Vreemd kastje in meterkast

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 77.874 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twww55
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-07-2021
bastian433 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:52:
Ik vond het wel een interessant verhaal, ik wist niet dat dit soort dingen in Nederland bestonden.

Er is bijvoorbeeld in Veendam wel een stichting die het internet voorziet daar, maar dat is wel normaal geregeld en voor een hele plaats.
En hoewel het er niet zo fraai uit ziet is dit wel een manier waarop apparatuur weinig ruimte inneemt.

Het was wel netter geweest als er een UPS tussen zat, zodat als je een keer wat moet waarvoor het stroom er af moet je dat ook kunt doen voor een uur ofzo, of buiten in een kastje. maar ja daar moeten elke 4 jaar nieuwe accu's in en ik denk dat die dingen wat meer risico geven dan een paar van die kastjes.
SKV??

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik denk dat we kunnen constateren dat de overlap tussen de groepen 'Tweakers' en 'Mensen die goed in Lombok passen' vrij beperkt is :P

Misschien is alleen Lavaeolus onderdeel van beide groepen :P

LomboX'ers werken samen aan faciliteiten voor de buurt en een betere wereld.
Tweakers zien overal absurde risico's en trekken zich zoveel mogelijk terug in hun eigen bunker zonder contact met anderen :P. Hangen hun hele huis vol met elektronische apparatuur, maar als het een switch van een ander is DAN KAN HIJ WELEENS IN BRAND VLIEGEN OF ER KUNNEN ONGURE BITS HOORHEEN VLIEGEN WAARNA DE POLITIE JE KOMT HALEN!!!!

[ Voor 20% gewijzigd door eamelink op 02-06-2021 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik denk dat het wel het verschil is tussen de meeste mensen/Tweakers en de initiatiefnemers daar, die begin ‘00 dit consumentenglasvezel hebben aangelegd:

In plaats van telkens denken: dit kan niet, de instelling: wat kan er wel?

(Overigens val ik zelf ook heel vaak in de eerste categorie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:44

Amphiebietje

In de blubber

twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:37:
[...]

Op twitter hebben ze een en ander uitgelegd over het netwerk, ik mag de tweet niet plaatsen.

Het zit iets professioneler in elkaar dan hier geschetst, al verdiend het totaal geen schoonheidsprijs.
En waarom mag je de (technische) Tweet hier niet plaatsen? De eerdere opmerking over Tweets ging over Tweets met persoonlijke details er in.

Of was het eerdere vermoeden dat je voor dat bedrijf werkte toch correct en mag het niet van je baas? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twww55
Amphiebietje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:08:
[...]

En waarom mag je de (technische) Tweet hier niet plaatsen? De eerdere opmerking over Tweets ging over Tweets met persoonlijke details er in.

Of was het eerdere vermoeden dat je voor dat bedrijf werkte toch correct en mag het niet van je baas? }:|
Heb je mijn posts gelezen?? en zeker de post hierboven??

De mods hebben vanmiddag duidelijk aangegeven dat ze niet gediend zijn van dit soort acties, ik ga mijn handen er niet aan branden. Als jij dat wel wilt: ga je gang, mijn toestemming heb je niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Keypunchie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:06:
Ik denk dat het wel het verschil is tussen de meeste mensen/Tweakers en de initiatiefnemers daar, die begin ‘00 dit consumentenglasvezel hebben aangelegd:

In plaats van telkens denken: dit kan niet, de instelling: wat kan er wel?
Zonder vervelend te zijn, maar dat laatste kan je ook doen zonder twijfelachtige constructies in woningen en op contractueel vlak...

[ Voor 6% gewijzigd door Amphiebietje op 02-06-2021 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

@twww55 Sorry, ik doe niet aan Twitter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twww55
Amphiebietje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:10:
[...]

Zonder vervelend te zijn, maar dat laatste kan je ook doen zonder twijfelachtige constructies in woningen en op contractueel vlak...
Wie zegt dat er een twijfelachtig contract is??? Met de oud bewoner is er kennelijk wel een contract geweest, niemand weet wat daar in staat, Ts heeft het opgevraagd.

Ts heeft eerder gezegd dat zijn huis eigendom was van een flipper die er niet heeft gewoond, het is goed mogelijk dat er zijn contract wel een beding stond maar dat dit bewust niet met Ts is geregeld, immers scheelt dat heel veel geld. Dat is allemaal speculatie en kan alleen TS beantwoorden.

Dat het geen schone situatie en installatie is daar is iedereen het wel over eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat twijfelachtige constructie is de vraag nu toch?
Het zou zo maar kunnen dat de vorige bewoner/eigenaar in de fout zit, omdat hij het niet goed heeft doorgegeven, bij overdracht.

Eerlijk gezegd is mijn verwachting dat men er in goed overleg wel uitkomt. Of @Lavaeolus gaat akkoord en laat netjes de rechten en plichten vastleggen, of ze maken een afspraak dat de provider op een korte termijn het kastje ergens anders gaat plaatsen.

Het probleem is ook niet echt enorm. Bij verhuizing staat er wel vaker wat spulletjes die onduidelijk zijn. Of een losse afspraak met een buurman.

Mensen zijn hier denk ik getriggerd door de term ISP, omdat we dan automatisch aan de inflexible KPN of Ziggo denken. In dit geval zijn het welwillende buren in een van de interessantere wijken van Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twww55
Keypunchie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:18:
Dat twijfelachtige constructie is de vraag nu toch?
Het zou zo maar kunnen dat de vorige bewoner/eigenaar in de fout zit, omdat hij het niet goed heeft doorgegeven, bij overdracht.

Eerlijk gezegd is mijn verwachting dat men er in goed overleg wel uitkomt. Of @Lavaeolus gaat akkoord en laat netjes de rechten en plichten vastleggen, of ze maken een afspraak dat de provider op een korte termijn het kastje ergens anders gaat plaatsen.

Het probleem is ook niet echt enorm. Bij verhuizing staat er wel vaker wat spulletjes die onduidelijk zijn. Of een losse afspraak met een buurman.

Mensen zijn hier denk ik getriggerd door de term ISP, omdat we dan automatisch aan de inflexible KPN of Ziggo denken. In dit geval zijn het welwillende buren in een van de interessantere wijken van Utrecht.
Dat maakt het ook meteen gevaarlijk. Weiger je om je meterkast of grond ter beschikking te stellen dan kun je de relatie met je buren wel vergeten.

Ik heb het idee dat iedereen wel weet welke huizen als "centraalpunt" dienen en wie daar woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Lavaeolus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:56:
Ik denk dat ongeveer al het zinnigs over dit onderwerp ondertussen wel gezegd is. Dank eenieder.

Van mij mag het topic op slot.
Normaliter sluiten we topics niet op verzoek, maar in dit geval gaat het topic alleen maar ontsporen in HK reacties of gekibbel. Het mysterie is immers opgelost.

Als men nog wil door discussiëren of deze constructie met provider, gebouweigenaar en overige partijen die hierbij zijn betrokken gewenst is, maak dan een nieuw topic. Deze gaat op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wij zijn allemaal benieuwd naar de uitkomst van dit vraagstuk, maar hou het aub serieus. Zie: tweakduke in "Vreemd kastje in meterkast"

Reacties topic starter: Vreemd kastje in meterkast

spoiler: