Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 18:17
Erwin1967 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:56:
[...]

Het leuke aan battlefield 4 is dat je naar bepaalde servers kunt gaan met spelers die je kent. Nu is het allemaal vrij anoniem en echt minder leuk. Je kunt je tegenstanders minder goed inschatten qua sterkte en het dwingt je ook niet om beter te worden.
Dat zijn getelde dagen. Community servers ga je nooit meer terug krijgen omdat je daarmee als bedrijf effectief geen weg naar microtransacties kan maken.

Eigen 24/7 cqb maps in COD of BF, neee kijk uit, anders unlock je de skins te snel en heb je binnen no time goud, obsidian of whatever. Je verkleint dan de kans dat mensen op de BUY button drukken voor glimmende skins want je hebt al leuks unlocked. Hell, kent er iemand CSBANANAS nog rond 2003/2004? Je kon daar eigen skins maken, uploaden en er zaten skins en audio changes in die beter waren dan het origineel..

Bedenk even waarom er in COD of BF (in mindere mate) geen server browser meer zit met eigen admins of mod support terwijl dit vroeger geweldig was en de longevity van een spel vergroot. Een mooi voorbeeld was warcraft mode in CS en noem een paar andere gekke custom game modes.

Nu krijg je curated content, curated playlists in een spel waar jij voor betaald. Vroeger was je nog koning van je eigen kopietje. Zin in CQB only, sniper only of whatever? Gaan met die banaan!

En tsjah, community servers? Geweldig. Log in en je denkt, zou die ene pro al online zijn die in de top 5 zat? Geweldige incentive, server met ranking mod. Om de minuut bericht in de chatbox pushen en je naam voorbij zien komen. Persoonlijk vond ik dat altijd geweldig om dan je best te doen en in die lijst te komen. Nu is het stacato, anoniem zoals je zelf al aangeeft. Je ziet elkaar nooit meer, geen binding. Enkel die 3 vriendjes die in je squad mee mogen.

Enfin, community servers. Ja daar staat die, Erwin, op de tweede plaats met totale kills van de server… Of juist niet, als newbie zijnde, hey, wees niet boos, treur niet.. ook als je slecht was had je een plek.

Er waren genoeg servers die je stats tracken en enkel spelers toelaten met een maximum van 0,5 k/d > 0,75 k/d en ga zo maar door. Iedereen had zo wel mogelijkheden.

Niks geen random bullet bloom om slechte spelers te beschermen van pro’s of skill based matchmaking. Of het weglaten van scoreboards om zo eventuele zeer weg te nemen van slechte spelers.

Vroeger had je dit soort halfgebakken, fucking slechte designkeuzes niet nodig want de community loste veel zelf op.

Waarom dit met elke editie weer uit spellen gesloopt word en steeds gekkere zaken intrede maken om casuals ruimte te geven ontgaat mij. De kwaliteit is er dan ook niet meer.

Maar mensen genieten, want mooie graphics, en oh 128 spelers.

Ik vind het zuur, alles is weg en ik vraag me af of mensen blind zijn, niet beter weten en als maar blijven zeggen, cool! Ik geniet.

Komt er dan ooit nog een shooter die in gaat zetten op de oude standaard? Mod support, community dedicated servers? Ik betwijfel het.

Want minder geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Timbox88 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:19:
Kun je nergens je eigen overall statistieken terugzien (kills/deaths, etc)?
Binnenkort komt er een BF2042 Tracker uit (https://battlefieldtracker.com/bf2042). Daar kan jij dan jouw en andere hun stats zien.

Nu de game uit is zal het niet lang meer duren voordat hij daadwerkelijk live is, ik verwacht ergens eind volgende week wel dat je je eigen stats kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
* knip * dat mag achterwege blivjen

[ Voor 82% gewijzigd door Geronimous op 20-11-2021 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 06:55
Ik heb de beta een aantal uur gespeeld en me best vermaakt. Maar alles wat ik de laatste week voorbij zie komen heeft me doen besluiten om een refund aan te vragen bij steam. Die ik overigens ook al heb gehad.

Het idee is leuk, de uitvoering droevig. Laten we wel wezen, de core van de gameplay is fun. Ik heb geen zin om mijn tijd te laten bederven door bugs etc. Ik heb me daaraan kapot geërgerd bij Betafield 4 en ik ga dat niet nog een keer doen. Ik ga hem best kopen. Als hij in een goede staat is. Tot die tijd speel ik wel andere zaken.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Smit260 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:25:
[...]

Binnenkort komt er een BF2042 Tracker uit (https://battlefieldtracker.com/bf2042). Daar kan jij dan jouw en andere hun stats zien.

Nu de game uit is zal het niet lang meer duren voordat hij daadwerkelijk live is, ik verwacht ergens eind volgende week wel dat je je eigen stats kan zien.
Ah, dat is tof, want dat mis ik nu toch wel! Ze zullen dan ook wel de statistieken van nu meepakken, denk je niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:54
GerGio schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:40:
Ik heb de beta een aantal uur gespeeld en me best vermaakt. Maar alles wat ik de laatste week voorbij zie komen heeft me doen besluiten om een refund aan te vragen bij steam. Die ik overigens ook al heb gehad.

Het idee is leuk, de uitvoering droevig. Laten we wel wezen, de core van de gameplay is fun. Ik heb geen zin om mijn tijd te laten bederven door bugs etc. Ik heb me daaraan kapot geërgerd bij Betafield 4 en ik ga dat niet nog een keer doen. Ik ga hem best kopen. Als hij in een goede staat is. Tot die tijd speel ik wel andere zaken.
Battlefield 4 is voor mij hoe battlefield zou moeten zijn. De leukste rondes zijn waarin je echt met een squad samenwerkt om een doel te bereiken. Als je nog iets zou willen verbeteren is de samenwerking tussen squad door bv een apart chat/voice kanaal tussen de squad leaders te creëren. Qua wapens is battlefield 2042 prima, alleen zit je nu met een vreemde scoreboard.
Qua bugs heb ik wel vreemde zaken gezien zoals rondes die zomaar worden afgebroken of een niet werkende T knop. Irritanter vind ik zaken die in de basis niet goed zijn zoals het ontbreken van vaste servers en het score systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 06:55
Erwin1967 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:12:
[...]
Battlefield 4 is voor mij hoe battlefield zou moeten zijn. De leukste rondes zijn waarin je echt met een squad samenwerkt om een doel te bereiken. Als je nog iets zou willen verbeteren is de samenwerking tussen squad door bv een apart chat/voice kanaal tussen de squad leaders te creëren. Qua wapens is battlefield 2042 prima, alleen zit je nu met een vreemde scoreboard.
Qua bugs heb ik wel vreemde zaken gezien zoals rondes die zomaar worden afgebroken of een niet werkende T knop. Irritanter vind ik zaken die in de basis niet goed zijn zoals het ontbreken van vaste servers en het score systeem.
Battlefield 4 was onwijs veel fun, maar ik heb er zoveel problemen gehad in het begin dat ik het een paar maanden niet heb kunnen spelen. Daar heb ik nu geen zin in.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smit260
Timbox88 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:52:
[...]

Ah, dat is tof, want dat mis ik nu toch wel! Ze zullen dan ook wel de statistieken van nu meepakken, denk je niet?
Ja, wordt meegenomen. Anders zou dit de eerste keer zijn dat het niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Erwin1967 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:12:
[...]

Het huidige systeem nodigt niet echt uit tot samenwerken of in breder verband werken. Geen voice chat, reguliere chat verdwijnt na seconden uit beeld.
Dit lijkt me juist een game waar je iets met clans/guilds/whatever wil doen en dat het juist leuker wordt als je met een vaste groep tegen andere groepen kan opnemen.
128 is misschien een gaaf getal maar te groot voor clan VS clan denk ik

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:35
GerGio schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:49:
[...]

Battlefield 4 was onwijs veel fun, maar ik heb er zoveel problemen gehad in het begin dat ik het een paar maanden niet heb kunnen spelen. Daar heb ik nu geen zin in.
Hier hetzelfde BF4 kapot gespeeld, maar vond de launch in mijn herinnering minder buggy dan BF2042.
Als ik naar de visuals kijk vind ik BF2042 ook niet beter dan BF4. En dat spel is nu 8 jaar oud.

Pak BF2042 wel weer op als alles gefixt is. Wel jammer, want had er enorm veel zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjeck
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:53
Volgens berichten is progressie weer mogelijk in solo/coop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:19
Tortelli schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:28:
Heb hem gerefund (aankoop via steam), o.a. omdat je alsnog Origin nodig heb (en als die niet draait eea soms niet werkt). Daarnaast is het verre van af.

Denk dat ik even verder ga met alles wat wel goed is (Horizon 5) en over een poosje BF weer oppak als een hoop zaken opgelost zijn.
Ik begrijp nooit zo zeer wat het probleem is van Origin of een ander platform. Werkt altijd prima. Ik begrijp dat men de games via één platform wil spelen: maar wat is het probleem om het spel te spelen op het platform waar het toebehoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor degenen die het nog niet hadden meegekregen en dat levelen ook onzin vinden, dé manier om nog even keihard willen grinden zo lang het kan:

Proximity sensors zijn zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar OP, daar kan je qua XP niet tegenaan spelen. Ammo crate ernaast, breakthrough spelen en die dingen de capture point opslingeren. 20.000 - 30.000 xp gegarandeerd.

Je harkt xp, ribbons, assists binnen, niet normaal. Als je doodgaat, gewoon de timer uitzingen, de xp blijft maar binnenkomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisibal
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 08:59
haha inderdaad ook al gemerkt, op de map met de vele containers waar er veel cqb is zijn die dingen geweldig :-) Verzachten de pijn van het ontbrekende 3D spotten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
LadyVodka schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:24:
[...]

Jackfrags is sponsored by EA.
The true voice of gaming die bot's gebruikt om beter in algoritmes te verschijnen.
[Afbeelding]
Niet perse. Is vaker gebeurd onder zijn video’s, en zie je überhaupt veel gebeuren online. Soort van meme om iemand z’n commentaar te kopiëren.

https://www.reddit.com/r/...ction_has_worse_bots_than

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
turkeyhakan schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:47:
[...]

Ik begrijp nooit zo zeer wat het probleem is van Origin of een ander platform. Werkt altijd prima. Ik begrijp dat men de games via één platform wil spelen: maar wat is het probleem om het spel te spelen op het platform waar het toebehoort?
Ik heb hem op origin gekocht omdat ik 1 en 5 daar ook heb maar om nou te zeggen dat origin lekker werkt... Met grote regelmaat start heel origin niet op en blijft het proces op 68kb hangen en moet ik alle bijbehorende services (wat er overigens veeeeel teveel zijn) handmatig afsluiten en opnieuw origin starten. Daar heb ik met steam,epic,ubi enz geen last van.

Ik snap dus wel dat mensen origin niet zien zitten.

En wat betreft jackfrags... Tja complete onzin. Kijk zijn laatste video anders even. Genoeg commentaar. Hij bruld alleen niet meteen maar gebruikt zijn hersenen. En daarnaast is hij gewoon een optimist die niet zo negatief is ingesteld als veel mensen en gewoon meer plezier beleeft in games.

[ Voor 15% gewijzigd door computerjunky op 20-11-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kismodrx04
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 23:24
Net een paar uur eerste ervaring gehad.
Ik ben niet enthousiast. Misschien had ik beter moeten kijken naar de game modi die er zijn. Als fervent squad deathmatch/ team death match speler vindt ik alles enorm kolossaal groot en leeg overkomen.
Portal is een leuke toevoeging, wellicht dat ik mij daar nog een tijdje mee ga vermaken maar vrees dat deze versie door mij weinig aangeraakt gaat worden.
Ik ga wel terug naar BF5, na een behoorlijk lange periode wennen is deze toch veruit favoriet bij mij.
Zag ik het trouwens goed? Spelen er bots in conquest? Dat mag ik toch niet hopen, deze waren wel bijzonder eenvoudige te doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Kismodrx04 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:48:
Net een paar uur eerste ervaring gehad.
Ik ben niet enthousiast. Misschien had ik beter moeten kijken naar de game modi die er zijn. Als fervent squad deathmatch/ team death match speler vindt ik alles enorm kolossaal groot en leeg overkomen.
Portal is een leuke toevoeging, wellicht dat ik mij daar nog een tijdje mee ga vermaken maar vrees dat deze versie door mij weinig aangeraakt gaat worden.
Ik ga wel terug naar BF5, na een behoorlijk lange periode wennen is deze toch veruit favoriet bij mij.
Zag ik het trouwens goed? Spelen er bots in conquest? Dat mag ik toch niet hopen, deze waren wel bijzonder eenvoudige te doden.
Nope, alleen je eerste potje waarin je kunt 'oefenen'. Niet als je online gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kismodrx04
Ik dacht al. Dat is toch wel te byzar voor woorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Dit is niet de juiste plek voor commentaar op moderaties.

[ Voor 86% gewijzigd door Bart ® op 23-11-2021 17:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smit260
LadyVodka schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:20:
Posten van video met aimbot is verboden nu?
[Afbeelding]
Een grappige comment over politiek en een map in BF ook niet. Maar voor sommige mensen is politiek gevoelig, en over een jaar of 40 wordt het nog leuker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 14:20
Ik heb mijn pre-order gerefund na alle negatieve commentaar, had enkel de beta gespeeld waar ik al niet ondersteboven van was. Hopelijk fixen ze alles en kan ik hem daarna misschien goedkoper kopen.

Spijtig want keek er wel naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Ben ik nu gek....beginnersvraag
om een keybinding op de muis te verwijderen staat er
Hold (Three-line) To Clear Wat bedoelen ze met die drie lijntjes???

Gevonden...in windows bij games schakelaar uitzetten.....

[ Voor 16% gewijzigd door luifel op 20-11-2021 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
computerjunky schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:26:
[...]

Ik heb hem op origin gekocht omdat ik 1 en 5 daar ook heb maar om nou te zeggen dat origin lekker werkt... Met grote regelmaat start heel origin niet op en blijft het proces op 68kb hangen en moet ik alle bijbehorende services (wat er overigens veeeeel teveel zijn) handmatig afsluiten en opnieuw origin starten. Daar heb ik met steam,epic,ubi enz geen last van.

Ik snap dus wel dat mensen origin niet zien zitten.

En wat betreft jackfrags... Tja complete onzin. Kijk zijn laatste video anders even. Genoeg commentaar. Hij bruld alleen niet meteen maar gebruikt zijn hersenen. En daarnaast is hij gewoon een optimist die niet zo negatief is ingesteld als veel mensen en gewoon meer plezier beleeft in games.
Ik denk dat het probleem eerder bij jou ligt met Origin. Ik zou even een reinstall proberen en de mappen overal verwijderen onder c: en de verborgen appdata mappen.

Hier al jaren nergens last van, werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:22
Voorheen heb ik altijd alle BF's op Origin gehad. Met de EA Play trial versie dacht ik eens via Steam te proberen omdat ik Steam prettiger vind werken. Maar bleek eigenlijk juist niet fijn te zijn, hij moet toch altijd eerst Origin opstarten voordat de game start. Wat vervolgens nog eens extra lang duurt als je Origin niet hebt openstaan. Dus toen dacht ik, dan kan ik hem net zo goed op Origin halen, wat ik vorige week dus ook gedaan heb. Hij is daarbij op Origin ook nog eens voor een stuk betere prijs te krijgen via de keyshops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Nu online
turkeyhakan schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:11:
[...]

Ik denk dat het probleem eerder bij jou ligt met Origin. Ik zou even een reinstall proberen en de mappen overal verwijderen onder c: en de verborgen appdata mappen.

Hier al jaren nergens last van, werkt uitstekend.
net een volledig nieuwe install met 21H2 (blijkbaar nodig voor deze game) en guess what... nee het is echt de launcher en er zijn meerdere meldingen van mensen over de hele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:15

Pindamann

Human

dindr schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:22:
[...]

Dat zijn getelde dagen. Community servers ga je nooit meer terug krijgen omdat je daarmee als bedrijf effectief geen weg naar microtransacties kan maken.

Eigen 24/7 cqb maps in COD of BF, neee kijk uit, anders unlock je de skins te snel en heb je binnen no time goud, obsidian of whatever. Je verkleint dan de kans dat mensen op de BUY button drukken voor glimmende skins want je hebt al leuks unlocked. Hell, kent er iemand CSBANANAS nog rond 2003/2004? Je kon daar eigen skins maken, uploaden en er zaten skins en audio changes in die beter waren dan het origineel..

Bedenk even waarom er in COD of BF (in mindere mate) geen server browser meer zit met eigen admins of mod support terwijl dit vroeger geweldig was en de longevity van een spel vergroot. Een mooi voorbeeld was warcraft mode in CS en noem een paar andere gekke custom game modes.

Nu krijg je curated content, curated playlists in een spel waar jij voor betaald. Vroeger was je nog koning van je eigen kopietje. Zin in CQB only, sniper only of whatever? Gaan met die banaan!

En tsjah, community servers? Geweldig. Log in en je denkt, zou die ene pro al online zijn die in de top 5 zat? Geweldige incentive, server met ranking mod. Om de minuut bericht in de chatbox pushen en je naam voorbij zien komen. Persoonlijk vond ik dat altijd geweldig om dan je best te doen en in die lijst te komen. Nu is het stacato, anoniem zoals je zelf al aangeeft. Je ziet elkaar nooit meer, geen binding. Enkel die 3 vriendjes die in je squad mee mogen.

Enfin, community servers. Ja daar staat die, Erwin, op de tweede plaats met totale kills van de server… Of juist niet, als newbie zijnde, hey, wees niet boos, treur niet.. ook als je slecht was had je een plek.

Er waren genoeg servers die je stats tracken en enkel spelers toelaten met een maximum van 0,5 k/d > 0,75 k/d en ga zo maar door. Iedereen had zo wel mogelijkheden.

Niks geen random bullet bloom om slechte spelers te beschermen van pro’s of skill based matchmaking. Of het weglaten van scoreboards om zo eventuele zeer weg te nemen van slechte spelers.

Vroeger had je dit soort halfgebakken, fucking slechte designkeuzes niet nodig want de community loste veel zelf op.

Waarom dit met elke editie weer uit spellen gesloopt word en steeds gekkere zaken intrede maken om casuals ruimte te geven ontgaat mij. De kwaliteit is er dan ook niet meer.

Maar mensen genieten, want mooie graphics, en oh 128 spelers.

Ik vind het zuur, alles is weg en ik vraag me af of mensen blind zijn, niet beter weten en als maar blijven zeggen, cool! Ik geniet.

Komt er dan ooit nog een shooter die in gaat zetten op de oude standaard? Mod support, community dedicated servers? Ik betwijfel het.

Want minder geld.
Dan kom je denk ik uit op de indy games. Hell Let Loose is een eventueel alternatief. Niet heel duur (edit: oh hij is tegenwoordig 40 euro) en heeft dedicated servers en is in die zin oldskool. Ook heel erg gefocused op gameplay en niet randzaken. Dat gezegd hebbende is het een veel kleinere game en eigenlijk ook wel een wat ander genre.

Ik merk zelf dat ik me steeds minder kan vinden in de AAA spellen de laatste jaren

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredCaliber2
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-09 18:12
Deze game is de eerste die mijn i7 9700k op zijn knieen krijgt. 99/100% CPU load, en zelfs met een RTX3080 op 1440p krijg ik het niet echt voor elkaar meer resources via GPU te laten draaien dan de CPU. Het maakt daarom ook niet echt uit of ik max of low settings pak, de CPU is gewoon echt de bottleneck lijkt het wel. Opzich draait de game wel redelijk soepel, alleen heb ik het idee met drukke momenten of gewoon in een 1:1 vuur gevecht dat het systeem dan FPS drops heeft waardoor ik heel vaak gewoon de gun fight verlies.

Hebben meer mensen hier last van? De 9700k is een rare CPU, 8 behoorlijk snelle cores maar geen enkele vorm van HT. terwijl zon beetje alle andere moderne CPU's wel iets hebben van HT.

[ Voor 18% gewijzigd door PredCaliber2 op 20-11-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:15

Pindamann

Human

PredCaliber2 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:04:
Deze game is de eerste die mijn i7 9700k op zijn knieen krijgt. 99/100% CPU load, en zelfs met een RTX3080 op 1440p krijg ik het niet echt voor elkaar meer resources via GPU te laten draaien dan de CPU. Het maakt daarom ook niet echt uit of ik max of low settings pak, de CPU is gewoon echt de bottleneck lijkt het wel. Opzich draait de game wel redelijk soepel, alleen heb ik het idee met drukke momenten of gewoon in een 1:1 vuur gevecht dat het systeem dan FPS drops heeft waardoor ik heel vaak gewoon de gun fight verlies.

Hebben meer mensen hier last van? De 9700k is een rare CPU, 8 behoorlijk snelle cores maar geen enkele vorm van HT. terwijl zon beetje alle andere moderne CPU's wel iets hebben van HT.
Ik ben met mijn 8700k en 3070 ook CPU bottlenecked volgens mij.

BFV was hiervoor ook het zwaarste spel voor mij, met name in 64 player maps. Dus ik had ergens wel zien aankomen dat nog meer spelers voor mogelijk meer belasting zou zorgen. Heb een poos geleden een blog post aangemaakt met screenshots van CPU verbruik in games. Daar is het ook goed te zien: https://blog.nldr.net/2021/05/04/cpu-load-in-games/

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Zelfde CPU hier en ook een 3080, en ik herken wat je schrijft...

Voorheen had ik een 1080 en toen was dat de bottleneck, ik wacht nog ff update's af voordat ik mn cpu ga upgraden, die 3080 was me duur genoeg 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 16:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

vandaag mn eerste potjes gespeeld.

Met alles op LOW (want ik weiger een hypotheek af te sluiten voor een nieuwe GPU) maar wel in 1440P is prima te doen op een oude trouwe GTX1080 (non-TI).

ingame meestal wel boven de 75fps

Moet wel zeggen dat ik op een 3900x CPU speel, dus allicht dat dat ervoor zorgt dat mijn reliekje het zo goed uithoud! :D

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:52
Eindelijk van mijn rubberbanding probleem afgekomen.
Bleek gewoon de Windows firewall te zijn die het afknijpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 14:47
Cpu benchmark gedaan door hardware unboxed.
YouTube: How Bottlenecked Is Battlefield 2042? CPU Benchmark feat. 128-Player...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbSv1UpO2Ji657IWpxIi2L4I7TI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oB7Ky2hh0bceRtL7bob2dQZQ.png?f=fotoalbum_large

Als ik nu opnieuw een systeem zou samenstellen zou ik zeker voor de nieuwste i5 gaan.
Zit je vast op am4 net zoals ik dan kan een 5600x uitkomst bieden.

[ Voor 32% gewijzigd door Bassbounce op 21-11-2021 10:45 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisibal
computerjunky schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:05:
[...]

net een volledig nieuwe install met 21H2 (blijkbaar nodig voor deze game) en guess what... nee het is echt de launcher en er zijn meerdere meldingen van mensen over de hele wereld.
Hier draait origin ook al jaren vlekkeloos op beide PC's. Sinds BF3 alle battlefields op origin gekocht/gespeeld. Doet gewoon wat het moet doen. Dat steam misschien beter of duidelijker of uitgebreider is ga ik niet aanvechten. Maar hier is origin zo stabiel als iet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisibal
lochpatje schreef op zondag 21 november 2021 @ 00:35:
Eindelijk van mijn rubberbanding probleem afgekomen.
Bleek gewoon de Windows firewall te zijn die het afknijpt.
dat lijkt me wel vreemd. Wat heb je dan precies gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:52
Invisibal schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:04:
[...]

dat lijkt me wel vreemd. Wat heb je dan precies gewijzigd?
De Windows firewall uitgeschakeld.
Mensen waarmee ik samen speelde gisteren merkte dat ik ook op teamspeak begon te laggen zodra ik een server joinde.
Vanavond eens kijken of ik het ook kan fixen zonder de hele firewall af te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 18:17

Stevige portie waardoor jij je gunfights niet wint is ook een stukje RNGeezus in de vorm van bloom. Kogels vliegen alle kanten op dankzij random bullet spread.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 09:25
Bassbounce schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:41:
YouTube: How Bottlenecked Is Battlefield 2042? CPU Benchmark feat. 128-Player...

[Afbeelding]

Als ik nu opnieuw een systeem zou samenstellen zou ik zeker voor de nieuwste i5 gaan.
Poh.. verklaard de performance van mn ryzen 5 3600. Ik wacht nog even met upgraden, ik verwacht dat EA nog wel een update uitbrengt wat de CPU load verminderd.

Performance op 64 man servers is bij mij 30-40 fps hoger. Waarom een 128 man server zoveel CPU kracht kost weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 08:33
Moet zeggen dat ik me de eerste 2.5 uur prima vermaak. De vehicles mogen van mij wel wat vatbaarder zijn voor rockets etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

iemand deze bug weleens gehad?

na een respawn bleef mouse1 ingedrukt. (terwijl ik die alleen had gebruikt om op deploy te klikken :D )
Zelfs de usb kabel lostrekken en terugpluggen, esc-menu spammen, en attachments wissellen verhielp het niet. moest echt de game herstarten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:49

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Pindamann schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:25:
[...]

Dan kom je denk ik uit op de indy games. Hell Let Loose is een eventueel alternatief. Niet heel duur (edit: oh hij is tegenwoordig 40 euro) en heeft dedicated servers en is in die zin oldskool. Ook heel erg gefocused op gameplay en niet randzaken. Dat gezegd hebbende is het een veel kleinere game en eigenlijk ook wel een wat ander genre.

Ik merk zelf dat ik me steeds minder kan vinden in de AAA spellen de laatste jaren
World War 3 ziet er goed uit mits de development doorgaat.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
World War 3 ziet er goed uit mits de development doorgaat.
Enkel nog environmental destruction toevoegen en done deal.
Iam buying it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

de Amerikanen komen er verhaaltechnisch niet echt goed vanaf in BF2042 als je het mij vraagt.

Bijv met die Koreaanse map (Kaleidoscope dacht ik) heb je aan de Russische kant de briefing die het heeft over Amerikaanse interesse in een datacenter en dat ze binnenkort een cyberaanval verwachten vanuit dit datacenter.
De briefing aan de Amerikaanse kant zegt letterlijk: 'je hoeft niet te weten wat er in dit datacenter gebeurt'.
Allemaal erg shady. Hoezo hoeven we dit niet te weten? Dat klinkt alsof ze iets te verbergen hebben aan ons no-pats. Vind ik de Russen tenminste eerlijker.

En dan die map in Frans Guyana: te midden van de lanceringen van nuttige satellieten willen de Amerikanen alweer een ruimte-wapen lanceren.

Wie is hier de bad guy die wat te verbergen heeft?
Duidelijk de Amerikanen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:09
JoSchaap schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:09:
iemand deze bug weleens gehad?

[YouTube: [Unlisted]BF2042 Fire stuck after redeploy/re-spawn]

na een respawn bleef mouse1 ingedrukt. (terwijl ik die alleen had gebruikt om op deploy te klikken :D )
Zelfs de usb kabel lostrekken en terugpluggen, esc-menu spammen, en attachments wissellen verhielp het niet. moest echt de game herstarten :Y)
Heb dit een keer gehad bij een Medal of Honor game op Origin. Wat toen voor mij de oplossing was is Origin In-game uitschakelen. Blijft apart :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:58
deze wou ik even delen met jullie,speel nu ultra wide met een 3080 en i8700k op 100 fps

https://www.digitaltrends...e-best-settings-high-fps/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kismodrx04
Ik ben er wel uit na een paar uur. Deze game gast eerst weer de spreekwoordelijke kast in.
Geluid is muddy, klinkt als medal of Honor, voetstappen zijn haast niet de plaatsen.
Je kan geen mappen kiezen, er zijn veel slecht ontworpen lelijkd mappen.
Graphics vallen zwaar tegen. Wellicht dat de keuze om grote mappen met veel spelers te maken hier debet aan is.
Geen score te zien. Kom op zeg, het is een Shooter.
Portal is grappig naar grafisch slecht. Het doet mij afvragen waarom in BF3 bfbc wil doen met slechter graphics. Niet dus
Alleen grote lege mappen. Ik vind voertuigen niet erg spannend, je loopt je een ongeluk met heel weinig actie. Waarom? BF3,4,1 en 5 hadden allemaal een gamemodus met kleinere mappen waar je kon spelen zonder te joinen met vrienden. Ik heb geen zeeën van tijd en die af en toe een spelletje. Ik keer terug naar bf5. In alle opzichten beter uitgewerkt en veel spannender. En mooier met beter geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:24

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Wat een druiper van een game. Nog geen 10% van wat Battlefield 4 was.
De ijskast in. Ga maar bugs fixen DICE, want dit is een blamage voor jullie reputatie. Hoe kan je nou zo'n onafgeronde drol van een spel voor 60 euro in de markt zetten.

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norzan
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-09 08:12
Net via portal een potje Arica harbor conquest gespeeld en damn, dat voelt echt als battlefield!
Ongelofelijk hoeveel detail en sfeer er in die map zit als je vergelijkt met de kale zielloze 2042 maps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Nu online
Net heel sneaky on een onbestuurbare hoovercraft gestaan en 200 targets neergemaaid. Moet zeggen dat ik nog nooit zoveel plezier gehad heb. Al leef ik wel mee met de lijken.

Maarja nerf inc.

Iedere nieuwe speler kan trouwens beter eerst even alle mappen in solo aflopen. Geeft echt een klerebak xp en zo kan je lekker snel je eerste 12 levels halen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik had vannacht even een 'Red light, Green light' custom mode gespeeld in Portal. Is ook erg genieten. Bij green light ren je lekker rond met je knife en tellen deze niet mee voor je kills. Bij red light sta je stil en heb je 1 kogel om de ander door z'n hoofd te schieten (bodyshot is geen 100 damage). Als je beweegt gaat er 1 punt vanaf.

Uiteindelijk 2 potjes gespeeld, maar als je daarna Conquest gaat spelen zitten de regels nog helemaal in je hoofd xD

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

er word al flink werk verricht in Portal zie ik :D

Als dit een voorproefje is van wat er komen gaat; dan vind ik het prima om de onbalans en bugs uit te zitten 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Laatst online: 27-08 20:38
Virtua schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:56:
deze wou ik even delen met jullie,speel nu ultra wide met een 3080 en i8700k op 100 fps

https://www.digitaltrends...e-best-settings-high-fps/
Lol, blijkbaar hebben ze geen idee wat Nvidia Reflex doet door het uit te zetten omdat het 2 FPS kost. 8)7

Reflex voegt standaard 2 frames toe als FPS cap.Reflex zorgt er voor dat de frames met een steady pace worden gevoerd aan de GPU gebaseerd op performance. Dit is een van de beste Nvidia technieken ooit en moet je zeker niet uitzetten. Het zorgt voor een enorme vermindering in latency. Tenminste, zou zou het moeten werken. Ik een andere video kwam ik tegen dat de hele functie niet eens werkt 8)7

Dit is de opvolger van Low Latency mode in de Nvidia driver setting. Zodra je Reflex gebruikt kan die setting op off want hij wordt overruled. En volgens mij zit dat ook future frame rendering in de weg. Maargoed de meeste functies lijken niet eens te werken. De boost + reflex zet de GPU op maximum performance.

Desondanks zou ik reflex lekker aan laten staan. Daarnaast moet je even de shadow quality op 0 zetten in de config. Scheelt 10-20 fps zonder merkbaar verschil in kwaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Best misselijk hoe JackFrags in de launch week nog even een 4tal video's hypet over hoe 'awesome' alles is om wat mensen naar binnen te suckeren en nu toch een video uitbrengt over dat het inderdaad op vele vlakken een misbaksel in de Battlefield franchise is

[ Voor 7% gewijzigd door DutchManticore op 22-11-2021 09:39 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

DutchManticore schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:38:
Best misselijk hoe JackFrags in de launch week nog even een 4tal video's hypet over hoe 'awesome' alles is om wat mensen naar binnen te suckeren en nu toch een video uitbrengt over dat het inderdaad op vele vlakken een misbaksel in de Battlefield franchise is
je zou toch bijna denken dat ie zn geld met die filmpjes verdiend :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Laatst online: 27-08 20:38
Weet iemand of de conquest potjes vanuit portal mode altijd een andere map layout hebben dan de standaard mappen? Ik wil bijvoorbeeld graag 128 conquest op alle maps spelen ipv alleen de nieuwe maps. Echter als ik via portal een server zoek van 128 man kom ik altijd op kleinere versies van de map uit. Bijv. in Hourglass is dan het hele stadion gedeelte niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:43

Shabbaman

Got love?

Bassbounce schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:41:

[Afbeelding]

Ik vraag me dan ook af of hierin ook de reden zit dat de maps zo kaal zijn: meer spelers en meer voertuigen dan in vorige versies, dat vraagt ook meer van de CPU. Vraagt een boom, gebouwtje of prop ook iets van de CPU of enkel van de GPU?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ik vermaak me toch wel erg met Portal hoor! Vooral Gun Game, gewoon ff lekker verstand op nul en ouderwets plezier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jantje 2
  • Laatst online: 16:36
Het is jammer dat ze de game gewoon als een halve game hebben gereleased, dat merk je in alles. Ook In Portal. Alles is maar half af. Gevalletje BF V, bakken met potentie en toch weer dezelfde fout maken. ( BF V is na alle fixes wel een prima game moet ik zeggen, jammer dat het zo gelopen is ) Ze zijn daar wel koppig bij DICE/AE. }:O

Merkte ook dat voertuigen in Portal ( Bf3) toch net wat anders spelen dan in BF3 zelf en dat bedoel ik op een negatieve manier. Vooral sluggish qua draaien en turret traverse. Meer mensen dit gevoel? Helaas nog geen chopper kunnen vliegen om te testen, dat was in BF3 altijd goud.

Opzich vermaak ik me wel redelijk met AOW, het is even wennen maar hoe meer je speelt hoe meer het went. Geen invloed alleen op de games en de games gaan zo verschrikkelijk snel ook. Het meeste irritante is wel dat er geen map rotation is en je elke keer moet leaven. Zit zoveel downtime tussen alles in waardoor je ook wel snel klaar bent om weer te joinen en opnieuw dezelfde map te mogen spelen. Sommige maps zijn beter als de andere. Hetzelfde met de UI om attachments te plaatsen, werkelijk om te huilen 8)7 . Volgens mij zijn ze vergeten te testen of het zo wel gebruiksvriendelijk is want dat is het totaal niet. 100 kliks nodig om 1 dingen te regelen. Naast alle andere zaken die iedereen al heeft aangegeven is er nog genoeg om te fixen. Maar dat is nu wel nu bekend :z

[ Voor 3% gewijzigd door jantje 2 op 22-11-2021 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shabbaman schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:13:
[...]

Ik vraag me dan ook af of hierin ook de reden zit dat de maps zo kaal zijn: meer spelers en meer voertuigen dan in vorige versies, dat vraagt ook meer van de CPU. Vraagt een boom, gebouwtje of prop ook iets van de CPU of enkel van de GPU?
Normaal gesproken zijn game physics/spelers/voertuigen/destruction/explosies etc vooral CPU werk. GPU is vooral een kwestie van de plaatjes snel genoeg kunnen renderen die de CPU aanlevert.

Dus zolang boompjes/gebouwtjes statisch zijn, zal het GPU zijn, maar met destruction meer CPU.
DutchManticore schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:38:
Netjes is het niet, daar ben ik het wel mee eens, maar anderzijds vraag ik me ook af wie zich nu laten beïnvloeden door 'influencers/content creators' wiens inkomen direct afhankelijk is van het product dat ze promoten.

Precies hetzelfde als product placement in series/films, tell sell, billboards, tv-reclame etc etc. Het is allemaal marketing, niets meer, niets minder. Daar mogen mensen ook wel wat bewuster van zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
Ik begrijp het echt niet. In de bot mode telt hij soms wel wel de unlocks/kills mee van je wapen en soms niet. Is dit willekeur of een bug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Smit260 schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:10:
Ik begrijp het echt niet. In de bot mode telt hij soms wel wel de unlocks/kills mee van je wapen en soms niet. Is dit willekeur of een bug?
Alleen de eerste paar attachments meende ik te hebben gelezen, weet niet precies hoeveel en of dat voor alle wapens hetzelfde is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Smit260 schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:10:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/lgqnfjk7tz081.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:12:
[...]

Alleen de eerste paar attachments meende ik te hebben gelezen, weet niet precies hoeveel en of dat voor alle wapens hetzelfde is.
Bedankt voor dit helder overzicht! Nu is het duidelijk en op zich een goede toevoeging. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Volgens mij klopt het alleen niet; ik krijg in Portal volgens mij gewoon xp. Weet ik vrij zeker eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jantje 2
  • Laatst online: 16:36
Timbox88 schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:16:
Volgens mij klopt het alleen niet; ik krijg in Portal volgens mij gewoon xp. Weet ik vrij zeker eigenlijk.
Non-featured servers ;) De official servers van DICE krijg je wel gewoon XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
jantje 2 schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:25:
[...]

Non-featured servers ;) De official servers van DICE krijg je wel gewoon XP.
Ahhhh! Sorry, daar keek ik even overheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Bijzonder dat de review gewoon blijft staan. Geen enkele reactie vanuit de redactie. Zou er dan toch gewoon betaald zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kismodrx04 schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:15:
Ik ben er wel uit na een paar uur. Deze game gast eerst weer de spreekwoordelijke kast in.
Geluid is muddy, klinkt als medal of Honor, voetstappen zijn haast niet de plaatsen.
Je kan geen mappen kiezen, er zijn veel slecht ontworpen lelijkd mappen.
Graphics vallen zwaar tegen. Wellicht dat de keuze om grote mappen met veel spelers te maken hier debet aan is.
Geen score te zien. Kom op zeg, het is een Shooter.
Portal is grappig naar grafisch slecht. Het doet mij afvragen waarom in BF3 bfbc wil doen met slechter graphics. Niet dus
Alleen grote lege mappen. Ik vind voertuigen niet erg spannend, je loopt je een ongeluk met heel weinig actie. Waarom? BF3,4,1 en 5 hadden allemaal een gamemodus met kleinere mappen waar je kon spelen zonder te joinen met vrienden. Ik heb geen zeeën van tijd en die af en toe een spelletje. Ik keer terug naar bf5. In alle opzichten beter uitgewerkt en veel spannender. En mooier met beter geluid.
ik heb 1x portal gespeeld voor Caspian Border maar kon niet de toren in. En hij staat ook op een andere plaats.
Jammer :(
Voor de rest zag het er wel leuk uit. Maar ook niet meer dan dat.

De specialists zijn leuk maar het is niet realistisch. Nu heb je een halve map vol met Falck's.
Beetje jammer dat concept verder.

En ik zie het al aankomen: nu zit ik tijd en energie te stoppen in een specialist die ik leuk vind, en dan in season 2 komen ze met anderen die ik ook wil spelen. Kost teveel tijd en moeite. 1x investeren wil ik nog wel doen maar meer wordt me teveel.

Weg met die specialists :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Deruxian schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:36:
Bijzonder dat de review gewoon blijft staan. Geen enkele reactie vanuit de redactie. Zou er dan toch gewoon betaald zijn?
de conclusie was vanochtend al aangepast hoor :)
reviews: Battlefield 2042 - Groter, mooier en met fijne uitsmijter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven130690
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Is het mogelijk om in de AOW multiplayer modus ook officiële 64pp server te kiezen i.p.v. 128pp waarbij alle gescoorde punten meetellen (xp, ribbons...), of is dit nog niet mogelijk? 64pp servers draaien namelijk veel vlotter dan de 128pp servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 14:03
steven130690 schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:43:
Is het mogelijk om in de AOW multiplayer modus ook officiële 64pp server te kiezen i.p.v. 128pp waarbij alle gescoorde punten meetellen (xp, ribbons...), of is dit nog niet mogelijk? 64pp servers draaien namelijk veel vlotter dan de 128pp servers.
Nee dat is (nog) niet mogelijk

Tierelier

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
EA stock:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czqehkCBp67ouR1rjsCwzxqPVQY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fYDQzoFl9yMMjFtI3ZObVUaQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Inderdaad, nog even wachten en dan toeslaan ;)

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 14:47
Mijn nieuwe 6700 xt valt toch flink tegen op 1440, 80 a 85 fps wat voelt als 60 fps.
Alle tweaks geprobeerd maar ben nu toch gestopt met spelen.
Battlefield V loopt wel mooi rond de 160 fps en Vanguard idem met fideltyfx.

Ik weet niet wat er mis is, maar normaal vind ik 90 fps prima te spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bassbounce op 22-11-2021 21:05 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:45
Bassbounce schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:03:
Mijn nieuwe 6700 xt valt toch flink tegen op 1440, 80 a 85 fps wat voelt als 60 fps.
Alle tweaks geprobeerd maar ben nu toch gestopt met spelen.
Battlefield V loopt wel mooi rond de 160 fps en Vanguard idem met fideltyfx.

Ik weet niet wat er mis is, maar normaal vind ik 90 fps prima te spelen.
Zelfde hier .. het spel voelt best wel laggy aan. (net dat het lagt)
En mijn 9900k wordt ook aardig warm ...
Vanguard loopt 10x beter.

Bf 2042 is voor mij een dikke flop. Ik denk dat ik hem ga verwijderen...
Het speelt gewoon niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Nu online
Aggressor schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:12:
[...]

Zelfde hier .. het spel voelt best wel laggy aan. (net dat het lagt)
En mijn 9900k wordt ook aardig warm ...
Vanguard loopt 10x beter.

Bf 2042 is voor mij een dikke flop. Ik denk dat ik hem ga verwijderen...
Het speelt gewoon niet lekker.
Mijn 9900k word niet warmer als 60 graden maar hij heeft dan ook maar 55% load in de game met 120-170 fps.

Volgens mij is deze game gewoon hard engine bottlenecked.
Ik ou even naar je vcore kijken. Misschien staat die veel te hoog. kwam bij mij standaard op 1.39v en draait nu op 1.215v

kan mijn 6900XT trouwens totaal niet undervolten in deze game. dat resulteert 00% in een device hung zelfs als ik de clocks naar 1900 mhz zet. 1175 of crash zelfs op 1150

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smit260
[Streamable: Hazard Zone - Wat een extract!]

Hazard Zone... Erg tryhard maar het is gelukt... en hoe!
Wou mijn teammate revive maar zag nog 2 seconds op de klok xD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Pro-tip! check of het ijs dik genoeg is voor je erop gaat!

heb ik weer :')

[ Voor 8% gewijzigd door JoSchaap op 22-11-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Ik hoop toch wel dat ze die pp-29 verwijderen en de vehicles net wat minder formule 1 wagens maken + net wat minder hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
stomley schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 00:18:
Ik hoop toch wel dat ze die pp-29 verwijderen en de vehicles net wat minder formule 1 wagens maken + net wat minder hp.
Wat is er mis met de pp-29?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te vaak gedood worden met de pp-29, hovercraft of Bolte zorgt ervoor dat mensen gaan roepen om het te nerfen.

Gisteravond met de Bolte 30mm m'n Apex predator gehaald.
Gewoon een infantry slachthuis. Ik wist hoe het als infantry voelde, maar ik weet nu ook hoe het vanuit het voertuig voelt :o _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 13:13
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 06:35:
[...]

te vaak gedood worden met de pp-29, hovercraft of Bolte zorgt ervoor dat mensen gaan roepen om het te nerfen.

Gewoon een infantry slachthuis. Ik wist hoe het als infantry voelde, maar ik weet nu ook hoe het vanuit het voertuig voelt :o _/-\o_
Persoonlijk vind ik de pp-29 ook wel echt overpowerd. Als SMG is deze nauwkeuriger dan AR op lange afstand. Ik speel iig niet met andere wapens dan pp-29 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Smit260 schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:53:
[Streamable: Hazard Zone - Wat een extract!]

Hazard Zone... Erg tryhard maar het is gelukt... en hoe!
Wou mijn teammate revive maar zag nog 2 seconds op de klok xD
Heel netjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het nu sinds vrijdag en ik speel vooral in de portal. Super spel. Meesterlijk met mijn tank mensen, helicopters en andere voertuigen neerknallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Andy's wingsuit trainer mode voor portal is uit! :)

https://www.reddit.com/r/...iner_mode_is_now_out_for/
quote: Andygmb on reddit
Code: AAJY99

If you enjoyed the mode and want to send a tip my way, i've put up a Patreon page for my battlefield portal creations: https://www.patreon.com/andygmb

(tips will be spent on getting a graphics card so I can upgrade from 2017 GPU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:45
computerjunky schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:30:
[...]

Mijn 9900k word niet warmer als 60 graden maar hij heeft dan ook maar 55% load in de game met 120-170 fps.

Volgens mij is deze game gewoon hard engine bottlenecked.
Ik ou even naar je vcore kijken. Misschien staat die veel te hoog. kwam bij mij standaard op 1.39v en draait nu op 1.215v

kan mijn 6900XT trouwens totaal niet undervolten in deze game. dat resulteert 00% in een device hung zelfs als ik de clocks naar 1900 mhz zet. 1175 of crash zelfs op 1150
Welke cooler heb jij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
zojuist de game gerefund... ik had wel wat plezier gehad in de game maar de hoeveelheid kogels die missen om geen reden, de random ass kills die nergens op slaan en de hoeveelheid bugs in de game zijn voor mij geen doen.

ik wacht nog wel even en koop het opnieuw over misschien een half jaar als ze alles weten te fixen

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 06:35:
[...]

Het is meer dat de PP-29 gewoon niet correct is met de stats die er voor staan.
Je kan nooit een sub hebben die beter op long ranged is dan een AR.
Het zegt ook genoeg als 99.9% van de mensen daarmee speelt.

[ Voor 5% gewijzigd door stomley op 23-11-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

stomley schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:58:
[...]

Ik heb hem nog niet vrijgespeeld, maar doordat ik hem steeds kan oppakken heb ik al een wat Gear voor de PP vrijgespeeld...

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
De PP29 vind ik het minst erge. Ik stoor me meer aan de helikopters en hovers en racecars (Bolte)

[ Voor 12% gewijzigd door ViperTim op 23-11-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
ViperTim schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:17:
De PP29 vind ik het minst erge. Ik stoor me meer aan de helikopters en hovers en racecars (Bolte)
Dit zijn onder meer mijn redenen geweest voor een refund, het is geen F1 spel!!
Ook de hoeveelheid gear waarmee elk spel start aan heli's auto's en hovercrafts en het feit dat je ze letterlijk overal kan inroepen geeft bij mij veel iritatie.

je kan geen lift uit of er staat een hovercraft op het dak 8)7

ik kan niet vanonder een dak door spleten omhoog schieten maar vanaf bovenaf kunnen ze mij makkelijk raken..

C4 op een tank doet vrijwel geen damage, maar ligt het er om heen op de grond op 1M afstand dan is mijn halve tank direct kapot...

Hoe lang het wel niet duurt om een checkpoint alleen te veroveren is niet normaal meer

upside is de winguite dat ding is gewoon geweldig maar de rest van de specialists zijn echt mega overbodig en totaal nutteloos.. ze hadden het beter zo kunnen maken dat je een wingsuit ergens kan oppakken of in plaats van de ammo box of iets dergelijks

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn toch wel aan het nerfen aan de back-end. De PP-29 was in de eerste week een absoluut monster met de silencer en de 1,5x holo, dat is nu helemaal niets meer.

Los van het feit dat een silencer niet meer nodig is omdat je toch 24/7 gespot bent door die sloot aan proximity grenades.

Je moet nu de long barrel hebben en de XO smart 2x scope. ;)

Afgezien van de SVK zijn alle andere wapens zijn gewoon borderline onspeelbaar. Te weinig damage over range, te trage kogels, te hoge recoil en/of teveel spread.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:43

Shabbaman

Got love?

maubaan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:29:
ze hadden het beter zo kunnen maken dat je een wingsuit ergens kan oppakken of in plaats van de ammo box of iets dergelijks
Zoals de elite kits in BF1. Dat vond ik leuk (en dan vooral campen tot een tegenstander de kit pakte en dan een bayonet charge in te zetten).

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Nu online
Dark rock 4 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stomley schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:58:
[...]

is ook de reden waarom ik er vrij weinig mee speel.
Straks wordt ie generfed en dan zit je met geinvesteerde tijd in een wapen die je nooit meer gebruikt.

Kies ik liever direct wapens waar ik mee zal blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:57:
[...]

is ook de reden waarom ik er vrij weinig mee speel.
Straks wordt ie generfed en dan zit je met geinvesteerde tijd in een wapen die je nooit meer gebruikt.

Kies ik liever direct wapens waar ik mee zal blijven spelen.
True, Recoil op het ding is gewoon totaal 0. Zo bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Op welk voltage heb je de fans ingesteld? Mijn CPU wordt wel wat warmer dan 60 graden met een load van 55%. (Ik heb ook een dark rock pro 4)

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rake titel: "Battlefield 2042: Frustration Simulator"

[ Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 23-11-2021 18:29 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:22
Ik snap de kritiek niet echt. Ja er zijn wat rare dingen. Maar de game voelt echt als een Battlefield voor mij. Nou helpt het misschien ook dat de laatste BF die ik gespeeld heb BF3 is. Dus als die extra dingen zijn voor mij ook totaal niet nodig. Maar ik kan me voorstellen dat als je het gewend ben van de vorige games dat het wel een gemis is.
Pagina: 1 ... 21 ... 38 Laatste

Let op:
Er is een apart topic voor de consoles: [XBOX/PS] Battlefield 2042