Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lijkt alsof er een ruimte onder mijn tuin zit

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 56.046 views

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-04 16:01
Raar onderwerp wellicht, maar zit hier al een tijd over na te denken.

Vorig jaar ging ik mijn schutting vastzetten omdat hij wat krom trok. Had nog een hardhouten paal liggen dus besloot met een grondboortje een mooi gaatje te maken, paal erin, sneldrogend beton erin en de schutting stellen.

Zo gezegd, zo gedaan. Relatief snel stuitte ik op stenen. Toen ik daar aan begon te trekken kwam ik erachter dat er niet alleen maar stenen maar ook gemetselde brokken steen onder mijn tuin lagen. Aangezien ik relatief weinig plek heb (woon in Lombok, Utrecht) en ik ook al best snel onder de tuin van de buren uit kwam, de paal zo goed mogelijk gesteld. Toen ik het beton er in goot (in poedervorm) en daar dus water bij moest liep het water gewoon weg. Meteen. Je zag het langs die stenen zo weglopen en het klonk alsof het ook gewoon ver weg liep.

Filmpje: YouTube: Tuin voor tweakers

Het leek alsof er een ruimte onder de tuin zat. Hoe kom ik erachter wat daar kan zitten zonder dat ik mijn hele tuin uit moet graven?

KaiseRRuby wijzigde deze reactie 22-03-2019 13:43 (4%)

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06:09

charrel

ok ok, met motor@moment

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-04 20:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vroeger werd er wel eens puin gestort om de boel op te hogen. Wat ook kan is een oude fundering, kelder etc.

Zou gewoon her en der wat prikken en voelen.

Asus Zenbook i7 256gb

• KaiseRRuby
Ghostrider schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:03:
Vroeger werd er wel eens puin gestort om de boel op te hogen. Wat ook kan is een oude fundering, kelder etc.

Zat ik ook over na te denken. Stel dat het een oude kelder is, of inderdaad een loze ruimte. Kan dat kwaad? Is het gevaarlijk?

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-04 20:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bij mijn moeder in de tuin ligt een oude waterput, niks mis mee en was totaal vergeten totdat de "tuinman" ineens door de grond zakte en nog net aan de grasmaaier hing. Bleek de houten plaat welke deze afdekte weggerot te zijn...

Kan ook een oude grafkelder zijn natuurlijk

YouTube: GPTV: Grafkelder ontdekt in achtertuin

Asus Zenbook i7 256gb

• Invisible_man
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:39
Is het niet een oude beerput die met de komst van riolering overbodig geworden is?

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-04 23:28

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Alleen als er trollen wonen en je ze wakker maakt is het gevaarlijk.

Als er echt een ruimte onder je tuin zit kan dat instorten zoals hierboven al gemeld.

Dus zou even onderzoeken wat het kan zijn. Als je in een oud deel van de stad woont kan er wellicht inderdaad een put of kelder liggen.

• KaiseRRuby
Juist, dat onderzoeken is dus mogelijk met een camera. Ik ken zo'n camerasysteem wel aangezien ze in de slaapkamer daarmee onder de vloer hebben gekeken naar vocht en houtrot. Toch zag je daar eigenlijk zo weinig op dat ik zelf niet het idee heb dat me dat enorm gaat helpen.

Zijn er nog andere dingen mogelijk om er achter te komen wat er kan zitten? Of kom je dan toch op graven uit?

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-04 23:28

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Even zoeken op oude kaarten /lucht foto's?

• TTLCrazy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11:15

TTLCrazy

Listen to Frankie

Je hebt ook zoiets als grond radar, geen idee wat het kost.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23-04 17:45

Bas170

En toen deed ie 't niet meer

Oude bouwvergunningen opvragen bij de gemeente?

• Crahsystor
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:56
GPR. Radar om in de grond te kijken. Maar hoe je daar toegang tot moet krijgen.. Misschien via een museum zoeken naar een archeoloog die zoiet wel wil proberen.

Addicted to silent computing

• KaiseRRuby
Check, zo'n radar lijkt een goed idee. Er zijn partijen die dat willen doen. Ik zal eens onderzoeken wat de kosten daarvan zijn. Verwacht flink, dan weet ik niet of me dat dan weer waard is.

Edit: gebeld met een grondradarman. Kosten komen snel op 125 euro per uur, dan ben je uurtje bezig en moet je de beelden analyseren. Uiteindelijk weet je dan nog niet veel, je weet hoe groot het object is maar je weet nog steeds niet wat het is, puin, fundering, kelder, waterput. 500 euro ben je al snel kwijt.

Hij raadde aan om zelf wat groter te graven, dat was veel slimmer om mee te starten.

Uiteindelijk begrijp ik dat wel, maar daar had ik nou juist niet zo veel zin in. Gok dat het toch de enige oplossing is.

KaiseRRuby wijzigde deze reactie 21-03-2019 14:32 (58%)

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
KaiseRRuby schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:21:
kwijt.

Hij raadde aan om zelf wat groter te graven, dat was veel slimmer om mee te starten.

Uiteindelijk begrijp ik dat wel, maar daar had ik nou juist niet zo veel zin in. Gok dat het toch de enige oplossing is.
Wel met iemand erbij en jezelf ergens aan zekeren?

• JanekS
  • Laatst online: 23-04 22:06
Ik zou je aanraden toch een keer een gat te graven (of een mooi apparaat te huren/kopen waarmee je het kan inspecteren) op de plek waar jij denkt dat de "ruimte" zich bevind. In de buurt waar ik ben opgegroeid (Tuindorp, Utrecht) waren best wat oude olie tanks die in de tuin begraven waren. Deze kunnen best een aardige aanslag zijn op het milieu als deze lekken (wat vaak gebeurd). Zie ook: https://www.rijksoverheid...lietank-in-mijn-tuin-vind
Ik zou je adviseren om er een middag aan te besteden om te onderzoeken wat het kan zijn. Als er iets zit dat mogelijk het milieu (jouw directe leefomgeving) aantast dan is het goed om er zo snel mogelijk actie op te ondernemen (als het een koopwoning is wil je dat zeker!). Als het niets is (of niet schadelijk is) dan heb je er een gezonde middag op zitten en ben jij ook gerustgesteld...

• Nikeo
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-04 20:19

Nikeo

1 van de Nehn?

Ik hoop wel dat TS netjes terugkomt om alle nieuwsgierige tweakers te vertellen wat er allemaal in die nazibunker lag

Suddenly I see the doors open. I have the keys

• Jochemd13
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23-04 20:06
Ben nu ook wel erg benieuwd :)

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 09:42
Nikeo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:17:
Ik hoop wel dat TS netjes terugkomt om alle nieuwsgierige tweakers te vertellen wat er allemaal in die nazibunker lag
Dat zou wat zijn, de amberzaal gevonden door een tweaker :o _O-

• KaiseRRuby
Ik kan jullie niet beloven dat ik op korte termijn er mee aan de slag ga. Daarnaast heb ik maar een klein stukje waar geen tegels liggen, dus daar zou ik moeten beginnen met graven. Uiteindelijk komt dat heel gemakkelijk onder de tuin van de buren uit, dus daar zou ik moeten overleggen dat het mogelijk is dat hun tuin verzakt, want ik heb toen gemerkt dat er daar veel ruimte zit.

Vrees dat dit een langdurig project wordt.

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Er zijn vast wel wat tweakers die in de buurt wonen die uit nieuwsgierigheid willen helpen om het raadsel op te lossen :+

• Yaksa
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 12:37
Wat zijn de afmetingen van de bakstenen die je in je tuin aantrof?
Op basis van die afmetingen zou ik de ouderdom van de structuur kunnen vaststellen.
En zaten de gemetselde stenen met moderne specie aan elkaar of was het kalk-zand specie?

• rookie no. 1
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-04 20:00
Gewoon een beginnende sinkhole. Niets om je druk over te maken😋

• GiLuX
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 20-04 06:35
Heb zelfde in mijn tuin.
oude aardewerk regenwater afvoerbuis die kapot is gegaan.
Zuigt alles op als een stofzuigerslang.

Heb je regenpijp in de buurt.. Volg die.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- Voltaire

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaiseRRuby
Yaksa schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:56:
Wat zijn de afmetingen van de bakstenen die je in je tuin aantrof?
Op basis van die afmetingen zou ik de ouderdom van de structuur kunnen vaststellen.
En zaten de gemetselde stenen met moderne specie aan elkaar of was het kalk-zand specie?
Daar ga ik dadelijk even naar kijken!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-04 21:04
Ik moest aan Lost denken...

Acties:
  • +6Henk 'm!

• KaiseRRuby
Oke, heb even een klein gaatje gegraven. Herinner me nu wel dat ik aan de verkeerde kant van de paal graaf voor het gemetselde stuk, ik kan nu namelijk niet verder omdat er een paal + betonnen bak in de weg zit. Dus mogelijk ga ik dadelijk aan de andere kan nog even richting de fundering graven. Ik kom dit soort dingen nu tegen:

https://afbeelding.im/R82KN9Eb

https://afbeelding.im/dLq2yZbN

https://afbeelding.im/q2OMASub

https://afbeelding.im/eswcybzV

https://afbeelding.im/JUTg6O9F

Ook even laten zien waar ik nu aan het graven ben, weinig zin om tegels weg te halen. Zal dadelijk richting die fundering gaan, eerst even bijkomen. :+

KaiseRRuby wijzigde deze reactie 22-03-2019 12:25 (13%)

Acties:
  • +32Henk 'm!

• Bas170

Bas170

Arme kat, diep onder de grond al die jaren :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:32

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Tuin is opgehoogd met steenpuin. Doen ze in BE constant :)

De Nederbelg !

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ghostrider schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:03:

Een kelder lijkt me wel tof onder mijn tuin. Alleen als je het niet weet kan dat ook nog gevaarlijk zijn.

Misschien dat TS via de gemeente kan achterhalen wat er vroeger was.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• rimave
  • Laatst online: 12:45
Jellabie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:29:
Tuin is opgehoogd met steenpuin. Doen ze in BE constant :)
In NL ook hoor. Best verrot als je een gat wilt graven in de tuin en je de spade met een ferme klap de grond in wilt zetten en dan een steen raakt... :(

De vorige bewoner had daarnaast ook een duiventil in de achtertuin. Deze had een fundering van 30 cm pvc buizen, volgestort met beton. Die liggen ook nog ergens in de tuin. Heb er tot op heden 1 teruggevonden.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:32

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

rimave schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:13:
[...]

In NL ook hoor. Best verrot als je een gat wilt graven in de tuin en je de spade met een ferme klap de grond in wilt zetten en dan een steen raakt... :(

De vorige bewoner had daarnaast ook een duiventil in de achtertuin. Deze had een fundering van 30 cm pvc buizen, volgestort met beton. Die liggen ook nog ergens in de tuin. Heb er tot op heden 1 teruggevonden.
Heeft ook zijn redenen, dan heb je een vrij stabiele ondergrond maar het water kan weg, dus minder kans op verzakkingen. :)

De Nederbelg !

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KaiseRRuby
Update van de andere kant. Hier zie je duidelijk aan de linkerkant een stuk puin maar ik realiseer me nu dat het best kan dat de schutting daar een fundering op heeft. Minder duidelijk te zien en ook amper te filmen is helemaal onderin. Daar zit links ook flink veel baksteen, etc.

Daarnaast: gewoon puin zou toch het water niet zo gemakkelijk doen laten weglopen?

YouTube: Tuin voor tweakers

• Exigence
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

KaiseRRuby schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:43:
Update van de andere kant. Hier zie je duidelijk aan de linkerkant een stuk puin maar ik realiseer me nu dat het best kan dat de schutting daar een fundering op heeft. Minder duidelijk te zien en ook amper te filmen is helemaal onderin. Daar zit links ook flink veel baksteen, etc.

Daarnaast: gewoon puin zou toch het water niet zo gemakkelijk doen laten weglopen?

YouTube: Tuin voor tweakers
In puin zakt het water een stuk sneller weg dan in normale grond (veel opener structuur). Dus als je een laag grond hebt, met daaronder een flinke laag puin dan verdwijnt het water heel snel.

• KaiseRRuby
Allright, ik gooi het gewoon dicht en laat het op puin. Het grootste stuk zit ook onder de tuin van de buren zie ik. Het blijft wel vreemd, ik graaf 4 scheppen weg en het zand valt gewoon in het gat eronder. Lijkt echt een flink gat te zitten.

• Teddy
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:33
Al met je buren gepraat? Misschien weten zij wel meer?

www.dprints.nl voor ontwerp en productie van stickers full & monocolor, voor casemods, borden en reclame.

• KaiseRRuby
Teddy schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:49:
Al met je buren gepraat? Misschien weten zij wel meer?
Goeie, maar in de tijd dat ik hier woon (3,5 jaar) heb ik al drie nieuwe buren gehad. Die weten van niks..

Acties:
  • +6Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-04 23:41

guReMcO

Ooga-booga!

Ik zou toch kijken of je wat oude tekeningen kan opvragen. Mocht er wel een oude ruimte/kelder/bunker/Umbrella Corporation laboratorium onder de tuin zitten dan weet je dat in ieder geval.
Mocht de afdekking het ooit wel begeven dan weet je waarom je net met tuinset en al naar beneden gedonderd bent. :+

i5 6600K, MSI Z170-A PRO, Kingston HyperX Fury 16GB, MSI 1080Ti Gaming X 11GB, HAF XB EVO, Corsair RM550x | iPad Air 2 64GB | OnePlus 6 256 GB Midnight Black

• KaiseRRuby
guReMcO schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:55:
Ik zou toch kijken of je wat oude tekeningen kan opvragen. Mocht er wel een oude ruimte/kelder/bunker/Umbrella Corporation laboratorium onder de tuin zitten dan weet je dat in ieder geval.
Mocht de afdekking het ooit wel begeven dan weet je waarom je net met tuinset en al naar beneden gedonderd bent. :+
Ik hoop dat er een Colin Furze-achtige bunker zit, maar dat zal wel tegenvallen.. :+

Deze bunker dus

Zonder gekheid, hoe kan ik die oude tekeningen bemachtigen dan?

KaiseRRuby wijzigde deze reactie 22-03-2019 13:58 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23-04 21:17
Je kan ook eens contact opnemen met een archeologische vereniging.
bijvoorbeeld: https://www.awn-archeologie.nl/

Misschien dat er in Utrecht een afdeling zit, een vrijwilliger heb je dan volgens mij zo in je achtertuin staan..

Bla Bla Bla

• guReMcO
  • Laatst online: 23-04 23:41

guReMcO

Ooga-booga!

KaiseRRuby schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:58:
[...]

Ik hoop dat er een Colin Furze-achtige bunker zit, maar dat zal wel tegenvallen.. :+

Deze bunker dus

Zonder gekheid, hoe kan ik die oude tekeningen bemachtigen dan?
De gemeente zou tekeningen in het archief moeten hebben lijkt mij i.v.m. aanvragen van (ver)bouw plannen.

i5 6600K, MSI Z170-A PRO, Kingston HyperX Fury 16GB, MSI 1080Ti Gaming X 11GB, HAF XB EVO, Corsair RM550x | iPad Air 2 64GB | OnePlus 6 256 GB Midnight Black

• KaiseRRuby
Toch een kleine update nog, dan beslis ik wat ik verder ga doen. Ben nu beland op een stuk beton. Het onderste wat je in mijn filmpje al ziet, dat is beton.

Heb contact opgenomen met de gemeente rondom bouwtekeningen etc.

KaiseRRuby wijzigde deze reactie 22-03-2019 14:48 (17%)

• Rakward
  • Laatst online: 12:52
Als je een beter beeld wilt van in het gat kan je altijd zo'n sanitair man bellen. Die hebben camera's van veel betere kwaliteit en redelijk lang. Prijs durf ik niet zeggen.

Of eentje huren.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:54
Dit is wel een gave website om oude kaarten te bekijken: www.topotijdreis.nl
Misschien wordt je daar al een stuk wijzer van :)

Edit, in Lombok stonden boerderijen, waaronder 1 met de naam Veelust ;)

Kees_B wijzigde deze reactie 22-03-2019 15:30 (22%)

PV Output

• KaiseRRuby
Kees_B schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:27:
Dit is wel een gave website om oude kaarten te bekijken: www.topotijdreis.nl
Misschien wordt je daar al een stuk wijzer van :)

Edit, in Lombok stonden boerderijen, waaronder 1 met de naam Veelust ;)
Ik zie daar niet veel anders op dan dat mijn huis er al een hele tijd staat. Verder word ik er niet veel wijzer van, wel hele gave site trouwens.

• Yaksa
KaiseRRuby schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:24:
Oke, heb even een klein gaatje gegraven. Herinner me nu wel dat ik aan de verkeerde kant van de paal graaf voor het gemetselde stuk, ik kan nu namelijk niet verder omdat er een paal + betonnen bak in de weg zit. Dus mogelijk ga ik dadelijk aan de andere kan nog even richting de fundering graven. Ik kom dit soort dingen nu tegen:

https://afbeelding.im/R82KN9Eb

https://afbeelding.im/dLq2yZbN

https://afbeelding.im/q2OMASub

https://afbeelding.im/eswcybzV

https://afbeelding.im/JUTg6O9F

Ook even laten zien waar ik nu aan het graven ben, weinig zin om tegels weg te halen. Zal dadelijk richting die fundering gaan, eerst even bijkomen. :+
Foto twee ziet er uit als een stukje (al wat oudere, gezien de insluitsels) baksteen.
Foto drie ziet er uit als een stukje geglazuurde wand/vloertegel.
Foto vier ziet er uit als geglazuurd roodbakkend aardewerk.
Het zou allemaal 16e/17e eeuw kunnen zijn, alhoewel dit op foto's altijd wat lastig beoordelen is.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Zijn dit niet gewoon oude buizen voor bijvoorbeeld een septic tank, toen het huis nog niet op de riolering was aangesloten? Vaak laat men die liggen omdat weg halen geld kost...

Iets uit de 16e eeuw lijkt mij stug, bij het plaatsen van de schutting en bouw van het huis is er uiteraard ook gewoon gegraven

Overigens zit je zo dicht op de buren dat ik eerst even daar zou gaan informeren...

• Yaksa
[b]President in "Lijkt alsof er een ruimte onder mijn tuin zit"

Iets uit de 16e eeuw lijkt mij stug, bij het plaatsen van de schutting en bouw van het huis is er uiteraard ook gewoon gegraven
In een wat oudere stedelijke omgeving is het niet ongewoon dat 16e of 17e eeuws puin/aardewerk vlak onder de oppervlakte ligt.
Vaak werden er sleuven gegraven voor de fundering die dwars door oudere bewoningslagen gingen en de grond die er uit kwam werd na de bouw gewoon een beetje recht geschoven.
Dan kan het makkelijk dat oudere resten zo tevoorschijn komen.

• KaiseRRuby
Contact gehad met de gemeente. Enige bouwvergunning is van 1985, 'oprichten van een tuinmuur en wijzigen indeling en achtergevel'

Die tuinmuur staat er nog steeds, is aan de achterkant. Wijzigen indeling en achtergevel is denk ik dat de keuken is verplaatst van de tuin naar de voorkant van het huis.

Lijkt mij niets rondom het 'ding' in de tuin. Ondanks mijn enorme nieuwsgierigheid laat ik het denk ik maar even liggen zoals het nu is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Supreme
  • Laatst online: 12:17
Druk een flinke en lange betonboor door het object waar je op stuit. Daarna een endoscoop van Aliexpress met Ledjes voorop (hoog uit 20 euro) erin en loeren maar.

• RiZu
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 21-04 13:55
Al geprobeerd om contact te maken met een lokale loodgieter? Zij hebben vast een inspectie camera om in de ruimte te kunnen kijken. En als het wel iets van een beerput of iets in die trent is geweest hebben ze er vast ervaring mee gehad en misschien kunnen ze je dan gelijk ook een advies geven wat je er het beste mee kan doen.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:18
KaiseRRuby schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:59:

....... Ondanks mijn enorme nieuwsgierigheid laat ik het denk ik maar even liggen zoals het nu is.
En onze nieuwsgierigheid dan? Misschien kunnen we een middag graven voor Tweakers organiseren?

Overigens heb ik pas bij de Kruidvat een endoscoop camera met ledjes gekocht voor €6,- bij de Action liggen die ook voor €10,- ofzo..

weertenaar wijzigde deze reactie 25-03-2019 15:12 (18%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KaiseRRuby
weertenaar schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:10:
[...]

En onze nieuwsgierigheid dan? Misschien kunnen we een middag graven voor Tweakers organiseren?

Overigens heb ik pas bij de Kruidvat een endoscoop camera met ledjes gekocht voor €6,- bij de Action liggen die ook voor €10,- ofzo..
Is dat een beetje een goed ding? Hoe lang is bijvoorbeeld de kabel, want ik heb het gevoel dat ik relatief ver onder de tuin zou moeten.

Wat me ook een beetje tegenhoudt is dat het gat zich onder de tuin van de buren lijkt uit te strekken, niet onder mijn tuin. Dus die inhoud van die nazibunker is ook voor hen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als je op een ander plek een gat graaft, loopt het water dan ook zo gemakkelijk weg?

• bernard038
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:51
Heb je hier al eens gekeken? https://hisgis.nl

Overigens zijn het de resten van een roofridderkasteel, er schijnt nog een goudschat begraven te liggen. Maar dat terzijde... ;)

• Yaksa
En? Heb je al een amateur archeoloog uit de buurt kunnen vinden die een kijkje komt nemen?

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:19
KaiseRRuby schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:48:
Allright, ik gooi het gewoon dicht en laat het op puin.
Nope. Ts was er klaar mee

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

Mooi man je hebt stukken puin opgegraven uit de puinbaan onder je bestrating. Daar zit wel vaker oud spul tussen wat door de puinbreker is gegaan.

Ik ben tof want van meuk die ik gekocht heb maak ik een lijstje in mijn handtekening!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BuZZem
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22-04 21:32
Ben ik nu de enige die denk aan een ouwe tuin-bunker van een doomsdayprepper? :P

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-04 13:26
Ik kan er niet tegen ... al die onbeantwoorde vragen :P
Is het een tuinbunker, nazibunker, opgehoogde tuinpuin, puinbaan, roofridderkasteel, schat onder je tuin, oude fundering, kelder, grafkelder, sinkhole , enz enz 8)7 :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:22
Bij ons zat er een gierkelder onder de oprit waar wij geen weet van hadden. Ik reed weg en opeens was er een klinker weg uit de oprit. Bleek er een gat van een paar meter onder te zitten..
Gelukkig hadden wij nog veel puin en zand over en duurde het een aantal dagen voordat wij het vol gestort en gewaterd hadden.

Zijn leuke verassingen maar het kon wel iets minder gelukkig aflopen met de auto of iemand die er toevallig liep.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013

LankHoar

Professionele amateur

KaiseRRuby schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:45:
[...]
Wat me ook een beetje tegenhoudt is dat het gat zich onder de tuin van de buren lijkt uit te strekken, niet onder mijn tuin. Dus die inhoud van die nazibunker is ook voor hen..
Beetje raar dat je dat laat tegenhouden imo. Je gierigheid is groter dan je niewusgierigheid? ;)

Zonder gekheid, al eens gekeken met zo'n endoscoop?

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:54

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, ik had de hele tuin al omgespit :+ Ik ben daar echt te nieuwsgierig voor :o

VILF Gaming

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Ik ben nu toch wel nieuwsgierig geworden :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +5Henk 'm!

• kastr0
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:40
Mogen we niet gewoon met een groepje tweakers je tuin komen uitgraven? Ben nu toch ook wel erg benieuwd!

• BuZZem
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22-04 21:32
Ik doe mee ;)

• RAJ_w
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 10-04 17:46

RAJ_w

wil quadragintiljardair worden

Of je maakt een pot bij PayPal en zorgt ervoor dat mensen zó nieuwsgierig zijn dat ze gaan doneren, zodat je een opgraafteam kan inhuren ;)

De wereld draait niet om geld maar om de zon.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09:25
De wijk in Utrecht, waar TS woont is al zo'n ruim honderd jaar oud. Het meest voor de hand liggend is dus een oude zink- of beerput. In het verleden werden deze meestal resp. van los gestapelde bakstenen of metselwerk gemaakt.
Bij het buiten gebruik stellen van de put, waarschijnlijk bij de vernieuwbouw van de wijk, zal de kop van de put en ander puin in de put zijn gegooid en daarna een laag grond er over. Los gestort puin is dan wel draagkrachtig genoeg voor een tuin, maar heeft veel open ruimte. Vandaar dat het water wegloopt, zoals TS aangeeft.

Soms ben ik bijna gelukkig

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:30
Lijkt mij toch iets van oude riolering. Op de eerste foto zie ik rechts een hemelwaterafvoer, waar loopt die naartoe?

• KaiseRRuby
JukeboxBill schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:58:
De wijk in Utrecht, waar TS woont is al zo'n ruim honderd jaar oud. Het meest voor de hand liggend is dus een oude zink- of beerput. In het verleden werden deze meestal resp. van los gestapelde bakstenen of metselwerk gemaakt.
Bij het buiten gebruik stellen van de put, waarschijnlijk bij de vernieuwbouw van de wijk, zal de kop van de put en ander puin in de put zijn gegooid en daarna een laag grond er over. Los gestort puin is dan wel draagkrachtig genoeg voor een tuin, maar heeft veel open ruimte. Vandaar dat het water wegloopt, zoals TS aangeeft.
Dit verwacht ik ook een beetje. Ben niet aan het graven geslagen, ken mijn buren amper dus dan zou ik ze eerst moeten vertellen dat ik daar aan het graven ga met als risico dat hun tuin gaat verzakken. Zij zitten in een huurhuis dus zij gaan dat niet goedkeuren. Eigenaresse van het buurhuis heeft het als investering gekocht dus die zal ook niet bezig zijn met wat er in de tuin ligt.

Ik kan nu simpelweg ook niet verder graven zonder de schutting te verwijderen. Dat houdt me inderdaad flink tegen.

Om het nog wat moeilijker te maken voor de nieuwsgierige tweakers hier aanwezig: vorige week stond de politie voor de deur omdat er hier in het blok illegaal grond is opgespoten, vrij recent. Natte grond die tegen de vloer is opgespoten, er is door funderingen geboord. Ze vermoeden een illegale kelder die ergen is/wordt gegraven en waar ze van hun grond af moeten.

Heb aangegeven van mijn gat in de grond. Daar deden ze heel luchtig over en bij de buren zijn ook helemaal geen sporen van een illegale kelder te vinden en ook geen opgespoten grond.

Maar toch, voor de nieuwsgierigen onder ons. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11:46
@Marcva Ik moest ook gelijk aan dit topic denken!
https://www.ad.nl/utrecht...uizen-in-lombok~a1350c77/

My favorite programming language is solder.

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:49

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik ook al _O-

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• muffstuff
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-04 16:43
same same. kan haast niet anders toch?

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

TS is stil, is hij met de noorderzon vertrokken? ;-)

Xiaomi Pocophone F1 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.6.6 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz

• morritz34
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:55
TS? ;)

https://www.telegraaf.nl/...el-onder-woningen-utrecht

Edit;

Ik was dus niet de eerste

morritz34 wijzigde deze reactie 02-04-2019 14:12 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:51
;) TS is druk bezig om de agenten die het huis van zijn buren aan het doorzoeken zijn!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: augustus 2017
  • Nu online
haha grappig, ik lees dat bericht net en kom ook gelijk kijken of het bij dit topic aansluit! TS verlos ons!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Ik wou 'm ook net posten, hahaha. Dit is toch wat :p

Acties:
  • +20Henk 'm!

• KaiseRRuby
Jup, dit is 3 huizen naast mij. Nog geen idee wat ‘mijn’ gat er mee te maken heeft overigens.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
hehe, wel toevallig idd, al ligt die tunnel dan niet erg diep, aangezien TS maar een klein stukje gegraven heeft. Lijkt me dat het dan zo zou instorten :P

• muffstuff
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-04 16:43
KaiseRRuby schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:52:
Jup, dit is 3 huizen naast mij. Nog geen idee wat ‘mijn’ gat er mee te maken heeft overigens.
Nou ik acht de kans best groot dat het gerelateerd is :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22-04 14:32
hahaha loopt in de bom tunnel van zijn knotsgekke geradicaliseerde buurman te porren. "/TS twarded the atack of crazzie fundamentalistic and extremist moslim neighbour :P" hahaha

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • +8Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ben onderweg naar huis, de politie belde me vanmorgen al. Eerst was er sprake van enkel een kelder. Inmiddels is er een tunnel gevonden begreep ik. Voor jullie info: de gevonden kelder is 5x3x1.8 en dat zand moest natuurlijk weg. Er schijnt dwars door funderingen geboord te zijn om dat zand kwijt te kunnen. Die huizen van ons zijn soms gestut met hoopjes stenen dus ik probeer maar niet te hard te springen vanavond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:56:
Ben onderweg naar huis, de politie belde me vanmorgen al. Eerst was er sprake van enkel een kelder. Inmiddels is er een tunnel gevonden begreep ik. Voor jullie info: de gevonden kelder is 5x3x1.8 en dat zand moest natuurlijk weg. Er schijnt dwars door funderingen geboord te zijn om dat zand kwijt te kunnen. Die huizen van ons zijn soms gestut met hoopjes stenen dus ik probeer maar niet te hard te springen vanavond.
Hebben ze ook uitspraak gedaan in hoeverre deze mogelijk onder jou tuin zit?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +5Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-04 15:15
Afgaand op de foto in het AD en mijn kennis van de buurt is die tunnelrat de verkeerde kant op aan het graven geweest. De Munt ligt aan het andere uiteinde van de JP Coen :P

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaiseRRuby
Om het speculeren even iets te sturen: mijn gat bestaat al veel langer dan die tunnel. Ik probeerde die paal vorig jaar al te zetten en toen was het gat er al. Dus tenzij er meer tunnels verbonden moeten worden lijkt er geen connectie.

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:48

CurlyMo

www.pilight.org

Pas maar op dat die EOD robot niet vast komt te zitten onder je tuin gezien al dat water dat je in dat gat hebt gegoten :)

CurlyMo wijzigde deze reactie 02-04-2019 15:07 (4%)

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dizeerik
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-04 19:40
https://mobile.twitter.co...tatus/1113059506160713734

"John Maes
@johnmaes
Lijkt alsof de kelder waar de tunnelgraver begon aan zijn karwei nu leeggepompt moet worden."

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Dizeerik schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:10:
https://mobile.twitter.co...tatus/1113059506160713734

"John Maes
@johnmaes
Lijkt alsof de kelder waar de tunnelgraver begon aan zijn karwei nu leeggepompt moet worden."
Zie hier het bewijs: YouTube: Tuin voor tweakers

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:36

MrMonkE

Fan of Bananarama

Ik heb het sterk vermoeden dat het hier een schatkamer betreft en zou een kleine happer huren en mijn hele tuin opgraven.

Rookbommetje erin en afdekken?
Kijken waar de rook uit komt.

MrMonkE wijzigde deze reactie 02-04-2019 15:25 (21%)

Incidious Ape of Peace

• Speedster
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-04 10:36

Acties:
  • +4Henk 'm!

• KaiseRRuby
De tunnel zou ophouden onder mijn huis..

KaiseRRuby wijzigde deze reactie 02-04-2019 15:23 (66%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bamisaus
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23-04 22:36
Heb dit topic maar even tussen de Bookmarks gezet, ben heel benieuwd hoe dit afloopt!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bas170

Bas170

KaiseRRuby schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:19:
Ik woon overigens op nummer [huisnummer]..
Misschien niet je huisnummer posten als de straat ook al bekend is ;)
Of op z'n minst ff in een membersonly tag gooien.

Bas170 wijzigde deze reactie 02-04-2019 15:24 (2%)
Reden: Huisnummer verwijderd

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

🗑 Verwijder bericht

Hoelang woon je er eigenlijk al? Misschien is wel een link tussen het gevonden gat, en die van jouw?
Misschien was het wel een vluchttunnel omdat er ergens een wietplantage was? Die telers verzinnen echt de gekste dingen om dit te verbergen, en om uit handen van de politie te blijven :P

...

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Wow haha, heb je em misschien toch ontmoedigt met al dat water van je hahah.

Xiaomi Pocophone F1 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.6.6 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

🗑 Verwijder bericht

@KaiseRRuby
Maar is de politie/brandweer etc ook al bij jouw geweest, vanwege het onderzoek een paar deuren verderop?

...

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Je hebt wel een stuk van Utrecht uitgezocht waar nog eens wat gebeurt, tijdje terug al ongeveer bij je om de hoek op het 24 Oktoberplein en nu in je straat.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• KaiseRRuby
Jongens, ik ben echt net zo nieuwsgierig als jullie maar ik weet pas over 10 minuten iets meer.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Dit is wel heel mooi zeg. Prachtig hoe het ineens toch uitkomt :p Hou ons vooral op de hoogte please!
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True