Toon posts:

Buren willen koophuis verhuren

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 22.780 views

Acties:
  • +11Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Bouke-p schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Kinderen horen zo af en toe te gillen en gek te doen. Met 6 kinderen bijelkaar zal dat wat vaker gebeuren dan met maar 2. Verwachten dat kinderen altijd maar stil zijn is gewoon idioot.
ansichtkaart schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:21:
[...]

aaahjaa de opvoedingskaart, mijn generatie kan het beter en mijn kleinkinderen blahblahblah.
kinderen maken herrie, kinderen spelen luid, kinderen gillen en des te meer plezier des te meer herrie.
Wowhead schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:31:
Ojeej, de buurman heeft kinderen en rookt. Volgens mij kun je beter in een vrijstaande woning wonen in een rustig dorpje.

Ga niet in een woonwijk wonen als je niet tegen kinderen/ rokers/ nachtdiensten kan. Je komt over alsof je aan heel veel ergert.
offtopic:
Wat zij dit nou voor reacties op iemand die gewoon zegt overlast te hebben van iets, of dat nou kinderen zijn of niet. Wie zijn jullie door op deze nogal denigrerende manier te bepalen dat hij zijn grenzen te laag zou hebben liggen. :(
Feit is dat je niet weet of hij zich aanstelt of dat er echt een zooitje ongeregeld onafgebroken loopt te schreeuwen ofzoiets.

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Wowhead
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 16:38
Nee hoor.
Gewoon levensbehoeftes hebben die niet passen bij de woon omgeving waar in je zit.

En dan hier een post plaatsen om te kijken hoe je het best een oor kan aansmeren aan een vervelende buurman die weg verhuisd. Hij wilt geen huurders des ondanks hij niet weet wat er terug voor in de plaats komt. Hij wilt dat de buurt naar zijn wensen gaat leven, en dat gaat lastig in een woonwijk.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21:41
remco_k schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:19:
[...]

[...]

[...]

offtopic:
Wat zij dit nou voor reacties op iemand die gewoon zegt overlast te hebben van iets, of dat nou kinderen zijn of niet. Wie zijn jullie door op deze nogal denigrerende manier te bepalen dat hij zijn grenzen te laag zou hebben liggen. :(
Feit is dat je niet weet of hij zich aanstelt of dat er echt een zooitje ongeregeld onafgebroken loopt te schreeuwen ofzoiets.
Wie ben jij om te bepalen of je wel of niet op een forum post mag reageren en ergens iets van mag vinden?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15-07 11:50
[...]

[...]

[...]

offtopic:
Ik merk het wel vaker, alles wordt in het extreme getrokken. Je moet of voor zijn of tegen.

Als ik aangeef dat ik nog wat twijfels heb bij vaccinatie was letterlijk de eerste opmerking: “ga je ook naar het Malieveld, met Willem Engel?”

Totaal geen nuance. De waarheid moet blijkbaar zijn: of je gaat dood aan vaccinaties, of 0,0 risico. Beide zijn onwaar, maar je moet een “team” kiezen blijkbaar.

Hetzelfde hier in het topic, geen enkele nuance wordt meegenomen in de reacties. Triest eigenlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:45

Ebayzo

Gekke eend

renedr schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:44:
[...]

Ik merk het wel vaker, alles wordt in het extreme getrokken. Je moet of voor zijn of tegen.

Als ik aangeef dat ik nog wat twijfels heb bij vaccinatie was letterlijk de eerste opmerking: “ga je ook naar het Malieveld, met Willem Engel?”

Totaal geen nuance. De waarheid moet blijkbaar zijn: of je gaat dood aan vaccinaties, of 0,0 risico. Beide zijn onwaar, maar je moet een “team” kiezen blijkbaar.

Hetzelfde hier in het topic, geen enkele nuance wordt meegenomen in de reacties. Triest eigenlijk.
Welkom op het internet :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15-07 11:50
Ebayzo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:48:
[...]
Welkom op het internet :+
Niet alleen op internet, dat is het hem nu juist.
Het is allemaal zwart of wit.

Je bent voor trump of tegen trump, maar als ik zeg dat ik op een aantal fronten met Trump eens ben, maar niet op hem zou stemmen, kan dat tegenwoordig niet meer lijkt wel.

Je moet hem of volledig aanhangen, of volledig verafschuwen. Er mag geen middenweg meer zijn lijkt wel.

• ansichtkaart
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 21:39
Omdat het jezelf een schouderklopje geven en melden hoeveel beter je doet zo irrelevant is voor het probleem.
Hoe we tegenwoordig kinderen opvoeden staat compleet los van last met de buren.
het is het veroordelen en beschuldigen en beter voelen wat contact vaal het meest lijkt te bemoeilijken in topics als deze. Dat je kind of kleinkind wel doodstil in de tuin kan zitten hoeft niet direct representatief te zijn.

• W1LL3M
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:19

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Sommige gemeenten kunnen ook beperkende regels hebben over de verhuur. In Eindhoven heb je een vergunning nodig voor kamerverhuur (studentenhuis/seizoenswerkers) en die vergunning krijg je in veel wijken gewoon niet meer.

Mocht er dus geen gezin komen te wonen maar een groep studenten of Polen check dan even de regels bij de gemeente. Over het algemeen geeft kamerverhuur ook veel meer overlast dan een gezin ;)

• stormbreaker
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 21:45
Ik vind de overlast van TS weinig voorstellen, ik woon nu nog bij mijn ouders in de twee-onder-een kap en ga over een paar jaar naar een eigen appartement (zie ander topic), maar hier hebben wij vaak enorme rookwalmen van de BBQ's en veel mensen die met pensioen zijn die veel klussen en veel lawaai maken. Daar mopperen we hier thuis over, maar we gaan geen stappen ondernemen: enige overlast moet men immers juridisch dulden voordat het onrechtmatig wordt. Een rijtjeshuis, een twee-onder-een kap, een villa, het maakt niet uit. Familie van mij woont vrijstaand, wij verblijven er wel eens als zij op vakantie zijn, die hebben ook vervelende buren gehad met honden die ik ineens uit de tuin moest jagen (die van de buren kwamen, grote agressieve herders). Buren die roken, ja dat doen wij niet dat is vervelend, maar de BBQ en de open haard van onze buren is veel erger. Koophuis is lastig, je krijgt mensen niet snel uit een koophuis, dan moet er (even niet juridisch gezegd) wel een moord gebeurd zijn wil het huis door de burgemeester gesloten voor bewoning wordt.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +6Henk 'm!

• rrikkert
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20-09 09:12
[...]

[...]

[...]

offtopic:
Danku, dit inderdaad. Als je zelf niet weet - en zelfs niet kan weten - hoe de situatie is, snap ik niet dat er zulke aannames gedaan worden.
Ik zal het ook nog een keer zeggen: opmerkingen als "dan moet je niet in een rijtjeshuis gaan wonen" slaan ook helemaal nergens op. Ik ken genoeg anderen die in rijtjeshuizen wonen die deze overlast niet hebben, het is dus zeker niet standaard gezegd dat je altijd overlast hebt in een rijtjeshuis. Laat staan dat je alles maar moet tolereren zolang je in een rijtjeshuis woont "wAnt dAn HaD jE MaAr eEn vRiJsTaaNd hUIs mOeTeN kOpeN".

Tuurlijk moet je wat van elkaar kunnen hebben en heb je vaker last van de buren in een rijtjeshuis. Wij hebben ook de standaard "overlastjes" die iedereen wel kent (zoals die buurman verderop die elke mooie zomerdag in het weekend met de hogedrukspuit het terras schoonspuit), daar heb ik het hier ook helemaal niet over. Maar blijkbaar dringt dat bij sommigen niet echt door.
Afijn, ik heb mijn conclusies al getrokken in mijn eerdere reacties en daar blijft het dan bij. 8)

[Voor 3% gewijzigd door rrikkert op 16-06-2021 06:51]

• Alex53
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:15
Bouke-p schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Kinderen horen zo af en toe te gillen en gek te doen. Met 6 kinderen bijelkaar zal dat wat vaker gebeuren dan met maar 2. Verwachten dat kinderen altijd maar stil zijn is gewoon idioot.
A: dank voor je duidelijk begrip voor de situatie
B: "wat vaker gebeuren" <> continue krijsen
C: ik ben blijkbaar een idioot .. moderator ?
D: je hebt overduidelijk OF zelf geen kinderen, OF dat zijn ook van die krijskoppen .. arme buren van je in dat geval

• Alex53
ansichtkaart schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:21:
[...]

aaahjaa de opvoedingskaart, mijn generatie kan het beter en mijn kleinkinderen blahblahblah.
kinderen maken herrie, kinderen spelen luid, kinderen gillen en des te meer plezier des te meer herrie.
Onzin .. dit gekrijs is geen gespeel. Maar, zoals de gebruikelijke kortzichtige reageerde die alles beter weet .. je hebt geen idee waar het over gaat.
Ik hoop dat dit gezin achter JOU komt wonen, dan hoor ik je wel.
Kinderen spelen, en dat maakt geluid, maar elke communicatie onderling met 200 DB ... ja hoor . .dat is normaal. De batterijtjes in je gehoorapparaat zijn blijkbaar leeg.

• ansichtkaart
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 21:39
Alex53 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 05:54:
[...]

Onzin .. dit gekrijs is geen gespeel. Maar, zoals de gebruikelijke kortzichtige reageerde die alles beter weet .. je hebt geen idee waar het over gaat.
Ik hoop dat dit gezin achter JOU komt wonen, dan hoor ik je wel.
Kinderen spelen, en dat maakt geluid, maar elke communicatie onderling met 200 DB ... ja hoor . .dat is normaal. De batterijtjes in je gehoorapparaat zijn blijkbaar leeg.
ik heb 14 kinderen achter mij wonen, groetjes.
p.s. je weet niets over mijn situatie en wat er speelt. ik weet echter heel goed hoe kindergedrag is.
ook communicatie..

• OverSoft
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37
Hoewel ik absoluut niet bekend ben met de situatie:
Heb je wel eens aangebeld bij je buren of ze uitgenodigd voor een kop koffie en dan gezegd dat je er last van hebt?

Wij hebben ook buren (ja echt!) en ook die zijn wel eens luidruchtig (in het verleden iedere dag, tot het punt dat je niet eens meer een gesprek in je eigen tuin kon voeren), maar die heb ik simpelweg uitgenodigd voor een pilsje en uitgelegd dat we er best last van hebben en dat we ook best wel eens rustig in de tuin wilden zitten.
Ze begrepen het 100% en vanaf die tijd is het een heel stuk rustiger geworden. De zoon gaat nu vaker bij vriendjes spelen ipv dat ze altijd bij hun kwamen (want daar kon immers alles, niemand klaagde immers).

Gewoon een vriendelijk gesprek lost meer op dan klagen of achter iemands rug om gaan regelen dat ze het huis niet mogen verhuren. (Geloof me, dat maakt het in 99% van de gevallen erger, ik zou ook not amused zijn.)

/edit:
Overigens hadden wij ook last van hun trampoline, en dan niet zozeer het geluid (dat was maar periodiek), maar om het feit dat wij een jacuzzi in de tuin hebben en de zoon dus continu in de tuin kon kijken. Nu hebben we gewoon afspraken gemaakt: wij gaan pas na 19:00 in de jacuzzi en zoonlief springt na 18:45 niet meer op de trampoline. (Overigens hebben we ontzettend redelijke buren, dus dat scheelt natuurlijk wel)

[Voor 18% gewijzigd door OverSoft op 17-06-2021 10:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:30

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Modbreak:Hou het ontopic op de casus dus wanneer een huis mag worden verhuurd en hoe met deze situatie om te gaan. Elkaar gaan oor- en veroordelen en de kinderoverlast discussie is een discussie die al heel vaak is gevoerd en tot niks leidt. Daar houden we dus mee op.

Voor de TS de tip: hou de band met de huidige buren goed. Als ze het pand mogen verhuren en de nieuwe huurders veroorzaken overlast dan kun je bij de eigenaar melding maken.

Voor de rest is het toch afwachten. Je kunt wel een hoop beren op de weg zien, maar je zal toch moeten afwachten wie er in komt. Kun je daar goed mee praten, etc. Als de woning verkocht zou worden, zit je met een zelfde situatie.

Tweakers Discord

• Yekkel
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 13-09 13:05
Dit is een bodemloze put!.
Je kan er niks aan doen en tegen doen ,ik heb een buurman die verhuurd zijn oude huis voor €1800 euro.! terwijl wij en de andere buren €700 betalen!
Dus dat worden kamers los verhuren(slim bedacht) .! Resultaat luidruchtige mensen, die omdat de prijs te hoog is onder en met elkaar huren ! Dus tokkies to the limit!.
Constant overlast en constant aanbellen (snachts)helpt niets omdat ze na een tijdje weer weg gaan en krijg je weer nieuwe omdat ze het niet meer kunnen betalen !.
Heb nu Bulgaren (2 a 3 gezinnen )naast mij die hun hond de hele dag laten blaffen ! Ondanks vele gesprekken helpt het niets ! (Geregeld door ons )Bij de vorige buren is het al geëscaleerd!
Snachts bellend schreeuwend uit het slaap kamer raam !(naast mijn raam) En de hele dag dan op hun nest liggen.!
En dan zie je om 18:00 weer een beetje leven.’en begint de hele cyclus weer opnieuw !

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:15

TommyGun

Stik er maar in!

CodeCaster schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:35:
Wat een heerlijk voorspelbare "Hutje op de hei"-boomer-dooddoener-reacties hier weer zeg, Tweakers, never change!

Ik vraag me echt af waar de realiteitszin van velen hier is gebleven. Het "bijzonder vinden" dat men benieuwd is wat de buren met hun huis willen doen? Nee, dat is niet bijzonder, juist dat je dat bijzonder vindt, is bijzonder. Een op de vijf Nederlanders heeft last van z'n buren. Sure, zeiken zit wellicht in ons bloed, maar dat getal geeft wel wat aan. En ja, misschien zorgen de toekomstige huurders wel voor minder overlast dan de huidige buren doen, maar zo niet, dan is er ook niks meer aan te doen.

[...]
Helemaal mee eens. Wij hebben tot op heden enkel in appartementen gewoond (zowel koop als huur) maar als ik 1 ding geleerd heb is dat ik zelf nooit een appartement zou kopen ivm geluidsoverlast, en een rijtjeswoning waarschijnlijk ook niet. Doe mij maar lekker iets vrijstaand (en dan heb ik het niet over een hutje op de hei, gewoon een fatsoenlijke - wat duurder segment - woning waar een aantal meter tussen zit en/of welke geschakeld zijn dmv garages.

Niets zo hinderlijk als geluidsoverlast (veelal door mensen die overal schijt aan hebben).

[Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 13-09-2021 14:38]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• aljd3k
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 16:56
TommyGun schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:37:
[...]

Helemaal mee eens. Wij hebben tot op heden enkel in appartementen gewoond (zowel koop als huur) maar als ik 1 ding geleerd heb is dat ik zelf nooit een appartement zou kopen ivm geluidsoverlast, en een rijtjeswoning waarschijnlijk ook niet. Doe mij maar lekker iets vrijstaand (en dan heb ik het niet over een hutje op de hei, gewoon een fatsoenlijke - wat duurder segment - woning waar een aantal meter tussen zit en/of welke geschakeld zijn dmv garages.

Niets zo hinderlijk als geluidsoverlast (veelal door mensen die overal schijt aan hebben).
Ook in een dergelijk vrijstaand huis kun je geluidsoverlast ervaren. Ik spreek helaas uit ervaring. In alle lagen van de bevolking heb je gewoon mensen met een gebrek aan zelfbeheersing.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Yekkel schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:03:
[...]
Snachts bellend schreeuwend uit het slaap kamer raam !
[...]
Als jouw manier van communiceren! Lijkt op de manier zoals jij typt! Namelijk met heeeeeel veel uitroeptekens! Dan snap ik niet zo goed waar je over klaagt :P !!!! (en/of snap ik jouw buren heel goed :D )

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• M.l.
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19-09 17:27
Johnny schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:24:
[...]

En het zorgt er ook niet voor dat de huurders verdwijnen, zodra de huurders er in zitten hebben ze huurdersrechten en mogen ze niet zomaar op straat worden gezet.
Incorrect. Banken mogen wèl uitzetten.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:37

BazzH

Kei-goed...

Val duidelijk allemaal reuze mee. Buren zijn al meer dan 2 maanden weg en dat huis is al lang verhuurd. :)

Think smart........ Act stupid........

• Alex53
De situatie hier meerdere keren meegemaakt. Of je een koophuis huis 'mag' verhuren qua gemeentelijke regels en hypotheek, geen idee, maar blijkbaar wel: het betreft hier in de buurt meerdere huizen. Huurders, bij ons in de straat, zijn vaak expats. Het betreft namelijk een duur, gemeubileerd huis. Ze wisselen ong. 1 a 2 x per jaar, en aangezien niemand de moeite neemt zich even voor te stellen, zie je opeens andere mensen of een andere auto. Overlast varieert: bij de meeste valt het wel mee. Helaas is het uiteraard zo dat onderhoud ze niet erg interesseert. En een tuin waar het onkruid kniehoog staat, heeft de vervelende eigenschap uit te zaaien.
Het omgekeerde kan overigens ook: een huis achter ons heeft zeker 2 jaar in de verhuur gezeten. Er zaten een paar Roemeense jongens in, eigenlijk geen of nauwelijks overlast. Helaas kwam opeens een eigenaar in zicht. De jongens verdwenen, er trokken een paar Oostblokkers is, die de boel 7 dagen per week gingen verbouwen, met uiteraard de nodige overlast..
Toen dat eindelijk klaar was, kwam het gezin er wonen .... we verlangden, allemaal in de buurt, terug naar de Roemenen: dit is een gezin met 5 kinderen, die totaal niet kunnen praten, maar alleen krijsen op een volume van 300 decibel. Daarnaast wordt en nog steeds continue in alle weekenden aan het huis (wij noemen het huize Witwas) geklust door vage (vaak zichtbaar prutswerk afleverende) schimmige figuren.
Maar .. het lijkt er op dat het huis 'af' is, en de winter komt er aan, dan zitten de krijsers hopelijk vaker binnen.
Je ziet ..... kopers of huurders .. je kunt het treffen, of het is een ramp, wil je dat voorkomen, dan moet je op een hutje op de hei gaan wonen.

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:30

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Yekkel schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:03:
Dit is een bodemloze put!.
Je kan er niks aan doen en tegen doen ,ik heb een buurman die verhuurd zijn oude huis voor €1800 euro.! terwijl wij en de andere buren €700 betalen!
Dus dat worden kamers los verhuren(slim bedacht) .! Resultaat luidruchtige mensen, die omdat de prijs te hoog is onder en met elkaar huren ! Dus tokkies to the limit!.
Constant overlast en constant aanbellen (snachts)helpt niets omdat ze na een tijdje weer weg gaan en krijg je weer nieuwe omdat ze het niet meer kunnen betalen !.
Heb nu Bulgaren (2 a 3 gezinnen )naast mij die hun hond de hele dag laten blaffen ! Ondanks vele gesprekken helpt het niets ! (Geregeld door ons )Bij de vorige buren is het al geëscaleerd!
Snachts bellend schreeuwend uit het slaap kamer raam !(naast mijn raam) En de hele dag dan op hun nest liggen.!
En dan zie je om 18:00 weer een beetje leven.’en begint de hele cyclus weer opnieuw !

Welkom op Tweakers. Het is niet de bedoeling om oudere topics opnieuw leven in te blazen tenzij er echt een goede aanleiding voor is.

Om weer over hetzelfde te discussiëren is dat niet. Ik doe het topic op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee