Dat zijn getelde dagen. Community servers ga je nooit meer terug krijgen omdat je daarmee als bedrijf effectief geen weg naar microtransacties kan maken.Erwin1967 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:56:
[...]
Het leuke aan battlefield 4 is dat je naar bepaalde servers kunt gaan met spelers die je kent. Nu is het allemaal vrij anoniem en echt minder leuk. Je kunt je tegenstanders minder goed inschatten qua sterkte en het dwingt je ook niet om beter te worden.
Eigen 24/7 cqb maps in COD of BF, neee kijk uit, anders unlock je de skins te snel en heb je binnen no time goud, obsidian of whatever. Je verkleint dan de kans dat mensen op de BUY button drukken voor glimmende skins want je hebt al leuks unlocked. Hell, kent er iemand CSBANANAS nog rond 2003/2004? Je kon daar eigen skins maken, uploaden en er zaten skins en audio changes in die beter waren dan het origineel..
Bedenk even waarom er in COD of BF (in mindere mate) geen server browser meer zit met eigen admins of mod support terwijl dit vroeger geweldig was en de longevity van een spel vergroot. Een mooi voorbeeld was warcraft mode in CS en noem een paar andere gekke custom game modes.
Nu krijg je curated content, curated playlists in een spel waar jij voor betaald. Vroeger was je nog koning van je eigen kopietje. Zin in CQB only, sniper only of whatever? Gaan met die banaan!
En tsjah, community servers? Geweldig. Log in en je denkt, zou die ene pro al online zijn die in de top 5 zat? Geweldige incentive, server met ranking mod. Om de minuut bericht in de chatbox pushen en je naam voorbij zien komen. Persoonlijk vond ik dat altijd geweldig om dan je best te doen en in die lijst te komen. Nu is het stacato, anoniem zoals je zelf al aangeeft. Je ziet elkaar nooit meer, geen binding. Enkel die 3 vriendjes die in je squad mee mogen.
Enfin, community servers. Ja daar staat die, Erwin, op de tweede plaats met totale kills van de server… Of juist niet, als newbie zijnde, hey, wees niet boos, treur niet.. ook als je slecht was had je een plek.
Er waren genoeg servers die je stats tracken en enkel spelers toelaten met een maximum van 0,5 k/d > 0,75 k/d en ga zo maar door. Iedereen had zo wel mogelijkheden.
Niks geen random bullet bloom om slechte spelers te beschermen van pro’s of skill based matchmaking. Of het weglaten van scoreboards om zo eventuele zeer weg te nemen van slechte spelers.
Vroeger had je dit soort halfgebakken, fucking slechte designkeuzes niet nodig want de community loste veel zelf op.
Waarom dit met elke editie weer uit spellen gesloopt word en steeds gekkere zaken intrede maken om casuals ruimte te geven ontgaat mij. De kwaliteit is er dan ook niet meer.
Maar mensen genieten, want mooie graphics, en oh 128 spelers.
Ik vind het zuur, alles is weg en ik vraag me af of mensen blind zijn, niet beter weten en als maar blijven zeggen, cool! Ik geniet.
Komt er dan ooit nog een shooter die in gaat zetten op de oude standaard? Mod support, community dedicated servers? Ik betwijfel het.
Want minder geld.