Acties:
  • +1 Henk 'm!
k1978 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:44:
[...]

Heb je zo nog wel wat nieuws te spelen?
Hahaha jazeker, de Closed Network Test was natuurlijk maar een klein deel van de game en zelfs daar zat niet alles in. Mag blij zijn als ik 5% gezien en gedaan heb.

Het meeste is allemaal nog niet ingeladen, dus lege vlaktes en textures die verder niks verklappen.

Alleen paardrijden en genieten van het uitzicht houd me in ieder geval zoet voor de komende weken ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Morgen schijnt het embargo van https://www.gameinformer....6/cover-reveal-elden-ring te verlopen.

Ze hebben 10 uur lang met de game kunnen spelen (de volledige versie)

"After this incredible experience with the full game, I can honestly say I have never been as excited for a release as I am for Elden Ring"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
In verschillende previews heb ik nu gehoord/gelezen dat je zeer flexibel bent met je build/speelstyle. Betekent dat dan dat je je skillpoints vaker/makkelijker kunt herverdelen bijvoorbeeld?

Ik wil bijv. primair een sword and board character maken... maar wat als ik dan halverwege m'n sessie hier spijt van krijg? Kan ik dan nog makkelijk switchen naar een Incantation-focussed build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

reaL_G

G

yinx84 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:25:
In verschillende previews heb ik nu gehoord/gelezen dat je zeer flexibel bent met je build/speelstyle. Betekent dat dan dat je je skillpoints vaker/makkelijker kunt herverdelen bijvoorbeeld?

Ik wil bijv. primair een sword and board character maken... maar wat als ik dan halverwege m'n sessie hier spijt van krijg? Kan ik dan nog makkelijk switchen naar een Incantation-focussed build?
nope, eenmaal weggegeven punten herverdelen zal waarschijnlijk niet kunnen, en maar goed ook.
Een melee build hoeft niet onbruikbaar te zijn voor een magic build
Ze doen al consessies om het spel toegankelijker te maken voor de massa,
moet niet te gek gaan worden.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
Dat is voor mij wel een minpunt zeg.... heb je niet eens 1x de mogelijkheid om met een duur item oid van build te switchen door punten her in te delen?

Zou in zo'n massive open world rpg wel de mogelijkheid voor moeten zijn imo.

[ Voor 36% gewijzigd door Timothy3000 op 27-01-2022 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:38

Timothy3000 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:25:
Dat is voor mij wel een minpunt zeg.... heb je niet eens 1x de mogelijkheid om met een duur item oid van build te switchen door punten her in te delen?

Dit is in verschillende Dark Souls games zeker wel mogelijk.
Hier zit dan bijvoorbeeld wel een limiet van bijvoorbeeld 5 keer aan per playthrough.

Ik verwacht dat ze het in Elden Ring ook zullen doen, maar gezien de balans die From Software altijd weet te creëren zal het niet noodzakelijk zijn om door het spel te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Nu online

reaL_G

G

[b]Loei123 in "[Multi] Elden Ring"
Hier zit dan bijvoorbeeld wel een limiet van bijvoorbeeld 5 keer aan per playthrough.

Ik verwacht dat ze het in Elden Ring ook zullen doen, maar gezien de balans die From Software altijd weet te creëren zal het niet noodzakelijk zijn om door het spel te kunnen komen.
welke game is dat dan, dat je punten kan herverdelen?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
reaL_G schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:55:
[...]

In ieder geval in Dark Souls 3. De rest kan ik me niet meer zo goed herinneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
Dark Souls II kon het ook las ik net toen ik opzocht of het in Demon Souls ook kon.
To get straight to the point, no, it is not possible to respec and reallocate your stat points in Demon's Souls. While it was a feature available in Dark Souls II and III, it wasn't in the original Demon's Souls, and it looks like Bluepoint hasn't included it in the remake either.
Het lijkt me in een open world game een aardig belangrijke mogelijkheid dus hoop dat het mogelijk is. :)

[ Voor 90% gewijzigd door Timothy3000 op 27-01-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
[...]

In DS3 kan dit sowieso.
Echter wordt het, zoals heel veel zaken, je niet voorgeschoteld hoe dit moet/werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Timothy3000 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:07:
Dark Souls II kon het ook las ik net toen ik opzocht of het in Demon Souls ook kon.

[...]

Het lijkt me in een open world game een aardig belangrijke mogelijkheid dus hoop dat het mogelijk is. :)
Ik zie niet in hoe het in een open world game meer van belang zou zijn dat je kan respeccen ten opzichte van een ander soort game.

Persoonlijk ervaar ik het als een pluspunt als je niet respeccen kan, zo komt er namelijk meer waarde op de keuzes die je maakt te liggen. Je hoeft je geen zorgen te maken over dat je het helemaal verkeert doet, de bedoeling is dat jij gewoon jouw character maakt zoals jij dat wil. Het moet wel heel extreem uitpakken voordat je een character maakt dat zodanig zwak is dat je beter overnieuw beginnen kan.

Bij aanvang van de game is het handig om op zijn minst te weten of je melee, magic of een combinatie van die twee wil gebruiken. Als je het belangrijk vind kan je van te voren nog een goed wapen opzoeken op het internet om te kijken welke stat je daarvoor moet gaan gebruiken, maar over het algemeen is het vrij eenvoudig.

Zelf heb ik altijd veel plezier beleefd aan sword and board (dus een snel zwaard met een schild) en ik ga nu wellicht kijken naar dual wield. Iets minder damage maar wel lekker snel, zo lang ik maar dodgen kan :9 Dan weet je vooraf al een beetje welke stats je moet levellen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

reaL_G schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:10:
[...]

nope, eenmaal weggegeven punten herverdelen zal waarschijnlijk niet kunnen, en maar goed ook.
Ik ga er van uit dat het juist wel kan aangezien dat bij DS II en III bijvoorbeeld ook kon.
Timothy3000 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:25:

Zelf ook wel eens gebruik van gemaakt en heb er zeker geen problemen mee. Ook leuk om gewoon even puur mee te experimenteren en eventueel een extra save game van maken.
Loei123 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:53:
[...]

[...]

Klopt.
[...]

DS II met de SoulVessel https://darksouls2.wiki.fextralife.com/Soul+Vessel
DS III met Rosaria https://darksouls3.wiki.f...osaria,+Mother+of+Rebirth

Update:

Respect is blijkbaar bevestigd (met limitaties) in The Overture of ELDEN RING.

Wel wat spoilers met betrekking tot wat er anders is t.o.v. van andere Souls games, dus kijken op eigen risico. Wat mij betreft aangename aanpassingen.

Meer info uit het interview, daar worden we toch allemaal bij van :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHZXbvRj63sWSmWM6sLVmkBApBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vs0ZjNuqQQVDRGR53V1TLTD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Greatsword op 27-01-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Even los van de technische stats en builds.
Wat voor een character willen jullie gaan roleplayen? Ik ben nooit zo van het maximaliseren van mn builds maar ga gewoon voor wat goed voelt en mij leuk lijkt.
Ik dacht zelf aan een soort battlemage...

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 20:12
Vraagje: gebruiken jullie Budgetgaming voor de laagste prijs? Of hebben jullie andere site(s) voor prijsvergelijking?

Laagste prijs die ik nu vind is 57 euro bij Amazon...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:23

snmght

imho dan he

Vads schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 00:18:
Vraagje: gebruiken jullie Budgetgaming voor de laagste prijs? Of hebben jullie andere site(s) voor prijsvergelijking?

Ik heb gewoon zonder nadenken in de Xbox store gekocht. Het zal me hoe dan ook iedere euro waard zijn. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vads schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 00:18:

Tijdje terug een pre order geplaatst bij allyourgames voor 54,99

Nog nooit eerder bij ze besteld dus ik geef ze een kans om de belofte van levering op launch na te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reaL_G
  • Nu online

reaL_G

G

gamemania heeft nu ook inruilactie

25€ bij inlevering 2 ps4 of 1 ps5 game

https://www.gamemania.nl/nl/2022/inruilactie-elden-ring

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:35
Toch nog een PS5 gevonden dus nu lekker oefenen met Demon's Souls en de PC pre order annuleren *O*

Ik heb een tijd geen fysieke spellen meer gekocht, gebeurt het nog wel eens dat ze enkele dagen of een dag vantevoren in de winkel liggen of is dat tegenwoordig beter dichtgetimmerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-08 17:10
Frez schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:54:
Even los van de technische stats en builds.
Wat voor een character willen jullie gaan roleplayen? Ik ben nooit zo van het maximaliseren van mn builds maar ga gewoon voor wat goed voelt en mij leuk lijkt.
Ik dacht zelf aan een soort battlemage...
Lachen, ik zat aan exact hetzelfde te denken. Voorheen met DS3 had ik een pyromancer build, het lijkt erop dat dit niet in Elden Ring zit, maar ik kan me vergissen. Pyro vond ik namelijk echt super lachen, zeker met Black Fire ball en Carthus Curved Sword Chaos infusion. Ganken was al helemaal tof met Firestorm hehe.

Maar goed, Battlemage is wel heel dik, maar misschien toch beginnen met een DEX build, naar mijn inziens zitten daar wel de meeste vette wapens tussen als ik het op de DS reeks moet baseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazziek

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Game Informer is Live op Twitch met Q&A.

Op de website meer info:

https://www.gameinformer.com/search?keyword=elden+ring

[ Voor 117% gewijzigd door Greatsword op 29-01-2022 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Oh man ik ga het allemaal niet meer kijken. Ik wil het zelf gaan ontdekken. Maar wat is het lastig. Castle Mourne, de naam alleen al.... ik heb zoveel zin in deze game...

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

Ik probeer al maanden zo min mogelijk binnen te krijgen, maar het wordt wel steeds lastig om niet op al die linkjes te klikken, aaaaaaaaaaaaaah!!!

Heb de CE besteld voor PC. Ben benieuwd of hij netjes in ultrawide draait. Zo niet, dan is er vast wel een modder die het op day-1 eventjes fixt.

Ik zou dit soort games echt nooit op de bank kunnen spelen. Veel te laid-back voor alle uitdagingen die je te wachten staat. Doe mij maar die lean forward pose met m'n snufferd op (in?) de monitor :9

Nog 26 nachtjes slapen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Nu online

reaL_G

G

Wel zin om te spelen, blijf gematigd positief
ga hem sowieso niet preorderen, koop hem wel naderhand van een afvallige speler.
Ben niet zo van de hype train/fomo

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
VP. schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:00:
Ik probeer al maanden zo min mogelijk binnen te krijgen, maar het wordt wel steeds lastig om niet op al die linkjes te klikken, aaaaaaaaaaaaaah!!!

Heb de CE besteld voor PC. Ben benieuwd of hij netjes in ultrawide draait. Zo niet, dan is er vast wel een modder die het op day-1 eventjes fixt.

Ik zou dit soort games echt nooit op de bank kunnen spelen. Veel te laid-back voor alle uitdagingen die je te wachten staat. Doe mij maar die lean forward pose met m'n snufferd op (in?) de monitor :9

Nog 26 nachtjes slapen :+
Volgens mij doet ds3 ook ultra wide, dus dat komt vast goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
reaL_G schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:35:
ga hem sowieso niet preorderen, koop hem wel naderhand van een afvallige speler.
Wow ben nog niemand tegengekomen die niet positief is over de game.

Waarom ben je gematigd positief?

Binnen de eerste week zal je hem waarschijnlijk wel voor 10-20 minder kunnen halen van iemand die hem toch te moeilijk vind ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:20
reaL_G schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:35:
Hehe oke 👍

Maar als from software liefhebber kan ik niet anders dan meer dan hyped zijn. FOMO hell yeah 👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Nu online

reaL_G

G

Greatsword schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:26:
[...]

Wow ben nog niemand tegengekomen die niet positief is over de game.

Waarom ben je gematigd positief?

Binnen de eerste week zal je hem waarschijnlijk wel voor 10-20 minder kunnen halen van iemand die hem toch te moeilijk vind ;)
spelen zal ik hem zeker, dat is de vraag niet.

preorder heeft niks echt speciaals, dus waarom dan niet goedkoper oppikken. FOMO ben ik te oud voor.

Ik vond de network test niet echt altijd soepel draaien.
ps5 versie.
En dat was mijn enige eis eigenlijk,
hoe speelt het.
Nu verwacht ik wel dat dat wel gefixed zal worden, en de game is gecaped @60 fps
had graag een 120fps@1080p (of uncapped fr) gezien
(waarom niet?, desnoods alleen voor het legacy gedeelte).

grafisch was het goed, minder zoals ik verwacht had door de open world setting, maar dat is minder boeiend, en geen issue voor mij.

ziet het er groots uit?… ja
heb ik er zin in?…. ja
is het iets unieks?… nee
ik hou het zelf gewoon realistisch. dit is gewoon het logisch vervolg op DS met het “beste” van alle voorgaande delen en andere series, met een extra open world sausje.
meer kan ik er niet van maken.

GiTS

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loei123
reaL_G schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:23:
[...]
ik hou het zelf gewoon realistisch. dit is gewoon het logisch vervolg op DS met het “beste” van alle voorgaande delen en andere series, met een extra open world sausje.
meer kan ik er niet van maken.
Meer kunnen we niet vragen toch? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 17:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ligt het aan mij of is dit spel veel makkelijker dan voorgaande spellen van From Software?

Bijvoorbeeld de Giant die je vanaf minuut 1:00 ziet in het filmpje van Game Informer (Exclusive ELDEN RING Gameplay – Exploring Castle Mourne).

3 slagen dood.. En dan krijg je ook nog te zien waar je moet slaan.

Of de Glintstone sorceries bijv. Neem de arch . [spoilre]Een boss zoals Viper Bite. Casten en hoppa je hebt hem al voor de helft down.

Of met je shield guard break en follow up met R1 bam. Boss al bijna dood.[/spoiler]

Alsof je het over de duivel hebt..

Edit: https://gamer.nl/artikele...erlaagd-voor-nieuwkomers/

En toch krijg ik het idee dat het makkelijker is ondanks wat Miyazaki zegt.

Let een beetje om sommige directe spoilers tussen een tag te zetten...

[ Voor 23% gewijzigd door Geronimous op 30-01-2022 22:13 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:24

JSchut

.....

JoeZuCK schreef op zondag 30 januari 2022 @ 06:58:
Ligt het aan mij of is dit spel veel makkelijker dan voorgaande spellen van From Software?

Bijvoorbeeld de Giant die je vanaf minuut 1:00 ziet in het filmpje van Game Informer (Exclusive ELDEN RING Gameplay – Exploring Castle Mourne).

Of de Glintstone sorceries bijv. Neem de arch . Een boss zoals Viper Bite. Casten en hoppa je hebt hem al voor de helft down.

Of met je shield guard break en follow up met R1 bam. Boss al bijna dood.

Over de giant. Volgens mij is het hele gevecht gewoon uit de video geknipt. Heb verder alleen dat stukje bekeken want wil zo min mogelijk spoilers :)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Nu online

reaL_G

G

Er is wel gezegd dat het wat toegankelijker is gemaakt, maar dat zijn de lokkertjes, bij bijna alle trailers ook bij voorgaande delen lijkt het makkelijk, en dat je er zo doorheen walst.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of de Glintstone sorceries bijv. Neem de arch . Een boss zoals Viper Bite. Casten en hoppa je hebt hem al voor de helft down.

Of met je shield guard break en follow up met R1 bam. Boss al bijna dood.

Ten opzichte van de Network test wordt de full release uiteindelijk ook veel moeilijker. Dit is ook bevestigd in 1 van de interviews die ik onlangs gepost heb. Uiteraard zullen vijanden en bazen ergens zwak voor zijn, maar 50% in 1x weg zal er zeker niet in zitten. Zowel Magic als de Spirits zijn zwakker gemaakt.

Hetzelfde geld voor die Giant, ik heb tegen de versie zonder boog gevochten en dezelfde strategie gehanteerd, maar daar ben je ook wel wat langer zoet mee.

De game zal toegankelijker zijn omdat je dit keer dus veel meer strategieën hebt, zo is er bijvoorbeeld stealth en kan je zelf sleep Arrows gebruiken op sommige vijanden. Het is dus maar net waar je van houd.

Geloof me, er zal meer dan genoeg uitdaging in zitten en over de moeilijkheidsgraad maak ik me totaal geen zorgen. Verder zal je waarschijnlijk weer op minimaal NG++ moeten zitten wil je alles unlocked hebben en dan wordt het natuurlijk alleen maar moeilijker en moeilijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Handig om te weten anders had ik het waarschijnlijk gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Je gedraagt je nu echt vreselijk kinderachtig, dat heb je hopelijk zelf ook door, toch?

[ Voor 92% gewijzigd door BM op 30-01-2022 16:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
LadyVodka schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Ik zou zeker die laatste video in spoiler zetten want Loei123 kan niet tegen filmpjes.
Volgens mij was het verzoek geen datamined content.

Dit valt gewoon onder de rubrieken nieuws, interviews, previews etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:02
Greatsword schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Volgens mij was het verzoek geen datamined content.

Dit valt gewoon onder de rubrieken nieuws, interviews, previews etc.
Dat geld voor alle mogelijke spoilers, bijvoorbeeld het beschrijven van boss battles, nieuwe gebieden, verhaallijnen, plottwists etc.

Gebruik daarbij een beetje boerenverstand :)

[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 30-01-2022 22:15 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weer een mooie screenshot van die nieuwe vijanden.

Ze zaten eigenlijk ook al in de 4de foto van de OP als je heel goed had gekeken ;)

En voor degene die wel van datamined content houden, kan ik https://discord.gg/A5TaxU67 aanbevelen.
Heel wat videos van herstelde Magic, Wapens etc.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQc38B-phktW814Dz9Sbvpy5pa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWJvOV63E2GSVDdRDfoyHHS9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMWztKVg7P8osZxDrJxkoo-b5OQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cdCegDbKwVnuKUac7JDLUqBa.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door Greatsword op 31-01-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wat moet ik mij bij deze game voorstellen? Wat kan ik verwachten. Heb wel wat filmpjes gezien maar ik snap het nog niet helemaal.

Is het zoals Horizon Zero Dawn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Grudgie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:17:
Wat moet ik mij bij deze game voorstellen? Wat kan ik verwachten. Heb wel wat filmpjes gezien maar ik snap het nog niet helemaal.

Open wereld dark souls

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Grudgie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:17:

Ik heb een hekel aan Horizon Zero Dawn dus gelukkig niet.

Ja, er zitten wat overeenkomsten in maar het is een totaal andere game. Je wordt hier niet aan je handje gehouden, het is jouw wereld en jij mag uitvogelen hoe je wat en wanneer gaat doen. Wat dat betreft is het echt ultieme vrijheid en geen lineaire rotzooi. (Alhoewel we nu voor het eerst waarschijnlijk iets meer verhaallijnen e.d gaan krijgen).

Dit is een game voor de doorzetter, die net als bij voorgaande Souls games voldoening geeft, alsof je echt iets hebt overwonnen als je verder komt nadat je uren lang vast hebt gezeten op het zelfde punt.

Uiteindelijk gaat het er om hoe snel je leert van je eigen fouten, hoe snel je aanval patronen herkent en hoe je die omzet in strategieën.

De game is veelzijdig, je kan zelf kiezen wat je speelstijl wordt en heeft ongelooflijk veel replay waarde. Er zitten tientallen geheimen en unlockables in die je ook vaak pas ontdekt na meerdere playthroughs.

Als je dit nooit eerder hebt gespeeld en daadwerkelijk een kans geeft en weet door te pakken, dan is het waarschijnlijk het vetste wat je ooit hebt gespeeld.

Opgelet: Dit heeft ook een keerzijde en dat is het gevaar dat je andere games daarna niks meer aan vind en eigenlijk alleen nog maar souls games wilt spelen;)

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 31-01-2022 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froooooom
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 17:58
Greatsword schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:06:
Opgelet: Dit heeft ook een keerzijde en dat is het gevaar dat je andere games daarna niks meer aan vind en eigenlijk alleen nog maar souls games wilt spelen;)
Vooral dit, QFT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyojuro
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:43
Guys, heeft iemand ervaring met pre-orders via de Bandai store? Heb daar de premium CE besteld en vroeg me af of ik die ook op dag van release zal ontvangen? Heb daar eerder wat figurines en shirts besteld en die werden vanuit Frankrijk verstuurd en duurde superr lang voor 't aankwam..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Greatsword schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:06:
[...]
Zo waar.

Hoewel ik nog best horizon zero dawn kan spelen. :9

God of war ook gedaan maar dat voelde wel een beetje als button bashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Horizon zero Dawn ook niet mijn game maar om de graphics zal ik hem wel gaan proberen.

Schiet al mooi op naar de 25ste 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
Loei123 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:06:
[...]

God of war ook gedaan maar dat voelde wel een beetje als button bashen.
God of War op standje lekker moeilijk was voor mij wel erg lachen. Kon dat wel waarderen, had toen wel wat weg van een Soulsborne game. Al was die dat natuurlijk niet echt. Wel echt een vet spel met een goed verhaal, erg van genoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 15:13
Loei123 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:06:
[...]

Zo waar.
Dit moet ik helaas ook toegeven :D

[ Voor 31% gewijzigd door Vildhjarta op 01-02-2022 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fredpret schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:39:
[...]

Lachen, ik zat aan exact hetzelfde te denken. Voorheen met DS3 had ik een pyromancer build, het lijkt erop dat dit niet in Elden Ring zit, maar ik kan me vergissen. Pyro vond ik namelijk echt super lachen, zeker met Black Fire ball en Carthus Curved Sword Chaos infusion. Ganken was al helemaal tof met Firestorm hehe.
Qua Pyro zou ik me geen zorgen maken, heb inmiddels aardig wat Spells voorbij zien komen en er zitten echt ongelooflijk vette "Fire" Spells tussen.

Vooral grafisch zien eigenlijk alle Magic Spells er echt flink verbeterd uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 02-02-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
Greatsword schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:19:
[...]

Qua Pyro zou ik me geen zorgen maken, heb inmiddels aardig wat Spells voorbij zien komen en er zitten echt ongelooflijk vette "Fire" Spells tussen.

Vooral grafisch zien eigenlijk alle Magic Spells er echt flink verbeterd uit.
Ik had ook al wat voorbij zien komen, maar nog niet echt Pyro spells. Moet wel zeggen, voelde wel heel erg aan als easy mode in DS3, Aldrich ging bijvoorbeeld heel makkelijk neer, zelfde was met Pontiff. Met een DEX build ging het toch wat stroever, wat me wel meer voldoening gaf.

Daarom ook eerst lekker een DEX - STR build doen, ook lachen voor PVP. Dan met co-op playthrough met maat een Pyro/Mage/Battlemage build doen. Er zijn alleen zo veel opties, ik ben bang dat ik toch wel een uurtje of 100 in dit spel met gemak kwijt ben hehe.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmtW9jo6d0c1pXIbNedM32__Vto=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PHi6i1fJQ0jH6ZBWNL8Qaxsl.webp?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYkbPvbNlWpI37QOntLH9SJQMfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9GqXFt6zSDtpBOTotSS4kCDw.webp?f=fotoalbum_large

DON'T WATCH THIS!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Belangrijkste info hieruit is natuurlijk:

PS5 size: 80GB
PS4 size: 60GB

For reference,

Sekiro: 12.5GB
Bloodborne: 23.4GB
Dark Souls 3: 17.3GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Greatsword schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 23:10:
[...]

Belangrijkste info hieruit is natuurlijk:

PS5 size: 80GB
PS4 size: 60GB

For reference,

Sekiro: 12.5GB
Bloodborne: 23.4GB
Dark Souls 3: 17.3GB
Dat belooft (hopelijk) veel goeds voor de mogelijke speeluren.

Ik was behoorlijk teleurgesteld toen ik ontdekte dat Soul of Cinder het einde bleek te zijn in DS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:42

Ulti23

Quality Time

Ik heb niks met Souls games, alleen Sekiro tot madame Butterfly gespeeld, die kreeg ik niet neer en uit frustratie gestopt met spelen.... :+

Maar als ik dit zie qua exploren, groots opgezette wereld, strakke gameplay, begin ik steeds meer hyped te geraken. Maar ik zie een beetje op tegen het vastlopen op bosses die met geen mogelijkheid te verslaan zijn...

Serieus in twijfel of ik er aan moet beginnen :D

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Ulti23 Moet zeggen dat ik Sekiro toch wel een hele andere game vind dan Dark Souls.

Uiteraard hebben ze dingen met elkaar gemeen zoals moeilijkheidsgraad en bosses, maar qua speelstijl echt veel beperkter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:42

Ulti23

Quality Time

Sekiro trok mij dan weer aan vanwege het hele samurai gebeuren, op pad met je katana. Maar de moeilijkheidsgraad van de game speelde mij wat parten zeg maar...

Ik ben wel eens ooit begonnen met Dark Souls 1, maar ik kwam er niet in op de een of andere manier. Dus die vrij snel weer weggelegd. Ook al ben ik echt wel fan van RPG's was dat toch van een ander kaliber.

Maar nu ik deze game zie met veel meer vrijheid in exploren, character builds, denk ik dat ik mezelf maar eens moet gaan pijnigen door de zoveelste keer YOU DIED op het scherm te zien ;)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ulti23 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:24:
Sekiro trok mij dan weer aan vanwege het hele samurai gebeuren, op pad met je katana. Maar de moeilijkheidsgraad van de game speelde mij wat parten zeg maar...

Ik ben wel eens ooit begonnen met Dark Souls 1, maar ik kwam er niet in op de een of andere manier. Dus die vrij snel weer weggelegd. Ook al ben ik echt wel fan van RPG's was dat toch van een ander kaliber.

Maar nu ik deze game zie met veel meer vrijheid in exploren, character builds, denk ik dat ik mezelf maar eens moet gaan pijnigen door de zoveelste keer YOU DIED op het scherm te zien ;)
Goed onthouden: Hesitation is defeat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:24

JSchut

.....

Ik ben echt een fan fan de Souls series en kan niet wachten op Elden Ring!

In tegenstelling tot veel mensen hier (lijkt het) is Sekiro de enige game uit de serie die ik totaal niet leuk vond om te spelen. Ben ook niet heel ver gekomen (Lady butterfly) maar ik vond het echt helemaal niks.

Van Elden Ring heb ik zo min mogelijk proberen te kijken. Ben echt heel erg benieuwd. Had een dag vrijgenomen maar kwam er achter dat de 25e in de schoolvakantie is :S Dan 's avonds maar spelen haha.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zou heel graag eens een soort game spelen als dit maar hoogstwaarschijnlijk zullen er weer spinnen oid dergelijks inzitten (snap ik hoor, lore etc) maar helaas voor mij niet te doen met de angst (nee kill it with fire lukt mij ook niet)

Is het in deze game ook mogelijk om iemand te summonen die mij eventueel zou kunnen helpen?

De open wereld is wat mij ook zo mooi lijkt in een game als dit.

Ik denk dat ik sowieso even wacht tot er meer bekend is welke bosses er zijn en of een bepaald gebied te omzeilen is, Nioh vond ik ook mooi en heb toen gewoon gespeeld totdat er volgens mij een plek was waar je spinnen tegen kwam en ben er toen maar mee gestopt.

Ik schaam me dood als 50 jaar oude bok hoor 'want het zijn maar pixels etc) maar helaas :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zou heel graag eens een soort game spelen als dit maar hoogstwaarschijnlijk zullen er weer spinnen oid dergelijks inzitten (snap ik hoor, lore etc) maar helaas voor mij niet te doen met de angst (nee kill it with fire lukt mij ook niet)

Is het in deze game ook mogelijk om iemand te summonen die mij eventueel zou kunnen helpen?

Ik denk dat ik sowieso even wacht tot er meer bekend is welke bosses er zijn en of een bepaald gebied te omzeilen is, Nioh vond ik ook mooi en heb toen gewoon gespeeld totdat er volgens mij een plek was waar je spinnen tegen kwam en ben er toen maar mee gestopt.

Ik schaam me dood als 50 jaar oude bok hoor 'want het zijn maar pixels etc) maar helaas :$

* Zag al wel grote mieren voorbij komen, weet niet of die mij ook al triggeren, in fallout 3 had ik daar ook flink moeite mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Sipio op 03-02-2022 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
JSchut schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:37:
Ik ben echt een fan fan de Souls series en kan niet wachten op Elden Ring!

In tegenstelling tot veel mensen hier (lijkt het) is Sekiro de enige game uit de serie die ik totaal niet leuk vond om te spelen. Ben ook niet heel ver gekomen (Lady butterfly) maar ik vond het echt helemaal niks.

Van Elden Ring heb ik zo min mogelijk proberen te kijken. Ben echt heel erg benieuwd. Had een dag vrijgenomen maar kwam er achter dat de 25e in de schoolvakantie is :S Dan 's avonds maar spelen haha.
Wij zitten wat dat betreft in dezelfde boot. Ik ben echt wel fan van de hele oosterse stijl, heb daarom ook extra kunnen genieten van Ghost of Tsushima en heb Nioh 1 die ik nog afronden moet. Maar Sekiro.. daar had ik wat minder mee om de een of andere reden. Wil hem nog wel een keer verder spelen, maar hij kon mij minder pakken dan alle andere games.

Ik hoor trouwens niemand praten over 3D Dot Game Heroes :+
Sipio schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:59:

Yes, je kan mensen in-game summonen, maar of dat ook buiten bossfights een echt doel gaat hebben weet ik niet.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Sipio schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:59:

Volgens mij zitten er in DS3 geen letterlijke spinnen, wel andere monsters met meerdere poten. :P
Dit geldt ook voor DS1 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
Loei123 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:10:
[...]

Volgens mij zitten er in DS3 geen letterlijke spinnen, wel andere monsters met meerdere poten. :P
Dit geldt ook voor DS1 dacht ik.
Als je die kneiter krabben bedoelt, ik ben zo ontzettend vaak dood gegaan in Road of Sacrifices door die domme krabben. Jeetje wat was dat een gezeik. Maar man, wat voelde het goed om die neer te halen.

spoiler: krabben
Er zijn ook weer krabben in ER had ik gezien, dus ik kan lekker mijn wraak nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
fredpret schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:38:
[...]

Als je die kneiter krabben bedoelt, ik ben zo ontzettend vaak dood gegaan in Road of Sacrifices door die domme krabben. Jeetje wat was dat een gezeik. Maar man, wat voelde het goed om die neer te halen.

spoiler: krabben
Er zijn ook weer krabben in ER had ik gezien, dus ik kan lekker mijn wraak nemen
Meer het riool stuk van Irithyll eigenlijk, maar inderdaad je hebt ook nog de krabben, brrrrrr.
Gelukkig zijn die niet immuun tegen een parry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
Loei123 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:42:
[...]

Meer het riool stuk van Irithyll eigenlijk, maar inderdaad je hebt ook nog de krabben, brrrrrr.
Gelukkig zijn die niet immuun tegen een parry.
Oh die ook natuurlijk, die waren vrij makkelijk te cheesen. Maar alsnog doodeng in de eerste playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GameInformer: Elden Ring Cover Story

[ Voor 28% gewijzigd door Greatsword op 04-02-2022 11:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vildhjarta
Ik ga al die Game Informer dingen niet kijken, met zo min mogelijk info de game in en alles zelf ontdekken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FKwys3MWUAEE4Jr.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Greatsword op 04-02-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

:9~ Stop it! Ik wil eerst DS2, 3 en Sekiro!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:41:
[...]

:9~ Stop it! Ik wil eerst DS2, 3 en Sekiro!
Moet in een dagje of 2 wel lukken toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Hoe gaan jullie de progression route aanvliegen in ER? Ik heb niet bijster veel tijd om te spelen, dus ik zou het persoonlijk zonde vinden als ik uren vast kom te zitten in een gebied waar ik eigenlijk nog niet hoor. Daarnaast is het natuurlijk wel de intentie van de developers dat je daar zelf achter moet komen.

Sekiro was behoorlijk lineair en daar voelde ik me dan ook niet schuldig om een aanbevolen route op te zoeken, maar ben bang dat het hier de ervaring aantast.

Zouden die gouden waypoints voor mij genoeg zijn? Die volgen en hier op eigen houtje een beetje omheen exploren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:03
Sowieso eerste playthrough Hero voor mij ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@yinx84 Ik heb maar een weekje vrij maar ik ga de game totaal niet rushen.

Tijd is voor mij geen excuus, ik wacht hier al jaren op, dus daar zal ik met liefde hier en daar wat extra uren gaan instoppen. Platinum is tevens voor mij een must omdat ik echt alles gezien en gedaan wil hebben.

Verder heb je meer keuze vrijheid dan ooit te horen. Zie het een beetje als demons souls. Loop je op 1 plek vast, ga je gewoon ergens anders naar toe en kom je terug als je sterker bent.

Ik ga de eerste dag ook alleen maar exploren. Alle map fragmenten zoeken, Proberen alle site’s of graces te vinden, zoveel mogelijk seeds oppikken om je estus te upgraden etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
Phaex schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:28:
[...]

Sowieso eerste playthrough Hero voor mij ^^
Tuurlijk niet, meteen deprived/wretch. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Greatsword schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:45:
@yinx84 Ik heb maar een weekje vrij maar ik ga de game totaal niet rushen.

Tijd is voor mij geen excuus, ik wacht hier al jaren op, dus daar zal ik met liefde hier en daar wat extra uren gaan instoppen. Platinum is tevens voor mij een must omdat ik echt alles gezien en gedaan wil hebben.

Verder heb je meer keuze vrijheid dan ooit te horen. Zie het een beetje als demons souls. Loop je op 1 plek vast, ga je gewoon ergens anders naar toe en kom je terug als je sterker bent.

Ik ga de eerste dag ook alleen maar exploren. Alle map fragmenten zoeken, Proberen alle site’s of graces te vinden, zoveel mogelijk seeds oppikken om je estus te upgraden etc.
Klinkt goed 😄👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
yinx84 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 07:45:
Hoe gaan jullie de progression route aanvliegen in ER? Ik heb niet bijster veel tijd om te spelen, dus ik zou het persoonlijk zonde vinden als ik uren vast kom te zitten in een gebied waar ik eigenlijk nog niet hoor. Daarnaast is het natuurlijk wel de intentie van de developers dat je daar zelf achter moet komen.

Sekiro was behoorlijk lineair en daar voelde ik me dan ook niet schuldig om een aanbevolen route op te zoeken, maar ben bang dat het hier de ervaring aantast.

Zouden die gouden waypoints voor mij genoeg zijn? Die volgen en hier op eigen houtje een beetje omheen exploren?
Zelf ga ik gewoon kijken hoe ver ik kom. Echter als ik echt compleet vastloopt zal ik online kijken of ik moet doorploeteren of iets over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
Hoe laat denken jullie dat Elden Ring beschikbaar zal zijn? Is dit om 12 uur in de avond op donderdag 24 feb? Of is dat pas in de ochtend van 25 februari? Ben benieuwd, aangezien ik sowieso een aantal dagen vrij heb, maar nu al te veel zin heb hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
fredpret schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:58:
Hoe laat denken jullie dat Elden Ring beschikbaar zal zijn? Is dit om 12 uur in de avond op donderdag 24 feb? Of is dat pas in de ochtend van 25 februari? Ben benieuwd, aangezien ik sowieso een aantal dagen vrij heb, maar nu al te veel zin heb hehe.
Ik denk om middernacht ? Bij PS5 was dat bij een aantal games iig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fredpret schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:58:
Volgens mij is het 00:00 in Amerika en 09:00 bij ons.

Uiteraard zeer benieuwd of hij Pre-Release al ergens te verkrijgen zal zijn })

Als PostNL op tijd is. Zal ik hem op de 25ste tussen 1100-1400 kunnen verwachten, maar misschien sta ik om 0900 al voor een lokale shop ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:55
Hoop niet dat de game pas vanaf 19.00 speelbaar zijn zal zijn op Steam. Ben die vrijdag namelijk vrij, vind dat altijd zoiets doms. de 25e is de 25e toch. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredpret
Ambition88 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:02:
Hoop niet dat de game pas vanaf 19.00 speelbaar zijn zal zijn op Steam. Ben die vrijdag namelijk vrij, vind dat altijd zoiets doms. de 25e is de 25e toch. :+
Daar hoop ik ook niet op, heb ook die dag vrij en die zou ik het liefst de hele dag aan Elden Ring willen besteden ( en oke, een half uur tubben over wat ik voor eten ga bestellen ). Lijkt mij dat die gelijk staat aan 12:00 ET, maar ik kan het mis hebben. Ik doe een schietgebedje alvast.

Daarnaast, vroeg ik mij af, wellicht lachen om een keer met dit topic een dueling ring te doen? Kijken wie het best kan PVP'en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fredpret schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:08:
[...]

Daarnaast, vroeg ik mij af, wellicht lachen om een keer met dit topic een dueling ring te doen? Kijken wie het best kan PVP'en ;)
Hahah PVP is niet voor mij weggelegd, zo nu én dan nog wel een keertje Co-op om iemand te helpen voor een trophy o.i.d. maar het zal hier toch echt 95% PVE en offline worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
Greatsword schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:17:
[...]

Hahah PVP is niet voor mij weggelegd, zo nu én dan nog wel een keertje Co-op om iemand te helpen voor een trophy o.i.d. maar het zal hier toch echt 95% PVE en offline worden ;)
Co-op vind ik super cool maar PVP ben ik super super slecht in :P Misschien kunnen we wel een ganksquad doen dan valt het minder op hoe slecht ik ben ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
Hehe geen zorgen mensies, iedereen kan meedoen en het zal niet opvallen als je goed of slecht bent, dood ga je toch wel een keer. Het aanbod staat, ik vind de PVP in deze games namelijk geniaal en zou me tof lijken om met een paar mensen van dit topic te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
fredpret schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:38:
Hehe geen zorgen mensies, iedereen kan meedoen en het zal niet opvallen als je goed of slecht bent, dood ga je toch wel een keer. Het aanbod staat, ik vind de PVP in deze games namelijk geniaal en zou me tof lijken om met een paar mensen van dit topic te doen.
Ben wel down hoor in de toekomst.

Ben ook benieuwd hoe lastig de platinum dit keer gaat zijn met open world? Heb alles van From Plat dus deze mag niet ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Wat ik wel altijd lastig vind in deze games is het verdelen van punten, aangezien je deze niet kan resetten? blijkt het weer dat ik onnodig veel punten in stamina heb geknald, omdat stamina in dit spel niet heel belangrijk is. Of dat ik met een wapen speel die van dex scaled en ik vervolgens een ander wapen heel erg dik vind maar die met compleet iets anders scaled. grrr. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vildhjarta schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:41:
[...]

Ben ook benieuwd hoe lastig de platinum dit keer gaat zijn met open world? Heb alles van From Plat dus deze mag niet ontbreken.
Denk niet dat open wereld invloed zal hebben op Platinum.

Ik ga gewoon uit van de standaard trophies:

Alles bazen
Alle Magic / Miracles
Alle Spirts en misschien Ashes of War
Alle verschillende einde's
Alle gestures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Greatsword schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:00:
[...]

Denk niet dat open wereld invloed zal hebben op Platinum.

Ik ga gewoon uit van de standaard trophies:

Alles bazen
Alle Magic / Miracles
Alle Spirts en misschien Ashes of War
Alle verschillende einde's
Alle gestures
Dat zou helemaal prima zijn weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ambition88 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:54:
Wat ik wel altijd lastig vind in deze games is het verdelen van punten, aangezien je deze niet kan resetten? blijkt het weer dat ik onnodig veel punten in stamina heb geknald, omdat stamina in dit spel niet heel belangrijk is. Of dat ik met een wapen speel die van dex scaled en ik vervolgens een ander wapen heel erg dik vind maar die met compleet iets anders scaled. grrr. :p
Je kan wel resetten (respec) wel maar een x aantal keer.

Als je er moeite mee hebt, zou ik zeggen ga de eerste keer gewoon voor een all round build.
Prio op:

HP: 25-30
Endurance: 20

De rest allemaal rond de 20 op Arcane/Luck na, die gewoon op 5-10 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Greatsword schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:09:
[...]

Je kan wel resetten (respec) wel maar een x aantal keer.

Als je er moeite mee hebt, zou ik zeggen ga de eerste keer gewoon voor een all round build.
Prio op:

HP: 25-30
Endurance: 20

De rest allemaal rond de 20 op Arcane/Luck na, die gewoon op 5-10 of zo.
Meer dan een paar keer hoeft ook niet, 1x zou zelfs al top zijn hoe kan je respeccen dan?

Ik dacht zelf eigenlijk voornamelijk punten in HP/STR/ dex (Afhankelijk van het wapen) te pompen maar jij gaat alles naar min 20 knallen, waarom dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ambition88 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:14:
[...]

Meer dan een paar keer hoeft ook niet, 1x zou zelfs al top zijn hoe kan je respeccen dan?

Ik dacht zelf eigenlijk voornamelijk punten in HP/STR/ dex (Afhankelijk van het wapen) te pompen maar jij gaat alles naar min 20 knallen, waarom dan?
Daar zal je straks even de Wiki's voor moeten raadplegen. In DS II en III kon het ook, (pas nog besproken hier) hoe het in Elden Ring gaat werken moeten we nog uitvogelen.

Als je gewoon alle magic,miracles etc wilt proberen, dan is 20 meestal wel een goede base stat. Er zullen uiteraard wapens e.d. zijn die 28+ vragen, maar dan is dat natuurlijk maar een paar levels verwijderd.

Als je voornamelijk voor STR/DEX gaat, dan ga je dus voor een zogenaamde "Quality" Build ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ik zie een ds3 brawl met wachtwoord wel zitten wanneer de servers terug zijn. :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQUtp_aFDU63Nljjy-q3qJaitTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOCC0kiX7y64z8Cca0NTV5Pd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Wat ziet die prisoner er gaaf uit. Warrior wordt denk ik mijn start klasse. Lekker dual wielden net als de mercenary in ds3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyojuro
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:43
Goed idee! Ik ben in! Aardig wat pvp gedaan in DS3 dus ook in Elden Ring gaan we ervoor :) Ik speel 'm eerst uit en ga sowieso proberen om platinum te halen. Daarna alleen maar invaden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Als je bij mij maar weg blijft :P
In tegenstelling tot jullie vind ik het pvp gedeelte echt helemaal niks.
Het co-op gedeelte en de messages van andere spelers vind ik dan wel weer geniaal.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
Kyojuro schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 00:36:
[...]

Goed idee! Ik ben in! Aardig wat pvp gedaan in DS3 dus ook in Elden Ring gaan we ervoor :) Ik speel 'm eerst uit en ga sowieso proberen om platinum te halen. Daarna alleen maar invaden.
Lachen! Ik heb ook menig poging gedaan tot invaden, 50/50 success rate haha. Sowieso eerst elk hoekje van de map uitkammen, maar goed dat er animo voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
fredpret schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:58:
[...]

Lachen! Ik heb ook menig poging gedaan tot invaden, 50/50 success rate haha. Sowieso eerst elk hoekje van de map uitkammen, maar goed dat er animo voor is.
Je kunt ook met een wachtwoord Arena brawls doen in DS3. ;)

Alleen die servers moeten eerst weer online komen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik ben benieuwd naar de lore van die prisoner.. Weet iemand hoe het zit met de Jorge referentie die op reddit de rondte gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Nou de ds3 brawls zullen even moeten wachten helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2IfUshLQCMyUZatN74rfqZ5A5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DR7fhtRr8Nf0fRPvo44hqbpL.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 4 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten