Geschil over keukenblad

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

N1ckk schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:14:
@ThinkPad Bij mij kwamen ze niet hoor met het voorstel de betaling te splitsen (Mandemakers Groep). Toen ik voorstelde het montagebedrag achteraf over te maken was dat ook geen optie. Of betalen, anders geen keuken was het. Dus hoewel ik het volledig met je eens ben lukt dat helaas niet altijd.
Mijn ervaring is dat als ik dan de winkel uitloop na een redelijk voorstel gedaan te hebben, ze meestal toch wel instemmen. Ze maken ook een inschatting of ze er mee weg kunnen komen.

Overigens koop ik uberhaupt niets bij de Mandemakers Groep, dan weet je zeker dat je service met een trap na krijgt.
Shunt schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:20:
Gedachte is leuk maar in de praktijk krijg je dan vaak gewoon nul terug.
Nu kon ik bij Aswa wel de montage kosten achteraf betalen maar ze hadden toch wel graag het bedrag voor de apparatuur en kastjes zodra ze die geleverd hadden.
Maar dat is ook redelijk. Wat bij mij binnen staat moet ik betalen (en is daarna mijn eigendom). Maar geen 100% vooruit. Dan bij mij geen deal. Zeker niet in deze tijd waarbij betalen gebeurd binnen 10 seconden hoe groot bedrag ook is.

[ Voor 29% gewijzigd door Cyberpope op 28-05-2021 08:25 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:21
Ik krijg echt helemaal de schijt intussen van het handelen van deze toko 😡

Ze hebben gebeld en willen iemand langssturen, van hen zelf, maar die moet IK vooraf 85 euro betalen en die “maakt dan een rapport op”

Ja, dus WC eend stuurt iemand langs van WC eend, die een rapport opmaakt voor WC eend en die moet ìk betalen 8)7

“Als het dan niet aan u ligt, dan krijgt u dat geld weer terug”. Ja de groeten. Keer het maar om. Als het aan mij ligt, dan betaal ik hem wel.

Wordt weer vervolgd.

[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 28-05-2021 14:24 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 19:05
paQ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:23:

Ze hebben gebeld en willen iemand langssturen, van hen zelf, maar die moet IK vooraf 85 euro betalen en die “maakt dan een rapport op”

Ja, dus WC eend stuurt iemand langs van WC eend, die een rapport opmaakt voor WC eend en die moet ìk betalen 8)7

“Als het dan niet aan u ligt, dan krijgt u dat geld weer terug”. Ja de groeten. Keer het maar om. Als het aan mij ligt, dan betaal ik hem wel.

Wordt weer vervolgd.
dit is echt waanzin.... zij moeten gewoon langskomen en een oplossing aandragen. veel meer of minder is er niet van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:19

kevin33

Welkom in Utopia.

@paQ Heb je geen rechtsbijstand? Ik zou je willen aanraden om juridisch advies in te schakelen om de keukenverkoper in gebreke te stellen.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
paQ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:23:

Wordt weer vervolgd.
Ik denk dat je je rechtsbijstand maar eens voorzichtig moet gaan porren en termijnen moet gaan stellen zake een ingebreke stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
ThinkPadd schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:12:
Ben wel benieuwd of het volledige bedrag al betaald is eigenlijk?
Als je niet betaald aan de chauffeur bij levering, laden ze niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
kevin33 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:39:
@paQ Heb je geen rechtsbijstand? Ik zou je willen aanraden om juridisch advies in te schakelen om de keukenverkoper in gebreke te stellen.
Nope

Ik had altijd @StevenK :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 17:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik krijg toch sterk het idee dat de verkopende partij je de 'royal runaround' aan het geven is.
Dit is echt geen raketchirurgie en zou al helemaal geen opgave moeten zijn voor een beetje ervaren winkel.

Je blad is gewoon te dun voor wat je wilde en het lijkt erop dat je iemand tegen de schenen geschopt hebt want de eerste oplossing is echt belachelijk slecht. Daarna komt er weinig medewerking dus ik moet nog zien of je uberhaubt nog binnen afzienbare tijd een fatsoenlijke oplossing krijgt.

Plak er anders nog een dikke plaat onder of laat een degelijk frame maken (ik weet niet hoe je het precies hebben wil) maar ik zie dit voorlopig niet goedkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
Hippocampus schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:34:
Ik krijg toch sterk het idee dat de verkopende partij je de 'royal runaround' aan het geven is.
Dit is echt geen raketchirurgie en zou al helemaal geen opgave moeten zijn voor een beetje ervaren winkel.

Je blad is gewoon te dun voor wat je wilde en het lijkt erop dat je iemand tegen de schenen geschopt hebt want de eerste oplossing is echt belachelijk slecht. Daarna komt er weinig medewerking dus ik moet nog zien of je uberhaubt nog binnen afzienbare tijd een fatsoenlijke oplossing krijgt.

Plak er anders nog een dikke plaat onder of laat een degelijk frame maken (ik weet niet hoe je het precies hebben wil) maar ik zie dit voorlopig niet goedkomen.
16:15. Ik denk tijd voor reactie?
Dus ik bel, vraag naar verkoper en sta 6 min in de wacht. Hij komt aan de lijn. Ja nee ja we blijven erbij want zo doen we het altijd.

Wederom leg ik uit dat het me niet uit wie er komt kijken, het feit blijft dat de installatievoorschriften gewoon compleet terzijde worden geschoven.

Na wat de gebeten hond te spelen door de verkoper, en quote
ik ga nu de verbinding verbreken want anders ga ik dingen zeggen die ik helemaal niet wil zeggen
en hangt daadwerkelijk op

Ik heb zelf het hoofdkantoor gebeld en gesproken met een vriendelijke dame die me hoe dan ook vandaag nog terugbelt.

Edit:
Netjes teruggebeld. Hk komt of zelf kijken maandag of iemand van een vestiging dichterbij.

En ondertussen volgende ontwerpfout (?)
Kraangat, PRECIES boven de (staande) achterlat van het kastje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KI9k_9IIoVMXojVA8Ux-dkNgsNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dSRO29uQAeVzVmwyArZhmp4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 28-05-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:55
paQ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Na wat de gebeten hond te spelen door de verkoper, en quote
[...]
en hangt daadwerkelijk op

Ik heb zelf het hoofdkantoor gebeld en gesproken met een vriendelijke dame die me hoe dan ook vandaag nog terugbelt.

Edit:
Netjes teruggebeld. Hk komt of zelf kijken maandag of iemand van een vestiging dichterbij.

[Afbeelding]
Echt, je zou ze toch door de telefoon willen trekken :X

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
caspervc schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:01:
[...]

Echt, je zou ze toch door de telefoon willen trekken :X
:Y

Ik denk dat ik volgende zelf maar eens een bezoekje ga brengen aan ‘m

Die dacht: die woont nu 250 km verder die zien we nooit meer.

Ondertussen weer gebeld door hk, ze hebben zojuist contact gehad met een voor mij lokale monteur. Die gaat me bellen.

Bizar. Heb al meer met haar voor elkaar dan 3 uur met de vestiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@paQ Als ze het niet oplossen zou ik stellen dat ze de hele zooi maar weer op komen halen op eigen kosten en jij het geld terug.

Zulke toko's ben je liever kwijt dan rijk. Helaas hebben ze je geld al, dus mag je zelf nog flink wat werk verzetten voordat je je recht haalt.

Ik zou denk ik beginnen met her en der reviews plaatsen zodat mensen een indruk krijgen wat voor slechte keukenboer je zaken mee hebt gedaan :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:03
[...]

[Afbeelding]
Dit is geen ontwerpfout.
Kraangat wordt standaard op een X maat geboord.
Een goed wetende monteur past dit soort dingen aan voordat hij de kast plaatst.
Regel er uit halen en naar achter plaatsen.
De ene fabriek maakt dit soort regels wel aan de achterzijde van de kast , maar veel fabrieken niet.
Maar je blad heb je volkomen gelijk, zij dat het wel in mijn beleving met de juiste versteviging op te lossen is.
Opmerking over bar gedeelte, er zit toch een achterwand tegen je kookgedeelte, ??
Die draagt normaal gesproken ook.
Ik zag op een vorige foto dat de bocht van de afzuiging te zien was.
En nee ik heb geen conecties met deze toko.
Want als het over DMG gaat , ik haat ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
ouwefreaker schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:10:
[...]

Dit is geen ontwerpfout.
Kraangat wordt standaard op een X maat geboord.
Een goed wetende monteur past dit soort dingen aan voordat hij de kast plaatst.
Regel er uit halen en naar achter plaatsen.
De ene fabriek maakt dit soort regels wel aan de achterzijde van de kast , maar veel fabrieken niet.
Maar je blad heb je volkomen gelijk, zij dat het wel in mijn beleving met de juiste versteviging op te lossen is.
Opmerking over bar gedeelte, er zit toch een achterwand tegen je kookgedeelte, ??
Die draagt normaal gesproken ook.
Ik zag op een vorige foto dat de bocht van de afzuiging te zien was.
En nee ik heb geen conecties met deze toko.
Want als het over DMG gaat , ik haat ze.
Klopt er zit ook nog een achterplaat, maar dan is er nog steeds 37 cm te gaan. Daarbij, zijn er nog steeds 3 overspanningen van 90 cm, en 3 van 1m

Zodra je de kookplaat in het werkbld laat zakken, krijg je al een hele goede indruk van wat er gaat gebeuren. En dan staat er nog geen pan op.
Daarbij komt de plaat ook onder spanning te staan, want die mist ondersteuning op de lange zijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 11:52
[...]

[...]

[Afbeelding]
Staat het kraangat überhaupt wel in lijn met je afvoer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
paQ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:24:
[...]

Klopt er zit ook nog een achterplaat, maar dan is er nog steeds 37 cm te gaan. Daarbij, zijn er nog steeds 3 overspanningen van 90 cm, en 3 van 1m

Zodra je de kookplaat in het werkbld laat zakken, krijg je al een hele goede indruk van wat er gaat gebeuren. En dan staat er nog geen pan op.
Daarbij komt de plaat ook onder spanning te staan, want die mist ondersteuning op de lange zijden.
Maar heb je dan die achterwand er al in of nog niet , want nogmaals dat scheelt natuurlijk heel veel,
Idee (ja ze komen kijken) maar als je tegen je kasten een strook tegen je blad aan duwt en schroeft in de corpus.
Dan heb je daar al goede ondersteuning.
Dan je achterwand niet op 37 cm zetten maar op 25, of 30 cm(voldoende voor voeten werk om te zitten)
En die draagt dan ook meer.
En nee de kruk zal er niet voledig onder gaan.
En de rest met de juiste steunen van staal , dan moet het voldoende zijn.
Bovenstaand idee, als zij niet met een nette oplossing komen.

[ Voor 3% gewijzigd door ouwefreaker op 28-05-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
significant schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:29:
[...]

Staat het kraangat überhaupt wel in lijn met je afvoer?
Ja hoor

Dat is ook netjes uit 1 deel zo geleverd (door topline neem ik aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
ouwefreaker schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:37:
[...]

Maar heb je dan die achterwand er al in of nog niet , want nogmaals dat scheelt natuurlijk heel veel,
Idee (ja ze komen kijken) maar als je tegen je kasten een strook tegen je blad aan duwt en schroeft in de corpus.
Dan heb je daar al goede ondersteuning.
Dan je achterwand niet op 37 cm zetten maar op 25, of 30 cm(voldoende voor voeten werk om te zitten)
En die draagt dan ook meer.
En nee de kruk zal er niet voledig onder gaan.
En de rest met de juiste steunen van staal , dan moet het voldoende zijn.
Bovenstaand idee, als zij niet met een nette oplossing komen.
Ik heb hem hier op links 24 en rechts 18 cm staan. Voor het proberen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQwNYNkoDAtakplxjiIwhrTlRVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PVCbnBrr2CbolFOwlf2F9pL5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik durf hier serieus niet op de rand te leunen met een bovenlijf. Maar hoe dan ook, die zwarte regels zitten ook 90 cm uit elkaar. Dus je drukt het hele werkblad zo omlaag. Het maakt voor het doorhangen naar de rand toe 0,0 uit. 15cm van de rand af zonder iets erop 4mm doorhang

En dat wil er maar niet in

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 28-05-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
paQ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:49:
[...]

Ik heb hem hier op links 24 en rechts 18 cm staan. Voor het proberen
[Afbeelding]

Ik durf hier serieus niet op de rand te leunen met een bovenlijf. Maar hoe dan ook, die zwarte regels zitten ook 90 cm uit elkaar. Dus je drukt het hele werkblad zo omlaag. Het maakt voor het doorhangen naar de rand toe 0,0 uit. En dat wil er maar niet in
Ja er zijn aardig wat fouten gemaakt met ontwerp.
Blad is te dun om dit op te vangen.

Maar ze hadden aan moeten geven dat er een bar gedeelte in zit, en voledig onderlijmd moeten worden.
Ja jij hoeft dit eigenlijk niet te doen, maar steek er een strook in die de ruimte opvult tussen aw en blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
ouwefreaker schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:56:
[...]

Ja er zijn aardig wat fouten gemaakt met ontwerp.
Blad is te dun om dit op te vangen.

Maar ze hadden aan moeten geven dat er een bar gedeelte in zit, en voledig onderlijmd moeten worden.
Ja jij hoeft dit eigenlijk niet te doen, maar steek er een strook in die de ruimte opvult tussen aw en blad.
Dat had ik ook soort van verwacht. Dat deel compleet “massief”, of plaatmateriaal eronder voor rigiditeit. Aan elkaar verlijmd.
Strookje eronder werkt alleen heel lokaal.
Die 190 bij x blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:06

Floor-is

5.2

Wat een gezeik gast, hopelijk heb je met het hoofdkantoor nu wel succes. Die verkoper zal wel goed op z’n donder krijgen dan, maar dat lijkt me terecht.

Persoonlijk zou ik kijken of het gehele blad alsnog verlijmd kan worden, met iets van 9 of 18mm dik plaatmateriaal, afhankelijk van hoe dik die rand is. 9mm is eigenlijk ook niet genoeg IMO :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:49
Wie of wat is Hk?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:17
HoofdKantoor.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
Vanmiddag is er een keukenmonteur langsgeweest, die door het hoofdkantoor was geregeld. Prima eerste stap :)

Hij was het direct met me eens dat die koker geen enkele zin had, en ging terugkoppelen dat er er twee kokers moesten komen met wanddikte 4mm. Dan met de nodige vulstukken onder het werkblad, en het rugblad gemonteerd, moest het volgens hem weer helemaal goed komen. Voor aan de voorzijde bij de kookplaat zorgt ie dat er een nieuwe greeplijst komt, zonder (!) uitsparing voor de kookplaat.
Dan geen compriband aan de lange zijden, alleen de korte. Verder kitrand er langs, dan kwam het nooit meer los.

In de tussentijd gaf hij aan: monteer de geleverde koker àchter de rugplaat, zet er desnoods latten onder zodat hij blijft zitten waar hij hoort. Keukenblad in de kit en neerleggen.

Now we wait.

Ohja. Betreft het kraangat. Sja. Er was 1 goedkope leverancier die er rekening mee houdt, de rest, ook de dure, doen die aanpassingen niet. En idd. Wegzagen dus.

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 29-05-2021 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:33

Lordy79

Vastberaden

paQ schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:32:
Vanmiddag is er een keukenmonteur langsgeweest, die door het hoofdkantoor was geregeld. Prima eerste stap :)
Dat klinkt positief.
Ik zou van dit soort gesprekken wel even een geluidsopname maken trouwens...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Lordy79 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:38:
[...]

Dat klinkt positief.
Ik zou van dit soort gesprekken wel even een geluidsopname maken trouwens...
Ik blijf hoop houden in mensen ;)
Maar het was een ervaren iemand, en aan het accent te horen meer lokaal inderdaad.

Ze hadden dit meteen zo moeten regelen, dan had ik er positief over gesproken. Tot noch toe is alleen nog maar het tegenovergestelde bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Wat ik niet begrijp is waarom je zo behandeld bent, ik bedoel... zo wil je toch geen bedrijf runnen?

Stel je hebt een keukenbedrijf, levert iets waarvan een blinde nog kan zien dat het niet OK is en blijft vervolgens stug volhouden dat het niet jouw fout is.

Daar kun je in deze tijd echt niet mee wegkomen...
Dit moeten ze een paar keer doen en dan zal het hoofdkantoor - waar ze blijkbaar wel snappen dat klanttevredenheid echt een basisvoorwaarde is voor een keukenbedrijf - er voor zorgen dat ze dat niet meer kunnen doen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 20:40
Lordy79 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:47:

Daar kun je in deze tijd echt niet mee wegkomen...
Dit moeten ze een paar keer doen en dan zal het hoofdkantoor - waar ze blijkbaar wel snappen dat klanttevredenheid echt een basisvoorwaarde is voor een keukenbedrijf - er voor zorgen dat ze dat niet meer kunnen doen.
Klinkt alsof je niet helemaal bekend bent met de keukenbranche :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
Lordy79 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:47:
Wat ik niet begrijp is waarom je zo behandeld bent, ik bedoel... zo wil je toch geen bedrijf runnen?
Ego's, 100%. En waarschijnlijk van iemand bij die vestiging hoger in de boom. Fouten maken mag, maar het moet wel opgelost worden. Zo'n barretje is echt geen raketwetenschap, dat moeten ze goed kunnen oppakken. En nu te groot om toe te geven dat ie fout zat, wellicht gepikeerd doordat TS in het begin meteen aangegeven heeft dat het wellicht niet sterk genoeg zou zijn en vervolgens boos dat TS hem verteld heeft dat ie niet akkoord gaat met een andere oplossing dan een bar (en sorry, maar 20cm korter is geen oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

@leecher haha ik snap je opmerking maar ik denk dat zelfs in de keuken branche de wereld verandert.
Tuurlijk! Maar zo kun je toch geen zaak voeren want iedereen weet dat keukenboeren een beetje de geur hebben van 2e hands autoverkopers Enzo en met sociale media gaat mond tot mond reclame de hele wereld rond met lichtsnelheid...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-07 09:55
Wat een gezeur over de TS. Hij heeft gewoon gelijk: Je koopt een product die niet voldoet. Zelfs nadat de klant heeft mee gedacht.
Dat winkels hun macht/positie misbruiken om je niet te geven waarvoor je betaalt of wat is overeengekomen is juist schandalig. Dat mensen het ook nog zijn gaan accepteren, nog veel gekker. Dat iedereen middelmatigheid is gaan accepteren bij aanschaf van een product en je blij bent dat het leveren van diensten 'goed genoeg' is, dat is veel meer het probleem tegenwoordig.

[ Voor 3% gewijzigd door S.McDuck op 30-05-2021 19:38 . Reden: Edits: taal technisch beetje aangepast :) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• randommen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-06 10:25
Even los van het werkblad @paQ

Ik lees dat je schrijft over kookplaat kitten, dat zou ik je sterk afraden. Precies om wat je zegt doorbuigen van het werkblad, als je ooit een keer de plaat om wat voor reden ook heb je kans dat hij kapot springt tijdens het lossnijden van de kit, een kookplaat dient met een soort glasband langs de rand los in het blad te hangen waar deze geklemd wordt met een soort veren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

S.McDuck schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:46:
Wat een gezeur over de TS. Hij heeft gewoon gelijk: Je koopt een product die niet voldoet. Zelfs nadat de kant heeft mee gedacht.
Dat winkels hun macht/positie misbruiken om je niet te geven waarvoor je betaalt of wat is overeengekomen is juist schandalig. Dat mensen het ook nog zijn accepteren nog veel meer. Dat iedereen middelmatigheid is gaan accepteren als product en je blij bent dat het leveren van diensten 'goed genoeg' is is veel meer het probleem tegenwoordig.
Ze maken gewoon handig gebruik van het feit dat de consument meestal grote haast heeft. Die zit met een keuken die "nog niet af is" en moet de leverancier in de gelegenheid stellen e.e.a. te corrigeren. En die neemt daar gewoon een paar weken de tijd voor. Natuurlijk hoopt die in veel gevallen gewoon dat de consument het zelf wel oplost om niet nog anderhalve maand te hoeven wachten.

Ik heb ook nog een paar restpuntjes op onze nieuwe keuken. Maar dat zij kleine dingetjes. Al moeten ze er nog 6x voor langskomen.... Maar alles werkt, dus ze weten dat ik niet ga afhaken tot het geregeld is. Denk dan ook dat ze het niet zover gaan laten komen, want dat komt voor hun rekening.

Deze verkoper heeft zijn hand overigens wel overspeeld. Op het HK hebben ze ook geen zin in dit soort situaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
randommen schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:37:
Even los van het werkblad @paQ

Ik lees dat je schrijft over kookplaat kitten, dat zou ik je sterk afraden. Precies om wat je zegt doorbuigen van het werkblad, als je ooit een keer de plaat om wat voor reden ook heb je kans dat hij kapot springt tijdens het lossnijden van de kit, een kookplaat dient met een soort glasband langs de rand los in het blad te hangen waar deze geklemd wordt met een soort veren.
Kookplaat is ingelegd, dan krijg je een naad die gekit dient te worden.
Even naar het begin en wat doorlezen en plaatjes kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mijn ervaring met de meeste keukenboeren is dat ze niets anders kunnen dan hun eigen kastjes volgens de standaardinstructies ineen steken en plaatsen. Bij mijn schoonmoeder indertijd hebben ze kastjes met schroefpoten van 15cm op een betonnen plint geplaatst "omdat dat niet anders kan", waardoor het stuk aanrecht erboven 15cm te hoog stond. Ik heb ze daarna op een uurtje met opvulhoutjes netjes waterpas op de juiste hoogte geplaatst.
Als je je gelijk wil halen, kan je nog wat verder aanmodderen met je keukenboer. Misschien komt er iets acceptabel uit en misschien ook niet. Als je met weinig moeite een degelijke oplossing wil, zoek je volgens mij beter een metaalbewerker die je dat relatief goedkoop en zeer degelijk zal oplossen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
Gisteren contact gehad met de dame van de serviceafdeling en eea besproken. Over ca 1 week heb ik de juiste kokers in huis, en over ca 2 weken de nieuwe greeplijst.

Ze vond het vreemd dat zowel zijzelf als ik niets meer hadden vernomen van de vestiging. Ze ging daar nog eens achteraan, want ze hadden hen überhaupt moeten inschakelen als er een patstelling ontstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 20:33

Ghosty J

Asus

Hoe is nu afgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Ik wacht nog steeds op de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 09:53

Shunt

Boe

paQ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:53:
[...]

Ik wacht nog steeds op de onderdelen.
Ondertussen al een gelukkige update ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
Shunt schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:56:
[...]

Ondertussen al een gelukkige update ?
:')

donderdag aanstaande worden de kokers en nieuwe profielen (eindelijk) bezorgd ....
Nu maar duimen dat het ook is wat we voor ogen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 19-07-2021 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:19

kevin33

Welkom in Utopia.

paQ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:22:
[...]

donderdag aanstaande worden de kokers en nieuwe profielen (eindelijk) bezorgd ....
Hoe is het afgelopen?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paQ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Gezien de halve eeuw die ze nodig hebben..... Leverancier hoort bij DMG? Die lijken standaard heel veel tijd nodig te hebben om dingen te regelen. Wij krijgen volgende week een vervangend front voor een 120 cm lade. Hebben ze bijna 4 maanden voor nodig gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
Ik heb een knap kokerprofiel ontvangen, een doos met... vanalles... en een nieuwre greeplijst zonder uitsparing bij de kookplaat. Ik denk dat ik er dinsdag eens mee aan de haal ga.
Het kokerprofiel krijg ik in elk geval niet zo even doorgebogen, dus dat is precies zoals het zou moeten. Ik heb nog niet gekeken wat er allemaal in de doos zit. Ik was er zelf niet op moment van levering, maar ze deden schijnbaar een beetje vreemd om de doos zo achter te laten, want "Die is voor de installateur namelijk"
:?

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ck0hmCfgLGsliiNRdw-0LvfncRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CQMl9vEQ1mVYUAiZPzapon4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 24-07-2021 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 09:53

Shunt

Boe

paQ schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:45:
[...]

Ik heb een knap kokerprofiel ontvangen, een doos met... vanalles... en een nieuwre greeplijst zonder uitsparing bij de kookplaat. Ik denk dat ik er dinsdag eens mee aan de haal ga.
Het kokerprofiel krijg ik in elk geval niet zo even doorgebogen, dus dat is precies zoals het zou moeten. Ik heb nog niet gekeken wat er allemaal in de doos zit. Ik was er zelf niet op moment van levering, maar ze deden schijnbaar een beetje vreemd om de doos zo achter te laten, want "Die is voor de installateur namelijk"

Edit:

[Afbeelding]

Dit is dan ook heel specifieke hardware joh, dit zijn speciale rechts draaiende ossilerende keukengrade schroeven. Dit kost dan bij mandenmakers zeker 400 euro! Deze schroeven kunnen zeker 10 kilo dragen joh dat zijn niet zo maar schroeven!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

paQ schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:45:
[...]

Edit:

[Afbeelding]

Zijn die schroeven voor hetbevestigen van het 'kokerprofiel'? In geval van 'ja', in gebreke stellen en zooi eruit laten halen, geld terug .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LOL. Dat zijn inderdaad vast héle dure Spax 3,5x15mm schroeven.... Ik zou me ook doodschamen als ik zoiets aan een klant zou moeten overhandigen. :) "Vooral niet openmaken! Is voor de installateur...."

Wat wij inmiddels geleerd hebben bij DMG: je moet héél kritisch zijn op wat ze neerzetten, want zelf zijn ze het niet echt. En da's een hele vervelende (en tijdrovende) manier van werken. In principe moet je ze gewoon élke keer weer terug laten komen, maar elk bezoekje duurt 1,5 maand om in te plannen en wordt dan nog een keer uitgesteld.... dus 3 bezoekjes om dingen recht te zetten kan zomaar een half jaar duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Begint wel een soap te worden zolangzamerhand. Weet nog dat ik een nieuw armatuur voor mijn afzuigkap bestelde bij Grando, ook een DMG-toko.

6 weken wachten op het bestelde armatuur, krijg je 'm binnen (gelukkig in winkel afgehaald en ter plekke gezien): TL buis in bubbelfolie en karton helemaal uit Italië ipv armatuur ontvangen. Nog 6 weken verder, eindelijk het juiste armatuur. Contant betaald bij afhalen. Jaar later een betalingsherinnering omdat de factuur nog open stond :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
dit is niet van een DMG merk overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Anoniem: 511810 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:54:
[...]

Zijn die schroeven voor hetbevestigen van het 'kokerprofiel'? In geval van 'ja', in gebreke stellen en zooi eruit laten halen, geld terug .
nee voor de greeplijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

paQ schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:00:
[...]

nee voor de greeplijst
Ben ondertussen wel heel erg benieuwd naar de oplossing die men voor het dragen van het blad nuuiteindelijk aangeleverd heeft. Kun je daar iets over posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Na lang druk druk druk druk van alle kanten, zojuist met monteur blad gelicht, alles netjes uit/opgevuld met 10mm latten.
Nog even de greeplijst vervangen…. Oh… :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYR-5yO5v-CtCwmlEm0ZF_QYw6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5auqEFKzFMX88q7gEEclkGI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xmuMvzJeLyf5U_YLwc4szcTDsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H22aZctHpGbtKGGz5CPUqEGb.jpg?f=fotoalbum_large

Andere finish, andere maat, andere vorm.
Gawd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pn3Rlr1qf90i2_v88Z26aut9HnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZfazAHqD6516dYi5TtdlMhLl.jpg?f=fotoalbum_large

Naja. Heb de huidige greeplijst voor nu even omgekeerd, en het blad toch alvast gemonteerd, maar wel zo dat de greeplijst er later nog uit kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFiefgEXxgMv5BPC093AotkWwMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2HXiEE4oAPuCgUsxRo3muTn.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de onderzijde zit het nu best wel stevig allemaal. Voldoende ondersteuning, althans, in wat op deze wijze mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U44f4E-_2mB8JFVWx90GUhXU9MA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LRNgFvmot1D69XGKD2fqcLUL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-07 16:55
:F

Stond die monteur ook niet enorm te facepalmen? Hopelijk gaan ze er eindelijk eens wat vaart achter zetten nu!

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
ElPaco schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:57:

Stond die monteur ook niet enorm te facepalmen? Hopelijk gaan ze er eindelijk eens wat vaart achter zetten nu!
Naja ach. Het enige is dat ik dat nu niet meer in de kit krijg. Vervangen lukt me zelf prima.
Maar dat blad weegt wel eea. Dus zodoende moesten we dat echt met zijn 2 doen. En 3 om hem in de kit in 1 keer recht te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ElPaco schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:57:

Ach.... paar weken geleden kwamen ze hier een nieuw ladefront plaatsen. Toen de keuken gezet werd, ontdekte de monteur een kleine imperfectie op het front. Ik had het direct geaccepteerd, want het is met het blote oog maar nét waarneembaar en het is masief hout, dus.... dat kan een kleine imperfectie hebben. Maargoed, er zou een nieuwe komen.

De nieuwe kwam niet door de interne kwaliteitscontrole. Dus afspraak verzet. Monteur komt met pakket, pakt het derde front (die wel door QC kwam) uit en pakt het direct weer in. "Deze is veel en veel slechter dan die er nu op zit. Die ga ik er niet op zetten." Ben je wel 2 maanden verder ondertussen. :)

Volgens mij zijn die monteurs wel wat gewend. :X

@TS: Dat is een walvis visgraat vloer toch? Op zich ook wel leuk, zo met die 2 verschillende soorten lamellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 11-10-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Anoniem: 39993 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:22:
[...]

Ach.... paar weken geleden kwamen ze hier een nieuw ladefront plaatsen. Toen de keuken gezet werd, ontdekte de monteur een kleine imperfectie op het front. Ik had het direct geaccepteerd, want het is met het blote oog maar nét waarneembaar en het is masief hout, dus.... dat kan een kleine imperfectie hebben. Maargoed, er zou een nieuwe komen.

De nieuwe kwam niet door de interne kwaliteitscontrole. Dus afspraak verzet. Monteur komt met pakket, pakt het derde front (die wel door QC kwam) uit en pakt het direct weer in. "Deze is veel en veel slechter dan die er nu op zit. Die ga ik er niet op zetten." Ben je wel 2 maanden verder ondertussen. :)

Volgens mij zijn die monteurs wel wat gewend. :X

@TS: Dat is een walvis visgraat vloer toch? Op zich ook wel leuk, zo met die 2 verschillende soorten lamellen.
Nope is juist “klein”.

54x11,5 oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paQ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:38:
[...]

Nope is juist “klein”.

54x11,5 oid
O, dan zal ik wel wat last hebben van "fish-eye" effect ofzo. Ik dacht namelijk dat je 2 verschillende maten lamellen had, smalle lange lammellen en korte brede lamellen. Je ziet het ook niet zo vaak.

Zijn inderdaad wel vrij kleine lamellen, maar ik denk dat dat een goede keuze is geweest. Je hebt door dat kookeiland 2 relatief smalle doorgangen en dan komt het patroon niet zo mooi uit met grote lamellen. Wij hebben 15,3 x 75,nogwat. We hebben een soort van schiereiland aan de keuken met grote lades gericht op de eetkamer, dus durfden we de grotere lamellen wel aan. We hebben maar 1 wat smaller stukje en dat is bij de loopdeur in de keuken. Dat wordt "gebroken" door de deurmat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
dat doosje met schroeven was duits.

Ik heb een sterk vermoeden dat heel veel keukens verkocht in nederland uit de duitse keukenfabrieken komen.
Je hebt in DLD bijvoorbeeld nobila. Die maakte 7 jaar geleden al honderduizenden keukens op jaarbasis.

Als ik ook zie wat ze in NL voor een keuken durven vragen.

en als je dan een probleem hebt met je nl keuken moeten ze wellicht weer eerst duitsers bellen voor advies.

Maar wat een gepruts. Had je niet iets van ik laat zelf ff een paar kokers maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Anoniem: 39993 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:52:
[...]

O, dan zal ik wel wat last hebben van "fish-eye" effect ofzo. Ik dacht namelijk dat je 2 verschillende maten lamellen had, smalle lange lammellen en korte brede lamellen. Je ziet het ook niet zo vaak.

Zijn inderdaad wel vrij kleine lamellen, maar ik denk dat dat een goede keuze is geweest. Je hebt door dat kookeiland 2 relatief smalle doorgangen en dan komt het patroon niet zo mooi uit met grote lamellen. Wij hebben 15,3 x 75,nogwat. We hebben een soort van schiereiland aan de keuken met grote lades gericht op de eetkamer, dus durfden we de grotere lamellen wel aan. We hebben maar 1 wat smaller stukje en dat is bij de loopdeur in de keuken. Dat wordt "gebroken" door de deurmat.
Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Tussen aanrecht en kookplaat zit 1.25, en aan de andere kant 1.60.
Maar heb bewust voor kleinere stroken gekozen ja, met V-groef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rofdof schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:36:

Maar wat een gepruts. Had je niet iets van ik laat zelf ff een paar kokers maken?
jazeker wel, maar not my job.

Deze nieuwe koker volstaat ook wel schat ik zo in.
Kit begint goed te drogen, en je voelt gewoon dat het geheel zometeen een stuk stijver is ook.

Heb reactie van de leverancier. Ze hadden doorgekregen een L profiel.
Nou dat is vreemd, want aan dit L profiel zit geen rechte kant voor onder het blad, en aan de onderkant zit niets, dus kijk je zo in de lades bij wijzen van.

edit:
Ik heb de orderbevestiging van de servicebon gevonden. Daar staat toch duidelijk:
"C-profiel zonder uitsparing voor kookplaat" O-)

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 11-10-2021 19:54 ]

Pagina: 1 2 Laatste