Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-05 18:00

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Dioscuri schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:11:
[...]
Komt ook nog bij dat mijn huidige leaseauto nu 5 maanden uit contract is en geen onderhoud meer krijgt (ook weer door beleid leasemaatschappij), terwijl dat ondertussen echt wel nodig is. Dus een beetje coulance hierin zou ik waarderen. :)
@Dioscuri Hoe zit dat juridisch? Je gebruikt wel die leaseauto, maar je hebt er geen contract meer voor?

En dat die onderhoud nodig heeft maar niet krijgt is toch een probleem voor de eigenaar = leasemij? Straks heeft de auto geen overzicht met regelmatig en tijdig uitgevoerde beurten, wat de waarde wel eens aardig kan laten dalen. Bovendien houdt de garantie acuut op, lijkt me?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryVR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11-05 14:25

JerryVR

ioniq5 N-Line

Zojuist weer teruggehoord van de dealer, chassisnummer is bekend en staat voor aflevering bij de dealer over 3 weken!! dus met een beetje mazzel begin februari in mijn bezit!

instagram: ioniq5nline

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-05 17:30
Hippe Lip schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:28:
[...]

@Dioscuri Hoe zit dat juridisch? Je gebruikt wel die leaseauto, maar je hebt er geen contract meer voor?

En dat die onderhoud nodig heeft maar niet krijgt is toch een probleem voor de eigenaar = leasemij? Straks heeft de auto geen overzicht met regelmatig en tijdig uitgevoerde beurten, wat de waarde wel eens aardig kan laten dalen. Bovendien houdt de garantie acuut op, lijkt me?
Details weet ik helaas niet, dat loopt via onze wagenparkbeheerder. Het principe is dat ik een longlease-contract van 3 jaar had en deze is ooit ingegaan op 8 augustus 2021. Een aantal maanden voor de einddatum heb ik de overeenkomst voor de IONIQ5 ondertekend, waarna deze in februari is besteld. Hij mag geleverd worden vanaf 8 augustus 2024.

Het komt de laatste jaren vaker voor dat leveranciers de aangegeven levertermijn niet halen, dus regelt de wagenparkbeheerder met de leasemaatschappij dat je de auto kan blijven rijden. Een aanname van mij, maar ik denk dat er op shortlease-basis wordt verlengd (verkapte dagelijkse huur). Hierdoor kan ik mijn huidige auto (hopelijjk deze maand, nog niks gehoord) meteen inleveren bij het ophalen van de IONIQ5. Als in zicht komt dat de auto teruggaat naar de leasemaatschappij, sorteren ze voor op verkoop. Ik zou ook zeggen dat onderhoud volgens service indicator daar bij helpt, maar blijkbaar niet aangezien de leasemaatschappij het onderhoud in soortgelijke situaties ook bij collega's tegenhouden.

Om het nog een beetje ontopic te houden: Ondertussen in de afgelopen twee weken drie IONIQ5's met de juiste kleur en catologuswaarde geregistreerd bij het RDW (+ een hele batch aan anderen op 27 december). :) Ik heb voorzichtig al wat tijd vrij gehouden volgende week zaterdag. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Mart.W schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:21:
We hebben hem mogen ontvangen!

Het kenteken was dus inderdaad: GXS58N

Het lijkt er op dat er dus 3x N-line edition is geleverd en nog steeds geen volledig N-line is geleverd.

[Afbeelding]
@Mart.W Welke banden zitten er nu op bij levering? Ik wil die namelijk meteen inruilen bij mijn lokale bandenboer voor Michelin 4-seizoenenbanden. Heb ik ook gedaan toen mijn e-Niro geleverd werd en kreeg 70% van de nieuwwaarde voor de ‘oude’ banden terug. Voorwaar geen slechte deal, leek me.

En heb je 19” of 20” eronder?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart.W
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-05 20:52
Hippe Lip schreef op zondag 5 januari 2025 @ 00:05:
[...]

@Mart.W Welke banden zitten er nu op bij levering? Ik wil die namelijk meteen inruilen bij mijn lokale bandenboer voor Michelin 4-seizoenenbanden. Heb ik ook gedaan toen mijn e-Niro geleverd werd en kreeg 70% van de nieuwwaarde voor de ‘oude’ banden terug. Voorwaar geen slechte deal, leek me.

En heb je 19” of 20” eronder?
Wat je op de foto ziet is een set 20 inch velgen met Winterbanden. Maar het is wel best prijzig om er een extra set banden plus velgen bij te kopen, dus wat jij benoemt is ook een goede oplossing heb je ook niks te klooien met banden wissels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Mart.W schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:13:
[...]

Wat je op de foto ziet is een set 20 inch velgen met Winterbanden. Maar het is wel best prijzig om er een extra set banden plus velgen bij te kopen, dus wat jij benoemt is ook een goede oplossing heb je ook niks te klooien met banden wissels.
Dank, @Mart.W. Een tweede set ga ik sowieso niet aan beginnen. De 4-seizoenenbanden waar ik de afgelopen 5,5 jaar op heb gereden bevallen me zo goed dat ik de rompslomp van verwisselen niet meer ga doen.

En ik ben eigenlijk op zoek naar de exacte omschrijving (merk en type, zoals dat op de band staat) van de 19” banden die vandaag de dag op de I5 geleverd worden.
En is dat voor alle uitvoeringen gelijk? Anders voor de Lounge.

Iemand hier met een PE (MY25 dus) met 19” banden die me kan doorgeven wat er precies op die banden staat?

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 05-01-2025 23:16 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

JerryVR schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:08:
Zojuist weer teruggehoord van de dealer, chassisnummer is bekend en staat voor aflevering bij de dealer over 3 weken!! dus met een beetje mazzel begin februari in mijn bezit!
En, @JerryVR, al meer bekend over je leverdatum?

En krijg je 19” of 20” banden?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 03:58:
[...]

En, @JerryVR, al meer bekend over je leverdatum?

En krijg je 19” of 20” banden?
Toevallig gister de dealer gebeld, en die zegt nog steeds dat ik er vanuit moet gaan dat ik begin februari de auto kan ophalen.
ik heb 19 inch winterbanden erbij besteld, en de "standaard" N-line 20 inch zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

JerryVR schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 07:50:
[...]

Toevallig gister de dealer gebeld, en die zegt nog steeds dat ik er vanuit moet gaan dat ik begin februari de auto kan ophalen.
ik heb 19 inch winterbanden erbij besteld, en de "standaard" N-line 20 inch zomerbanden
@JerryVR Jammer voor mij. Ik probeer uit te vinden welke banden er nu (nieuw model) geleverd worden op een Lounge (geen idee of dat ook nog eens uitvoeringafhankelijk is).

Herhaalde oproep:
Iemand hier die recent een nieuwe I5 met 19”banden heeft gekregen (PE-model dus)?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dioscuri
Hippe Lip schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:07:
[...]

@JerryVR Jammer voor mij. Ik probeer uit te vinden welke banden er nu (nieuw model) geleverd worden op een Lounge (geen idee of dat ook nog eens uitvoeringafhankelijk is).

Herhaalde oproep:
Iemand hier die recent een nieuwe I5 met 19”banden heeft gekregen (PE-model dus)?
Zodra ik de mijne kan ophalen, laat ik het je weten. Het gaat om een Lounge die wordt geleverd met 19 inch velgen en 4-seizoensbanden. Hij laat alleen nog op zich wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zover ik weet, werd de 19 inch band met "Michelin Primacy All Season" geleverd. Of dat ook voor het 2025 PE model geldt, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

ZuinigeRijder schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:43:
Zover ik weet, werd de 19 inch band met "Michelin Primacy All Season" geleverd. Of dat ook voor het 2025 PE model geldt, weet ik niet.
@ZuinigeRijder Bedoel je dat de auto af fabriek op 4-seizoenenbanden wordt geleverd?

En dan ook nog van Michelin?
Mijn geluk kan niet op!

(Behalve dat ik de bui van een erg lange levertijd al aan zie komen: fabriek van ICCU’s afgefikt?)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hippe Lip Of het nu All Season banden zijn of de gewone weet ik niet zeker. @Stephan_haarlem heeft de 19 inch Primacy banden eronder gehad.

Wanneer de auto in februari geleverd moet worden, is deze al geproduceerd.

[ Voor 21% gewijzigd door ZuinigeRijder op 18-01-2025 08:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelvandorp
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-01 09:04
Gisteren is mijn Ioniq5 geleverd. In juli 2024 besteld, op 31-12-2024 bij RDW geregistreerd.

Ik heb er winterbanden onder laten zetten, en (toevallig!) een foto gemaakt van de meegeleverde banden voordat ze naar de opslag gaan.

Het zijn Michelin PRIMACY 4 235/55R19 W105 banden. Heb je iets aan deze info?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQgxrhnTpT92UTqM8hdzGH5tXow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5pxNjKY87jeGKaXQXVgRxta.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door marcelvandorp op 18-01-2025 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:53
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:32:
@Hippe Lip Of het nu All Season banden zijn of de gewone weet ik niet zeker. @Stephan_haarlem heeft de 19 inch Primacy banden eronder gehad.

Wanneer de auto in februari geleverd moet worden, is deze al geproduceerd.
De Ioniq 5 met 19 inch velgen wordt standaard geleverd met Primacy zomerbanden. Zowel bij het huidige model als het nieuwe model.
Je zal dus echt zelf winterbanden of All Season banden eronder moeten laten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Stephan_haarlem schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:43:
[...]

De Ioniq 5 met 19 inch velgen wordt standaard geleverd met Primacy zomerbanden. Zowel bij het huidige model als het nieuwe model.
Je zal dus echt zelf winterbanden of All Season banden eronder moeten laten zetten.
Das niet zo’n probleem. Het idee is dat ik die Primacy’s dan meteen na aflevering in ga ruilen voor All Seasons. Die deal sluit ik tevoren, maar dan moet ik wel weten wat ik in te ruilen heb. :)

Nu weet ik dat. Dank @marcelvandorp en @Stephan_haarlem ! d:)b

Nu alleen hopen dat de levering niet wordt uitgesteld vanwege een afgefikte ICCU-fabriek… :?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coppe218
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10-05 21:40
Bij mij is de levering van begin januari uitgesteld naar eind maart. Ben benieuwd of het niet begin april gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakSpek
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 09:46
coppe218 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:24:
Vandaag is mijn Ioniq5 Connect 84kWh in Lucid Blue (denk ik) besteld. Ben benieuwd naar de terugkoppeling van de levertijd, maar als het goed is is het een reeds voor voorraad bestelde auto en zou hij dit jaar nog komen. Ben benieuwd na 4 jaar PHEV rijden of de stap naar vol elektrisch goed bevalt.
Dat is dus niet uitgekomen? Nu verwacht je levering in april 2025. Ik hoop dat het inmiddels sneller gaat. Ik heb mijn Ioniq5 op 21 december besteld. Toen was de verwachting vier maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

TweakSpek schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:56:
[...]

Dat is dus niet uitgekomen? Nu verwacht je levering in april 2025. Ik hoop dat het inmiddels sneller gaat. Ik heb mijn Ioniq5 op 21 december besteld. Toen was de verwachting vier maanden...
Tja, ik bestelde mijn Lounge op 26 september al en de verwachting was toen 4-5 maanden. Die 4 maanden zijn inmiddels voorbij en nog zonder zicht op productie. Nu maar hopen dat het 5 maanden wordt... :?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coppe218
TweakSpek schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:56:
[...]

Inderdaad niet uitgekomen. We wachten wel af. Huidige lease is verlengd tot de andere geleverd wordt. Als begin april uitkomt is de levertijd uiteindelijk 6 maanden geworden. Vreemd voor een vermeende voorraadauto, maar het zal wel.

[ Voor 13% gewijzigd door coppe218 op 21-01-2025 16:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Vanochtend is mijn rode N-line binnengekomen bij de dealer, nu nog even 2 weken wachten voor de aflevering plaatsvind..gelukkig heb ik veel geduld.....NOT!!!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOpcDXIH4Rzp2heFjrGHIYnuPxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqVw2aVKJdCuX55cGdAeQ7uD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKLV9Ixdzv5WjVBoVwt-x_-ckRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQtNvRxyP4UQZ2nTvG1HdtF0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hK1W5Zt8D5Jq4sAxyOI5Jgq4Jv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hbylbjPDhaAEUXlv9zSKitpk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYzm5cI0q934-fQcl32fIjqkHUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fv1HRWaEQYsun4wgcfPAc3l2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdhxT0l4Xq5A0LSxbQE-N8vvNMs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGCoyvpVXmJtCt3v1kH5SXmw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poQrgzuex7hKtSoRbBKF52y2Z4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4UGWUfWGJ6yUhBRb5UKUA2c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwEiBcPtZrqb1r2FEDcpzevFK5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0MR809iPkPVc1wWI1vvLsjW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPjSL74ZOkCc7PgRnNCJLsrR5_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FWLIuMmHRf9lCjYpVImwMx1u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8N13CIp7UT-baMOHoGTmeJg25eU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlYJZCYEcOXjKAkTYYkjb3uv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioniq_P
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-04 18:15
[quote]JerryVR schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:11:
Vanochtend is mijn rode N-line binnengekomen bij de dealer, nu nog even 2 weken wachten voor de aflevering plaatsvind..gelukkig heb ik veel geduld.....NOT!!!

Prachtige kleur.

Ik heb vorige week mijn Ioniq 5 besteld. Balance versie = Lounge in NL geloof ik.
Zou half maart aankomen is me verteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:42
JerryVR schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:11:
Vanochtend is mijn rode N-line binnengekomen bij de dealer, nu nog even 2 weken wachten voor de aflevering plaatsvind..gelukkig heb ik veel geduld.....NOT!!![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke kleur, mijn favoriet is toch wel die lichtblauwe waarmee het gepresenteerd werd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@JerryVR Jaaa, mooie kleur!

Wat me opvalt is dat bij jou de rand rond de wielen ook rood is. Bij mij (geen N-line) is die grijs of zwart, kunststof. Ik vraag me nu af of ik dat mooi ga vinden, want het lijken wel erg brede randen…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Wat me opvalt is dat bij jou de rans rond de wielen ook rood is. Bij mij (geen N-line) is die grijs of zwart, kunststof. Ik vraag me nu af of ik dat mooi ga vinden, want het lujken wel erg brede randen…
ik wilde in eerste instantie de lounge versie, maar mijn vrouw vond die andere kleur rand niet mooi, en daarom werd het de N-Line, omdat die rand dan dezelfde kleur is( niet dat ze de auto vanuit huis kan zien, ze heeft geen rijbewijs, ze zal er alleen maar IN zitten, en dus dan ook niet de buitenkant kunnen zien.....maar ja, als je vrouw de "dikkere versie" wil.....dan zeg je gewoon geen nee😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@JerryVR Ja, dat punt maak ik ook wel eens als mijn vrouw iets niet mooi vind. Maar als je ergens heen bent gegaan en je loopt weer terug naar de auto, dan zie je die buitenkant toch echt wel.

Ik heb getwijfeld (en doe dat nog steeds), maar vind de binnenkant van de N-line niet mooi. Het is meer een sportwagen en we zijn allebei meer rustige rijders.

En wat bedoel je met die “dikkere versie”? De Lounge en N-line zijn toch identiek, op de inrichting (en één puntje in de specs, dacht ik) na toch? Ook dezelfde prijs.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coppe218
Mooie uitvoering die N-line. Had ik graag besteld. Helaas boven bedrijfsbudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:51:
@JerryVR

En wat bedoel je met die “dikkere versie”? De Lounge en N-line zijn toch identiek, op de inrichting (en één puntje in de specs, dacht ik) na toch? Ook dezelfde prijs.
volgens mij zijn er wel wat verschillen, qua stuur, stoelen en wielen, en de bumpers zijn dikker :) . vlgs mij verschilt de lounge ook wel in prijs t.o.v de N-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

JerryVR schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:48:
[...]

volgens mij zijn er wel wat verschillen, qua stuur, stoelen en wielen, en de bumpers zijn dikker :) . vlgs mij verschilt de lounge ook wel in prijs t.o.v de N-line
@JerryVR
Ja, wat ik zei: het interieur plus één puntje in de specs.

Maar de prijs is echt identiek Op pag. 4 van de prijslijst kun je dat zien.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:25:
[...]

Maar de prijs is echt identiek Op pag. 4 van de prijslijst kun je dat zien.
Ja je hebt helemaal gelijk, ik zie het inderdaad, qua prijs maakt het inderdaad niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 19:51
coppe218 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:16:
Bij mij is de levering van begin januari uitgesteld naar eind maart. Ben benieuwd of het niet begin april gaat worden.
Mijn Ioniq 5 Lounge met 63 kWh is eind augustus/begin september besteld bij de leasemaatschappij. Eerst zou hij nog in 2024 komen, toen mid januari, toen mid februari en nu eind februari. Bellen met de dealer leverde de informatie dat die data allemaal fictief zijn en dat de dealer pas echt iets zinnigs kon zeggen als hij op de boot stond. Dan pas kregen ze een chassisnummer en konden ze een leverdatum gaan plannen. Als hij niet nog verder uitgesteld wordt kijk ik dus aan tegen 6 maanden levertijd... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Sarion schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:21:
[...]
Als hij niet nog verder uitgesteld wordt kijk ik dus aan tegen 6 maanden levertijd... :-(
Dat ziet er niet best uit dan. :-(

Wat heb je voor speciaals besteld, dat het zo lang moet duren? Er zijn in de tussentijd toch meerdere lezers hier die later besteld en eerder afgeleverd hebben gekregen.
Bijzondere kleur of zo?

Zo ben ik bang dat mijn rode kleur voor een vertraging gaat zorgen. Er worden volgens de RDW maar erg weinig rode I5’s geleverd (hier in NL)…. :?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dioscuri
[...]

Mijn Ioniq 5 Lounge met 63 kWh is eind augustus/begin september besteld bij de leasemaatschappij. Eerst zou hij nog in 2024 komen, toen mid januari, toen mid februari en nu eind februari. Bellen met de dealer leverde de informatie dat die data allemaal fictief zijn en dat de dealer pas echt iets zinnigs kon zeggen als hij op de boot stond. Dan pas kregen ze een chassisnummer en konden ze een leverdatum gaan plannen. Als hij niet nog verder uitgesteld wordt kijk ik dus aan tegen 6 maanden levertijd... :-(
De ene dealer is de andere niet, maar als ik iets geleerd heb is dat je er best zelf bovenop kan blijven zitten.

Mijn Lounge (non-PE) in Gravity Gold is in februari 2024 besteld, wordt nu ein-de-lijk geleverd op 3 februari. Al die tijd 0 communicatie vanuit de dealer. Ze gingen in oktober pas contact opnemen met Hyundai NL na een telefoontje van mij, toen kwamen ze erachter dat hij was omgezet naar de PE. Ondertussen hetzelfde als bij jou; steeds weer een maandje richttermijn erbij.

Toppunt is wel dat de auto blijkbaar op 28 december bij de dealer stond. Ik belde deze week en de man zei "ooh, ja... die staat gewoon klaar en kunnen we inplannen hoor!".... hoezo wachten ze tot ik daar contact over opneem? :/

Ik hoop voor jullie dat de productie nu wel op gang blijft. Als je bijvoorbeeld ziet wat er op 27 december aan Ioniqs op kenteken is gezet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarion
Hippe Lip schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:57:
[...]
Wat heb je voor speciaals besteld, dat het zo lang moet duren? Er zijn in de tussentijd toch meerdere lezers hier die later besteld en eerder afgeleverd hebben gekregen.
Bijzondere kleur of zo?
Een groene met pano dak. Ergens zou je toch verwachten dat ze vraag en aanbod afstemmen op elkaar, misschien worden er wel weinig geleverd maar er worden er dan neem ik aan ook weinig besteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Ha! Mijn auto is geproduceerd, want het chassisnummer is bekend. Nu nog uitvinden op welke boot die staat.

Als ik zoek met de botenlink uit de OP, dan zie ik twee boten die uit Ulsan zijn vertrokken: eentje op 3 januari (15 feb in R) en eentje op 16 januari (28 feb in Rotjeknor).

Is er een manier om uit te vinden op welke boot die auto staat?

Edit
Werd zojuist gebeld door de garage dat de auto nu net daar afgeleverd is. *O*
Dat klinkt dan weer mooi! Een kenteken is er nog niet, dat komt ws later deze maand; schijnen ze in een batch te doen.

En toen ik het erover had dat ik in plaats van de afneembare trekhaak toch liever een wegklapbare haak wilde, bleek er voor de PE-versie een andere haak te zijn. Pre-PE is het een semi-elektrisch wegklapbare haak (ik neem aan elektrisch ontgrendelbaar en dan moet je het laatste stukje met de hand doen) en vanaf PE is het een volledig elektrisch wegklapbare haak. Ik ben benieuwd!

[ Voor 46% gewijzigd door Hippe Lip op 27-01-2025 16:12 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:18:

Edit
Werd zojuist gebeld door de garage dat de auto nu net daar afgeleverd is. *O*
Dat klinkt dan weer mooi! Een kenteken is er nog niet, dat komt ws later deze maand; schijnen ze in een batch te doen.
Ohhhh, lekker hoor! dan heb je er volgens mij minder lang op moeten wachten dan ik!. ik ben echt aan het aftellen naar volgende week dat ik hem kan komen halen, ik hoop dat jij hem ook snel mag ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

JerryVR schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:00:
[...]

Ohhhh, lekker hoor! dan heb je er volgens mij minder lang op moeten wachten dan ik!. ik ben echt aan het aftellen naar volgende week dat ik hem kan komen halen, ik hoop dat jij hem ook snel mag ophalen!
Woensdag 5 feb is met potlood in de agenda’s gezet. Dat is dus ook volgende week, net als jij.

Er moet nog wat gebeuren: kenteken, poetsen, zal vast nog wel een nulbeurt moeten hebben.

En de trekhaak was niet op voorraad bij de importeur, dus daarvoor moet ik nog een keertje terugkomen.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Inmiddels kan ik aan @ZuinigeRijder melden dat er nóg een typegoedkeuringsnummer aan de bekende nummers toegevoegd kan worden. Mijn Lounge heeft e9*2018/858*11054*09 als nummer.
De *07 blijkt de N-line te zijn, maar wat nou het verschil tussen de *06 en de *09 is…?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hippe Lip Hier kan je informatie vinden over de goedkeuringsnummers.

Wanneer je op i (Details) klikt komen de details van dat betreffende type-nummer. En dan kun je nog eens op i klikken voor een variant en uitvoering.

Wanneer ik dan naar de verschillen kijk voor eenzelfde variant en uitvoering tussen 06 en 09, zijn de verschillen alleen maar:
- *Begindatum revisie uitvoering:*

Bijvoorbeeld:
2024-04-12
2024-09-27

Dus zal er iets anders veranderd zijn, zoals bijvoorbeeld een ruitenwisser extra :+

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
e9*2018/858*11054*09    M1  Hyundai (HYUP)  IONIQ5, IONIQ5 N    27-09-2024      
e9*2018/858*11054*08    M1  Hyundai (HYUP)  IONIQ5, IONIQ5 N    29-07-2024      
e9*2018/858*11054*07    M1  Hyundai (HYUP)  IONIQ5, IONIQ5 N    28-05-2024      
e9*2018/858*11054*06    M1  Hyundai (HYUP)  IONIQ5, IONIQ5 N    12-04-2024      
e9*2018/858*11054*05    M1  Hyundai (HYUP)  IONIQ5, IONIQ5 N    05-12-2023      
e9*2018/858*11054*04    M1  Hyundai (HYUP)  IONIQ5, IONIQ5 N    08-07-2022  1   
e9*2018/858*11054*04    M1  Hyundai (HYUP)  IONIQ5, IONIQ5 N    19-05-2022      
e9*2018/858*11054*03    M1  Hyundai (HYUP)  IONIQ5, IONIQ5 N    10-02-2022      
e9*2018/858*11054*01    M1  Hyundai (HYUP)  IONIQ5, IONIQ5 N    05-04-2021  1   
e9*2018/858*11054*01    M1  Hyundai (HYUP)  IONIQ5, IONIQ5 N    12-03-2021

Een 1 achteraan betekent dat die goedkeuring een revisie is op de vorige.

[ Voor 39% gewijzigd door ZuinigeRijder op 30-01-2025 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@ZuinigeRijder Mooie site! Kende ik nog niet.
Daar mist ook een hoop info, want in dat lijstje heten ze allemaal hetzelfde:
Model
IONIQ5, IONIQ5 N
Je ziet niet welke een N-line is en welke niet.

En de “06” lijkt dus het ‘ruitenwisserloze’ model te zijn?
Inmiddels weten we wel zeker sat de “07” de nieuwe N-line is. Naar of 07 en 09 nu de enige zijn van de modellen met achterruitenwisser…?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

mijn kenteken zojuist op de RDW website gezien, nog een paar dagen en dan kan ik hem ophalen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

JerryVR schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:42:
mijn kenteken zojuist op de RDW website gezien, nog een paar dagen en dan kan ik hem ophalen!!
@JerryVR Goh, daar moet je dan lang op wachten! De 22e postte je hier al foto’s en pas over een paar dagen kun je ‘m halen?
En nu op de RDW gezien, zeg je. Heb jij dan een HDR-nummer? 8)
Ik sta daar net onder… :+

Heb ik dan zoveel meer geluk? Ik kan ‘m woensdag ophalen.
Ik ben vandaag even naar Arnhem gereden om mijn exemplaar te bekijken. Heb er nog niet in kunnen zitten. Ik wilde de app alvast koppelen, maar hoorde dat de auto hiervoor eerst een beurt en update moet krijgen, voordat die functie vrijgegeven kan worden. Jammer maar helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtRflgbWpYCwf00AaMMBAQ0HIQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smHSkVx7KCVhPWJbZXFlIcIv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVWF28AKvVn5p0mriqmPqWTlqrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dPCclR1SwprfMkgkzlajfcn.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 22:25:
[...]

@JerryVR Goh, daar moet je dan lang op wachten! De 22e postte je hier al foto’s en pas over een paar dagen kun je ‘m halen?
En nu op de RDW gezien, zeg je. Heb jij dan een HDR-nummer? 8)
Ik sta daar net onder… :+
@Hippe Lip
Ja de dealer had niet eerder tijd om hem afleveringsklaar te maken, ze hadden het heel druk helaas.
en inderdaad ik heb een HDR kenteken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coppe218
@Hippe Lip Bij Herwers? Stond er niet toevallig in de hoek een blauwe connect uitvoering al klaar?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

coppe218 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:40:
@Hippe Lip Bij Herwers? Stond er niet toevallig in de hoek een blauwe connect uitvoering al klaar?...
@coppe218
Had dat eerder gevraagd… :+

Er stonden erg veel nieuwe wagens daar. Dat viel me wel op.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:49

JT

VETAK y0

ZuinigeRijder schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:36:
@Sonerius Blijkbaar hebben ze dat inderdaad aangepast recentelijk. Ik heb even in de source code gekeken.

code:
1
2
3
4
5
6
function vinsearch(){

if($('#EU5_STL_YN').val() == "N"){
        goPayment();
        return;
    }

Nu is EU5_STL_YN gedefinieerd in de hoofdpagina O-)

code:
1
<input type="hidden" name="EU5_STL_YN" id="EU5_STL_YN" value="N">

Het enige wat je moet doen is value op Y zetten in de browser :+
Bij iedere browser kun je de hoofdpagina aanpassen in de browser, ik gebruik Firefox.

Firefox:
- rechtsklik op pagina
- selecteer "Inspecteren"
- zoek in de Inspector de regel hierboven op
- verander dit in:

code:
1
<input type="hidden" name="EU5_STL_YN" id="EU5_STL_YN" value="Y">

Belangrijk: dan 3x zeggen: hocus pocus pats :Y)
Daarna zoek nog eens op vin nummer :o
Er verschijnt een popup met de informatie.

Niet verder vertellen :X

Je kunt de helft van het bespaarde bedrag naar mijn bankrekening overmaken :9

Beschrijving van Chrome:
Stefannn in "Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic"
Ik wil graag even toevoegen dat je niet inlogt met je email maar met je bedrijfsnaam, die je niet meer ziet, ook niet in een bevestigingsmail, zodra je je registreert. Schrijf die dus even op ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JT Volgens mij is mijn hokus pokus truc doorzien en hebben ze het ondertussen beter beveiligd, tenminste was een half jaar geleden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:49

JT

VETAK y0

ZuinigeRijder schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:45:
@JT Volgens mij is mijn hokus pokus truc doorzien en hebben ze het ondertussen beter beveiligd, tenminste was een half jaar geleden zo.
Variabele is er nog maar wijzigen heeft geen zin ;) Misschien dat er nog wat met het request te doen is, ga ik nog wel even naar kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door JT op 03-02-2025 13:51 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Afgelopen woensdag is mijn I5 geleverd. Heel blij mee en al heel wat tijd in doorgebracht om alle instellingen te doorlopen. Man man man wat zijn dat veel dingen. ;)

Het zal nog wel een paar weken duren voordat alle instellingen goed gevonden en begrepen zijn en ik mijn eigen ideale settings heb gevonden.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
[...]

Helaas, de datum is nu weer naar eind maart aangepast. De dealer denkt dat het ook nog wel maanden langer kan duren. Dit vanwege mijn incourante keuze qua kleur en combo Lounge met de kleinere accu. Als je een zwarte of een witte Connect wil dan zijn ze snel leverbaar. Maar ja, ze bieden 11 kleuren en 5 luxe-niveaus in 2 batterijuitvoeringen, dus zo`n 100 varianten. Mocht je keuze dus op een andere combinatie vallen dan heb je geen enkel idee van de levertijd. Erg teleurstellend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de Python scripts die ik vroeger draaide aangepast op github: rdwapihulpmiddelen_python, zodat ze verder lopen, ondanks dat de prijslijsten, varianten en type nummers niet geupdate zijn. Er komen dan wel waarschuwingen. Dan kan iemand ze zelf draaien. En de informatie over batterijgrootte en uitvoering kunnen dus zeker verkeerd zijn.

De huidige lijst van kentekens nog niet op naam:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
HFN43L 20250211 F5E22;E11A11;e9*2018/858*11054*09; E51795 Cyber/Galactic 73 kWh Style (prijslijst mei 2023 E900 korting) (aanvraag kenteken 20250211)
HFL64F 20250210 F5E22;E11A11;e9*2018/858*11054*09; E51995 Shooting Star  73 kWh Style (prijslijst mei 2023 E900 korting) (aanvraag kenteken 20250210)
HFL12F 20250210 F5E22;E11A11;e9*2018/858*11054*06; E54795 Shooting Star  73 kWh Style met WP en V2L (prijslijst mei 2023) $(E95 goedkoper dan prijslijst) (aanvraag kenteken 20250210)
HFJ80J 20250207 F5E34;E11A11;e9*2018/858*11054*09; E61195 Shooting Star  73 kWh Lounge (prijslijst mei 2023 E1200 korting) (19 inch banden) (aanvraag kenteken 20250207)
HFJ65J 20250207 F5E22;E11A11;e9*2018/858*11054*07; E54795 Lucid Blue     73 kWh Connect (prijslijst mei 2023 E1000 korting) $(E105 goedkoper dan prijslijst) (aanvraag kenteken 20250207)
HFG52Z 20250206 A5E22;E11B11;e9*2018/858*11054*07; E56300 ROOD  73 kWh Connect met WP zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst mei 2023) $(E50 goedkoper dan prijslijst) (20 inch banden) (aanvraag kenteken 20250206)
HFF35R 20250205 F5E22;E11A11;e9*2018/858*11054*09; E46795 Mystic Olive   73 kWh Style (prijslijst mei 2023 E900 korting) $(E4105 goedkoper dan prijslijst) (aanvraag kenteken 20250205)
HFF09R 20250205 A5E22;E11B11;e9*2018/858*11054*07; E57195 ROOD  73 kWh Connect+ zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst mei 2023 E1000 korting) $(E45 duurder dan prijslijst) (20 inch banden) (aanvraag kenteken 20250205)
HFD16J 20250204 F5E22;E11A11;e9*2018/858*11054*06; E54795 Shooting Star  73 kWh Style met WP en V2L (prijslijst mei 2023) $(E95 goedkoper dan prijslijst) (aanvraag kenteken 20250204)
HDT56L 20250130 F5E22;E11A11;e9*2018/858*11054*06; E50900 ROOD  73 kWh Style (prijslijst mei 2023 E900 korting) (aanvraag kenteken 20250130)
HDT39N 20250130 F5E12;E11A11;e9*2018/858*11054*09; E42995 Cyber/Galactic 73 kWh Style (prijslijst mei 2023 E900 korting) $(E8800 goedkoper dan prijslijst) (aanvraag kenteken 20250130)
HDR63V 20250129 F5E22;E11A11;e9*2018/858*11054*09; E57195 ROOD  73 kWh Connect+ zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst mei 2023 E1000 korting) $(E45 duurder dan prijslijst) (aanvraag kenteken 20250129)
HDR17T 20250129 F5E22;E11A11;e9*2018/858*11054*07; E46795 Phantom Black  73 kWh Style (prijslijst mei 2023 E900 korting) $(E5000 goedkoper dan prijslijst) (aanvraag kenteken 20250129)
HDR45S 20250129 F5E12;E11A11;e9*2018/858*11054*06; E42595 Atlas White    73 kWh Style (prijslijst mei 2023 E900 korting) $(E9000 goedkoper dan prijslijst) (aanvraag kenteken 20250129)
HDN91F 20250127 F5E22;E11A11;e9*2018/858*11054*06; E54795 Phantom Black  73 kWh Style met WP en V2L (prijslijst mei 2023) $(E105 duurder dan prijslijst) (aanvraag kenteken 20250127)
HDN90F 20250127 F5E22;E11A11;e9*2018/858*11054*06; E54795 Phantom Black  73 kWh Style met WP en V2L (prijslijst mei 2023) $(E105 duurder dan prijslijst) (aanvraag kenteken 20250127)
HDN86F 20250127 F5E22;E11A11;e9*2018/858*11054*06; E51795 Cyber/Galactic 73 kWh Style (prijslijst mei 2023 E900 korting) (aanvraag kenteken 20250127)
HDG43X 20250122 F5E12;E11A11;e9*2018/858*11054*09; E46900 ROOD  73 kWh Style (prijslijst mei 2023 E900 korting) $(E4000 goedkoper dan prijslijst) (aanvraag kenteken 20250122)
HBD15X 20241230 F5E22;E11A11;e9*2018/858*11054*07; E53900 ROOD  73 kWh Style met WP en V2L (prijslijst mei 2023) $(E105 duurder dan prijslijst) (aanvraag kenteken 20241230)
HBD43T 20241230 E66395 Shooting Star  77 kWh AWD Lounge (prijslijst mei 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20241230)
GZS82V 20241227 F5E22;E11A11;e9*2018/858*11054*08; E51795 Digital Teal   73 kWh Style (prijslijst mei 2023 E900 korting) (aanvraag kenteken 20241227)
GZS18X 20241227 F5E12;E11A11;e9*2018/858*11054*09; E42795 Lucid Blue     73 kWh Style (prijslijst mei 2023 E900 korting) $(E8105 goedkoper dan prijslijst) (aanvraag kenteken 20241227)
GZS36P 20241227 F5E12;E11A11;e9*2018/858*11054*06; E47595 Atlas White    73 kWh Style (prijslijst mei 2023 E900 korting) $(E4000 goedkoper dan prijslijst) (aanvraag kenteken 20241227)
GZT99T 20241227 E53895 Cyber/Galactic 77 kWh Style met WP (prijslijst mei 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20241227)
GZS43P 20241227 A5E22;E11B11;e9*2018/858*11054*07; E57195 Shooting Star  73 kWh Connect met WP (prijslijst mei 2023 E1000 korting) (20 inch banden) (aanvraag kenteken 20241227)
GZL55J 20241218 E54705 Phantom Black  73 kWh Connect+ (prijslijst mei 2022 E1000 korting) $(E195 goedkoper dan prijslijst) (model 2022) (20220628 geimporteerd 20241218)
GVR27F 20241126 E54705 Atlas White    73 kWh Connect met WP zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022) $(E60 duurder dan prijslijst) (20 inch banden) (model 2022.5) (20221020 geimporteerd 20241126)
GVH72H 20241125 E54395 Digital Teal   77 kWh Connect (prijslijst sept 2022) (model 2023) (20221024 geimporteerd 20241125)
GVR19B 20241121 E60300 Atlas White    77 kWh Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst jan 2023) $(E55 duurder dan prijslijst) (model 2023) (20230323 geimporteerd 20241121)
GNS32J 20240930 E47399 Atlas White    73 kWh Style (prijslijst mei 2022 E900 korting) $(E300 goedkoper dan prijslijst) (model 2022) (20220602 geimporteerd 20240930)
X796PX 20231228 E67740 Digital Teal   77 kWh AWD Lounge met Panoramadak en digitale buitenspiegels zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst mei 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20231228)
X793PX 20231228 E67045 Gravity Gold   77 kWh AWD Lounge met digitale buitenspiegels zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst mei 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20231228)
X794PX 20231228 E67045 Gravity Gold   77 kWh AWD Lounge met digitale buitenspiegels zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst mei 2023) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20231228)
X846PX 20231228 E63995 Shooting Star  77 kWh AWD Connect+ (prijslijst mei 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20231228)
X790PX 20231228 E61645 Gravity Gold   77 kWh Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst mei 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20231228)
X812PX 20231228 E57995 Phantom Black  77 kWh Connect met WP (prijslijst mei 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20231228)
X155KD 20231129 E62195 Phantom Black  77 kWh Lounge (prijslijst mei 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20231129)
T516ZS 20230928 E57445 White Matte    77 kWh Connect met WP zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst mei 2023) (Atlas White Matte) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230928)
T853SF 20230816 E67595 Cyber/Galactic 77 kWh AWD Lounge met digitale buitenspiegels (prijslijst mei 2023) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230816)
T490JZ 20230627 E68490 Digital Teal   77 kWh AWD Lounge met Panoramadak en digitale buitenspiegels (prijslijst mei 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230627)
T505JZ 20230627 E66645 Atlas White    77 kWh AWD Lounge met digitale buitenspiegels zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst mei 2023) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230627)
T493JZ 20230627 E63995 Gravity Gold   77 kWh AWD Connect+ (prijslijst mei 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230627)
T506JZ 20230627 E59690 Gravity Gold   58 kWh Lounge met Panoramadak (prijslijst mei 2023) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230627)
T219FR 20230531 E59690 Gravity Gold   58 kWh Lounge met Panoramadak (prijslijst mei 2023) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230531)
S788XP 20230424 E66595 Cyber/Galactic 77 kWh AWD Lounge met digitale buitenspiegels (prijslijst jan 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230424)
S758XP 20230424 E61845 Atlas White    77 kWh AWD Connect+ zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst jan 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230424)
S349KK 20230213 E58080 Atlas White    73 kWh Lounge met Zonnepanelendak (prijslijst mei 2021) $(E1480 duurder dan prijslijst) (19 inch banden) (model 2022) (20210610 geimporteerd 20230213)
S516JN 20230124 E49595 Cyber/Galactic 73 kWh Connect (prijslijst mei 2021) $(E805 goedkoper dan prijslijst) (model 2022) (20220228 geimporteerd 20230124)
S498GX 20230116 E58080 Phantom Black  58 kWh Lounge met Zonnepanelendak (prijslijst mei 2021) $(E4280 duurder dan prijslijst) (19 inch banden) (model 2022) (20220120 geimporteerd 20230116)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En voor de statistieken (valt op dat er na 2023 niet heel veel IONIQ 5's op naam gezet zijn):

Kentekens op naam gezet per maand:
21 op naam gezet in juni 2021
95 op naam gezet in juli 2021
61 op naam gezet in augustus 2021
69 op naam gezet in september 2021
143 op naam gezet in oktober 2021
395 op naam gezet in november 2021
930 op naam gezet in december 2021
98 op naam gezet in januari 2022
140 op naam gezet in februari 2022
182 op naam gezet in maart 2022
139 op naam gezet in april 2022
117 op naam gezet in mei 2022
126 op naam gezet in juni 2022
292 op naam gezet in juli 2022
245 op naam gezet in augustus 2022
104 op naam gezet in september 2022
255 op naam gezet in oktober 2022
254 op naam gezet in november 2022
254 op naam gezet in december 2022
201 op naam gezet in januari 2023
278 op naam gezet in februari 2023
397 op naam gezet in maart 2023
214 op naam gezet in april 2023
209 op naam gezet in mei 2023
208 op naam gezet in juni 2023
291 op naam gezet in juli 2023
188 op naam gezet in augustus 2023
118 op naam gezet in september 2023
151 op naam gezet in oktober 2023
183 op naam gezet in november 2023
62 op naam gezet in december 2023
135 op naam gezet in januari 2024
103 op naam gezet in februari 2024
98 op naam gezet in maart 2024
82 op naam gezet in april 2024
39 op naam gezet in mei 2024
41 op naam gezet in juni 2024
35 op naam gezet in juli 2024
80 op naam gezet in augustus 2024
21 op naam gezet in september 2024
29 op naam gezet in oktober 2024
52 op naam gezet in november 2024
84 op naam gezet in december 2024
172 op naam gezet in januari 2025
34 op naam gezet in februari 2025

1714 op naam gezet in 2021
2206 op naam gezet in 2022
2500 op naam gezet in 2023
799 op naam gezet in 2024
206 op naam gezet in 2025

P.S. IONIQ 5 N zitten niet in deze lijst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lotti112
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-05 15:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YzL6oOceY1PFjj-XlQMZQ_ER60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IYAqjfaUfWQOvPUagoxery2s.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij kan het wachten op een nieuwe Ioniq 5 opnieuw beginnen. Op deze had ik 1,5 jaar gewacht. Hopelijk nu iets korter.

Ik dacht dat die Tesla's zoveel intelligentie aan boord hadden, maar deze kwam toch gewoon van links bij mij binnen zeilen.

Weet niet of daar ook een lijstje van bijgehouden wordt hier, Maar de T-119-PB gaat naar de sloop.
@Lotti112 Zal wel een Tesla hater zijn die van zijn auto af wil :+

Maar natuurlijk heel zuur voor je. Is deze echt total loss? Die van mij wordt gerepareerd, maar ik kan er nog mee rijden.

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:26
Lotti112 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:01:
[Afbeelding]

Bij mij kan het wachten op een nieuwe Ioniq 5 opnieuw beginnen. Op deze had ik 1,5 jaar gewacht. Hopelijk nu iets korter.

Ik dacht dat die Tesla's zoveel intelligentie aan boord hadden, maar deze kwam toch gewoon van links bij mij binnen zeilen.

Weet niet of daar ook een lijstje van bijgehouden wordt hier, Maar de T-119-PB gaat naar de sloop.
Ben je zelf ok?
Lijkt me een aardige zijdelingse klap, gelukkig wel net achter jouw deur.
Airbag die afgaat sowieso een nare ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lotti112
ASW1 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:39:
[...]

Ben je zelf ok?
Lijkt me een aardige zijdelingse klap, gelukkig wel net achter jouw deur.
Airbag die afgaat sowieso een nare ervaring.
Zelf OK gelukkig, ik zag hem aankomen dus "gas" bijgegeven, daardoor net achter me naar binnen gereden.

En ja hij is echt total loss. Structuur van de auto is volledig krom, achteras ook krom. Accu ruimte beschadigd. Officieel is het economisch total loss

• Lotti112
ZuinigeRijder schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:30:
@Lotti112 Zal wel een Tesla hater zijn die van zijn auto af wil :+

Maar natuurlijk heel zuur voor je. Is deze echt total loss? Die van mij wordt gerepareerd, maar ik kan er nog mee rijden.

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Ja hij is echt total loss en ik moet zeggen, gelukkig. zou deze niet graag gerepareerd terug krijgen. Om dit opnieuw gericht te krijgen is echt vakwerk en ik weet niet hoeveel vakmensen we nog hebben in Nederland.

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Lotti112 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:46:
[...]
Ja hij is echt total loss en ik moet zeggen, gelukkig. zou deze niet graag gerepareerd terug krijgen. Om dit opnieuw gericht te krijgen is echt vakwerk en ik weet niet hoeveel vakmensen we nog hebben in Nederland.
Dat richten is idd een minimum en een enkeling kan dat heel goed doen. Maar wat me veel erger lijkt is dat de accuruimte vervormd is. Zo’n auto zou ik niet graag in rijden, want de huidige generatie (natte) accu’s kan makkelijk vlam vatten wanneer er interne overbelasting ontstaat. Fietsaccu’s vliegen op die manier soms in brand na een val. Kan soms veel later zijn, maar de interne beschadiging kan eerst voor een klein lekstroompje sorgen dat langzaam aanzwelt. En dan krijg je opeens wat ‘thermal runaway’ heet; de temperatuur loopt uit de hand.

Maar echt balen voor je. Hoe lang heb je hierin gereden en wat was je kilometerstand?

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 13-02-2025 18:28 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb de prijslijsten tot en met 1 januari 2025 toegevoegd aan de github python scripts. Ik ga niet weer regelmatig posten, dus je kunt de python scripts downloaden en zelf ophalen.

Kentekens nog niet op naam (geen import) gesorteerd op kleur/uitvoering (datum is registratiedatum)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
GZS36P 20241227 E47595 Atlas White    63 kWh Connect (prijslijst juli 2024) (aanvraag kenteken 20241227)
S758XP 20230424 E61845 Atlas White    77 kWh AWD Connect+ zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst jan 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230424)
T505JZ 20230627 E66645 Atlas White    77 kWh AWD Lounge met digitale buitenspiegels zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst mei 2023) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230627)
T516ZS 20230928 E57445 Atlas White    77 kWh Connect met WP (prijslijst mei 2023) $(E350 goedkoper dan prijslijst) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230928)
HFS38K 20250213 E42795 Cyber/Galactic 63 kWh Style (prijslijst jan 2025) (aanvraag kenteken 20250213)
S788XP 20230424 E66595 Cyber/Galactic 77 kWh AWD Lounge met digitale buitenspiegels (prijslijst jan 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230424)
T853SF 20230816 E67595 Cyber/Galactic 77 kWh AWD Lounge met digitale buitenspiegels (prijslijst mei 2023) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230816)
HDN86F 20250127 E51795 Cyber/Galactic 84 kWh Connect (prijslijst jan 2025) (aanvraag kenteken 20250127)
HFN43L 20250211 E51795 Cyber/Galactic 84 kWh Connect (prijslijst jan 2025) (aanvraag kenteken 20250211)
GZS43P 20241227 E57195 Cyber/Galactic 84 kWh N Line (prijslijst juli 2024) (20 inch banden) (aanvraag kenteken 20241227)
HFD16J 20250204 E54795 Cyber/Galactic 84 kWh N Line Edition (prijslijst jan 2025) (aanvraag kenteken 20250204)
HFL12F 20250210 E54795 Cyber/Galactic 84 kWh N Line Edition (prijslijst jan 2025) (aanvraag kenteken 20250210)
GZT99T 20241227 E53895 Cyber/Galactic 84 kWh N Line Edition zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst juli 2024) $(E150 goedkoper dan prijslijst) (model 2023) (aanvraag kenteken 20241227)
T490JZ 20230627 E68490 Digital Teal   77 kWh AWD Lounge met Panoramadak en digitale buitenspiegels (prijslijst mei 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230627)
X796PX 20231228 E67740 Digital Teal   77 kWh AWD Lounge met Panoramadak en digitale buitenspiegels zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst okt 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20231228)
T219FR 20230531 E59690 Gravity Gold   58 kWh Lounge met Panoramadak (prijslijst mei 2023) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230531)
T493JZ 20230627 E63995 Gravity Gold   77 kWh AWD Connect+ (prijslijst mei 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20230627)
X794PX 20231228 E67045 Gravity Gold   77 kWh AWD Lounge met digitale buitenspiegels zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst okt 2023) (19 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20231228)
X793PX 20231228 E67045 Gravity Gold   77 kWh AWD Lounge met digitale buitenspiegels zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst okt 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20231228)
X790PX 20231228 E61645 Gravity Gold   77 kWh Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst okt 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20231228)
GZS18X 20241227 E42795 Lucid Blue     63 kWh Style (prijslijst juli 2024) (aanvraag kenteken 20241227)
X812PX 20231228 E57995 Phantom Black  77 kWh Connect met WP (prijslijst okt 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20231228)
X155KD 20231129 E62195 Phantom Black  77 kWh Lounge (prijslijst okt 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20231129)
HDN90F 20250127 E54795 Phantom Black  84 kWh N Line Edition (prijslijst jan 2025) (aanvraag kenteken 20250127)
HDN91F 20250127 E54795 Phantom Black  84 kWh N Line Edition (prijslijst jan 2025) (aanvraag kenteken 20250127)
HDR17T 20250129 E46795 Phantom Black  84 kWh Style (prijslijst jan 2025) (aanvraag kenteken 20250129)
HDG43X 20250122 E46900 Red Metallic   63 kWh Connect (prijslijst jan 2025) (aanvraag kenteken 20250122)
HDT56L 20250130 E50900 Red Metallic   84 kWh Connect (prijslijst jan 2025) (aanvraag kenteken 20250130)
HFG52Z 20250206 E56300 Red Metallic   84 kWh N Line (prijslijst jan 2025) (20 inch banden) (aanvraag kenteken 20250206)
HBD15X 20241230 E53900 Red Metallic   84 kWh N Line Edition (prijslijst juli 2024) (aanvraag kenteken 20241230)
HFF09R 20250205 E57195 Red Metallic   84 kWh N Line met Panoramadak (prijslijst jan 2025) (20 inch banden) (aanvraag kenteken 20250205)
HDR63V 20250129 E57195 Red Metallic   84 kWh N Line met Panoramadak (prijslijst jan 2025) (aanvraag kenteken 20250129)
HDT39N 20250130 E42995 Shooting Star  63 kWh Style (prijslijst jan 2025) (aanvraag kenteken 20250130)
X846PX 20231228 E63995 Shooting Star  77 kWh AWD Connect+ (prijslijst okt 2023) (model 2023) (aanvraag kenteken 20231228)
HBD43T 20241230 E66395 Shooting Star  84 kWh AWD N Line met Zonnepanelendak (prijslijst juli 2024) $(E3800 duurder dan prijslijst) (20 inch banden) (model 2023) (aanvraag kenteken 20241230)
HFL64F 20250210 E51995 Shooting Star  84 kWh Connect (prijslijst jan 2025) (aanvraag kenteken 20250210)

Kentekens nog niet op naam (geimporteerd) gesorteerd op kleur/uitvoering (datum is registratiedatum)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
S349KK 20230213 E58080 Atlas White    73 kWh Lounge met Zonnepanelendak (prijslijst mei 2021) $(E1480 duurder dan prijslijst) (19 inch banden) (model 2022) (20210610 geimporteerd 20230213)
GVR27F 20241126 E54705 Atlas White    77 kWh Connect met WP zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst sept 2022) $(E60 duurder dan prijslijst) (20 inch banden) (model 2022.5) (20221020 geimporteerd 20241126)
GVR19B 20241121 E60300 Atlas White    77 kWh Lounge zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst jan 2023) $(E55 duurder dan prijslijst) (model 2023) (20230323 geimporteerd 20241121)
GNS32J 20240930 E47399 Atlas White    77 kWh Style (prijslijst mei 2022) $(E1200 goedkoper dan prijslijst) (model 2022) (20220602 geimporteerd 20240930)
S516JN 20230124 E49595 Cyber/Galactic 73 kWh Connect (prijslijst mei 2021) $(E805 goedkoper dan prijslijst) (model 2022) (20220228 geimporteerd 20230124)
HFR22J 20250213 E51600 Cyber/Galactic 77 kWh Connect zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst mei 2022) $(E550 goedkoper dan prijslijst) (model 2022) (20220510 geimporteerd 20250213)
GVH72H 20241125 E54395 Digital Teal   77 kWh Connect (prijslijst sept 2022) (model 2023) (20221024 geimporteerd 20241125)
S498GX 20230116 E58080 Phantom Black  58 kWh Lounge met Zonnepanelendak (prijslijst mei 2021) $(E4280 duurder dan prijslijst) (19 inch banden) (model 2022) (20220120 geimporteerd 20230116)
GZL55J 20241218 E54705 Phantom Black  77 kWh Connect+ zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst mei 2022) $(E445 goedkoper dan prijslijst) (model 2022) (20220628 geimporteerd 20241218)
HFP78N 20250207 E52505 Shooting Star  73 kWh Connect met WP (prijslijst mei 2021) $(E705 duurder dan prijslijst) (model 2022) (20211125 geimporteerd 20250207)

Totaal aantal IONIQ5 op gekend kenteken: 7477
Op naam: 7431
Nog niet op naam: 46, 36 geen import, 10 geimporteerd
Geimporteerd: 746
Geexporteerd: 237

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lotti112
Hippe Lip schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:28:
[...]

Dat richten is idd een minimum en een enkeling kan dat heel goed doen. Maar wat me veel erger lijkt is dat de accuruimte vervormd is. Zo’n auto zou ik niet graag in rijden, want de huidige generatie (natte) accu’s kan makkelijk vlam vatten wanneer er interne overbelasting ontstaat. Fietsaccu’s vliegen op die manier soms in brand na een val. Kan soms veel later zijn, maar de interne beschadiging kan eerst voor een klein lekstroompje sorgen dat langzaam aanzwelt. En dan krijg je opeens wat ‘thermal runaway’ heet; de temperatuur loopt uit de hand.

Maar echt balen voor je. Hoe lang heb je hierin gereden en wat was je kilometerstand?
Heb er 1,5 jaar elke dag van mogen genieten. en er 55.000 kilometer mee gereden. Zo van genoten dat de nieuwe alweer besteld is. Rij nu als vervanger een Megane E maar dat is echt € 25.000,- terug in de tijd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Lotti112 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:27:
[...]
Heb er 1,5 jaar elke dag van mogen genieten. en er 55.000 kilometer mee gereden. Zo van genoten dat de nieuwe alweer besteld is. Rij nu als vervanger een Megane E maar dat is echt € 25.000,- terug in de tijd hoor.
@Lotti112 Een Megane, tja. In mijn oriëntatiefase, voordat ik koos voor de I5, keek ik ook naar de nieuwe Scenic. Best een mooie wagen voor dat geld. Groot van binnen ook en een beste prijs-prestatieverhouding, vond ik. Jammer dat je die niet mee kreeg.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coppe218
Vandaag bericht dat het chassisnummer bekend is en dat de auto binnen enkele weken op de stoep van de dealer zou staan. Blijft een rekbaar begrip, maar ik hoop nog op levering in maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coppe218
Productiedatum is 09-01-2025. Nu hopen dat hij op 1 van de 2 schepen heeft gestaan die na die tijd zijn vertrokken en eind februari in Rotterdam zijn aangekomen. (Asian Empire) zou kunnen 15-01 in Ulsan vertrokken en 28-02 in Rotterdam aangekomen volgens mij.
Dat zou betekenen dat ik eind maart moet kunnen rijden. De eerst volgende schepen komen pas midden april aan volgens mij, dus dat hoop ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@coppe218 Spannende tijden zijn dat.
Ik kreeg het serienummer te horen en dacht nog een paar weken te moeten wachten. Diezelfde middag nog werd de auto bij de dealer afgeleverd en hebben we toen een leverdatum afgesproken.

Het kan dus opeens snel gaan.
We duimen voor je. oOo

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarion
Sarion schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:32:
[...]

Helaas, de datum is nu weer naar eind maart aangepast. De dealer denkt dat het ook nog wel maanden langer kan duren. Dit vanwege mijn incourante keuze qua kleur en combo Lounge met de kleinere accu. Als je een zwarte of een witte Connect wil dan zijn ze snel leverbaar. Maar ja, ze bieden 11 kleuren en 5 luxe-niveaus in 2 batterijuitvoeringen, dus zo`n 100 varianten. Mocht je keuze dus op een andere combinatie vallen dan heb je geen enkel idee van de levertijd. Erg teleurstellend!
Nou de dealer heeft Hyundai Nederland gebeld, en die wisten te vertellen dat hij al geproduceerd is! Nog geen leverdatum bekend maar dat zal dan toch niet nog vele maanden gaan duren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarion
Haha, nou mijn hoop wordt bevestigd. De auto staat in een keer bij de dealer, volgende week haal ik hem op! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coppe218
En bij mij is het nog stil...
Leuk dat je hem kan ophalen binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coppe218
Vandaag ook een telefoontje gehad. Auto is binnen en wordt vrijdag geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coppe218
Gisteren de auto eindelijk opgehaald na ruim 5 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

coppe218 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:45:
Gisteren de auto eindelijk opgehaald na ruim 5 maanden.
@coppe218 Gefeliciteerd! Veel rijplezier ermee.

Enne…. Fotootje(s)? 8)

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coppe218
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9pSu1ofiSjxXVcUEh4waiI12J4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pJ9VYZCXdU3R8PbAXg1kZXqz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXTAG1DhuMtKLy4Ot2ASyTvYgY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jr3ruizLpMO9dzmMjJxKU1uQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O75xNnsv8ied4xRk_pC3qMXj09I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqbmkXatvbs0WaTDZNAIp9zy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@coppe218 Mooie wagen 8) en mooie kleur ook vooral!

Ik heb mijn proefrit gemaakt in die kleur en heb sterk getwijfeld of ik daarvoor zou kiezen. Onze vorige auto was rood en de standaard kleur van de I5 is rood, dus werd het uiteindelijk rood, wat ook een mooie, diepe kleur is.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coppe218
Ik zag ook een rode staan en doe was idd ook erg mooi. Ik wilde eigenlijk eerst de Digital Teal, dus een groene, maar uiteindelijk toch voor deze gekozen.
Alles beter dan grijs of zwart.....
Een beetje kleur op de weg kan geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 17:01
Mooie bak, ik heb dezelfde kleur, was gratis toen olive green eruit ging als standaard kleur. Maar die nieuwe onderkant aan de voor en achterzijde is echt wel een upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

coppe218 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 07:28:
Ik zag ook een rode staan en doe was idd ook erg mooi. Ik wilde eigenlijk eerst de Digital Teal, dus een groene, maar uiteindelijk toch voor deze gekozen.
Alles beter dan grijs of zwart.....
Een beetje kleur op de weg kan geen kwaad.
Die groene kleur werd ik ook op slag verliefd op toen ik die voor het eerst zag. Dat was bij een Kia, dacht ik.

En zeker, al die witte, zwarte en vele varianten grijs vind ik ook maar nix. Meer kleur is meer leven! 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Hippe Lip op 24-03-2025 13:26 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwijhe
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 02-05 19:27
Mooi hoor, ik heb dezelfde kleur besteld😁
Ook ik wacht op het verlossende telefoontje… december besteld, dus hoop op goed nieuws binnenkort…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwijhe
Net gehoord dat het chassis nummer bekend is en hij eind april in NL aankomt… yes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coppe218
Kijk. nog een maandje geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:41
Hoi,

N.a.v. een berichtje in het grote Hyundai Ioniq 5 topic:

Weten jullie hoe lang het duurt voordat een Ioniq 5 (die op voorraad is) bij de dealer arriveert? Het zogenaamde afroepen? De auto bevindt zich op dit moment in de haven van Rotterdam. Vervoer is op 45 minuten afstand (naar de dealer dus). De dealer kan geen uitspraken doen over wanneer de auto exact wordt verwacht. Dat kan soms 1 week duren maar soms ook 2. Vandaar mijn vraag aan jullie wat jullie ervaringen zijn. Hebben ze in Rotterdam een grote opslag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@turkeyhakan Vervoer van de haven naar de dealers gebeurt geleidelijk tussen de aankomsten van de boten met auto’s, zodat de vervoerders zich niet de ene week een slag in de rondte werken, om vervolgens een of twee weken te nixen tot er een nieuwe boot arriveert.

Bovendien moet er na aankomst van een auto in de haven nog wat werk aan gedaan worden; daar krijgt de auto de aanpassing aan de vereisten voor het land waar deze heen gaat. Ook dat kost tijd.

Je dealer is degene die hier het beste overzicht op heeft en de beste informatie heeft specifiek voor jouw auto. Dat varieert dus écht per auto tussen een paar dagen en vele weken.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakSpek
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 09:46
Net bericht gekregen dat ik de Ioniq 5 op 2 mei kan ophalen. Dat is netjes volgens de verwachting van de dealer die eind december inschatte dat het wel mei zou worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwijhe
Daar istie dan…. Het rijplezier kan beginnen
Heel erg blij mee😄Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1X_gUCJdeqSGOPdMCJQwgqlrkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zls4jetrOMJUMIzM5jIt3iO9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

bwijhe schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:01:
Daar istie dan…. Het rijplezier kan beginnen
Heel erg blij mee😄[Afbeelding]
@bwijhe Mooie kleur ook! d:)b

Veel rijplezier ermee, maar dat is natuurlijk een overbodige opmerking 8) :+

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ioniq_P
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-04 18:15
Eindelijk na lang wachten is hij aangekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4zE_R_0nYpIoM1WekICFS4sbnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubBs6VKL77fJu4eJLpWypswi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FVHt2s_PYIKrop-jLjZ9pL5ARI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ow4n2OYTR64u0vP7yHc8CL7M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@Ioniq_P Gefeliciteerd!
Dat ziet er stralend uit d:)b

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coppe218
Mooi dat er wat meer kleur gekozen wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

coppe218 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:23:
Mooi dat er wat meer kleur gekozen wordt!
En mooi dat dit de gratis kleur is. 8)

Nou had ik sowieso voor rood gekozen, maar het is toch maar mooi meegenomen dat daarvoor dan nix extra gerekend wordt. (y)

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffie123
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 23:30
Ik heb op 17 maart een rode connect besteld. Ik zal wel laten weten als hij er is. Tot nu toe nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:08
Afgelopen zaterdag proefgereden in een Ioniq 5. Is zeker goed bevallen. Twijfel nog tussen een Ioniq 5 connect en een Skoda Enyaq Selection met extra opties (facelift).

Wat mij opviel is dat in de Hyundai configurator zaken als trekhaak ook onder accessoires genoemd staan (automatten etc ook natuurlijk). Accesoires tellen niet mee voor de fiscale waarde bij leasen.

Iemand enig idee hoe dit hier zit? Blijft de fiscale waarde even hoog als een Ioniq zonder trekhaak?
Pagina: 1 ... 53 54 Laatste