Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik wil ook geen vreemden in m'n huis, maar je woordkeus is onnodig.
This too shall pass
Dan nog is het onder de aandacht brengen van een mogelijk betrokken partij niet aan jou. Je hebt naast dat je misschien reageert in dit topic geen aandeel in dit vraagstuk.Freekers schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:00:
[...]
Ik was benieuwd naar de technische implementatie en ze vatten het goed op, dus no worries
[Afbeelding]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik weet niet hoe het met anderen zit maar een van de eerste dingen die ik doe als ik een huis koop is cilinders vervangen.mark-k schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:04:
[...]
Dat zou ik dus nooit accepteren, dat een vreemde een sleutel van mijn huis zou hebben.
OT: Ik zou als er verder geen glas beschikbaar is wel happy zijn hiermee. Mits ik er een fatsoenlijke (gratis) uplink uit kan slaan.
Het is wel een ongelooflijke kabel bende in die kast.
[ Voor 21% gewijzigd door Polderviking op 02-06-2021 16:08 ]
Dat heb ik ook gedaan idd en raad ik ook altijd iedereen aan, maar waarschijnlijk komt die ISP dus binnenkort bij TS een sleutel vragen als hij dit idd gedaan heeft. Dan kreeg hij bij mij toch mooi zijn kastje mee ipv die sleutel.Polderviking schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:06:
[...]
Ik weet niet hoe het met anderen zit maar een van de eerste dingen die ik doe als ik een huis koop is cilinders vervangen.
OT: Ik zou als er verder geen glas beschikbaar is wel happy zijn hiermee. Mits ik er een fatsoenlijke uplink uit kan slaan.
Het is wel een ongelooflijke kabel bende in die kast.
Inmiddels heeft iemand de TS members only gemaakt. Damage has been done, maar ik heb de tweet incl. screenshots weggehaald. Overigens wel apart dat er niet bij staat wie de wijziging heeft doorgevoerd.Bor schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:06:
[...]
Dan nog is het onder de aandacht brengen van een mogelijk betrokken partij niet aan jou. Je hebt naast dat je misschien reageert in dit topic geen aandeel in dit vraagstuk.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik vermoed de topicstarter zelf. Wellicht niet in de laatste plaats door hetgeen wat hier nu ontstaat.Freekers schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:09:
[...]
Inmiddels heeft iemand de TS members only gemaakt. Damage has been done, maar ik heb de tweet incl. screenshots weggehaald. Overigens wel apart dat er niet bij staat wie de wijziging heeft doorgevoerd.
Overwegend zwaarder belang, continuïteit economische activiteit, grijs gebied zonder veel precedenten bij particulier eigendom, acceptatie bij aankoop, eigen informatieplicht. Juridisch is dit een steekspel.hoevenpe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:05:
Hoe zit dat juridisch, heeft TS dit te accepteren als er niets over in het koopcontract heeft gestaan? Als een digitaal recht-van-overpad oid...
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Als ik een post aanpas staat er altijd onder '[Voor X% gewijzigd door Freekers op XXXXX]' dus ik vermoed eerder een mod of een admin.Bor schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:10:
[...]
Ik vermoed de topicstarter zelf. Wellicht niet in de laatste plaats door hetgeen wat hier nu ontstaat.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Freekers schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:12:
[...]
Als ik een post aanpas staat er altijd onder '[Voor X% gewijzigd door Freekers op XXXXX]' dus ik vermoed eerder een mod of een admin.
Ja, en nee.Bor schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:06:
[...]
Dan nog is het onder de aandacht brengen van een mogelijk betrokken partij niet aan jou. Je hebt naast dat je misschien reageert in dit topic geen aandeel in dit vraagstuk.
Het is niet netjes, maar dit gebeurt overal. Ik ben ook via een externe site op dit topic gekomen.
Het zou netter geweest zijn als Freekers het via een DM had gedaan.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Dat was ik inderdaad zelf. Beetje onhandig dat ik hem niet meteen bij het plaatsen members only had gemaakt.Bor schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:10:
[...]
Ik vermoed de topicstarter zelf. Wellicht niet in de laatste plaats door hetgeen wat hier nu ontstaat.
Dat zou nog wel eens verergert kunnen worden als de oude eigenaar wel een beding had.Virtuozzo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:11:
[...]
Overwegend zwaarder belang, continuïteit economische activiteit, grijs gebied zonder veel precedenten bij particulier eigendom, acceptatie bij aankoop, eigen informatieplicht. Juridisch is dit een steekspel.
Mag ik vragen waarom niet?Bor schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:08:
[...]
Ik zou ook op de buitengevel of elders op mijn perceel geen constructie willen hebben maar dat is aan de TS.
In het geval van de TS lijkt me dat een prima oplossing voor de huidige situatie.
Mij kan het persoonlijk aan m'n anus oxideren dat er een metalen kastje zo laag mogelijk aan m'n gevel hangt. Struikje er half voor zetten en zit prima uit het directe zicht.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Zoals ik eerder schreef, is er ergens een kink in de kabel, de nachtmerrie is hoe dan ook altijd voor de bewoner / eigenaar.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:14:
[...]
Dat zou nog wel eens verergert kunnen worden als de oude eigenaar wel een beding had.
Steekspel. Ongezonde situatie.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Omdat het jou misschien niet interesseert, maar een potentiële koper van je huis in de toekomst wel. In de huidige huizenmarkt is dat een non-issue, maar wie zegt er dat dat over 5 jaar nog zo is?DropjesLover schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:15:
[...]
Mag ik vragen waarom niet?
In het geval van de TS lijkt me dat een prima oplossing voor de huidige situatie.
Mij kan het persoonlijk aan m'n anus oxideren dat er een metalen kastje zo laag mogelijk aan m'n gevel hangt. Struikje er half voor zetten en zit prima uit het directe zicht.
Soms mag het ook gewoon niet, aangezicht, status object, kwestie van uitzoeken of dergelijke bepalingen aanwezig zijn of niet.posttoast schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:16:
[...]
Omdat het jou misschien niet interesseert, maar een potentiële koper van je huis in de toekomst wel. In de huidige huizenmarkt is dat een non-issue, maar wie zegt er dat dat over 5 jaar nog zo is?
Maar hoe gaat iemand daarover denken als hij/zij jouw huis koopt. Die denkt: mijn huis, dus mijn kastje.DropjesLover schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:15:
[...]
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Partijen als ziggo hebben er een handje van om s`nachts onderhoud te plegen, twee felle bouwlampen erop, radio aan en luide stemmen.DropjesLover schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:15:
[...]
Ik ken genoeg mensen die hetzelfde zeiden als jij en er nu vanaf willen.
Niet, daarvoor stel je een akte op. Een zogenaamde recht van opstal.Rob schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:17:
[...]
Maar hoe gaat iemand daarover denken als hij/zij jouw huis koopt. Die denkt: mijn huis, dus mijn kastje.
[ Voor 6% gewijzigd door twww55 op 02-06-2021 16:18 ]
Ja.Freekers schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:56:
[...]
Ik zie 't probleem niet zo. Post is niet in members only tags dus gewoon publiek toegankelijk?
Lekker zelf eerst commentaar geven op de ISP en hun praktijk, en dan voor je eigen ego maar op twitter de 'held' willen uit hangen om dit topic door te sturen, omdat TS niet zwart op wit in dit topic wilt zeggen welke ISP het is. MET EEN REDEN.
Deel anders ook ineens je familiefoto's van facebook ook op Tweakers. Je facebook is toch publiek toegankelijk, en dan dus geen geheim voor ons?
Of mogen wij dat doen? Want toestemming vragen moet blijkbaar niet meer.
[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 02-06-2021 16:20 ]
Ah, check, wist ik niet, weer wat geleerd.Pizza_Boom schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:12:
***members only***
Anyway, ik heb het weggehaald en TS een DM gedropped met excuses. Inschattingsfout, mea culpa.
Natuurlijk mag je dat vragen. Ik heb geen vertrouwen in een partij welke zijn infrastructuur op deze manier aanlegt. De foto's tonen een slordige houtje touwtje oplossing, de afspraken lijken niet duidelijk, anders hadden we dit topic niet neem ik aan en zo zijn er nog meer redenen. De opzet lijkt nu al lastig vanuit juridisch oogpunt. Ik denk ook aan eventuele impact op verzekeringen etc. Een kastje welke er niet hoeft te hangen vind ik esthetisch ook afbreuk doen. In geval van storingen krijg je ongevraagd een monteur op jouw perceel. Ik kan mij voorstellen dat dit bv zelfs 's nachts het geval kan zijn. Daarbij verplaats je het probleem (voor zover je dat vindt) mogelijk ook weer naar een eventuele volgende bewoner.DropjesLover schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:15:
[...]
Dat is speculatie, zoals al door meerdere is vermeld is het zeer aannemelijk dat in het koopcontract van de flipper wel een beding stond en dat hij die bewust heeft verzwegen omdat een huis met last veel minder waard is.Bor schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:19:
[...]
Natuurlijk mag je dat vragen. Ik heb geen vertrouwen in een partij welke zijn infrastructuur op deze manier aanlegt. De foto's tonen een slordige houtje touwtje oplossing, de afspraken lijken niet duidelijk, anders hadden we dit topic niet neem ik aan en zo zijn er nog meer redenen. De opzet lijkt nu al lastig vanuit juridisch oogpunt. Ik denk ook aan eventuele impact op verzekeringen etc. Een kastje welke er niet hoeft te hangen vind ik esthetisch ook afbreuk doen. In geval van storingen krijg je ongevraagd een monteur op jouw perceel. Ik kan mij voorstellen dat dit bv zelfs 's nachts het geval kan zijn. Daarbij verplaats je het probleem (voor zover je dat vindt) mogelijk ook weer naar een eventuele volgende bewoner.
Het feit dat de topicstarter hier een topic opent omdat hij geen idee heeft wat er in zijn meterkast hangt is in mijn ogen al genoeg om aan te tonen dat de afspraken niet duidelijk zijn, in ieder geval niet voor de huidige eigenaar. Dat er mogelijk in het contract van de flipper wel iets heeft gestaan kan, maar dat maakt de situatie voor de topicstarter op dit moment precies 0% duidelijker.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:20:
[...]
Dat is speculatie, zoals al door meerdere is vermeld is het zeer aannemelijk dat in het koopcontract van de flipper wel een beding stond en dat hij die bewust heeft verzwegen omdat een huis met last veel minder waard is.
Daar kan een medewerker van het bedrijf niet meelezen, zelfs niet als hij zich aanmeld hier.
In dat geval kan je moeilijk de isp verwijten dat de afspraken niet duidelijk zijn........Bor schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:22:
[...]
Het feit dat de topicstarter hier een topic opent omdat hij geen idee heeft wat er in zijn meterkast hangt is in mijn ogen al genoeg om aan te tonen dat de afspraken niet duidelijk zijn, in ieder geval niet voor de huidige eigenaar. Dat er mogelijk in het contract van de flipper wel iets heeft gestaan kan, maar dat maakt de situatie voor de topicstarter op dit moment precies 0% duidelijker.
Ze hebben het hele topic al gelezen en op gereageerd via twitter....... Daarnaast bespreekt Ts ook niks geheims, hij is volgens mij sinds 14:00 uur niet meer gesignaleerd.FRANQ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:23:
@Bor Is het niet handig om dit topic de lounge in te schuiven?
Daar kan een medewerker van het bedrijf niet meelezen, zelfs niet als hij zich aanmeld hier.
[ Voor 12% gewijzigd door twww55 op 02-06-2021 16:25 ]
De lounge is voor een hoop anderen ook niet toegankelijk, hoe kom je eigenlijk aan toegang voor de huiskamer?FRANQ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:23:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dat kan, het hoeft niet. Het is daarmee niet aannemelijk. Wel aannemelijk is dat de keten van overdracht verder teruggaat. Vraag hier is hoe vaak de woning van eigenaar gewijzigd is sinds de periode van het voormalige bewonersinitiatief.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:20:
[...]
Dat is speculatie, zoals al door meerdere is vermeld is het zeer aannemelijk dat in het koopcontract van de flipper wel een beding stond en dat hij die bewust heeft verzwegen omdat een huis met last veel minder waard is.
Enfin, kadasterdata kan dat laten zien. Wel een klus om vervolgens uit te zoeken waar mogelijk beding magisch verdwenen is.
Dit topic is best leerzaam voor die medewerkersFRANQ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:23:
Grappig, woon al een jaar of zes in Lombok en dat Lomboxnet (of gewoon Lombox, daarmee doen ze ook autodelen, zonnepanelen, etc) is best wel bekend in de wijk. Wist niet dat je internet dan afhangt van het humeur van de persoon waar dit kastje in de meterkast hangt, haha.
Forum FAQ #hkhoevenpe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:24:
[...]
De lounge is voor een hoop anderen ook niet toegankelijk, hoe kom je eigenlijk aan toegang voor de huiskamer?
Klopt dat hebben ze bevestigd op twitter.KaiseRRuby schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:25:
Heb niet alle pagina's gelezen want dat zijn er wel erg veel, maar de conclusie is dus dat het een kastje is van Lomboxnet?
Grappig, woon al een jaar of zes in Lombok en dat Lomboxnet (of gewoon Lombox, daarmee doen ze ook autodelen, zonnepanelen, etc) is best wel bekend in de wijk. Wist niet dat je internet dan afhangt van het humeur van de persoon waar dit kastje in de meterkast hangt, haha.
Binnenkort TS hier te zien om het allemaal helder te krijgen?hoevenpe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:05:
Hoe zit dat juridisch, heeft TS dit te accepteren als er niets over in het koopcontract heeft gestaan? Als een digitaal recht-van-overpad oid...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xYBYI1YDTBgheWhh9cKRtOXX.jpg?f=user_large)
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
kwestie van er niet met een gestrekt been erin gaan zoals mensen graag willen en de heren gewoon eens op de koffie uitnodigen.RobbyTown schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:33:
[...]
Binnenkort TS hier te zien om het allemaal helder te krijgen?
[Afbeelding]
Samen een alternatief plan bedenken is beter dan alles losrukken omdat je nergens aan gebonden bent,
Dan is een langdurige burenruzie en een snelle verhuizing gegarandeerd.
En dan heeft de TS nog een groep uitgezet heeft waar die niet weet waar die naar toegaat of waarvoor het is. Misschien is er nu geen licht meer in de gangen.Palomar schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:31:
Aha, Lombok. Nu snap ik dit bericht: https://indebuurt.nl/utre...altijd-een-raadsel~99859/ . Was dus voor de internetkabels tussen de woningen
Wat is dat daar bij jullie?

Dat was ik en heeft er niets mee te maken.metteko schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:37:
Ik moest al de hele dag aan dit topic denken. En nu blijkt dat dit gewoon dezelfde wijk is.
Wat is dat daar bij jullie?
Meh, 1x per jaar...twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:17:
[...]
Partijen als ziggo hebben er een handje van om s`nachts onderhoud te plegen, twee felle bouwlampen erop, radio aan en luide stemmen.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Zou ook met een kastje aan de gevel heel goed willen weten wie daar aansprakelijk voor is.
- Ding kan ontbranden
- Wat als iemand dat ding raakt omdat hij bij jou in de tuin aan het werk is... Mag jij betalen?
- Wie is verantwoordelijk voor de stroomvoorziening
- Wat als de stroomvoorziening uit jouw meterkast komt, daar gaat iets kapot en jij bent 2 weken op vakantie?
- Etc
Ik ken mensen waarbij ze elke maand soms wel vaker aan de kastje komen klooien, op onmenselijke tijden.
Als ik me niet vergis heeft mr.frank visser dat ook behandeld in zijn nieuwe programma.
[ Voor 15% gewijzigd door twww55 op 02-06-2021 16:46 ]
Toevallig staat de wijkverdeler van Ziggo al tegen mijn gevel. Geen last van gehad tot nu toe. (Wel handig als ze een nieuwe kabel moeten trekken...)twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:17:
[...]
Partijen als ziggo hebben er een handje van om s`nachts onderhoud te plegen, twee felle bouwlampen erop, radio aan en luide stemmen.
Het interesseert toch geen ene mestkever of Ziggo onderhoud doet?
[ Voor 43% gewijzigd door armageddon_2k1 op 02-06-2021 16:47 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
je hebt het getroffen zie ik.........Lavaeolus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:46:
[...]
Toevallig staat de wijkverdeler van Ziggo al tegen mijn gevel. Geen last van gehad tot nu toe. (Wel handig als ze een nieuwe kabel moeten trekken...)
Want??? volgens mij ben ik aardig negatief maar mij lijkt het een goede zaak om dit in redelijkheid op te lossen, je moet niet denken dat de buren aankloppen bij de isp, Ts is gebeten hond en dat kan wel eens heel vervelend worden.
Zover ik weet hebben die kastjes een eigen stroomvoorziening, dat scheelt.xh3adshotx schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:45:
[...]
Zou ook met een kastje aan de gevel heel goed willen weten wie daar aansprakelijk voor is.
- Ding kan ontbranden
- Wat als iemand dat ding raakt omdat hij bij jou in de tuin aan het werk is... Mag jij betalen?
- Wat als de stroomvoorziening uit jouw meterkast komt, daar gaat iets kapot en jij bent 2 weken op vakantie?
- Etc
Dat en die publieke interactie van “maken we afspraken over” is wel een signaal dat het niet goed zit, op zijn minst niet goed op tempo, met professionalisering / transitie oud bewonersinitiatief naar onderneming.Bor schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:22:
[...]
Het feit dat de topicstarter hier een topic opent omdat hij geen idee heeft wat er in zijn meterkast hangt is in mijn ogen al genoeg om aan te tonen dat de afspraken niet duidelijk zijn, in ieder geval niet voor de huidige eigenaar. Dat er mogelijk in het contract van de flipper wel iets heeft gestaan kan, maar dat maakt de situatie voor de topicstarter op dit moment precies 0% duidelijker.
Het blijft ongezond.
'kan'.xh3adshotx schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:45:
[...]
- Ding kan ontbranden
- Etc
Hoeveel keer is zoiets al voorgekomen? Zo'n ding heeft amper stroom nodig.
En waarom zou het kapot gaan tijdens de 2 weken dat je op vakantie gaat, en niet in de andere 50 weken?
Of hou jij ook rekening met dat je ziek kan worden tijdens je verlof, en daarom nooit op vakantie gaat?
Als je ziek wordt op verlof meldt je je ziek op kantoor, dan komen de verlofdagen terug bij je.. dus daar hoef je je geen zorgen om te makenbottom line schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:50:
[...]
'kan'.
En waarom zou het kapot gaan tijdens de 2 weken dat je op vakantie gaat, en niet in de andere 50 weken?
Of hou jij ook rekening met dat je ziek kan worden tijdens je verlof, en daarom nooit op vakantie gaat?
Hoevaak hoor je niet dat dit soort kastjes in brand worden gestoken of gevandaliseerd, dat zou ik niet tegen me gevel wille hebben.bottom line schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:50:
[...]
'kan'.
Daarmee doe je de suggestie dat er niks voor is geregeld op papier, dat weet ts niet bij gebrek aan een contract.Virtuozzo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:49:
[...]
Dat en die publieke interactie van “maken we afspraken over” is wel een signaal dat het niet goed zit, op zijn minst niet goed op tempo, met professionalisering / transitie oud bewonersinitiatief naar onderneming.
Het blijft ongezond.
Ziek worden tijdens verlof kan je dan vaak terugclaimen: https://www.abab.nl/legal...lof-ziekte-of-vakantiedag (geen zorgen, neem echt wel vrij en ga weer op vakantie als het "normaal" kan)bottom line schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:50:
[...]
'kan'.
Maar goed, je kan er lacherig over doen maar feit blijft wel dat brandverzekeringen etc. niet zullen uitkeren als ze de kans zien om het ergens anders op te schuiven. Iedereen moet voor zichzelf afwegen hoeveel kans je daarop wilt lopen.
Voor een recht van opstal zijn er de nodige wettelijke bepaling in tegenstelling tot de huidige situatie.xh3adshotx schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:53:
[...]
Ziek worden tijdens verlof kan je dan vaak terugclaimen: https://www.abab.nl/legal...lof-ziekte-of-vakantiedag (geen zorgen, neem echt wel vrij en ga weer op vakantie als het "normaal" kan)![]()
Maar goed, je kan er lacherig over doen maar feit blijft wel dat brandverzekeringen etc. niet zullen uitkeren als ze de kans zien om het ergens anders op te schuiven. Iedereen moet voor zichzelf afwegen hoeveel kans je daarop wilt lopen.
Van mij mag het topic op slot.
Dank je voor je topic. Dit heeft mijn dag gemaaktLavaeolus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:56:
Ik denk dat ongeveer al het zinnigs over dit onderwerp ondertussen wel gezegd is. Dank eenieder.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Het ergste wat ik ooit Ziggo heb zien doen is na een persistente storing bij mij in de buurt is de storing oplossen door een UTP-kabel van de ene naar de andere Ziggo-kast trekken 15 meter over een openbaar grasveld heenHarrie_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:43:
Ik sluit me volledig aan bij wat @n9iels, @Arjan A en @Amphiebietje hierboven zeggen. Erg shady dit, een normale ISP gaat nooit zo te werk en áls (ik benadruk: áls) ze niet anders kunnen dan een dergelijke oplossing dan zullen ze geen huis-tuin-en-keuken-switch op zo'n manier wegmoffelen alsof beun de haas het heeft aangelegd.

Dit is wel een wijk waar veel inwoners 6 weken op vakantie gaan naar een land waar ze ook familie hebben wonen. Niks mis mee natuurlijk, maar geen fijne basis voor een stuk infrastructuur.bottom line schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:50:
[...]
'kan'.
Hier moet alle shit staan die ik heb.
Te begrijpen, maar jammer, de uiteindelijke uitkomst is vanuit vele invalshoeken interessant.Lavaeolus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:56:
Ik denk dat ongeveer al het zinnigs over dit onderwerp ondertussen wel gezegd is. Dank eenieder.
Vind je dit zelf ok? Dan is het toch mooi meegenomen.Lavaeolus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:32:
***members only***
Net als met vrijwel alles zijn er nadelen, als deze niet tegen het voordeel van gratis i-net opwegen dan grote blij toch
Wel een bijzondere constructie
Ik had het wel geweten, als 1 buurman een pplijer zou zijn hehehe
Buurman muziek hard aan staan? Even kijken welk huisnummer... aaaand internet down...Unknown Alien schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:13:
[...]
Ik had het wel geweten, als 1 buurman een pplijer zou zijn hehehe![]()
Als ik naar de snelheden van die lokale ISP kijk, kan je beter Ziggo hebben:sambalbaj schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:11:
Leuk gratis internet, maar de Ziggo monteur was net geweest dus ik neem aan dat ts net aan een jaarcontract vastzit.
Is dat niet behoorlijk traag voor glasvezel?ABONNEMENTEN
7/5/2015
GLAS
Vanaf € 20,- per maand kun je internetten met een snelheid van 50 Mbit/s download èn upload.
SNELGLAS
Wil je sneller?
Voor € 30,- per maand krijg je een verbinding met 100 Mbit/s download en upload.
SUPERGLAS
En voor € 50,- per maand krijg je 200 Mbit/s download en upload.
Let op: dit zijn gegarandeerde snelheden en niet zoals andere providers die slechts 50% tot 80% van de beloofde snelheid leveren.
Wil je nog een vaste telefoonlijn? Vanaf € 2,50 per maand biedt LomboXnet telefonie.
Amphiebietje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:23:
[...]
Als ik naar de snelheden van die lokale ISP kijk, kan je beter Ziggo hebben:
[...]
Is dat niet behoorlijk traag voor glasvezel?
Gigabit lijntje verkopen over 100+ woningen
laat ik wel zeggen: ik zou z'n onbekend kastje op dag 1 kastje onklaar gemaakt hebben & op de stoep kwakken, in mijn koopwoning geen polonaise :_) men zoekt het dan maar uit en kan mij niet verantwoordelijk houden, en, hebben dan ook, gezien de koopakte van TS, geen poot om op te staan
wat betreft TS: het is aan hem zelf hoe nu verder.
[ Voor 12% gewijzigd door DaveFlash op 02-06-2021 19:57 ]
Meeste mensen hebben niet meer nodig dan 100/200 mb.Amphiebietje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:23:
[...]
[...]
Ja dat is heel erg traag voor glasvezel. Je gaat denk ik geen glas aanbieder vinden die deze trage snelheden levert. Waarschijnlijk wordt de beschikbare bandbreedte verdeelt over de afnemers.Amphiebietje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:23:
[...]
[...]
Gezien de grootte van dit project verwacht ik dat ze ook al wel contact met de betreffende autoriteiten hebben gehad en netjes hun CIOT data op orde hebben. Fijn dat de TS niet moeilijk doet over een verdeelpunt in zijn huis!
[ Voor 12% gewijzigd door Bigs op 02-06-2021 19:59 ]
Wat er verder volgt is als eerste tussen hem en de onderneming in kwestie, maar niet beperkt tot dat.
Ja en duur ook. Hier €35 voor 1000/1000Amphiebietje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:23:
[...]
[...]
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Inderdaad. Maar in deze kwestie zal het gericht zijn op specifieke sociale geografie. Vanuit oud oorspronkelijk bewonersinitiatief. Nu dit economische activiteit met winstoogmerk is zal daar nog steeds de PR op gericht zijn. Melken op marge als model.
Anoniem: 511810
Sorry hoor, maar nu val je wel erg door de mand. 'wellicht wel geregeld, maar TS weet het niet want heeft contract niet'--> dat is de definitie van 'niet geregeld'twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:52:
[...]
Daarmee doe je de suggestie dat er niks voor is geregeld op papier, dat weet ts niet bij gebrek aan een contract.

Zaken niet geregeld, perikelen overdracht, verstrengelingen, hoe gaat een gemeente er mee om, best practices en least worst practices e.d.
Wat dat aangaat is het wel jammer dat de TS klaar is met het topic.
Ik woon in een in de buurt gelegen wijk en eerlijk: ik zou er flink wat knaken voor over hebben, hoor. Maar het is een non-profit die doorhebben dat het einde van hun dienstverlening in zicht is.
Want leuk de mensen die het met t-mobile vergelijken. Maar er *is* geen alternatief. Peperdure Ziggo. Terwijl genoeg in deze wijk weinig geld hebben. Dan liever een stabiele verbinding, waarbij de support gewoon bij je langs komt op de koffie om je te helpen bij problemen.
En dat al jaren en jaren.
Gaat nog even duren voordat de KPN of T-mobile langskomt en dan doekt deze stichting zichzelf waarschijnlijk op.
Tot die tijd: wees blij met je buren en dat die samen dit voor elkaar hebben gekregen.
Ik heb het topic net door zitten bladeren en vraag mij nog wel af hoe eventuele storingen nu afgehandeld gaan worden wanneer er toegang tot die kast nodig is en jij er niet bentLavaeolus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:56:
(En sluiten gebeurt over het algemeen alleen bij compleet ontspoorde topics)
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 02-06-2021 20:45 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zo is het inderdaad begonnen, het is echter al geruime tijd gewoon een onderneming met winstoogmerk, het is geen stichting meer. Maar dat punt van lokale sociale geografie is absoluut een dingetje. Voor veel mensen zal het een uitkomst zijn. Iets wat in de toekomst best vaker een onderwerp zal zijn op veel plekken.Keypunchie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:41:
Volgens mij ken ik deze ISP. Het is een bewonersinitiatief, gelimiteerd tot beperkte straten in enkele wijk.
Ik woon in een in de buurt gelegen wijk en eerlijk: ik zou er flink wat knaken voor over hebben, hoor. Maar het is een non-profit die doorhebben dat het einde van hun dienstverlening in zicht is.
Want leuk de mensen die het met t-mobile vergelijken. Maar er *is* geen alternatief. Peperdure Ziggo. Terwijl genoeg in deze wijk weinig geld hebben. Dan liever een stabiele verbinding, waarbij de support gewoon bij je langs komt op de koffie om je te helpen bij problemen.
En dat al jaren en jaren.
Gaat nog even duren voordat de KPN of T-mobile langskomt en dan doekt deze stichting zichzelf waarschijnlijk op.
Tot die tijd: wees blij met je buren en dat die samen dit voor elkaar hebben gekregen.
Toch blijven er kanttekeningen bij. Het is niet voor het eerst dat dergelijke initiatieven onderneming worden, ook niet voor het eerst dat er dan tegen oude constructies aangelopen wordt. De dienst kan prima continueren, maar de onderneming zal moeten professionaliseren.
Mooi bruggetje naar van LiendenVirtuozzo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:53:
[...]
Het is niet voor het eerst dat dergelijke initiatieven onderneming worden...
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Wat een constructie zeg, ik zou persoonlijk deze verantwoordelijkheid nooit willen dragen en als afnemer van de verbinding zou ik hier ook nooit mee akkoord gaan. Bizar!
Ik zou heel tevreden zijn met 20 mb voor €20, dan bellen voor €2,50.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:29:
[...]
Meeste mensen hebben niet meer nodig dan 100/200 mb.
Ik blijf wel kabel tv van Ziggo afnemen, want dat werkt geweldig met die insteekkaart in de tv.
Ik ben voor surfen, wat youtube geen echt 50 mb nodig.
Ik zou met dit gratis internet er ook nog gratis bellen bij willen hebben.
ex Sinclair QL + goldcard gebruiker, zonnepanelen:3185 Wp, produktie 3050 kWh/j
Je zou ook het hele topic kunnen lezen:Anoniem: 511810 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:19:
[...]
Sorry hoor, maar nu val je wel erg door de mand. 'wellicht wel geregeld, maar TS weet het niet want heeft contract niet'--> dat is de definitie van 'niet geregeld'![]()
![]()
![]()
Ts heeft eerder laten weten dat een oud bewoner wel een contract heeft gehad, deze wordt opgevraagd, maar dat hij door een fout(cq de vorige bewoner) nergens van wist.
Vervolgens vraagt Virtuozzo in zijn algemeenheid hoe deze isp de belofte: we maken afspraken over vakanties, kan uitvoeren. Mijn logische antwoord is dat dit wellicht in het contract staat geregeld, dat staat los van de situatie van Ts.
Virtuozzo reageerde op een belofte op de website en niet specifiek op cases van TS.
Op twitter hebben ze een en ander uitgelegd over het netwerk, ik mag de tweet niet plaatsen.ex87 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:09:
Wow wat een topic. Ik werk zelf in de hoek van netwerk monitoring (vanuit security perspectief) dus bij mij gaan andere alarmbellen af.. Je kan hier zo met een optical tap/span poort een Zeek of Suricata tussen plaatsen en .. een heleboel verkeer zien.
Wat een constructie zeg, ik zou persoonlijk deze verantwoordelijkheid nooit willen dragen en als afnemer van de verbinding zou ik hier ook nooit mee akkoord gaan. Bizar!
Het zit iets professioneler in elkaar dan hier geschetst, al verdiend het totaal geen schoonheidsprijs.
Mogelijk is er sprake van een sleutel. De belofte wij maken afspraken daarover kan wat mij betreft niks anders betekenen dat de isp op een of andere manier legaal toegang heeft tot de woning. Dat lijkt ook bevestigd te worden doordat ze storingen relatief snel(voor deze situatie) oplossen.Raven schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:44:
[...]
Ik heb het topic net door zitten bladeren en vraag mij nog wel af hoe eventuele storingen nu afgehandeld gaan worden wanneer er toegang tot die kast nodig is en jij er niet bent
(En sluiten gebeurt over het algemeen alleen bij compleet ontspoorde topics)
Ik zou dat echt nooit toestaan zomaar eigenlijk, wat als er toch een monteur is met snelle handjes? Bewijs dat dan maar eens. Ik zou ze voorstellen om dit ding lekker buiten de woning te plaatsen in een waterdichte putkast ofzo maar binnen de woning nhetwww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:42:
[...]
Mogelijk is er sprake van een sleutel. De belofte wij maken afspraken daarover kan wat mij betreft niks anders betekenen dat de isp op een of andere manier legaal toegang heeft tot de woning. Dat lijkt ook bevestigd te worden doordat ze storingen relatief snel(voor deze situatie) oplossen.
Cloud ☁️
Het grote probleem is dat gemeentes geen kastjes op hun grond willen als het niet van ziggo of kpn is en dat het ontzettend duur is, ik heb daar al meerdere lokale inatieven over zien struikelen.HKLM_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:46:
[...]
Ik zou dat echt nooit toestaan zomaar eigenlijk, wat als er toch een monteur is met snelle handjes? Bewijs dat dan maar eens. Ik zou ze voorstellen om dit ding lekker buiten de woning te plaatsen in een waterdichte putkast ofzo maar binnen de woning nhe
Blijft over bij iemand in de voortuin(ik heb begrepen dat TS al kast heeft van ziggo), dat is ook vrij lastig(geen idee of dat van de welstand zomaar mag). Kennelijk hebben ze wel genoeg mensen gevonden die een extra kastje in de meterkast willen om zo gratis internet te krijgen.........
Of je leest het topic even, bij voorkeur met het filter erop dat je alleen de posts ziet van TS.Cobalt schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:50:
Waarom heeft iedereen het over de stroom eraf halen en providers erbij halen? Providers gaven toch aan dat er geen glasvezel beschikbaar op het adres? Hier is je glasvezelaansluiting. Kabeltje er in open je console en doe een tracert en kijk over welke domeinnaam de eerste paar hops hebben. Vaak zijn is dat apparatuur binnen het netwerk van de provider met in de domeinnaam de naam van de provider
[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 02-06-2021 21:53 ]
Alles kan stuk.
Het kastje is eigendom van een lokale provider in lombok utrecht, hier in het topic al meerdere keren genoemd.Cobalt schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:50:
Waarom heeft iedereen het over de stroom eraf halen en providers erbij halen? Providers gaven toch aan dat er geen glasvezel beschikbaar op het adres? Hier is je glasvezelaansluiting. Kabeltje er in open je console en doe een tracert en kijk over welke domeinnaam de eerste paar hops hebben. Vaak zijn is dat apparatuur binnen het netwerk van de provider met in de domeinnaam de naam van de provider
Ik vermoed dat je wat pagina`s achter loopt.
Er is bijvoorbeeld in Veendam wel een stichting die het internet voorziet daar, maar dat is wel normaal geregeld en voor een hele plaats.
En hoewel het er niet zo fraai uit ziet is dit wel een manier waarop apparatuur weinig ruimte inneemt.
Het was wel netter geweest als er een UPS tussen zat, zodat als je een keer wat moet waarvoor het stroom er af moet je dat ook kunt doen voor een uur ofzo, of buiten in een kastje. maar ja daar moeten elke 4 jaar nieuwe accu's in en ik denk dat die dingen wat meer risico geven dan een paar van die kastjes.
SKV??bastian433 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:52:
Ik vond het wel een interessant verhaal, ik wist niet dat dit soort dingen in Nederland bestonden.
Er is bijvoorbeeld in Veendam wel een stichting die het internet voorziet daar, maar dat is wel normaal geregeld en voor een hele plaats.
En hoewel het er niet zo fraai uit ziet is dit wel een manier waarop apparatuur weinig ruimte inneemt.
Het was wel netter geweest als er een UPS tussen zat, zodat als je een keer wat moet waarvoor het stroom er af moet je dat ook kunt doen voor een uur ofzo, of buiten in een kastje. maar ja daar moeten elke 4 jaar nieuwe accu's in en ik denk dat die dingen wat meer risico geven dan een paar van die kastjes.
Misschien is alleen Lavaeolus onderdeel van beide groepen
LomboX'ers werken samen aan faciliteiten voor de buurt en een betere wereld.
Tweakers zien overal absurde risico's en trekken zich zoveel mogelijk terug in hun eigen bunker zonder contact met anderen
[ Voor 20% gewijzigd door eamelink op 02-06-2021 22:02 ]
In plaats van telkens denken: dit kan niet, de instelling: wat kan er wel?
(Overigens val ik zelf ook heel vaak in de eerste categorie)
En waarom mag je de (technische) Tweet hier niet plaatsen? De eerdere opmerking over Tweets ging over Tweets met persoonlijke details er in.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:37:
[...]
Op twitter hebben ze een en ander uitgelegd over het netwerk, ik mag de tweet niet plaatsen.
Het zit iets professioneler in elkaar dan hier geschetst, al verdiend het totaal geen schoonheidsprijs.
Of was het eerdere vermoeden dat je voor dat bedrijf werkte toch correct en mag het niet van je baas?
Heb je mijn posts gelezen?? en zeker de post hierboven??Amphiebietje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:08:
[...]
En waarom mag je de (technische) Tweet hier niet plaatsen? De eerdere opmerking over Tweets ging over Tweets met persoonlijke details er in.
Of was het eerdere vermoeden dat je voor dat bedrijf werkte toch correct en mag het niet van je baas?
De mods hebben vanmiddag duidelijk aangegeven dat ze niet gediend zijn van dit soort acties, ik ga mijn handen er niet aan branden. Als jij dat wel wilt: ga je gang, mijn toestemming heb je niet nodig.
Zonder vervelend te zijn, maar dat laatste kan je ook doen zonder twijfelachtige constructies in woningen en op contractueel vlak...Keypunchie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:06:
Ik denk dat het wel het verschil is tussen de meeste mensen/Tweakers en de initiatiefnemers daar, die begin ‘00 dit consumentenglasvezel hebben aangelegd:
In plaats van telkens denken: dit kan niet, de instelling: wat kan er wel?
[ Voor 6% gewijzigd door Amphiebietje op 02-06-2021 22:11 ]
Wie zegt dat er een twijfelachtig contract is??? Met de oud bewoner is er kennelijk wel een contract geweest, niemand weet wat daar in staat, Ts heeft het opgevraagd.Amphiebietje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:10:
[...]
Zonder vervelend te zijn, maar dat laatste kan je ook doen zonder twijfelachtige constructies in woningen en op contractueel vlak...
Ts heeft eerder gezegd dat zijn huis eigendom was van een flipper die er niet heeft gewoond, het is goed mogelijk dat er zijn contract wel een beding stond maar dat dit bewust niet met Ts is geregeld, immers scheelt dat heel veel geld. Dat is allemaal speculatie en kan alleen TS beantwoorden.
Dat het geen schone situatie en installatie is daar is iedereen het wel over eens.
Het zou zo maar kunnen dat de vorige bewoner/eigenaar in de fout zit, omdat hij het niet goed heeft doorgegeven, bij overdracht.
Eerlijk gezegd is mijn verwachting dat men er in goed overleg wel uitkomt. Of @Lavaeolus gaat akkoord en laat netjes de rechten en plichten vastleggen, of ze maken een afspraak dat de provider op een korte termijn het kastje ergens anders gaat plaatsen.
Het probleem is ook niet echt enorm. Bij verhuizing staat er wel vaker wat spulletjes die onduidelijk zijn. Of een losse afspraak met een buurman.
Mensen zijn hier denk ik getriggerd door de term ISP, omdat we dan automatisch aan de inflexible KPN of Ziggo denken. In dit geval zijn het welwillende buren in een van de interessantere wijken van Utrecht.
Dat maakt het ook meteen gevaarlijk. Weiger je om je meterkast of grond ter beschikking te stellen dan kun je de relatie met je buren wel vergeten.Keypunchie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:18:
Dat twijfelachtige constructie is de vraag nu toch?
Het zou zo maar kunnen dat de vorige bewoner/eigenaar in de fout zit, omdat hij het niet goed heeft doorgegeven, bij overdracht.
Eerlijk gezegd is mijn verwachting dat men er in goed overleg wel uitkomt. Of @Lavaeolus gaat akkoord en laat netjes de rechten en plichten vastleggen, of ze maken een afspraak dat de provider op een korte termijn het kastje ergens anders gaat plaatsen.
Het probleem is ook niet echt enorm. Bij verhuizing staat er wel vaker wat spulletjes die onduidelijk zijn. Of een losse afspraak met een buurman.
Mensen zijn hier denk ik getriggerd door de term ISP, omdat we dan automatisch aan de inflexible KPN of Ziggo denken. In dit geval zijn het welwillende buren in een van de interessantere wijken van Utrecht.
Ik heb het idee dat iedereen wel weet welke huizen als "centraalpunt" dienen en wie daar woont.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:19
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Normaliter sluiten we topics niet op verzoek, maar in dit geval gaat het topic alleen maar ontsporen in HK reacties of gekibbel. Het mysterie is immers opgelost.Lavaeolus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:56:
Als men nog wil door discussiëren of deze constructie met provider, gebouweigenaar en overige partijen die hierbij zijn betrokken gewenst is, maak dan een nieuw topic. Deze gaat op slot.
Dit topic is gesloten.
Wij zijn allemaal benieuwd naar de uitkomst van dit vraagstuk, maar hou het aub serieus. Zie: tweakduke in "Vreemd kastje in meterkast"
Reacties topic starter: Vreemd kastje in meterkast