Dat denk ik ook.Snowdog schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:58:
[...]
Met de volgende pot tegen Portugal waarschijnlijk eindigt het ook al snel weer
liever dat dan Duitsland of frankrijkSnowdog schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:58:
[...]
Pepe gaat Depay flink aanpakkenSnowdog schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:58:
[...]
Weg
En volledig terecht!! Daar had je ook gewoon Bergwijn kunnen hebben he.
Zolang het maar wel een veldslag wordt!Snowdog schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:58:
[...]
En Weghorst kun je moeilijk inschatten vind ik, de jongen kreeg geen fatsoenlijke ballen om af te maken op 1 kans na.
Promes kon zijn hoofd niet vinden.
Hoewel Malen wel beter is.
Afhankelijk van een wedstrijd kan je Weghorst wel gebruiken
Promes kon zijn hoofd niet vinden.
Hoewel Malen wel beter is.
Afhankelijk van een wedstrijd kan je Weghorst wel gebruiken
[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 21-06-2021 20:00 ]
echt een schande dat de boer Promes meeneemt ipv el Ghazi, waardeloos besluit
Er is altijd wat te klagen, maar onderaan de streep 3x winst. Niet de sterkste tegenstanders, maar we hebben gezien dat andere grote landen ook moeite hebben met soms, op papier, zwakkere tegenstanders.jaapstobbe schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:57:
[...]
Dit waren 3 oefenpotjes. EK begint nu pas voor Nederland.
http://www.xbmcfreak.nl/
Ook nog ja.... FdB....remco112 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:59:
[...]
En volledig terecht!! Daar had je ook gewoon Bergwijn kunnen hebben he.
Word echt blij van de PSV'ers tot nu toe in de poulefase.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hmm echt? Doe mij maar Duitsland dan. In ieder geval een legendarische wedstrijd.
Tegen Portugal... Dan weet je vooraf al dat het echt een kutwedstrijd wordt waarbij ze op elk punt tijd gaan rekken. Als het zo'n nieuwe Battle of Nuremburg wordt though, yea, laat ze maar komen. Dan kan ik zelfs een verlies nog wel accepteren.
Gakpo is wel een briljantje hoorMaarten_E schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:00:
Het is in ieder geval mee gevallen in de poule fase!
Daar waren ook twijfels over.
Nu maar kijken wat we verder nog kunnen
Daar waren ook twijfels over.
Nu maar kijken wat we verder nog kunnen
De penningmeester van PSV ook, denk ik.Maarten_E schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:00:
Ik zie ze liever ten onder gaan tegen Duitsland. En als we winnen, dan hebben we van Duitsland gewonnen.
Portugal naar huis sturen is natuurlijk leuk, maar dat kan zomaar weer eens kansloze veldslag worden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Duitsland zie ik niet liever aangezien ik beide graag hoog zie gaan zowel NL als Duitsland.DaniëlWW2 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:02:
[...]
Ik zie ze liever ten onder gaan tegen Duitsland. En als we winnen, dan hebben we van Duitsland gewonnen.
Portugal naar huis sturen is natuurlijk leuk, maar dat kan zomaar weer eens kansloze veldslag worden.
Hey, de as van oud ajacieden doet het ook lekker hoor…Maarten_E schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:00:
Frankrijk dan maar naar huis sturen?oneshot1tkil schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:03:
[...]
Duitsland zie ik niet liever aangezien ik beide graag hoog zie gaan zowel NL als Duitsland.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
ik kan me niet heugen dat we portugal ooit naar huis hebben gestuurd, die sturen ons naar huis. Liever Duitsland, daar hebben we meer kans tegen dan tegen portugal. Nl kan gewoon niet winnen van portugal net zoals we nooit kunnen winnen van italie ook al zijn we drie keer beter (wat we nu zeer zeker niet zijn)DaniëlWW2 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:02:
[...]
Ik zie ze liever ten onder gaan tegen Duitsland. En als we winnen, dan hebben we van Duitsland gewonnen.![]()
Nouja, ik denk vooral dat alle 3 de teams de favoriet zijn. Frankrijk lijkt niet echt heel leuk te spelen, dus dat wordt waarschijnlijk een 0-1 of 0-2 verlies. Duitsland speelt iig wel open, dat past het beste bij onze speelstijl denk ik, kunnen er hard afgaan, maar hebben ook nog wel kansje, en hey, het blijft NL vs DE. Portugal... Daar zijn we gewoon historisch slecht tegen. Mooi moment om dat om te draaien natuurlijk, maar ik zie het met dit team niet gebeuren.DaniëlWW2 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:02:
[...]
Ik zie ze liever ten onder gaan tegen Duitsland. En als we winnen, dan hebben we van Duitsland gewonnen.![]()
Hoe zeker is het dat we tegen de nummer 3 van groep F moeten dan?
Frankrijk is super goed maar ik ben toch eerder voor Duitsland haha.
Denk wel dat Frankrijk dit EK gaat winnen.
83% dacht ikQu3st schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:04:
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Niet zekerQu3st schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:04:
Nou, dan moeten ze nog wel op gang komen. Tegen Hongarije en Duitsland was het niet om aan te gluren!oneshot1tkil schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:04:
[...]
Frankrijk is super goed maar ik ben toch eerder voor Duitsland haha.
Denk wel dat Frankrijk dit EK gaat winnen.
Hoop dat ze nu gaan oefenen op pass vanaf de achterlijn. Ze gaan (m.u.v. Dumfries) vrijwel altijd weer terug naar binnen en dan proberen te combineren.
Gewoon vanaf de zijkant de bal in de pot is, zeker met Weghorst, veel beter plan om af en toe te doen lijkt mij.
Gewoon vanaf de zijkant de bal in de pot is, zeker met Weghorst, veel beter plan om af en toe te doen lijkt mij.
En de andere 17%? Over welke groepen is dat verdeeld?
Was het tegen Duitsland niet 1-0 en de rest van de wedstrijd toneel spelen?Qu3st schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:05:
[...]
Nou, dan moeten ze nog wel op gang komen. Tegen Hongarije en Duitsland was het niet om aan te gluren!
Ook een manier van winnen...
Dat is alleen als de #3 van die poule zich ook plaatst though. Dus ik denk dat het cijfer iets lager is, maar iig wel groot. Maar goed, ze hebben het zo ingewikkeld gemaakt dat het lastig is om jezelf te motiveren om te begrijpen hoe het precies werkt.

haha nee zonder gekheid. Doe mij maar een sterke tegenstander! Dan word het spel beter.. of gelijk na huis.
[ Voor 16% gewijzigd door Nibbz op 21-06-2021 20:08 ]
13:37
Misschien ook wel, maar tegen Hongarije moesten ze het spel maken, dat lukte ze maar niet. Ik had meer verwacht van hen.oneshot1tkil schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:06:
[...]
Was het tegen Duitsland niet 1-0 en de rest van de wedstrijd toneel spelen?
Ook een manier van winnen...
Portugal gaat op een punt spelen (want dan zijn ze er), en eventueel hopen op een bevlieging van Ronaldo.Qu3st schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:09:
[...]
Misschien ook wel, maar tegen Hongarije moesten ze het spel maken, dat lukte ze maar niet. Ik had meer verwacht van hen.
Portugal.....denk dat Ronaldo denkt..."over mijn lijk gaan wij eruit tegen dit Nederland" . En gelijk heeft die, wat was dit nou voor 1e ronde met dit soort tegenstanders. Nogmaals, Uefa heeft het Ek verneukt door het naar 24 deelnemers te trekken.
portugal hoopt op nederland, 99% kans op winst
Nederland staat nog helemaal nergens, maar heeft wel 9 punten.Dr. Strangelove schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:56:
Tja, waar sta je nu na zo’n groepsfase? Negen punten, ik moet eerlijk zeggen dat ik het minder had verwacht maar het houdt niet over. Tegen Portugal acht ik dit elftal kansloos. Hopen op een wonder, dan mag je nog een ronde verder misschien.
En Portugal moet en zal een andere wedstrijd worden. Maar ik ben niet moedeloos of hopeloos. Als het elftal gewoon netjes volgens de Hollandse school speelt, gaat Portugal of kies maar een tegenstander uit, met knikkende knieën het veld op en er weer vanaf.
Er zijn 4 ploegen die opvallen dit toernooi. Dat zijn allemaal vrij goed voetballende landen. Het toernooi gaat nu pas beginnen.
Daar hebben we de spelers niet voor.mavaros schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:11:
[...]
Als het elftal gewoon netjes volgens de Hollandse school speelt,
Het blijft wisselvallig spelen.Qu3st schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:09:
[...]
Misschien ook wel, maar tegen Hongarije moesten ze het spel maken, dat lukte ze maar niet. Ik had meer verwacht van hen.
Ik vond Duitsland ook matig tegen Frankrijk maar kei en keihard tegen Portugal.
Als we de zelfde Duitsland zien de rest van het EK komen ze ook erg ver.
Tot nu toe is er maar één ploeg die echt overtuigt, en dat is Italië.
ja maar de italianen hebben net zoals nederland ook nog niet echt een tegenstander van formaat gehad (als schat ik ze wel een stukk hoger in dan NL)autje schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:17:
Tot nu toe is er maar één ploeg die echt overtuigt, en dat is Italië.
dan zou ik eerder belgie zeggen
[ Voor 5% gewijzigd door Grindtegel op 21-06-2021 20:21 ]
Wat heeft België laten zien? Een kwart wedstrijd goed voetbal tegen een zeer zwakke en een matige aangeslagen tegenstander. En ook vanavond is niet echt een graadmeter. Vind België tot nu toe geen greintje beter dan Nederland. Sowieso een enigszins overgewaardeerde ploeg, maar daar sta ik redelijk alleen in geloof ik.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Lekker NOS.. pff, zo slecht was het toch niet? Ja, dit zijn geen topploegen, maar Frank heeft ze tot nu toe allemaal gewonnen. Wat verwachten ze dan, dat we elke wedstrijd met 8-0 winnen?
Kampioen worden we niet, Frank is niet mijn type coach, maar je mag best iets positiever zijn dan dit.
Weghorst mag voor mij wel opdonderen, zelfs bij het moment van die Pandev moet hij nog even laten weten hoe hij zich voelt.
Edit: VD is mijn man, dat is de enige samen met TJ waar ik naar kan luisteren. Afellay komt er ook wel.
Kampioen worden we niet, Frank is niet mijn type coach, maar je mag best iets positiever zijn dan dit.
Weghorst mag voor mij wel opdonderen, zelfs bij het moment van die Pandev moet hij nog even laten weten hoe hij zich voelt.
Edit: VD is mijn man, dat is de enige samen met TJ waar ik naar kan luisteren. Afellay komt er ook wel.
[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 21-06-2021 20:35 ]
Hopen dan Finland een punt pakt... Spanje en Schotland / Kroatië winnen.
...
Wanneer weten we tegen wie we moeten? We hebben in ieder geval niet zo’n schop ploeg als in 2004:)
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
De Roon niet gezien? Maar inderdaad zijn VB en De Jong niet meer bij Oranje gelukkig.Agent47 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:32:
Wanneer weten we tegen wie we moeten? We hebben in ieder geval niet zo’n schop ploeg als in 2004:)
Was VB zon schopper? Ik zou Boula noemen naast (N) de Jong?HollowGamer schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:33:
[...]
De Roon niet gezien? Maar inderdaad zijn VB en De Jong niet meer bij Oranje gelukkig.
De Boer heeft zich goed herpakt als coach. Ontspannen voor de camera.
Nu nog een goed team neerzetten
Op zich is dit wel een vechtteam, dat gewend is dat het niet loopt. Dat is de strohalm.
Nu nog een goed team neerzetten
Op zich is dit wel een vechtteam, dat gewend is dat het niet loopt. Dat is de strohalm.
Woensdagavond weten we dat pas.Agent47 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:32:
Spanje, Kroatië of Portugal. Dat schijnen de smaken te zijn die Nederland kan opeten de volgende ronde. (Als dat allemaal klopt.)
Het liefst speel ik tegen Portugal. Er staat serieus nog een rekening open en het wordt hoog tijd dat die rekening vereffent wordt.
Kroatië is het voormalige Joegoslavië. Die kunnen goed voetballen en daardoor heel vervelend voor Nederland worden. Ze kunnen het stadion in de fik zetten als het in Hongarije wordt gespeeld. En in de fik zetten is niet letterlijk, maar ik bedoel dus dat je 40000 wilden in het stadion kan opjutten.
En dan heb je nog het zwakke Spanje. Ooit een boegbeeld, maar dat is verleden tijd, tenzij ze verstoppertje spelen en dat is geen rare gedachte. Het lijkt mij onmogelijk om het spel ineens niet meer te snappen of te spelen. Dus de Spanjaarden hullen zich nog in rookwolken.
We gaan het allemaal wel zien en in feite maakt het geen bal uit, welke tegenstander we krijgen.
Het liefst speel ik tegen Portugal. Er staat serieus nog een rekening open en het wordt hoog tijd dat die rekening vereffent wordt.
Kroatië is het voormalige Joegoslavië. Die kunnen goed voetballen en daardoor heel vervelend voor Nederland worden. Ze kunnen het stadion in de fik zetten als het in Hongarije wordt gespeeld. En in de fik zetten is niet letterlijk, maar ik bedoel dus dat je 40000 wilden in het stadion kan opjutten.
En dan heb je nog het zwakke Spanje. Ooit een boegbeeld, maar dat is verleden tijd, tenzij ze verstoppertje spelen en dat is geen rare gedachte. Het lijkt mij onmogelijk om het spel ineens niet meer te snappen of te spelen. Dus de Spanjaarden hullen zich nog in rookwolken.
We gaan het allemaal wel zien en in feite maakt het geen bal uit, welke tegenstander we krijgen.
Ben het met je laatste ding wel beetje eens, maar ik denk dat we ook tegen een Kroatië meer kans hebben dan tegen Portugal. Uiteindelijk maakt het allemaal weinig uit. Als we van allebei niet kunnen winnen, winnen we het EK sowieso niet. Het zou alleen wel jammer zijn als het alweer over is. Van de andere kant, stel dat alles meezit, dan is de mooiste weg natuurlijk wel de weg waarbij je een hoop topteams eruit knalt en niet alleen tegen (somewhat) B-teams wint. Dus ja, laat Portugal ook maar komen.mavaros schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:42:
Spanje, Kroatië of Portugal. Dat schijnen de smaken te zijn die Nederland kan opeten de volgende ronde. (Als dat allemaal klopt.)
Nederland heeft ook vaak genoeg tegen topteams geweldige wedstrijd gespeeld, dus ja, let's go. Alleen Portugal... Da's wel echt.... Onze angstgegner. Maar goed, uiteindelijk ook allemaal niet zo belangrijk, een nieuw EK winnen is niet zoveel waard, die titel hebben we al, het WK, dan moeten we shinen
Laat die rollen dan nu maar een keer omgekeerd zijn danGrindtegel schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:04:
[...]
ik kan me niet heugen dat we portugal ooit naar huis hebben gestuurd, die sturen ons naar huis. Liever Duitsland, daar hebben we meer kans tegen dan tegen portugal. Nl kan gewoon niet winnen van portugal net zoals we nooit kunnen winnen van italie ook al zijn we drie keer beter (wat we nu zeer zeker niet zijn)
Italianen hebben wel indruk op me gemaakt qua spel, veel frivoler en niet het klassieke catenaccio dat ze eerder altijd speelden. Ik meende zelfs gehoord te hebben dat Italie op eerdere EK's nooit meer dan 2 doelpunten maakte.
Portugal is wel een angstgegner natuurlijk.
Jaja, de wereldcup is de echte hoofdprijs, maar bijvangst is altijd mooi meegenomen.Snowdog schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:53:
[...]
Ben het met je laatste ding wel beetje eens, maar ik denk dat we ook tegen een Kroatië meer kans hebben dan tegen Portugal. Uiteindelijk maakt het allemaal weinig uit. Als we van allebei niet kunnen winnen, winnen we het EK sowieso niet. Het zou alleen wel jammer zijn als het alweer over is. Van de andere kant, stel dat alles meezit, dan is de mooiste weg natuurlijk wel de weg waarbij je een hoop topteams eruit knalt en niet alleen tegen (somewhat) B-teams wint. Dus ja, laat Portugal ook maar komen.
Nederland heeft ook vaak genoeg tegen topteams geweldige wedstrijd gespeeld, dus ja, let's go. Alleen Portugal... Da's wel echt.... Onze angstgegner. Maar goed, uiteindelijk ook allemaal niet zo belangrijk, een nieuw EK winnen is niet zoveel waard, die titel hebben we al, het WK, dan moeten we shinen
Daarom wil ik graag tegen de Portugezen loten. Dat is de meest vervelende loting die wij als land kunnen krijgen op een EK. Dat loopt bijna altijd uit op een fiasco.
En dat maakt het juist leuk. Een beetje het volk opzwepen en dan straks de Portugezen oprollen. Dan zijn we ineens de coronacrisis vergeten.
Uiteindelijk tackelt Italië of Duitsland ons wel. Gaan we weer gewoon lopen klagen over het voetbal en zeiken over het slechte spel van Willem II of PSV.
Iedereen roept dat Gravenberch slecht was.remco112 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:54:
Gewoon een kut wedstrijd.
Gravenberch was echt heeeeel slecht.
Hier de cijfers.
https://mobile.twitter.co...tatus/1407046412743888896
Slechte cijfers zijn het niet, hij was betrokken bij de 2-0 en creeerde mede de grote kans op Dumfries 1e helft.
Ging via Gravenberch naar Depay naar Malen naar Dumfries..
Maar de cijfers zeggen genoeg, kijk de link maar dan zul je zien dat hij helemaal niet zo slecht speelde.
De 2 topics van komend seizoen:mavaros schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:14:
[...]
Uiteindelijk tackelt Italië of Duitsland ons wel. Gaan we weer gewoon lopen klagen over het voetbal en zeiken over het slechte spel van Willem II of PSV.
Zie je wel dat het niet aan Advocaat lag.
Schmidt waardeloze trainer.
Geeft imo maar weer eens aan dat statistieken niet alles zeggen. Gravenberch was vandaag gewoon niet goed.Mark31 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:39:
[...]
Iedereen roept dat Gravenberch slecht was.
Hier de cijfers.
Slechte cijfers zijn het niet, hij was betrokken bij de 2-0 en creeerde mede de grote kans op Dumfries 1e helft.
Maar de cijfers zeggen genoeg, kijk de link maar dan zul je zien dat hij helemaal niet zo slecht speelde.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Zeker niet goed en onder zijn niveau, maar ook niet zo slecht als sommigen roepengws24 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:45:
[...]
Geeft imo maar weer eens aan dat statistieken niet alles zeggen. Gravenberch was vandaag gewoon niet goed.
Komt omdat hij positioneel niet goed stond in een 5-3-2, je zag steeds dat hij door wilde dekken wat hij gewend was bij Ajax.gws24 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:45:
[...]
Geeft imo maar weer eens aan dat statistieken niet alles zeggen. Gravenberch was vandaag gewoon niet goed.
Maar Oranje verdedigt niet naar voren , dus werd hij makkelijk uit gespeeld.
Daarom verwacht ik ook de 1e de beste topland licht Oranje eruit, probleem hadden we ook met De Roon hoor, er word niet door gedekt en tegenstanders hebben veel ruimtes om door de Nederlandse linies te voetballen.
Ligt niet aan de spelers maar aan de tactiek.
Overigens doet Depay bij balverlies letterlijk geen reet.
Dit bedoel ik dus.Exocet schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:49:
[...]
Zeker niet goed en onder zijn niveau, maar ook niet zo slecht als sommigen roepen
Heeft een paar mooie passes gegeven, maar te veel op zeker.Exocet schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:49:
[...]
Zeker niet goed en onder zijn niveau, maar ook niet zo slecht als sommigen roepen
In de 2e helft vond ik dat Wijnaldum te dicht op hem zat, inplaats van wat dieper om de bal te ontvangen.
2-0 heroverde hij de bal waardoor de goal in stand kwam.Deadsy schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:54:
[...]
Heeft een paar mooie passes gegeven, maar te veel op zeker.
In de 2e helft vond ik dat Wijnaldum te dicht op hem zat, inplaats van wat dieper om de bal te ontvangen.
Grote kans Dumfries 1e helft begon bij Gravenberchs dieptepass op depay.
Dieptebal op Weghorst waar een goede kans uit voortkwam.
In een actie 3 man gepasseerd waar een kans uit volgde.
Maar hij was heeeeeeeel slecht....
Tuurlijk!
Wijnaldum motm scorebordjournalistiek strikes again!
Cijfers Blind.
https://mobile.twitter.co...tatus/1407034297643581448
Cijfers Blind.
https://mobile.twitter.co...tatus/1407034297643581448
Psies. EKs zijn bijzaak. Ik wil die gouden ster boven het wapen van de KNVB. Als er een land is dat dat ding verdient zijn wij het.Snowdog schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:53:
[...]
Ben het met je laatste ding wel beetje eens, maar ik denk dat we ook tegen een Kroatië meer kans hebben dan tegen Portugal. Uiteindelijk maakt het allemaal weinig uit. Als we van allebei niet kunnen winnen, winnen we het EK sowieso niet. Het zou alleen wel jammer zijn als het alweer over is. Van de andere kant, stel dat alles meezit, dan is de mooiste weg natuurlijk wel de weg waarbij je een hoop topteams eruit knalt en niet alleen tegen (somewhat) B-teams wint. Dus ja, laat Portugal ook maar komen.
Nu laat je echt je clubvoorkeur spreken, heb ik zo'n idee.Mark31 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:39:
[...]
Iedereen roept dat Gravenberch slecht was.
Hier de cijfers.
Speelde heel slecht.
Jij ook hoor. Gravenberch speelde totaal niet goed, maar om nou te zeggen dat hij heel slecht was is ook weer overdrevenremco112 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:23:
[...]
Nu laat je echt je clubvoorkeur spreken, heb ik zo'n idee.
Speelde heel slecht.
Kijk alsjeblieft al mijn reacties eens terug van vanavond. Ok, misschien is heel slecht overdreven, maar hij was met afstand de minste vanavond. Promes vind ik geen volwaardig international, die tel ik niet mee.Terranova schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:27:
[...]
Jij ook hoor. Gravenberch speelde totaal niet goed, maar om nou te zeggen dat hij heel slecht was is ook weer overdreven
ff schaamteloos mezelf quotenMr_Size schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:36:
Hopelijk sluiten we de poule af met een lekkere 0 - 3 overwinning of zo
Overwinning had hoger uit kunnen pakken natuurlijk dan de 0 - 3, maar voor het zelfde geld hadden we 1 of 2 tegendoelpunten gehad. 0 - 3 is verder een prima uitslag.
Denk dat Malen Weghorst nu wel uit de basis heeft gespeeld. Malen is een veel betere voetballer dan Weghorst, dus je hebt meer voetbal voorin. Hij was bij alle goals direct of indirect betrokken. Daarnaast heeft hij ook veel meer snelheid dan Weghorst. Dus lijkt mij een no brainer om met Malen te beginnen in de 1/8e finale.
Memphis speelde een degelijke wedstrijd, imho zijn beste dit EK. Kwamen weer wat glimpen van de oude Memphis onder Koeman terug.
Blind was (weer) mijn MOTM. Blijft genieten om hem te zien voetballen. Heb hem 2 passes verkeerd zien geven, rest kwam allemaal aan en vaak ook goed naar voren wat het aanvalsspel zoveel ten goede komt. Verder verdedigend ook ijzersterk, hij staat eigenlijk altijd goed. Die sliding die de counter tot de 0 - 1 inleidde was heerlijk!
Gravenberch speelde niet geweldig nee, maar heel slecht? Absoluut niet. Kan duidelijk beter en in de 1/8e finale zal De Roon ongetwijfeld weer starten. Maar met Gravenberch zit er toch ff wat meer voetbal op het middenveld dan met De Roon. Hij kan en moet alleen beter om De Roon echt uit de basis te spelen.remco112 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:23:
Nu laat je echt je clubvoorkeur spreken, heb ik zo'n idee.
Speelde heel slecht.
[ Voor 17% gewijzigd door Mr_Size op 21-06-2021 22:33 ]
Zeker in de eerste helft wel een van de mindere spelers? Ik kan het wel begrijpen omdat het zijn eerste echte wedstrijd was, maar om nou te doen alsof hij ok speelde? Maar goed, wil verder eigenlijk ook niemand afvallen, maar het experiment was niet echt geslaagd iig.Terranova schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:27:
[...]
Jij ook hoor. Gravenberch speelde totaal niet goed, maar om nou te zeggen dat hij heel slecht was is ook weer overdreven
Oh hij was zeker de minste middenvelder vanavond(ook niet moeilijk trouwens met een Frenkie de Jong en een goed spelende Wijnaldum). Maar zoals die statistieken ook al uitwezen, zo slecht was hij ook weer niet. Vergeleken met die andere 2 natuurlijk wel dan.remco112 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:31:
[...]
Kijk alsjeblieft al mijn reacties eens terug van vanavond. Ok, misschien is heel slecht overdreven, maar hij was met afstand de minste vanavond. Promes vind ik geen volwaardig international, die tel ik niet mee.
Jij kan echt niet lezen he. Zeg ik dat hij ok speelde? Nee ik zeg dat ie slecht speelde, maar lang niet zo slecht als hier genoemd wordt.Snowdog schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:32:
[...]
Zeker in de eerste helft wel een van de mindere spelers? Ik kan het wel begrijpen omdat het zijn eerste echte wedstrijd was, maar om nou te doen alsof hij ok speelde? Maar goed, wil verder eigenlijk ook niemand afvallen, maar het experiment was niet echt geslaagd iig.
Op deze manier gaat hij de Roon niet uit de basis spelen in ieder geval. Je zag een aantal keer dat de Roon echt gemist werd (in verdedigend opzicht)Mr_Size schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:32:
[...]
Gravenberch speelde niet geweldig nee, maar heel slecht? Absoluut niet. Kan duidelijk beter en in de 1/8e finale zal De Roon ongetwijfeld weer starten. Maar met Gravenberch zit er toch ff wat meer voetbal op het middenveld dan met De Roon. Hij kan en moet alleen beter om De Roon echt uit de basis te spelen.
Ik heb ook altijd gepleit voor Gravenberch, misschien verwachtte ik gewoonweg te veel van hem, want wat ik vanavond zag, vond ik erg tegenvallen!
Ja, dat is waarschijnlijk het deeltje "alsof hij heel slecht speelde". Dat deed hij eigenlijk wel. Ik probeerde het in iets vriendelijkere woorden te zeggen (waarschijnlijk te vriendelijk) dat hij niet zo geweldig speelde. Ik vond hem de slechtste man van NL in de 1e helft en ook gewoon niet goed. Maar goed, laten we het daarbij houden. Tweede helft was wel net wat beter though. Laten we hopen dat het een man voor de toekomst is.Terranova schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:34:
[...]
Jij kan echt niet lezen he. Zeg ik dat hij ok speelde? Nee ik zeg dat ie slecht speelde, maar lang niet zo slecht als hier genoemd wordt.
Ja, maar de slechtste speler van een goed spelend elftal hoeft niet perse slecht te spelen he. Nou deed hij dat wel, maar lang niet zo slecht als hier in het topic gedaan wordt. Maar dat zal de clubvoorkeur wel zijn...Snowdog schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:42:
[...]
Ja, dat is waarschijnlijk het deeltje "alsof hij heel slecht speelde". Dat deed hij eigenlijk wel. Ik probeerde het in iets vriendelijkere woorden te zeggen (waarschijnlijk te vriendelijk) dat hij niet zo geweldig speelde. Ik vond hem de slechtste man van NL in de 1e helft en ook gewoon niet goed. Maar goed, laten we het daarbij houden. Tweede helft was wel net wat beter though. Laten we hopen dat het een man voor de toekomst is.
Ik heb nog eens gekeken naar de 3e plaatsen en de mogelijke tegenstander van Nederland in de 8e finales. Misschien is daar al over gesproken, maar ik kom tot de volgende conclusie:
Om de eventuele 3e uit poule F te ontlopen zijn er twee wedstrijden belangrijk voor Nederland. Namelijk Kroatië - Schotland (dat mag geen gelijkspel worden) en Zweden - Polen (Polen mag niet winnen). De uitslagen van de andere wedstrijden in poule D en E hebben geen invloed op het treffen van een tegenstander uit poule F.
In poule F gaat met zeer grote zekerheid de 3e plaats naar de 8e finales. Alleen als Frankrijk met 4 doelpunten verschil wint van Portugal én Duitsland en Hongarije gelijkspelen of Hongarije ook met 4 doelpunten verschil wint, dan valt de 3e in poule F af. Mja, de kans is nihil.
Dus voor Nederland is het duimen draaien dat Kroatië - Schotland morgen niet eindigt een remise, en Polen overmorgen niet wint. Als één van de twee wel wedstrijden wel zo eindigt, ontvangt NL de 3e uit poule F.
Om de eventuele 3e uit poule F te ontlopen zijn er twee wedstrijden belangrijk voor Nederland. Namelijk Kroatië - Schotland (dat mag geen gelijkspel worden) en Zweden - Polen (Polen mag niet winnen). De uitslagen van de andere wedstrijden in poule D en E hebben geen invloed op het treffen van een tegenstander uit poule F.
In poule F gaat met zeer grote zekerheid de 3e plaats naar de 8e finales. Alleen als Frankrijk met 4 doelpunten verschil wint van Portugal én Duitsland en Hongarije gelijkspelen of Hongarije ook met 4 doelpunten verschil wint, dan valt de 3e in poule F af. Mja, de kans is nihil.
Dus voor Nederland is het duimen draaien dat Kroatië - Schotland morgen niet eindigt een remise, en Polen overmorgen niet wint. Als één van de twee wel wedstrijden wel zo eindigt, ontvangt NL de 3e uit poule F.
Spanje en Slowakije mogen ook niet gelijkspelen, want dan wordt Spanje derde met drie punten met een doelsaldo van 0.MadDogMcCree schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 02:38:
Ik heb nog eens gekeken naar de 3e plaatsen en de mogelijke tegenstander van Nederland in de 8e finales. Misschien is daar al over gesproken, maar ik kom tot de volgende conclusie:
Oekraine heeft drie punten en een doelsaldo van -1.
3B en 3E moeten afvallen als 3F zich plaatst.
Ahja, Spanje over het hoofd gezien. Ik zie nu een stukje bij de NOS, die hebben het overigens ook over dat Spanje van Slowakije moet winnen, maar andersom kan ook prima.strafschop schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 02:54:
[...]
Spanje en Slowakije mogen ook niet gelijkspelen, want dan wordt Spanje derde met drie punten met een doelsaldo van 0.
https://nos.nl/collectie/...nje-tegen-portugal-speelt
Zij stellen het volgende:
- Kroatië-Schotland mag niet in een gelijkspel eindigen, klopt
- Spanje moet van Slowakije winnen, klopt niet, Slowakije mag ook van Spanje winnen
- Polen mag niet van Zweden winnen, klopt
- Portugal mag niet met grote cijfers winnen van Frankrijk, klopt niet, uitslagen in poule F zijn niet relevant als de 3e in de poule F door gaat
Al wint Portugal met 100-0, als de de twee eerste wedstrijden niet gelijk eindigen en Polen wint niet, dan kan NL poule F niet treffen in de 8e finales.
Zoveel moeite en angst voor Poule F maar ondertussen zul je er zeer waarschijnlijk eentje moeten pakken om kampioen te worden
.
We zullen in dit systeem nooit kampioen worden.Typhone schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 05:14:
Zoveel moeite en angst voor Poule F maar ondertussen zul je er zeer waarschijnlijk eentje moeten pakken om kampioen te worden.
Kijk nederland oekraine maar terug, iets betere tegenstander en snijd zo door onze linies.
Wat als dat Frankrijk of Portugal staan ?
2 landen die houden van counteren, die snijden er zo doorheen
Ik zie de kans dat aan bovenstaande voorwaarden wordt voldaan toch wel als groter dan 10%. Er is hoop.MadDogMcCree schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 03:28:
[...]
Ahja, Spanje over het hoofd gezien. Ik zie nu een stukje bij de NOS, die hebben het overigens ook over dat Spanje van Slowakije moet winnen, maar andersom kan ook prima.
- Spanje moet van Slowakije winnen, klopt niet, Slowakije mag ook van Spanje winnen
- Portugal mag niet met grote cijfers winnen van Frankrijk, klopt niet, uitslagen in poule F zijn niet relevant als de 3e in de poule F door gaat
Al wint Portugal met 100-0, als de de twee eerste wedstrijden niet gelijk eindigen en Polen wint niet, dan kan NL poule F niet treffen in de 8e finales.
Cijfers Gravenberch vs Macedonie ten opzichtten van De Roon vs Oostenrijk.
Wat blijkt?
Gravenberch statistisch beter!
https://www.ajaxshowtime....__twitter_impression=true
Wat blijkt?
[ Voor 21% gewijzigd door Mark31 op 22-06-2021 08:50 ]
Gravenberch viel mij gisteren ook tegen maar verder viel iedereen me eigenlijk heel erg mee. Die passes van Blind en De Vrij blijven smullen. Waren ze al goed in maar Frankie kon er ook wat van en moedigt het vast aan.
Wijnaldum vond ik weergaloos, Malen bracht absoluut wat ik ervan verwachtte en maakte dat Depay ook beter speelde. Ik hoop dat hij mag blijven staan in de achtste finale!
Wijnaldum vond ik weergaloos, Malen bracht absoluut wat ik ervan verwachtte en maakte dat Depay ook beter speelde. Ik hoop dat hij mag blijven staan in de achtste finale!
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Echter bijzonder lastig te vergelijken want het zijn andere type spelers en daarnaast zijn het verschillende tegenstanders. Ook hier zijn het wat cijfers over succesvolle passes maar zonder context (wat voor passes zijn het en waar op het veld) kan je er bijzonder weinig uit concluderen.Mark31 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:49:
Wat blijkt?
Hier zit de crux. We weten allemaal dat dit Nederlands elftal geen Europees kampioen gaat worden. Het gaat er dus vooral om dat we zo lang mogelijk in het toernooi blijven. Zwakke tegenstanders maakt dat gemakkelijker.Typhone schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 05:14:
Zoveel moeite en angst voor Poule F maar ondertussen zul je er zeer waarschijnlijk eentje moeten pakken om kampioen te worden.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Verwijderd
Opgesteld door Ajax showtimeMark31 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:49:
Wat blijkt?

Verder snap ik de angst voor Spanje totaal niet. Spelen echt heel matig en worden amper gevaarlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2021 10:18 ]
En die halen het weer de cijfers van Opta , die alle statistieken bijhouden.
Dat is dus betrouwbaar kan ik jou vertellen.
Verwijderd
De statistieken geven een indicatie van hoe iemand speelde. Ik neem aan dat je ook gekeken hebt? Gravenbergh speelde gewoon niet goed gisteren. Flets, onzuiver en schoot een paar afzwaaiers over de goal.Mark31 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:17:
[...]
En die halen het weer de cijfers van Opta , die alle statistieken bijhouden.
Dat is dus betrouwbaar kan ik jou vertellen.
Ik ben ook zeker geen fan van De Roon, maar hij heeft niet overtuigt gisteren dus De Roon zal zondag weer spelen.
Iedereen beweert dat hij slecht speelde en veel balverlies leed.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:21:
[...]
De statistieken geven een indicatie van hoe iemand speelde. Ik neem aan dat je ook gekeken hebt? Gravenbergh speelde gewoon niet goed gisteren. Flets, onzuiver en schoot een paar afzwaaiers over de goal.
Ik ben ook zeker geen fan van De Roon, maar hij heeft niet overtuigt gisteren dus De Roon zal zondag weer spelen.
Maar balverlies is reinste onzin als je de statistieken bekijkt leed hij niet veel balverlies
Daarnaast betrokken bij de 2-0 en 2 grote kansen.
Er word meer verwacht van Gravenberch maar hij speelde volgens de statistieken beter dan De Roon.
Cijfers van het Nederlands elftal volgens Whoscored ( ook een site gebaseerd op statistieken)
Gravenberch een 7,8.
Hoe kan het dan toch dat statistisch Gravenberch helemaal niet slecht was?
https://www.whoscored.com...rth-Macedonia-Netherlands
Gravenberch een 7,8.
[ Voor 23% gewijzigd door Mark31 op 22-06-2021 10:30 ]
Omdat statistieken niet alles zeggen. Twee kansloze afstandsschoten tellen mee als acties. En met tikkies breed of terug haal je een betere pass accuracy dan Frenkie de Jong. Wat je ook niet terugziet in statistieken is als een speler compleet op de verkeerde plek staat, een balletje diep van een medespeler verkeerd inschat of z'n man laat lopen waardoor de verdediging in de problemen komt. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dit allemaal aan de hand was hoor, ik heb de wedstrijd gisteren maar met een schuin oog gevolgd.Mark31 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:30:
Cijfers van het Nederlands elftal volgens Whoscored ( ook een site gebaseerd op statistieken)
Gravenberch een 7,8.
Regeren is vooruitschuiven
Verwijderd
Nogmaals, statistieken zeggen niet zoveel.Mark31 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:30:
Gravenberch een 7,8.
*knip*
De clubkaart houden we op zak als we er niet uitkomen.
[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2021 11:12 ]
Dit was dus het probleem bij Gravenberch gisteren. Hij durfde niet open te draaien waardoor hij steeds tikjes terug gaf. In de tweede helft was het gelukkig wel stukken beter.T-MOB schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:47:
[...]
... En met tikkies breed of terug haal je een betere pass accuracy dan Frenkie de Jong. ...
Jammer dat hij zich niet heeft kunnen bewijzen. Hij kan zoveel beter.
Die gast is 19. Speelt best aardig voor zijn leeftijd. Maar heeft nog wel even te gaan, da’s helemaal niet erg. Dit is hele waardevolle ervaring voor hem, maar tegen Portugal zie ik liever wat meer routine.
Wellicht om het in perspectief te plaatsenMark31 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:30:
Gravenberch een 7,8.
Conform de statistiek van WhoScored die je aanhaalt is Depay MotM, Wijnaldum zit daar kort achter en tussen Wijnaldum en Blind zit een relatief groot gat. Het geeft nou eenmaal geen sluitend beeld en neemt niet alle context mee (dat doen we als mens trouwens ook per definitie niet).Mark31 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:06:
Wijnaldum motm scorebordjournalistiek strikes again!
Cijfers Blind.
https://mobile.twitter.co...status/140703429764358144
Waar denk ik het verschil in zit is dat een deel Gravenberch niet niet goed vond maar dat hij op dit moment nog niet zo ver is om de Roon uit de basis te spelen. Dat maakt niet zo dat Gravenberch een slechte wedstrijd speelde maar ook weer niet afdoende overtuigend om te bewijzen dat hij in de basis moet staan in de komende wedstrijd.
Al met al denk ik wel dat hij een verdienstelijke wedstrijd heeft gehad maar ook niet meer dan dat.
Hèhè, eindelijk iemand die het goed heeft.MadDogMcCree schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 03:28:
[...]
Ahja, Spanje over het hoofd gezien. Ik zie nu een stukje bij de NOS, die hebben het overigens ook over dat Spanje van Slowakije moet winnen, maar andersom kan ook prima.
- Kroatië-Schotland mag niet in een gelijkspel eindigen. Dat kan nog een spannende wedstrijd worden want beide ploegen zijn bij een gelijkspel uitgeschakeld en zullen dus voor de winst móeten gaan. Hup Schotland!
- Spanje-Slowakije mag niet in een gelijkspel eindigen. Als Kroatië-Schotland inderdaad een winnaar krijgt, dan geldt hetzelfde voor deze wedstrijd: ze móeten voor de winst gaan. edit: Slowakije heeft natuurlijk genoeg aan een gelijkspel.
- Polen mag niet van Zweden winnen. Dit wordt dan voor ons interessant. Hup Zweden!
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Lees dat Theo Janssen 'kritiek' heeft op Blind omdat Macedonië een paar keer één op één kwam tegenover de keeper, waarna het vervolgens buitenspel bleek te zijn. Dat kwam door het gebrek aan snelheid en omdat Blind kwetsbaar is met ruimte in zijn rug. Dat klopt, Blind is daar inderdaad kwetsbaar in.
Maar om na de wedstrijd tegen Macedonië die kritiek te uiten, dan ben je als analist wel matig bezig. Blind maakte nou juist goed gebruik van de buitenspelval een aantal keer. Bij de eerste afgekeurde goal was het Stefan de Vrij die stond te slapen en buitenspel bijna ophief. Verder was het, zover ik mij kan herinneren, steeds bewust dat Blind zijn man vrij liet achter zijn rug om hem buitenspel te zetten. Dan verdien je mijn inziens juist de complimenten. En ja, tegen Mbappe wordt hij eruit gelopen. Maar ik neem aan dat de achterhoede van Nederland iets meer terugzakt tegen Frankrijk.
Verder was het mij wel duidelijk dat Gravenberch, Wijnaldum en De Jong teveel van hetzelfde is. Dus 'gewoon' De Roon weer in de basis. Dat maakt Nederland een stuk minder kwetsbaar in de counter. Stekelenburg zag er ook niet goed uit één tegen één, maar wellicht dat hij zich inhield omdat hij wist dat het buitenspel was.
Ik denk dat dit Nederlands elftal in 5-3-2, met Malen in de spits samen met Depay, het de grote landen heel erg lastig kunnen gaan maken. Eigenlijk heb je namelijk een perfect 'counter' elftal. Snelheid voorin, veel voetballend vermogen op het middenveld waarbij Frenkie de Jong de beste middenvelder is die ruimtes kan creeëren met zijn fenomenale dribbel. Achterhoede is ook prima, waarbij je met Blind en in mindere mate De Vrij en de Ligt heel snel het middenveld of de aanval kan bereiken.
Maar om na de wedstrijd tegen Macedonië die kritiek te uiten, dan ben je als analist wel matig bezig. Blind maakte nou juist goed gebruik van de buitenspelval een aantal keer. Bij de eerste afgekeurde goal was het Stefan de Vrij die stond te slapen en buitenspel bijna ophief. Verder was het, zover ik mij kan herinneren, steeds bewust dat Blind zijn man vrij liet achter zijn rug om hem buitenspel te zetten. Dan verdien je mijn inziens juist de complimenten. En ja, tegen Mbappe wordt hij eruit gelopen. Maar ik neem aan dat de achterhoede van Nederland iets meer terugzakt tegen Frankrijk.
Verder was het mij wel duidelijk dat Gravenberch, Wijnaldum en De Jong teveel van hetzelfde is. Dus 'gewoon' De Roon weer in de basis. Dat maakt Nederland een stuk minder kwetsbaar in de counter. Stekelenburg zag er ook niet goed uit één tegen één, maar wellicht dat hij zich inhield omdat hij wist dat het buitenspel was.
Ik denk dat dit Nederlands elftal in 5-3-2, met Malen in de spits samen met Depay, het de grote landen heel erg lastig kunnen gaan maken. Eigenlijk heb je namelijk een perfect 'counter' elftal. Snelheid voorin, veel voetballend vermogen op het middenveld waarbij Frenkie de Jong de beste middenvelder is die ruimtes kan creeëren met zijn fenomenale dribbel. Achterhoede is ook prima, waarbij je met Blind en in mindere mate De Vrij en de Ligt heel snel het middenveld of de aanval kan bereiken.
[ Voor 16% gewijzigd door VDS91 op 22-06-2021 12:06 ]
Nee, wantPinobigbird schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:01:
[...]
edit: Slowakije heeft natuurlijk genoeg aan een gelijkspel.[/b]
Slowakije is ook door als het verliest met 3-4 van Spanje op basis van meer gescoorde doelpunten dan de Oekraine.strafschop schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 02:54:
[...]
Spanje en Slowakije mogen ook niet gelijkspelen, want dan wordt Spanje derde met drie punten met een doelsaldo van 0.
Zweden is al door, dus wellicht dat die wat gaan sparen. Al is die groep nog dusdanig open dat ze nog derde kunnen worden, en dan moet je waarschijnlijk tegen een groot land.Pinobigbird schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:01:
[...]
Polen mag niet van Zweden winnen. Dit wordt dan voor ons interessant. Hup Zweden!
Ranten op wie dan ook kan niet de bedoeling zijn
[ Voor 95% gewijzigd door Outerspace op 22-06-2021 15:16 ]
Sneijder niet het maximale uit zijn carrière gehaald???

[ Voor 44% gewijzigd door Outerspace op 22-06-2021 15:16 . Reden: Quote aangepast ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Dit topic is gesloten.