Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:08
Loei123 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:58:
[...]
Wat vond je niet mooi aan Bloodborne en Dark Souls?
Welk deel van Dark Souls heb je gespeeld?
Op de één of andere manier grepen die games me niet echt. Bloodborne best een aardig eindje gespeeld, Dark Souls (1 en 3) vrij vlot weggelegd. Misschien nog maar eens een kans geven want vond Sekiro en Demon Souls wel fantastisch. Heb ook met veel plezier Nioh gespeeld, dat ligt ook wat in dat straatje toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:53
Timothy3000 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:17:
[...]

Op de één of andere manier grepen die games me niet echt. Bloodborne best een aardig eindje gespeeld, Dark Souls (1 en 3) vrij vlot weggelegd. Misschien nog maar eens een kans geven want vond Sekiro en Demon Souls wel fantastisch. Heb ook met veel plezier Nioh gespeeld, dat ligt ook wat in dat straatje toch?
Sekiro en Demons Souls wel, vooral die laatste van de twee heeft ook wel een soortgelijke settings.

Daarbij moet ik wel vermelden dat ik dus wat moeite heb met Demon's Souls, daar kan ik dus om een of andere reden niet helemaal inkomen.

Ik denk zelf dat dit door de wat meer houterige besturing/bediening komt.

Sekiro en Bloodborne moet ik nog uitspelen, ben momenteel met de 11 of 12e playthrough van DS3 bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fredpret schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:25:
Zoals @Greatsword al had vermeld, er is veel content gemined. Alleen heb ik hier een vraag over, gewoon puur uit interesse.

Wordt dit namelijk gemined uit de CNT? Hoe doen ze dat dan precies? Ik kan het sowieso niet zelf doen, maar vind het wel vreemd om te zien dat er zo veel content nu opeens gepresenteerd wordt. Bijvoorbeeld Stormveil Castle, er is een filmpje waar je eigenlijk de hele Legacy Dungeon kan zien.
Ja, de data/content komt uit de CNT. Nu er een jailbreak is voor de PS4 kunnen ze dus alsnog de game spelen en exploreren. Sowieso zat er in de CNT al een bug, waardoor je "out of bounds" kon gaan. (Gebieden verkennen die eigenlijk niet de bedoeling zijn) Dat had ik zelf ook gedaan en dat was eigenlijk voornamelijk omgeving verkennen, veel meer was er niet te doen op een paar extra items en vijanden na.

Wat je echter ziet op YouTube e.d. valt volgens mij meer in de categorie mods. Dus mensen die echt weten hoe ze met code om moeten gaan en zodanig zaken kunnen herstellen/modden.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:00

snmght

imho dan he

Ik zag gisteren op Reddit overigens het EDGE interview langskomen. Heb het niet gelezen verder, wacht nog op mijn hardcopy exemplaar. Maar voor de liefhebber: https://www.reddit.com/r/...n_ring_interview_in_full/

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 15:13
snmght schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:13:
Ik zag gisteren op Reddit overigens het EDGE interview langskomen. Heb het niet gelezen verder, wacht nog op mijn hardcopy exemplaar. Maar voor de liefhebber: https://www.reddit.com/r/...n_ring_interview_in_full/
Tof! Ga ik zeker even lezen in afwachting van Elden Ring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-08 17:10
Greatsword schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Ja, de data/content komt uit de CNT. Nu er een jailbreak is voor de PS4 kunnen ze dus alsnog de game spelen en exploreren. Sowieso zat er in de CNT al een bug, waardoor je "out of bounds" kon gaan. (Gebieden verkennen die eigenlijk niet de bedoeling zijn) Dat had ik zelf ook gedaan en dat was eigenlijk voornamelijk omgeving verkennen, veel meer was er niet te doen op een paar extra items en vijanden na.
Aah dat verklaart het. Ik was al benieuwd hoe dat precies in elkaar zat. Wel raar dat je met een jailbreak zo veel van de wereld kan zien. Lijkt erop alsof FromSoft bijna de gehele game heeft aangeboden met de CNT met een grens om het gebied te doen of dergelijke.

Ben in ieder geval benieuwd. Heb ook wat video's gezien en krijg het idee dat FromSoft toch best zeker van hun zaak is met deze game, wat mij alleen maar meer vertrouwen geeft.
Dit zo maar even lezen, meer info is altijd fijn en toch een klein zoethoudertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fredpret schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Aah dat verklaart het. Ik was al benieuwd hoe dat precies in elkaar zat. Wel raar dat je met een jailbreak zo veel van de wereld kan zien. Lijkt erop alsof FromSoft bijna de gehele game heeft aangeboden met de CNT met een grens om het gebied te doen of dergelijke.
"veel" is waarschijnlijk een groot woord. Ook als je kijkt naar de data (was iets van 6GB) of zo is dat natuurlijk een fractie van de full game. Ook waren er nog meerdere "out of bounds" gebieden waar je niet doorheen kon komen en het vermoeden is dat het er straks toch allemaal anders uit gaat zien qua layout en waar je alles kan vinden etc.
Ik wacht ook nog, jij al iets van een verzendbevestiging of iets ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
Haha ja wellicht iets te enthousiast verwoord, maar vond het wel indrukwekkend om te zien dat er nog zo veel content was in zo'n relatief klein gebied van de game wereld. Naar mijn inziens belooft dat veel goeds.
Na even te hebben gekeken, ga ik hem ook maar kopen. Kijken of Atheneum deze heeft in Amsterdam en of ik die kan ophalen dit weekend ( indien de maatregelen veranderen *fingers crossed* )

[ Voor 23% gewijzigd door fredpret op 13-01-2022 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Greatsword nog niets! Kijk er wel erg naar uit, elke dag bij thuiskomst stille hoop..
Ik geloof dat bij het bestellen ik wel een bevestiging kreeg of in de browser zag dat het medio januari geleverd zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ik heb Elden Ring zelf nog niet gespeeld, dus daarom het antwoord niet weet :)

Af en toe zie ik in de Gameplay video's een soort van 'ghosts' lopen. Het zijn niet die spells/spirits (bijv. de wolven) die door de speler worden gesummoned, maar die af en toe een voorbeeld geven ?

Als mijn vraag niet duidelijk is, hier een voorbeeld: YouTube: Elden Ring 84 Minutes of PlayStation 5 Gameplay (4K)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
StarWolfer schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:34:

Af en toe zie ik in de Gameplay video's een soort van 'ghosts' lopen. Het zijn niet die spells/spirits (bijv. de wolven) die door de speler worden gesummoned, maar die af en toe een voorbeeld geven ?

Als mijn vraag niet duidelijk is, hier een voorbeeld: YouTube: Elden Ring 84 Minutes of PlayStation 5 Gameplay (4K)
Volgens mij ben je dan nog helemaal niet bekend met de Souls series ;)

Dat zijn andere spelers die daar eerder zijn geweest. Je hebt verschillende varianten die je kan zien. (Summons en Co-op) dus mensen die je kan uitnodigen om te helpen en soms zie je ook rode varianten van mensen die zijn doodgegaan of mensen die jou wereld kunnen binnendringen voor PVP.

Is dus meer het online en multiplayer gedeelte. Je kan zelf ook "markeringen" met hints achterlaten voor andere spelers, die dat dan weer kunnen beoordelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 13-01-2022 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
StarWolfer schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:34:

Voor zover ik weet zijn dit spelers die live op dat moment daar lopen, daar zie je dan schimmen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ok, dank! Nee ben totaal niet bekend met de Dark/Demon Soul games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en kan in ieder geval bevestigen dat de Closed Netwerk test werkt op een PS4 met jailbreak.

Echt heerlijk om de game weer even te spelen zonder de stress van de timer ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hoi :) Vandaag maar Elden Ring voor de PS5 pre-ordered. Als groot Souls-fan weet ik zeker dat ik mijn uren ga vermaken met deze game. Zat nog wel erg lang te twijfelen voor welk platform ik moest gaan, aangezien er voor ieder platform wel iets te zeggen is. Uiteindelijk maar de PS5 gekozen omdat ik daar anders zo'n kleine library voor blijf houden :P

Kan niet wachten tot de 25e!

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:03
Is er ondertussen al iets gecommuniceerd over pc configuraties en resoluties (ultrawide bvb)
Als die optie niet bestaat wil ik hem gewoon op de PS5 aanschaffen, anders graag op Steam.
Ze zijn precies karig met PC details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
@Phaex Tot dusver niet, alleen de system requirements hier. Ben bang dat qua ultrawide je waarschijnlijk met zwarte balken gaat zitten, maar ik hoop het mis te hebben voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phaex
Het zou geen ramp zijn gezien ik zeker zo graag op de oled tv speel maar ik betaal niet graag extra voor online te kunnen, vandaar lichte voorkeur Steam als UW supported is ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik meende gelezen te hebben dat de game gecapped is op 60FPS, maar heb daar even niet zo snel een bron van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
Is inderdaad 60 fps capped, net zoals alle andere Souls games. Volgens mij de reden om PVP eerlijk te houden, als ik mij niet vergis is het ook niet mogelijk om bijvoorbeeld bij fighting games een hogere fps te halen ivm een oneerlijk voordeel. Kan het mis hebben.

Zou me ook niets verbazen als de mod-community het voor elkaar krijgt om UW te ondersteunen, maar dan weet ik niet zeker of online ondersteund wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dacht weer 1 Spell of zo, maar Holy shit, die dragon builds zien er echt goed uit.

En hier maken we @ArnoldSmiley denk heel blij mee.

[YouTube: [SPOILERS] Elden Ring Unused weapons and armor. Elden Ring: Under the hood ep. 1 #EldenRing #ds3tube]

[ Voor 21% gewijzigd door Greatsword op 18-01-2022 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:53

VP.

Phaex schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:24:
Is er ondertussen al iets gecommuniceerd over pc configuraties en resoluties (ultrawide bvb)
Als die optie niet bestaat wil ik hem gewoon op de PS5 aanschaffen, anders graag op Steam.
Ze zijn precies karig met PC details
En anders is er altijd wel binnen een dag een UW mod vanuit de community :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-07 08:48
Greatsword schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:56:
[...]

Dacht weer 1 Spell of zo, maar Holy shit, die dragon builds zien er echt goed uit.

En hier maken we @ArnoldSmiley denk heel blij mee.

[YouTube: [SPOILERS] Elden Ring Unused weapons and armor. Elden Ring: Under the hood ep. 1 #EldenRing #ds3tube]
🥰🥰🥰🥰🥰🥰 I just f*cking love Katana's. Er gaat niks boven een echte dex build.

Alleen die in Sekiro vond ik niks. Die game viel tegen man. Nu echt fingers crossed dat Elden Ring snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 11:28
Is er advies van de veteranen om een betere kans tot succes te hebben voor een eerste run? Ik heb eerder in deze draad al wel eens gepost over mijn onkunde bij de Dark Souls games maar dit lijkt me toch een uitgesproken kans om eens aardig wat uren voor de tv te zitten en de uitdaging nogmaals aan te gaan.

Ik weet dat voor boss fights het vooral gaat om het gevecht leren, patronen herkennen en natuurlijk ook geduldig zijn. Mijn vraag is dus bijvoorbeeld meer naar hoe ik mn character moet levelen, hoe je omgaat met het opbouwen van defence (zware armor vs lichter, waarom kies je voor het ene of et andere als je toch ontzettend veel damage krijgt van bosses etc) en hoe je je damage scaled.
Over dat laatste heb ik gelezen dat alle wapens een bepaalde attribute scaling hebben (die je ook soms weer zelf kan aanpassen met weapon arts, die speciale skills per wapen). Snap ik het dan goed dat als ik bijvoorbeeld een strength wapen heb en ik mn character level en meer strength geef dat ik dan met dat wapen meer damage doe maar bijvoorbeeld met een dexterity zwaard het niet direct de damage ophoogt?

Ik kijk regelmatig naar speedruns (Distortion2 bijvoorbeeld) op twitch en daar zie ik soms dat ze tijdelijke weapon buffs applyen aan het wapen (aromatic ooze, dark weapon enzovoorts), is er een manier naast het opzoeken in wikipedia om te weten welke boss waar precies vulnerable voor is? Of is dat een kwestie van trial en error?

Hebben jullie eventueel nog andere tips voor een goede start? Thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

stickfiguur schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:38:
Is er advies van de veteranen om een betere kans tot succes te hebben voor een eerste run? Ik heb eerder in deze draad al wel eens gepost over mijn onkunde bij de Dark Souls games maar dit lijkt me toch een uitgesproken kans om eens aardig wat uren voor de tv te zitten en de uitdaging nogmaals aan te gaan.

Ik weet dat voor boss fights het vooral gaat om het gevecht leren, patronen herkennen en natuurlijk ook geduldig zijn. Mijn vraag is dus bijvoorbeeld meer naar hoe ik mn character moet levelen, hoe je omgaat met het opbouwen van defence (zware armor vs lichter, waarom kies je voor het ene of et andere als je toch ontzettend veel damage krijgt van bosses etc) en hoe je je damage scaled.
Over dat laatste heb ik gelezen dat alle wapens een bepaalde attribute scaling hebben (die je ook soms weer zelf kan aanpassen met weapon arts, die speciale skills per wapen). Snap ik het dan goed dat als ik bijvoorbeeld een strength wapen heb en ik mn character level en meer strength geef dat ik dan met dat wapen meer damage doe maar bijvoorbeeld met een dexterity zwaard het niet direct de damage ophoogt?

Ik kijk regelmatig naar speedruns (Distortion2 bijvoorbeeld) op twitch en daar zie ik soms dat ze tijdelijke weapon buffs applyen aan het wapen (aromatic ooze, dark weapon enzovoorts), is er een manier naast het opzoeken in wikipedia om te weten welke boss waar precies vulnerable voor is? Of is dat een kwestie van trial en error?

Eigenlijk is het heel simpel, als je het jezelf makkelijk wil maken heb je 2 dingen nodig:
- veel health
- sterke ranged attacks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
Wow, zouden we video's die in hun titel en thumbnails zaken spoilen kunnen vermijden in dit topic? |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Loei123 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:26:
Wow, zouden we video's die in hun titel en thumbnails zaken spoilen kunnen vermijden in dit topic? |:(
Eens, liefst sowieso niks van die data mining zaken posten. :X

Ik snap dat iedereen uit kijkt naar deze game, maar echt.. doe jezelf een plezier en duik er zo blind mogelijk in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Betreft patronen heb je helemaal gelijk en dat geld eigenlijk ook voor alle andere vijanden alleen zullen zij natuurlijk een veel simpelere Moveset hebben om te doorgronden.

De beste defense is eigenlijk om niet geraakt te hoeven worden. Dat doe je dus vooral door weg te rollen, of proberen rondjes te rennen en als het ware achter je vijand komen te staan. Op die manier voorkom je eigenlijk al de meeste Damage, maar let op dat niet elke vijand hier kwetsbaar voor is. Zo hebben ze ook aanvallen die ze vanuit achteren kunnen doen, of hebben sommige moves gewoon een heel groot bereik (hit/hurtbox).

Uiteindelijk komt het neer op wat voor build en speelstijl je het liefst hebt. Sommige mensen (zoals ik) houden van de grootste zwaarden (Ultra Greatswords) maar andere mensen houden meer van snelle actie en gaan dus voor Katana's en een Dex build. In het algemeen is de Magic Build eigenlijk het makkelijkst en vriendelijkst als beginner omdat je dan eigenlijk veel op een afstandje kan doen.

Wapens hebben een bepaalde Schaal, S,A,B,C,D,E als je dus een wapen oppikt en naar deze stats kijkt, weet je eigenlijk waar hij voor geschikt is. Met het upgraden van een wapen worden de stats nog beter. Uiteindelijk is het inderdaad een kwestie van trial en error of de wiki om de zwaktes van de Bosses en andere vijanden te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
SD5k schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Eens, liefst sowieso niks van die data mining zaken posten. :X

Ik snap dat iedereen uit kijkt naar deze game, maar echt.. doe jezelf een plezier en duik er zo blind mogelijk in.
Inderdaad! Daar doe je fans niet echt een plezier mee lijkt mij.
Ik baal zelf nog het meest van de thumbnails van de video's, maar het hele data minen kan beter in een ander topic besproken worden inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Greatsword @stickfiguur
Mwoah ik vraag me af of magic het makkelijkste is. Ik heb zelf vooral melee builds gespeeld maar ieder DS deel ook met een Pyromancer of Mage uitgespeeld. Nu was Pyro in DS1 wel zwaar overpowered maar verder vind ik het niet per se gemakkelijker dan een 'tank'build met veel armor en veel HP.

Erg agressieve bazen/vijanden geven je weinig tijd om te casten of zijn al weer van hun plek verdwenen waarmee je jouw spell of fireball in het luchtledige mikt. Daarnaast is een casting build vaak niet zo goed in incasseren en kan het zijn dat één fout al fataal wordt.

Ik eindig zelf meestal uiteindelijk met mixen; wel een groot en sterk wapen maar verder weinig armor en equip load waardoor ik veel kan bewegen. Die build zou ik tegelijkertijd geen beginner aanraden omdat geraakt worden door een baas ook vaak betekent dat je om en nabij (of over) 100% van je HP kwijtraakt.

Ik denk dat het belangrijkste is, zoals @Greatsword ook schrijft, dat je iets zoekt dat bij jou past. Daar kun je gaandeweg nog in variëren; voor sommige bazen zul je toch wellicht een ander wapen of armor willen dragen of misschien met consumables aan de slag willen gaan. Je moet wel lol hebben in enige trail en error en de bereidheid hebben daarvan te leren, het zogenaamde git-gud principe. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
snmght schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:19:
@Greatsword @stickfiguur
Mwoah ik vraag me af of magic het makkelijkste is. Ik heb zelf vooral melee builds gespeeld maar ieder DS deel ook met een Pyromancer of Mage uitgespeeld. Nu was Pyro in DS1 wel zwaar overpowered maar verder vind ik het niet per se gemakkelijker dan een 'tank'build met veel armor en veel HP.

Erg agressieve bazen/vijanden geven je weinig tijd om te casten of zijn al weer van hun plek verdwenen waarmee je jouw spell of fireball in het luchtledige mikt. Daarnaast is een casting build vaak niet zo goed in incasseren en kan het zijn dat één fout al fataal wordt.

Ik eindig zelf meestal uiteindelijk met mixen; wel een groot en sterk wapen maar verder weinig armor en equip load waardoor ik veel kan bewegen. Die build zou ik tegelijkertijd geen beginner aanraden omdat geraakt worden door een baas ook vaak betekent dat je om en nabij (of over) 100% van je HP kwijtraakt.

Ik denk dat het belangrijkste is, zoals @Greatsword ook schrijft, dat je iets zoekt dat bij jou past. Daar kun je gaandeweg nog in variëren; voor sommige bazen zul je toch wellicht een ander wapen of armor willen dragen of misschien met consumables aan de slag willen gaan. Je moet wel lol hebben in enige trail en error en de bereidheid hebben daarvan te leren, het zogenaamde git-gud principe. :)
Het is natuurlijk afwachten hoe het lvlen zal gaan in Elden Ring.

In de netwerktest kreeg je met Strength ook meer equip load, wat voor een beginner dus wel heel handig kan uitpakken.

Ik ben zelf erg benieuwd hoe de balans zal zijn en of je bijvoorbeeld voor magic meerdere stats moet lvlen of dat dat ook makkelijker wordt gemaakt zoals Strength wat nu ook equip load met zich meebrengt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 18:45
Ervan uitgaande dat de soorten builds vergelijkbaar genoeg zijn met DS3, ga ik in de eerste playthrough voor Strength, denk ik. En dan hoop ik ergens een Ultra Greatsword of Great Hammer te vinden, met flink wat hyper armour (al is het poise-systeem misschien anders in ER). In DS3 kom je met hyper armour al gauw een heel eind namelijk. Ik vind zo'n beetje alle denkbare builds leuk, juist vanwege die variatie, maar voor een beginner zou ik Dex niet zo snel aanraden, dat had voor mij de steilste learning curve. Ik weet niet of ik pure casting zou aanraden voor een eerste playthrough, ik heb het idee dat je daar het minste van leert. Beetje op afstand alleen maar pewpew vind ik ook het minst leuke om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik moet wel zeggen dat ik maanden terug een gameplay video keek (vóór de network test, dus van FS zelf denk ik) en de indruk kreeg dat magic in ER wel eens veel krachtiger en interessanter kan zijn dan in de DS reeks.

Ik twijfel nog of ik dus met mijn zoveelste melee build ga spelen of dat ik me meteen op magie stort. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snmght schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:09:
Ik moet wel zeggen dat ik maanden terug een gameplay video keek (vóór de network test, dus van FS zelf denk ik) en de indruk kreeg dat magic in ER wel eens veel krachtiger en interessanter kan zijn dan in de DS reeks.

Ik twijfel nog of ik dus met mijn zoveelste melee build ga spelen of dat ik me meteen op magie stort. :)
Worden sowieo meerdere builds and playthroughs maar ik heb het idee dat we dit keer echt nog veel meer keuze gaan krijgen.

Die Prophet en Champion build waren toch wel verfrissend qua speelstijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Bedankt voor de tips allemaal, ik ben benieuwd hoever ik het ga schoppen haha. Vooralsnog lijkt een melee build me leuker dan een magic build maar ik heb gezien hoe sterk magic kan zijn in filmpjes van de network test. Het is ongetwijfeld de moeite waard om er meerdere keren met verschillende playstyles door heen te gaan dus ik denk dat ik wel meerdere builds ga testen.

Wat betreft magie lijkt mij het kunnen 'chargen' van de casts een leuke toevoeging, alhoewel ik vermoed dat het raken van targets wat lastig zal zijn, voor mij dan in iedergeval. Natuurlijk is dat ook een goede manier om geraakt te worden door vijanden als je lang stil staat ;)

[ Voor 10% gewijzigd door stickfiguur op 20-01-2022 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyojuro
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
fredpret schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:22:
Haha ja wellicht iets te enthousiast verwoord, maar vond het wel indrukwekkend om te zien dat er nog zo veel content was in zo'n relatief klein gebied van de game wereld. Naar mijn inziens belooft dat veel goeds.

[...]

Na even te hebben gekeken, ga ik hem ook maar kopen. Kijken of Atheneum deze heeft in Amsterdam en of ik die kan ophalen dit weekend ( indien de maatregelen veranderen *fingers crossed* )
En hadden ze 'm nog liggen bij Atheneum?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley

Lees mijn comments in het Demons Souls topic eens. Nooooit een Soulgame gespeeld, bakte er niks van. Nu alles van FromSoftware in 8 maandjes uitgespeeld.

1 ding is key: commitment. Gewoon doorzetten. Als je de eerste uren doorkomt, komt het wel goed. Dus tig keer dood gaan, koppie niet laten hangen en verstand op 0 en gaan. Krijg je er echt topervaringen voor terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:24:
[...]

Lees mijn comments in het Demons Souls topic eens. Nooooit een Soulgame gespeeld, bakte er niks van. Nu alles van FromSoftware in 8 maandjes uitgespeeld.

1 ding is key: commitment. Gewoon doorzetten. Als je de eerste uren doorkomt, komt het wel goed. Dus tig keer dood gaan, koppie niet laten hangen en verstand op 0 en gaan. Krijg je er echt topervaringen voor terug.
Precies dit. Fromsoftware games zijn net als naar de sportschool gaan. Het vraagt mentaal veel, maar het resultaat is het waard. :+ >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ambition88 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:44:
[...]

Precies dit. Fromsoftware games zijn net als naar de sportschool gaan. Het vraagt mentaal veel, maar het resultaat is het waard. :+ >:)
Ja, zin om te gamen was na BB ook echt ff helemaal weg. Was het geploeter ff beu. Vandaag Ratchet and Clank opgepikt, ff herseloos gamen en dan ready for E.R.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:44:
[...]

Ja, zin om te gamen was na BB ook echt ff helemaal weg. Was het geploeter ff beu. Vandaag Ratchet and Clank opgepikt, ff herseloos gamen en dan ready for E.R.
Zeker! respect hoor. Ik vind dit soort spellen echt gruwelijk maar na 100+ uur ben ik er ook wel ffe klaar mee :P tijd voor wat luchtigers.

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 21-01-2022 20:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ambition88 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:01:
[...]

Zeker! respect hoor. Ik vind dit soort spellen echt gruwelijk maar na 100+ uur ben ik er ook wel ffe klaar mee :P tijd voor wat luchtigers.
Ja man. DeS was 40 uur denk ik, DS1, 2, 3 60 uur en BB ook weer 30 😅😅😅

Gruwelijk hoor inderdaad, maar RC is ff lekker. Dit jaar ook nieuwe job, 55 a 60 op de weg om beetje indruk achter te laten. Kinderlijk gamen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
stickfiguur schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 07:25:
Bedankt voor de tips allemaal, ik ben benieuwd hoever ik het ga schoppen haha. Vooralsnog lijkt een melee build me leuker dan een magic build maar ik heb gezien hoe sterk magic kan zijn in filmpjes van de network test. Het is ongetwijfeld de moeite waard om er meerdere keren met verschillende playstyles door heen te gaan dus ik denk dat ik wel meerdere builds ga testen.

Wat betreft magie lijkt mij het kunnen 'chargen' van de casts een leuke toevoeging, alhoewel ik vermoed dat het raken van targets wat lastig zal zijn, voor mij dan in iedergeval. Natuurlijk is dat ook een goede manier om geraakt te worden door vijanden als je lang stil staat ;)
Mijn allereerste run was een magic based dex build. Spijt van gehad joh achteraf. Teveel geleund op ranged attacks. DS1/3 puur melee, veel toffer en net zo makkelijk (of moeilijk 😅)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:42
Op welk platform gaan jullie Elden Ring spelen? En waarom dat platform?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:20
doobieters schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:41:
PS5… is denk ik het mooiste in combi met 65 oled.

Kan niet wachten trouwens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
k1978 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:23:
[...]

PS5… is denk ik het mooiste in combi met 65 oled.

Kan niet wachten trouwens..
Dat zal wel genieten worden op een OLED scherm ja. Ik moet het doen met een PC met een RTX3060 aan een 65 inch QLED TV :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Hier ook pc, op een 65inch lcd van Sony via steamlink op een nvidia shield pro.

Reden: coöp spelen met mijn vrouw. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stickfiguur
Ik ga het spelen op de Xbox Series X want die hangt aan mn LG oled cx 65".
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:24:
[...]

Zal zeker tzt even door je comments lezen, ik meen dat je mij dat al eerder had aangeraden. Ik zal aan je woorden denken wanneer ik voor de zoveelste keer dood ga haha. Bedankt!

[ Voor 82% gewijzigd door stickfiguur op 23-01-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:05
PC omdat ik nog geen PS5 heb en een pc boven de ps4 prefereer qua prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

XSX want niet echt alternatieven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUgKmZp8MTVtxyZJbO7ytZQy8-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UMU9Guy467cT36Q3VLaUUY7e.jpg?f=fotoalbum_large

In de aanloop naar Elden Ring toch maar een nieuwe 4K 144hz monitor gekocht (Samsung Odyssey G70A)...
Kan nu echt niet meer wachten.
Ik twijfel alleen nog enorm of ik hem op de PS5 of XSX haal....

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De PS4 met Jailbreak om met van alles te kunnen experimenteren i.c.m. een 48” OLED.

En op de PS5 voor online/platinum i.c.m. een 55” OLED.

Heb overigens op beide consoles maar 1 controller dus heb altijd een USB kabel liggen van c.a 5 Meter voor de lange sessies. Heb maar een weekje vrij dus ben benieuwd hoe ver ik ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Is er al duidelijke informatie over de verschillen tussen XSX en PS5 qua performance (modes) en dual sense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Uiteindelijk voor de PS5 gegaan omdat ik daar anders te weinig games voor heb :+ (uiteraard fysieke editie).

Heb de PS5 en XSX beide op een 65" OLED en heb Game Pass dus hoef niet (nog) extra te betalen om de online mogelijkheden te hebben op de XSX, maar goed nu ga ik het waarschijnlijk zonder de online mogelijkheden doen.

Heb ook een 3080 Ti aan een 21:9 1440p 144Hz schermpje hangen, maar dan zou ik weer telkens naar de zolder toe moeten :P Daarnaast is het al bevestigd dat de game een FPS cap heeft van 60, dus dan vind ik het direct minder aantrekkelijk om op de PC te gaan spelen.
Frez schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:10:
Is er al duidelijke informatie over de verschillen tussen XSX en PS5 qua performance (modes) en dual sense?
Digital Foundry heeft een filmpje gemaakt over de network test. Als je de PS4 en XB1 even buiten beschouwing laat vind ik het allemaal wel meevallen. Die verschillen ga ik tenminste niet merken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
stickfiguur schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:00:
Ik ga het spelen op de Xbox Series X want die hangt aan mn LG oled cx 65".

[...]

Zal zeker tzt even door je comments lezen, ik meen dat je mij dat al eerder had aangeraden. Ik zal aan je woorden denken wanneer ik voor de zoveelste keer dood ga haha. Bedankt!
Komt goed. De hulp in de Souls topics is overigens super.

Ik ga ook weer prepare to die toepassen; ga me aan Returnal wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Zou dat een beetje werken met Remote Play (Steam) naar een TV? Of is daar de gameplay te lag gevoelig voor..?

edit: toch maar de Xbox versie gekocht. :)

[ Voor 77% gewijzigd door doobieters op 23-01-2022 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:53

VP.

doobieters schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:13:
Zou dat een beetje werken met Remote Play (Steam) naar een TV? Of is daar de gameplay te lag gevoelig voor..?

Steam link is vrijwel lag-free 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
doobieters schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:13:

Dit werkt echt perfect. Gebruik mijn pc al jaren grotendeels op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
PC, heb geen console en mijn maten gaan ook op PC spelen. Al overweeg ik wel de PC aan te sluiten op de TV, 4K, alleen wel maar 50HZ. Lijkt me toch wel een game die ook heerlijk is om daarop weg te spelen. Dat tot dusver gedaan met alle Souls games die ik heb gespeeld, dus waarom dan ook niet Elden Ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
Ik twijfel momenteel ook, gezien ik een 3080 heb zou ik met HDMI 2.1 kunnen connecteren naar mijn LG CX tv ofwel gewoon kopen op de PS5. First world problem :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 15:13
PS5, staat nu een beetje eenzaam te zijn omdat ik teveel Gamepas games speel op de Series S :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredpret
Kijk, dat is lekker je maandag doorkomen. Kitao vertelt wat over Elden Ring en er worden wat oude en nieuwe dingen getoond :D. Hier te zien :D

[ Voor 15% gewijzigd door fredpret op 24-01-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fredpret schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:11:
Kijk, dat is lekker je maandag doorkomen. Kitao vertelt wat over Elden Ring en er worden wat oude en nieuwe dingen getoond :D. Hier te zien :D
Nice, lekker lang ook zo te zien.

Day 1 patch confirmed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
Oh verdomme wat n voorpret dit. Dit spel wordt zo dik denk ik....wauw wauw wauw. Eindelijk weer een wereld die uitnodigt om te verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyojuro
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
Ps5! Simpelweg omdat m’n homies ‘m ook op de ps5 zullen spelen. Kan echt niet wachten! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
De manier waarop ze informatie naar buiten brengen vind ik altijd zo mooi. Laatst die extended gameplay video ook al... heerlijk rustig, geen hippe taal of flashy presentatie.

Heb lang getwijfeld of ik ER wel wilde spelen omdat ik een hekel heb aan open world games, maar van wat ik er tot nu toe van gezien heb hebben ze flink wat zorg besteed aan precies de zaken waar ik een hekel aan heb in open world games. Dit gaat in ieder geval geen mediocre Ubisoft wereld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Phaex schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:58:
Ik twijfel momenteel ook, gezien ik een 3080 heb zou ik met HDMI 2.1 kunnen connecteren naar mijn LG CX tv ofwel gewoon kopen op de PS5. First world problem :X
Lekker op steam, beste graphics, even alt tabben als het moet, heeeurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik realiseerde me gisteren dat ik waarschijnlijk weinig tijd heb om te spelen het eerste half jaar i.v.m. een NCOI opleiding die ik vanaf begin februari volg. Maar c'est ca, het plezier zal er niet minder om zijn. Meld me dan wellicht wat minder hier om spoilers te vermijden. :)

@Greatsword hier nog steeds geen EDGE by the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
SCIxX schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Ik zou wel m'n PS5 controller willen gebruiken. Is dit volledig functioneel onder windows/steam zonder extra geprul?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Laatst online: 11-09 10:55
Phaex schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:45:
[...]

Ik zou wel m'n PS5 controller willen gebruiken. Is dit volledig functioneel onder windows/steam zonder extra geprul?
Ja, kunt gewoon via bluetooth verbinding maken.

Gebruik mij DualSense ook via Steam voor Forza Horizon 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
SCIxX schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Oh man, als er een cross save functionaliteit zou zijn zou ik de game absoluut twee keer aanschaffen (voor PS5 en PC). Lijkt me heerlijk om te kunnen switchen. Maar ik ga toch voor de PS5 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
yinx84 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Oh man, als er een cross save functionaliteit zou zijn zou ik de game absoluut twee keer aanschaffen (voor PS5 en PC). Lijkt me heerlijk om te kunnen switchen. Maar ik ga toch voor de PS5 versie.
Ja ik ook 👌🏻

Vooral ook als de tv weer is een keer bezet is 😉

[ Voor 7% gewijzigd door k1978 op 25-01-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snmght schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:28:

@Greatsword hier nog steeds geen EDGE by the way.
Ik ook niet maar heb uiteindelijk gevraagd om mijn exemplaar maar te annuleren voor een refund.
Hij stond immers al online.
Gisteren op mijn gemak gekeken en echt van genoten.

De map zag er echt gigantisch uit, hier en daar wat nieuwe enemies, locaties etc.

Blijkbaar de grootste game die ze ooit gemaakt hebben en je bent er minimaal 30 uur zoet mee (speler afhankelijk) als je alleen de story line volgt en dus alle sidequests en optionele locaties en unlockables overslaat. (Met mijn tempo zal waarschijnlijk dat eerder het dubbele zijn ;)

Het eerste wat ik ga doen als ik de game heb is gewoon proberen zover mogelijk te verkennen met het paard. Ziet er echt prachtig uit.

Helaas nog steeds geen informatie kunnen vinden over een Official Strategy Guide dus dat vind ik wel echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Ik ben ook wel echt impressed door die Legacy Dungeons.. Die zien er een partijtje dik uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZBNs1DAp66FDKg831YVUBc2RiM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LNFYTXmQ3oElNSMUalvtc3Ay.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door doobieters op 25-01-2022 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
Is het nou de bedoeling dat je die legacy dungeons in co-op speelt of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:48

reaL_G

G

Ambition88 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 01:22:
Is het nou de bedoeling dat je die legacy dungeons in co-op speelt of?
nee, je moet de legacy gewoon zien al normale lvl als in de souls game. kleinere dungeons zijn gewoon vulling in de open wereld.

coop is en blijft altijd optioneel.

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:08
Edit: Nevermind, je hebt gelijk. :)

[ Voor 75% gewijzigd door Timothy3000 op 26-01-2022 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Niet meer van toepassing.

Volgens mij is het gangbaar om eerst te waarschuwen voor spoilers, gelieve dat hier ook te doen.

[ Voor 157% gewijzigd door Loei123 op 26-01-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Doe eens normaal

[ Voor 100% gewijzigd door BM op 26-01-2022 11:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
LadyVodka schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:49:
@Loei123 Kind,
Als je niet tegen paar video’s kunt zou je best je internet afzetten en buiten gaan spelen ,naar tv kijken of mss B2042 is redden.
Hier wordt alles gepost.
Ik ben niet de enige die hier niet op zit te wachten, maar wel graag over de game wil discussiëren.

En nogmaals is het binnen heel GoT heel erg normaal te waarschuwen voor een spoiler, welke vervolgens in zwarte vakken met zwarte tekst geplaatst wordt.

Laten we dan niet elkaar uit gaan maken voor allerlei dingen, maar gewoon de ongeschreven regels van dit forum volgen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02

BM

Moderator Spielerij
Loei123 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Ik ben niet de enige die hier niet op zit te wachten, maar wel graag over de game wil discussiëren.

En nogmaals is het binnen heel GoT heel erg normaal te waarschuwen voor een spoiler, welke vervolgens in zwarte vakken met zwarte tekst geplaatst wordt.

Laten we dan niet elkaar uit gaan maken voor allerlei dingen, maar gewoon de ongeschreven regels van dit forum volgen...
Modbreak:Dit dus. De game is nog niet uit, en dan is het vrij normaal om voorzichtig om te gaan met mogelijke spoilers. Tis een kleine moeite om het even tussen een spoiler-tags te zetten, en dan kan ieder voor zich kiezen of ze het wel of niet willen bekijken :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:19
Hola!
Ik ken Elden Ring eigenlijk niet en ook geen ervaring met Dark Souls. Maar de beelden zien er echt gaaf uit. Ook lees ik dat er zowel PVE als PVP in zit. Is dit dan een beetje vergelijkbaar met WoW qua concept of ben ik nu iets heel geks aan het zeggen? Zou dit dan ook betekenen dat je er echt veel tijd in moet steken om een beetje mee te komen en/of wordt alles bij PVP geleveled?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
crimby schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:34:
Hola!
Ik ken Elden Ring eigenlijk niet en ook geen ervaring met Dark Souls. Maar de beelden zien er echt gaaf uit. Ook lees ik dat er zowel PVE als PVP in zit. Is dit dan een beetje vergelijkbaar met WoW qua concept of ben ik nu iets heel geks aan het zeggen? Zou dit dan ook betekenen dat je er echt veel tijd in moet steken om een beetje mee te komen en/of wordt alles bij PVP geleveled?
Het is in principe een PvE game met een "singleplayer" verhaal.

Ik zet singleplayer even tussen aanhalingstekens omdat deze games vol met multiplayer elementen zitten.
De belangrijkste daarvan zijn dat je een vriend kunt oproepen om met je door de game te gaan en op het moment dat je dit doet er ook vijanden kunnen "binnendringen" (invaders) die je gaan proberen te doden.

De combat in deze spellen komt aardig aan op de vaardigheden die je er in op hebt gedaan.

Andere elementen zijn bloedvlekken die schimmen laten zien van hoe mensen op die plek zijn doodgegaan in het spel, boodschappen/notities die mensen achter kunnen laten en gewoon schimmen in het spel van mensen die op dat moment in hun eigen spel lopen maar zich in hetzelfde gebied als jou bevinden.

Het is in ieder geval geen MMO game en de hoofdlijn van het verhaal zal grofweg 30 uur in beslag nemen om te voltooien.
Deze games staan echter wel bekend om hun cryptische lore en het erg veel ontdekken van zijpaden dus die 30 uur kan makkelijk over de 100 gaan in een enkele playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:19
Loei123 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Het is in principe een PvE game met een "singleplayer" verhaal.

Ik zet singleplayer even tussen aanhalingstekens omdat deze games vol met multiplayer elementen zitten.
De belangrijkste daarvan zijn dat je een vriend kunt oproepen om met je door de game te gaan en op het moment dat je dit doet er ook vijanden kunnen "binnendringen" (invaders) die je gaan proberen te doden.

De combat in deze spellen komt aardig aan op de vaardigheden die je er in op hebt gedaan.

Andere elementen zijn bloedvlekken die schimmen laten zien van hoe mensen op die plek zijn doodgegaan in het spel, boodschappen/notities die mensen achter kunnen laten en gewoon schimmen in het spel van mensen die op dat moment in hun eigen spel lopen maar zich in hetzelfde gebied als jou bevinden.

Het is in ieder geval geen MMO game en de hoofdlijn van het verhaal zal grofweg 30 uur in beslag nemen om te voltooien.
Deze games staan echter wel bekend om hun cryptische lore en het erg veel ontdekken van zijpaden dus die 30 uur kan makkelijk over de 100 gaan in een enkele playthrough.
Dat klinkt wel gaaf! jammer dat het geen couch coop is maar ga deze wel eens goed volgen.
De optie tussen 30 en 100 uur is perfect, ik denk dat ik zelf dan ergens op de 40 uur uit kom... afhankelijk van de herhaling van side quests etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
crimby schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:48:
[...]

Dat klinkt wel gaaf! jammer dat het geen couch coop is maar ga deze wel eens goed volgen.
De optie tussen 30 en 100 uur is perfect, ik denk dat ik zelf dan ergens op de 40 uur uit kom... afhankelijk van de herhaling van side quests etc.
Als je een beetje Fantasy en RPG fan bent (upgraden character en wapens) dan ga je makkelijk over die 40 uur heen. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
crimby schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:34:
Hola!
Ik ken Elden Ring eigenlijk niet en ook geen ervaring met Dark Souls.

Zou dit dan ook betekenen dat je er echt veel tijd in moet steken om een beetje mee te komen
crimby schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:48:
[...]

Ha ha, onderschat dit niet als nieuwkomer.

Ik ken mensen die al 3 uur bezig zijn om voorbij een eerste baas te komen gezien de moeilijkheidsgraad.

Ik denk dat je die aantallen makkelijk kan verdubbelen.

Git Gud & Prepare to Die ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Greatsword schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:34:
[...]

[...]

Ik ken mensen die al 3 uur bezig zijn om voorbij een eerste baas te komen gezien de moeilijkheidsgraad.

Ha ha, die redenering had ik ook met mijn eerste Souls game Sekiro. Ik heb not steeds trauma's van Lord Genichiro..
Denk dat ik 30 uur erin had zitten toen ik die versloeg.... en toen kwam de Guardian Ape :') die speeltijd van een Souls game zegt echt niks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Toffe vooruitblik van GK over Elden Ring. Zijn beide 2 doorgewinterde Souls liefhebbers, dus die weten waar ze het over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
kevlar01 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:03:
[YouTube: Elden Ring Preview [Fruitblik ‘22]]
Toffe vooruitblik van GK over Elden Ring. Zijn beide 2 doorgewinterde Souls liefhebbers, dus die weten waar ze het over hebben.
Klopt! Jammer dat ze niet het item hebben opgenomen na de info dump van de Tapei show.. Daar zijn veel vragen die ze hebben in beantwoord :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters

Dit is ook een hele toffe video!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Q&A: 25:55

[ Voor 23% gewijzigd door LadyVodka op 26-01-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 18:45
Greatsword schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:34:
[...]

[...]

In dat interview met die Kitao leek hij wel te zeggen dat ER een stuk makkelijker zal zijn dan andere Souls-games. Ik ben totaal geen natuurtalent wat dit soort games betreft, dus voor mij zal het vermoedelijk hoe dan ook moeilijk genoeg zijn, maar toch zou ik dit erg jammer vinden. De moeilijkheidsgraad trekt me juist aan, zelfs als dat betekent dat ik soms een eeuw vast kom te zitten bij dezelfde baas.

Over het open world-aspect maak ik me wel een beetje zorgen. Ik heb eigenlijk een hekel aan open world-games, voornamelijk omdat ik het liefst niks oversla. Ik wil altijd alle hoekjes en gaten van de map onderzoeken, alle voorwerpen en wapens vinden, alle quests doen, et cetera. Maar ja, dat is geen doen in die open world-games, dus ik moet m'n speelstijl welllicht aanpassen, voordat ik over een jaar nog maar halverwege ben.

[ Voor 21% gewijzigd door Homey D. Clown op 26-01-2022 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Homey D. Clown schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:14:
[...]

In dat interview met die Kitao leek hij wel te zeggen dat ER een stuk makkelijker zal zijn dan andere Souls-games. Ik ben totaal geen natuurtalent wat dit soort games betreft, dus voor mij zal het vermoedelijk hoe dan ook moeilijk genoeg zijn, maar toch zou ik dit erg jammer vinden. De moeilijkheidsgraad trekt me juist aan, zelfs als dat betekent dat ik soms een eeuw vast kom te zitten bij dezelfde baas.

Over het open world-aspect maak ik me wel een beetje zorgen. Ik heb eigenlijk een hekel aan open world-games, voornamelijk omdat ik het liefst niks oversla. Ik wil altijd alle hoekjes en gaten van de map onderzoeken, alle voorwerpen en wapens vinden, alle quests doen, et cetera. Maar ja, dat is geen doen in die open world-games, dus ik moet m'n speelstijl welllicht aanpassen, voordat ik over een jaar nog maar halverwege ben.
Als de network test op de game lijkt dan is hij moeilijk genoeg naar mijn smaak.

De laatste boss van de test (vermoedelijke eerste echte boss in de game) was pittig genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Loei123 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:30:
[...]

Als de network test op de game lijkt dan is hij moeilijk genoeg naar mijn smaak.

De laatste boss van de test (vermoedelijke eerste echte boss in de game) was pittig genoeg.
Dat hele gebied van die boss (Stormveil Castle) is pittig.

Was gisteren avond nog even out of bounds in het kasteel gegaan en dan heb ik level 99 HP maar soms echt schrikken van de Damage die gedaan wordt. Sterke vijanden en 1 hit kills zitten er genoeg in ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 26-01-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Homey D. Clown schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Ik had exact dezelfde zorgen mbt het open wereld gebeuren, maar na het zien van menig preview en interviews maak ik me een stuk minder druk. Ik heb na the Witcher 3 gezworen nooit meer een game te spelen waarin je vrijwel altijd 10-20 quests hebt lopen. Dat levert mij enorme stress op.

Hier ben ik er wel gerust op dat de opzet van deze open wereld minder stressvol is. Je moet even de mindset loslaten dat je alles in de eerste run moet gezien moet hebben. Daarvan heeft met al gezegd dat dit vrijwel onmogelijk is en ook niet de bedoeling. Des te leuker gaan de New Game+ sessies zijn.

Exploren wordt aangemoedigd en je kan nooit verkeerd gaan, terwijl je in een gemiddelde Ubisoft game nog wel eens "gestraft" kunt worden door bepaalde gebieden niet, te vroeg of te laat bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
yinx84 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:44:
[...]
Exploren wordt aangemoedigd en je kan nooit verkeerd gaan, terwijl je in een gemiddelde Ubisoft game nog wel eens "gestraft" kunt worden door bepaalde gebieden niet, te vroeg of te laat bezoeken.
Je kunt zeker wel de verkeerde kant op gaan en het heel erg zwaar gaan krijgen, dus wees daar op voorbereid.

Echter zijn er genoeg voorbeelden dat deze games ondanks hun moeilijkheidsgraad op lvl 1 of zonder damage uit te spelen zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Greatsword schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:37:
[...]

Dat hele gebied van die boss (Stormveil Castle) is pittig.

Was gisteren avond nog even out of bounds in het kasteel gegaan en dan heb ik level 99 HP maar soms echt schrikken van de Damage die gedaan wordt. Sterke vijanden en 1 hit kills zitten er genoeg in ;)
Heb je zo nog wel wat nieuws te spelen?
Pagina: 1 ... 3 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten