^^
Op basis van het verleden hoop ik tegen beter weten in uiteraard.
Je noemt zeer veel van mijn ergernissen en zorgen op. Denk er net zo over. Die hele unlocks en dingen interesseren mij ook geen mallemoer. O.a. omdat iedereen dan weer eindeloos met item X gaat lopen om maar te levelen en unlocken ondanks dat het in de gamesituatie geen toegevoegde waarde heeft.
Ik vind het dan nog niet eens een probleem dat mensen bijv. graag willen gaan snipen. Maar wel dat ze dan niet hun favoriete gun nemen waarmee ze ook wat raken maar een andere die ze helemaal niet fijn vinden omdat ze de unlocks nog 'moeten' hebben.
Daarnaast hebben ze geloof ik met 3 of 4 studios hier aan gewerkt, dat lijkt me al een recept voor ellende.
Kies een paar goede, bewezen game modes en houdt het daar in eerste instantie bij. Zorg dat de maps goed op de modes en player aantallen afgestemd zijn. Dat het samenwerken leuk is en zin heeft. Zorg een duidelijke, effectieve en efficiente non-intrusive UI (dus niet fluor groen). Zorg ervoor dat je makkelijk je vrienden/clanmembers kan joinen. Goede server browser. Doe geen rare experimenten met scoreboards, chat etc. Zorg voor sfeervolle maps en leuke game -en gunplay. etc.
Maar vroeg of laat zal er toch iemand opstaan: Hé hoe kan het toch dat het elke keer zo'n zooitje is, dat moet beter kunnen.
Deze analyses zijn al 100+ keer gemaakt echter bij Dice en EA zitten eindverantwoordelijken die anders denken.
Wij denken vanuit de game(play) en gaan ervanuit dat als je dat goed doet, de gamers vanzelf komen. Zij denken vooral aan hoe kunnen we zoveel mogelijk mensen deze game laten kopen en gaan dan een game maken. Daarom schreef ik ook dat ze niet van de engineers uitgaan om de raket te bouwen maar van de financiele en marketing mensen.
Ik zou me in ieder geval doodschamen als ik hier eindverantwoordelijk voor was.
Invisibal schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:15:
Ik vraag me dan oprecht af hoe men dit bij DICE zelf ziet.
Misschien dat ze voor de launch in een soort van feedback bubble zaten waar ze oprecht dachten dat dit "genoeg" ging zijn. Maar nu moet hun frank toch wel al gevallen zijn. Vanzelfsprekend moet je niet alleen maar rekening houden met de mensen die het hardst roepen.
Sorry hoor, de technical playtest en de beta waren al een aanfluiting. Je moet wel behoorlijk naief en/of BF noob zijn om dat niet te zien aankomen. Ik denk dat dit probleem zeker niet bij de devvers zit, die zien het ongetwijfeld ook wel, maar bij de visie van het management en hoe er gemanaged wordt.
Je weet wel, van die types die bij gamedesign van een game met PEGI 16 rating, hun oren naar hun dochter van 13 jr laten hangen.
Die opdracht geven om totaal debiele chat AI bij BF V te implementeren. Alles wat ook maar "kwetsend" zou kunnen zijn in welk dialect dan ook (woorden, delen van woorden, verbasteringen, word gebanned incl. usernames (die vaak al decennia in gebruik zijn) zodat je de chat niet meer kan gebruiken.
In een game die draait om anderen te killen, met gruwelijke knife takedown animaties en flame throwers alsmede ingame characters die continue profanities rondroepen. LMAO
[
Voor 32% gewijzigd door
Help!!!! op 01-12-2021 16:49
]