De Jong viel mij vies tegen, met name in het omschakelen bij balverlies huppelde ie er maar een beetje achteraan.snmght schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:53:
Gravenberch viel mij gisteren ook tegen maar verder viel iedereen me eigenlijk heel erg mee. Die passes van Blind en De Vrij blijven smullen. Waren ze al goed in maar Frankie kon er ook wat van en moedigt het vast aan.
Wijnaldum vond ik weergaloos, Malen bracht absoluut wat ik ervan verwachtte en maakte dat Depay ook beter speelde. Ik hoop dat hij mag blijven staan in de achtste finale!
Um Sneijder is volgens mij een van de meest succesvolle voetballers uit de Nederlands geschiedenis. Misschien wel de beste van de laatste 20 jaar als je verder kijkt dan alleen titels en resultaten maar in ogenschouw neemt hoe belangrijk hij is geweest voor de teams waar hij voor speelde. Als je een MVP moet kiezen voor de successen van Nederland in 2010 en 2014 dan is dat zeker Sneijder.
[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 22-06-2021 19:58 . Reden: Quote aangepast ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dit dus.Mark31 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 06:54:
[...]
We zullen in dit systeem nooit kampioen worden.
Kijk nederland oekraine maar terug, iets betere tegenstander en snijd zo door onze linies.
Wat als dat Frankrijk of Portugal staan ?
2 landen die houden van counteren, die snijden er zo doorheen
Ach we hebben de groep overleefd, verder proberen maar niet teveel te verwachten.
Verdedigend is het gewoon matig
Ah, de bekende dosis onderschatting van de 'kleintjes' komt hier weer om de hoek kijken (of is het overschatting van ons eigen kunnen?)Zewatanejo schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:51:
[...]
Het gaat er dus vooral om dat we zo lang mogelijk in het toernooi blijven. Zwakke tegenstanders maakt dat gemakkelijker.
Doe maar gewoon gelijk een grote, dan weten we hoe we er écht voor staan en kunnen we wellicht op of boven ons kunnen spelen. Wat zegt het halen van een eventuele halve finale als de weg ernaartoe alleen maar tegen de kleintjes was? Kietelen moet je ze zeg ik je! Kietelen!
Dat gezegd hebbende: de opstelling van gisteren van geen verkeerde. Frank moet vaker naar de vliegtuigjes luisteren
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Volgens mij had Frenkie een snipperdag genomen, ja. Ook minder nauwkeurig dan normaal in de passing.toolkist schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:05:
[...]
De Jong viel mij vies tegen, met name in het omschakelen bij balverlies huppelde ie er maar een beetje achteraan.
Robben?Dr. Strangelove schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:10:
[...]
Um Sneijder is volgens mij een van de meest succesvolle voetballers uit de Nederlands geschiedenis. Misschien wel de beste van de laatste 20 jaar als je verder kijkt dan alleen titels en resultaten maar in ogenschouw neemt hoe belangrijk hij is geweest voor de teams waar hij voor speelde. Als je een MVP moet kiezen voor de successen van Nederland in 2010 en 2014 dan is dat zeker Sneijder.
Maar Sneijder zeker één van de meest belangrijke spelers, zeker voor het Inter waar hij de CL mee won.
4-3-3 is voor mij niet heilig. Met 5-3-2 zijn we efficiënt, vermakelijk en buitenlandse media praten positief over ons land. Wat willen we nog meer?
Da's wel grappig, ik zag hem juist een paar keer wel er achter aan gaan en vond dat juist positief ten opzichte van eerdere wedstrijden. Daar heb ik hem wel vaker op betrapt inderdaad, dat hij er achteraan hobbelt maar net niet hard genoeg om echt een verschil te maken of druk te zetten.toolkist schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:05:
De Jong viel mij vies tegen, met name in het omschakelen bij balverlies huppelde ie er maar een beetje achteraan.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die beker natuurlijk!Enigmus schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:09:
4-3-3 is voor mij niet heilig. Met 5-3-2 zijn we efficiënt, vermakelijk en buitenlandse media praten positief over ons land. Wat willen we nog meer?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Het ging hier even of de kritiek op Depay bashen was of niet. Ik zie op Nu.nl filmpjes staan waarin Wijnaldum aangeeft dat "het team Depay moet helpen om het beter te doen" en de Boer zegt dat "Depay de eerste is die vindt dat het beter moet .
Blijkbaar valt het binnen Oranje ook op. Anders zou men daar vast niet over spreken of ingaan op vragen over de vorm van Depay. Ik ben benieuwd hoelang Depay zijn basisplaats houdt in deze vorm.
Blijkbaar valt het binnen Oranje ook op. Anders zou men daar vast niet over spreken of ingaan op vragen over de vorm van Depay. Ik ben benieuwd hoelang Depay zijn basisplaats houdt in deze vorm.
Daar ben ik ook bang voor. Macedonië sneed er al doorheen.Mark31 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 06:54:
[...]
We zullen in dit systeem nooit kampioen worden.
Kijk nederland oekraine maar terug, iets betere tegenstander en snijd zo door onze linies.
Wat als dat Frankrijk of Portugal staan ?
2 landen die houden van counteren, die snijden er zo doorheen
[ Voor 32% gewijzigd door ephymerous op 22-06-2021 16:59 ]
XXXVI
Ik zie Robben als een van de meest geniale spelers van Oranje ooit maar ik denk dat Sneijder toch een groter impact heeft gehad. Meer wedstrijden, veel meer minuten, best veel goals voor een middenvelder (zes minder dan Robben geloof ik) en, hoewel ik er geen data van heb, enorm veel assists vermoed ik.autje schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:38:
[...]
Robben?
Maar Sneijder zeker één van de meest belangrijke spelers, zeker voor het Inter waar hij de CL mee won.
Van tevoren vond ik Nederland geen kanshebber, niet eens een outsider. Nu zie ik dit marinaal positiever; een week geleden zag ik een wedstrijd tegen Frankrijk of Portugal met angst en beven tegemoet, nu zie ik eigenlijk alleen Italië als een kansloze missie. Al die andere landen hebben ook wel hun manco's zie je nu. En Nederland is nog steeds, ik schat, misschien 5de of 6de op mijn persoonlijke odds checker maar ze laten wel wat lichtpuntjes zien. Er worden veel kansen gecreeërd, er zijn er best veel in gegaan ook (bitchen is prima maar 8 goals in drie wedstrijden is gewoon een uitstekende statistiek op een eindronde) en bij tijden staat het achterin als een huis.ephymerous schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:56:
Het ging hier even of de kritiek op Depay bashen was of niet. Ik zie op Nu.nl filmpjes staan waarin Wijnaldum aangeeft dat "het team Depay moet helpen om het beter te doen" en de Boer zegt dat "Depay de eerste is die vindt dat het beter moet .
[...]
Daar ben ik ook bang voor. Macedonië sneed er al doorheen.
Het is gewoon wisselvallig en daardoor gaan we het niet tot het einde redden, en je ziet ook dat er weinig diepte zit op de bank. Met wat wissels erbij gaat het meteen een stuk slechter.
Twee dingen dus: Laat het maar zolang duren als het duurt, da's alleen maar leuk, ook al winnen we de finale niet. En, belangrijker, laat het een goede repetitie zijn voor het vervolg van de WK kwalificatie. Dan zijn we hopelijk wat verder met dit team en doe je mogelijk wel serieus mee voor de prijs in 2022.
[ Voor 71% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-06-2021 17:16 ]
Oranje kan Italië, België en de winnaar van groep F pas tegenkomen in de finale.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:07:
Van tevoren vond ik Nederland geen kanshebber, niet eens een outsider. Nu zie ik dit marinaal positiever; een week geleden zag ik een wedstrijd tegen Frankrijk of Portugal met angst en beven tegemoet, nu zie ik eigenlijk alleen Italië als een kansloze missie
Overigens speelde Oranje in oktober nog zeer verdienstelijk gelijk tegen de Italianen in Bergamo.
Uh.. tis vooral onze manier van verdedigen wat zorgen baart.ephymerous schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:56:
Kansen creëren we voorlopig genoeg.
Ik zie liever dat de mensen die moeten verdedigen de hand in eigen boezem stoppen
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 22-06-2021 18:26 ]
De eerste twee wedstrijden vond ik het als team heel prima, behalve voorin. Achterin was er weleens wat 'lek', maar er stond wel een team.
...
Kroatie lijkt Schotland vrij simpel aan de kant te zetten, dus via Kroatie en Denemarken naar de halve finale?
Had er een hard hoofd in, maar dit lijken toch ploegen die te doen moeten zijn

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Kroatië winst is volgens mij nog maar stap 1 van het proces om Portugal te ontlopen toch? Is ook afhankelijk van wat er in de groep van Spanje gebeurt.
Kans op Portugal lijkt me een stuk kleiner dan nr 3 van poule D
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Moest je het nou jinxen?naitsoezn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:29:
Kroatie lijkt Schotland vrij simpel aan de kant te zetten, dus via Kroatie en Denemarken naar de halve finale?Had er een hard hoofd in, maar dit lijken toch ploegen die te doen moeten zijn
Oh noes, KRO-SCH staat gelijk, POR-NLD incoming
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Staat inmiddels 3-1, dat komt goedPinobigbird schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:45:
XXXVI
Ik voorspel een flinke kater voor de anti-bondscoach kliek als Oranje via Tsjechië en Denemarken/Wales naar de halve finale gaat.naitsoezn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:29:
Kroatie lijkt Schotland vrij simpel aan de kant te zetten, dus via Kroatie en Denemarken naar de halve finale?Had er een hard hoofd in, maar dit lijken toch ploegen die te doen moeten zijn
Nouja, dan zorgt Frank er even voor dat we Qatar boycotten en hebben we alsnog een nieuwe, geen probleem.strafschop schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:24:
[...]
Ik voorspel een flinke kater voor de anti-bondscoach kliek als Oranje via Tsjechië en Denemarken/Wales naar de halve finale gaat.
Trouwens, had gemist bij NED-MKD dat er vanuit de KNVB een shirt was gegeven aan Pandev ter ere van zijn 122 interlands. Is dat een normaal gebaar vanuit de tegenstander? Desalniettemin een mooie geste.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nee, dat is niet normaal. Daarom is zo'n klein gebaar mooi. Het was niet zozeer zijn 122ste interland, het was zijn laatste wedstrijd als profvoetballer.Maarten_E schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:51:
Trouwens, had gemist bij NED-MKD dat er vanuit de KNVB een shirt was gegeven aan Pandev ter ere van zijn 122 interlands. Is dat een normaal gebaar vanuit de tegenstander? Desalniettemin een mooie geste.
alles kan off-topic
Ik heb juist heel veel zin in een pot tegen Portugal. Lastige ploeg maar niet schier onmogelijk als Nederland gedisciplineerd speelt.Pinobigbird schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:45:
Doe mij maar Portugal, "the death or the Gladiolus!" om met Louis te spreken.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
De makkelijke potjes zijn geweest, nu gaat het voor Oranje ook beginnen.
Ik zie NL nog niet als goed team. De centrale verdedigers zijn goed maar niet erg snel, de rest kan leuk meekomen maar is geen top.
Afsluiten tegen een echte tegenstander van naam lijkt mij lekkerder dan er roemloos uit gaan tegen de Tsjechen.
Ik zie NL nog niet als goed team. De centrale verdedigers zijn goed maar niet erg snel, de rest kan leuk meekomen maar is geen top.
Afsluiten tegen een echte tegenstander van naam lijkt mij lekkerder dan er roemloos uit gaan tegen de Tsjechen.
alles kan off-topic
ik zit net ns naar het schema te kijken, we hebben als we Baku halen, daar wel een makkie. Kortom je weet nooit hoe een koe een haas vangt, maar voor je het weet staan we in London.
Tja, wat is vervelender - met matig voetbal tegen zwakke tegenstanders de finale halen en dan van de mat geveegd worden door een topteam, of er meteen tegen een topteam uit gaan in de 1/8ste finale. In het laatste geval is de kater veel minder erg.
Maar zoals @Sjah zegt, je weet het niet. Met wat 1988-level mazzel kan je ook gewoon die cup pakken
Maar zoals @Sjah zegt, je weet het niet. Met wat 1988-level mazzel kan je ook gewoon die cup pakken
Als je in die finale ook matig voetbalt, doe mij dan maar in een topwedstrijd ten onder gaan tegen een nog beter team (wie dat dan ook moge zijn). 2010 was qua scorebord-journalistiek heel aardig, en als we die finale hadden gewonnen had ik ook op de banken gestaan (voor een WK titel zet ik één keer mijn principes opzij), maar het voetbal was natuurlijk niet om over naar huis te schrijven.Dr. Strangelove schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:29:
Tja, wat is vervelender - met matig voetbal tegen zwakke tegenstanders de finale halen en dan van de mat geveegd worden door een topteam, of er meteen tegen een topteam uit gaan in de 1/8ste finale. In het laatste geval is de kater veel minder erg.
Het grote probleem met Portugal is dat dat ook een lelijk voetballend team is (onbegrijpelijk met mensen als Ronaldo en Fernandes in de gelederen, maar goed). Zuigen, vallen, schoppen, en dan een vies doelpuntje erin prikken. Daarvan wil ik zelfs in een slechte wedstrijd winnen.
Stel dat Oranje het Griekenland van dit EK wordt. Zijn we dan blij? Ik niet in ieder geval. Wordt Dumfries dan de Charisteas van de ploeg?
Ja, ik zei het verkeerd. Mooi gebaar dan, zeker in de context van het EK. Zul je eerder zien bij een vriendschappelijke wedstrijd.Ankona schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 07:30:
[...]
Nee, dat is niet normaal. Daarom is zo'n klein gebaar mooi. Het was niet zozeer zijn 122ste interland, het was zijn laatste wedstrijd als profvoetballer.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Het zou me echt aan mijn ... roesten hoe ze kampioen worden, wanneer het lukt op de manier van Griekenland vind ik het ook best. We hebben het al zo vaak geprobeerd met mooi voetbal, dat werkt ook niet en stranden we vaak in de halve finale op penalty's.autje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:16:
[...]
Stel dat Oranje het Griekenland van dit EK wordt. Zijn we dan blij? Ik niet in ieder geval. Wordt Dumfries dan de Charisteas van de ploeg?
Uiteindelijk ben je de manier hoe je speelt na een tijdje weer vergeten, maar die beker blijft altijd..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Wat het ook wordt, het zal zonder Luuk de Jong zijn.
https://nos.nl/collectie/...n-actie-door-knieblessure
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Luuk is klaar met he EK helaas.
geblesseerd geraakt aan zijn knie op de training.
https://www.espn.nl/video/clip/_/id/8812492
geblesseerd geraakt aan zijn knie op de training.
https://www.espn.nl/video/clip/_/id/8812492
[ Voor 22% gewijzigd door DoeEensGek op 23-06-2021 09:56 ]
Ai geen fan maar kan een heel nuttige speler zijn. Na vdBeek de tweede speler al die we in de selectie moeten missen.ralpje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:51:
Gelukkig hebben we Weghorst nog
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
frenkie de jong en wijnaldum vallen voor mij wel onder top en niet onder "leuk meekomen".Ankona schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:00:
helaas heeft memphis zijn topvorm (nog) niet, waardoor het vooral voorin erg matig is. Heb wel goede hoop dat als Malen blijft staan het beter kan worden.
Frenkie de Jong zeker, ik wist dat ik iemand mistte..KingKoning schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:59:
[...]
frenkie de jong en wijnaldum vallen voor mij wel onder top en niet onder "leuk meekomen".
helaas heeft memphis zijn topvorm (nog) niet, waardoor het vooral voorin erg matig is. Heb wel goede hoop dat als Malen blijft staan het beter kan worden.
Wijnaldum twijfel gevalletje. Kan goed voetballen maar zijn rendement is m.i. te laag omdat hij teveel voor zichzelf speelt en te weinig voor het team.
Voor Depay geldt dat nog veel sterker
alles kan off-topic
Zeven doelpunten en drie assists in zijn laatste tien interlands.Ankona schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:05:
[...]
Frenkie de Jong zeker, ik wist dat ik iemand mistte..
Wijnaldum twijfel gevalletje. Kan goed voetballen maar zijn rendement is m.i. te laag omdat hij teveel voor zichzelf speelt en te weinig voor het team.
Voor Depay geldt dat nog veel sterker
Welk rendement vind jij te laag?
Ik zit de beelden van de training nog even terug te kijken, maar dat was toch wel een erg domme actie van Gakpo op Luuk de Jong. Hij lijkt bewust het standbeen van Luuk te raken, wat daardoor omdat het vast staat een vervelende knik maakt. We zullen het maar ‘scherp’ trainen noemen. Enorm jammer voor Luuk en voor Oranje… hij had tegen de betere landen nog wel eens van nut kunnen zijn als breekijzer.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Anoniem: 590973
Dit allemaal tegen B-landen qua voetbal. Rendement is dat niet de hoeveelheid kansen weg gezet tegen het aantal doelpunten? Niet de totale opbrengst.. Dus leuk als je scoort. Maar als je de helft van de kansen mist mag daar best kritisch naar gekeken worden.strafschop schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:12:
[...]
Zeven doelpunten en drie assists in zijn laatste tien interlands.
We hebben die EK titel al een keer gewonnen, dus het boeit me niet zo. Mooi voetbal is belangrijker dan winnen. Als het samenvalt is dat natuurlijk helemaal prima (ik ben niet voor niks Ajax fanM@cer schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:47:
[...]
Het zou me echt aan mijn ... roesten hoe ze kampioen worden, wanneer het lukt op de manier van Griekenland vind ik het ook best. We hebben het al zo vaak geprobeerd met mooi voetbal, dat werkt ook niet en stranden we vaak in de halve finale op penalty's.
Uiteindelijk ben je de manier hoe je speelt na een tijdje weer vergeten, maar die beker blijft altijd..
Gakpo heeft ook de geruchten over een mogelijke komst van Luuk de Jong naar PSV gehoord? Concurrent uitschakelenPatrickC schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:18:
Ik zit de beelden van de training nog even terug te kijken, maar dat was toch wel een erg domme actie van Gakpo op Luuk de Jong. Hij lijkt bewust het standbeen van Luuk te raken, wat daardoor omdat het vast staat een vervelende knik maakt. We zullen het maar ‘scherp’ trainen noemen. Enorm jammer voor Luuk en voor Oranje… hij had tegen de betere landen nog wel eens van nut kunnen zijn als breekijzer.
Drie doelpunten en twee assists in de zes wedstrijden tegen Frankrijk en Duitsland onder bondscoach Ronald Koeman.Anoniem: 590973 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:21:
[...]
Dit allemaal tegen B-landen qua voetbal. Rendement is dat niet de hoeveelheid kansen weg gezet tegen het aantal doelpunten? Niet de totale opbrengst.. Dus leuk als je scoort. Maar als je de helft van de kansen mist mag daar best kritisch naar gekeken worden.
Welke middenvelders benutten hun kansen beter ?
Ik ook, maar ik had toch liever gehad dat ze tegen de Spurs iets minder mooi hadden gespeeld in de halve finale.autje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:21:
[...]
We hebben die EK titel al een keer gewonnen, dus het boeit me niet zo. Mooi voetbal is belangrijker dan winnen. Als het samenvalt is dat natuurlijk helemaal prima (ik ben niet voor niks Ajax fan).
De EK titel alweer zo lang geleden, maar ik weet nog zoveel details van dat toernooi ondanks dat ik pas 11 was. Dat was toch een speciaal moment, het wordt dus wel weer eens tijd (al zie ik het nog niet gebeuren op dit moment).
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Strooi anders nog even wat zout in de wond.M@cer schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:28:
[...]
Ik ook, maar ik had toch liever gehad dat ze tegen de Spurs iets minder mooi hadden gespeeld in de halve finale.
Op zich speelde Ajax toen een hele goede wedstrijd, maar liepen ze zichzelf in de tweede helft voorbij. Gebrek aan ervaring op dat niveau, ook van de coach. Een wedstrijd 'killen'. Ik denk dat die ploeg dat nu niet zou overkomen.
De pijn zat hem daar vooral in het feit dat het in de laatste minuut gebeurde, en dat Spurs bovendien wel lelijk voetbal speelde: lange ballen op de grote spits, en dan gokken op de afvallende bal.
🤬ralpje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:51:
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
@ElPaco Ter info uitslag Nederland Oostenrijk klopt niet.
Mwoah Gakpo viel (goed) in tegen NMK, dus enige actie niet nee. Maar k.t is t welPWM schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:00:
Toch mooi, als je enige actie op het EK, het blesseren van een medespeler is....
meh, als ik het filmpje zie doet hij in principe niet echt veel verkeerd buiten de bal afschermen.PWM schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:00:
Toch mooi, als je enige actie op het EK, het blesseren van een medespeler is....
Trouwens, als Belg kende ik hem niet echt, maar hoe goed/leuk is die Malen om naar te kijken
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Sterker nog, imho is het De Jong die nog iets te lang doorgaat op die bal en daardoor z'n knie overstrekt.KipCurreh schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:55:
[...]
meh, als ik het filmpje zie doet hij in principe niet echt veel verkeerd buiten de bal afschermen.
Maar goed, dat maakt ook weinig uit. Vooral erg zuur voor De Jong.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Een paar leuke uitslagen in een makkelijke poule en we halen het alweer tot aan de finale 
Heerlijk dat Nederlands opportunisme.
Moet wel zeggen dat Nederland mij in positieve zin verrast, zeker in de laatste wedstrijd met Malen ipv Weghorst.
Hup Holland hup
Moet wel zeggen dat Nederland mij in positieve zin verrast, zeker in de laatste wedstrijd met Malen ipv Weghorst.
Hup Holland hup

Hij heeft nog geen penalty's gestopt dit toernooi. Das toch een minpuntje.strafschop schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:12:
[...]
Zeven doelpunten en drie assists in zijn laatste tien interlands.
Zonder Frenkie en Wijnaldum had dit Nederlands elftal niet eens mee gedaan aan dit toernooi.
Af en toe verbaas ik me echt als ik weer wat meningen lees.
Is dat zo? Ik ben nog niemand tegengekomen die Oranje hoger inschat als de nummer drie van groep F.Superkiwi schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:08:
Een paar leuke uitslagen in een makkelijke poule en we halen het alweer tot aan de finale
Het andere alternatief is Tsjechië. Die zijn niet beter dan Oekraïne of Oostenrijk.
En dan zit Oranje wel aan de goede kant van het schema in tegenstelling tot bijvoorbeeld België.
Is er nog een kans dat de nummer 3 van Poule F überhaupt niet doorgaat? Als PT met 0-4 verliest ofzo?
Het zou wel zonde zijn, alle drie die ploegen horen gewoon in de achtste finale.
Leukste lijkt mij eigenlijk als Portugal en Hongarije gewoon winnen. Dan krijg je Frankrijk als tegenstander (en heeft alleen de kantine juf punten in de poule)PWM schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:37:
Is er nog een kans dat de nummer 3 van Poule F überhaupt niet doorgaat? Als PT met 0-4 verliest ofzo?
alles kan off-topic
Laat maar, ik zit fout te denken
[ Voor 108% gewijzigd door gws24 op 23-06-2021 14:49 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Als ik het zo zie, moeten ze inderdaad precies met 4-0 verliezen : Dan zijn Tsjechie, Finland, Zwitserland en Ukraine in ieder geval beter.
Bij 3-0, staan ze gelijk met Finland, maar hebben meer doelpunten zelf gemaakt. Waarbij natuurlijk wel iemand van Groep E er nog voorbij kan.
Bij 3-0, staan ze gelijk met Finland, maar hebben meer doelpunten zelf gemaakt. Waarbij natuurlijk wel iemand van Groep E er nog voorbij kan.
[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 23-06-2021 15:07 ]
Dus in de praktijk, op deze manier kan de stand in de poules E en F goed of slecht worden voor Nederland.Voor de neutrale voetballiefhebber zijn de duels van vandaag al om de vingers bij af te likken. Maar voor de Oranje-fans is er nog meer reden om er eens goed voor te gaan zitten. De resultaten van vanavond bepalen namelijk wie zondag om 18.00 uur in Boedapest de opponent is van Nederland in de achtste finales.
Oranje treft een van de beste nummers drie. Na de uitslagen van dinsdag weten we dat er Nederland óf tegen Tsjechië óf tegen de nummer drie van groep F zal uitkomen. Wie die nummer drie van groep F wordt, is nog niet duidelijk. Alle vier de ploegen in de poule des doods (Frankrijk, Duitsland, Portugal én Hongarije) kunnen nog door op het toernoi. En ook is er nog een kans dat de nummer drie van groep F zich helemaal niet plaatst voor de achtste finales.
Wat we wel weten: als de beide nummers drie van groep E en groep F na vanavond minimaal drie punten hebben én een doelsaldo van 0 of beter, dan speelt Nederland de achtste finales tegen een gevreesde opponent uit de poule des doods.
In alle andere gevallen is Tsjechië de tegenstander, historisch gezien trouwens ook geen koekie voor Oranje...
Poule E:
- Spanje wint, Zweden wint: good
- Spanje wint, Zweden gelijk: good
- Spanje wint, Zweden verliest: bad
- Spanje gelijk, Zweden wint: bad
- Spanje gelijk, Zweden gelijk: bad
- Spanje gelijk, Zweden verliest: bad
- Spanje verliest, Zweden wint: good
- Spanje verliest, Zweden gelijk: good
- Spanje verliest, Zweden verliest: bad
Poule F:
- Duitsland wint, Portugal wint: bad
- Duitsland wint, Portugal gelijk: bad
- Duitsland wint, Portugal verliest: good/bad, Portugal moet met meer dan 1 goal verschil verliezen
- Duitsland gelijk, Portugal wint: bad
- Duitsland gelijk, Portugal gelijk: bad
- Duitsland gelijk, Portugal verliest: good/bad, Portugal moet met meer dan 1 goal verschil verliezen
- Duitsland verliest, Portugal wint: bad
- Duitsland verliest, Portugal gelijk: bad
- Duitsland verliest, Portugal verliest: good/bad, Portugal moet met meer dan 1 goal verschil verliezen én Duitsland moet met meer dan 1 goal verschil verliezen
Het gaat dus om bad en bad.
In poule E is Spanje in de meeste situaties veilig als ze gelijk spelen, tenzij Zweden verliest, dan liggen ze eruit met een gelijkspel.
In poule F komt het er eigenlijk op neer dat Portugal gewoon afgetekend moet verliezen.
Gaat spannend worden, in tegenstelling tot gisteren is er bij de teams die Nederland indirect moeten helpen niet zo'n sterke drive om er vol voor te gaan.
De resultaten in groep F zijn niet belangrijk meer als groep E goed valt.Dr. Strangelove schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:25:
[...]
Gaat spannend worden, in tegenstelling tot gisteren is er bij de teams die Nederland indirect moeten helpen niet zo'n sterke drive om er vol voor te gaan.
Ze hebben genoeg om voor te spelen.
Als de nummer 3 zich kwalificeert dan volgt België.
De nummer 2 speelt tegen Kroatië.
En de groepswinnaar tegen Finland/Oekraïne/Tsjechië.
Klopt, als E op good eindigt maakt F niet meer uit. Eindigt het op bad dan gaan we om 2100 in de herkansingstrafschop schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:47:
[...]
De resultaten in groep F zijn niet belangrijk meer als groep E goed valt.
Dat is waar, maar de eerste prio zal zijn om te overleven. Spanje zal bij een gelijke stand niet va banque gaan spelen om die derde plek te ontlopen vermoed ik, een gelijkspel is normaal gesproken voldoende voor ze om te overleven. Zal echter ook van de stand bij Zweden - Polen afhangen, zolang dat gelijk is of Zweden achterstaat zal alles eraan gelegen zijn om wel te winnen.Ze hebben genoeg om voor te spelen.
Als de nummer 3 zich kwalificeert dan volgt België.
De nummer 2 speelt tegen Kroatië.
En de groepswinnaar tegen Finland/Oekraïne/Tsjechië.
[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-06-2021 15:55 ]
Één min de kans op een gelijkspel tussen Spanje en Slowakije min de kans op winst van Polen op de Zweden.Sjah schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:03:
Hoeveel procent is nu de kans dat we toch Portugal/danwel nr 3 poule F kirjgen?
Hoe komt die indeling van de knockout-fase zo ingewikkeld? Ik probeer het te begrijpen maar snap er geen hol van. Ik denk (hoop) dat ik niet de enige ben. ;-)
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Nevermind
[ Voor 78% gewijzigd door ST10©DE op 23-06-2021 16:49 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Omdat er sinds dit toernooi opeens ook een aantal nummers 3 mee gaan. Behalve dat het dus erg lastig te begrijpen is, vind ik het ook beetje af doen aan de spanning in de poule. Het is nu alleen spannend omdat toevallig 3 grote landen in 1 poule zijn gekomen maar anders was er nooit zoveel om te doen geweest. Van mij mag het de volgende keer wel weer om de beste 2 gaanSpotmatic schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:26:
Hoe komt die indeling van de knockout-fase zo ingewikkeld? Ik probeer het te begrijpen maar snap er geen hol van. Ik denk (hoop) dat ik niet de enige ben. ;-)
En zelfs dat is niet spannend, aangezien er helemaal geen poule des doods is. Die gaan gewoon alle 3 door.Pompi schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:29:
[...]
Het is nu alleen spannend omdat toevallig 3 grote landen in 1 poule zijn gekomen maar anders was er nooit zoveel om te doen geweest.
True, is alleen beetje spanning voor wie die nummer 3 tegen gaat komen.PWM schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:30:
[...]
En zelfs dat is niet spannend, aangezien er helemaal geen poule des doods is. Die gaan gewoon alle 3 door.
Helemaal afhankelijk van hoe je de kans op deze uitkomsten zelf inschatSjah schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:03:
Hoeveel procent is nu de kans dat we toch Portugal/danwel nr 3 poule F kirjgen?
Poule E:
- Spanje wint, Zweden wint: good 25%
- Spanje wint, Zweden gelijk: good 20%
- Spanje wint, Zweden verliest: bad 3%
- Spanje gelijk, Zweden wint: bad 15%
- Spanje gelijk, Zweden gelijk: bad 5%
- Spanje gelijk, Zweden verliest: bad 12%
- Spanje verliest, Zweden wint: good 13%
- Spanje verliest, Zweden gelijk: good 5%
- Spanje verliest, Zweden verliest: bad 2%
Totaal: 63% good vs 37% bad.
Poule F:
- Duitsland wint, Portugal wint: bad 25%
- Duitsland wint, Portugal gelijk: bad 25%
- Duitsland wint, Portugal verliest: good, Portugal verliest met meer dan 1 goal verschil 10%
- Duitsland wint, Portugal verliest: bad, Portugal verliest met 1 goal verschil 18%
- Duitsland gelijk, Portugal wint: bad 5%
- Duitsland gelijk, Portugal gelijk: bad 5%
- Duitsland gelijk, Portugal verliest: good, Portugal verliest met meer dan 1 goal verschil 2%
- Duitsland gelijk, Portugal verliest: bad, Portugal verliest met 1 goal verschil 5%
- Duitsland verliest, Portugal wint: bad 2%
- Duitsland verliest, Portugal gelijk: bad 2%
- Duitsland verliest, Portugal verliest: good/bad, Portugal moet met meer dan 1 goal verschil verliezen én Duitsland moet met meer dan 1 goal verschil verliezen 1%
Totaal: 13% good vs 87% bad.
Mijn statistiek skills zijn wat roestig maar aangezien je twee onafhankelijke kansen hebt waarvan er slechts één een positieve uitkomst hoeft te hebben mag je de positieve uitkomsten bij elkaar optellen, dus 63+13 = 76% kans dat we niet tegen Portugal hoeven.
Ik zeg niet dat ik het beter kan maar dit doet toch pijn aan mn ogenDr. Strangelove schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:40:
[...]
Mijn statistiek skills zijn wat roestig maar aangezien je twee onafhankelijke kansen hebt waarvan er slechts één een positieve uitkomst hoeft te hebben mag je de positieve uitkomsten bij elkaar optellen, dus 63+13 = 76% kans dat we niet tegen Portugal hoeven.
Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt
Als Slowakije-Spanje eindigt in 2-3 dan gaan de gele/rode kaarten tellen tussen Slowakije (4x geel tot nu toe) en Oekraïne (2x geel), dus nog steeds good.Dr. Strangelove schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:40:
[...]
Poule E:
- Spanje wint, Zweden wint: good 25%
- Spanje wint, Zweden gelijk: good 20%
[...]
Maar als Spanje met 1 doelpunt verschil wint maar wel 4 keer of meer scoort dan is Slowakije dus wél door, dus bad.
Ok, kleine kans dat het 3-4, 4-5, 5-6 etc. wordt, maar wel een scenario dat nog ontbreekt
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ook op EURO 2016. Portugal ging toen door als nummer 3 met drie gelijkspelen en die 3-3 tegen Hongarije.Pompi schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:29:
[...]
Omdat er sinds dit toernooi opeens ook een aantal nummers 3 mee gaan. Behalve dat het dus erg lastig te begrijpen is, vind ik het ook beetje af doen aan de spanning in de poule. Het is nu alleen spannend omdat toevallig 3 grote landen in 1 poule zijn gekomen maar anders was er nooit zoveel om te doen geweest. Van mij mag het de volgende keer wel weer om de beste 2 gaan
En op de WK's van 1986, 1990 en 1994 werd eenzelfde systeem voor de nummer's drie gebruikt.
[ Voor 6% gewijzigd door strafschop op 23-06-2021 18:16 ]
Met de huidige stand in poule E is de tegenstander van Nederland toch Tsjechië?
Yup zeiden ze net.M@cer schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:55:
Met de huidige stand in poule E is de tegenstander van Nederland toch Tsjechië?
Moeilijk genoeg denk ik. Degelijke stugge tegenstander
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 23-06-2021 18:59 ]
Nouja, niks is eenvoudig, maar als je Tsjechië al niet kunt verslaan dan heb je tegen de betere teams helemaal niks te zoeken. Dit is echt de eenvoudigste bracket die we ons zouden kunnen wensen. Twee topteams om het EK te winnen.Harribo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:59:
[...]
Yup zeiden ze net.
Moeilijk genoeg denk ik. Degelijke stugge tegenstander
Als we nu massaal aan het hopen zijn op de slechtst mogelijke tegenstander, hebben we dan wel iets te zoeken in de kwart of halve finale? We willen ver komen maar wel zo makkelijk mogelijk graag. Instelling van lik-m'n-vestje.
Geef mij maar gewoon Portugal ipv Tsjechië, lijkt me een veel leukere pot.
Tis ook wel een grotere sof als je op het ek tegen Tsjechië eruit vliegt als tegen Portugal.
Hoe irritant ik Portugal ook vind.
Hoe irritant ik Portugal ook vind.
Zekers leukere pot, maar goeie kans op einde EK. Als je twee leuke potten aan het einde hebt waarmee je het EK kan winnen, dan is dat toch ook wel leuk. Het lastige zit er (imo) vooral in dat als je verliest tegen een van de mindere ploegen (dus in 1/8 of 1/4 finale), dan heb je gewoon echt een enorm slecht toernooi.Superkiwi schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:13:
Als we nu massaal aan het hopen zijn op de slechtst mogelijke tegenstander, hebben we dan wel iets te zoeken in de kwart of halve finale? We willen ver komen maar wel zo makkelijk mogelijk graag. Instelling van lik-m'n-vestje.
Als het leuke wedstrijden zijn, dan heb je gewoon een ok toernooi en blijft het EK ook langer leuker als Nederlander. Dus da's wel positief zou ik zeggen.
Inderdaad we lijken nu te krijgen wat we willen. Maar wie zegt dat we van Tsjechië gaan winnen... Liever verliezen van Portugal dan weer zo kansloze wedstrijd tegen Tsjechië waar we ook onze koffers kunnen pakken.
InderdaadJoostje123 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:17:
Inderdaad we lijken nu te krijgen wat we willen. Maar wie zegt dat we van Tsjechië gaan winnen... Liever verliezen van Portugal dan weer zo kansloze wedstrijd tegen Tsjechië waar we ook onze koffers kunnen pakken.
Je wilt toch niet onnodig energie verspillen voor de momenten dat het er echt toe doet? Dus met zo min mogelijk inspanning zo ver mogelijk komen voordat je echt aan de bak moet en je je reserves moet aanspreken.Superkiwi schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:13:
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Call me crazy maar ik heb niet zoveel met het huidige NL's elftal, komt vooral door de speelwijze onder de Boer denk ik. Ik lig er dan ook niet wakker van als we er in de kwartfinale uitvliegen. Sterker nog, dat had ik in mijn poule ook zo verwachtSnowdog schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:17:
[...]
Zekers leukere pot, maar goeie kans op einde EK. Als je twee leuke potten aan het einde hebt waarmee je het EK kan winnen, dan is dat toch ook wel leuk.
Ik zou het wel heel jammer vinden eigenlijk en heb ook absoluut niks met de Boer. Zat vandaag nog even wat kwalificatiewedstrijden te kijken en dacht echt, damn, wat had ik graag Koeman nog gehad. Maar goed, Koeman boeide het allemaal weinig blijkbaar en die ging liever naar Barca, nouja...Superkiwi schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:22:
[...]
Call me crazy maar ik heb niet zoveel met het huidige NL's elftal, komt vooral door de speelwijze onder de Boer denk ik. Ik lig er dan ook niet wakker van als we er in de kwartfinale uitvliegen. Sterker nog, dat had ik in mijn poule ook zo verwacht
Ik denk als ik spelers als Frenkie, Wijnaldum en Depay zie dat ik het ze toch echt wel gun en ik zou het wel jammer vinden als ze eruit vliegen. Het zou mijn interesse in het toernooi ook wel enigszins verminderen, hoewel ik de rest nog wel zou kijken, het heeft toch minder spanning.
Aan welk land staat Oranje gekoppeld in de achtste finale in jouw poule?Superkiwi schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:22:
[...]
Ik lig er dan ook niet wakker van als we er in de kwartfinale uitvliegen. Sterker nog, dat had ik in mijn poule ook zo verwacht
Ik was tot aan de start van het toernooi nog helemaal niet hyped voor dit toernooi. Het is voor zover ik me kan herinneren ook de eerste keer dat ik een toernooi 'neutraal' kijk, zonder echt voor Nederland te zijn. Heel apart.Snowdog schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:26:
[...]
Het zou mijn interesse in het toernooi ook wel enigszins verminderen, hoewel ik de rest nog wel zou kijken, het heeft toch minder spanning.
En toch heb ik sinds de start van het toernooi nog maar één pot gemist en me met de rest kostelijk vermaakt. De Tweakers poule maakt elke wedstrijd sowieso al spannender om te kijken.
Portugalstrafschop schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:29:
[...]
Aan welk land staat Oranje gekoppeld in de achtste finale in jouw poule?
Maar waarom heb je dat gevoel dan? Is dat puur door de Boer? Of omdat het toernooi is uitgesteld? Ik had voor dit toernooi ook echt totaal geen gevoel en dacht dat het EK weer niks zou worden, maar ik vind het inmiddels toch wel leuk.Superkiwi schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:30:
[...]
Ik was tot aan de start van het toernooi nog helemaal niet hyped voor dit toernooi. Het is voor zover ik me kan herinneren ook de eerste keer dat ik een toernooi 'neutraal' kijk, zonder echt voor Nederland te zijn. Heel apart.
En toch heb ik sinds de start van het toernooi nog maar één pot gemist en me met de rest kostelijk vermaakt. De Tweakers poule maakt elke wedstrijd sowieso al spannender om te kijken.
Moet verder wel zeggen dat ik me ook kostelijk vermaakt met alle wedstrijden. Geweldig om het allemaal te kijken, maar voor Nederland voel ik wel net iets meer dan voor de andere teams.
Ik denk vooral dit. Sinds corona is mijn interesse in het voetbal significant verminderd.
Komt wel weer maar nu even niet
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Nederland tegen Tsjechië in de achtste finale!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Same, komt ook doordat ik het elftal inclusief coach niet zo sympathiek vind. 5 verdedigers en een breker… dat breekt mijn Nederlandse voetbalhartSuperkiwi schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:30:
[...]
Ik was tot aan de start van het toernooi nog helemaal niet hyped voor dit toernooi. Het is voor zover ik me kan herinneren ook de eerste keer dat ik een toernooi 'neutraal' kijk, zonder echt voor Nederland te zijn. Heel apart.
XXXVI
En als we die winnen mogen we tegen Denemarken of Wales. Aan de loting zal het niet liggen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ja, loting is nu wel relaxed.
Ook wel een beetje onze speed moet ik zeggen. Halve finale zou bereikbaar moeten zijn met dit niet zo fantastische elftal, maar als je dan tegen een topteam moet dat op stoom is... Duitsland bijvoorbeeld?
Ook wel een beetje onze speed moet ik zeggen. Halve finale zou bereikbaar moeten zijn met dit niet zo fantastische elftal, maar als je dan tegen een topteam moet dat op stoom is... Duitsland bijvoorbeeld?
Oekraïne is nu ook door, toch? Ze zijn de 4e nummer 3, maar Portugal staat al boven Oekraïne, dus wat er vanavond gebeurt is niet meer relevant voor of Oekraïne doorgaat of niet.
Toch?
Toch?
Niet zo fantastische elftal? Nations League vergeten? We hebben gewoon alle toppers die we nodig hebben. Alle elftallen hebben hun zwakheden. Alles is mogelijk.Dr. Strangelove schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:58:
Halve finale is op zichzelf al een prima prestatie, en als je er eenmaal staat is alles mogelijk. Voor geen enkele ploeg hoef je bang te zijn.Dr. Strangelove schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:58:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nederland heeft best een goed elftal ja. Frank de Boer is denk ik onze zwakste schakel. Nadeel van het bereiken van de halve finale (wat mogelijk moet zijn aan deze kant van de loting) is dat hij ook langer aan zal blijven.Snowdog schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:59:
[...]
Niet zo fantastische elftal? Nations League vergeten? We hebben gewoon alle toppers die we nodig hebben. Alle elftallen hebben hun zwakheden. Alles is mogelijk.
Tomorrow is not today!
Ik ben anders best bang voor Duitsland, Italië, Frankrijk en Portugal.ph4ge schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:00:
[...]
Halve finale is op zichzelf al een prima prestatie, en als je er eenmaal staat is alles mogelijk. Voor geen enkele ploeg hoef je bang te zijn.
Tuurlijk, maar als je ziet hoe Frankrijk speelt tegen Duitsland, dan hoeven we daar ook niet zo bang voor te zijn (als ze hetzelfde spelen iig). Duitsland, nouja, daar hebben we vrij veel wedstrijden tegen gespeeld lately, ook niet echt zo'n angstgegner. Ik zou Italië nog het meeste vrezen denk ik, met op nummer 2 Portugal.remco112 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:04:
[...]
Ik ben anders best bang voor Duitsland, Italië, Frankrijk en Portugal.
Dit topic is gesloten.