Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Volgens mij stelt de wet ook dat jij iets koopt en alle baten, lasten etc gevrijwaard zijn tenzij anders overeengekomen. TS is eigenaar geworden van het huis en die spullen en de ISP mag het verhalen op de oude eigenaar die dit is overeengekomen.Virtuozzo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:42:
[...]
Wet gaat boven contract. Dus ook boven zonder contract.
Dus de wet staat nog steeds aan zijn zijde voor zover ik weet, zonder een overeenkomst (die nu wel betwist kan worden door de ISP, want mondeling gesproken....)
Niet echt handig aangepakt door @Lavaeolus
Anoniem: 39993
Maar dan deel je niet de meterkast, alleen de stroomaansluiting. Als je nu nog primair-secundair hebt, dan is het een kwestie van "verzwaren" naar 3x 25A en dan komen ze 2 nieuwe aansluitingen realiseren. Hier net gedaan. Graafmachientje, ploegje werklui.... We hadden voor ons nieuwe huis een nieuwe keuken gekocht met een heel mooi inductiefornuis met ovens, maar die had dus 3 fase nodig. Toen bleek dus dat we ook "primair (buren) - secundair (wij)" aangesloten waren. Nu hebben we ieder een eigen aanlsuiting, kostenloos. De buren hebben meteen ook geupgrade naar 3x 25A. Was voor hen helemaal gratis, want hun groepenkast was daar al helemaal op voorbereid. Ik voelde me in eerste instantie wel wat bezwaard, want door onze nieuwe keuken zaten de buren dus ook een ochtendje zonder stroom. Maar gelukkig heeft het ze ook wat opgeleverd.Pizza_Boom schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:04:
[...]
Ja. Primair - secundair. Meterkasten met de ruggen tegen elkaar aan, zekeringkast voor de splitsing, beide een eigen 3F zekerkast waarvan er 1 is aangesloten. Ik dus op de ene fase, zij op een van de andere 2.
Aangezien alle zekeringen achter een zegel zaten, kon niemand daar zomaar bij.
[...]
Zaten 2 zekeringen tussen voordat alles aan elkaar geknoopt was. 1 in onze eigen hoofdzekeringkast en 1 per aansluiting in de splitterkast. En alles zat voor de meter.
Hier kan je goed zien dat er geen kabel van onderaf kwam.
Dat hangt er helemaal vanaf hoe het e.e.a. juridisch maar ook netwerktechnisch is ingericht. Als de buren allemaal met het IP adres het internet op gaan wat bij de hoofdaansluiting op dit adres hoort is dat niet zo ver gezocht.Orion84 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:43:
[...]
Samen met alle andere manieren waarop dit gezeik kan opleveren alsnog genoeg reden om het goed uit te zoeken, vast te laten leggen, of op te laten ruimen, maar dat je zomaar ineens als verdachte behandeld gaat worden omdat een van je buren wat uitgevreten heeft en diens ISP toevallig hun apparatuur in jouw meterkast heeft hangen lijkt me wat vergezocht.
Los van bovenstaand punt wist ik het wel en ging de stekker er uit om meerdere redenen welke in dit topic al voorbij gekomen zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 02-06-2021 14:49 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik heb in een voormalige huurwijk gewoond met een intern systeem voor radio/tv/internet. De gemeente wilde daar geen kast toestaan op de openbare weg. Een uitzondering was @home en kpn die het wel mochten.Virtuozzo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:46:
[...]
De crux is vrijwel altijd dat laatste punt, dat van kosten. Voor de ISP. Bij aanvraag, vergunning, infra, deelname e.d.
Dan kun je wel gaan procederen maar dat zal wel te kostbaar zijn voor dit soort clubjes.
Hij is geen eigenaar geworden van de apparatuur, die zijn juridisch in bewaring gegeven.Vorkie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:46:
[...]
Volgens mij stelt de wet ook dat jij iets koopt en alle baten, lasten etc gevrijwaard zijn tenzij anders overeengekomen. TS is eigenaar geworden van het huis en die spullen en de ISP mag het verhalen op de oude eigenaar die dit is overeengekomen.
Dus de wet staat nog steeds aan zijn zijde voor zover ik weet, zonder een overeenkomst (die nu wel betwist kan worden door de ISP, want mondeling gesproken....)
Maar dan nog staat dat IP adres niet op naam van TS (hell, die wist er niet eens vanaf), maar op naam van de ISP, die dan aan de autoriteiten mag uitleggen welke klant(en) er op die aansluiting zitten. Het is niet dat TS hier zelf voor ISP speelt hè, dan was het inderdaad een heel ander verhaal.Bor schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:48:
[...]
Dat hangt er helemaal vanaf hoe het e.e.a. juridisch maar ook netwerktechnisch is ingericht. Als de buren allemaal met het IP adres het internet op gaan wat bij de hoofdaansluiting op dit adres hoort is dat niet zo ver gezocht.
En zoals gezegd: absoluut nog meer dan genoeg kans op gezeik.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat lijkt mij dan vooral een punt voor de betreffende stichting en niet voor de nieuwe bewoner. Overigens is het bijzonder amateuristisch aangelegd maar dat terzijde.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:41:
[...]
Dit is geen vreemde situatie, ik ken genoeg lokale iniatieven waarbij een bv of stichting is opgericht die vervolgens internet afneemt bij een grote provider(legaal) en dat verspreid.
Ook dit soort meterkast oplossing heb ik wel vaker gezien, puur omdat de gemeente niet happig is om een wijkkast toe te staan als je geen grote provider bent en de kosten de pan uit rijzen.
Nee, complex verhaal, maar hij heeft het object gekocht, geen diensten aanwezig. Denk aan de watermeter of de gasaansluiting.Vorkie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:46:
[...]
Volgens mij stelt de wet ook dat jij iets koopt en alle baten, lasten etc gevrijwaard zijn tenzij anders overeengekomen. TS is eigenaar geworden van het huis en die spullen en de ISP mag het verhalen op de oude eigenaar die dit is overeengekomen.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Heb je toevallig zonnepanelen ts?Vanaf € 20,- per maand kun je internetten met een snelheid van 50 mb/s download èn upload. Geen enkele internetprovider levert deze (upload)snelheden voor die prijs. Bovendien zorgen we ervoor dat de stroom die gebruikt wordt opgewekt wordt door zonnepanelen.
menzo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:50:
Ik gok dat het over http://www.lomboxnet.nl/ gaat met de hints van TS.
geen KPN- of Ziggoaansluiting nodig
Je hebt dus ook zonnepanelen op het dak liggen @Lavaeolus ?LomboXnet is een bewonersinitiatief in de Utrechtse wijk Lombok
en heeft als doel
supersnel internet goedkoop toegankelijk
te maken
met de snelheid
van het licht
en de kracht van de zon
www.google.nl
Mag hopen van niet.menzo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:50:
- 06-nummer als contact.
- spelfouten
- http verbinding
- laatste nieuwsberichten van 6 jaar geleden
[ Voor 8% gewijzigd door armageddon_2k1 op 02-06-2021 14:55 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik kan je uit je droom halen, maar dat kan de politie wel zien. (niet alle) ISP's zijn namelijk verplicht deze gegevens dagelijks te versturen naar het CIOT.Orion84 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:43:
[...]
Definieer "IP van de TS". Dat IP (of die IPs, afhankelijk van hoe het is ingericht) zal/zullen gewoon van die lokale ISP zijn. Het is niet alsof de politie magischerwijs kan zien op welk adres/naam een bepaald IP adres thuishoort hè. Daarvoor kijken ze naar wie de eigenaar van dat IP adres is (doorgaans een ISP) en kloppen vervolgens bij de ISP aan met een verzoek om persoonsgegevens horende bij die aansluiting.
Wat verwacht je dan??? het is een bewonersiniatief.armageddon_2k1 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:54:
[...]
Mag hopen van niet.
- 06-nummer als contact.
- spelfouten
- http verbinding
Alleen die http verbinding vindt ik echt slordig,
Shady wellicht niet, maar amateuristisch wel. Het ziet er van binnen niet uit. Een los device, geen kabelmanagement, een glas kabel zo even los er tussen gemanouvreerd...en daar komt bij dat er bij de verkoop van dit huis niets contractureel meegenomen is.Lavaeolus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:48:
I know, maar in principe lijken ze me niet shady.
...
Verder wil ik iedereen aanmanen tot kalmte
Als ze de basale dingen al niet op orde hebben, dan heb ik geen vertrouwen in deze ISP meer ondanks voorgaande afspraken e.d.
Ik zou toch wel juridisch advies inwinnen en dringend aansturen op een andere oplossing.
Persoonlijk zou ik echter niet akkoord gaan met de huidige situatie, en volgens mij hoef je dat ook niet want je hebt er nergens voor getekend.
Ik zou in gesprek gaan met de ISP; aangeven dat ik de huidige situatie niet prettig vind (bij vakanties of onderhoud in de avond zou ik er niet op zitten te wachten dat ze binnen moeten zijn, komt nog bij dat elke installatie een brandrisico met zich meebrengt).
Lijkt me geen mega grote aanpassing om het kastje ofwel naar de gevel ofwel losstaand in de tuin te plaatsen. Vooral dat laatste lijkt me een ideale oplossing; even wat kabels via kruipruimte de grond in en je bent een heel eind. Hek rond het kastje plaatsen en je ziet 't bijna niet meer. ISP kan erbij wanneer het nodig is. Op apart groepje zetten zodat je binnenshuis kan doen met je elektrische installaties zonder de straat af te sluiten en je hebt er in principe bijna geen last meer van op de stroomkosten na; wat ISP voor je bereid is te compenseren met gratis internet... of dat een goede deal is, is persoonlijk lijkt me.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik snap dat het complex isVirtuozzo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:51:
[...]
Nee, complex verhaal, maar hij heeft het object gekocht, geen diensten aanwezig. Denk aan de watermeter of de gasaansluiting.
Maar een watermeter, gasmeter en electriciteitsmeter, samen met een telefoonlijn, zijn volgens mij vastgelegd in de wet, alle overige toch niet?
Ben wel benieuwd eigenlijk
Dat is het schoentje wat wringt, de gemeenten hebben een voorkeur vanuit afdrachten 😎twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:48:
[...]
Ik heb in een voormalige huurwijk gewoond met een intern systeem voor radio/tv/internet. De gemeente wilde daar geen kast toestaan op de openbare weg. Een uitzondering was @home en kpn die het wel mochten.
Dan kun je wel gaan procederen maar dat zal wel te kostbaar zijn voor dit soort clubjes.
Dit zie je vaak bij projectbouw waar lokale of andere initiatieven aanwezig zijn die niet via de, nu ja, “gebruikelijke aanbieders” lopen.
Ik heb wel eens participaties genomen in dat soort projecten, het is dan niet meer gecompliceerd dan het regelen van deelname / afdracht. Tenslotte belasten gemeenten dat soort infra.
Soms kiest een bedrijf er voor om dat niet te doen. Vaak omdat men mensen makkelijk kan vangen met “gratis”. Soms omdat in het project zelf voorzieningen geschapen worden. Maar goed, wordt een object of deelobject verkocht dan volgt meestal drama, op zijn minst complicatie.
Die “lokale ISP” mag zich best wel achter de oren krabben.
[ Voor 16% gewijzigd door Virtuozzo op 02-06-2021 15:15 ]
Nou poe poe, wat een zware eisen stel ik weer zeg.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:56:
[...]
Wat verwacht je dan??? het is een bewonersiniatief.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Amateuristisch, maar voor de meesten waarschijnlijk goed genoeg.
Is het aan TS of hij dit verder goed vindt. Of hij genoegen neemt met 'gratis internet'.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:08
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dat lijkt mij inderdaad een goed idee om de contracten in te zien. Wat ik wel apart vindt is dat er geen andere provider iets kan aanbieden op jouw adres. Hoe hebben ze deze monopolie positie gekregen? Hebben ze ook het glasvezelnetwerk aangelegd bij een of ander project in jouw nieuwe straat / buurt?Lavaeolus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:48:
Bedankt voor het meedenken en de adviezen iedereen, ik had niet voorzien dat dit zo'n populair topic zou worden
Voor de context, dit bedrijf is niet het hobbyproject van een voormalige bewoner van mijn huis of iets dergelijks. Ze leveren ook niet alleen in mijn straat, maar in een stuk of 30 straten.
Ze staan in het KVK register, zijn netjes vindbaar op internet, leveren ook andere diensten (laadpalen, elektrische deelauto's enz). Ik heb ook wel eerder van ze gehoord.
Famous last words, I know, maar in principe lijken ze me niet shady.
Ik heb in ieder geval een verzoek bij hun gedaan voor alle contracten/afspraken die met de vorige bewoners zijn gemaakt over het aansluitpunt.
Telecom ook 😎 Zoals ik in eerder bericht schreef, het breekpunt is vrijwel altijd de aanbieder en de overweging tot relatie met de gemeente. Die heeft liever minder knooppunten, vaak preferente relatie traditionele aanbieders, maar ook gemeenten moeten faciliteren. Daar moet dan wel wat tegenover staan, en dan zie je vaak dat lokale of andere initiatieven creatief worden. Laten we het zo omschrijven.Vorkie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:57:
[...]
Ik snap dat het complex is
Maar een watermeter, gasmeter en electriciteitsmeter, samen met een telefoonlijn, zijn volgens mij vastgelegd in de wet, alle overige toch niet?
Ben wel benieuwd eigenlijk
Waarschijnlijk nemen ze internet af van een grote provider(die willen daar best aan meewerken) en verspreiden ze het via hun eigen netwerk, dat gedeeltelijk bij ts in de meterkast zit.tweakduke schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:58:
[...]
Dat lijkt mij inderdaad een goed idee om de contracten in te zien. Wat ik wel apart vindt is dat er geen andere provider iets kan aanbieden op jouw adres. Hoe hebben ze deze monopolie positie gekregen? Hebben ze ook het glasvezelnetwerk aangelegd bij een of ander project in jouw nieuwe straat / buurt?
Dit inderdaad.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:00:
[...]
Waarschijnlijk nemen ze internet af van een grote provider(die willen daar best aan meewerken) en verspreiden ze het via hun eigen netwerk, dat gedeeltelijk bij ts in de meterkast zit.
Immers de zwarte kabels lijken mij gewoon UTP CAT kabels, normaal zou je niet langer dan 100 a 150 meter willen. Kan me toch niet voorstellen dat je met die afstand door de hele straat gaat.
Het is nog slordiger want er is wel https maar met een ongeldig certificaat van websitebouwer Weebly...twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:56:
[...]
Wat verwacht je dan??? het is een bewonersiniatief.
Ik ben vooral benieuwd hoe die draadloze router werkt die ze volgens de website gratis schijnen leveren...menzo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:50:
Ik weet vrij zeker dat er meer mensen in de straat een dergelijk kastje hebben staan; er zitten lang niet genoeg gelabelde kabels in om alle huisnummers te dekken.NL_Scratch schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:01:
ben toch wel benieuwd of er verder in de straat nog "verdeelkasten/switches" zijn.
Immers de zwarte kabels lijken mij gewoon UTP CAT kabels, normaal zou je niet langer dan 100 a 150 meter willen. Kan me toch niet voorstellen dat je met die afstand door de hele straat gaat.
Die conclusie trek ik nadat TS geen dhcp server kon vinden na het inpluggen van de loze kabel. Dan lijkt het me redelijk aannemelijk dat de provider de poorten configureert voor de klanten.Standeman schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:17:
[...]
Waar haal jij die wijsheid vandaan? De TS heeft geen idee van de configuratie en niemand hier heeft een idee hoe het precies geregeld is. Voor hetzelfde geld zit de hele buurt achter een NAT op het IP van de TS. We weten het niet en ik zou zelf absoluut dat risico niet willen lopen.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
De reactie op dat verzoek tot kopie / inzage documenten & contracten zal je veel zeggen, het gaat ook over meerdere iteraties - de flipper is niet de particuliere eigenaar én bewoner die het laatst formele contractuele relatie had waarschijnlijk.Lavaeolus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:48:
Bedankt voor het meedenken en de adviezen iedereen, ik had niet voorzien dat dit zo'n populair topic zou worden
Voor de context, dit bedrijf is niet het hobbyproject van een voormalige bewoner van mijn huis of iets dergelijks. Ze leveren ook niet alleen in mijn straat, maar in een stuk of 30 straten.
Ze staan in het KVK register, zijn netjes vindbaar op internet, leveren ook andere diensten (laadpalen, elektrische deelauto's enz). Ik heb ook wel eerder van ze gehoord.
Famous last words, I know, maar in principe lijken ze me niet shady.
Ik heb in ieder geval een verzoek bij hun gedaan voor alle contracten/afspraken die met de vorige bewoners zijn gemaakt over het aansluitpunt.
Dat gezegd, bedenk wel dat het hier om economische activiteit gaat, shady is geen woord maar bedrijvigheid - de onderneming had de gebruikelijke weg met gemeente & infra kunnen volgen, heeft daar voor zakelijke overwegingen niet gedaan.
Ik ga er hier wel bij van uit dat je het verzoek schriftelijk gedaan hebt, juist vanwege de kalmte, als eigenaar en bewoner zit je immers met een potentieel aan aansprakelijkheidsrisico’s. Nu, maar ook bij eventuele verkoop van het pand.
Dit is geen nette situatie, hoe dan ook. Je hebt op dit moment geen verplichtingen, dat kan veranderen. Even een advies inwinnen bij je rechtsbijstandsverzekering kan op zijn minst geen kwaad, en is eigenlijk wel verstandig.
Edit.
Oud bewonersinitiatief op wijkniveau? Ben voorzichtig. Zoiets verwordt altijd tot een klein clubje waar hard gemolken wordt. Meestal met goede dekking van PR, maar het blijft door de bank genomen een amateurdrama.
[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 02-06-2021 15:16 ]
- Nieuwe kast op buitengevel
- Eigen zekering 1A
- Gratis internet voor 15 euro energie kosten per maand
- Met contract
Stadia was beter....
Ik zou ook op de buitengevel of elders op mijn perceel geen constructie willen hebben maar dat is aan de TS.artificial_sun schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:06:
Ik zou het wel weten:
- Nieuwe kast op buitengevel
Dat lijkt mij heel sterk. Dan is één van de vorige bewoners wel heel goed van vertrouwen geweest.jantje112 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:05:
Is het stroomverbruik al bekend? Op basis daarvan kun je een eerste inschatting maken van de (misgelopen) stroomkosten. Overigens vermoed ik dat je ISP gewoon een sleutel heeft van je voordeur..
Nog meer waarschijnlijk, wederverkoper met netwerk wat rust op marge gewonnen middels het zo weinig mogelijk investeren in infra en het knutselen daarvan bij / via de klanten zelf. Dusdanig dat als één node uit de ban springt, er een probleem ligt.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:00:
[...]
Waarschijnlijk nemen ze internet af van een grote provider(die willen daar best aan meewerken) en verspreiden ze het via hun eigen netwerk, dat gedeeltelijk bij ts in de meterkast zit.
Anders gezegd, netwerk wat staat en valt bij de klanten thuis.
Voor mij klinkt dit als een economische activiteit die begonnen is als bewonersinitiatief maar inmiddels een clubje is van goede melk voor een paar slimmeriken. Enfin, zo eindigt dergelijk initiatief door de bank genomen.
Op stoep zetten zou ik achterwege laten, volgens het vermogensrecht ben jij dan aansprakelijk, ik verwacht niet dat 1 verzoek/waarschuwing door de rechter wordt gezien als het verstrekken van een redelijke termijn/kansGaMbiNo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:35:
Ik zou de lokale ISP een paar weken geven om wat anders te regelen. Doen ze dat niet zou ik de apparatuur daar op de stoep zetten. Veel succes ermee.
Ik zou die troep ook niet in huis willen voor gratis internet.
Edit: gister nog het een en ander gehad over hoofdzaak en bestanddelen. Wel interessant om de boeken er eens bij te pakken en te zien waar dit op uit zou moeten draaien
[ Voor 13% gewijzigd door JT op 02-06-2021 15:18 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Bizarre situatie, maar zou dit sowieso goed op papier geregeld willen zien. Zowel de afspraken als verantwoordelijkheden en aansprakelijkheden. Misschien je rechtsbijstand eens bellen?
Kuch, als mijn vermoeden correct is, dan gaat het hier om een inframelker (denk analoog huisjesmelker) met “ingang” bij gemeente waardoor lokaal bewonersinitiatief kan verworden tot pseudo onderneming die steeds meer vertakking krijgt voor “dienstverlening”. Het gaat dan altijd om de marge bij wederverkoop. Zelden gezond.tweakduke schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:58:
[...]
Dat lijkt mij inderdaad een goed idee om de contracten in te zien. Wat ik wel apart vindt is dat er geen andere provider iets kan aanbieden op jouw adres. Hoe hebben ze deze monopolie positie gekregen? Hebben ze ook het glasvezelnetwerk aangelegd bij een of ander project in jouw nieuwe straat / buurt?
Als je de prijzen bekijkt dan kan ik niet van melker spreken.Virtuozzo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:14:
[...]
Kuch, als mijn vermoeden correct is, dan gaat het hier om een inframelker (denk analoog huisjesmelker) met “ingang” bij gemeente waardoor lokaal bewonersinitiatief kan verworden tot pseudo onderneming die steeds meer vertakking krijgt voor “dienstverlening”. Het gaat dan altijd om de marge bij wederverkoop. Zelden gezond.
Lijkt me heel simpel om achter te komen: Stekker uittrekken en als de technieker langs komt de deur niet open doenNemean schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:09:
[...]
Dat lijkt mij heel sterk. Dan is één van de vorige bewoners wel heel goed van vertrouwen geweest.
Laten we geen heksenjacht voeren aub
[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 02-06-2021 16:13 ]
Kan me niet voorstellen dat ze vertrouwen op het thuis zijn van ts. Het is immers een onderneming die gewoon moet leveren en storingen snel oplossen.mierenfokker schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:17:
Zou die ISP echt een sleutel hebben van het huis van TS? Lijkt mij verzekeringstechnisch wel een dingetje..
Zonder toestemming mogen ze, ook met een sleutel, niet zomaar naar binnen. Een storing voor hun is (lijkt me) geen noodzaak tot binnentreden.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:18:
[...]
Kan me niet voorstellen dat ze vertrouwen op het thuis zijn van ts. Het is immers een onderneming die gewoon moet leveren en storingen snel oplossen.
Dus leunen op een "wijkkast" in een woonhuis is gewoon een slechte business-case.
Niet die analoog 😎 van schaal, maar van marge. Wederverkoop dienstverlening bij een concurrentiepositie waar ergens geknepen moet worden.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:16:
[...]
Als je de prijzen bekijkt dan kan ik niet van melker spreken.
Dan wordt het al snel de infrastructuur. Zo lang geleden nog niet kwam ik een dergelijke situatie tegen in het zuiden van het land, oudere projectbouw in een tijd waarin het idee van zorgwijk nog één ding was. Inmiddels worden de objecten zelf gewoon verkocht en zijn er eigenaren die tegen infra in hun nieuwe huis aanlopen. De een slikt het, de meesten niet. Met als resultaat dat de lokale aanbieder, gemeente, bewoners en zo meer in de clinch liggen.
Nu is dat een extreme escalatie. Rond Amsterdam en Den Haag ook een paar projecten, daar is gewoon bij de onvermijdelijke transitie (huizen worden nu eenmaal gewoon verkocht, natuurlijk en onnatuurlijk verloop) gekozen voor het implementeren van normale infra. Kastjes aan de straat dus. Voordeel was wel dat het daar niet bedrijven betrof die het margespel waren gaan uitsmeren naar verdere economische activiteit.
An sich kan dit allemaal prima opgelost worden. Het blijft wel complex, en de TS zal overwegingen komen te maken.
Als ik zelf in zijn schoenen stond, ik zou niet overwegen om er in mee te gaan. Maar, dit is persoonlijk perspectief.
Als er een sleutel is gegeven dan zijn er ook afspraken over een binnentreden met toestemming . Met de oude eigenaar, daar is ts niet aangebonden.eric.1 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:23:
[...]
Zonder toestemming mogen ze, ook met een sleutel, niet zomaar naar binnen. Een storing voor hun is (lijkt me) geen noodzaak tot binnentreden.
Dus leunen op een "wijkkast" in een woonhuis is gewoon een slechte business-case.
Ah, op zich logisch dat die ook met hun tijd mee gaan, al is het dan dus de vraag of zo'n lokaal initiatief daar ook op aangesloten zal zijn. In feite komt dat natuurlijk ook op hetzelfde neer: IP adres is van ISP, maar autoriteiten kunnen (al dan niet geautomatiseerd) van de ISP vernemen welke eindklant er bij een IP hoort.markisoke schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:54:
[...]
Ik kan je uit je droom halen, maar dat kan de politie wel zien. (niet alle) ISP's zijn namelijk verplicht deze gegevens dagelijks te versturen naar het CIOT.
Dan kan je je inderdaad afvragen hoe deze specifieke situatie geregistreerd staat (als dat al het geval is).
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Eh, dat is meer gecompliceerd dan vaak gedacht wordt. Er kunnen bijvoorbeeld bepalingen zijn implicatie aan overeenkomst maar slechts aanwezig als verwijzing in overeenkomst, denk aan extreme situaties, overmacht, continuïteit dienstverlening e.d.eric.1 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:23:
[...]
Zonder toestemming mogen ze, ook met een sleutel, niet zomaar naar binnen. Een storing voor hun is (lijkt me) geen noodzaak tot binnentreden.
Het kan best prima zo zijn dat toegang geen belemmering is, zogezegd. Ongeacht wat daar verder over gedacht of gezegd wordt.
Ik heb een gedeelde gasleiding, komt bij mij binnen, loopt 4m mn huis in tot in de trapkast en splitst zich daar naar de buurman door de muur heen. Is begin dit jaar vervangen maar kon helaas niet gesplitst worden aan de straat omdat de buurman anders ergens een random leiding moest gaan leggen.Pizza_Boom schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:56:
Overigens is het delen van een meterkast niet ongebruikelijk. Gebeurt voor stroom ook vaak, alhoewel de netbeheerders er wel vanaf willen. Ik heb sinds enkele weken pas een eigen kabel, daarvoor zat ik op de hoofdkabel van de buren. Staat ook niks over in mijn koopcontract.
Alleen heeft de TS niets van een overeenkomst waarin dit is opgenomen?Virtuozzo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:26:
[...]
Eh, dat is meer gecompliceerd dan vaak gedacht wordt. Er kunnen bijvoorbeeld bepalingen zijn implicatie aan overeenkomst maar slechts aanwezig als verwijzing in overeenkomst, denk aan extreme situaties, overmacht, continuïteit dienstverlening e.d.
Het kan best prima zo zijn dat toegang geen belemmering is, zogezegd. Ongeacht wat daar verder over gedacht of gezegd wordt.
Ik leef voor dit soort topics
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Allemaal leuk en aardig maar weet jij waar die sleutel is? Leuk als je huis leeggehaald wordt door middel van de sleutel... Je verzekering keert niets uit en de provider zal het ook niet heel leuk vinden om te gaan betalen.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:25:
[...]
Als er een sleutel is gegeven dan zijn er ook afspraken over een binnentreden met toestemming . Met de oude eigenaar, daar is ts niet aangebonden.
Klopt, hij is ook niet gebonden.eric.1 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:29:
[...]
Alleen heeft de TS niets van een overeenkomst waarin dit is opgenomen?
Even wat getheoretiseerdJT schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:11:
[...]
Op stoep zetten zou ik achterwege laten, volgens het vermogensrecht ben jij dan aansprakelijk, ik verwacht niet dat 1 verzoek/waarschuwing door de rechter wordt gezien als het verstrekken van een redelijke termijn/kans
Edit: gister nog het een en ander gehad over hoofdzaak en bestanddelen. Wel interessant om de boeken er eens bij te pakken en te zien waar dit op uit zou moeten draaien
Het huis is verkocht als hoofdzaak. Een hoofdzaak bestaat uit bestanddelen, je zou dit kunnen zien als onderdeel en daarmee bestandsdeel van het huis. Als je iets koopt te goeder trouw wordt je in beginsel juridisch eigenaar. Dan kun je ermee doen wat je wil, in principe. Ik weet zo niet of grote gevolgen voor iemand wiens internetconnectie van het ene op het andere moment langdurig verdwenen is doordat jij de stekker eruit trekt nog gevolgen kan hebben. Ik denk dat de vraag is of dit te goeder trouw is. Enerzijds kun je stellen dat het gekocht is via een makelaar en daarom wel. Anderzijds heb je zelf de kast ook gezien en verder geen actie op ondernomen, dat getuigt niet van goed onderzoek voor een jou vreemd iets. Als de rechter zou beslissen dat het niet te goeder trouw is dan is het niet jouw eigendom. Op de stoep zetten kan dan gevolgen hebben aangezien je als houder van de zaken je het niet goed beheerd hebt. Wellicht is het verhaal hieronder over vinden dan wel van toepassing.
Dan is het nog de vraag of de switch e.d. gezien kan worden als bestandsdeel. Als dit niet zo is dan weet ik niet zeker wat de wetgeving is omtrent voorwerpen die je vindt in je gekochte huis. Je zou kunnen stellen dat dit valt onder het vinden van een voorwerp. Je bent niet verplicht iets te vinden/mee te nemen maar dat is niet van toepassing want het ligt al in je huis. Dan heb je te maken met een aangifteplicht. Na aangifte is het spul na een jaar van jou als het niet opgehaald wordt en kun je het verpatsen. Het is dan niet gezegd dat je het hoeft te laten draaien
Let op, IANAL/amateur hier, burgelijk recht is slechts een zijstap in mijn studie
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Beetje in lijn met het knutselwerk wat ze achter hebben gelaten bij TSarmageddon_2k1 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:54:
Mag hopen van niet.
- 06-nummer als contact.
- spelfouten
- http verbinding
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Dat is toch echt het probleem van de eigenaar.xh3adshotx schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:29:
[...]
Allemaal leuk en aardig maar weet jij waar die sleutel is? Leuk als je huis leeggehaald wordt door middel van de sleutel... Je verzekering keert niets uit en de provider zal het ook niet heel leuk vinden om te gaan betalen.
Ik schrijf niet dat TS rustig hiermee verder moet gaan, in tegendeel.
Wees nou eerlijk welke van de bovenstaande punten zijn nu echt spannend overwegend dat hier om een bewonersiniatief gaat??? alleen de https is bijzonder slordig, zeker als het gedeeltelijk wel geïmplementeerd is.Freekers schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:31:
[...]
Beetje in lijn met het knutselwerk wat ze achter hebben gelaten bij TS
Orion84 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:26:
[...]
Ah, op zich logisch dat die ook met hun tijd mee gaan, al is het dan dus de vraag of zo'n lokaal initiatief daar ook op aangesloten zal zijn.
Ja, inderdaad, de diensten dragen tegenwoordig opdracht daartoe. En ik kan je verzekeren dat wanneer er geen koppeling is dat bijzondere effecten heeft voor hoe er vervolgens naar gekeken wordt. Zo kan een huurder al snel vinkjes krijgen, en dat is iets wat in het Nederlandse pijnlijk makkelijk consequenties kan hebben - op een wijze waarbij het gruwelijk moeilijk is om bij issue X er achter te komen dat het met een vlaggetje te maken heeft bij non-issue Y. Zelfs het Belgische is beter geregeld in verhouding. Voor woningeigenaren ligt het net zo gevoelig, zeker nu kredietverstrekking en bancair circuit net zo gebruik mag maken van het Inlichtingenbureau als een overheid, advocatuur en al de koppelingen daarbij.
Beleidsfundamenten, the citizen is guilty by default.
Enfin, hier zit al snel een verkenning die veel te ver gaat voor dit topic.
Wel zou ik vragen wat ze in gedachten hebben voor als je op vakantie bent en er een storing optreedt?
Overigens ben ik van mening dat een http verbinding naar een website met enkel informatie en geen portaal met klantgegevens, niet zo'n groot probleem is als velen hier menen.
Maar goed, het is tegenwoordig geen enkele moeite meer om wel https te gebruiken, daar ben ik het dan wel weer mee eens.
Wordt nog leuker als je er zelf https voor zet:armageddon_2k1 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:54:
[...]
Mag hopen van niet.
- 06-nummer als contact.
- spelfouten
- http verbinding
Is dus een weeblypagina, vast een gratis variant ofzoWebsites bewijzen hun identiteit via certificaten. Firefox vertrouwt deze website niet, omdat een certificaat wordt gebruikt dat niet geldig is voor www.lomboxnet.nl. Het certificaat is alleen geldig voor de volgende namen: *.weebly.com, weebly.com
Foutcode: SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN
Ecodan warmtepomp
Correct, hij is op dit moment nog niet gebonden. Hij is wel geïnformeerd. Als het hier inderdaad gaat om een oud bewonersinitiatief verworden tot onderneming en de infrastructuur rust op gebruik van vastgoed van bewoners dan zijn er wel scenario’s denkbaar waar hij vanuit geïnformeerd zijn en eventuele inactie op gegeven moment wel gehouden kan worden aan acceptatie.eric.1 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:29:
[...]
Alleen heeft de TS niets van een overeenkomst waarin dit is opgenomen?
Enfin, de TS lijkt bezig te zijn met de situatie, opvragen documenten, correspondentie en contracten, het lijkt mij niet waarschijnlijk dat inactie de reactie zal zijn.
Als het de partij is die eerder in dit topic is genoemd is dat gewoon een commerciële partij met winstoogmerk.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:32:
Wees nou eerlijk welke van de bovenstaande punten zijn nu echt spannend overwegend dat hier om een bewonersiniatief gaat??? alleen de https is bijzonder slordig, zeker als het gedeeltelijk wel geïmplementeerd is.
Hm. Het is dus inderdaad een oud bewonersinitiatief, verworden tot zakelijke activiteit, inmiddels al aan het vertakken in dienstverlening gebaseerd op wederverkoop waarbij de winst uit maximalisatie van marge én toegang lokale zone gehaald wordt.JT schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:34:
[...]
Wordt nog leuker als je er zelf https voor zet:
[...]
Is dus een weeblypagina, vast een gratis variant ofzoMet een domeintje zonder ssl config erbij
Tja.
Wat een (felle) reacties! Heerlijk; ga zo door!
Dit wordt een topper; al 30k views in een halve dag.
heb ff niet gekeken, zijn er al weer 10 pagina's met reacties...
[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 02-06-2021 15:39 ]
Dat blijkt uit??? De organisatie noemt zichzelf een bewonersinitiatief en de prijzen doen niet vermoeden dat het een winstgevende commerciële toko is.Freekers schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:37:
[...]
Als het de partij is die eerder in dit topic is genoemd (LomboXnet) is dat gewoon een commerciële partij met winstoogmerk.
ISP mededeling:
"door een langdurige vakantie van een medebewoner heeft deze straat de komende weken geen internet"
"onze excuses voor het ongemak"
Die mogen er zijn.
Het feit dat er lokaal stroom wordt betrokken is het gene waar je wat mee kan doen, daar hebben ze geen overeenkomst voor met jou.
Dat is iets totaal anders.Mr.Aargh schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:41:
Er lopen ook infrastructuurkabels (Ziggo, KPN door mijn kruipruimte) die mag ik niet zomaar verbreken.
Die mogen er zijn.
Het feit dat er lokaal stroom wordt betrokken is het gene waar je wat mee kan doen, daar hebben ze geen overeenkomst voor met jou.
In dit geval heeft lombok geen enkele overeenkomst die Ts verplicht om stroom te leveren danwel de apparatuur toe te staan.
Waarmee ik niet wil zeggen dat alles zomaar los getrokken moet worden.
Het is geen stichting.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:39:
Dat blijkt uit??? De organisatie noemt zichzelf een bewonersinitiatief en de prijzen doen niet vermoeden dat het een winstgevende commerciële toko is.
De rechtsvorm zegt niks over het doel van het bedrijf en al dan niet het winstoogmerk. Even los van het feit dat bijna elke bekende stichting eigenaar is van een BV.
Net zo goed als dat een stichting commerciële zaken mag verrichten en ook een winstoogmerk mag hebben,
[ Voor 10% gewijzigd door twww55 op 02-06-2021 15:45 ]
Nee, maar het zou wel logischer zijn. Maar ik zie dat alles (het internet, het zonne gebeuren, een grafisch vormgeving bureau etc) onder de naam Parkhuis Lombok is opgehangen.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:44:
[...]
De rechtsvorm zegt niks over het doel van het bedrijf en al dan het winstoogmerk.
Net zo goed als dat een stichting commerciële zaken mag verrichten en ook een winstoogmerk mag hebben,
Werk je overigens toevallig voor deze partij? Vandaag geregistreerd en enkel meteen 20 posts in dit topic...
De verdeler, of het topic?Freekers schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:29:
[...]
Ik leef voor dit soort topicsPaar jaar terug stond een soortgelijk topic op tweakers maar dan van een KPN verdeler die in een muur gemetseld was. Kan 'm helaas niet meer terug vinden.
Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!
- Ze gebruiken jouw stroompunt;
- Krijg jij een vergoeding voor deze 'service' aan je buren;
- Vergoedt de verzekering schade bij brand (in de meterkast) als ze dit achteraf constateren;
- Wie heeft er toegang tot de woning;
- Zitten er nog meer verassingen in de woning.
KVK data. Begonnen als dergelijk initiatief, inmiddels is het dat absoluut niet meer. Economische activiteit, winstoogmerk.twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:39:
[...]
Dat blijkt uit??? De organisatie noemt zichzelf een bewonersinitiatief en de prijzen doen niet vermoeden dat het een winstgevende commerciële toko is.
Daar is niets mis mee. Absoluut niet. Maar, het is wel een constructie die best op een punt zit waar de transitie nog bezig is, lang na de switch. Laat ik het zo zeggen.
Dit wil trouwens niet zeggen dat het een fiasco of shady is. Absoluut niet. Bij verzelfstandiging tot economische activiteit kunnen dit soort oude lokale initiatieven ook best prima succesverhaal zijn. De crux zit hem in proces van professionaliseren bij diversificatie. Infrastructuur is dan wel vaak een bottleneck, transitie vraagt al snel om investeringen. Dan hebben we het over keuzes bij bedrijfsdoelstellingen.
Laat ik dit zeggen. Waarschijnlijk heeft men er niet bij stilgestaan dat flippen een ding is. Vandaar de breuk in communicatie. Toch heb ik hier een kanttekening bij. Immers, stel je bedrijf rust op gebruik van vastgoed van je afnemers, je kan niet verwachten dat aanwezigheid van infrapunt gelijk staat aan het afnemer zijn.
Stel een object wordt verkocht, ja maar gratis internet -> nee mijn werkgever verzorgt die dienstverlening. Om maar iets veelvoorkomend te noemen. Of nee, ik wil X voor Y en ik wist van niets dus ik heb al een jaarcontract. Zat scenario’s.
Een onderneming die daar niet stil bij staat, er gaat wel een wenkbrauw omhoog. Nu ja, dat kan prima opgevangen worden. Kwestie van tempo inhalen bij transitie.
Denk je dat ik in lombok woon??? Aan mijn schrijfstijl kun je opmaken dat ik niet boven de rivieren woon.Freekers schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:46:
[...]
Nee, maar het zou wel logischer zijn. Maar ik zie dat alles (het internet, het zonne gebeuren, een grafisch vormgeving bureau etc) onder de naam Parkhuis Lombok is opgehangen.
Werk je overigens toevallig voor LomboXnet? Vandaag geregistreerd en enkel meteen 20 posts in dit topic...
Daarnaast ben ik ook niet echt positief over ze, zou slechte reclame zijn zo medewerker.
Ben toch benieuwd waar je dat uithaalt??? Zoals ik eerder al uitlegde zegt de rechtsvorm niks over de doelstelling van het bedrijf, het is een jurdische en fiscale keuze.Virtuozzo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:47:
[...]
KVK data. Begonnen als dergelijk initiatief, inmiddels is het dat absoluut niet meer. Economische activiteit, winstoogmerk.
Daar is niets mis mee. Absoluut niet. Maar, het is wel een constructie die best op een punt zit waar de transitie nog bezig is, lang na de switch. Laat ik het zo zeggen.
Dit wil trouwens niet zeggen dat het een fiasco of shady is. Absoluut niet. Bij verzelfstandiging tot economische activiteit kunnen dit soort oude lokale initiatieven ook best prima succesverhaal zijn. De crux zit hem in proces van professionaliseren bij diversificatie. Infrastructuur is dan wel vaak een bottleneck, transitie vraagt al snel om investeringen. Dan hebben we het over keuzes bij bedrijfsdoelstellingen.
Laat ik dit zeggen. Waarschijnlijk heeft men er niet bij stilgestaan dat flippen een ding is. Vandaar de breuk in communicatie. Toch heb ik hier een kanttekening bij. Immers, stel je bedrijf rust op gebruik van vastgoed van je afnemers, je kan niet verwachten dat aanwezigheid van infrapunt gelijk staat aan het afnemer zijn.
Stel een object wordt verkocht, ja maar gratis internet -> nee mijn werkgever verzorgt die dienstverlening. Om maar iets veelvoorkomend te noemen. Of nee, ik wil X voor Y en ik wist van niets dus ik heb al een jaarcontract. Zat scenario’s.
Een onderneming die daar niet stil bij staat, er gaat wel een wenkbrauw omhoog. Nu ja, dat kan prima opgevangen worden. Kwestie van tempo inhalen bij transitie.
Een stichting hoeft niet altijd geen winstoogmerk te hebben.
Een bv kan hoeft niet altijd een winstoogmerk te hebben.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Freekers in "Vreemd kastje in meterkast"RobbyTown schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:52:
Zo te zien klopt de site inderdaad
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Freekers op 02-06-2021 16:23 ]
Niet aan jou om te doen hè..
Held!RobbyTown schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:52:
Zo te zien klopt de site inderdaad
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Prachtig topic. Tot nu toe al met veel plezier gevolgd.
En eens met de meeste mensen hier: dit moet je niet willen. De buren gaan je ongetwijfeld lopen bellen en lastigvallen als het internet niet werkt en je niet thuis bent (zou ik in ieder geval doen). Voor dat gratis internet lijkt het mij het hele gedoe niet waard.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Oh, rechtsvorm en structuur zeggen alles. Altijd. Dat is ook logisch, je kiest de kaders in lijn met je doelstellingen. Zoals je zelf aangeeft, juridische en fiscale keuzes 😎twww55 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:50:
[...]
Ben toch benieuwd waar je dat uithaalt??? Zoals ik eerder al uitlegde zegt de rechtsvorm niks over de doelstelling van het bedrijf, het is een jurdische en fiscale keuze.
Een stichting hoeft niet altijd geen winstoogmerk te hebben.
Een bv kan hoeft niet altijd een winstoogmerk te hebben.
Nogmaals, er is niets mis met winstoogmerk. Dat is gewoon economische activiteit. Niets mis mee. Het loopt hier wel tegen een issue aan voor continuïteit, dat is het probleem van de onderneming, dat mag niet het probleem van de eigenaar / bewoner zijn, het is wel iets waar deze laatste nu tegen aanloopt - waarbij hij / de TS best behoorlijke overwegingen te maken heeft die zwaarder wegen dan “ja maar gratis internet”.
Persoonlijk vraag ik me af of de onderneming wel op de hoogte was van het flippen van de woning. Daar zit een interessant punt.
Ik zie 't probleem niet zo. Post is niet in members only tags dus gewoon publiek toegankelijk?Bor schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:54:
Niet aan jou om te doen hè..
Eens, dit soort hobbybob constructies zou ik niet in huis willen hebben, ook niet voor 'gratis' internet. Kastje is enorm amateuristisch in elkaar gesleuteld, warmte kan niet normaal weg.Stufferdt schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:54:
[...]
En eens met de meeste mensen hier: dit moet je niet willen. De buren gaan je ongetwijfeld lopen bellen en lastigvallen als het internet niet werkt en je niet thuis bent (zou ik in ieder geval doen). Voor dat gratis internet lijkt het mij het hele gedoe niet waard.
Brand je huis straks een keer uit, zegt de verzekering doodleuk dat het door die meuk in je MK niet uitkeert....
Ik snap ook niet dat je dit als 'provider' wil. Storingen oplossen wordt een grap, zeker als de bewoner op vakantie is.
Wat denk je daarmee te bereiken? We hebben hier een mooi topic met een hoop drama om ons af te leiden van de werkdag, en dan ga jij ff naar de ISP om de boel te verzieken?
Er zijn heel veel redenen waarom je dit soort bewonersiniatieven liever niet in een stichting doet maar in een BV.Virtuozzo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:56:
[...]
Oh, rechtsvorm en structuur zeggen alles. Altijd. Dat is ook logisch, je kiest de kaders in lijn met je doelstellingen. Zoals je zelf aangeeft, juridische en fiscale keuzes 😎
Nogmaals, er is niets mis met winstoogmerk. Dat is gewoon economische activiteit. Niets mis mee. Het loopt hier wel tegen een issue aan voor continuïteit, dat is het probleem van de onderneming, dat mag niet het probleem van de eigenaar / bewoner zijn, het is wel iets waar deze laatste nu tegen aanloopt - waarbij hij / de TS best behoorlijke overwegingen te maken heeft die zwaarder wegen dan “ja maar gratis internet”.
Persoonlijk vraag ik me af of de onderneming wel op de hoogte was van het flippen van de woning. Daar zit een interessant punt.
Dat maakt niet dat de BV een winstoogmerk heeft of commercieel handeld.
Publiekelijk toegankelijk is wat anders dan de ISP zelf van een linkje voorzien...Freekers schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:56:
[...]
Ik zie 't probleem niet zo. Post is niet in members only tags dus gewoon publiek toegankelijk?
Dan zijn dit soort acties nog niet aan jou. Publiekelijk toegankelijk en de mogelijke eigenaar pro actief op de hoogte brengen / bevragen (terwijl je zelf geen enkel deel in dit punt hebt) is wel wat anders natuurlijk.Freekers schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:56:
[...]
Ik zie 't probleem niet zo. Post is niet in members only tags dus gewoon publiek toegankelijk?

Zoals gezegd kun je ook de vorige koopakte gewoon opvragen:
https://www.kadaster.nl/p...derzoek/koopakte-opvragen
[ Voor 40% gewijzigd door HenkEisDS op 02-06-2021 16:00 ]
Ik was benieuwd naar de technische implementatie en ze vatten het goed op, dus no worriesJeoh schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:57:
[...]
Wat denk je daarmee te bereiken? We hebben hier een mooi topic met een hoop drama om ons af te leiden van de werkdag, en dan ga jij ff naar de ISP om de boel te verzieken?
[ Voor 9% gewijzigd door Freekers op 02-06-2021 16:11 ]
Het is niet zo zwart-wit als "staatsgeheim" of "verkondig het aan iedereen". Op Facebook staat ook genoeg publiekelijk. Dat wil niet zeggen dat we het allemaal maar ok moeten vinden dat Facebook jou beter kent dan je buurman of tante of wellicht zelfs je partner en hier handig gebruik van maakt voor commerciele doeleinden.Freekers schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:56:
[...]
Ecodan warmtepomp
Het levert in ieder geval antwoorden op.Freekers schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:00:
[...]
Ik was benieuwd naar de technische implementatie en ze vatten het goed op, dus no worries
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Wij zijn allemaal benieuwd naar de uitkomst van dit vraagstuk, maar hou het aub serieus. Zie: tweakduke in "Vreemd kastje in meterkast"
Reacties topic starter: Vreemd kastje in meterkast