoilers lijkt mee te vallen. Ze geven aan enkel het gebied van de CNT met wat ruimte uit hetzelfde gebied er omheen. Dus ik kijk het toch maar.Greatsword schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:21:
@Twitch - RedBull
Ik heb het na het niet kijken van de intro alsnog afgezet.Bazziek schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:06:
[...]
De hoeveelheid spoilers lijkt mee te vallen. Ze geven aan enkel het gebied van de CNT met wat ruimte uit hetzelfde gebied er omheen. Dus ik kijk het toch maar.
Ga er lekker blind in.
Die heb ik ook even overgeslagen. Heb een stuk gekeken tot het koken en toen ook maar af gezet. Weinig nieuws gezien, maar daar kan ik prima mee leven. Ze zullen wel monster pc's hebben daar maar het ziet er in ieder geval soepel uit op PC ook.Loei123 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:24:
[...]
Ik heb het na het niet kijken van de intro alsnog afgezet.
Ga er lekker blind in.
Stream is echt nep en scripted.
Ze zoeken bepaalde locaties maar hebben geen idee waar ze zitten. Worden teruggeroepen als ze op de verkeerde plek zitten.
Ik kan het niet aanzien.
Ze zoeken bepaalde locaties maar hebben geen idee waar ze zitten. Worden teruggeroepen als ze op de verkeerde plek zitten.
Ik kan het niet aanzien.
[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 19-02-2022 17:46 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/HmjnoSAgghkfWq0GG1YIFmc4.png?f=user_large)
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyypeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!
(ik moet me erg inhouden om niet al jullie links te checken)
Toch het beste om dit soort zaken niet te kijken en het zelf te ontdekken.Greatsword schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:46:
Stream is echt nep en scripted.
Ik kan het niet aanzien.
i agree, ik heb het net heel ff opgezet, maar zelf alles de 1e keer zien is toch wel speciaal en best belangrijk voor je uiteindelijke gevoel van hoe goed deze game is. Exploration en ontdekken van nieuwe gebieden / secrets is voor mij misschien wel het mooiste aan de from games.Loei123 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:14:
[...]
Toch het beste om dit soort zaken niet te kijken en het zelf te ontdekken.
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
VaatiVidya.....
"Watch this" was genoeg overtuiging geweest; alles wat uit zijn stal komt is de moeite waard imo.
Inmiddels de knoop doorgehakt: deze game komt op de PS4 Pro en Horizon Forbidden West moet even wachten op de PS5. Morgen de launch edition (incl een paar leuke fysieke verzameldingetjes) maar eens bestellen
Tot nu toe heb ik er eigenlijk nog maar erg weinig van gezien dus ik laat me verrassen!
Hype trailertje hoor!
Mijn keuze tussen PC en PS5 is gevallen op PS5. Grootste reden is dat die is aangesloten op mijn 55' oled TV. dat in combinatie met op de bank deze game spelen lijkt me de fijnste combi.Superkiwi schreef op zondag 20 februari 2022 @ 00:47:
[...]
VaatiVidya.....
"Watch this" was genoeg overtuiging geweest; alles wat uit zijn stal komt is de moeite waard imo.
Inmiddels de knoop doorgehakt: deze game komt op de PS4 Pro en Horizon Forbidden West moet even wachten op de PS5. Morgen de launch edition (incl een paar leuke fysieke verzameldingetjes) maar eens bestellen
Tot nu toe heb ik er eigenlijk nog maar erg weinig van gezien dus ik laat me verrassen!
Bij de Redbull stream viel het me wel op dat er minimaal 2x een technisch probleem was met de PC.ntzv schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:09:
[...]
Mijn keuze tussen PC en PS5 is gevallen op PS5.
Vastgelopen, geen audio etc.
Hoop voor de PC gamers dat het straks allemaal wel goed bij jullie verloopt.
Gelukkig kan steam dezelfde functionaliteit bieden op PC.ntzv schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:09:
[...]
Mijn keuze tussen PC en PS5 is gevallen op PS5. Grootste reden is dat die is aangesloten op mijn 55' oled TV. dat in combinatie met op de bank deze game spelen lijkt me de fijnste combi.
Ik heb inderdaad een clipje gezien op reddit van dit. Daarnaast hebben ze het ook over stutter? als er iets is waar ik niet tegen kan is het stutter in games. Komt helaas bij mijn PC ook wel eens voor. Had er last van in Forza Horizon 5 met launch.Greatsword schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:15:
[...]
Bij de Redbull stream viel het me wel op dat er minimaal 2x een technisch probleem was met de PC.
En helemaal vervelend als je pas een paar maanden een nieuwe PC hebt in combinatie met een 3080. Om die reden wil ik hem toch ook wel heel graag ook op mijn PC spelen. maar om wat ik eerder zei (PS5 in combinatie met Oled) ga ik toch in eerste instantie daar voor. zal vast niet teleurstellen qua pracht en praal.
als de game echt heel erg goed blijkt te zijn (wat ik hoop, maar ook denk), pull ik misschien wel de trigger en schaf hem ook na een tijdje wel aan op PC
OLED is sowieso the way to go met Souls games.ntzv schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:19:
[...]
(PS5 in combinatie met Oled) ga ik toch in eerste instantie daar voor. zal vast niet teleurstellen qua pracht en praal.
inderdaad. ik moet toch eens gaan uitzoeken hoe ik het beste mijn PC kan aansluiten op mijn TV. wil dat eigenlijk al een tijdje doen maar ik heb daar (wel lang geleden) niet zo'n goede ervaringen mee.Loei123 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:17:
[...]
Gelukkig kan steam dezelfde functionaliteit bieden op PC.
Heb je tips hoe ik dit het beste kan doen? heb ik een bepaalde HDMI kabel nodig, en heb ik software nodig? hoe lang mag de kabel max zijn?
Ligt aan de resolutie. High speed HDMI kabel en minder dan 4 meter lang is meestal prima voor 4k. Ik ga het ook proberen, maar anders terug naar de kantoorkamer. Ik vind het allemaal best, zolang ik maar Elden Ring kan spelenntzv schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:24:
[...]
inderdaad. ik moet toch eens gaan uitzoeken hoe ik het beste mijn PC kan aansluiten op mijn TV. wil dat eigenlijk al een tijdje doen maar ik heb daar (wel lang geleden) niet zo'n goede ervaringen mee.
Heb je tips hoe ik dit het beste kan doen? heb ik een bepaalde HDMI kabel nodig, en heb ik software nodig? hoe lang mag de kabel max zijn?
Met steam link hoef je juist je pc niet aan te sluiten op je tv.ntzv schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:24:
[...]
inderdaad. ik moet toch eens gaan uitzoeken hoe ik het beste mijn PC kan aansluiten op mijn TV. wil dat eigenlijk al een tijdje doen maar ik heb daar (wel lang geleden) niet zo'n goede ervaringen mee.
Gebruik je dat Steam link kastje? Met de steam link android TV app vond ik de resolutie en latency niet geweldig. Jij lijkt er erg positief over dus wellicht is zo'n kastje de aanschaf waard.Loei123 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:33:
[...]
Met steam link hoef je juist je pc niet aan te sluiten op je tv.
Ik gebruik de app op een nvidia shield pro, werkt voor mij echt top.Bazziek schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:05:
[...]
Gebruik je dat Steam link kastje? Met de steam link android TV app vond ik de resolutie en latency niet geweldig. Jij lijkt er erg positief over dus wellicht is zo'n kastje de aanschaf waard.
Ja de pc rechtsreeks aan een scherm heeft mooier en scherper beeld, maar de ervaring vanaf de bank vind ik zelf toch prettiger.
Ik heb net als jij een Shield Pro en gebruik nu Moonlight om mijn desktop (en dus ook games) te streamen. Naar mijn mening ziet dit er beter uit dan Steam link. De app schijnt dezelfde techniek als Nvidia Gamestream (of hoe het ook heet) te gebruiken, en dit werkt net allemaal wat beter imo. Zeker een aanrader!Loei123 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:17:
[...]
Ik gebruik de app op een nvidia shield pro, werkt voor mij echt top.
Ja de pc rechtsreeks aan een scherm heeft mooier en scherper beeld, maar de ervaring vanaf de bank vind ik zelf toch prettiger.
Edit: de reden dat ik de Gamestream app niet gebruik is dat hij alleen bepaalde games ondersteunt, waar je bij Moonlight gewoon kan draaien.
[ Voor 10% gewijzigd door VP. op 20-02-2022 14:07 ]
Heb alweer een hele tijd niet gegamed vanwege ontbreken goede games maar dit spel heeft me toch weer wakker gemaakt. Zou er zelf wel een ps5 voor willen aanschaffen (kan ik ook meteen demons souls remake spelen). Helaas zijn de ps5 nog steeds nergens te krijgen buiten wat mazzel om. Heb wel een ps4 pro en youtube filmpjes zien er best goed uit. Maar wel behoorlijke pop-in (van gras ed).
Voor mensen met een pro; hoe is de slowdown als het druk wordt?
Het spel is nog niet uit, maar zo was de staat van het spel enkele maanden geleden op de ps4 pro.Grindtegel schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:33:
https://youtu.be/W2RTt2SbO4g
Als je nog 6 dagen geduld hebt laat ik je weten hoe het op een Pro speeltGrindtegel schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:33:
Vandaag wat uurjes DS3 gedaan om er weer in te komen. Paar dingen vielen op tov de ED network test en beelden zover: Elden Ring ziet er vele malen strakker uit. Pop-in is enorm aanwezig in DS. Verbaast dus niet dat de engine er nu nog moeite mee heeft.
Ik ga denk ik voor een Dex build met tikje mage. Ik houd van snelle gameplay ala BB. Shortlist is nu Warrior; Vagabond of Prisoner (of misschien toch Samurai).
Ik ga denk ik voor een Dex build met tikje mage. Ik houd van snelle gameplay ala BB. Shortlist is nu Warrior; Vagabond of Prisoner (of misschien toch Samurai).
Volgens mij liggen die problemen bij de nieuwste versie van OBS, niet bij het spel zelf.Greatsword schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:15:
[...]
Bij de Redbull stream viel het me wel op dat er minimaal 2x een technisch probleem was met de PC.
Waar de PC versie wel last van heeft is stuttering, wat ook niet bepaald nieuw is bij vorige releases van FromSoft.
Het zou best kunnen dat het zo uitpakt, dat ik als noob nergens kom als wretch. Mijn idee is echt er dat ik dat wel door heb binnen een paar uurtjes en dan kan ik prima gewoon een nieuwe charakter maken. Je verliest niet zoveel met het proberen.Bloedvat schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:04:
[...]
...
Ik vraag me ook af of de Wretch voor een beginner niet te moeilijk is (en daardoor frustrerend wordt)
Nogmaals, ik heb enkel wat YT video's bekeken, dus wellicht slaat bovenstaande nergens op
Ik heb een pc met een AMD 1600, 16GB en een 1070TI en mijn processor voldoet dus niet aan de minimale requirements die door Fromsoft gepost zijn.
Heeft iemand anders ook zorgen dat het spel niet (mag) draaien? Of loopt dat wel los door de resolutie en andere instellingen wat lager te zetten?
Het spel draait immers ook prima op een simpele PS4.
Toch jammer dat ze hier niet wat duidelijker over zijn.
Heeft iemand anders ook zorgen dat het spel niet (mag) draaien? Of loopt dat wel los door de resolutie en andere instellingen wat lager te zetten?
Op steam kopen en eventueel refunden zou ik in jouw geval doen. Zou inderdaad fijn zijn als het duidelijker was.Welja schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:01:
Ik heb een pc met een AMD 1600, 16GB en een 1070TI en mijn processor voldoet dus niet aan de minimale requirements die door Fromsoft gepost zijn.
Ik heb de game digitaal gekocht op de PS5.
Is het bekend hoe laat de game te downloaden is vrijdag?
Als het goed is middernacht donderdag op vrijdagSmok3yNL schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:08:
Ik heb de game digitaal gekocht op de PS5.
dan komt hij uit om te spelen. volgens mij vraagt hij of je hem kunt pre-loaden? ik weet niet wanneer dat gebeurt maar het zal wel een paar dagen voor release zijn denk ikBazziek schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:19:
[...]
Als het goed is middernacht donderdag op vrijdag
Je hebt helemaal gelijk! Niet goed gelezen. Pre load zou de 23e beschikbaar zijn. Tijd weet ik niet.ntzv schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:10:
[...]
dan komt hij uit om te spelen. volgens mij vraagt hij of je hem kunt pre-loaden? ik weet niet wanneer dat gebeurt maar het zal wel een paar dagen voor release zijn denk ik
Woeiii net op Amsterdam centraal op elke Video Abri reclame voor Elden Ring!! Heel cool.
Ik hoop dat ik m donderdag al binnen krijg via de post van allyourgames. Anders koop ik m digitaal donderdag en gaat die regelrecht retour naar allyourgames. Ik heb vrijdag verlof dus ik kan de hele nacht aan de slag. Ik moet en zal 00.00 spelen
Ps: hoe vet zou het zijn in dit soort games om als pre order voordeel een week vantevoren al aan de slag te mogen met character creation. Hier ben ik waarschijnlijk al even zoet mee namelijk.
Ps: hoe vet zou het zijn in dit soort games om als pre order voordeel een week vantevoren al aan de slag te mogen met character creation. Hier ben ik waarschijnlijk al even zoet mee namelijk.
[ Voor 28% gewijzigd door Frez op 21-02-2022 11:13 ]
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Ik heb gisterenavond de game mogen meekijken van iemand die hem al heeft via Shareplay op de PS5.
Van wat ik gezien heb zeg ik jullie dat je je ogen zal uitkijken. Die map is reusachtig. Er is zoveel te doen dat je werkelijk niet weet waar je moet beginnen. Die gast zat er 35 uur in en was nog steeds aan het uitvogelen wat hij nou ging doen.
Het ziet er werkelijk uit als de beste game ooit, een historisch moment en herdefinitie van open wereld game.
Van wat ik gezien heb zeg ik jullie dat je je ogen zal uitkijken. Die map is reusachtig. Er is zoveel te doen dat je werkelijk niet weet waar je moet beginnen. Die gast zat er 35 uur in en was nog steeds aan het uitvogelen wat hij nou ging doen.
Het ziet er werkelijk uit als de beste game ooit, een historisch moment en herdefinitie van open wereld game.
Maak me ff lekker zeg 😋. Kon al niet wachten maar nu 😂Greatsword schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:17:
Ik heb gisterenavond de game mogen meekijken van iemand die hem al heeft via Shareplay op de PS5.
Ik denk dat ik mijn pre-order bij Allyourgames ga annuleren, mede dankzij het 'gele stip' debacle bij de Horizon Forbidden West pre-order. Ik ga hem denk ik pre-orderen bij Gamemania, en dan lever ik twee oude PS4 games in die ik toch niet meer speel. Ik heb ook nog een voucher van €5 (al weet ik niet of ik die mag gebruiken, en dan krijg ik ook nog eens een extra steelbook erbij. Mogelijk had ik hem bij Allyourgames al donderdag gekregen, maar dat extra dagje maakt me niet zoveel uit, heb toch nog Lost Ark en Horizon: Forbidden West om te spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Simone96 op 21-02-2022 11:34 ]
Blijft subjectief. Als ik na 35uur gamen nog steeds geen idee heb wat ik aan het doen ben of wat ik moet gaan doen, is het voor mij de slechtste game ooit.Greatsword schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:17:
een historisch moment en herdefinitie van open wereld game.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 21-02-2022 11:43 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Hahah, meer in (keuze) vrijheid. Hoofdpad volgen voor de Main Bosses, Dungeons? Field Bosses? Side Quests? Puzzels?Hulleman schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:43:
[...]
Blijft subjectief. Als ik na 35uur gamen nog steeds geen idee heb wat ik aan het doen ben of wat ik moet gaan doen, is het voor mij de slechtste game ooit.
Er zijn zoveel dingen te verzamelen dat het allemaal wel echt de moeite waard lijkt. De grootste vraag is natuurlijk waar ligt wat als je op zoek bent naar een specifieke item, wapen, ash of war etc.
[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 21-02-2022 11:49 ]
Wat bedoel je met het 'gele stip' debacle?Simone96 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:34:
Ik denk dat ik mijn pre-order bij Allyourgames ga annuleren, mede dankzij het 'gele stip' debacle bij de Horizon Forbidden West pre-order. Ik ga hem denk ik pre-orderen bij Gamemania, en dan lever ik twee oude PS4 games in die ik toch niet meer speel. Ik heb ook nog een voucher van €5 (al weet ik niet of ik die mag gebruiken, en dan krijg ik ook nog eens een extra steelbook erbij. Mogelijk had ik hem bij Allyourgames al donderdag gekregen, maar dat extra dagje maakt me niet zoveel uit, heb toch nog Lost Ark en Horizon: Forbidden West om te spelen.
Ik zit er namelijk aan te denken om bij Allyourgames te bestellen zodat ik hem eventueel donderdag al binnen kan krijgen.
Die is al ontkracht.Simone96 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:34:
Mja dat gevoel had ik ook bij verschillende AC games en dat was uiteindelijk meer een minpunt. Wat is er dan herdefiniëren van open wereld game aan deze game? Ze doen wat open wereld betreft toch niet veel nieuws?Greatsword schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:17:
Ik hoop dat het goed uitpakt het open wereld gebeuren maar bij sommige games vind ik het eerder een nadeel dan een voordeel zir bijv halo infinite.
Playstation 5
Ah zo, ben benieuwd! Vond Demon's Souls remake tof om te spelen. Bloodborne echt veel te taai, dus ben benieuwd hoe deze game zich verhoudt tot deze twee qua moelijkheid.Greatsword schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:47:
[...]
Hahah, meer in (keuze) vrijheid. Hoofdpad volgen voor de Main Bosses, Dungeons? Field Bosses? Side Quests? Puzzels?
Er zijn zoveel dingen te verzamelen dat het allemaal wel echt de moeite waard lijkt. De grootste vraag is natuurlijk waar ligt wat als je op zoek bent naar een specifieke item, wapen, ash of war etc.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik begrijp volledig wat je bedoelt. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel 20x de zelfde missie maar dan in een net iets ander jasje. Hetzelfde geld voor onnodige collectibles etc. Puur content vullers, grinden om te grinden.Stylze schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:07:
[...]
Mja dat gevoel had ik ook bij verschillende AC games en dat was uiteindelijk meer een minpunt. Wat is er dan herdefiniëren van open wereld game aan deze game? Ze doen wat open wereld betreft toch niet veel nieuws?
Ik hoop dat het goed uitpakt het open wereld gebeuren maar bij sommige games vind ik het eerder een nadeel dan een voordeel zir bijv halo infinite.
Het unieke is juist de veelzijdigheid waar Fromsoftware bekend om staat. Je krijgt er echt iets "waardevols" voor terug om een gebied te exploren, een side quest af te maken of iemand te verslaan. Bij een normale game krijg je meestal standaard EXP waarmee je kan levelen of geld waar je iets mee kan kopen, maar hier zitten nu dus items, wapens, weapon arts, Ashes of War etc achter.
Daarnaast is elk gebied echt uniek met zijn eigen sfeer, enemy types, etc.
Het is nog even moeilijk om alles te beschrijven zonder het te laten zien, maar nog een paar dagen en dan kunnen jullie het zelf ook zien wat ik allemaal bedoel.
@Greatsword ik ben benieuwd! Je maakt ons in elk geval al lekker voor vrijdag (of misschien zelfs donderdag) 

Niet zo druk maken om die gele stip hoor.
Ik laat 'm lekker staan en mocht er een gele stip op zitten dan plak ik daar wel een sticker overheenSimone96 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:34:
Ik denk dat ik mijn pre-order bij Allyourgames ga annuleren, mede dankzij het 'gele stip' debacle [...]
Krijg ook wel een beetje de kriebels van die enorme wereld. Ben met open world games in het verleden echt compleet uitgeblust geraakt. Maar ik denk dat je gewoon de drang om alles te willen zien in je eerste playthrough moet loslaten. Volgens mij is dat onmogelijk... sterker nog, ik denk dat je letterlijk een playthrough voor elke playstyle kunt doen en dan nóg niet alles gezien hebt.
Gewoon in je eigen tempo op ontdekking gaan en je laten verrassen, volgens mij is dat ook wat de developer van de speler vraagt.
Gewoon in je eigen tempo op ontdekking gaan en je laten verrassen, volgens mij is dat ook wat de developer van de speler vraagt.
Ik was al hyped en dit maakt het nog ergerGreatsword schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:36:
[...]
Ik begrijp volledig wat je bedoelt. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel 20x de zelfde missie maar dan in een net iets ander jasje. Hetzelfde geld voor onnodige collectibles etc. Puur content vullers, grinden om te grinden.
Het unieke is juist de veelzijdigheid waar Fromsoftware bekend om staat. Je krijgt er echt iets "waardevols" voor terug om een gebied te exploren, een side quest af te maken of iemand te verslaan. Bij een normale game krijg je meestal standaard EXP waarmee je kan levelen of geld waar je iets mee kan kopen, maar hier zitten nu dus items, wapens, weapon arts, Ashes of War etc achter.
Daarnaast is elk gebied echt uniek met zijn eigen sfeer, enemy types, etc.
Het is nog even moeilijk om alles te beschrijven zonder het te laten zien, maar nog een paar dagen en dan kunnen jullie het zelf ook zien wat ik allemaal bedoel.
Vrjdag "helaas" weekend weg. Dus speel alleen even in de ochtend. Maandag wel hele dag vrij dus dan ga ik los
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Oke oke... elke keer word ik zo enthousiast van deze game, de posts, trailers alles.... maar ik heb nooit darksouls gespeelt en iedereen waarschuwd mij voor de onmogelijkheid van deze games.
Kan je deze niet gewoon op Easy modus spelen?
Hehe nee je kan niet in de opties easy kiezen.crimby schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:22:
Oke oke... elke keer word ik zo enthousiast van deze game, de posts, trailers alles.... maar ik heb nooit darksouls gespeelt en iedereen waarschuwd mij voor de onmogelijkheid van deze games.
Dat is juist de charme van dit soort games.
[ Voor 5% gewijzigd door k1978 op 21-02-2022 13:26 ]
Nee en dat moet je ook niet willen.
Vergeet alle andere games die je ooit hebt gespeeld, beleef dit, zet door en ik beloof je dat het de vetste game belevenis is die je ooit zal ervaren.
easy mode is gewoon blijven proberen en niet opgeven
Easy modus in een FROM game? Lijkt mij niet, hoop het ook niet. Verder is er weinig onmogelijks aan hoor en dat zeg ik als iemand die bepaald geen die-hard gamer is en toch Bloodborne en Dark Souls 3 heeft uitgespeeld, inclusief DLC. Ja, je zult in het begin even moeten investeren in de mechanics en bepaalde aanvalspatronen van vijanden. En ja, je gaat vaak dood. Maar nooit, omdat het spel oneerlijk is.crimby schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:22:
Ik weet nog dat ik over de eerste twee gebieden van Bloodborne 20 uur heb gedaan, voordat het kwartje viel. Maar dat waren 20 top-uren, geen moment gedacht het bijltje er bij neer te gooien.
Succes vrijdag!
Net een email teruggekregen van een medewerker van Allyourgames dat ze niet eerder mogen verzenden van de uitgever. Ze houden dus gewoon donderdag aan waardoor de game pas vrijdag op de mat valt.
Denk dat het dan toch digitaal preorderen wordt.
'Rise from every fall' om Sekiro nog maar even te quotenlink_AJ schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:29:
easy mode is gewoon blijven proberen en niet opgeven
Gelukkig maar, anders zou ik te jaloers worden met mijn digitale preorderkefjoo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:30:
Net een email teruggekregen van een medewerker van Allyourgames dat ze niet eerder mogen verzenden van de uitgever. Ze houden dus gewoon donderdag aan waardoor de game pas vrijdag op de mat valt.
Nee heb je zeker gelijk in. Maar uiteindelijk toch nog twee PS4 games gevonden die ik toch niet meer speel of al digitaal heb, dus dan is die actie 2 games inleveren en 25 euro betalen (20 als ik ook nog die €5 voucher mag gebruiken) wel een mooie actie, met ook nog een extra steelbook erbij dus vandaar.Superkiwi schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:47:
@Greatsword ik ben benieuwd! Je maakt ons in elk geval al lekker voor vrijdag (of misschien zelfs donderdag)![]()
[...]
Ik laat 'm lekker staan en mocht er een gele stip op zitten dan plak ik daar wel een sticker overheen
Tuurlijk zeggen ze dit omdat het niet mag van de uitgever. Kan me niet voorstellen dat Sony wel toestemming heeft gegeven om horizon eerder te verzenden.kefjoo schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:30:
Maar goed we gaan t zien.... ik hoop dat allyourgames meeleest want ze krijgen m meteen retour anders
Wil dit ook benadrukken. Dit soort games lonen juist omdat je ontzettend je best moet doen. Je denkt toch even na over welke stappen je zet, wat deed ik verkeerd, waar moet ik op letten? De overwinning smaakt zo veel zoeter nadat je dit doet. Een easy mode zou dit hele gameplay element weg nemen. Dus, als je van een uitdaging houdt, doen! Maar, het kan enorm afschrikken, gewoon doorzetten.Greatsword schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:27:
[...]
Nee en dat moet je ook niet willen.
Vergeet alle andere games die je ooit hebt gespeeld, beleef dit, zet door en ik beloof je dat het de vetste game belevenis is die je ooit zal ervaren.
Als je dat niet ziet zitten, dan is dit desondanks de vette wereld niet een game voor je.
Dat is nog best die-hard in mijn ogenSpud82 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:29:
[...]
dat zeg ik als iemand die bepaald geen die-hard gamer is
Ik weet nog dat ik over de eerste twee gebieden van Bloodborne 20 uur heb gedaan.
Elden Ring laat ik lekker aan me voorbij gaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 21-02-2022 14:41 ]
Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten