Geschil over keukenblad

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23
Afgelopen week zijn we begonnen aan de installatie van de nieuwe keuken. Ik heb zelf een installateur laten komen, en waar nodig help ik mee. Maar ik denk niet dat dat erg van belang is voor het ontstane geschil.

Het betreft hier het doorbuigen en (!) hangen van het werkblad.
Het gaat hier om een topline sima core blad, van 270x100 cm. Dit ligt op een schiereiland, waarbij aan de ‘achterzijde’ plek is voor 3 krukken. Vrije ruimte daar onder het blad is ca 190x40 cm.
Ik heb reeds bij aankoop enkele malen aangegeven dat dat toch zeker ondersteund moest worden?
Nee dat was geen probleem...
Nou. Zeker?
Nee geen probleem
Ik had immers gekozen voor de 2cm variant ipv de 1 cm. (Blijkt daadwerklijk 1 cm dik, maar met 2cm dikke randen)

Fast forward, enkele weken voor levering, een mailtje: de overstek mag maar 20 cm zijn, dus sorry we moeten het ontwerp aanpassen.
Hahaha nou niet dus! Ik heb hier enkele keren vooraf voor gewaarschuwd dat het verstevigd of ondersteund moet worden. Vrij vertaald: zoek maar een oplossing.
Het bleef stil, dus enkele dagen later mailde ik weer: is het opgelost?
Ja het was opgelost. Fijn.

Bij de levering zit een kokerprofiel, ca 2cm vierkant.
En twee kleinere kokerprofielen voor voor en achter de kookplaat.

We monteren alles, maar zien al meteen dat het blad thv halverwege de kookplaat zichtbaar lager ‘hangt’ dan aan de hoeken van de kookplaat. (Flush mount dus je ziet en voelt het)
Profielen zitten strak tegen het blad, maar leun je op de rand van het werkblad, dan druk je het zo tot onder de rand van de kookplaat.
Onacceptabel mijns inziens.

Maar dan is er het ‘bar’ deel. Het kokerprofiel eronder is wellicht nog slapper dan het werkblad. Ik kan met twee vingers zo de koker 1-1,5 cm omlaag trekken zonder enige moeite. Zware pannen oid zouden al moeilijkheden veroorzaken, en erop leunen is al helemaal uit den boze! (drie zitplekken naast elkaar mind you).
Het gaat zo tegen de 2 cm omlaag dan.

Nou. Duidelijk dat we hier te maken hebben met een enorme prutsoplossing. Kokers kunnen prima werken, maar maak ze dan wel van 3mm dik staal ipv tentstokken.

Gemaild, klacht omschreven, zelfs een filmpje erbij gedaan van de enorme slappe constructie. Dat was afgelopen vrijdag. Effe wachten, zaterdag geen reactie.
Zondag dicht, maandag weer open, dus in de middag bel ik maar eens: mja morgen (vandaag) hoor je het.
Nog maar eens benadrukt dat ik daar wel vanuit ga, de installateur wil het ook afronden, en ik durf de kookplaat niet te laten kitten, want dan weet ik niet of ik hem er zonder schade eruit ga krijgen nog.

Vandaag... crickets, dus lichtelijk geïrriteerd bel ik in de loop van de middag, ja mail gezien, overleggen met de manager, we komen er op terug. Fijn!

En dan een mail: het moet kunnen bewegen, het hoort zo blablabla

8)7 Je moeder!

Dus ik bel op, vraag naar de verkoper, maar was aan de telefoon, blijkt dus dat ik ‘de manager’ aan de lijn had, en de sfeer sloeg al vrij snel om. Het was immers een reactie van zijn hand dat het klopte, en een blad moet kunnen bewegen sprak hij mij belerend toe.
De eerste twee keer nog kalm en rustig aangegeven dat ik het oneens ben met zijn stelling, en of hij het filmpje wel had gezien.
Ja, het moest bewegen en gewoon niet hard op leunen...

Dit is het moment dat ik redelijk fel van leer ben getrokken en hem te kennen heb gegeven dat het een WERKblad is. Daar moet een keukenmachine op kunnen staan, vlees snijden, 3 personen aan kunnen zitten. Moet ik tegen iedereen roepen: ho! Kijk uit... niet aankomen... niet aanraken?

Het hoort zo het moet kunnen meebewegen, dat doen gebouwen ook, klonk het....

:(

Ik ben blijven herhalen dat ik het oneens ben, en dat we dan nu dus een probleem hebben. Zijn redenatie slaat nergens op, en heb ter (ten overvloede) verduidelijking nog maar een foto gestuurd en NOGmaals verwezen naar onze discussie al bij aankoop en voor levering.
Daar wist hij niks van zei hij, dat is vreemd, want waarom lever je er dan speciaal voor mij gemaakte kokerprofielen bij, pannenkoek.

Ik heb een afreilat van 2.5 m
Die heb ik op de rand van het werkblad gelegd, en zonder ook maar iets op het blad, meet ik 5mm doorhang in het midden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGm06yC9QpW_QS5oY9Dw7kINcrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHBryEHAbhyGhnLi14bdS0f7.jpg?f=fotoalbum_large

Foto verzonden, en weer erachteraan gebeld. Dit keer de verkoper aan de lijn. Sja hij wist het ook niet meer, en ze gaan nu ‘kijken’ of er een service team langs moet komen.

Het probleem is dat ‘de manager’ dus ondanks alle verhalen aanhoren, beeldmateriaal, en mijn frustratie, blijft volhouden dat dit in zijn ogen volstrekt normaal is.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-06 19:38
Het duidelijk niet conform. en moeten ze dus binnen redelijke termijn alsnog kostenloos oplossen(en uiteraard een oplossing waar jij tevreden mee bent.(zoals die stalen kokers?). kunnen/willen ze dit niet dan kan je de koop ontbinden. dan halen zij alles kostenloos er uit en ben je bij af. Maar ik denk niet dat dat een oplossing is.

mocht je niet willen ontbinden(kan ik ook prima begrijpen). dan kan je als zij niets willen/kunnen doen. een second opinion vragen bij een andere keukenboer/aannemer. en kijken of hij het kan oplossen en dan de schade/factuur bij de oorspronkelijke verkoper verhalen.

En het is belangrijk om rustig te blijven. hoe moeilijk het ook is. met honing vang je meer vliegen als met stront.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:30
paQ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:51:
Fast forward, enkele weken voor levering, een mailtje: de overstek mag maar 20 cm zijn, dus sorry we moeten het ontwerp aanpassen.
Hahaha nou niet dus! Ik heb hier enkele keren vooraf voor gewaarschuwd dat het verstevigd of ondersteund moet worden. Vrij vertaald: zoek maar een oplossing.
Voor het verhaal wat volgt kan ik 'karma' gebruiken of 'je hebt helemaal gelijk en bent erg koppig, ben je daar nu achteraf blij mee?', maar ik moest vooral lachen om het vervolgverhaal.

Maar: was je ervaring/verhaal ter vermaak? Of heb je ook vragen?

Natuurlijk hoort een werkblad niet te bewegen, sterker nog: je zou naar mijn mening gewoon op een werkblad moeten kunnen staan (en dat doe ik hier ook paar keer op jaarbasis).

Zijn ze zelfstandig? Overkoepelend? Bij een keurmerk aangesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door President op 25-05-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
President schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:10:
[...]

Voor het verhaal wat volgt kan ik 'karma' gebruiken of 'boontje komt om zijn loontje', maar ik moest vooral lachen om het vervolgverhaal.

Maar: was je ervaring/verhaal ter vermaak? Of heb je ook vragen?

Natuurlijk hoort een werkblad niet te bewegen, sterker nog: je zou naar mijn mening gewoon op een werkblad moeten kunnen staan (en dat doe ik hier ook paar keer op jaarbasis).

Zijn ze zelfstandig? Overkoepelend? Bij een keurmerk aangesloten?
CBW aangesloten. Het is een vrij grote jongen, met meerdere vestigingen door het land. Voornamelijk bekend van hun witgoed webwinkel.

Gezien de gewenste constructie zal ik er heus niet op gaan of hoeven staan. Als een IKEA bureau een rigide draagconstructie heeft, dan verwacht ik hier bij een minimaal gelijk iets, maar ik durf te stellen dat het blad zelf meer stijfheid heeft, dan het kokerprofiel.
Maar ik zie het net zo eenvoudig en simpel als een bureau of werktafel. Daar zit ook een beetje knap frame onder tegen doorbuigen en doorhangen. Het is ergens discussie-onwaardig, maar zowel de verkoper als ikzelf worden voorgehouden dat het moet kunnen bewegen ‘net als grote gebouwen’. |:(
Hij zei zelfs nog op enig moment: “gebouwen bewegen wel meer dan 1 cm”

8)7 Het is echt vollédig irrelevant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:30
paQ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:18:
[...]

CBW aangesloten. Het is een vrij grote jongen, met meerdere vestigingen door het land. Voornamelijk bekend van hun witgoed webwinkel.
Dan zou ik kijken hoe het met de klachtenprocedure zit. Je gaat er met deze man waarschijnlijk niet uitkomen.. betekent wel dat je nog met je huidige situatie blijft zitten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:42

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Die manager is niet goed wijs, als een tafel 1cm+ zou doorzakken zou je het ook niet pikken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-06 18:55
Dus… je bent een hoop energie kwijt wat voorkomen had kunnen worden als je niet je kinderachtig je gelijk had proberen te halen.

Hopelijk een waardevolle les in constructief oplossend meedenken ipv “hahahaha je moeder”. Veel plezier ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Dat van die dikte van die bladen, dat is vrij normaal. Wij hebben een "4cm dik" composiet blad. Nouja.... de rand dan. :) Die worden altijd opgedikt, anders worden ze veel te duur en te zwaar.

Dat het hier of daar een halve millimeter kan bewegen, is ook niet erg. Maar als het echt "doorhangt", dan wordt het gewoon onvoldoende ondersteund. Dat heeft niets met "kunnen bewegen" te maken.

Ik heb inmiddels toch al wel een paar bureau's zelf gebouwd. Dat kan zelfs met een standaard meubelpaneel zonder doorhangen, zolang het maar goed ondersteund wordt. Op dat bureau kon ik zonder problemen staan. En dan komt zo'n keukenmonteur een blad van een paar k monteren en dan zegt 'ie "je kunt er beter niet op gaan staan ofzo".

De vraag is echter: heb jij er vertrouwen in dat ze dit op een goede manier kunnen gaan fixen? Deze keer zou ik er wel even bovenop gaan zitten dan, want de eerste twee keer ging het mis. (Eerst komen ze terug op hetgeen ze verkocht hebben en dan komen ze met een niet-werkende oplossing. What's next?)

Wat zou het je kosten om het zelf op te lossen? Dan geef je je verkoper de kans om het "gezeik" voor dat bedrag af te kopen. En het scheelt jou waarschijnlijk ook een hoop gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
President schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:20:
[...]

Dan zou ik kijken hoe het met de klachtenprocedure zit. Je gaat er met deze man waarschijnlijk niet uitkomen.. betekent wel dat je nog met je huidige situatie blijft zitten
Klopt, maar we moeten er komend weekend wel wonen. Als ik de kookplaat nou laat vastkitten, en hij moet er later weer uit zit ik daar weer mee. Daarbij wil ik geen soort van ‘acceptatie’ uiten door de installatie te voltooien. Ik zit een beetje klem eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzyQzxZIKAtthzS-wR2lWkwYtrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MqYMZ2SBrwnClOsrN5uZ824.jpg?f=fotoalbum_large

Het probleem op de rand voor de kookplaat is ook daar aanwezig. Minder rigoureus, maar wel aanwezig. Als je staat te koken, is het mijns inziens heel normaal dat je ook wel eens even op de rand leunt/steunt, toch?
Nou, als je dat hier doet, dan buigt de rand ca 5/6 mm naar onder.
Zo, onaangeroerd hier op de foto, is dat ‘al’ 1mm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:49

bonzz.netninja

Niente baffi

paQ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:25:
[...]

Klopt, maar we moeten er komend weekend wel wonen. Als ik de kookplaat nou laat vastkitten, en hij moet er later weer uit zit ik daar weer mee. Daarbij wil ik geen soort van ‘acceptatie’ uiten door de installatie te voltooien. Ik zit een beetje klem eigenlijk.

[Afbeelding]

Het probleem op de rand voor de kookplaat is ook daar aanwezig. Minder rigoureus, maar wel aanwezig. Als je staat te koken, is het mijns inziens heel normaal dat je ook wel eens even op de rand leunt/steunt, toch?
Ik vind het zelfs normaal dat je er even op gaat zitten als je gezellig met een date/vriendin/vrouw/partner staat te kletsen en te wijnen en te wachten tot de risotto op smaak is....

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06 22:58
Waar is de koker nu van gemaakt?
Een collega heeft wel eens de fout gemaakt om zo'n constructie van aluminium te laten maken ipv staal. Scheelde toch weel €10 per koker. Dat is leuk om een lamp op te hangen ofzo. Maar als er meer dan 5kg op moet liggen dan moet je zoiets van staal maken.

Een stevig profiel is niet duur.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

bonzz.netninja schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:27:
[...]

Ik vind het zelfs normaal dat je er even op gaat zitten als je gezellig met een date/vriendin/vrouw/partner staat te kletsen en te wijnen en te wachten tot de risotto op smaak is....
Niet doorvertellen, maar ik ben er gewoon op gaan staan toen ik de schouw boven het fornuis en de koof voor de afvoer heb opgehangen. Dat wordt overigens niet aangeraden, dus op eigen risico. Wij hebben een los inductiefornuis met 3 ovens eronder, dus daar zit helemaal geen blad en volgens mij is zo'n blad juist het zwakst bij de openingen voor fornuis en spoelbak.

Maar ik voel de frustratie van de TS. Je koopt niet even een brood. Dit is serieus geld. Dan verwacht je eigenlijk alles behalve gekloot. En ze flikken het toch (bijna) elke keer weer. En oplossen duurt máánden. Niet heel erg als het om een beschadigd frontje of een ontbrekend spatrandje gaat, maar wel erg als het de functie verhindert.

Daarom ook mijn suggestie om een afkoopsom voor te stellen.

Nog een tip: ga niet te zwaar op je kookplaat leunen. Mijn zwager is schilder en die weet sinds kort dat het vervangen van die glasplaat een euro of 600 kost en hij weet ook weer wat het eigen risico van zijn bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is. :) Hij ging er naar eigen zeggen "zo doorheen".

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 25-05-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Als je de installatie laat voltooien zit je effectief volledig vast. CBW schuift alles door naar UitgesprokenZaak, dat is een verhaal apart. De ondernemer in kwestie zal donders goed beseffen dat je wel moet gaan kunnen koken en dus komt te accepteren.

Je zal hem formeel de gelegenheid moeten geven om de gewenste installatie conform en degelijk te herstellen alvorens te voltooien. Als je nu zegt “ik wil kunnen koken” dan zal je de situatie moeten accepteren, je kan er dan later alsnog op terug komen, maar ja, het drama zal je duidelijk zijn. Ook dan is er een formele weg te volgen, ook dan zal je met een periode van niet kunnen koken komen te zitten e.d.

Op een punt als dit is rechtsbijstand het betere punt voor advies en dossieropbouw.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit lijkt me meer een onderwerp voor WVB dan voor SF, daarom ook een schop die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
Yorinn schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:35:
[Mbr] Dit lijkt me meer een onderwerp voor WVB dan voor SF, daarom ook een schop die kant op. [/]
Why :?

Dit is toch duidelijk een geschil tussen koper en verkoper? Een eventuele oplossing is wel duidelijk vind ik, maar het gaat nu juist om de consequenties van mijn handelen op dit moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Niet echt heel stevig materiaal werkblad als ik dat zo lees, (als dit t is) : https://toplinemaatwerkbladen.nl/nl/producten/top-sima-core

Wellicht een idee om ze een ander soort blad te laten leveren in plaats van deze. Steen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
RocketKoen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:31:
Waar is de koker nu van gemaakt?
Een collega heeft wel eens de fout gemaakt om zo'n constructie van aluminium te laten maken ipv staal. Scheelde toch weel €10 per koker. Dat is leuk om een lamp op te hangen ofzo. Maar als er meer dan 5kg op moet liggen dan moet je zoiets van staal maken.

Een stevig profiel is niet duur.
Lijkt rvs, maar gezien het makkelijk doorbuigen, gok ik niet dikker dan 1mm.
Maak zo iets gewoon van 3 of 4mm dik staal, dan is het probleem misschien al direct verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
BMW_M3 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:43:
Niet echt heel stevig materiaal werkblad als ik dat zo lees, (als dit t is) : https://toplinemaatwerkbladen.nl/nl/producten/top-sima-core

Wellicht een idee om ze een ander soort blad te laten leveren in plaats van deze. Steen?
Het is idd dat blad. Naja ach, als je voldoende ondersteunt is er niks aan de hand mijns inziens.
Maar daar denkt ‘de manager’ duidelijk anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

paQ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:41:
[...]

Why :?

Dit is toch duidelijk een geschil tussen koper en verkoper? Een eventuele oplossing is wel duidelijk vind ik, maar het gaat nu juist om de consequenties van mijn handelen op dit moment.
Omdat het (in de reacties) nu meer om het technische aspect gaat dan om de juridische kant.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paQ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:44:
[...]

Het is idd dat blad. Naja ach, als je voldoende ondersteunt is er niks aan de hand mijns inziens.
Maar daar denkt ‘de manager’ duidelijk anders over.
Daar staat:
Werkbladen van 10 mm dikte moeten volledig of grotendeels ondersteund worden. Tevens is het aanbrengen van een extra ondersteuning in kasten groter dan 600 mm noodzakelijk. Elk werkblad heeft extra ondersteuning nodig bij de sparingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25
Heb je wat overzichtsfoto's ter verduidelijking? Ik vind het moeilijk te begrijpen, met name de kokerconstructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Zag ik ook staan.
Op de ladenblokken van 90 valt het best mee, want daar valt de verdikkingsrand nog deels op de toplat van het blok. Echter bij de kookplaat zit die lat er niet, en daar voor in de plaats dus dunne kokertjes, ca 1x1,5 cm.
Ik heb die hoogkant geplaatst, maar dat is gewoonweg niet afdoende.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• paQ
MarcoC schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:53:
Heb je wat overzichtsfoto's ter verduidelijking? Ik vind het moeilijk te begrijpen, met name de kokerconstructie.
[Vimeo: Flimsy bar]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:10
@paQ je eigen handelen verdiend ook zeker geen prijs, laten we dat voorop stellen.
De koker lijkt mij dun aluminium of zeer dun staal gezien de speling die je er al in krijgt met 2 vingers over de lengte van een meter. Ook om doorbuigen te voorkomen zal hij wat dikker moeten worden qua materiaal zelf (de koker vorm lijkt mij prima) en zo lang als mogelijk zodat hij verderop ook zijn krachten mooi kwijt kan. Met 4mm dik staal profiel was je dit echt niet gelukt met 2 vingers.

Heb je ook een foto van je bar gedeelte? In mijn geval heb ik 2cm composiet (massief) bij mijn bar met een overspanning van 140cm breed en 1.20m diep maar in de diepte heb ik dus bij 60cm ook een rechtopstaand stuk. Dus vanaf de zijkant gezien een staander, dan 60cm verderop nog een staander en dan 60cm weer een staander.
Uiteraard als ik met mijn volle gewicht nu in het midden aan de buitenrand met 95kg ga hangen voel ik dat hij wat doorbuigt maar ik heb er met mijn volle gewicht redelijk in het midden opgestaan om lampen op te hangen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• paQ
GeeMoney schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:24:
@paQ je eigen handelen verdiend ook zeker geen prijs, laten we dat voorop stellen.
Serieus? Voorop nog wel? :?
How so

Ik heb talloze keren het initiatief moeten nemen hierin. En als dan een slap afwimpel mailtje de enige respons is, dan ga ik op scherp.
Als er dan mij iemand belerend gaat toespreken, wetende dat hij dezelfde info heeft die hier is gepost plus daarbij enkele telefoongesprekken, en blijft volharden dat hij gelijk heeft en ik vooral niet, dan haal ik verbaal uit. Niks schelden hoor, maar wel fel. Spreekwoordelijke vuisten op tafel dus.

Verdere foto’s zal ik morgenochtend moeten maken. Heb ze zo niet bij de hand.

[ Voor 54% gewijzigd door paQ op 25-05-2021 23:34 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:40
Waar @GeeMoney denk ik op doelt is het voortraject. De leverancier stelt een constructie voor waarvan je zelf denkt dat deze niet kan. Zij beweren van wel. Later komen ze daar op terug. In plaats van dat jij zegt "told you so, hoe gaan we het dan doen?", zeg je "Nee, jullie zeiden dat dit kan, dus dan doe je het ook maar zo." Met de huidige situatie tot gevolg.
Dat vervolgens die manager een lulverhaal ophangt en uitvluchten bedenkt, heb je verder gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Da's een behoorlijk gammele constructie zeg :X

Onze eerste schets had ooit ook zoiets maar de keukenboer waar we uiteindelijk mee in zee gingen meldde meteen dat er een te groot deel niet onderbouwd was. Wat an sich best logisch is.

Anyhow, het meeste is al gezegd, de paar centjes informatie die ik heb is dat een beetje, met de nadruk op beetje, speling niet erg is. Ons keramische werkblad van 310 x 120 mist een hap van 90 x 60 voor een fornuis maar rust verder volledig op kasten. Als ik daar deeg op sta te kneden zit er ook zeker wel een mm of 3-4 speling in. En daar zit dus ook al een stalen frame onder, anders kon het niet uit één stuk. Daar kan je overigens prima op staan. Deed de installateur ook om de spots en de afzuigkap erin te krijgen.

Dat blad hangt bij jou ongeveer 1/3e vrij, en zit er dan ook nog een gat voor een kookplaat in? Natuurkunde was niet mijn beste vak maar volgens mij gaat dat niet, ook niet met massief marmer ofzo, tenzij het deel dat wel goed ondersteund is een stuk zwaarder is. Ik zou een oplossing eerder zoeken in een stenen blad dan in nog meer materiaal dat onder dat uitstekende deel komt te hangen.

Met het mantra 'hard op inhoud, zacht op relatie' zou ik het gesprek op gang houden maar wel eens informeren of er een onpartijdig expert naar kan kijken, en daarna eventueel escaleren richting geschillencommissie of rechtsbijstand. Doe vooral niks waarmee je de facto dingen accepteert of herstel door die partij onmogelijk maakt. Zo'n toko begint vaker op deze manier in de hoop dat je het accepteert. rustig blijven en niet doen dus. Maar zeker volhouden, heb ik gelukkig ook gedaan anders had ik nu een werkblad in 2 delen IPV 1, een 17kW fornuis op 2x16A en geen afzuigkap naar buiten. Maar dit stond allemaal wel heel duidelijk zwart op wit vanaf de eerste offerte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoC
Dat profiel is veel te slap, daar heb je helemaal niks aan. Bevestig een fatsoenlijke RVS-profiel zoals eerder in dit topic gesteld en je probleem is opgelost. Ik begrijp niet hoe deze situatie kan escaleren als de oplossing zo simpel is. Of denk ik nou te simpel?

[ Voor 13% gewijzigd door MarcoC op 25-05-2021 23:54 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:50

Grvy

Bot

MarcoC schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:52:
[...]

Dat profiel is veel te slap, daar heb je helemaal niks aan. Bevestig een fatsoenlijke RVS-profiel zoals eerder in dit topic gesteld en je probleem is opgelost. Ik begrijp niet hoe deze situatie kan escaleren als de oplossing zo simpel is. Of denk ik nou te simpel?
Been gestrekt. Told you so attitude. Ego's die botsen en tada. :z

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
MarcoC schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:52:
[...]

Nee, ik denk ook dat het inderdaad zó simpel is.
Dikker staal en we zijn er volgens mij wel.
En dan liefst twee stuks die onderling verbonden zijn, om zeker te zijn dat het volledig en goed gedragen wordt. Ik moet ook zeggen dat ik dat ook gewoon verwachtte eigenlijk. Of een combinatie van een rigide plaat met frame, of sterke hoekprofielen of iets in die trant.

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 26-05-2021 00:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Maar bij zo'n ladeblok van 90cm adviseren ze dus al extra ondersteuning, naast de standaard toplat. Wij hebben ons "mini schiereiland" op een 120cm kast en die heeft dus geen toplat, maar is helemaal dicht aan de bovenkant.

Dat filmpje laat gewoon duidelijk zien dat dit nooit gaat werken. Met dat materiaal ga je nooit never 2+ meter "ondersteunen". Dat doet niets. Daar moet gewoon wat staal onder, of 2 steunen op de grond (maar waarom zou je dat doen als het met een betere constructie zonder zou kunnen). Je hebt links en rechts een ondiepe 30cm kast of niet? Bewegen die als je aan die koker trekt? Ik krijg ook het idee dat het geheel, even afgezien van die flexibele koker, hierdoor in beweging kan komen. Als die koker flink doorbuigt, trekt hij die 30 cm kastjes naar binnen. Daar moet echt iets rigide tussen (ook aan de rand van het blad). Was je van plan om die 40x210 cm van de bar verder zonder ondersteuning te laten? Als ik het zou moeten bouwen, zou ik dat dus ook ondersteunen. (Maar misschien is dat geen goede graadmeter, ik krijg vaker de opmerking "dat we hier geen olifanten hebben".)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:15:
Maar bij zo'n ladeblok van 90cm adviseren ze dus al extra ondersteuning, naast de standaard toplat. Wij hebben ons "mini schiereiland" op een 120cm kast en die heeft dus geen toplat, maar is helemaal dicht aan de bovenkant.

Dat filmpje laat gewoon duidelijk zien dat dit nooit gaat werken. Met dat materiaal ga je nooit never 2+ meter "ondersteunen". Dat doet niets. Daar moet gewoon wat staal onder, of 2 steunen op de grond (maar waarom zou je dat doen als het met een betere constructie zonder zou kunnen). Je hebt links en rechts een ondiepe 30cm kast of niet? Bewegen die als je aan die koker trekt? Ik krijg ook het idee dat het geheel, even afgezien van die flexibele koker, hierdoor in beweging kan komen. Als die koker flink doorbuigt, trekt hij die 30 cm kastjes naar binnen. Daar moet echt iets rigide tussen (ook aan de rand van het blad). Was je van plan om die 40x210 cm van de bar verder zonder ondersteuning te laten? Als ik het zou moeten bouwen, zou ik dat dus ook ondersteunen. (Maar misschien is dat geen goede graadmeter, ik krijg vaker de opmerking "dat we hier geen olifanten hebben".)
Die koker is gewoon niks. Als het blad niet doorbuigt kunnen de kastjes ook niet naar binnen getrokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Lapa schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:48:
Waar @GeeMoney denk ik op doelt is het voortraject. De leverancier stelt een constructie voor waarvan je zelf denkt dat deze niet kan. Zij beweren van wel. Later komen ze daar op terug. In plaats van dat jij zegt "told you so, hoe gaan we het dan doen?", zeg je "Nee, jullie zeiden dat dit kan, dus dan doe je het ook maar zo." Met de huidige situatie tot gevolg.
Dat vervolgens die manager een lulverhaal ophangt en uitvluchten bedenkt, heb je verder gelijk in.
Het is vrij eenvoudig: max 270 aan ruimte, en we wilden 3 zitplekken. Het was allemaal geen probleem.
Zeker?
Zeker!
Ik denk toch dat je.....
Nee... komt goed

Als dan 3 weken voor levering plots een mail komt met als oplossing: die 190 moet 90 worden, dan is dat natuurlijk helemaal geen oplossing. Gewoon deugdelijke ondersteuning leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcoC schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:16:
[...]
Die koker is gewoon niks. Als het blad niet doorbuigt kunnen de kastjes ook niet naar binnen getrokken worden.
Precies. Maar ik vermoed dat dat nu wel gebeurt en dat wil je dus ook niet. Die kastjes zijn niet gebouwd om deze krachten te verwerken. Die zijn vooral "top-down" heel stevig, niet zijdelings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:18:
[...]

Precies. Maar ik vermoed dat dat nu wel gebeurd en dat wil je dus ook niet. Die kastjes zijn niet gebouwd om deze krachten te verwerken. Die zijn vooral "top-down" heel stevig, niet zijdelings.
De kastjes zijn 30 of 35 breed, 40 diep.
Zowel links als rechts bevestigd aan de zijpanelen dus staan toch best goed stevig. Ik opteer ook voor een niet doorverend frame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
haha, ik heb vroeger zeillatten gehad die stijver waren.
ik zou zeggen, pak de hele boel maar in, geef het geld maar terug en ik zoek wel iemand die wel weet wat ie doet, kunnen niet voldoen aan afspraak dus koop ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512943

Dit inderdaad, zelfs bij kasten breder dan 60cm is er extra ondersteuning nodig.

Tsja, een papieren werkblad: "Sima core keukenwerkbladen worden opgebouwd uit meerdere met fenolhars doordrenkte lagen kraftpapier die onder hoge druk en temperatuur zijn samengeperst"

Maar goed, die ondersteuning uit de video moet ik ook wel om lachen.

Gelukkig hier een werkblad van 38mm massief bamboe. Wel oppassen met je rug als je het moet plaatsen, maar doorhangen is er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:46
Zou je toch gewoon uit moeten kunnen rekenen met een mate van doorbuiging bij een bepaalde kracht die jij nog acceptabel vindt ? De bijdrage van het blad kun je wel weg laten, dus hou je de koker over.
Kun je vervolgens kijken welk combinaties van materiaal, wanddikte en profiel hoogte kunnen voldoen voor die doorbuiging. Maar het zou mij niet verbazen als je voor die overspanning wel wat meer profielhoogte nodig gaat hebben dan 2cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

paQ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:12:
[...]

En dan liefst twee stuks die onderling verbonden zijn, om zeker te zijn dat het volledig en goed gedragen wordt. Ik moet ook zeggen dat ik dat ook gewoon verwachtte eigenlijk. Of een combinatie van een rigide plaat met frame, of sterke hoekprofielen of iets in die trant.
Het is ook zo simpel. Wordt het niet eens tijd om je schouders op te halen en het gewoon zelf te fixen in plaats van mentaal al half in de rechtbank te staan? Als je zelf niet kunt lassen dan kan een lokale ijzerwerkplaats dat voor een paar tientjes ook gewoon voor je doen.

Je lijkt uit een soort extreme koppigheid hier echt een heel slechte kosten/batenanalyse te maken. En dan heb ik het niet over geld, maar over je eigen spreekwoordelijke kosten in de zin van de frustratie die het je oplevert. Nou neem eens wat afstand en bedenk wat je een andere tweaker in deze situatie zou adviseren.

[ Voor 12% gewijzigd door Yucon op 26-05-2021 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49

Lordy79

Vastberaden

Gedane zaken nemen geen keer maar als je onderbuik zegt dat iets niet kan dan heeft die onderbuik vaak gelijk en als een expert zegt dat t wel kan en je weet zelf eigenlijk dat t niet kan dan zou ik de boel annuleren of aanpassen.

In dit geval zou ik de keukenboer gewoon in gebreke stellen en voorstellen om de boel op te halen of een som geld te geven waarmee je het zelf kunt (laten) oplossen door een ander.
Hoe precies is een technisch verhaal en hierboven staan al wat reacties hoe dit zou kunnen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:39
Yucon schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 06:52:
[...]

Het is ook zo simpel. Wordt het niet eens tijd om je schouders op te halen en het gewoon zelf te fixen in plaats van mentaal al half in de rechtbank te staan? Als je zelf niet kunt lassen dan kan een lokale ijzerwerkplaats dat voor een paar tientjes ook gewoon voor je doen.

Je lijkt uit een soort extreme koppigheid hier echt een heel slechte kosten/batenanalyse te maken. En dan heb ik het niet over geld, maar over je eigen spreekwoordelijke kosten in de zin van de frustratie die het je oplevert. Nou neem eens wat afstand en bedenk wat je een andere tweaker in deze situatie zou adviseren.
In het kader van verdere garantie over de hele keuken zou ik er net niet zelf aan klussen nu.

Daarnaast zou ik ook gewoon een deugdelijk blad verwachten van een keukenbouwer. Ale, het is toch niet het eerste keukenblad dat ze zo bouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

In dat online productblad staat dit:
Ga nooit op het blad zitten of staan.
Tijdens het tillen de werkbladdelen altijd verticaal houden!
Lijkt me evident dat dat spul is gemaakt om corpussen van max 60cm te overspannen en niet voor een vrije overspanning van een meter...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
paQ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:12:
[...]

En daar is je probleem. Doorsnee keukenboer is tegenwoordig meer een dozenschuiver dan een 'maker'. Even een paar profieltjes zagen en lassen gaat niet meer in house, dus dan proberen ze het op te lossen met een standaard aluminium rek oid. Dit ziet er echt uit als iets waar ook pannen en lepels aan hadden kunnen hangen met een paar haken.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb echt 0 verstand van keukens maar als je een stuk moet overbruggen omdat je daar (blijkbaar?) geen kastjes hebt dan heb je iets nodig om dat te ondersteunen :) Een geraamte, balken, profielen, dat soort werk. Dat heb je hier niet. Hier heb je een profieltje die aan 2 kanten vastzit met schroefjes.

Dat profieltje is te dun om uit zichzelf stijf te zijn dus moet je of een dikkere balk doen, of er een fatsoenlijke constructie van maken met ondersteuningen en dwarsverbanden.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/93c4b644-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/2f084bd4bdf295daa8851bde993607e27f5ff387.jpg

Anders gaat alles stuk, buigt door en is het trouwens ook gevaarlijk. Er kunnen lelijke ongelukken gebeuren als een blad onder belasting opeens breekt (denk ook aan kleine kinderen) en er moet gewoon een veilige goede oplossing voor gemaakt worden.

Als je er verder niet uitkomt met de keukenboer denk ik dat je een formeel geschil er van moet maken en daarvoor een onafhankelijk oordeel moet hebben van een specialist waar jullie beide achter staan. Kun je dat anders niet nu al overleggen met hem dan je de constructie laat beoordelen door een 3e partij?

ninjaedit
Voor extra ondersteuning zijn diverse oplossingen, onze technici zullen graag met u meedenken hoe dit constructief op te lossen. Bel 088 - 712 05 00 of mail aan helpdesk@toplinemwb.nl (voor advies en prijsopgave).
Kun je de leverancier van deze bladen niet benaderen en de situatie voorleggen?

[ Voor 44% gewijzigd door bonzz.netninja op 26-05-2021 08:23 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiggeltje1975
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-06 14:59
Heb het filmpje bekeken maar zit dat profiel niet verkeerd gemonteerd?
Ik kan niet zien of het vierkant of rechthoekig is maar als het rechthoekig is moet de breedste zijde verticaal gemonteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt kortweg gewoon 2 keuzes:
- door blivjen modderen met deze leverancier voor nog een behoorlijk poosje en uiteindelijk misschien wel aansturen op ontbinding. Hij gaat je laten wachten.... en wachten... en dan heb je nog steeds geen keuken
- een voorstel doen om zefl een stalen ondersteuningsconstructie te maken op kosten van de leverancier

Wat je kiest, gaat afhangen van hoeveel grijze haren je principes je waard zijn en hoe graag je die keuken nu nog wil. We hebben het tenslotte over een paar stalen profielen, meer niet. Alle moeite die je in dit geschil stopt is bij voorbaat versplilde moeite.

Ik moet zeggen dat onze keukenboer ook nog voor de levering op een detail terugkwam op het ontwerp. Hij had het ontwerp (natuurlijk) technisch laten valideren en daar kwam uit, dat er aan beide kanten van het losstaande fornuis een extra zijpaneel tegen de kastjes aan moest, waardoor ons mini-schiereiland 3,6 cm verder de leefruimte in zou steken. Ik hoop dat je je wel beseft dat hun (ongeloflijk prutserige, dat wel) "Hey, dit kan zo eigenlijk niet!" niet van de verkoper kwam, maar van degene die je ontwerp heeft gevalideerd. En da's geen verkoper. Dat is iemand die technisch wél wat inzicht heeft. Dat is in dit geval wel prutserig, want het gaat hier om een niet-onbelangrijk deel van het ontwerp (en niet over een klein detail).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 07:19

Shunt

Boe

Dat blad had nooit verkocht mogen worden op een keuken als dit. Zoals al meerdere aan hebben gegeven is zelfs een kast breder als 60 cm niet te doen zonder een dragende constructie. Ik sta er wel een beetje dubbel in dit lijkt mij een extreem goedkoop blad (letterlijk papier) nu zou je kunnen zeggen dat de keuken boer dit moet weten. Alleen om heel eerlijk te zijn verwacht ik van de meeste keukenboeren niets meer als een mooie tekening.

Ik zou voorstellen om tegen de meerprijs - een beetje voor de moeite een echt blad te laten plaatsen op deze keuken. Want wat je ook gaat doen dit krijg je zonder gigantische constructies zoals hier boven getekend nooit stevig.

En als ze daar niet aan mee willen werken laat ze het blad mooi terug nemen en bestel een mooi echt stenen blad bij een van de online werkbladen winkels.

[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 26-05-2021 08:37 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-06 14:31
@paQ

Ik vind het wat ver gaan om te zeggen dat het jouw eigen schuld is zoals sommigen doen.
De keukenboer zegt na meermalen je zorgen te uiten dat het gewoon kan.
Dus zij zitten fout.

Ze hadden toen ze er achter kwamen een dikker blad kunnen adviseren.
Persoonlijk zou ik alsnog een dikker blad als oplossing kiezen.

Je kan tijdelijk een plaat hout als aanrecht gebruiken of deze gewoon gebruiken als dat mag van de keukenboer tot de nieuwe komt.

Wil je dit blad behouden, dan zou ik er een andere koker onder zetten, en dit zelf regelen.
Via de keukenboer gaat dit lang duren, en ben je overgeleverd aan hun "oplossing".
Wat de exacte overspanningen zijn weet ik niet, maar een rvs304 koker 40x40x2mm is wel behoorlijk stijf.
Zeker als je er meerdere plaatst moet je daar gewoon op kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Tarkin schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:50:
[...]

In het kader van verdere garantie over de hele keuken zou ik er net niet zelf aan klussen nu.
Bij voorkeur niet nee, maar het lijkt er niet op dat hij er op deze manier op korte termijn uit gaat komen en die kookplaat zit er ook aan te komen.

Dus dan moet je voor jezelf een keuze maken wat je belangrijker vindt; garantie die toch al niet goed te gebruiken lijkt te zijn, of kunnen koken en kunnen slapen. Dat moet ieder voor zich weten hoor, alleen heb ik de indruk dat TS die keuze niet bewust gemaakt heeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:12

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Hoe kunnen mensen in dit topic nou weer zeggen dat je als koper ook verantwoordelijk bent voor de geleverde kwaliteit (ergo: doorhangen blad) omdat je had verwacht dat het niet zou werken.

Mijn advies aan TS is vooral om een oplossing te vragen en heel specifiek te zijn richting de verkoper en het te minimaliseren waar mogelijk tot ja / nee. Mocht de verkoper dan nee zeggen, dan kun je juridische stappen overwegen. Aan de continue welles/nietes discussie heb je niet zo veel.

Overigens heb ik ook een blad van 12mm en een "zwevend" effect, maar die hebben ze uiteindelijk moeten veranderen van 60 naar 30cm op een bepaald punt. Dat hadden ze alleen niet gecommuniceerd. Derhalve heb ik voorgesteld 50% van de meerprijs van het dunnere blad retour te krijgen. Daar gingen ze niet mee akkoord, maar stond uiteindelijk wel zo op de eindfactuur... Blijft een rare business die keukens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 511810

vergeet het maar, een constructie om die overspanning voldoende goed (qua optische doorbuiging) en veilig (!!) te maken behelst (veel) meer dan het met een paar parkertjes vastzetten van een lullig balkje aan de kastjes ernaast.
1) het blad haalt de stijfheid uit de rand, dus daar zul je een aanpassing moeten maken (of direct daarachter) maar zeker niet in het midden
2) de afschuiving in de parkertjes/zijwanden van de kastjes gaat nooit (!) de krachten op kunnen vangen waarmee jij tevreden gaat worden met de oplossing. Je zult of een l/d aan de rand (!!) moeten hebben waardoor de belasting op de kastjes puur naar beneden gaat (en dan in een lijn naar de vloer, dus boven de poten) waarbij je dus een rand van 'pak 'm beet' 7 tot 10 cm onder de voorzijde van je blad krijgt, of je plaatst een dik blad onder je bestaande blad (verlijmd!) wat afsteund op profielen naar de vloer.

Deze oplossingsrichting is gedoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Over het Top Sima Core blad lees ik:
Werkbladen van 10 mm dikte moeten volledig of grotendeels ondersteund worden. Tevens is het aanbrengen van een extra ondersteuning in kasten groter dan 600 mm noodzakelijk. Elk werkblad heeft extra ondersteuning nodig bij de sparingen.

Vrijhangende, overstekende en aanzitbare tafel- en barbladen dienen bijna altijd extra ondersteund te worden. Denk hierbij aan een overstek groter dan 200 mm, vrije ruimte tussenkasten meer dan 600 mm en vrijhangende delen groter dan 200 mm. Bij werkbladdiktes van meer dan 10 mm is het 1.200 mm i.p.v. 600 mm, en 250 mm i.p.v. 200 mm
Met dit blad een uitsparing van 2 meter creëren voor 3 zitplaatsen, lijkt mij wensdenken - ook van jouw kant door de leverancier voor het blok te zetten in het voortraject.

Mijn advies zou zijn: tijd kopen door bij de Ikea een losse kookplaat aan te schaffen voor 79 Euro en eens rustig je opties voor je kookeiland naast elkaar te leggen. Ofwel het 'werkend krijgen' van je papieren blad met een staalconstructie, ofwel een nieuw blad bestellen (die ongetwijfeld ook ondersteuning nodig gaan hebben!). Of je dit alles i.s.m. je huidige leverancier voor elkaar kan boksen, weet ik niet, de relatie is mede door jouw houding al behoorlijk stuk.

[ Voor 5% gewijzigd door desmond op 26-05-2021 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:16
Op mij kom je een beetje gefrustreerd over hoe je het typt. Doe je dit naar de keukenzaak ook niet? Ik heb het idee dat je mensen in het harnas jaagt met deze toon, terwijl je ze nu (nog) hartstikke hard nodig hebt.. Dat is niet zo slim.
Daarnaast: wij hebben ook een schiereiland met barkrukken (2 dan ipv 3). Wij werden halverwege ook opgebeld: sorry het gaat niet lukken met 2cm dik blad ivm doorbuigen bij de barkrukken, het moet minimaal 4cm dik zijn (dus jouw 1 vind ik wel heel erg weinig dus dat had ik sowieso al niet gepakt, of het nou kon of niet..).

Dat betekent dus dat je een dikkere rand krijgt rondom het keukenblad omdat het blad dikker wordt.. Naja fijn, het is wat het is en heb het aan laten passen, uiteraard op hun kosten (want ze hebben het zelf zo ingetekend en die fout gemaakt).. Conclusie: dik stevig blad en geen gezeur.. Als ik jouw filmpje zie is jouw overspanning nog groter, terwijl het hier al 4cm is over het hele blad (1m bij 2,5m).. Ik denk dat als je het blad verdubbelt het wellicht nog gammel aanvoelt..

Lang verhaal kort: "ik heb ze gewaarschuwed, bla bla".. Geloof ik allemaal best, maar jij zit er nu mee en die eigenwijsheid heeft je ook in deze ellende gebracht imo.. Mijn advies zou zijn: volgende keer iets meer meegaand zijn en het net proberen op te lossen.. Misschien doe je dat wel, maar zo komt het hier (bij mij althans) niet over..

[ Voor 7% gewijzigd door ID-College op 26-05-2021 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 511810 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:40:
vergeet het maar, een constructie om die overspanning voldoende goed (qua optische doorbuiging) en veilig (!!) te maken behelst (veel) meer dan het met een paar parkertjes vastzetten van een lullig balkje aan de kastjes ernaast.
1) het blad haalt de stijfheid uit de rand, dus daar zul je een aanpassing moeten maken (of direct daarachter) maar zeker niet in het midden
2) de afschuiving in de parkertjes/zijwanden van de kastjes gaat nooit (!) de krachten op kunnen vangen waarmee jij tevreden gaat worden met de oplossing. Je zult of een l/d aan de rand (!!) moeten hebben waardoor de belasting op de kastjes puur naar beneden gaat (en dan in een lijn naar de vloer, dus boven de poten) waarbij je dus een rand van 'pak 'm beet' 7 tot 10 cm onder de voorzijde van je blad krijgt, of je plaatst een dik blad onder je bestaande blad (verlijmd!) wat afsteund op profielen naar de vloer.

Deze oplossingsrichting is gedoemd.
Ik zou ook zeker gaan voor iets wat óf zelf dragend is op de vloer, óf inderdaad over de volle breedte van het blad zodat je kastjes inderdaad zo goed als volledig van boven naar beneden belast worden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:45
ID-College schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:46:
Op mij kom je een beetje gefrustreerd over hoe je het typt. Doe je dit naar de keukenzaak ook niet? Ik heb het idee dat je mensen in het harnas jaagt met deze toon, terwijl je ze nu (nog) hartstikke hard nodig hebt.. Dat is niet zo slim.
Ja dat lees ik heel vaak op tweakers, je moet vooral aardig en lief zijn want 'je hebt nog wat van ze nodig'. Ja dat zal allemaal best maar prutswerk is prutswerk. Dan hoef je echt niet lief te zijn maar gewoon zakelijk.

Ik vind dit er niet uit zien als een groot probleem. Mooi stalen profieltje eronder en klaar, gaat nergens over dit. Nu kan het best zo zijn dat de keukenverkoper geen praktisch inzicht heeft, of uberhaupt geen inzicht in keukens. Die mensen bestaan gewoon en staan elke dag uit hun nek te lullen en keukens te verkopen. Ik heb hetzelfde gezien in een badkamerzaak waarbij de verkoper werkelijk geen idee had hoe een badkamer werkt. Als je geen enkel idee hebt hoe je dit op kan lossen en de klant komt hier mee aanzetten, dan ga je als verkopert in de afschuif en op de rem trappen modus.

Ik zou het niet de moeite vinden om het tot de rechtbank op te laten lopen. Ik zou het of zelf oplossen of de keukenboer uitleggen hoe hij het op moet lossen. Je bent in zee gegaan met prutsers, dat weet je ook niet altijd van tevoren helaas. Soms helpt het om er vanuit te gaan dat een bedrijf of een verkoper iemand is met een IQ van 70 en je communicatie daar op af te stemmen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:47
leecher schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:03:
[...]

Ja dat lees ik heel vaak op tweakers, je moet vooral aardig en lief zijn want 'je hebt nog wat van ze nodig'. Ja dat zal allemaal best maar prutswerk is prutswerk. Dan hoef je echt niet lief te zijn maar gewoon zakelijk.
Gewoon zakelijk, nou, als dit topic een afspiegeling is van hoe de communicatie verliep dan is er werkelijk waar niets zakelijks aan.

---

Maar goed, als ik die video bekijk dan gaat een kokerprofiel toch nooit goed werken? Het werkblad zal tussen de latjes (leunend op dat profiel) toch altijd inzakken tot minimaal dat kokerprofiel?

Gewoon een type werkblad gekozen wat niet past in het design lijkt me. Ik zou persoonlijk aansturen op een ander degelijk werkblad, 1 cm samengeperst papier...ja, nou, daar hoef je geen expert voor te zijn om in te zien dat dat inveert.

Maar dit gaat niet voor het weekend geregeld zijn, dat is niet anders.

---

Bij onze keuken ontbrak een zijplaat van de werkbank, dat duurde geloof ik 5 of 6 weken voordat dit vanuit Italië binnen was.

Tevens was er een hoek verkeerd afgeslepen. Wij vonden het onnodig om het hele werkblad te vervangen hiervoor dus hebben we zelf een oplossing aangedragen. Hier gingen ze mee akkoord en wij hebben deze oplossing dan ook niet hoeven betalen.

Een beetje flexibiliteit en oplossingsgerichtheid, dat mis ik wel een beetje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
[...]

Ik vind dit er niet uit zien als een groot probleem. Mooi stalen profieltje eronder en klaar, gaat nergens over dit. Nu kan het best zo zijn dat de keukenverkoper geen praktisch inzicht heeft, of uberhaupt geen inzicht in keukens. Die mensen bestaan gewoon en staan elke dag uit hun nek te lullen en keukens te verkopen. Ik heb hetzelfde gezien in een badkamerzaak waarbij de verkoper werkelijk geen idee had hoe een badkamer werkt. Als je geen enkel idee hebt hoe je dit op kan lossen en de klant komt hier mee aanzetten, dan ga je als verkopert in de afschuif en op de rem trappen modus.

Ik zou het niet de moeite vinden om het tot de rechtbank op te laten lopen. Ik zou het of zelf oplossen of de keukenboer uitleggen hoe hij het op moet lossen. Je bent in zee gegaan met prutsers, dat weet je ook niet altijd van tevoren helaas. Soms helpt het om er vanuit te gaan dat een bedrijf of een verkoper iemand is met een IQ van 70 en je communicatie daar op af te stemmen :+
Uiteraard, zo ben ik ook :P Tuurlijk hoef je niet poeslief te zijn, maar imo begint TS al verkeerd door te zeggen als in de trant van: "zei ik toch" en "heb het aangegeven". Dat komt bij mij over als weinig constructief, en dan moet je ook niet gek opkijken dat de ander ook "weinig constructief" is.
Hoe dan ook, bij mij is hetzelfde gebeurd en de verklaring was simpel. De mensen in de winkel doen de intekening en verkoop. Na het tekenen van de offerte wordt hij doorgezet, bekeken door een 2e set aan ogen (om fouten te voorkomen, want complexe set van artikelen vaak) en constructietechnisch nagekeken. Als daar wat uit komt, tja, dat kan gebeuren. Het komt wel vaker voor dat men een foutje maakt of dat een ander zegt: je kan het beter zo doen.. Dat kan gebeuren.

Daar moet je begrip voor hebben en, in mijn ogen, aan hun expertise over laten. Als je dan zelf eigenwijs gaat doen, tegen mensen die slechts verkoop doen (laten we eerlijk zijn: niet iedereen heeft alle kennis in huis om alles zelf te doen, daarom werk je ook meestal in een team), dan kan dat shit opleveren ja. Maar je moet dan ook tegen jezelf kunnen zeggen: dat had ik beter kunnen doen ipv continue wijzen naar anderen.

Moet je continue poeslief voor zijn? Nee zeker niet, maar je moet daar wel begrip voor hebben en nu samen naar een oplossing komen en niet continue vinger wijzen. Ik sta er anders in maargoed, dat mag ook.. Anders was iedereen zoals ik :P

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-06 16:22
Waarom heb je überhaupt dit blad van gerecyclede Amazon-dozen gekozen? Het is totaal ongeschikt voor wat je wilt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-06 19:38
[...]

Zakelijk is prima. En je hoeft ook niet alles te accepteren. Maar de tegenpartij uitmaken voor pannekoek en bla bla bla je moeder. Dan heb je je kruit op goodwill direct verschoten.(ook al heb je er recht op). Dus nee je hoeft niet iets te accepteren wat je niet wil. Maar rustig en beleefd blijven is ook zakelijk handelen. Anders zijn er weinig bedrijven die zaken met je willen doen. En ja de verkoper heeft een fout gemaakt. En wou eventueel het service team langs laten komen(en die hebben 9/10 keer wel verstand van .....).

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 26-05-2021 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Face it, met dit dunne blad en de huidige toepassing gaat het nooit iets worden. Een koker dun genoeg om niet in het zicht te zitten zal nooit stevig genoeg worden.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:18:
[...]

Als dit gaat om Bemmel en Kroon of Keukenloods dan is de hier bekritiseerde communicatie helemaal niet raar. Beide inmiddels onderdeel van De Mandemakers Groep en het internet staat vol met klachten over dat bedrijf.

En zelf heb ik ook genoeg ellende en rariteiten gehoord met dit bedrijf. Gelukkig lazen we het op tijd en hebben wij een fijne lokale keukenboer gevonden.

Sterkte, een nieuwe keuken is iets om naar uit te kijken, maar snap dat de lol er zo flink af is!

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

[...]

Het hangt ervan af wat je wil bereiken. Als het gaat om je zin te krijgen kun je er best keihard induiken, maar dan moet je ook de consequenties dragen in de zin van een risico op hogere kosten (gerechtelijk) en sowieso een langere tijd voor het opgelost is.

Of, als je wat minder principieel bent en je ellende graag zsm achter de rug wil hebben zijn andere manieren beter. Iets met stroop en vliegen.

Beide opties kunnen een goede keuze zijn maar het is in ieder geval belangrijk dat je aanpak aansluit bij wat voor jezelf het belangrijkste is. De diplomatiekere oplossing is zeker niet standaard de juiste maar de hardere aanpak is dat evenmin. En aangezien de meeste mensen in de praktijk het probleem graag zo snel en makkelijk mogelijk opgelost willen hebben is het niet zo raar om mensen niet direct al zo hard mogelijk tegen je in het harnas te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-06 16:54
Snikker schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:13:
[...]

Als dit gaat om Bemmel en Kroon of Keukenloods dan is de hier bekritiseerde communicatie helemaal niet raar. Beide inmiddels onderdeel van De Mandemakers Groep en het internet staat vol met klachten over dat bedrijf.

En zelf heb ik ook genoeg ellende en rariteiten gehoord met dit bedrijf. Gelukkig lazen we het op tijd en hebben wij een fijne lokale keukenboer gevonden.

Sterkte, een nieuwe keuken is iets om naar uit te kijken, maar snap dat de lol er zo flink af is!
Gek.. ik heb echt 0,0 issues met Bemmel & Kroon. Kleine issues na bouw van keuken is perfect opgelost...

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• paQ
Ik heb zojuist gebeld met Topline. Het is nog erger.

1. Kastjes 90 cm, daarvan is ook de vuren toplat NIET afdoende. Die moet vervangen worden voor een stijve variant / staal.

2. Idem voor de kookplaat

3. Overstek MOET ondersteund worden, en niet mee wachten. Het betreft een taai product. Doorhangen na enkele weken is volgens hen onomkeerbaar. Er schijnt overigens een 4cm variant te bestaan waarbij het allemaal veel minder nauw komt.

Ik ga maar weer eens bellen met keu......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 20:08

Part

Helemaal niets.....

paQ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:33:
Ik heb zojuist gebeld met Topline. Het is nog erger.

1. Kastjes 90 cm, daarvan is ook de vuren toplat NIET afdoende. Die moet vervangen worden voor een stijve variant / staal.

2. Idem voor de kookplaat

3. Overstek MOET ondersteund worden, en niet mee wachten. Het betreft een taai product. Doorhangen na enkele weken is volgens hen onomkeerbaar. Er schijnt overigens een 4cm variant te bestaan waarbij het allemaal veel minder nauw komt.

Ik ga maar weer eens bellen met keu......
Prutswerk dus.

Misschien verstandig om dit soort gesprekken vast te leggen door ze op te nemen of achteraf een email te sturen met een samenvatting van het gesprek naar de betreffende persoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 512943

Part schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:47:
[...]
Misschien verstandig om dit soort gesprekken vast te leggen door ze op te nemen of achteraf een email te sturen met een samenvatting van het gesprek naar de betreffende persoon.
Slim inderdaad. Onze aannemer was zo slim om altijd telefonisch te reageren op mails of appjes. Toen het op een rechtszaak uitdraaide hadden we dus nauwelijks bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-06 08:48

aap

Voor extra ondersteuning zijn diverse oplossingen, onze technici zullen graag met u meedenken hoe dit constructief op te lossen. Bel 088 - 712 05 00 of mail aan helpdesk@toplinemwb.nl (voor advies en prijsopgave).
De leverancier al eens gevraagd hoe zij vinden dat het opgelost moet worden? Die zullen het vast al vaker aan het handje gehad hebben.

Edit: spuit 11...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-06 19:53
Señor Sjon schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:41:
Waarom heb je überhaupt dit blad van gerecyclede Amazon-dozen gekozen? Het is totaal ongeschikt voor wat je wilt.
Mooi blad....... voor 60 cm onderkastjes.
De verkoper had je ook moeten waarschuwen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:31
Tens schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:46:
[...]

Mooi blad....... voor 60 cm onderkastjes.
De verkoper had je ook moeten waarschuwen
Inderdaad. Omschrijving lijkt wel op papier mache.

Dit had TS zelf ook wel aan kunnen zien komen….

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• paQ
Ja joehoe. We zien een mooi blad super mat. Cool. Die! :Y
Het is niet goedkoop ofzo hoor.
Hoezo moet ik dat zelf zien aankomen :?

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 26-05-2021 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Part

Part

Helemaal niets.....

Blommie01 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:04:
[...]

Inderdaad. Omschrijving lijkt wel op papier mache.

Dit had TS zelf ook wel aan kunnen zien komen….
Omschrijving van pertinax, Trespa en HPL plaat zijn ook net papier mache. Papier vezel met lijm en dat een beetje aandrukken. ;)
Toch zouden deze platen gemakkelijk de afstand kunnen overspannen bij een dikte van 20mm.

Ik kan mij wel voorstellen dat als een verkoper met kennis van het samenstellen van keukens aangeeft dat een voor jou onbekende plaat geschikt is voor de toepassing je dit voor waar aanneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Part schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:53:
[...]

Omschrijving van pertinax, Trespa en HPL plaat zijn ook net papier mache. Papier vezel met lijm en dat een beetje aandrukken. ;)
Toch zouden deze platen gemakkelijk de afstand kunnen overspannen bij een dikte van 20mm.

Ik kan mij wel voorstellen dat als een verkoper met kennis van het samenstellen van keukens aangeeft dat een voor jou onbekende plaat geschikt is voor de toepassing je dit voor waar aanneemt.
Naja.. ik heb zelf 4 weken geleden HPL platen gemonteerd (30cm bij 3meter) als boeidelen maar het buigt wel echt als een gek.. ze zijn verticaal enorm sterk maar als ik ze horizontaal leg en optil buigt ie zo 50% om.. zo stevig is het absoluut niet over lange afstanden dus zou ze ook vooral daarvoor niet gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06 16:14
Even een tip.
Er zijn stevige kokers verkrijgbaar (staal) bij keuken fabrieken.
Weet niet welk merk je hebt, en welke dikte de korpus is.
Als dat 16 mm is kunnen die kokers oa. Punto en Keller keukens (Roosendaal ) besteld worden.
Koker is 20X20 mm en zeker 2 mm dik staal.
Gebruikt bij keramische bladen van 2 cm opgedikte bladen.(en nee ik zou nooit op keramiek gaan staan).
Is zwakker dan glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:45

EiT

[...]

Klopt, maar we moeten er komend weekend wel wonen. Als ik de kookplaat nou laat vastkitten, en hij moet er later weer uit zit ik daar weer mee.
Tijdelijk even goede (schilders) tape ipv kit gebruiken, ziet er niet uit, maar dan kan je wel je kookplaat gebruiken zonder er van alles in de rand valt.

Dit hebben wij voor onze keuken ook gedaan omdat er nog iets mis was en de kookplaat er nog een keer uit moest.

Als je het blad puur voor het matte wil, dan hadden ze beter corian of hi-macs kunnen adviseren.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Part

Part

Helemaal niets.....

ID-College schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:11:
[...]

Naja.. ik heb zelf 4 weken geleden HPL platen gemonteerd (30cm bij 3meter) als boeidelen maar het buigt wel echt als een gek.. ze zijn verticaal enorm sterk maar als ik ze horizontaal leg en optil buigt ie zo 50% om.. zo stevig is het absoluut niet over lange afstanden dus zou ze ook vooral daarvoor niet gebruiken!
HPL plaat 3000mm van 6mm dik buigt natuurlijk door. Ieder materiaal 6mm dik en 500x de lengte zal doorbuigen.
Maar hier gaat het om 400mm bij een dikte van 20mm. (lengte is 20x dikte)

Om dat te vertalen naar de 6mm plaat moet je een stukje HPL van 12cm pakken en kijken hoeveel dat onder zijn eigen gewicht doorbuigt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-06 17:11
Ik snap je wel, en je communicatie zal vast niet zo begonnen zijn maar uiteindelijk is de maat wel vol.. Wij hebben ook gekeken naar simacore, mooi product qua looks, maar werd door onze verkoper afgeraden, zeker met een zitje. Uiteindelijk gekozen om geen bar/zitje te doen en ook geen simacore, maar goed. Ik vind de kritiek op "zei ik toch" ook verre van terecht. Je vraagt een expert (keukenverkoper) gaat dat wel goed? Als hij volmondig zegt: "Ja hoor", wie ben jij dan om zijn expertise in twijfel te trekken? Ik ga toch ook niet de loodgieter vragen om een stukje te programmeren, dat kan ik zelf wel.

offtopic:
Ik heb ook een keuken van dezelfde keukenzaak. Mijn blad, ook van dezelfde bladen leverancier, maar dan van composiet was een 40cm te kort geleverd en in spiegelbeeld en de uitsparing voor de spoelbak was te klein en er mistte een gat voor de zeepdispenser. Kortom, verkeerd geleverd. Tijdelijk blad erop gelegd, op zn kop, want spiegelbeeld en zonder spoelbak. Nieuw blad wordt 3 weken later geleverd, inmiddels wonen we 2 weken in het nieuwe huis, wordt nieuw blad geleverd. Zitten twee puntjes in die niet correct zijn, blad van 3.5k, dus moet gewoon goed. Zij bellen met topline, kon er wel uit, maar moest in fabriek gebeuren. Dus worden de bezorgers gebeld, of ze terug kunnen komen met het oude blad en deze er weer op leggen. Toen was bij mij ook de maat vol, ik heb de monteur gevraagd of het beter was als ik zou bellen met service. Ik heb toen direct gezegd, ik zit nu al 3 weken zonder gootsteen, je hebt een aantal opties:
- je laat dit blad liggen en besteld een nieuwe zonder die puntjes
- je regelt een kunstof tijdelijk blad bij de lokale bouwmarkt en die monteurs gaan pas weg als ik een blad heb wat ik kan gebruiken en een gootsteen heeft
- je neemt die hele keuken maar mee en stort het bedrag maar terug

Die laatste schrokken ze van, 4 min later hing de manager van de service afdeling met de servicemonteur aan de telefoon, blad mocht blijven liggen, nieuwe werd besteld. Bij ons is het inmiddels opgelost en de servicemonteurs waren hartstikke vriendelijke kerels! Terwijl dat ze ook aangaven, als zij komen, dan is er altijd gezeik aan vooraf gegaan, dus aan hun om het mooi en netjes op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:41
Anoniem: 512943 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:58:
[...]

Slim inderdaad. Onze aannemer was zo slim om altijd telefonisch te reageren op mails of appjes. Toen het op een rechtszaak uitdraaide hadden we dus nauwelijks bewijs.
Als je een conflict voelt aankomen is het volkomen legaal voor particulieren om geluidsopnamen te maken, aldus Mr. Frank Visser. Keer gezien dat met zo'n opname het gelijk van de eiser aangetoond kon worden (telefoongesprek of face to face) en hoef je niet vooraf te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Laatst online: 07:05
[...]

[Afbeelding]

Waarom wil je je kookplaat vastkitten? Laat dat gewoon achterwege zoals bedoelt is.

*knip*
Laat het belerende toontje achterwege, dat voegt niets toe.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2021 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

dimi_v schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:06:
[...]

Als je een conflict voelt aankomen is het volkomen legaal voor particulieren om geluidsopnamen te maken, aldus Mr. Frank Visser. Keer gezien dat met zo'n opname het gelijk van de eiser aangetoond kon worden (telefoongesprek of face to face) en hoef je niet vooraf te melden.
(SBS6, 2020) 8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-06 16:07
dimi_v schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:06:
Je doet zelf mee aan het gesprek en je bent een consument, dus opnames maken mag in de basis altijd, zeker voor privégebruik. Hoef je de andere partij niet eens van op de hoogte te brengen.
Maargoed, gewoon even een mailtje: "Beste Piet, vandaag hebben wij telefonisch x, y en z afgesproken. Kus, P_B" werkt ook. Dan is het aan hun om dat te ontkrachten. Kom je na een tijd bij een rechter en lever je dat aan, zullen ze zeggen dat dat niet waar is, waarop de rechter zal vragen waarom ze dat dan niet meteen geantwoord hebben.
Lapa schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:48:
Ja, dat lijkt mij vrij logisch. Als jij naar de autodealer gaat, een auto besteld om de paardentrailer van je meisje mee te trekken (in het kader van bits en biks) die 2000 kg weegt en 3 weken voor levering belt de dealer op dat de auto geen 2000, maar slechts 1000 kg mag trekken, dan eis je toch ook een oplossing? Je hebt iets uitgezocht met een bepaald doel en vervolgens wil men het dusdanig wijzigen dat dat doel niet meer mogelijk is.

TS heeft hier diverse keren gevraagd of dit wel zo kon, het kon werd hem verzekerd. Hij heeft gevraagd of er geen extra ondersteuning nodig was. Dat was niet nodig. En vervolgens het ontwerp aanpassen omdat het toch niet kan? Zo werkt het niet. Het feit dat je alleen al durft te beweren dat het TS zijn schuld is, vind ik schokkend. Die keukenboer is de expert, daarvan mag je verwachten dat hij met een oplossing komt en zorgt dat het past. TS heeft een wens en de keukenboer wil vervolgens iets doen waardoor die wens niet meer kan. Collega van mij heeft een paar jaar terug iets verkocht dat ook niet kon. Staan we nu op te lossen met versteviging en dergelijke. De TS wil hier een bar waar ze met 3 man aan kunnen zitten. Daarvoor is een bepaald overstek nodig. Door dat overstek weg te halen, is TS zijn functie weg. Lekker waardeloos.

Ik heb zelf onlangs gordijnen gekocht, eerste keer dat ik echte gordijnen koop (tot nu toe altijd een rolluik of rolgordijn gehad). Verduisterende laag in laten zetten. Opgehangen en aan alle kanten licht erlangs. Ook mee teruggegaan. Conclusie: verkeerd geadviseerd, verduisterende gordijnen moeten tot op de vloer en minstens 20 cm over de muur hangen. Komen dus nieuwe voor. Wat had men daar moeten zeggen: hoog je vensterbank maar wat op en maak je kozijn wat smaller? Had de keukenboer van TS waarschijnlijk wel gezegd. Of: "plak een vuilniszak op je raam, dan verduisterd het ook".
Dat profiel doet mij denken aan het verbindingsprofiel dat je tussen 2 poten van een bureau of werkbank zet als vervanging van het kruisverband ten einde zijdelings wiebelen te voorkomen.

Toen jij het had over kokerprofielen had ik eigenlijk verwacht dat er in de breedterichting 3 of 4 kokerprofielen onder waren gezet waarop vervolgens je blad was vastgeschroefd. Niet in de lengterichting 1 koker onder was gehangen.

Je kan hier 3mm kokerstaal gaan toepassen, maar ook dat gaat doorhangen, zij het minder. De afstand is te groot, zeker met een 20x50 ofzo. De koker blijft iets flexibel en wordt daarin geholpen door de bevestiging die bewegingsruimte toelaat (waaraan het zit lijkt mij niet echt stijf) en zoals het geplaatst is, heeft het geen dragende functie.

[ Voor 6% gewijzigd door Pizza_Boom op 27-05-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:42

Freakie1NL

Grote Baas

Waarom zou die kookplaat trouwens gekit moeten worden?

Bij geen enkel merk meegemaakt dat daar niet al netjes een afdichting op de plaat zelf zit.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
FabianGTI schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:23:
[...]

Waarom wil je je kookplaat vastkitten? Laat dat gewoon achterwege zoals bedoelt is.
Knip
Ik weet niet zo goed wat je post bijdraagt eigenlijk.

Waarom vastkitten? Wat anders? Zo lekker heen en weer in het blad laten schuiven? Lekker vet en zeepresten verzamelen in de naad tussen blad en plaat? :?

Minste kwaliteit ? Je hebt mn keuken al gezien?

En wat is er mis met een Nolte keuken? Staat al 12 jaar als een huis. Niks kapot aan. (En nee, dit is geen Nolte keuken)

Weer drie keer contact gehad. Hun oplossing:
We sturen drie bladdragers toe

Welk?
Een voor het midden, twee voor de zijkanten

Je bedoelt.... plankendragers???
Ja zoiets

Hahahahahah ja..... nee :|

Wederom herhaalt dat dat helemaal geen oplossing is, en nog een foeilelijke ook. Wederom gevraagd waarom we deze discussie überhaupt voeren. Het is zo klaar als een klontje.
Foto gestuurd van voor naar achter, waar het blad nergens wordt gedragen. Hetgeen volgens topline al sowieso niet de bedoeling is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tK2tFLTm9LdPm-stD8h8o7JorcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gnbVecd7JIfB07WpL1QLKQ04.jpg?f=fotoalbum_large

Dussss morgen dan wellicht toch een mededeling dat er iemand ter plaatse komt kijken. Ja dat mag ook wel na 1 week aanhouden.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2021 07:34 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

paQ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:41:
[...]

Waarom vastkitten? Wat anders? Zo lekker heen en weer in het blad laten schuiven? Lekker vet en zeepresten verzamelen in de naad tussen blad en plaat? :?

En wat is er mis met een Nolte keuken? Staat al 12 jaar als een huis. Niks kapot aan. (En nee, dit is geen Nolte keuken)

Weer drie keer contact gehad. Hun oplossing:
We sturen drie bladdragers toe

Welk?
Een voor het midden, twee voor de zijkanten

Je bedoelt.... plankendragers???
Ja zoiets

Hahahahahah ja..... nee :|

Wederom herhaalt dat dat helemaal geen oplossing is, en nog een foeilelijke ook. Wederom gevraagd waarom we deze discussie überhaupt voeren. Het is zo klaar als een klontje.
Foto gestuurd van voor naar achter, waar het blad nergens wordt gedragen. Hetgeen volgens topline al sowieso niet de bedoeling is.
[Afbeelding]

Dussss morgen dan wellicht toch een mededeling dat er iemand ter plaatse komt kijken. Ja dat mag ook wel na 1 week aanhouden.
Zoals ik begrijp zit er om de meeste (ik heb alleen ervaring met Bosh/Siemens/Neff producten) een foam laagje dat dit soort spul tegen houd als een soort van vervanging van de kit.

De keuken monteur wist mij bij beide keukens in de afgelopen 4 jaar te melden dat kitten niet meer bij moderne platen hoort. Het gewicht van de plaat + de foam rand zorgen dat alles op hun plek blijft en lek vrij is.

Ik blijf er bij hier is geen oplossing voor met het blad dit is een geval van afschrijven en tegen meerprijs plus een flinke korting een fatsoenlijk blad laten komen dat niet van papier gemaakt is.

Game PC

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FabianGTI
paQ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:41:
[...]

Nou, kennelijk is de kwaliteit toch minder, want een kookplaat hoor je namelijk niet vast te kitten, deze moet:
  • Pas zitten en door eigen gewicht blijven liggen, aan de onderkant zit vaak rubber gemonteerd.
  • Met klemmen vastgezet worden.
*knip* Ga zelf evengoed niet op de man spelen aub

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2021 07:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-06 15:48
FabianGTI schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:54:
[...]

Nou, kennelijk is de kwaliteit toch minder, want een kookplaat hoor je namelijk niet vast te kitten, deze moet:
  • Pas zitten en door eigen gewicht blijven liggen, aan de onderkant zit vaak rubber gemonteerd.
Knip
Waar heb jij het over... een kookplaat (bij vlakmontage) moet altijd gekit worden.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2021 07:36 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• paQ
FabianGTI schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:54:
[...]

Knip
Deze plaat ligt ingefreesd....
Wat dat heeft dat in hemelsnaam met kwaliteit te maken??? Ik heb een prima lontje, maar je komt de boel hier even lopen afzeiken en afgeven op alles wat minder dan 22.000 euro kost volgens mij.

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2021 07:38 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

paQ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:57:
[...]

Wat dat heeft dat in hemelsnaam met kwaliteit te maken??? Ik heb een prima lontje, maar je komt de boel hier even lopen afzeiken en afgeven op alles wat minder dan 22.000 euro kost volgens mij.
Dat veranderd het geheel natuurlijk aardig maar volgens mij kan dat blad toch helmeaal geen inefreesde kookplaat dragen als je al een ondersteuning nodig hebt op een kast van groter dan 60cm. :X
Ben je niet bnang dat dit geheel straks gewoon in je bovenste lade terecht komt zodra je er een flinke pan met water op hebt staan? :X

*knip*
Niet gaan kibbelen in het topic aub, maak dan een topic report aub.

[ Voor 31% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2021 07:37 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
paQ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:57:
[...]

Ingefreesde kookplaat in een 10mm blad (exclusief opdikrand), dat is wel dapper van de toeleverancier.
Dit ga je vrees ik op geen enkele manier oplossen.

Voor de rest ga ik er niet meer op in, dat wordt een oneindige discussie en je hebt nu denk ik wel andere dingen aan het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
FabianGTI schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:12:
Ingefreesde kookplaat in een 10mm blad (exclusief opdikrand), dat is wel dapper van de toeleverancier.
Dit ga je vrees ik op geen enkele manier oplossen.

Voor de rest ga ik er niet meer op in, dat wordt een oneindige discussie en je hebt nu denk ik wel andere dingen aan het hoofd.
Wellicht zou het helpen als je gewoon altijd reageert zoals je eerste regel hier. Dat is een prima reactie, maar dingen als: "Je hebt toch een kort lontje" maken je niet geliefd. Schijnbaar heb je er voldoende kennis van die je prima kunt delen, maar schort het bij jou aan de vorm. ;) En dat is zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Shunt schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:05:
Verder heeft @FabianGTI wel vaker een lekker scherpe mening in het grote keuken topic vond hij het maar heel sneu dat mensen zich lieten tillen voor een keuken van 15k want hij had een mooie keuken van 5.5k gekocht dus hij zal wel weten wat "kwaliteit" is.
Als hij de contacten, kennis en kunde heeft om voor 5k een goede keuken samen te stellen, dan twijfel ik niet aan kwaliteit. Waar we het allemaal wel over eens zijn is dat de keukenboer hier broddelwerk geleverd is.
Iemand die komt met een bepaald idee kan je altijd weer weigeren als het risico met zich mee brengt. Ik zit deels met veiligheid, zaken die ik niet veilig krijg weiger ik. Dat kost wel eens een opdracht, maar als het fout gaat en er doden vallen sta ik voor het hekje, want ik heb het zo geadviseerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ik zou mij op dit moment meer zorgen maken om het blad dat in 5mm in stevig aangestampt papier hangt. Straks als die er uit dondert krijg je nog verwijten dat de monteur die niet van de keukenboer is het fout gedaan heeft en hij daar verantwoordelijk voor is. Ik zou zeggen plaat er even uit zolang je er nog niet in woont en een super cheap 2cm dik blad laten leveren door de keukenboer totdat het allemaal netjes opgelost is.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Vandaar dat er voor en achter de kookplaat ook zo’n flut profieltje zit. Nog kleiner dan de “grote”.

De gedachte is helemaal niet gek, de uitvoering alleen helemaal ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
Totaal mee eens dat dit wel echt een totale faal van de verkoper is geweest.

Verder, TS heeft hier niks aan, maar wil mensen waarschuwen dat dit geen incident is. Volgens mij heeft TS wel zo'n beetje bevestigd dat de keuken bij een DMG bedrijf is gekocht.

En als je je keuken b.v. bij een keuken/meubelboulevard wilt kopen, is het bijna onmogelijk om niet een DMG winkel binnen te stappen.

Zie ook de lijst met winkelnamen in onderstaand artikel, waar de Consumentenbond ook dit zegt:
Winkels die onderdeel zijn van De Mandemakers Groep (DMG) zetten hun klanten aanzienlijk meer onder druk bij het kopen van een keuken dan andere bedrijven. Bovendien is het advies vaak matig. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond
Zie link: https://www.consumentenbo...en-slechte-naam-waarmaken

De dingen die ik over DMG problemen heb gehoord, of gelezen, zijn uiteindelijk wel opgelost. Maar meestal wel na erg veel moeite.

Dus hopelijk ook in deze zaak, de aanhouder wint.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:23
Ik snap reacties in dit topic ook niet helemaal, eigen schuld dikke bult? Verkoper leek toch zeker van de zaak, levert een ondeugdelijke oplossing en dan moet je het maar zelf oplossen?
Naast het feit dat je betaald voor montage etc is zelf een oplossing maken natuurlijk ook direct een probleem als er iets kapot gaat ‘had je maar niet zelf moeten gaan knutselen’.

Ik hoop voor TS dat ze het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Linkser schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:56:
[...]

Waar heb jij het over... een kookplaat (bij vlakmontage) moet altijd gekit worden.
Dat dacht ik ook. Wordt anders echt tyfusbende met schoonmaken en sowieso wil je geen vocht problemen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Koptelefoontje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 06:57:
Ik snap reacties in dit topic ook niet helemaal, eigen schuld dikke bult? Verkoper leek toch zeker van de zaak, levert een ondeugdelijke oplossing en dan moet je het maar zelf oplossen?
Naast het feit dat je betaald voor montage etc is zelf een oplossing maken natuurlijk ook direct een probleem als er iets kapot gaat ‘had je maar niet zelf moeten gaan knutselen’.

Ik hoop voor TS dat ze het oplossen.
Dat lijkt vrij typisch voor Tweakers te zijn/worden... Als je ergens een keer tegengas geeft of lomp doet is het allemaal maar je eigen schuld. Je moet overal proberen de lieve vrede te bewaren en als dat niet lukt is alles dat er gebeurt is schijnbaar je eigen schuld. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:27
Ben wel benieuwd of het volledige bedrag al betaald is eigenlijk?

Dichtbij in de familie ook gezien toen er een nieuwe keuken werd aangeschaft: bij het offertetraject was niets te gek. Maar toen er uiteindelijk betaald was en de keuken geplaatst ging worden bleken er ook nog wat issues te zijn. Maar keukenboer had de buit binnen, dus zijn motivatie om het netjes en vlot op te lossen was nog net niet nul :/

Daarom met dit soort grote uitgaven altijd de betaling achteraf, of opsplitsen. Mocht het dan niet naar wens verlopen, dan heb je een stok achter de deur!

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 28-05-2021 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

@ThinkPad Bij mij kwamen ze niet hoor met het voorstel de betaling te splitsen (Mandemakers Groep). Toen ik voorstelde het montagebedrag achteraf over te maken was dat ook geen optie. Of betalen, anders geen keuken was het. Dus hoewel ik het volledig met je eens ben lukt dat helaas niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ThinkPadd schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:12:
Ben wel benieuwd of het volledige bedrag al betaald is eigenlijk?

Dichtbij in de familie ook gezien toen er een nieuwe keuken werd aangeschaft: bij het offertetraject was niets te gek. Maar toen er uiteindelijk betaald was en de keuken geplaatst ging worden bleken er ook nog wat issues te zijn. Maar keukenboer had de buit binnen, dus zijn motivatie om het netjes en vlot op te lossen was nog net niet nul :/

Daarom met dit soort grote uitgaven altijd de betaling opsplitsen. Mocht het dan niet naar wens verlopen, dan heb je een stok achter de deur!
Gedachte is leuk maar in de praktijk krijg je dan vaak gewoon nul terug.
Nu kon ik bij Aswa wel de montage kosten achteraf betalen maar ze hadden toch wel graag het bedrag voor de apparatuur en kastjes zodra ze die geleverd hadden.

Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat deze partij nog net geen fluwelen handschoentjes aan hadden bij het plaatsen van mijn keuken. De monteur heeft 10 punten van herstel opgeschreven over het blad waar bij ik er amper een zelf zag en met moeite een paar bij heeeel goed kijken de specialist van de keukenbladen zag zelf nog twee andere inperfecties en heeft die ook nog mooi mee genomen.

Game PC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:27
Dan maar geen keuken bij hen toch? Ga ik wel naar een ander als het daarop hangt. Heb al zo vaak gehoord van dit soort issues bij keukenboeren dat je voor jezelf gewoon een veiligheid moet inbouwen. Het is niet alsof je een pak koeken koopt...

Ik ben niet anders gewend dan dat je volledig achteraf/het laatste deel betaalt bij oplevering. Zonnepanelen van paar k: 100% achteraf. Reparaties autogarage: 100% achteraf. Tegelzetter: 100% achteraf etc.

[ Voor 70% gewijzigd door ThinkPad op 28-05-2021 08:48 ]

Pagina: 1 2 Laatste