Toon posts:

Buren willen koophuis verhuren

Pagina: 1
Acties:
  • 23.377 views

• rrikkert
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20-10 08:59
Beste Tweakers,

Ik ben een dergelijke situatie nog niet eerder tegengekomen en stel daarom zelf maar even de vraag.

Wij wonen in een koophuis (rijtjeshuis). 1 van onze directe buren is een gezin van wie wij regelmatig overlast hadden:
- De kinderen springen op de trampoline en gluren onze tuin in (over de schutting).
- De kinderen gaan buiten spelen na 22:00 uur en erg zacht gaat het er niet aan toe.
- De buurman heeft avond/nachtdiensten en komt dan midden in de nacht thuis en gaat op luidspreker bij de voordeur bellen waarbij ook de hele buurt mee luistert. Daarbij rookt hij dan ook en die lucht komt onze slaapkamer binnen (oke dat is zijn goed recht, wij doen meestal het raam dan dicht). Maar het volume van zijn stem blijft dan een probleem (zelfs met het raam dicht).

Nou goed, wij kwamen er begin dit jaar achter dat ze verhuisplannen hadden en daar waren we wel blij mee. Echter wisten we niet precies wanneer (ergens deze zomer zou dat zijn). Nu hebben ze nog altijd hun huis niet te koop staan en daarom raakten we laatst aan de praat.

Ik vroeg hoe het stond met de verhuizing. Daarop wist de vrouw des huizes mij te vertellen dat ze eind deze maand gaan verhuizen maar dat ze de woning waarschijnlijk willen verhuren.
Ik ben bang dat er (vanwege de specifieke inrichting van het huis) familie/vrienden of een soortgelijk gezin voor terugkomt als ze het huis gaan verhuren.

Mijn vraag daarom:
Mogen ze een koophuis zomaar ineens verhuren? Waar kan ik terecht als blijkt dat dit niet mag maar toch gebeurt?

Alvast bedankt! Ik onderneem liever preventief actie dan achteraf (als er al huurders in het huis zitten is dat voor niemand wenselijk natuurlijk).

Groeten Rikkert

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:16

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Duke rules the world...

Modbreak:Hou het ontopic op de casus dus wanneer een huis mag worden verhuurd en hoe met deze situatie om te gaan. Elkaar gaan oor- en veroordelen en de kinderoverlast discussie is een discussie die al heel vaak is gevoerd en tot niks leidt. Daar houden we dus mee op.

Voor de TS de tip: hou de band met de huidige buren goed. Als ze het pand mogen verhuren en de nieuwe huurders veroorzaken overlast dan kun je bij de eigenaar melding maken.

Voor de rest is het toch afwachten. Je kunt wel een hoop beren op de weg zien, maar je zal toch moeten afwachten wie er in komt. Kun je daar goed mee praten, etc. Als de woning verkocht zou worden, zit je met een zelfde situatie.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee