P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Als dit gaat om Bemmel en Kroon of Keukenloods dan is de hier bekritiseerde communicatie helemaal niet raar. Beide inmiddels onderdeel van De Mandemakers Groep en het internet staat vol met klachten over dat bedrijf.paQ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:18:
[...]
CBW aangesloten. Het is een vrij grote jongen, met meerdere vestigingen door het land. Voornamelijk bekend van hun witgoed webwinkel.
En zelf heb ik ook genoeg ellende en rariteiten gehoord met dit bedrijf. Gelukkig lazen we het op tijd en hebben wij een fijne lokale keukenboer gevonden.
Sterkte, een nieuwe keuken is iets om naar uit te kijken, maar snap dat de lol er zo flink af is!
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Het hangt ervan af wat je wil bereiken. Als het gaat om je zin te krijgen kun je er best keihard induiken, maar dan moet je ook de consequenties dragen in de zin van een risico op hogere kosten (gerechtelijk) en sowieso een langere tijd voor het opgelost is.leecher schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:03:
[...]
Ja dat lees ik heel vaak op tweakers, je moet vooral aardig en lief zijn want 'je hebt nog wat van ze nodig'. Ja dat zal allemaal best maar prutswerk is prutswerk. Dan hoef je echt niet lief te zijn maar gewoon zakelijk.
Of, als je wat minder principieel bent en je ellende graag zsm achter de rug wil hebben zijn andere manieren beter. Iets met stroop en vliegen.
Beide opties kunnen een goede keuze zijn maar het is in ieder geval belangrijk dat je aanpak aansluit bij wat voor jezelf het belangrijkste is. De diplomatiekere oplossing is zeker niet standaard de juiste maar de hardere aanpak is dat evenmin. En aangezien de meeste mensen in de praktijk het probleem graag zo snel en makkelijk mogelijk opgelost willen hebben is het niet zo raar om mensen niet direct al zo hard mogelijk tegen je in het harnas te jagen.
Gek.. ik heb echt 0,0 issues met Bemmel & Kroon. Kleine issues na bouw van keuken is perfect opgelost...Snikker schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:13:
[...]
Als dit gaat om Bemmel en Kroon of Keukenloods dan is de hier bekritiseerde communicatie helemaal niet raar. Beide inmiddels onderdeel van De Mandemakers Groep en het internet staat vol met klachten over dat bedrijf.
En zelf heb ik ook genoeg ellende en rariteiten gehoord met dit bedrijf. Gelukkig lazen we het op tijd en hebben wij een fijne lokale keukenboer gevonden.
Sterkte, een nieuwe keuken is iets om naar uit te kijken, maar snap dat de lol er zo flink af is!
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
1. Kastjes 90 cm, daarvan is ook de vuren toplat NIET afdoende. Die moet vervangen worden voor een stijve variant / staal.
2. Idem voor de kookplaat
3. Overstek MOET ondersteund worden, en niet mee wachten. Het betreft een taai product. Doorhangen na enkele weken is volgens hen onomkeerbaar. Er schijnt overigens een 4cm variant te bestaan waarbij het allemaal veel minder nauw komt.
Ik ga maar weer eens bellen met keu......
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Prutswerk dus.paQ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:33:
Ik heb zojuist gebeld met Topline. Het is nog erger.
1. Kastjes 90 cm, daarvan is ook de vuren toplat NIET afdoende. Die moet vervangen worden voor een stijve variant / staal.
2. Idem voor de kookplaat
3. Overstek MOET ondersteund worden, en niet mee wachten. Het betreft een taai product. Doorhangen na enkele weken is volgens hen onomkeerbaar. Er schijnt overigens een 4cm variant te bestaan waarbij het allemaal veel minder nauw komt.
Ik ga maar weer eens bellen met keu......
Misschien verstandig om dit soort gesprekken vast te leggen door ze op te nemen of achteraf een email te sturen met een samenvatting van het gesprek naar de betreffende persoon.
Anoniem: 512943
Slim inderdaad. Onze aannemer was zo slim om altijd telefonisch te reageren op mails of appjes. Toen het op een rechtszaak uitdraaide hadden we dus nauwelijks bewijs.Part schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:47:
[...]
Misschien verstandig om dit soort gesprekken vast te leggen door ze op te nemen of achteraf een email te sturen met een samenvatting van het gesprek naar de betreffende persoon.
De leverancier al eens gevraagd hoe zij vinden dat het opgelost moet worden? Die zullen het vast al vaker aan het handje gehad hebben.Voor extra ondersteuning zijn diverse oplossingen, onze technici zullen graag met u meedenken hoe dit constructief op te lossen. Bel 088 - 712 05 00 of mail aan helpdesk@toplinemwb.nl (voor advies en prijsopgave).
Edit: spuit 11...
Mooi blad....... voor 60 cm onderkastjes.Señor Sjon schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:41:
Waarom heb je überhaupt dit blad van gerecyclede Amazon-dozen gekozen? Het is totaal ongeschikt voor wat je wilt.
De verkoper had je ook moeten waarschuwen
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Inderdaad. Omschrijving lijkt wel op papier mache.Tens schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:46:
[...]
Mooi blad....... voor 60 cm onderkastjes.
De verkoper had je ook moeten waarschuwen
Dit had TS zelf ook wel aan kunnen zien komen….

Het is niet goedkoop ofzo hoor.
Hoezo moet ik dat zelf zien aankomen
[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 26-05-2021 19:24 ]
Omschrijving van pertinax, Trespa en HPL plaat zijn ook net papier mache. Papier vezel met lijm en dat een beetje aandrukken.Blommie01 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:04:
[...]
Inderdaad. Omschrijving lijkt wel op papier mache.
Dit had TS zelf ook wel aan kunnen zien komen….
Toch zouden deze platen gemakkelijk de afstand kunnen overspannen bij een dikte van 20mm.
Ik kan mij wel voorstellen dat als een verkoper met kennis van het samenstellen van keukens aangeeft dat een voor jou onbekende plaat geschikt is voor de toepassing je dit voor waar aanneemt.
Naja.. ik heb zelf 4 weken geleden HPL platen gemonteerd (30cm bij 3meter) als boeidelen maar het buigt wel echt als een gek.. ze zijn verticaal enorm sterk maar als ik ze horizontaal leg en optil buigt ie zo 50% om.. zo stevig is het absoluut niet over lange afstanden dus zou ze ook vooral daarvoor niet gebruiken!Part schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:53:
[...]
Omschrijving van pertinax, Trespa en HPL plaat zijn ook net papier mache. Papier vezel met lijm en dat een beetje aandrukken.![]()
Toch zouden deze platen gemakkelijk de afstand kunnen overspannen bij een dikte van 20mm.
Ik kan mij wel voorstellen dat als een verkoper met kennis van het samenstellen van keukens aangeeft dat een voor jou onbekende plaat geschikt is voor de toepassing je dit voor waar aanneemt.
Er zijn stevige kokers verkrijgbaar (staal) bij keuken fabrieken.
Weet niet welk merk je hebt, en welke dikte de korpus is.
Als dat 16 mm is kunnen die kokers oa. Punto en Keller keukens (Roosendaal ) besteld worden.
Koker is 20X20 mm en zeker 2 mm dik staal.
Gebruikt bij keramische bladen van 2 cm opgedikte bladen.(en nee ik zou nooit op keramiek gaan staan).
Is zwakker dan glas.
Tijdelijk even goede (schilders) tape ipv kit gebruiken, ziet er niet uit, maar dan kan je wel je kookplaat gebruiken zonder er van alles in de rand valt.paQ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:25:
[...]
Klopt, maar we moeten er komend weekend wel wonen. Als ik de kookplaat nou laat vastkitten, en hij moet er later weer uit zit ik daar weer mee.
Dit hebben wij voor onze keuken ook gedaan omdat er nog iets mis was en de kookplaat er nog een keer uit moest.
Als je het blad puur voor het matte wil, dan hadden ze beter corian of hi-macs kunnen adviseren.
Druk en zetfouten voorbehouden.
HPL plaat 3000mm van 6mm dik buigt natuurlijk door. Ieder materiaal 6mm dik en 500x de lengte zal doorbuigen.ID-College schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:11:
[...]
Naja.. ik heb zelf 4 weken geleden HPL platen gemonteerd (30cm bij 3meter) als boeidelen maar het buigt wel echt als een gek.. ze zijn verticaal enorm sterk maar als ik ze horizontaal leg en optil buigt ie zo 50% om.. zo stevig is het absoluut niet over lange afstanden dus zou ze ook vooral daarvoor niet gebruiken!
Maar hier gaat het om 400mm bij een dikte van 20mm. (lengte is 20x dikte)
Om dat te vertalen naar de 6mm plaat moet je een stukje HPL van 12cm pakken en kijken hoeveel dat onder zijn eigen gewicht doorbuigt.
Ik heb ook een keuken van dezelfde keukenzaak. Mijn blad, ook van dezelfde bladen leverancier, maar dan van composiet was een 40cm te kort geleverd en in spiegelbeeld en de uitsparing voor de spoelbak was te klein en er mistte een gat voor de zeepdispenser. Kortom, verkeerd geleverd. Tijdelijk blad erop gelegd, op zn kop, want spiegelbeeld en zonder spoelbak. Nieuw blad wordt 3 weken later geleverd, inmiddels wonen we 2 weken in het nieuwe huis, wordt nieuw blad geleverd. Zitten twee puntjes in die niet correct zijn, blad van 3.5k, dus moet gewoon goed. Zij bellen met topline, kon er wel uit, maar moest in fabriek gebeuren. Dus worden de bezorgers gebeld, of ze terug kunnen komen met het oude blad en deze er weer op leggen. Toen was bij mij ook de maat vol, ik heb de monteur gevraagd of het beter was als ik zou bellen met service. Ik heb toen direct gezegd, ik zit nu al 3 weken zonder gootsteen, je hebt een aantal opties:
- je laat dit blad liggen en besteld een nieuwe zonder die puntjes
- je regelt een kunstof tijdelijk blad bij de lokale bouwmarkt en die monteurs gaan pas weg als ik een blad heb wat ik kan gebruiken en een gootsteen heeft
- je neemt die hele keuken maar mee en stort het bedrag maar terug
Die laatste schrokken ze van, 4 min later hing de manager van de service afdeling met de servicemonteur aan de telefoon, blad mocht blijven liggen, nieuwe werd besteld. Bij ons is het inmiddels opgelost en de servicemonteurs waren hartstikke vriendelijke kerels! Terwijl dat ze ook aangaven, als zij komen, dan is er altijd gezeik aan vooraf gegaan, dus aan hun om het mooi en netjes op te lossen.
Als je een conflict voelt aankomen is het volkomen legaal voor particulieren om geluidsopnamen te maken, aldus Mr. Frank Visser. Keer gezien dat met zo'n opname het gelijk van de eiser aangetoond kon worden (telefoongesprek of face to face) en hoef je niet vooraf te melden.Anoniem: 512943 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:58:
[...]
Slim inderdaad. Onze aannemer was zo slim om altijd telefonisch te reageren op mails of appjes. Toen het op een rechtszaak uitdraaide hadden we dus nauwelijks bewijs.
Waarom wil je je kookplaat vastkitten? Laat dat gewoon achterwege zoals bedoelt is.paQ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:25:
[...]
Klopt, maar we moeten er komend weekend wel wonen. Als ik de kookplaat nou laat vastkitten, en hij moet er later weer uit zit ik daar weer mee. Daarbij wil ik geen soort van ‘acceptatie’ uiten door de installatie te voltooien. Ik zit een beetje klem eigenlijk.
[Afbeelding]
Het probleem op de rand voor de kookplaat is ook daar aanwezig. Minder rigoureus, maar wel aanwezig. Als je staat te koken, is het mijns inziens heel normaal dat je ook wel eens even op de rand leunt/steunt, toch?
Nou, als je dat hier doet, dan buigt de rand ca 5/6 mm naar onder.
Zo, onaangeroerd hier op de foto, is dat ‘al’ 1mm.
*knip*
Laat het belerende toontje achterwege, dat voegt niets toe.
[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2021 07:33 ]
(SBS6, 2020)dimi_v schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:06:
[...]
Als je een conflict voelt aankomen is het volkomen legaal voor particulieren om geluidsopnamen te maken, aldus Mr. Frank Visser. Keer gezien dat met zo'n opname het gelijk van de eiser aangetoond kon worden (telefoongesprek of face to face) en hoef je niet vooraf te melden.

Je doet zelf mee aan het gesprek en je bent een consument, dus opnames maken mag in de basis altijd, zeker voor privégebruik. Hoef je de andere partij niet eens van op de hoogte te brengen.dimi_v schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:06:
Als je een conflict voelt aankomen is het volkomen legaal voor particulieren om geluidsopnamen te maken, aldus Mr. Frank Visser. Keer gezien dat met zo'n opname het gelijk van de eiser aangetoond kon worden (telefoongesprek of face to face) en hoef je niet vooraf te melden.
Maargoed, gewoon even een mailtje: "Beste Piet, vandaag hebben wij telefonisch x, y en z afgesproken. Kus, P_B" werkt ook. Dan is het aan hun om dat te ontkrachten. Kom je na een tijd bij een rechter en lever je dat aan, zullen ze zeggen dat dat niet waar is, waarop de rechter zal vragen waarom ze dat dan niet meteen geantwoord hebben.
Ja, dat lijkt mij vrij logisch. Als jij naar de autodealer gaat, een auto besteld om de paardentrailer van je meisje mee te trekken (in het kader van bits en biks) die 2000 kg weegt en 3 weken voor levering belt de dealer op dat de auto geen 2000, maar slechts 1000 kg mag trekken, dan eis je toch ook een oplossing? Je hebt iets uitgezocht met een bepaald doel en vervolgens wil men het dusdanig wijzigen dat dat doel niet meer mogelijk is.Lapa schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:48:
Waar @GeeMoney denk ik op doelt is het voortraject. De leverancier stelt een constructie voor waarvan je zelf denkt dat deze niet kan. Zij beweren van wel. Later komen ze daar op terug. In plaats van dat jij zegt "told you so, hoe gaan we het dan doen?", zeg je "Nee, jullie zeiden dat dit kan, dus dan doe je het ook maar zo." Met de huidige situatie tot gevolg.
Dat vervolgens die manager een lulverhaal ophangt en uitvluchten bedenkt, heb je verder gelijk in.
TS heeft hier diverse keren gevraagd of dit wel zo kon, het kon werd hem verzekerd. Hij heeft gevraagd of er geen extra ondersteuning nodig was. Dat was niet nodig. En vervolgens het ontwerp aanpassen omdat het toch niet kan? Zo werkt het niet. Het feit dat je alleen al durft te beweren dat het TS zijn schuld is, vind ik schokkend. Die keukenboer is de expert, daarvan mag je verwachten dat hij met een oplossing komt en zorgt dat het past. TS heeft een wens en de keukenboer wil vervolgens iets doen waardoor die wens niet meer kan. Collega van mij heeft een paar jaar terug iets verkocht dat ook niet kon. Staan we nu op te lossen met versteviging en dergelijke. De TS wil hier een bar waar ze met 3 man aan kunnen zitten. Daarvoor is een bepaald overstek nodig. Door dat overstek weg te halen, is TS zijn functie weg. Lekker waardeloos.
Ik heb zelf onlangs gordijnen gekocht, eerste keer dat ik echte gordijnen koop (tot nu toe altijd een rolluik of rolgordijn gehad). Verduisterende laag in laten zetten. Opgehangen en aan alle kanten licht erlangs. Ook mee teruggegaan. Conclusie: verkeerd geadviseerd, verduisterende gordijnen moeten tot op de vloer en minstens 20 cm over de muur hangen. Komen dus nieuwe voor. Wat had men daar moeten zeggen: hoog je vensterbank maar wat op en maak je kozijn wat smaller? Had de keukenboer van TS waarschijnlijk wel gezegd. Of: "plak een vuilniszak op je raam, dan verduisterd het ook".
Dat profiel doet mij denken aan het verbindingsprofiel dat je tussen 2 poten van een bureau of werkbank zet als vervanging van het kruisverband ten einde zijdelings wiebelen te voorkomen.
Toen jij het had over kokerprofielen had ik eigenlijk verwacht dat er in de breedterichting 3 of 4 kokerprofielen onder waren gezet waarop vervolgens je blad was vastgeschroefd. Niet in de lengterichting 1 koker onder was gehangen.
Je kan hier 3mm kokerstaal gaan toepassen, maar ook dat gaat doorhangen, zij het minder. De afstand is te groot, zeker met een 20x50 ofzo. De koker blijft iets flexibel en wordt daarin geholpen door de bevestiging die bewegingsruimte toelaat (waaraan het zit lijkt mij niet echt stijf) en zoals het geplaatst is, heeft het geen dragende functie.
[ Voor 6% gewijzigd door Pizza_Boom op 27-05-2021 10:39 ]
Bij geen enkel merk meegemaakt dat daar niet al netjes een afdichting op de plaat zelf zit.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ik weet niet zo goed wat je post bijdraagt eigenlijk.FabianGTI schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:23:
[...]
Waarom wil je je kookplaat vastkitten? Laat dat gewoon achterwege zoals bedoelt is.
Knip
Waarom vastkitten? Wat anders? Zo lekker heen en weer in het blad laten schuiven? Lekker vet en zeepresten verzamelen in de naad tussen blad en plaat?
Minste kwaliteit ? Je hebt mn keuken al gezien?
En wat is er mis met een Nolte keuken? Staat al 12 jaar als een huis. Niks kapot aan. (En nee, dit is geen Nolte keuken)
Weer drie keer contact gehad. Hun oplossing:
We sturen drie bladdragers toe
Welk?
Een voor het midden, twee voor de zijkanten
Je bedoelt.... plankendragers???
Ja zoiets
Hahahahahah ja..... nee
Wederom herhaalt dat dat helemaal geen oplossing is, en nog een foeilelijke ook. Wederom gevraagd waarom we deze discussie überhaupt voeren. Het is zo klaar als een klontje.
Foto gestuurd van voor naar achter, waar het blad nergens wordt gedragen. Hetgeen volgens topline al sowieso niet de bedoeling is.
:strip_exif()/f/image/gnbVecd7JIfB07WpL1QLKQ04.jpg?f=fotoalbum_large)
Dussss morgen dan wellicht toch een mededeling dat er iemand ter plaatse komt kijken. Ja dat mag ook wel na 1 week aanhouden.
[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2021 07:34 . Reden: Quote aangepast ]
Zoals ik begrijp zit er om de meeste (ik heb alleen ervaring met Bosh/Siemens/Neff producten) een foam laagje dat dit soort spul tegen houd als een soort van vervanging van de kit.paQ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:41:
[...]
Ik weet niet zo goed wat je post bijdraagt eigenlijk.
Waarom vastkitten? Wat anders? Zo lekker heen en weer in het blad laten schuiven? Lekker vet en zeepresten verzamelen in de naad tussen blad en plaat?
En wat is er mis met een Nolte keuken? Staat al 12 jaar als een huis. Niks kapot aan. (En nee, dit is geen Nolte keuken)
Weer drie keer contact gehad. Hun oplossing:
We sturen drie bladdragers toe
Welk?
Een voor het midden, twee voor de zijkanten
Je bedoelt.... plankendragers???
Ja zoiets
Hahahahahah ja..... nee
Wederom herhaalt dat dat helemaal geen oplossing is, en nog een foeilelijke ook. Wederom gevraagd waarom we deze discussie überhaupt voeren. Het is zo klaar als een klontje.
Foto gestuurd van voor naar achter, waar het blad nergens wordt gedragen. Hetgeen volgens topline al sowieso niet de bedoeling is.[Afbeelding]
Dussss morgen dan wellicht toch een mededeling dat er iemand ter plaatse komt kijken. Ja dat mag ook wel na 1 week aanhouden.
De keuken monteur wist mij bij beide keukens in de afgelopen 4 jaar te melden dat kitten niet meer bij moderne platen hoort. Het gewicht van de plaat + de foam rand zorgen dat alles op hun plek blijft en lek vrij is.
Ik blijf er bij hier is geen oplossing voor met het blad dit is een geval van afschrijven en tegen meerprijs plus een flinke korting een fatsoenlijk blad laten komen dat niet van papier gemaakt is.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Nou, kennelijk is de kwaliteit toch minder, want een kookplaat hoor je namelijk niet vast te kitten, deze moet:paQ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:41:
[...]
Ik weet niet zo goed wat je post bijdraagt eigenlijk.
- Pas zitten en door eigen gewicht blijven liggen, aan de onderkant zit vaak rubber gemonteerd.
- Met klemmen vastgezet worden.
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2021 07:35 ]
Waar heb jij het over... een kookplaat (bij vlakmontage) moet altijd gekit worden.FabianGTI schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:54:
[...]
Nou, kennelijk is de kwaliteit toch minder, want een kookplaat hoor je namelijk niet vast te kitten, deze moet:Knip
- Pas zitten en door eigen gewicht blijven liggen, aan de onderkant zit vaak rubber gemonteerd.
[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2021 07:36 . Reden: Quote aangepast ]
Deze plaat ligt ingefreesd....FabianGTI schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:54:
[...]
Nou, kennelijk is de kwaliteit toch minder, want een kookplaat hoor je namelijk niet vast te kitten, deze moet:Knip
Wat dat heeft dat in hemelsnaam met kwaliteit te maken??? Ik heb een prima lontje, maar je komt de boel hier even lopen afzeiken en afgeven op alles wat minder dan 22.000 euro kost volgens mij.
[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2021 07:38 . Reden: Quote aangepast ]
Dat veranderd het geheel natuurlijk aardig maar volgens mij kan dat blad toch helmeaal geen inefreesde kookplaat dragen als je al een ondersteuning nodig hebt op een kast van groter dan 60cm.paQ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:57:
[...]
Deze plaat ligt ingefreesd....
Wat dat heeft dat in hemelsnaam met kwaliteit te maken??? Ik heb een prima lontje, maar je komt de boel hier even lopen afzeiken en afgeven op alles wat minder dan 22.000 euro kost volgens mij.

Ben je niet bnang dat dit geheel straks gewoon in je bovenste lade terecht komt zodra je er een flinke pan met water op hebt staan?

*knip*
Niet gaan kibbelen in het topic aub, maak dan een topic report aub.
[ Voor 31% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2021 07:37 ]
Game PC
Ingefreesde kookplaat in een 10mm blad (exclusief opdikrand), dat is wel dapper van de toeleverancier.paQ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:57:
[...]
Deze plaat ligt ingefreesd....
Dit ga je vrees ik op geen enkele manier oplossen.
Voor de rest ga ik er niet meer op in, dat wordt een oneindige discussie en je hebt nu denk ik wel andere dingen aan het hoofd.
Wellicht zou het helpen als je gewoon altijd reageert zoals je eerste regel hier. Dat is een prima reactie, maar dingen als: "Je hebt toch een kort lontje" maken je niet geliefd. Schijnbaar heb je er voldoende kennis van die je prima kunt delen, maar schort het bij jou aan de vorm.FabianGTI schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:12:
Ingefreesde kookplaat in een 10mm blad (exclusief opdikrand), dat is wel dapper van de toeleverancier.
Dit ga je vrees ik op geen enkele manier oplossen.
Voor de rest ga ik er niet meer op in, dat wordt een oneindige discussie en je hebt nu denk ik wel andere dingen aan het hoofd.
Als hij de contacten, kennis en kunde heeft om voor 5k een goede keuken samen te stellen, dan twijfel ik niet aan kwaliteit. Waar we het allemaal wel over eens zijn is dat de keukenboer hier broddelwerk geleverd is.Shunt schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:05:
Verder heeft @FabianGTI wel vaker een lekker scherpe mening in het grote keuken topic vond hij het maar heel sneu dat mensen zich lieten tillen voor een keuken van 15k want hij had een mooie keuken van 5.5k gekocht dus hij zal wel weten wat "kwaliteit" is.
Iemand die komt met een bepaald idee kan je altijd weer weigeren als het risico met zich mee brengt. Ik zit deels met veiligheid, zaken die ik niet veilig krijg weiger ik. Dat kost wel eens een opdracht, maar als het fout gaat en er doden vallen sta ik voor het hekje, want ik heb het zo geadviseerd.
Game PC
De gedachte is helemaal niet gek, de uitvoering alleen helemaal ruk.
Verder, TS heeft hier niks aan, maar wil mensen waarschuwen dat dit geen incident is. Volgens mij heeft TS wel zo'n beetje bevestigd dat de keuken bij een DMG bedrijf is gekocht.
En als je je keuken b.v. bij een keuken/meubelboulevard wilt kopen, is het bijna onmogelijk om niet een DMG winkel binnen te stappen.
Zie ook de lijst met winkelnamen in onderstaand artikel, waar de Consumentenbond ook dit zegt:
Zie link: https://www.consumentenbo...en-slechte-naam-waarmakenWinkels die onderdeel zijn van De Mandemakers Groep (DMG) zetten hun klanten aanzienlijk meer onder druk bij het kopen van een keuken dan andere bedrijven. Bovendien is het advies vaak matig. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond
De dingen die ik over DMG problemen heb gehoord, of gelezen, zijn uiteindelijk wel opgelost. Maar meestal wel na erg veel moeite.
Dus hopelijk ook in deze zaak, de aanhouder wint.
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Naast het feit dat je betaald voor montage etc is zelf een oplossing maken natuurlijk ook direct een probleem als er iets kapot gaat ‘had je maar niet zelf moeten gaan knutselen’.
Ik hoop voor TS dat ze het oplossen.
Dat dacht ik ook. Wordt anders echt tyfusbende met schoonmaken en sowieso wil je geen vocht problemen.Linkser schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:56:
[...]
Waar heb jij het over... een kookplaat (bij vlakmontage) moet altijd gekit worden.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Dat lijkt vrij typisch voor Tweakers te zijn/worden... Als je ergens een keer tegengas geeft of lomp doet is het allemaal maar je eigen schuld. Je moet overal proberen de lieve vrede te bewaren en als dat niet lukt is alles dat er gebeurt is schijnbaar je eigen schuld.Koptelefoontje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 06:57:
Ik snap reacties in dit topic ook niet helemaal, eigen schuld dikke bult? Verkoper leek toch zeker van de zaak, levert een ondeugdelijke oplossing en dan moet je het maar zelf oplossen?
Naast het feit dat je betaald voor montage etc is zelf een oplossing maken natuurlijk ook direct een probleem als er iets kapot gaat ‘had je maar niet zelf moeten gaan knutselen’.
Ik hoop voor TS dat ze het oplossen.

Dichtbij in de familie ook gezien toen er een nieuwe keuken werd aangeschaft: bij het offertetraject was niets te gek. Maar toen er uiteindelijk betaald was en de keuken geplaatst ging worden bleken er ook nog wat issues te zijn. Maar keukenboer had de buit binnen, dus zijn motivatie om het netjes en vlot op te lossen was nog net niet nul

Daarom met dit soort grote uitgaven altijd de betaling achteraf, of opsplitsen. Mocht het dan niet naar wens verlopen, dan heb je een stok achter de deur!
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 28-05-2021 08:43 ]
Gedachte is leuk maar in de praktijk krijg je dan vaak gewoon nul terug.ThinkPadd schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:12:
Ben wel benieuwd of het volledige bedrag al betaald is eigenlijk?
Dichtbij in de familie ook gezien toen er een nieuwe keuken werd aangeschaft: bij het offertetraject was niets te gek. Maar toen er uiteindelijk betaald was en de keuken geplaatst ging worden bleken er ook nog wat issues te zijn. Maar keukenboer had de buit binnen, dus zijn motivatie om het netjes en vlot op te lossen was nog net niet nul
Daarom met dit soort grote uitgaven altijd de betaling opsplitsen. Mocht het dan niet naar wens verlopen, dan heb je een stok achter de deur!
Nu kon ik bij Aswa wel de montage kosten achteraf betalen maar ze hadden toch wel graag het bedrag voor de apparatuur en kastjes zodra ze die geleverd hadden.
Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat deze partij nog net geen fluwelen handschoentjes aan hadden bij het plaatsen van mijn keuken. De monteur heeft 10 punten van herstel opgeschreven over het blad waar bij ik er amper een zelf zag en met moeite een paar bij heeeel goed kijken de specialist van de keukenbladen zag zelf nog twee andere inperfecties en heeft die ook nog mooi mee genomen.
Game PC
Ik ben niet anders gewend dan dat je volledig achteraf/het laatste deel betaalt bij oplevering. Zonnepanelen van paar k: 100% achteraf. Reparaties autogarage: 100% achteraf. Tegelzetter: 100% achteraf etc.
[ Voor 70% gewijzigd door ThinkPad op 28-05-2021 08:48 ]
Mijn ervaring is dat als ik dan de winkel uitloop na een redelijk voorstel gedaan te hebben, ze meestal toch wel instemmen. Ze maken ook een inschatting of ze er mee weg kunnen komen.N1ckk schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:14:
@ThinkPad Bij mij kwamen ze niet hoor met het voorstel de betaling te splitsen (Mandemakers Groep). Toen ik voorstelde het montagebedrag achteraf over te maken was dat ook geen optie. Of betalen, anders geen keuken was het. Dus hoewel ik het volledig met je eens ben lukt dat helaas niet altijd.
Overigens koop ik uberhaupt niets bij de Mandemakers Groep, dan weet je zeker dat je service met een trap na krijgt.
Maar dat is ook redelijk. Wat bij mij binnen staat moet ik betalen (en is daarna mijn eigendom). Maar geen 100% vooruit. Dan bij mij geen deal. Zeker niet in deze tijd waarbij betalen gebeurd binnen 10 seconden hoe groot bedrag ook is.Shunt schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:20:
Gedachte is leuk maar in de praktijk krijg je dan vaak gewoon nul terug.
Nu kon ik bij Aswa wel de montage kosten achteraf betalen maar ze hadden toch wel graag het bedrag voor de apparatuur en kastjes zodra ze die geleverd hadden.
[ Voor 29% gewijzigd door Cyberpope op 28-05-2021 08:25 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ze hebben gebeld en willen iemand langssturen, van hen zelf, maar die moet IK vooraf 85 euro betalen en die “maakt dan een rapport op”
Ja, dus WC eend stuurt iemand langs van WC eend, die een rapport opmaakt voor WC eend en die moet ìk betalen

“Als het dan niet aan u ligt, dan krijgt u dat geld weer terug”. Ja de groeten. Keer het maar om. Als het aan mij ligt, dan betaal ik hem wel.
Wordt weer vervolgd.
[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 28-05-2021 14:24 ]
dit is echt waanzin.... zij moeten gewoon langskomen en een oplossing aandragen. veel meer of minder is er niet van te maken.paQ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:23:
Ik krijg echt helemaal de schijt intussen van het handelen van deze toko 😡
Ze hebben gebeld en willen iemand langssturen, van hen zelf, maar die moet IK vooraf 85 euro betalen en die “maakt dan een rapport op”
Ja, dus WC eend stuurt iemand langs van WC eend, die een rapport opmaakt voor WC eend en die moet ìk betalen
“Als het dan niet aan u ligt, dan krijgt u dat geld weer terug”. Ja de groeten. Keer het maar om. Als het aan mij ligt, dan betaal ik hem wel.
Wordt weer vervolgd.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Ik denk dat je je rechtsbijstand maar eens voorzichtig moet gaan porren en termijnen moet gaan stellen zake een ingebreke stelling.paQ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:23:
Ik krijg echt helemaal de schijt intussen van het handelen van deze toko 😡
Wordt weer vervolgd.
Als je niet betaald aan de chauffeur bij levering, laden ze niets uit.ThinkPadd schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:12:
Ben wel benieuwd of het volledige bedrag al betaald is eigenlijk?
Nopekevin33 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:39:
@paQ Heb je geen rechtsbijstand? Ik zou je willen aanraden om juridisch advies in te schakelen om de keukenverkoper in gebreke te stellen.
Ik had altijd @StevenK

Dit is echt geen raketchirurgie en zou al helemaal geen opgave moeten zijn voor een beetje ervaren winkel.
Je blad is gewoon te dun voor wat je wilde en het lijkt erop dat je iemand tegen de schenen geschopt hebt want de eerste oplossing is echt belachelijk slecht. Daarna komt er weinig medewerking dus ik moet nog zien of je uberhaubt nog binnen afzienbare tijd een fatsoenlijke oplossing krijgt.
Plak er anders nog een dikke plaat onder of laat een degelijk frame maken (ik weet niet hoe je het precies hebben wil) maar ik zie dit voorlopig niet goedkomen.
16:15. Ik denk tijd voor reactie?Hippocampus schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:34:
Ik krijg toch sterk het idee dat de verkopende partij je de 'royal runaround' aan het geven is.
Dit is echt geen raketchirurgie en zou al helemaal geen opgave moeten zijn voor een beetje ervaren winkel.
Je blad is gewoon te dun voor wat je wilde en het lijkt erop dat je iemand tegen de schenen geschopt hebt want de eerste oplossing is echt belachelijk slecht. Daarna komt er weinig medewerking dus ik moet nog zien of je uberhaubt nog binnen afzienbare tijd een fatsoenlijke oplossing krijgt.
Plak er anders nog een dikke plaat onder of laat een degelijk frame maken (ik weet niet hoe je het precies hebben wil) maar ik zie dit voorlopig niet goedkomen.
Dus ik bel, vraag naar verkoper en sta 6 min in de wacht. Hij komt aan de lijn. Ja nee ja we blijven erbij want zo doen we het altijd.
Wederom leg ik uit dat het me niet uit wie er komt kijken, het feit blijft dat de installatievoorschriften gewoon compleet terzijde worden geschoven.
Na wat de gebeten hond te spelen door de verkoper, en quote
en hangt daadwerkelijk opik ga nu de verbinding verbreken want anders ga ik dingen zeggen die ik helemaal niet wil zeggen
Ik heb zelf het hoofdkantoor gebeld en gesproken met een vriendelijke dame die me hoe dan ook vandaag nog terugbelt.
Edit:
Netjes teruggebeld. Hk komt of zelf kijken maandag of iemand van een vestiging dichterbij.
En ondertussen volgende ontwerpfout (?)
Kraangat, PRECIES boven de (staande) achterlat van het kastje
:strip_exif()/f/image/0dSRO29uQAeVzVmwyArZhmp4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 28-05-2021 16:54 ]
Echt, je zou ze toch door de telefoon willen trekkenpaQ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:40:
[...]
Na wat de gebeten hond te spelen door de verkoper, en quote
[...]
en hangt daadwerkelijk op
Ik heb zelf het hoofdkantoor gebeld en gesproken met een vriendelijke dame die me hoe dan ook vandaag nog terugbelt.
Edit:
Netjes teruggebeld. Hk komt of zelf kijken maandag of iemand van een vestiging dichterbij.
[Afbeelding]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
caspervc schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:01:
[...]
Echt, je zou ze toch door de telefoon willen trekken

Ik denk dat ik volgende zelf maar eens een bezoekje ga brengen aan ‘m
Die dacht: die woont nu 250 km verder die zien we nooit meer.
Ondertussen weer gebeld door hk, ze hebben zojuist contact gehad met een voor mij lokale monteur. Die gaat me bellen.
Bizar. Heb al meer met haar voor elkaar dan 3 uur met de vestiging
Zulke toko's ben je liever kwijt dan rijk. Helaas hebben ze je geld al, dus mag je zelf nog flink wat werk verzetten voordat je je recht haalt.
Ik zou denk ik beginnen met her en der reviews plaatsen zodat mensen een indruk krijgen wat voor slechte keukenboer je zaken mee hebt gedaan

Dit is geen ontwerpfout.paQ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:40:
[...]
[Afbeelding]
Kraangat wordt standaard op een X maat geboord.
Een goed wetende monteur past dit soort dingen aan voordat hij de kast plaatst.
Regel er uit halen en naar achter plaatsen.
De ene fabriek maakt dit soort regels wel aan de achterzijde van de kast , maar veel fabrieken niet.
Maar je blad heb je volkomen gelijk, zij dat het wel in mijn beleving met de juiste versteviging op te lossen is.
Opmerking over bar gedeelte, er zit toch een achterwand tegen je kookgedeelte, ??
Die draagt normaal gesproken ook.
Ik zag op een vorige foto dat de bocht van de afzuiging te zien was.
En nee ik heb geen conecties met deze toko.
Want als het over DMG gaat , ik haat ze.
Klopt er zit ook nog een achterplaat, maar dan is er nog steeds 37 cm te gaan. Daarbij, zijn er nog steeds 3 overspanningen van 90 cm, en 3 van 1mouwefreaker schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:10:
[...]
Dit is geen ontwerpfout.
Kraangat wordt standaard op een X maat geboord.
Een goed wetende monteur past dit soort dingen aan voordat hij de kast plaatst.
Regel er uit halen en naar achter plaatsen.
De ene fabriek maakt dit soort regels wel aan de achterzijde van de kast , maar veel fabrieken niet.
Maar je blad heb je volkomen gelijk, zij dat het wel in mijn beleving met de juiste versteviging op te lossen is.
Opmerking over bar gedeelte, er zit toch een achterwand tegen je kookgedeelte, ??
Die draagt normaal gesproken ook.
Ik zag op een vorige foto dat de bocht van de afzuiging te zien was.
En nee ik heb geen conecties met deze toko.
Want als het over DMG gaat , ik haat ze.
Zodra je de kookplaat in het werkbld laat zakken, krijg je al een hele goede indruk van wat er gaat gebeuren. En dan staat er nog geen pan op.
Daarbij komt de plaat ook onder spanning te staan, want die mist ondersteuning op de lange zijden.
Staat het kraangat überhaupt wel in lijn met je afvoer?paQ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:40:
[...]
[...]
[Afbeelding]
Maar heb je dan die achterwand er al in of nog niet , want nogmaals dat scheelt natuurlijk heel veel,paQ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:24:
[...]
Klopt er zit ook nog een achterplaat, maar dan is er nog steeds 37 cm te gaan. Daarbij, zijn er nog steeds 3 overspanningen van 90 cm, en 3 van 1m
Zodra je de kookplaat in het werkbld laat zakken, krijg je al een hele goede indruk van wat er gaat gebeuren. En dan staat er nog geen pan op.
Daarbij komt de plaat ook onder spanning te staan, want die mist ondersteuning op de lange zijden.
Idee (ja ze komen kijken) maar als je tegen je kasten een strook tegen je blad aan duwt en schroeft in de corpus.
Dan heb je daar al goede ondersteuning.
Dan je achterwand niet op 37 cm zetten maar op 25, of 30 cm(voldoende voor voeten werk om te zitten)
En die draagt dan ook meer.
En nee de kruk zal er niet voledig onder gaan.
En de rest met de juiste steunen van staal , dan moet het voldoende zijn.
Bovenstaand idee, als zij niet met een nette oplossing komen.
[ Voor 3% gewijzigd door ouwefreaker op 28-05-2021 17:40 ]
Ja hoorsignificant schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:29:
[...]
Staat het kraangat überhaupt wel in lijn met je afvoer?
Dat is ook netjes uit 1 deel zo geleverd (door topline neem ik aan)
Ik heb hem hier op links 24 en rechts 18 cm staan. Voor het proberenouwefreaker schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:37:
[...]
Maar heb je dan die achterwand er al in of nog niet , want nogmaals dat scheelt natuurlijk heel veel,
Idee (ja ze komen kijken) maar als je tegen je kasten een strook tegen je blad aan duwt en schroeft in de corpus.
Dan heb je daar al goede ondersteuning.
Dan je achterwand niet op 37 cm zetten maar op 25, of 30 cm(voldoende voor voeten werk om te zitten)
En die draagt dan ook meer.
En nee de kruk zal er niet voledig onder gaan.
En de rest met de juiste steunen van staal , dan moet het voldoende zijn.
Bovenstaand idee, als zij niet met een nette oplossing komen.
:strip_exif()/f/image/PVCbnBrr2CbolFOwlf2F9pL5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik durf hier serieus niet op de rand te leunen met een bovenlijf. Maar hoe dan ook, die zwarte regels zitten ook 90 cm uit elkaar. Dus je drukt het hele werkblad zo omlaag. Het maakt voor het doorhangen naar de rand toe 0,0 uit. 15cm van de rand af zonder iets erop 4mm doorhang
En dat wil er maar niet in
[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 28-05-2021 17:55 ]
Ja er zijn aardig wat fouten gemaakt met ontwerp.paQ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:49:
[...]
Ik heb hem hier op links 24 en rechts 18 cm staan. Voor het proberen
[Afbeelding]
Ik durf hier serieus niet op de rand te leunen met een bovenlijf. Maar hoe dan ook, die zwarte regels zitten ook 90 cm uit elkaar. Dus je drukt het hele werkblad zo omlaag. Het maakt voor het doorhangen naar de rand toe 0,0 uit. En dat wil er maar niet in
Blad is te dun om dit op te vangen.
Maar ze hadden aan moeten geven dat er een bar gedeelte in zit, en voledig onderlijmd moeten worden.
Ja jij hoeft dit eigenlijk niet te doen, maar steek er een strook in die de ruimte opvult tussen aw en blad.
Dat had ik ook soort van verwacht. Dat deel compleet “massief”, of plaatmateriaal eronder voor rigiditeit. Aan elkaar verlijmd.ouwefreaker schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:56:
[...]
Ja er zijn aardig wat fouten gemaakt met ontwerp.
Blad is te dun om dit op te vangen.
Maar ze hadden aan moeten geven dat er een bar gedeelte in zit, en voledig onderlijmd moeten worden.
Ja jij hoeft dit eigenlijk niet te doen, maar steek er een strook in die de ruimte opvult tussen aw en blad.
Strookje eronder werkt alleen heel lokaal.
Die 190 bij x blijft.
Persoonlijk zou ik kijken of het gehele blad alsnog verlijmd kan worden, met iets van 9 of 18mm dik plaatmateriaal, afhankelijk van hoe dik die rand is. 9mm is eigenlijk ook niet genoeg IMO

Bericht hierboven
HoofdKantoor.c-nan schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:44:
Wie of wat is Hk?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Hij was het direct met me eens dat die koker geen enkele zin had, en ging terugkoppelen dat er er twee kokers moesten komen met wanddikte 4mm. Dan met de nodige vulstukken onder het werkblad, en het rugblad gemonteerd, moest het volgens hem weer helemaal goed komen. Voor aan de voorzijde bij de kookplaat zorgt ie dat er een nieuwe greeplijst komt, zonder (!) uitsparing voor de kookplaat.
Dan geen compriband aan de lange zijden, alleen de korte. Verder kitrand er langs, dan kwam het nooit meer los.
In de tussentijd gaf hij aan: monteer de geleverde koker àchter de rugplaat, zet er desnoods latten onder zodat hij blijft zitten waar hij hoort. Keukenblad in de kit en neerleggen.
Now we wait.
Ohja. Betreft het kraangat. Sja. Er was 1 goedkope leverancier die er rekening mee houdt, de rest, ook de dure, doen die aanpassingen niet. En idd. Wegzagen dus.
[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 29-05-2021 23:35 ]
Dat klinkt positief.paQ schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:32:
Vanmiddag is er een keukenmonteur langsgeweest, die door het hoofdkantoor was geregeld. Prima eerste stap
Ik zou van dit soort gesprekken wel even een geluidsopname maken trouwens...
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Ik blijf hoop houden in mensenLordy79 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:38:
[...]
Dat klinkt positief.
Ik zou van dit soort gesprekken wel even een geluidsopname maken trouwens...
Maar het was een ervaren iemand, en aan het accent te horen meer lokaal inderdaad.
Ze hadden dit meteen zo moeten regelen, dan had ik er positief over gesproken. Tot noch toe is alleen nog maar het tegenovergestelde bereikt.
Stel je hebt een keukenbedrijf, levert iets waarvan een blinde nog kan zien dat het niet OK is en blijft vervolgens stug volhouden dat het niet jouw fout is.
Daar kun je in deze tijd echt niet mee wegkomen...
Dit moeten ze een paar keer doen en dan zal het hoofdkantoor - waar ze blijkbaar wel snappen dat klanttevredenheid echt een basisvoorwaarde is voor een keukenbedrijf - er voor zorgen dat ze dat niet meer kunnen doen.
Klinkt alsof je niet helemaal bekend bent met de keukenbrancheLordy79 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:47:
Daar kun je in deze tijd echt niet mee wegkomen...
Dit moeten ze een paar keer doen en dan zal het hoofdkantoor - waar ze blijkbaar wel snappen dat klanttevredenheid echt een basisvoorwaarde is voor een keukenbedrijf - er voor zorgen dat ze dat niet meer kunnen doen.
Ego's, 100%. En waarschijnlijk van iemand bij die vestiging hoger in de boom. Fouten maken mag, maar het moet wel opgelost worden. Zo'n barretje is echt geen raketwetenschap, dat moeten ze goed kunnen oppakken. En nu te groot om toe te geven dat ie fout zat, wellicht gepikeerd doordat TS in het begin meteen aangegeven heeft dat het wellicht niet sterk genoeg zou zijn en vervolgens boos dat TS hem verteld heeft dat ie niet akkoord gaat met een andere oplossing dan een bar (en sorry, maar 20cm korter is geen oplossing).Lordy79 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:47:
Wat ik niet begrijp is waarom je zo behandeld bent, ik bedoel... zo wil je toch geen bedrijf runnen?
Tuurlijk! Maar zo kun je toch geen zaak voeren want iedereen weet dat keukenboeren een beetje de geur hebben van 2e hands autoverkopers Enzo en met sociale media gaat mond tot mond reclame de hele wereld rond met lichtsnelheid...
Dat winkels hun macht/positie misbruiken om je niet te geven waarvoor je betaalt of wat is overeengekomen is juist schandalig. Dat mensen het ook nog zijn gaan accepteren, nog veel gekker. Dat iedereen middelmatigheid is gaan accepteren bij aanschaf van een product en je blij bent dat het leveren van diensten 'goed genoeg' is, dat is veel meer het probleem tegenwoordig.
[ Voor 3% gewijzigd door S.McDuck op 30-05-2021 19:38 . Reden: Edits: taal technisch beetje aangepast :) ]
Ik lees dat je schrijft over kookplaat kitten, dat zou ik je sterk afraden. Precies om wat je zegt doorbuigen van het werkblad, als je ooit een keer de plaat om wat voor reden ook heb je kans dat hij kapot springt tijdens het lossnijden van de kit, een kookplaat dient met een soort glasband langs de rand los in het blad te hangen waar deze geklemd wordt met een soort veren.
Verwijderd
Ze maken gewoon handig gebruik van het feit dat de consument meestal grote haast heeft. Die zit met een keuken die "nog niet af is" en moet de leverancier in de gelegenheid stellen e.e.a. te corrigeren. En die neemt daar gewoon een paar weken de tijd voor. Natuurlijk hoopt die in veel gevallen gewoon dat de consument het zelf wel oplost om niet nog anderhalve maand te hoeven wachten.S.McDuck schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:46:
Wat een gezeur over de TS. Hij heeft gewoon gelijk: Je koopt een product die niet voldoet. Zelfs nadat de kant heeft mee gedacht.
Dat winkels hun macht/positie misbruiken om je niet te geven waarvoor je betaalt of wat is overeengekomen is juist schandalig. Dat mensen het ook nog zijn accepteren nog veel meer. Dat iedereen middelmatigheid is gaan accepteren als product en je blij bent dat het leveren van diensten 'goed genoeg' is is veel meer het probleem tegenwoordig.
Ik heb ook nog een paar restpuntjes op onze nieuwe keuken. Maar dat zij kleine dingetjes. Al moeten ze er nog 6x voor langskomen.... Maar alles werkt, dus ze weten dat ik niet ga afhaken tot het geregeld is. Denk dan ook dat ze het niet zover gaan laten komen, want dat komt voor hun rekening.
Deze verkoper heeft zijn hand overigens wel overspeeld. Op het HK hebben ze ook geen zin in dit soort situaties.
Kookplaat is ingelegd, dan krijg je een naad die gekit dient te worden.randommen schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:37:
Even los van het werkblad @paQ
Ik lees dat je schrijft over kookplaat kitten, dat zou ik je sterk afraden. Precies om wat je zegt doorbuigen van het werkblad, als je ooit een keer de plaat om wat voor reden ook heb je kans dat hij kapot springt tijdens het lossnijden van de kit, een kookplaat dient met een soort glasband langs de rand los in het blad te hangen waar deze geklemd wordt met een soort veren.
Even naar het begin en wat doorlezen en plaatjes kijken.
Als je je gelijk wil halen, kan je nog wat verder aanmodderen met je keukenboer. Misschien komt er iets acceptabel uit en misschien ook niet. Als je met weinig moeite een degelijke oplossing wil, zoek je volgens mij beter een metaalbewerker die je dat relatief goedkoop en zeer degelijk zal oplossen.
Ze vond het vreemd dat zowel zijzelf als ik niets meer hadden vernomen van de vestiging. Ze ging daar nog eens achteraan, want ze hadden hen überhaupt moeten inschakelen als er een patstelling ontstaat.
Ik wacht nog steeds op de onderdelen.Ghosty J schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:13:
Hoe is nu afgelopen?
Ondertussen al een gelukkige update ?
Game PC
donderdag aanstaande worden de kokers en nieuwe profielen (eindelijk) bezorgd ....
Nu maar duimen dat het ook is wat we voor ogen hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 19-07-2021 13:22 ]
Hoe is het afgelopen?paQ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:22:
[...]
donderdag aanstaande worden de kokers en nieuwe profielen (eindelijk) bezorgd ....
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Verwijderd
Gezien de halve eeuw die ze nodig hebben..... Leverancier hoort bij DMG? Die lijken standaard heel veel tijd nodig te hebben om dingen te regelen. Wij krijgen volgende week een vervangend front voor een 120 cm lade. Hebben ze bijna 4 maanden voor nodig gehad.paQ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:22:
[...]
Ik heb een knap kokerprofiel ontvangen, een doos met... vanalles... en een nieuwre greeplijst zonder uitsparing bij de kookplaat. Ik denk dat ik er dinsdag eens mee aan de haal ga.
Het kokerprofiel krijg ik in elk geval niet zo even doorgebogen, dus dat is precies zoals het zou moeten. Ik heb nog niet gekeken wat er allemaal in de doos zit. Ik was er zelf niet op moment van levering, maar ze deden schijnbaar een beetje vreemd om de doos zo achter te laten, want "Die is voor de installateur namelijk"
Edit:
:strip_exif()/f/image/7CQMl9vEQ1mVYUAiZPzapon4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 24-07-2021 11:01 ]
Dit is dan ook heel specifieke hardware joh, dit zijn speciale rechts draaiende ossilerende keukengrade schroeven. Dit kost dan bij mandenmakers zeker 400 euro! Deze schroeven kunnen zeker 10 kilo dragen joh dat zijn niet zo maar schroeven!paQ schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:45:
[...]
Ik heb een knap kokerprofiel ontvangen, een doos met... vanalles... en een nieuwre greeplijst zonder uitsparing bij de kookplaat. Ik denk dat ik er dinsdag eens mee aan de haal ga.
Het kokerprofiel krijg ik in elk geval niet zo even doorgebogen, dus dat is precies zoals het zou moeten. Ik heb nog niet gekeken wat er allemaal in de doos zit. Ik was er zelf niet op moment van levering, maar ze deden schijnbaar een beetje vreemd om de doos zo achter te laten, want "Die is voor de installateur namelijk"
Edit:
[Afbeelding]
Game PC
Anoniem: 511810
Zijn die schroeven voor hetbevestigen van het 'kokerprofiel'? In geval van 'ja', in gebreke stellen en zooi eruit laten halen, geld terug .paQ schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:45:
[...]
Edit:
[Afbeelding]
Verwijderd
Wat wij inmiddels geleerd hebben bij DMG: je moet héél kritisch zijn op wat ze neerzetten, want zelf zijn ze het niet echt. En da's een hele vervelende (en tijdrovende) manier van werken. In principe moet je ze gewoon élke keer weer terug laten komen, maar elk bezoekje duurt 1,5 maand om in te plannen en wordt dan nog een keer uitgesteld.... dus 3 bezoekjes om dingen recht te zetten kan zomaar een half jaar duren.
6 weken wachten op het bestelde armatuur, krijg je 'm binnen (gelukkig in winkel afgehaald en ter plekke gezien): TL buis in bubbelfolie en karton helemaal uit Italië ipv armatuur ontvangen. Nog 6 weken verder, eindelijk het juiste armatuur. Contant betaald bij afhalen. Jaar later een betalingsherinnering omdat de factuur nog open stond
nee voor de greeplijstAnoniem: 511810 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:54:
[...]
Zijn die schroeven voor hetbevestigen van het 'kokerprofiel'? In geval van 'ja', in gebreke stellen en zooi eruit laten halen, geld terug .
Anoniem: 511810
Ben ondertussen wel heel erg benieuwd naar de oplossing die men voor het dragen van het blad nuuiteindelijk aangeleverd heeft. Kun je daar iets over posten?
Nog even de greeplijst vervangen…. Oh…
:strip_exif()/f/image/i5auqEFKzFMX88q7gEEclkGI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H22aZctHpGbtKGGz5CPUqEGb.jpg?f=fotoalbum_large)
Andere finish, andere maat, andere vorm.
Gawd
:strip_exif()/f/image/ZfazAHqD6516dYi5TtdlMhLl.jpg?f=fotoalbum_large)
Naja. Heb de huidige greeplijst voor nu even omgekeerd, en het blad toch alvast gemonteerd, maar wel zo dat de greeplijst er later nog uit kan.
:strip_exif()/f/image/f2HXiEE4oAPuCgUsxRo3muTn.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan de onderzijde zit het nu best wel stevig allemaal. Voldoende ondersteuning, althans, in wat op deze wijze mogelijk is.
:strip_exif()/f/image/LRNgFvmot1D69XGKD2fqcLUL.jpg?f=fotoalbum_large)

Stond die monteur ook niet enorm te facepalmen? Hopelijk gaan ze er eindelijk eens wat vaart achter zetten nu!
Naja ach. Het enige is dat ik dat nu niet meer in de kit krijg. Vervangen lukt me zelf prima.ElPaco schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:57:
![]()
Stond die monteur ook niet enorm te facepalmen? Hopelijk gaan ze er eindelijk eens wat vaart achter zetten nu!
Maar dat blad weegt wel eea. Dus zodoende moesten we dat echt met zijn 2 doen. En 3 om hem in de kit in 1 keer recht te leggen.
Verwijderd
Ach.... paar weken geleden kwamen ze hier een nieuw ladefront plaatsen. Toen de keuken gezet werd, ontdekte de monteur een kleine imperfectie op het front. Ik had het direct geaccepteerd, want het is met het blote oog maar nét waarneembaar en het is masief hout, dus.... dat kan een kleine imperfectie hebben. Maargoed, er zou een nieuwe komen.ElPaco schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:57:
![]()
De nieuwe kwam niet door de interne kwaliteitscontrole. Dus afspraak verzet. Monteur komt met pakket, pakt het derde front (die wel door QC kwam) uit en pakt het direct weer in. "Deze is veel en veel slechter dan die er nu op zit. Die ga ik er niet op zetten." Ben je wel 2 maanden verder ondertussen.
Volgens mij zijn die monteurs wel wat gewend.

@TS: Dat is een walvis visgraat vloer toch? Op zich ook wel leuk, zo met die 2 verschillende soorten lamellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2021 14:27 ]
Nope is juist “klein”.Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:22:
[...]
Ach.... paar weken geleden kwamen ze hier een nieuw ladefront plaatsen. Toen de keuken gezet werd, ontdekte de monteur een kleine imperfectie op het front. Ik had het direct geaccepteerd, want het is met het blote oog maar nét waarneembaar en het is masief hout, dus.... dat kan een kleine imperfectie hebben. Maargoed, er zou een nieuwe komen.
De nieuwe kwam niet door de interne kwaliteitscontrole. Dus afspraak verzet. Monteur komt met pakket, pakt het derde front (die wel door QC kwam) uit en pakt het direct weer in. "Deze is veel en veel slechter dan die er nu op zit. Die ga ik er niet op zetten." Ben je wel 2 maanden verder ondertussen.
Volgens mij zijn die monteurs wel wat gewend.
@TS: Dat is een walvis visgraat vloer toch? Op zich ook wel leuk, zo met die 2 verschillende soorten lamellen.
54x11,5 oid
Verwijderd
O, dan zal ik wel wat last hebben van "fish-eye" effect ofzo. Ik dacht namelijk dat je 2 verschillende maten lamellen had, smalle lange lammellen en korte brede lamellen. Je ziet het ook niet zo vaak.
Zijn inderdaad wel vrij kleine lamellen, maar ik denk dat dat een goede keuze is geweest. Je hebt door dat kookeiland 2 relatief smalle doorgangen en dan komt het patroon niet zo mooi uit met grote lamellen. Wij hebben 15,3 x 75,nogwat. We hebben een soort van schiereiland aan de keuken met grote lades gericht op de eetkamer, dus durfden we de grotere lamellen wel aan. We hebben maar 1 wat smaller stukje en dat is bij de loopdeur in de keuken. Dat wordt "gebroken" door de deurmat.
Ik heb een sterk vermoeden dat heel veel keukens verkocht in nederland uit de duitse keukenfabrieken komen.
Je hebt in DLD bijvoorbeeld nobila. Die maakte 7 jaar geleden al honderduizenden keukens op jaarbasis.
Als ik ook zie wat ze in NL voor een keuken durven vragen.
en als je dan een probleem hebt met je nl keuken moeten ze wellicht weer eerst duitsers bellen voor advies.
Maar wat een gepruts. Had je niet iets van ik laat zelf ff een paar kokers maken?
Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Tussen aanrecht en kookplaat zit 1.25, en aan de andere kant 1.60.Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:52:
[...]
O, dan zal ik wel wat last hebben van "fish-eye" effect ofzo. Ik dacht namelijk dat je 2 verschillende maten lamellen had, smalle lange lammellen en korte brede lamellen. Je ziet het ook niet zo vaak.
Zijn inderdaad wel vrij kleine lamellen, maar ik denk dat dat een goede keuze is geweest. Je hebt door dat kookeiland 2 relatief smalle doorgangen en dan komt het patroon niet zo mooi uit met grote lamellen. Wij hebben 15,3 x 75,nogwat. We hebben een soort van schiereiland aan de keuken met grote lades gericht op de eetkamer, dus durfden we de grotere lamellen wel aan. We hebben maar 1 wat smaller stukje en dat is bij de loopdeur in de keuken. Dat wordt "gebroken" door de deurmat.
Maar heb bewust voor kleinere stroken gekozen ja, met V-groef.
jazeker wel, maar not my job.Rofdof schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:36:
Maar wat een gepruts. Had je niet iets van ik laat zelf ff een paar kokers maken?
Deze nieuwe koker volstaat ook wel schat ik zo in.
Kit begint goed te drogen, en je voelt gewoon dat het geheel zometeen een stuk stijver is ook.
Heb reactie van de leverancier. Ze hadden doorgekregen een L profiel.
Nou dat is vreemd, want aan dit L profiel zit geen rechte kant voor onder het blad, en aan de onderkant zit niets, dus kijk je zo in de lades bij wijzen van.
edit:
Ik heb de orderbevestiging van de servicebon gevonden. Daar staat toch duidelijk:
"C-profiel zonder uitsparing voor kookplaat"

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 11-10-2021 19:54 ]