De koffie en gebak is gelukt! Kan menig toertochtje een puntje aanzuigen qua verzorging en voorbereiding zo!rolandos582 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:59:
Jullie beginnen toch wel van VanSpeykWheels en krijgen een cursus wielen richten met koffie en gebak mag ik hopen? Als je dan toch in Castricum bent....
Is dit overigens het B team?
Ik heb vandaag gedrift met de auto van m'n pa. Veel leuker. Oh, en ik h b gebowld en pizza gegeten.rolandos582 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:15:
Jullie zaten wel aan aparte tafeltjes, dat is niet zo sociaal. Had je hoi1234 ook wel kunnen meenemen

En na afloop natuurlijk ff lusje eraan geplakt tot zonsondergang, niemand wilde alleen meer mee

Mocht je ook nog een ijsje en werd je thuis gebracht?hoi1234 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:24:
[...]
Ik heb vandaag gedrift met de auto van m'n pa. Veel leuker. Oh, en ik h b gebowld en pizza gegeten.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Misschien kun je dan beter naar andere topics dan de fiets gerelateerde.hoi1234 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:24:
[...]
Ik heb vandaag gedrift met de auto van m'n pa. Veel leuker. Oh, en ik h b gebowld en pizza gegeten.
Ik mocht dat vroeger ook. Maar ben jij niet te groot om op schoot van jouw vader achter het stuur te zitten?
[ Voor 15% gewijzigd door wisselwerking op 18-09-2021 20:58 ]
Vroeger had je een gezegde "je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn".hoi1234 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:24:
[...]
Waarvan akte.
Nee het tweede team.rolandos582 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:15:
Jullie zaten wel aan aparte tafeltjes, dat is niet zo sociaal. Had je hoi1234 ook wel kunnen meenemen
Ik ben er bij 5 aanwezig geweest volgens mij; 2 keer nh, 1 keer heuvelrug, 1 keer limburg en rondje ijsselmeer.
[ Voor 64% gewijzigd door DDX op 18-09-2021 21:05 ]
Oh jullie doen ook onofficiële tochten?DDX schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:04:
Ehms is inmiddels al editie 10 ofzo hoor
Ik ben er bij 5 aanwezig geweest volgens mij; 2 keer nh, 1 keer heuvelrug, 1 keer limburg en rondje ijsselmeer.

Ja. Moest alleen zelf rijden. Ijs moest ik uit de diepvries pakken. Maar had geen honger meer.mhr-zip schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:41:
[...]
Mocht je ook nog een ijsje en werd je thuis gebracht?
[ Voor 13% gewijzigd door hoi1234 op 18-09-2021 21:16 ]
Fijn dat je de diepvries wel mag gebruiken, nu de wasmachine noghoi1234 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:14:
[...]
Ja. Moest alleen zelf rijden. Ijs moest ik uit de diepvries pakken. Maar had geen honger meer.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Die moest ik vanochtend aanzetten. Dus dat is ook gefixt.Nutterd schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:17:
[...]
Fijn dat je de diepvries wel mag gebruiken, nu de wasmachine nog
Die andere 4 tochten die ik met got mensen heb gefietst waren net zo officieel/onofficieel als de rit van vandaagrolandos582 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:06:
[...]
Oh jullie doen ook onofficiële tochten?
Er was ook leven vóór @rolandos582 😉rolandos582 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:03:
Lekker bezig mannen! Voor herhaling vatbaar dus, editie 3 komt er ook sowieso wel
Was mooi inderdaad daar bij "het Dordrecht" van Noord Holland.DDX schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:32:
Wij zijn gezellig naar de mega kermis gegaan, heb je toch weer gemist.
Deze man moest zo nodig één hoogtemeter meer als de rest.
Maak je nou een verwijzing naar het gezegde " Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het word"mhr-zip schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:08:
[...]
Was mooi inderdaad daar bij "het Dordrecht" van Noord Holland.
Hoe dichter bij Beverwijk, hoe bezorgder ik kijk.McMiGHtY schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:31:
[...]
Maak je nou een verwijzing naar het gezegde " Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het word"
Maar als je stopt bij de neppe brievenbus dan eindig je niet “het” segment. Die loopt een meter of 5 verder door (tot waar de brievenbus stond voor de verbouwing). Je zou maar volle bak het kopje op zijn gereden en dan 5 minuten bij je tijd op geteld krijgen omdat je een foto wilde maken (is mij noooit overkomen hoor…mhr-zip schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:08:
[...]
Was mooi inderdaad daar bij "het Dordrecht" van Noord Holland.
[...]
Deze man moest zo nodig één hoogtemeter meer als de rest.
+opent Strava, kijkt naar PRs, weet voldoendeMcMiGHtY schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:52:
Social Ride... It's about the journey....not about the destination
I call BS!
*Mompelt* ddx fietste rustig zei die....klopt niks vanHolk schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:06:
[...]
+opent Strava, kijkt naar PRs, weet voldoende
I call BS!
Hij had stukken met een hartslag onder de 100McMiGHtY schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:08:
[...]
*Mompelt* ddx fietste rustig zei die....klopt niks van

Naja..voor mezelf weet ik waarom het komt dat ik iets minder fit dan vorig jaar omstreeks deze tijd ben. Aankomende tijd maar #vieshard trainen en dan komt het volgende keer vanzelf goed.
Ik begreep dat @mhr-zip de volgende organiseert maar dan ergens in Limburg en dan gelijk een weekeind.
De vader van @hoi1234 is er dan ook als bezemwagen en @hoi1234 bakt dat recovery pizza's.
@DDX komt op de fiets heen en de rest gewoon met de auto, of, en dat kan ook met overgekochte treinkaartjes.
Je wilt niet dat ik pizza's van bakken hoor. Das m'n vaders afdeling. Bezemwagen kan wel.McMiGHtY schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:21:
Ik ook..(not)
Naja..voor mezelf weet ik waarom het komt dat ik iets minder fit dan vorig jaar omstreeks deze tijd ben. Aankomende tijd maar #vieshard trainen en dan komt het volgende keer vanzelf goed.
Ik begreep dat @mhr-zip de volgende organiseert maar dan ergens in Limburg en dan gelijk een weekeind.
De vader van @hoi1234 is er dan ook als bezemwagen en @hoi1234 bakt dat recovery pizza's.
@DDX komt op de fiets heen en de rest gewoon met de auto, of, en dat kan ook met overgekochte treinkaartjes.
Wat flauwrolandos582 schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:47:
Ik hoor net dat @hoi1234 niet is uitgenodigd

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Je pakt het stokje op begrijp ik?Mistraller schreef op maandag 20 september 2021 @ 00:45:
Volgende rit: GoT winterbikkels dan maar?
Nee. Dat is net als solo gaan fietsen en onderweg een online meeting starten.

Lag er een stokje dan?

---------------
Wellicht leuk om in de winterperiode is te kijken of je het centraler kan oppakken en niet op de coronamanier zoals de laatste twee zeg maar.
Er is zeker wat te zeggen voor een centrale aanpak maar laat mij een lans breken voor de gedistrubueerde rides. Er zijn mensen (waaronder ikzelf) die bij voorbaat afhaken als ze een uur of meer aanreistijd nodig hebben voor een fietsritje.McMiGHtY schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:08:
Wellicht leuk om in de winterperiode is te kijken of je het centraler kan oppakken en niet op de coronamanier zoals de laatste twee zeg maar.
Kun je alsnog gewoon gaan rijden met de mensen die wel mee willen. Enig punt van aandacht is de groepsgrootte. Niet iedereen is gewend om in grote groepen te rijden en met het oog op de verkeersveiligheid is het misschien handig om deze te splitsen.DieAnder schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:46:
[...]
Er is zeker wat te zeggen voor een centrale aanpak maar laat mij een lans breken voor de gedistrubueerde rides. Er zijn mensen (waaronder ikzelf) die bij voorbaat afhaken als ze een uur of meer aanreistijd nodig hebben voor een fietsritje.
Heeft zeker wat...zeker als je met NHSB fietst.DieAnder schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:46:
[...]
Er is zeker wat te zeggen voor een centrale aanpak maar laat mij een lans breken voor de gedistrubueerde rides. Er zijn mensen (waaronder ikzelf) die bij voorbaat afhaken als ze een uur of meer aanreistijd nodig hebben voor een fietsritje.
Hear, Hear!DieAnder schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:46:
[...]
NHSB goes:McMiGHtY schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:18:
[...]
Heeft zeker wat...zeker als je met NHSB fietst.
Utrecht
Limburg
Girona
Ik kan niet wachten.
Wat was er corona aan de vorige 2 dan?McMiGHtY schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:08:
Wie de schoen past trekke hem aan.
Denk dat er juist meer opkomst is geweest door deze "aanpak". Bijv. door wat @DieAnder zegt.
@DieAnder hoe hard moet je rijden om de Utrechtse heuvelrug te halen in een uur

In mijn geval zou ik dan 210+ km/u moeten rijdenmhr-zip schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:31:
[...]
Wat was er corona aan de vorige 2 dan?
Denk dat er juist meer opkomst is geweest door deze "aanpak". Bijv. door wat @DieAnder zegt.

... zodat we daar omheen kunnen fietsen? Je kent mijn postuur en hebt mijn 'prestatie' op het Kopje van Bloemendaal gezien. Hoogteverschillen en ik gaan niet goed samen (voor de niet ingewijden: ik zou mijn klimtijden met een kalender meten, niet met een stopwatch).mhr-zip schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:31:
[...]
Maar om inhoudelijk in te gaan op je vraag: met de auto is het voor mij bereikbaar zonder al te veel verkeersregels te overtreden.
NHSB goes Utrecht is een keuze hè. Daar horen consequenties bij.scraemus schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:53:
[...]
In mijn geval zou ik dan 210+ km/u moeten rijdenen moet er dan ook niet een stoplicht o.i.d. op rood staan want dan moet er al weer gas bij
[ Voor 19% gewijzigd door DieAnder op 20-09-2021 13:58 ]
Volgende vraag, wat is de topsnelheid van je auto?scraemus schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:53:
[...]
In mijn geval zou ik dan 210+ km/u moeten rijdenen moet er dan ook niet een stoplicht o.i.d. op rood staan want dan moet er al weer gas bij
Volgens de fabrikant 195 km/u (zelf nog niet getest overigens)mhr-zip schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:12:
[...]
Volgende vraag, wat is de topsnelheid van je auto?
verkeerde topicmhr-zip schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:12:
[...]
Volgende vraag, wat is de topsnelheid van je auto?
Het kopje lukte mij nog wel op "kracht"DieAnder schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:55:
[...]
... zodat we daar omheen kunnen fietsen? Je kent mijn postuur en hebt mijn 'prestatie' op het Kopje van Bloemendaal gezien. Hoogteverschillen en ik gaan niet goed samen (voor de niet ingewijden: ik zou mijn klimtijden met een kalender meten, niet met een stopwatch).
Da's voor het weekeindje Limburg waar je het gisteren over had toch?mhr-zip schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:34:
[...]
Het kopje lukte mij nog wel op "kracht", maar als het langer wordt heb ik ook de 34x32 nodig.
Toen de afgelopen twee gepland werden waren er nog wat corona regels die grote groepen niet toelieten...mhr-zip schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:31:
[...]
Wat was er corona aan de vorige 2 dan?
En ik denk eigenlijk best wel dat de "regionale" insteek goed werkt als ik er even wat langer over nadenk.
En een klein stukkie extra naar de start ( op de fiets of met de auto) is voor mij geen probleem ( en als ik zo keek naar de mensen die afgelopen zaterdag met de auto naar de koffie met appelgebak van @ElGreco kwamen is dat voor meer mensen geen probleem)
• Nee, gewoon in mijn eigen stad/fietsafstand
• Ja, maar niet meer dan een uur
• Ja, anderhalf uur is prima
• Ja, 2 uur of langer, geen probleem!
Ook een poll maken? Klik hier
Wil hier wel een side note bij maken. 2,5 uur rijden naar Zuid-Limburg vind ik minder een probleem dan 2 uur naar Zwolle (ik wil geen Zwollenaren beledigen ofzo, maar het staat nog niet boven aan mijn bucketlist).418O2 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:34:
Poll: Bereid te reizen voor een rit?
[Afbeelding]
zwolle is vrij dicht bij de holterberg hemhr-zip schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:10:
[...]
Wil hier wel een side note bij maken. 2,5 uur rijden naar Zuid-Limburg vind ik minder een probleem dan 2 uur naar Zwolle (ik wil geen Zwollenaren beledigen ofzo, maar het staat nog niet boven aan mijn bucketlist).
Niks mis met Zwolle eo, staat alleen niet boven aan de bucket list.
Maar ik bedoel het volgende. Ik maak niet alleen de overweging op tijd.
Maar ook op het te fietsen rondje, en de mensen die mee gaan.
Lijkt me evident dat een mooie route belangrijk is. En limburg is dan wel mooi inderdaad. Alleen voor "ons" wel heul ver rijdenmhr-zip schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:32:
[...]
Niks mis met Zwolle eo, staat alleen niet boven aan de bucket list.
Maar ik bedoel het volgende. Ik maak niet alleen de overweging op tijd.
Maar ook op het te fietsen rondje, en de mensen die mee gaan.
Heb je herstel rit gepland?rolandos582 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:34:
Rijden met @mhr-zip is ook wel 1.5 uur waard
Na 2x niet kunnen weet ik niet of ik mag stemmen maar doe het toch! Mits ik kan natuurlijk418O2 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:34:
Poll: Bereid te reizen voor een rit?
[Afbeelding]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Rit is al 3 maand van te voren bekend, gewoon vrij houden in je agenda dus.Nutterd schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:58:
[...]
Na 2x niet kunnen weet ik niet of ik mag stemmen maar doe het toch! Mits ik kan natuurlijk
Sorry schat de vakantie van 3 weken met de kinderen gaat niet door, want papa moet 5 uurtjes fietsen met een paar nerds.rolandos582 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:59:
[...]
Rit is al 3 maand van te voren bekend, gewoon vrij houden in je agenda dus.
Stond een bruiloft (mijn eigen) en een vakantie geplanned...moeders de vrouw is best coulant qua fietsen maar deze had ik niet moeten flikken om af te zeggenrolandos582 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:59:
[...]
Bij de vorige was de kleine (voor de eerste keer) ziek...kan heel stoer zeggen dat ik graag was gekomen maar niet mocht van mijn vriendin maar ik wou toen zelf niet weg
mhr-zip schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:01:
[...]
Sorry schat de vakantie van 3 weken met de kinderen gaat niet door, want papa moet 5 uurtjes fietsen met een paar nerds.

Ohja... Daar heb ik geen last vanmhr-zip schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:01:
[...]
Sorry schat de vakantie van 3 weken met de kinderen gaat niet door, want papa moet 5 uurtjes fietsen met een paar nerds.

Hebben we al een nieuwe datum dan?rolandos582 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:59:
[...]
Nog niet, zal wel voorjaar worden ofzo. Teveel mooi weer rijders

Maar een gezamenlijke rit op zwift is een optie
Don’t overdo it.
Teutoburgerwald (oid) is voor een deel van Gelderland, Overijssel en het noorden dan eigenlijk een veel betere optie. Rustiger, dichterbij, uitdagender volgens mij...Tweakers gaat internationaal418O2 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:33:
[...]
Lijkt me evident dat een mooie route belangrijk is. En limburg is dan wel mooi inderdaad. Alleen voor "ons" wel heul ver rijden
Denk dat het vanuit Rotterdam en Alkmaar en alles daar tussenin (feitelijk Amsterdam en omstreken dus
Tekelenburg en omgeving werd ook al geopperd als volgende locatie in de Groningen Signal groep.ZieMaar! schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:28:
[...]
Teutoburgerwald (oid) is voor een deel van Gelderland, Overijssel en het noorden dan eigenlijk een veel betere optie. Rustiger, dichterbij, uitdagender volgens mij...Tweakers gaat internationaal.
Niet in de laatste plaats om te kijken of @rolandos582 ook zo veel praat als de weg omhoog gaat
Hello fellow humans
Afgelopen zaterdag was misschien mijn vlakste ritje ooit, maar saai kon ik dat stukje dwars door de kermis/bazaar/whatever in Beverwijk nou niet direct noemenjoint_me schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:52:
Als we naar de Ardennen / Eiffel gaan wil ik ook wel langer rijden, vlak is ook zo saai.
Dat is net als kijken naar een s*xcam. Geen r**t aan.rolandos582 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:22:
[...]
Maar een gezamenlijke rit op zwift is een optie
Ipv legendarische verhalen over weet ik veel hoe vaak lek rijden enzo, krijg je "mijn internet hapert". Nou.

---------------
NHSB goes buitenland volgend jaar?joint_me schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:52:
Als we naar de Ardennen / Eiffel gaan wil ik ook wel langer rijden, vlak is ook zo saai.
Hoe heet het Beverwijk van Zwolle?McMiGHtY schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:17:
En een hele mooie omgeving daar..zou dat dus niet zomaar bij voorbaat aan je voorbij laten gaan.
( Al zou ik niet ik Zwolle zelf starten maar een mooi klein dorpje in de buurt)
#teamspatbordenfietsrolandos582 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:22:
[...]
Nog niet, zal wel voorjaar worden ofzo. Teveel mooi weer rijders
Dit klinkt heeeeel erg goedZieMaar! schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:28:
[...]
Teutoburgerwald (oid) is voor een deel van Gelderland, Overijssel en het noorden dan eigenlijk een veel betere optie. Rustiger, dichterbij, uitdagender volgens mij...Tweakers gaat internationaal.
Denk dat het vanuit Rotterdam en Alkmaar en alles daar tussenin (feitelijk Amsterdam en omstreken dus) wel wat te ver is, al klinkt NHSB on tour wel lekker natuurlijk.
Ja...maar dat was het gravelclubjeDDX schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:25:
[...]
December ofzo toch, onverhard ritje ergens ?
Die natuurgebieden waren we doorheen reden vond ik anders ook niet verkeerd..ZieMaar! schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:55:
[...]
Afgelopen zaterdag was misschien mijn vlakste ritje ooit, maar saai kon ik dat stukje dwars door de kermis/bazaar/whatever in Beverwijk nou niet direct noemen.
(nu nog actie..)
Noem het Kopje maar vlak...ZieMaar! schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:55:
[...]
Afgelopen zaterdag was misschien mijn vlakste ritje ooit, maar saai kon ik dat stukje dwars door de kermis/bazaar/whatever in Beverwijk nou niet direct noemen.
En Internationaal...volgens mij was het zelfs behoort exotisch..
Ja die zag ik ook langs komen... Maar die word niet echt opgepakt volgens mij..Prulleman schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:43:
in het mtb topic wordt ook al over de volgende tweakers ride gesproken
(nu nog actie..)
Naja..ik heb geen MTB...dus..
Zaterdag hebben we toch ook gewoon gravel gedaan ?
(wat ook echt gravel was en niet modder weilanden oid)
[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 21-09-2021 15:46 ]
(Modderweilanden...? Wat heb ik gemist? )
[ Voor 37% gewijzigd door McMiGHtY op 21-09-2021 15:47 ]
Teken geld, dan komen de grote namen vanzelf.ZieMaar! schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:48:
Klinkt goed! Ik ben Gelderlander en op de een of andere manier wil hier niemand fietsen (los van de gravelride) dus ik rij sowieso wel.
Ik wil bij een volgende gelegenheid wel een rit organiseren. Dat hád ik ook al gepland, maar ging onverwacht niet door (thuisquarantainemhr-zip schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:10:
[...]
Wil hier wel een side note bij maken. 2,5 uur rijden naar Zuid-Limburg vind ik minder een probleem dan 2 uur naar Zwolle (ik wil geen Zwollenaren beledigen ofzo, maar het staat nog niet boven aan mijn bucketlist).
Er was echter ook maar één deelnemer @hoi1234 die mee wilde gaan in Zuid-Limburg, dus die heb ik helaas een teleurstelling moeten bezorgen.
Mocht er animo zijn, dan graag. Wel ga ik pas vanaf 3 personen (mezelf niet meegeteld) aan de slag voor route, start- en rustpunt.
Trainen op Mallorca of wordt het een hoogte stage op de Teide?
Ik hoor een hoop enthousiaste dingen!
Allebei denk ik...mhr-zip schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:49:
[...]
Por que no los dos?mhr-zip schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:49:
[...]
Zolang dr geen 4000hm in zitten en er bovenop gewacht word...Ramon 73 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:48:
[...]
Ik wil bij een volgende gelegenheid wel een rit organiseren. Dat hád ik ook al gepland, maar ging onverwacht niet door (thuisquarantaine).
Er was echter ook maar één deelnemer @hoi1234 die mee wilde gaan in Zuid-Limburg, dus die heb ik helaas een teleurstelling moeten bezorgen.
Mocht er animo zijn, dan graag. Wel ga ik pas vanaf 3 personen (mezelf niet meegeteld) aan de slag voor route, start- en rustpunt.
Zeker niet, maar dat was niet helemaal nieuw voor meMcMiGHtY schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:43:
[...]
Die natuurgebieden waren we doorheen reden vond ik anders ook niet verkeerd..
Wacht maar tot je door die braderie in Valkenburg gestuurd word...ZieMaar! schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:54:
[...]
Zeker niet, maar dat was niet helemaal nieuw voor me. Beverwijk wel
.
Dit topic is gesloten.